Computerspelletjequote:
had toch meer zoiets verwacht als West Coast Choppersquote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Ik vond het in de jaren '90 wel een van de leukere circuits op de Indycar kalender. Kan ook alleen door de corkscrew komen en de inhaalactie van Zanardi op Herta.quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:10 schreef Atreidez het volgende:
Idd, vond het met indycars al dodgy. Circuit is toch ook origineel ontworpen als motorcircuit?
Mijn uitlegquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:47 schreef bodylotion het volgende:
ik zit een beetje oude video's te kijken op youtube, en wat me opvalt is dat (in bijv. 1994) de rijders behoorlijk revven (hoe zeg je dat in NL) en dat sommigen met veel wielspin wegrijden.
Waarom zie je dat tegenwoordig niet meer?
In ´94 was de launch control toch juist weer verboden.quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn uitleg
a) veel rook wat je ziet bij de start is olie of iets dergelijks dat op de uitlaten komt of zoiets technisch i.p.v. wielspin ... ik kan alleen maar aannemen dat dat vroeger niet minder was.
b) de electronica bepaalde toen hoe je weg reed. Verkeerd afgestelde launch control gaf wielspin ... de coureur zette alleen z'n voet vol op het pedaal (vandaar dat revven / toeren maken)
Geen idee of dit de waarheid benaderd maar lijkt mij het meest logisch![]()
Ik denk dat jij daar gelijk in hebtquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:40 schreef voyeur het volgende:
[..]
In ´94 was de launch control toch juist weer verboden.
Heb je Martin Brundle´s demonstratie van starttechniek wel eens gezien. De boyracer versus de oude dame. De boyracer was trager, maar misschien dat de ´94 rijders dat niet allemaal doorhadden. Beter wat wielspin dan afgaan door de anti-stall misschien.quote:Op zaterdag 26 december 2009 18:47 schreef bodylotion het volgende:
ik zit een beetje oude video's te kijken op youtube, en wat me opvalt is dat (in bijv. 1994) de rijders behoorlijk revven (hoe zeg je dat in NL) en dat sommigen met veel wielspin wegrijden.
Waarom zie je dat tegenwoordig niet meer?
hier is het goed te horen:quote:Op zaterdag 26 december 2009 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mijn uitleg
a) veel rook wat je ziet bij de start is olie of iets dergelijks dat op de uitlaten komt of zoiets technisch i.p.v. wielspin ... ik kan alleen maar aannemen dat dat vroeger niet minder was.
[...]
Geen idee of dit de waarheid benaderd maar lijkt mij het meest logisch![]()
Hmmm, klinkt wel gaaf, maar ik kan dat gewoon nu nog niet beslissen. Da's wel kut zeg. Bovendien kosten die kaarten natuurlijk een vermogen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:12 schreef vosss het volgende:
Kaartverkoop Hockenheim loopt storm
Wie nog kaartjes wil kopen moet denk ik snel zijn
dat valt best wel mee hoorquote:Op zaterdag 26 december 2009 23:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt wel gaaf, maar ik kan dat gewoon nu nog niet beslissen. Da's wel kut zeg. Bovendien kosten die kaarten natuurlijk een vermogen.
Of je zoekt een vrouw die er geen bezwaar tegen heeftquote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
quote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geldquote:Op zondag 27 december 2009 03:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat valt best wel mee hoor![]()
wij hebben al jaren kaarten voor ong. 400 euro, voor het hele weekend![]()
(alleen vorig jaar hadden we kutkaarten omdat een van de jongens moest sparen voor een bruiloft..tip: nooit tribune 10a kaarten nemen op de nurburgring)
Is toch net na de Schumacher-S? En als je nou Piquet vlak voor je neus in het grind had zien vliegen, was het misschien wel de moeite geweest.quote:Op zondag 27 december 2009 03:18 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat valt best wel mee hoor![]()
wij hebben al jaren kaarten voor ong. 400 euro, voor het hele weekend![]()
(alleen vorig jaar hadden we kutkaarten omdat een van de jongens moest sparen voor een bruiloft..tip: nooit tribune 10a kaarten nemen op de nurburgring)
Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.quote:Op zondag 27 december 2009 10:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geld, dat is het mij niet waard.
dat is voor mij ook best veel geld hoor, maar het is wel maar 1x per jaar dus dan valt het op zich wel mee vind ikquote:Op zondag 27 december 2009 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Misschien vind jij (in verhouding) het best meevallen, maar ik vind 400 euro een hoop geld, dat is het mij niet waard.
yep, maar we hebben helemaal niks gezien daar, het enige wat daar gebeurd is dat ze positie kiezen om bij de volgende bocht een poging te doen, maar dat kun je vanaf daar dus net niet meer zienquote:Op zondag 27 december 2009 11:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is toch net na de Schumacher-S? En als je nou Piquet vlak voor je neus in het grind had zien vliegen, was het misschien wel de moeite geweest.
op kaartjes moet je echt niet besparen vind ik hoor, daar krijg je echt spijt vanquote:Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.
PDF met prijslijst.
quote:Op zondag 27 december 2009 04:10 schreef vosss het volgende:
En tip2, gratis en voor niks: NOOIT TROUWEN!!!
Daar krijg je altijd gezeik mee als je weer een F1 race wilt bezoeken
Heb zelf in 2007 bij de Dunlopkehre gezeten, tribune 8 volgens mij, en daar was het scherm voor het mooie ook net wat te ver weg. Maar volgens mij kon ik dat gedeelte wat jij zag ook nog net zien. In ieder geval een stuk beter dan tribune 10 dus.quote:Op zondag 27 december 2009 11:43 schreef Schunckelstar het volgende:
yep, maar we hebben helemaal niks gezien daar, het enige wat daar gebeurd is dat ze positie kiezen om bij de volgende bocht een poging te doen, maar dat kun je vanaf daar dus net niet meer zien![]()
om je een indicatie te geven:
[ afbeelding ]
dit zie je daar![]()
en de schermen staan er zo ver weg dat je een verrekijker nodig hebt om de stand te lezen.
Klopt. Voor een beetje aardige kaarten ben je al gauw rond de ¤250,- kwijt. Is inderdaad niet goedkoop, maar voor zo af en toe kan het best.quote:op kaartjes moet je echt niet besparen vind ik hoor, daar krijg je echt spijt van
Ah kijk. Maar als ik die tribunes een beetje bekijk, dan moet je toch minimaal oranje of rood zitten voor fatsoenlijke plaatsen. Toch 200 à 250 euro. En daar komt nog vervoer en parkeren e.d. bij...quote:Op zondag 27 december 2009 11:13 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zag dat je al een weekendkaart hebt vanaf ¤99,-. Of je dan ook goed zit/staat is een ander verhaal, maar toch.
PDF met prijslijst.
Dus je kwam in ieder geval aan je trekken daar.quote:Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef bodylotion het volgende:
wij zijn in 2009 naar Spa geweest. Staanplaatsen: 160 euro
uitzicht vanaf de camping (200 euro voor 2 tenten en een auto)
[ afbeelding ]
tijdens de race zijn we op Kemmel-straight gaan zitten, daar stond het grootste scherm (waar je teninste normaal de tijden kon lezen) en je kon Bus Stop/start finish/ingang van de pitstraat zien in de verte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tijdens de training vooral rondgelopen en o.a. in Rivage gezeten, daar zit je er super dicht op:
[ afbeelding ]
Verder kon je ook bij de Bus Stop zitten, zat je een 50 meter van de Zilver tribune af
Was mijn eerste Grand Prix weekend trouwens
oja en gratis porno:
[ afbeelding ]
ook gewoon met zijn allen op een stoeltje naar het scherm starenquote:
Alleen voor de duitsers zou je daar al heen moeten gaanquote:Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ook gewoon met zijn allen op een stoeltje naar het scherm staren![]()
quote:Op zondag 27 december 2009 12:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dus je kwam in ieder geval aan je trekken daar.
dat is normaal op een f1 camping, wij slepen ook altijd zooi mee waar je een compleet dorp mee kunt bouwen, en het word elk jaar meerquote:Op zondag 27 december 2009 13:11 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Alleen voor de duitsers zou je daar al heen moeten gaan
die bouwen complete dorpen op die campings incl. feesttenten, barbeques, biertappen, toiletten en douches![]()
en de race missen omdat ze wasted zijnquote:Op zondag 27 december 2009 13:14 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is normaal op een f1 camping, wij slepen ook altijd zooi mee waar je een compleet dorp mee kunt bouwen, en het word elk jaar meer![]()
wat hou ik toch van de f1-campings![]()
echt he, duitsersquote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en de race missen omdat ze wasted zijn
en in Spa mag je natuurlijk je eigen koelbox met bier en snickers meenemen. Hoe zit dat in Duitsland eigenlijk? Bij de TT in Assen is het verbodenquote:Op zondag 27 december 2009 13:34 schreef vosss het volgende:
We boffen maar dat we zo een tof circuit als Spa vlakbij hebben liggen
Ik ga er overigens ook wel vaker naartoe als er hele andere races zijn, geen F1 dus.
Okay, het is dan geen F1, maar wel lekker rustig en ook auto's die hard gaan zegmaar en die kleffe hamburgers smaken ook gewoon hetzelfde dan![]()
in duitsland mag je ook gewoon je eigen spul meenemen, maar de prijzen van het eten+drinken zijn in duitsland een STUK schappelijker dan in belgiequote:Op zondag 27 december 2009 15:16 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en in Spa mag je natuurlijk je eigen koelbox met bier en snickers meenemen. Hoe zit dat in Duitsland eigenlijk? Bij de TT in Assen is het verboden
Of opstappen als Der Schumi uitvaltquote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef bodylotion het volgende:
[..]
en de race missen omdat ze wasted zijn
quote:Op zondag 27 december 2009 19:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Als geheugensteuntje voor sommige, vanavond :
RTL GP: Formule 1 Jaaroverzicht 2009, RTL 7, 22:35 uur
Leuke foto's! Ik, als vrij ervaren grand prix bezoeker, wil je er op wijzen dat die gratis porno vooral ook in Duitsland populair is. Sterker nog; wij hebben daar live porno gezien. In een tentje werd gekut en dat werd dan direct uitgezonden op een groot tv-scherm wat er naast stond. Te fout voor woorden.quote:Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef bodylotion het volgende:
wij zijn in 2009 naar Spa geweest. Staanplaatsen: 160 euro
uitzicht vanaf de camping (200 euro voor 2 tenten en een auto)
[ afbeelding ]
tijdens de race zijn we op Kemmel-straight gaan zitten, daar stond het grootste scherm (waar je teninste normaal de tijden kon lezen) en je kon Bus Stop/start finish/ingang van de pitstraat zien in de verte:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
tijdens de training vooral rondgelopen en o.a. in Rivage gezeten, daar zit je er super dicht op:
[ afbeelding ]
Verder kon je ook bij de Bus Stop zitten, zat je een 50 meter van de Zilver tribune af
Was mijn eerste Grand Prix weekend trouwens
oja en gratis porno:
[ afbeelding ]
Dat is pas racenquote:Op zondag 27 december 2009 19:45 schreef Tarabass het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)urburgring_1973.html
Om in te komen
Ze waren er wel ja, maar je kon beter in het bos gaan schijten.. Van die dixies ga je echt over je nek 's morgens om 7 uur met een kater.quote:
Dat heb ik wel eens gedaan, maar het kostte wel uren om uit de files te komen.quote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Ik ben nu drie maal naar een F1 wedstrijd geweest, drie maal in Barcelona en alle keren in een hotel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet het type ben om tussen de dronken duitsers op een camping te staan.
Dit keer wil ik eigenlijk naar Belgie, 's morgens heen rijden, de race zien en dan gewoon weer terugrijden.
Valt reuze mee, je moet parkeren in de buurt bij Les Combes op een van die weilanden. Half uurtje duurt het meestal maar als je eenmaal rijd ben je zo weg via de kleinere dorpjes. Op de snelweg is het altijd super druk na afloop en van te voren inderdaad.quote:Op maandag 28 december 2009 01:25 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens gedaan, maar het kostte wel uren om uit de files te komen.
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..quote:From a letter from Bob Varsha
I had dinner with Peter Windsor last weekend (Dec 12), and he said things are moving along on schedule. They are completing the jigs and molds, and finishing the first car, which gets written off in crash testing. Once the jigs are ready they can build cars at the rate of one every ten days or so, says Peter. The biggest problem they face right now is that things are apparently not going well at Cosworth in the UK. That is bad news for everyone, since Cosworth is building engines for at least four teams, including all three new ones plus Williams.
I'm certainly not the man to speak for the team, but let's remember that they're trying to compete in F1 on a very small budget. They don't have money or time to invest in fancy facilities and cosmetic attractions. In fact, the current building is an interim, until they get on their feet, when they plan to break ground on a purpose-built facility that will better suit the needs of both the team and the fans. According to Peter, they're all working 80-hour weeks, and will be for the forseeable future, even if all goes well. That doesn't leave much time for shmoozing fans and writing press releases. I'm not saying it's the right way to do this, but there are no instructions for starting an F1 team, and this is they way they chose to do it.
I know the team has been quiet, but that is deliberate. Like everything else they are doing, they have to prioritize. Instead of 100 engineers in the design office, they have 35. Rather than spend time on press releases, they are putting their heads down and getting on with the job, which is enormous when you consider that the first four races of next year are fly-away events, so they'll be working out of boxes rather than their transporters (which have been purchased). Here's what I can tell you: the drivers have basically been decided on, along with a group of young Americans who will be spread out across a development program starting in F2000 and working up to GP2. They also have additional sponsors, and all of this will be presented in a single announcement sometime after the first of the year.
We'll all have to be patient, and in the meantime, have a great holiday season.
BV
ik ben ook absoluut niet het type om te gaan kamperen (quote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Ik ben nu drie maal naar een F1 wedstrijd geweest, drie maal in Barcelona en alle keren in een hotel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet het type ben om tussen de dronken duitsers op een camping te staan.
Dit keer wil ik eigenlijk naar Belgie, 's morgens heen rijden, de race zien en dan gewoon weer terugrijden.
quote:Ook Ralf Schumacher heeft oren naar comeback
28 december 2009
Nu Michael Schumacher heeft besloten dat hij in 2010 zijn terugkeer maakt op de Formule 1-grid, begint het bij broertje Ralf ook te jeuken. De Duitser liet weten dat hij niet zou twijfelen als hij het juiste aanbod zou krijgen
ik zou er niet aan moeten denkenquote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon een hotel nemen![]()
Wanneer ga je weer.. Moeten toch een keer die bak bier opmakenquote:Op zondag 27 december 2009 13:34 schreef vosss het volgende:
We boffen maar dat we zo een tof circuit als Spa vlakbij hebben liggen
Ik ga er overigens ook wel vaker naartoe als er hele andere races zijn, geen F1 dus.
Okay, het is dan geen F1, maar wel lekker rustig en ook auto's die hard gaan zegmaar en die kleffe hamburgers smaken ook gewoon hetzelfde dan![]()
Hoe kan Bernie anders de F1 sturen? Ik denk niet dat hij nog een keer een nieuw team zomaar effe kampioen wil zien worden omdat ze bijv. een Merc-blok hebben. Regels zijn achteraf (blijkt maar al te vaak) veel makkelijker aan te passen dan een ECU, motor of zelfs een diffuser die vaag omschreven is.quote:Op maandag 28 december 2009 02:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Cosworth problemen heeft.
[..]
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..
Ik denk dat ik komend jaar met de 1000km van Spa weer ga, ik moet alleen nog even kijken wanneer dat precies isquote:Op maandag 28 december 2009 10:34 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wanneer ga je weer.. Moeten toch een keer die bak bier opmakenHmmm, het is natuurlijk winter nu. Kan wel merken dat ik ontwenningsverschijnselen krijg van de winterstop. Eerste keer dat er weer iets boeiend te zien is is pas 6 febr, de GP Asia race op Abu Dhabi
Dat stond er min of meer alquote:Op donderdag 24 december 2009 13:16 schreef vosss het volgende:
Even geen Schumacher nieuws, maar een filmpje over de voortgang bij USF1:
http://www.youtube.com/user/USF1Team
Gek, maar die brief wordt wel op forums geciteerd, maar lijkt geen echte bron te hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 02:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het schijnt dat Cosworth problemen heeft.
[..]
Lekker voor de nieuwe teams + Williams als die Cosworth weer zo crap is..
Je moet eens naar de F1-kalender kijken op die site van ze. Lekker up to date.quote:Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef Tarado het volgende:
Voor de geïnteresseerden, de USF1 website;
http://www.usgpe.com/
autosport.comquote:Ferrari president Luca di Montezemolo says that Formula 1 needs to find answers to its problems as soon as possible if his Maranello-outfit is to stick with the sport for the long-term.
At the end of a year when Ferrari came the closest it has ever been to quitting F1, in the wake of the row over cost cuts and future rules, di Montezemolo has again warned that the Scuderia is seeking further improvements over the next few years.
Ferrari is currently only committed until the end of 2012 and di Montezemolo has hinted that only big progress by teams, FOTA and the sport's commercial chiefs will be enough to turn F1 into how he wants to see it.
"I want F1 to improve between now and 2012, when we sign a new Concorde Agreement, and if not we will have motivation somewhere else," he told selected media, including AUTOSPORT, during a Christmas media event.
"I have been to Le Mans and I was impressed. We cannot accept huge gaps between drivers and the press and public. In the past the pits was full of good looking girls, now it's like a concentration camp. And we need to overtake!"
He added: "There are a lot of answers needed. We need good people at the FIA. [FIA president Jean] Todt is a good person and knows F1, and I’m sure his priority is to recreate a different dialogue and atmosphere. Bernie [Ecclestone] is coming to the end of his career, but I am sure he will look ahead. And FOTA has been very useful. There needs to be a strong triangle between the three parties."
Di Montezemolo thinks that F1 needs to undertake a wholesale rethink about what it is doing, rather than small tinkering of the rules to try and improve the show.
"First we have to decide where we want to position the product," he said. "I think it needs to encompass extreme technology, performance and research. Secondly, we need to save costs without losing the appealing elements. Carbon brakes, for instance, are impossible to use with road cars and we can accept a standard gearbox without losing F1 characteristics.
"Not being allowed to have Felipe [Massa] test a car, for me, is against the very nature of the sport. For the moment, I understand, but it’s not the future. Thirdly, to replace manufacturer teams with teams that I don’t know if they will be ready or in what condition, I don’t think is best."
Di Montezemolo believes some of the cost-cutting regulations, like the current testing ban, have gone too far.
"Years ago we could test every day, now not at all," he explained. "You need a balance. It’s like in Italy, one day the doctor is smoking while he’s doing an operation but now, if you smoke in the street, you’re killed. We need something in the middle.
"We also need to look at the show. I’m not making strong points here, but is it right to run in Europe at 2 or 3 o’clock on a summer afternoon? I don’t know. In soccer they play at 4 or 5pm, or at 8 or 9pm. Is it right that we have two hour races? Maybe they are too long. These are things we need to discuss.
"Should we have such expensive tickets? Today a young boy with his girlfriend can fly around the world for less than attending the Monza GP in the best seats. Is that right? I don’t want to be arrogant or presumptuous, but I want to have professional instruments to look into it.
"I can accept if some manufacturers have left the sport but I think F1 at the beginning of the 2000s has been the best in terms of the public and spectators, with new venues and promotion and investment from the car manufacturers."
Di Montezemolo does have one reason to be optimistic about the future, though. He thinks the arrival of Todt as FIA president will be good news for achieving what is needed without the political confrontation that marred recent years.
"Together with Bernie I’m the oldest guy in the paddock and we share a genuine passion," he said. "Now the FIA opens a new era, thank God, even if I have to say that Mosley did a very good job basically for safety.
"But after what happened for the past two years, with the polemics, manufacturers leaving, unpredictable judging decisions, thank God there is fresh air."
begrijp ik het goed dat hij voor 2012 vooruitgang wil boeken, en dat ze anders wel een andere uitdaging zoeken (buiten de F1) ?quote:Op maandag 28 december 2009 18:44 schreef Tarado het volgende:
Ferrari: F1 must solve its problems
By Jonathan Noble and Tony Dodgins Monday, December 28th 2009, 14:13 GMT
[..]
autosport.com
Daar stopte ik met lezen...quote:Op maandag 28 december 2009 18:44 schreef Tarado het volgende:
now it's like a concentration camp.
Daar kan ik mij zeer zeker in vinden.quote:"Should we have such expensive tickets? Today a young boy with his girlfriend can fly around the world for less than attending the Monza GP in the best seats. Is that right? I don’t want to be arrogant or presumptuous, but I want to have professional instruments to look into it.
best een leuk jaaroverzicht, na een jaar BBC gekeken te hebben.quote:Op maandag 28 december 2009 12:52 schreef Dos37 het volgende:
Dat jaaroverzicht van gisteren![]()
Dat die kerel stopt bij het verkeerde Red Bull team
quote:Om data voor je Formule 1-auto te verzamelen kun je het beste gewoon heel veel rondjes gaan rijden. Maar dat is erg duur. Gelukkig zorgt de hedendaagse technologie ervoor dat een en ander ook digitaal nagebootst kan worden. Daarom komt Ferrari met een F1-simulator die zijn weerga niet kent, getuige het behoorlijk geïmponeerde hoofd van deze man.
Het hoofd van de Scuderia, Stefano Domenicali, presenteerde de simulator onlangs op het Ferrari-hoofdkwartier in Maranello:
“It’s an important day for us as the completion of this project means we will now be able to tackle with confidence some of the challenges that make up modern-day Formula 1, while putting Ferrari at the cutting edge in terms of this technology.”
Helaas lijkt Ferrari niet van zin om al teveel van deze simulator prijs te geven aan het grote publiek, want meer dan bovenstaande foto laten ze vooralsnog niet zien. Het is dan ook een bijzonder beestje, speciaal bedoeld om F1-coureurs te trainen en hen buiten het seizoen scherp te houden. Er is twee jaar aan het project gewerkt door ingenieurs van Ferrari met technische ondersteuning van Moog, en het resultaat gaat alle perken te buiten.
De totale installatie weegt maar liefst tweehonderd ton (!) en huist in een speciaal gebouw van 180 m2 met twee verdiepingen. Het bedieningsgedeelte – een realistische F1-cockpit en vijf schermen die een kijkhoek van ruim 180 graden geven – is ongeveer 8 bij 8 meter groot en 6 meter hoog. De simulator zelf bestaat uit tien multiprocessorcalculators met in totaal 60 GB RAM-geheugen, die per dag zo’n 5 GB aan waardevolle F1-data produceren. Geluid komt uit een Dolby 7.1-systeem van 3.500 W. De installatie produceert in totaal ongeveer 130 kW. Er is meer dan tien kilometer aan kabels in verwerkt.
Waar zat je dan in godsnaam?quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:30 schreef kepler het volgende:
Schumacher terug
Weekje in Noorwegen zonder nieuws/internet
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TVquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:20 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Waar zat je dan in godsnaam?
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verderquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef vosss het volgende:
Heb jij een playseat met 3 schermen thuis staan?
Ik heb laatst in een simulator van simrace.nl wat rondjes LfS gereden, dat was ook erg vet moet ik zeggen. Snelste tijd by far van iedereen die erin gereden had (ik schat een man of 500 of meer).
Sneller dat Phil Bastiaans ook en die vond dat niet zo leuk. Whehe, loser
rFactor ?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Offtopic: Gaafquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TV
quote:Toro Rosso plaatst Alguersuari in wachtkamer, Ralf Schumacher klopt op de deur
Uitgegeven door Jordy Stuivenberg 29 december 2009 11:47 - Print artikel
De strijd om het tweede zitje bij Scuderia Toro Rosso leek onlangs gestreden, toen Jaime Alguersuari liet weten dat hij gewonnen had en ook in 2010 voor het Italiaanse F1-team zou rijden. Vanuit het team zelf bleef het echter stil en sindsdien zit de Spanjaard in de wachtkamer. Ondertussen lijkt ook Ralf Schumacher zich te mengen in de strijd.
Lang werd er geen rekening gehouden met de jongere broer van Michael Schumacher, maar sinds zijn broer Michael diens terugkeer bekendgemaakt heeft, komt ook Ralf steeds vaker naar voren als kandidaat bij verschillende teams. Zo zou hij gesproken hebben met Renault en zelfs een aanbieding op zak gehad hebben van een nieuw team. Daarnaast lijkt hij ook met Toro Rosso om de tafel te gaan, al wilde hij dat zelf niet bevestigen.
“Franz Tost en ik zijn erg goede vrienden”, aldus Schumacher tegenover SID. “Maar het lijkt me logisch dat ik niet vertel met wie ik onderhandel of heb gesproken. Het is eigenlijk allemaal speculatie.”
Alguersuari hoopt dat hij begin januari wordt bevestigd als tweede rijder. Volgens bronnen zou Toro Rosso in gesprek zijn met het Spaanse Repsol, wat een belangrijke sponsor moet worden bij het team. De toekomst van Alguersuari bij het team lijkt samen te hangen met het wel of niet doorgaan van de deal tussen het team en de oliegigant.
wat 'n flauwertsquote:Op woensdag 30 december 2009 14:39 schreef Sally het volgende:
Oh wat FLAUW van Toro Rosso!
Alguersuari nog geen contract bieden en dan dit.
Leuk, hout hakken en lekker warm voor de openhaard zitten. Jaren geleden ook in een huisje gezeten in de winterperiodequote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef kepler het volgende:
[..]
haha in een huisje in Trondheim, maar daar hadden ze geen internet. Verder veel tijd besteed aan Kerst en Noorwegen zelf natuurlijk, dus weinig/geen TV
Ik heb eigenlijk geen vrienden die F1 fan zijnquote:Op woensdag 30 december 2009 15:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Leuk, hout hakken en lekker warm voor de openhaard zitten. Jaren geleden ook in een huisje gezeten in de winterperiode![]()
Alleen zal je dan inderdaad niet blij worden van de rek. wanneer je mobiel gaat internetten. Ik heb altijd thuis mensen die me dit soort nieuws meteen smsen![]()
RALF terug? Laat hem lekker gaan puzzelen ofzo, dat schijnt het enige te zijn waarin hij beter is dan zijn broer.
Ik wil ook 3 schermen, maar dan wordt het wel heel groot als ik er nog 2 bij koop van 26 inchquote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Misschien heeft Eddie Irvine ook nog interesse....quote:Op woensdag 30 december 2009 12:48 schreef Atreidez het volgende:
Ach, Ralf op de baan is toch ook sensatie. Coulthard ook nog terug, en dan kunnen ze die puntentelling wel weer terug brengen naar hoe het was vorig jaar
was het maar zo'n feestquote:Op woensdag 30 december 2009 19:36 schreef staticdata het volgende:
[..]
Misschien heeft Eddie Irvine ook nog interesse....
Ralf
mwah, ik ben niet zo'n branson-fanquote:Op woensdag 30 december 2009 19:43 schreef staticdata het volgende:
[..]
Hij zou wel mooi bij het Virgin Race team passen
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.quote:
Ja, Michael kan rijden, Ralf kan varen op de naam van zijn broerquote:Op woensdag 30 december 2009 19:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.
Al ben ik daar vrij uniek in geloof ik.
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:57 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Ja, Michael kan rijden, Ralf kan varen op de naam van zijn broer
Hij heeft wel een mooiere vrouw als je van blonde dellen houdtquote:Op woensdag 30 december 2009 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.
Bij jordan vond ik hem ook niet slecht, vind het ook geen slechte coureur.quote:Op woensdag 30 december 2009 20:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Denk eerder dat die naam een last voor hem was. Ralf was inderdaad minder goed dan zijn broer, maar nog altijd een zeer behoorlijke coureur wat mij betreft.
quote:Op woensdag 30 december 2009 20:40 schreef voyeur het volgende:
Ik trek mijn vorige post terug nadat ik dit zag....
[ afbeelding ]
Like, wtfquote:Op woensdag 30 december 2009 10:40 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen een playseat, met een g25 ook. Maar een teamlid van die online league is al een stukje verder
Er was zo'n fanboy-topicquote:Op woensdag 30 december 2009 19:54 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Inderdaad. En er is wat mij betreft ook niks mis met een terugkeer van Ralf. Deed het best goed in zijn jaren bij Williams. Dus wat mij betreft, Ralf.
Al ben ik daar vrij uniek in geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |