Graphics zijn over het algemeen niet zo goed, staan diverse sims op youtube dacht ik. Gaat vooral het gedrag van de auto en de omstandigheden etc. Graphics zijn niet echt belangrijk omdat het weinig toevoegd aan het weggedrag van de auto.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben altijd benieuwd naar hoe de graphics van zo een ding zijn en in hoeverre zoiets te vergelijken is met een echte F1 auto besturen en hoeveel het verschil is met een degelijke racesim
NELSINHO PIQUET IS TWEEDE RIJDER ZOMG WAT EEN DEBIELEN DAAR!!!!!!quote:Op woensdag 23 december 2009 09:56 schreef Tarado het volgende:
Mercedes will announce their new driver at 1030 today.
quote:Mercedes heeft vandaag aan weken van speculeren een eind gemaakt: Michael Schumacher keert volgend seizoen als coureur terug in de Formule 1. De Duitser die zeven wereldtitels won, twee bij Benetton en vijf bij Ferrari, heeft zich voor een jaar verbonden aan Mercedes Grand Prix. Naar verluidt voor een bedrag van zeven miljoen euro. Eind volgende week wordt hij 41 jaar en daarmee is ‘Schumi’ veruit de oudste in een veld van 26 coureurs.
quote:Officieel: Michael Schumacher maakt comeback bij Mercedes!
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 23 december 2009 11:32 - Print artikel
Wat voor iedereen al duidelijk was is zojuist door Mercedes Grand Prix officieel bekend gemaakt. Zevenvoudig wereldkampioen F1 Michael Schumacher maakt in 2010 een sensationele comeback bij het voormalige Brawn GP. Hij wordt bij de Duitse renstal de teamgenoot van Nico Rosberg. Mercedes heeft zo dus toch gekregen wat het wilde: een volledig Duitse line-up.
De geruchtenmolen draaide de afgelopen weken overuren. Het begon allemaal met de overname van Brawn GP door Mercedes en het vertrek van wereldkampioen Jenson Button naar Mclaren. Nick Heidfeld, Robert Kubica en Kimi Raikkonen, allemaal werden ze in verband gebracht met het tweede stoeltje bij Mercedes GP, naast de van Williams overgekomen Nico Rosberg. Van hen zit alleen Heidfeld nog in onzekerheid, hij heeft namelijk nog geen contract op zak voor 2010. Kubica kan bij Renault blijven, terwijl Raikkonen koos voor een avontuur in het WRC met Citroën.
Grootste kanshebber bleek al snel Michael Schumacher. Nieuwe berichten over Schumacher bleven ook maar binnenkomen. Hij zou nog onder contract staan bij Ferrari, maar dat bleek slechts een mondelinge overeenkomst. Zijn nek zou wellicht voor problemen zorgen, maar ook dat lijkt na grondig onderzoek door doktoren geen struikelblok te vormen.
De ontknoping leek de afgelopen dagen pas in het nieuwe jaar te gaan plaatsvinden. Hoge heren van Mercedes lieten namelijk weten dat de bekendmaking van de tweede rijder pas in 2010 zou plaatsvinden. Dat bleek echter niet het geval, want eerder vanochtend liet Mercedes weten dat het vandaan al zou gebeuren: de tweede rijder werd gepresenteerd.
Mercedes GP kwam met goed nieuws voor alle Schumacher-fans, want het maakte bekend dat de Duitser een contract voor 2010 heeft getekend bij de renstal. Hoeveel hij precies zal verdienen, is onduidelijk, maar volgens de geruchten kan Schumi minimaal zeven miljoen euro bijschrijven op zijn al goedgevulde bankrekening.
Schumacher wordt bij Mercedes herenigd met Ross Brawn. De twee vormden in hun tijd bij Ferrari een uiterst succesvolle combinatie met maarliefst vijf wereldtitels als gevolg. Ook bij Benetton werkten de twee al samen, toen resulteerde dat in twee wereldtitels. Of de twee ook bij Mercedes successen gaan behalen, zullen we in 2010 zien.
Schumacher wordt niet alleen herenigd met Brawn. Voor zijn loopbaan in de Formule 1 maakte hij namelijk deel uit van het opleidingsprogramma van Mercedes-Benz. Hij reed onder andere in de Sportscars voor het Duitse merk.
Dat staat toch ook in mijn bericht, dat het een gemaakte foto is?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:56 schreef vosss het volgende:
Dat is ook gewoon een photoshop. Hij had daar een Ferrari overall aan.
Ik moet zeggen dat het me wel een leuk jaar lijkt te worden, al ben ik ab-so-luut geen fan van Michael Schumacher...quote:Maargoed, Bild is doorgaans erg goed geinformeerd over Schumacher in het bijzonder en zij waren ook de eerste die de geruchten naar buiten brachten.
En die zijn dus inmiddels bevestigd door Stefano dat Schumi hem opbelde en zei dat ie heel heel heel erg waarschijnlijk voor MercedesGP ging rijden komend jaar.
Dit bericht van Bild zie ik persoonlijk als de definitieve bevestiging dat Der Schumi inderdaad zijn comeback maakt en ik kan het alleen maar toejuichen!
Alonso komend jaar in de Ferrari, Massa terug van herstel, Button als verse WC, Lewis die de titel terug wil, Vettel die er net naast greep en dan de ubermeister van de WC's
Komend seizoen wordt episch, en wij gaan dat met zijn allen meemaken en ik heb er nu al zin in![]()
![]()
![]()
Button verwacht ik niet veel van eerlijk gezegd, die had gewoon alle mazzel dat hij in de eerste seizoenshelft een onverslaanbare auto had. Daar had mijn oma nog in gewonnen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Schumi!
Button vs. Hamilton vs. Alonso vs. Schumacher
quote:MICHAEL SCHUMACHER JOINS MERCEDES GP PETRONAS
Posted: Wednesday 23 December 2009 at 12:03
Stuttgart/Brackley - The MERCEDES GP PETRONAS Formula One Team can confirm today that seven-times Formula One World Champion Michael Schumacher will make his racing return in 2010 with the Silver Arrows team.
With seven Drivers World Championships, 248 Grand Prix starts, 91 victories, 154 podium finishes and 68 pole positions, the 40-year old German needs no introduction following an illustrious and record-breaking Formula One career from 1991 to 2006 at the Jordan, Benetton and Ferrari teams.
Michaels return to racing with MERCEDES GP PETRONAS sees his return to Mercedes-Benz Motorsport where he began his racing apprenticeship as part of the Junior Programme in 1990, racing in Group C sports cars and DTM, and sees Michael renew his partnership with Ross Brawn with whom he won all seven of his World Championships.
Todays announcement confirms the MERCEDES GP PETRONAS driver line-up for the 2010 season with Michael partnering his compatriot, 24 year old Nico Rosberg, in the Silver Arrows cars.
Michael Schumacher: "MERCEDES GP PETRONAS represents a new challenge for me both in a sporting and a personal context. It is a new chapter in my racing career and I am really looking forward to working with my old friend Ross Brawn and my companions from my days with the Mercedes Junior Programme. I am convinced that together we will be involved in the fight for the Formula 1 World Championship next year and I am already looking forward to getting back onto the race track. For me, this partnership closes the circle. Mercedes supported me for so many years when I began my Formula 1 career and now I can hopefully give something back to the brand with the star."
Nico Rosberg: "It is fantastic that Michael is returning to Formula One and will be my team-mate at MERCEDES GP PETRONAS. Its a great challenge for me to be up against one of the best drivers of all time. Im sure that we will form a very strong partnership as he will have lost none of his speed! It is also great news for our sport and the fans."
Ross Brawn, Team Principal of MERCEDES GP PETRONAS: "I am delighted that we can confirm today that Michael will make his much-anticipated return to Formula One next year and drive for our MERCEDES GP PETRONAS team. As seven-time World Champion, Michaels outstanding record in Formula One speaks for itself and I am looking forward to working with him again. With the completion of our driver line-up, I believe that we now have the most exciting partnership in Formula One with Michael and Nico, who provide the perfect mix of talent, experience, speed and youth. We can now turn our full attention to the preparations for the new season and everyone at MERCEDES GP PETRONAS is extremely excited about the challenge ahead. With the investment and support in our team provided by Daimler, Aabar and our new title partner Petronas, and with two such exciting drivers, we have all of the building blocks in place to have another successful season in 2010."
Norbert Haug, Vice-President of Mercedes-Benz Motorsports: "In April 1991, when I had been in charge of the Mercedes-Benz Motorsport programme for just six months, Michael was standing beside me on the balcony one evening. Without the slightest doubt, he said in a low voice: Its about time that I got into Formula. Michael had just turned 22 years of age and four months later, he made his debut at Spa in a Jordan. Mercedes-Benz helped him to this point and the rest is history: seven World Championship titles, more than any racing driver, 91 Grand Prix wins, more than any racing driver. Michael has more of everything than every other driver. As part of the Mercedes Junior Programme, Michael had raced in Group C sports cars and competed in a few DTM races. Ross Brawn, then our opponent at Jaguar, quickly realised Michaels talent and they went on to win all seven of his Drivers World Championship titles together at Benetton and Ferrari. Our sporting ambition has always been that Michael should drive again where his professional career had started and Michael knew that. We often joked about it after the races and discussed the prospect seriously several times during the last 14 years in Formula 1. It didnt happen in 1995, it didnt happen in 1998 and it didnt happen in 2005. I am delighted that it will now happen in 2010. I am very much looking forward to working with Michael and everybody at Mercedes-Benz and Daimler extends a very warm welcome to our "apprentice" of 19 years ago. That apprentice is now the most successful racing driver of all time."
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.quote:
Ik hoop voor je dat je nog wat andere leuke dingen krijgt, maar gefeliciteerd in ieder gevalquote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.
Wat een tof verjaardagscadeau voor mij zeg
Thanksquote:Op woensdag 23 december 2009 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je nog wat andere leuke dingen krijgt, maar gefeliciteerd in ieder geval
quote:Lewis: It's great to have Schumi back
Wednesday 23rd December 2009
Lewis Hamilton is relishing the prospect of going head to head with Michael Schumacher next season.
The seven-time Formula One World Champion has confirmed his return to the sport after three years in retirement, signing a three-year deal with Mercedes GP.
Hamilton has previously stated his biggest disappointment was being unable to compete against Schumacher in his debut season of 2007.
The German, who turns 41 in 11 days' time, called a halt to his 16-season career at the end of 2006, just a few weeks before Hamilton was confirmed as a McLaren driver for the following year.
But with Schumacher fit, after a neck injury had prevented a return with Ferrari in August, Hamilton cannot wait to take him on.
"It's great to have Michael back in Formula One," said Hamilton, the 2008 Champion.
"He is a legend, a really nice guy, and I am happy for him he has again got an opportunity to do the best job in the world - race in Formula One.
"I used to watch Michael race when I was in the junior categories, and I always hoped I would be in Formula One while he was still around.
"I'm now really looking forward to seeing him on the track and back at the top.
"It's brilliant news, and I wish him my absolute best on his comeback with such a fine team and company as Mercedes-Benz."
McLaren boss Martin Whitmarsh echoed Hamilton's sentiments on the prospect of seeing Schumacher back in F1.
"I think I share the sentiment of every single Formula One fan across the world by saying Michael's return to the sport is fantastically exciting - and a thrilling prospect for the 2010 season," said Whitmarsh.
"I've no doubt Michael has studiously examined this opportunity from every possible angle, and he's convinced he still possesses the same fearsome drive and determination required to succeed in Formula One.
"Obviously, Michael is a seven-time Champion and has absolutely nothing left to prove, so it will be fascinating to see what he can achieve in a new team.
"We now look forward to some terrific racing in 2010."
dat past over 3 jaar mooi bij zijn haarkleurquote:Op woensdag 23 december 2009 12:48 schreef vosss het volgende:
Eik staat dat hem beter dan rood, of ben ik nu echt aant vloeken?![]()
en ik in hockenheimquote:Op woensdag 23 december 2009 13:17 schreef Gauner het volgende:
Spa 2010 ben ik er in ieder geval bij.
Gefeliciteerd vosssquote:Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lees ik nu ook op meerdere sites.
Wat een tof verjaardagscadeau voor mij zeg
Die hebben nog geen contract voor de tvrechten dat bedoel ikquote:Op woensdag 23 december 2009 09:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Want? Dat is sowieso al een onbetrouwbare bron.
Ik wou dat het maart wasquote:Schumacher doet zijn volledig verhaal
[23 december - 14:54]![]()
Michael Schumacher doet het volledig verhaal over zijn F1-comeback, zijn vertrek bij Ferrari en zijn passie om terug te vechten voor het wereldkampioenschap.
“Ik heb beslist om terug te keren naar de Formule 1. Mercedes GP en ik zijn akkoord gegaan om een team te vormen voor de komende drie seizoenen. En om eerlijk te zijn, ik ben enorm opgewonden door het idee om terug in een F1-cockpit te zitten.”
“Ik wil niet ontkennen dat het idee van een Duits F1-team me enorm verleidt. Ik denk dat elke Duitse piloot zich hetzelfde zou voelen. En natuurlijk speelt het een grote rol dat ik bij Mercedes GP opnieuw kan samenwerken met Ross. Daarenboven is mijn honger voor het racen terug. In Abu Dhabi, toen Ross me vroeg of ik het me kon inbeelden om terug naar de F1 te komen, voelde ik dat ik er niet klaar voor was. Maar twee weken later, toen hij me opnieuw belde, besefte ik dat mijn oude passie er terug was. Opeens stond ik weer in vuur en vlam. Het idee dat ik terug in een F1-wagen zit om te strijden om de wereldkampioenschappen is opwindend en inspireert me enorm.”
“Daarom gaan mijn eerste gedachten uit naar Ferrari. Ik ben heel blij dat de afsplitsing harmonieus is verlopen en dat we nog steeds als vrienden met elkaar kunnen omgaan. Ik wil Luca di Montezemolo en het hele Ferrari-team enorm bedanken voor de tijden die we samen doorbrachten en me de mogelijkheid te bieden om Ferrari in vriendschap te verlaten. Het zijn zulke daden die de ware betekenis van vriendschap inhouden; ook al was het contract nog niet getekend, toch beloofden we elkaar samen te werken door gewoon de hand te schudden. Ik zal altijd een groot deel van Ferrari in mijn hart dragen en ik zal nooit de sympathie en de passie van de tifosi vergeten. Ze hebben me tot over heel de wereld gesteund met hun passie – enorm veel dank daarvoor!”
“Ik ben niet over één nacht ijs gegaan bij het nemen van deze beslissing, en vooral omwille hiervan. Ferrari en ik hebben samengewerkt voor 14 jaar en ik heb veel geweldige momenten met het team kunnen ervaren tijdens deze periode. Het merendeel van mijn leven als F1-piloot is ‘rood’ en er hangt een sterke solidariteit en loyaliteit vast naar deze jongens toe; ze hebben me bijgestaan en hebben altijd geweldige wagens voor me gebouwd. Deze solidariteit zal blijven, ook al zullen onze teams elkaar bekampen op het circuit. Ik ben er zeker van dat Ferrari haar kracht van vroeger terug zal winnen, niet op zijn minst omdat de crew echt sterk en toegewijd is.”
“Mercedes GP zal een nieuwe uitdaging vormen voor mij, en dat trekt me enorm aan. Ik heb er geen twijfels over dat het team heel sterk zal zijn. Ze hebben getoond, door het winnen van twee wereldkampioenschappen, dat er een fantastische mengeling is van professionalisme en de diepste passie. De relatie tussen de competentie van Mercedes en het huidige WK-team is heel aanlokkelijk en belooft goede prestaties. Ik denk dat de strijd op het circuit spannend zal worden. Voor mij is de cirkel eindelijk rond nadat ik al die jaren in de Formule 1 heb vertoefd, want het was bij Mercedes dat ik indertijd mijn eerste contract tekende en het was Mercedes die me steunde toen ik de F1 binnenkwam.”
“Tot een tijdje geleden was ik er absoluut zeker van dat ik mijn carrière had beëindigd als een racepiloot bij Ferrari. Maar soms veranderen de zaken onverwacht en plots. Opeens zijn de omstandigheden niet meer dezelfde. Op dat moment moet je de beslissingen die je gemaakt hebt opnieuw overwegen. En, om eerlijk te zijn, de gefaalde comebackpoging die ik wilde ondernemen afgelopen seizoen gaf mij de reden om mijn situatie te herzien. Ik was verrast hoe snel en hoe sterk ik mezelf terug naar het niveau wilde tillen. Zo te zien werden mijn batterijen volledig opgelaad tijdens de laatste drie jaar. En wanneer – dankzij Ross – de mogelijkheid zich aandient om te rijden voor Mercedes GP, realiseerde ik me dat mijn oude motivatie er terug was, vol energie en met overtuigde daadkracht.”
“Fysiek gezien voel ik me absoluut fit. Ik realiseerde me deze zomer hoe snel ik mijn oude prestatiewaardes terug kon behalen door specifiek te trainen. En sindsdien bleef ik trainen. Mijn nek zorgt voor geen problemen meer. Ik kan nu dezelfde nekoefeningen doen als wanneer ik nog aan het racen was. Dit was afgelopen zomer niet mogelijk omdat er toen maar vijf maanden waren verstreken na mijn accident en mijn nek was daarom niet volledig hersteld. In de tussentijd vormt dit geen probleem meer.”
“Ik heb absoluut genoten van mijn leven in de voorbije drie jaar, ik heb vele zaken gedaan. Er waren geen saaie gevoelens of iets in die aard. Ik reed karting en moto’s zonder problemen. Nu ben ik weer volledig klaar om terug op serieus niveau mee te doen. Ik weet dat mijn ommekeer nogal plots gebeurde en ik denk dat het geweldig is dat Corinna mijn passie apprecieert en dat ze volledig achter mij staat. Toen ik haar vertelde van mijn plannen, voelde ze meteen aan dat het serieus was en ze gaf meteen haar toestemming.”
“Om het in één zin te zeggen: ik ben volledig klaar voor volgend jaar!”
Bron: Vertaald van het exclusieve interview wat ie begin vanmiddag gaf aan BBC World
ik denk dat rosberg hier erg blij mee is, schumacher kan hem natuurlijk toch een hoop lerenquote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Alleen dit volgens mij:quote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Ik denk niet dat hij die status krijgtquote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Waarom niet, in de basis de op 1-2 na snelste bolide aan het eind van afgelopen seizoen. Samen met Schumi zal dat alleen maar beter worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:06 schreef Leatherface het volgende:
Als de Mercedes ook direct competitief is, wordt het volgend seizoen een mooie strijd om de wereldtitel lijkt me.
Voor zover ik weet gaat Rosberg rijden met startnummer 3, en Schumi met 4. Aldus Bild.de, in het bericht op FOK!sport.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij die status krijgt
Mercedes wilde het bij McLaren al niet, en Brawn vorig jaar ook al niet. Dus zal ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaat Rosberg rijden met startnummer 3, en Schumi met 4. Aldus Bild.de, in het bericht op FOK!sport.
Dus waar haalt men de wijsheid vandaan dat Schumacher 1e coureur wordt?
Edit: zelfs Mercedes zelf zegt er niets over.
Ik lees nergens dat Schumacher 1e coureur is, namelijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:26 schreef Atreidez het volgende:
Is er al een reactie van Rosberg binnen, over zijn status als 2e rijder
Ik heb het al vaker gezegd en ik ga het gewoon nog een keer zeggen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:52 schreef Mikkie het volgende:
Heel gaaf nieuws. Ben wel benieuwd naar komend seizoen, of de Brawns nog steeds zo goed er voor staan. Want laten we eerlijk zijn, een groot deel van het de winst afgelopen jaar hebben ze te danken aan de voorsprong die ze in het begin hadden. Want zo supersterk waren ze later niet meer.
1 Jaquote:Op donderdag 24 december 2009 08:40 schreef sanger het volgende:
Mercedes heeft twee voordelen, of eigenlijk drie.
1. Ross Brawn is een genie
2. Schumi weet hoe hij een team moet vormen en een bolide moet ontwikkelen
3. Rosberg is technisch ook goed onderlegt
Williams wilde hem niet voor niets langer hebben. Volgens de verhalen niet alleen om de pure snelheid.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:42 schreef Joene het volgende:
[..]
1 Ja
2 Ja
3. Ben ik niet van overtuigd maar we zullen zien.
Hij ontwerpt de auto's nietquote:Op donderdag 24 december 2009 09:46 schreef Tarado het volgende:
Ross Brawn is waarschijnlijk de beste team manager die er is maar hij ontwerpt de auto's niet dus als de basis snelheid van de auto niet goed is wordt het moeilijk.
Bij Benneton en Ferrari was Rory Byrne dat al, Brawn was altijd degene die het gehele proces overzag, maar de ontwerper zoals bijvoorbeeld Newey is hij nooit geweestquote:Op donderdag 24 december 2009 11:48 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Hij ontwerpt de auto's nietDacht toch dat ie dat juist wel deed.. Nick Fry is meer de managing kant toch?
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:04 schreef Sally het volgende:
Ik had het dan ook meer over deze opmerking, die jij weer quotete, sanger
[..]
Ik lees nergens dat Schumacher 1e coureur is, namelijk.
quote:Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef vosss het volgende:
Kaartverkoop Hockenheim loopt storm
Wie nog kaartjes wil kopen moet denk ik snel zijn
Tot je een rijder als Hamilton tegenkomt die gewoon zo hard gaat als íe kan ... en daarmee Alonso te kakken zette. Als Rosberg dat ook flikt omdat Mercedes WEL twee gelijke auto's op de baan zet en omdat Schumi wellicht een Badoer-syndroompje (of Fisi-glitch) heeft dan kan Ross organiseren en goedlullen naar de pers wattie wil, maar ze gaan Rosberg dan echt niet langzamer makenquote:Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.
Als je naar het verleden van Schumacher kijkt dan zie je dat Ross Brawn de organisatie bij zowel Benetton als Ferrari geheel toespitste op Schumacher; de tweede rijder was ook écht een tweede rijder, die in dienst reed van team Brawn&Schumi.
Vraag maar aan bijvoorbeeld Rubens en Eddie.
Dat zal Rosberg ook niet ontgaan zijn.
Ah zo.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:53 schreef Atreidez het volgende:
Mijn uitspraak was op niets anders gebaseerd als de ervaringen uit het verleden, waar overal waar MS reedt hij ogenschijnlijk een voorkeursbehandeling genoot.. en dat heeft natuurlijk ook niets met een startnummer te maken
Nouja zo slecht staat brawn er niet voor. Ze hebben dit jaar ook niet hun uiterste best gedaan voor de ontwikkeling van de auto plus ze hebben nu ook het voordeel dat het chassis echt afgesteld kan worden aan de motor, uitlaatsysteem en de versnellingsbak en niet zoals vorig jaar de boel er maar in hebben gebeund.quote:Op donderdag 24 december 2009 07:52 schreef Tarado het volgende:
Ik denk dat het dit jaar echt moeilijker wordt voor Mercedes maar dat betekent niet dat ze geen winnende auto kunnen hebben, ik verwacht aan het begin van het seizoen een voorsprong van Ferrari omdat die het vroegst (augustus 2009) zich volledig op de 2010 auto hebben gestort terwijl de anderen op de 2009 auto zijn door blijven ontwikkelen.
Dit in combinatie met Alonso maakt wat mij betreft Ferrari licht favoriet aan het begin van het seizoen, of ze moeten er in die tijd weer een Fiat Croma van hebben gebakken
dat waren aanpassingen die je normaal 3 maanden van te voren niet eens wil doen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nouja zo slecht staat brawn er niet voor. Ze hebben dit jaar ook niet hun uiterste best gedaan voor de ontwikkeling van de auto plus ze hebben nu ook het voordeel dat het chassis echt afgesteld kan worden aan de motor, uitlaatsysteem en de versnellingsbak en niet zoals vorig jaar de boel er maar in hebben gebeund.
Cool lijkt me wel dat ze er aan komen dan!quote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Heb er voorlopig, net de posters boven mij, nog niet zo heel veel vertrouwen in. Al komt dat ook mede door de geruchten die je eerder hoorde dat ze er niet zo heel goed voorstonden. Ik hoop overigens van harte dat ik het mis heb. Lijkt mij alleen maar goed voor de F1 als er een Amerikaans team is.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van US F1?
Dat zeker, maar Indianapolis hoef ik zo nodig niet terug op de kalender.quote:Lijkt mij alleen maar goed voor de F1 als er een Amerikaans team is.
Ach, we hebben Canada toch als Noord-Amerikaanse race.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:30 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeker, maar Indianapolis hoef ik zo nodig niet terug op de kalender.
Zet er dan Road America op ofzo, dat is tenminste een tof circuit
Ik denk dat Laguna Seca en Daytona net zo bekend zijnquote:Wel jammer, want het is qua naamsbekendheid toch wel hét circuit in de VS.
Mwah, toen ik de autosport nog niet echt volgde zeiden die twee mij niet zo heel veel (lees niks). Denk dus, mede op basis daarvan, dat de gemiddelde leek Indianapolis eerder kent dan die twee. Net zoals dat mijn moeder alleen de naam Schumacher kent qua coureurs.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat Laguna Seca en Daytona net zo bekend zijn
Het zijn ook de bekende circuits in Amerika, maar voor europeanen iets minder bekendquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:04 schreef vosss het volgende:
Ik reed al op Laguna Seca en Daytona toen ik een jaar of 10 was, dus misschien dat ik ten onrechte denk dat het hele bekende circuits zijn in Amerika?
mwah, ik denk dat laguna seca echt niet veel onbekender is dan indianapolisquote:Op vrijdag 25 december 2009 11:05 schreef staticdata het volgende:
[..]
Het zijn ook de bekende circuits in Amerika, maar voor europeanen iets minder bekend
quote:
quote:wrestling with some alligators
Bij Ferrari en Bennetton was dat het geval ja. Dat was ook niet echt een geheim toch?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je er veilig vanuit mag gaan dat Michael Schumacher niet terugkeert om tweede viool te spelen bij Mercedes. Hang niet teveel op aan het startnummer #4.
Als je naar het verleden van Schumacher kijkt dan zie je dat Ross Brawn de organisatie bij zowel Benetton als Ferrari geheel toespitste op Schumacher; de tweede rijder was ook écht een tweede rijder, die in dienst reed van team Brawn&Schumi.
Vraag maar aan bijvoorbeeld Rubens en Eddie.
Dat zal Rosberg ook niet ontgaan zijn.
wat reed jij op Laguna?quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:04 schreef vosss het volgende:
Ik reed al op Laguna Seca en Daytona toen ik een jaar of 10 was, dus misschien dat ik ten onrechte denk dat het hele bekende circuits zijn in Amerika?
En welk ander team nog meer. Dat maakte de RBR zo snel vorig seizoen imo. Het schijnt 5-6 tienden per ronde op te leveren.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef Kill_em_all het volgende:
(vraag me af of ferrari bv ook de RBR achterophanging zal kopieren).
Net als van alle nieuwe teams; eerst zien, dan geloven.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:18 schreef Googolplexian het volgende:
Wat zijn jullie verwachtingen van US F1?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |