SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Niet 7 en 8?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Voor het eerst in de geschiedenis een Ferrari met nummer 8 en 9?
dan heeft ie vast getekend - waarom zou je anders helemaal naar die fabriek gaan?quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.nusport.nl/for(...)ikkonen-mclaren.html
[..]
quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:30 schreef Sally het volgende:
Ik mis ng 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix
Done.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:34 schreef Sally het volgende:
En de stand in het kampioenschap, is dat nog wat voor de OP?
Eindstanden in het Formule 1-kampioenschap
Voorlopig wel. Kan volgens mij ook nog wijzigen mocht Button richting bijvoorbeeld McLaren vertrekken. Maar dit zeg ik even heel snel uit mijn hoofd, dus ik kan er naast zitten.quote:
Hier is de berging te zien: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8360095.stm?lsquote:
Had Button niet zo'n wagen?quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hier is de berging te zien: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8360095.stm?ls
De ogenschijnlijke schade lijkt mee te vallen, en als ze hem goed afspoelen dan zal het zoute water ook weinig last veroorzaken. Het is alleen erg gênant.
http://www.brandbroadcast.net/f1/article/3252/quote:Nov.16 (GMM) A major new collaboration between Brawn and Mercedes-Benz is expected to be announced officially this week.
It has been rumoured and reported for some time that the German carmaker wants to step back from its long association with McLaren in order to buy a larger share of Brawn.
According to speculation, the deal could see Brawn renamed Mercedes and race with silver cars in 2010, even though McLaren's contract with the marque through to 2011 will likely runs its course.
Mercedes is reportedly keen on the deal because it will cost less than the McLaren collaboration in the long term, but give it a stronger voice on matters such as driver choice.
The Mirror newspaper said an announcement is "only days" away, the Daily Mail carried similar information about Brawn being "taken over by Mercedes this week".
Similarly, Martin Brundle wrote in his Sunday Times column: "This week it will be announced that Mercedes-Benz has sold its shareholding in McLaren and will be taking a majority stake in Brawn GP."
Cool - komt er toch weer een fabrieksteam bijquote:Op maandag 16 november 2009 09:13 schreef Tarado het volgende:
1 - 2009 - Tests - Off Season
Brawn/Mercedes deal to be announced this week
GMMf1NET -- November 16th - 7:42am
[..]
http://www.brandbroadcast.net/f1/article/3252/
En na 2011 een priveteamquote:Op maandag 16 november 2009 09:40 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Cool - komt er toch weer een fabrieksteam bij
Het punt is dat Mercedes juist af wil van een partner zoals McLaren, ze waren daar een grote minderheids aandeelhouder, kortom veel kosten en weinig te vertellen, ze hebben nu gezien dat het met veel minder kan.quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Echt een stomme zet van Mercedes. Zo lang gaan ze niet meer in de F1 blijven en Brawn zal nooit een partner kunnen worden als McLaren dat is (ook buiten de baan).
Mensen die geloven dat Mercedes en Ferrari de enigen zijn die zich F1 (Bernie) kunnen veroorloven terwijl elk ander fabrieksteam de pijp aan Maarten heeft gegeven kunnen beter niet de adem er op inhouden.
http://www.jamesallenonf1.com/2009/11/mercedes-to-announce-f1-future-plans-this-morning/?utm_campaign=UA-7628173-1&utm_medium=twitter&utm_source=twitterquote:I’ve just been invited to take part in a conference call later this morning with Dr Dieter Zetsche, the CEO of Daimler which owns Mercedes Benz and Norbert Haug the head of Mercedes Benz motor sport.
The subject of the call is to discuss the future of Mercedes’ engagement in Formula 1.
Discussions have been ongoing for Mercedes to buy a controlling interest in Brawn GP and to leave McLaren at the end of the existing contract at the end of 2011.
McLaren has been seeking to extend its engine supply arrangement to the end of 2012, the final year of the current engine formula. In 2013 a whole new engine formula will come in, based on fuel economy.
As Mercedes has been a player in the current driver moves involving Jenson Button Nico Rosberg and Kimi Raikkonen we may get some answers about what line ups they would like to see at Brawn and McLaren.
I will post on this soon after I come off the call.
ik verwacht niet dat Mercedes op korte termijn (komende 5 jaar) uit de F1 zal stappen, maar voor hen is het geen corporate must om in F1te blijven dus ze zullen altijd de voordelen tegen de nadelen afwegen en als het laatste meer gaat wegen zullen ze eruit stappenquote:Op maandag 16 november 2009 11:22 schreef bodylotion het volgende:
Waarom verwachten jullie dat Mercedes uit de F1 zal gaan?
Button exit???quote:Officieel: Brawn GP verandert in Mercedes GP
Duitse fabrikant keert McLaren de rug toe
Alles is rond: Mercedes neemt een belang van 75 procent in Brawn GP waarmee de naam van het team verandert in Mercedes GP. Wat de coureurs betreft is nog niet veel duidelijk, wel dat zij vanaf 2010 zilverpijlen besturen.
Mercedes blijft McLaren voorzien van motoren.
Meer volgt.
wordt het dan niet nummer 0? Hoe zat dat toen met Damon Hill eigenlijk in '93?quote:Op maandag 16 november 2009 13:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Stel nou dat Button niet gaat rijden bij Brawn/Mercedes/AMG/Team Haug/Bratwurst Superschnell en geen ander zitje kan vinden, dan gaat bijvoorbeeld Heidfeld dus met nummer 1 rijden?
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.quote:Op maandag 16 november 2009 13:06 schreef bodylotion het volgende:
wordt het dan niet nummer 0? Hoe zat dat toen met Damon Hill eigenlijk in '93?
nee Hill reed in 93 met 0quote:Op maandag 16 november 2009 13:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.
Dus Damon nam de 1 gewoon mee.
Was ook zo bij Schumacher in '96 dacht ik.
ik heb het over 93quote:Op maandag 16 november 2009 13:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.
Dus Damon nam de 1 gewoon mee.
Was ook zo bij Schumacher in '96 dacht ik.
Mercedes wil meer zeggenschap die ze bij McLaren niet kunnen krijgen. Vandaar dat ze een team zoeken wat ze kunnen overnemen. Hetzelfde als BMW met Sauber deed, toen ze partner waren van Williams.quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Echt een stomme zet van Mercedes. Zo lang gaan ze niet meer in de F1 blijven en Brawn zal nooit een partner kunnen worden als McLaren dat is (ook buiten de baan).
Mensen die geloven dat Mercedes en Ferrari de enigen zijn die zich F1 (Bernie) kunnen veroorloven terwijl elk ander fabrieksteam de pijp aan Maarten heeft gegeven kunnen beter niet de adem er op inhouden.
Zeer gewild die jongenquote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
Ik zou me kunnen voorstellen dat het sluiten van contracten voor Button zo langzamerhand een erg frustrerende ervaring moet zijn. Bij elk team waar ie zat (of zou komen te zitten) heeft ie er problemen mee gehad. Soms door eigen schuld maar toch ook vaak door krachten van buitenaf.quote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...quote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
Kan Button waarschijnlijk wel bij een van de nieuwe teams terecht (Lotus, Manor of USF1).quote:Op maandag 16 november 2009 14:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...![]()
Al vrees ik dat die laatste niet gaat rijden - niet in de F1 althans.
Als de berichten over z'n salaris kloppen dan zou ik niet durven zeggen dat ie te hoog heeft ingezet. Raikkonen zou ongeveer het 5-voudige krijgen van wat Button vraagt. De meningen mogen verschillen over het verschil in rijderskwaliteiten, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Kimi niet een 5x betere coureur is.quote:Op maandag 16 november 2009 14:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...![]()
ik zou als mclaren inzetten op heidfeld, en anders heikiquote:Op maandag 16 november 2009 14:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als de berichten over z'n salaris kloppen dan zou ik niet durven zeggen dat ie te hoog heeft ingezet. Raikkonen zou ongeveer het 5-voudige krijgen van wat Button vraagt. De meningen mogen verschillen over het verschil in rijderskwaliteiten, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Kimi niet een 5x betere coureur is.![]()
Ik denk trouwens niet dat McLaren voor Kimi gaat kiezen. Feitelijk hebben ze (met Hamilton) alleen nog maar een 2e rijder nodig. En Kimi is niet bepaald het "2-rijder-type". Z'n salaris nog minder zelfs.
quote:Schumacher no longer advisor to F1 team
Michael Schumacher will reportedly no longer be an advisor to Ferrari's Formula One team.
The seven time world champion recently renewed his contract with the Italian marque through 2012, referring specifically to his input into the road cars department.
Whether his ongoing role would involve F1 was not specifically mentioned in the September announcement, but Spain's Diario AS reports that Schumacher will not be involved with the team.
However, the newspaper added that Schumacher, to turn 41 in January, will continue to attend some grands prix, although not as many as before.
Mischien dat hij ingaat op Todt's uitspraak dat voor Schumi wel een plek binnen de FIA zou zijn?quote:Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef beantherio het volgende:
Interressant. Zou Schumacher plannen hebben om na 2012 iets in de F1 te doen buiten Ferrari om?
quote:Op maandag 16 november 2009 13:27 schreef bodylotion het volgende:
wellicht volgend jaar dus deze kleur, maar dan met Vodafone![]()
[ afbeelding ]
quote:The team will continue to be known as Vodafone McLaren Mercedes, its distinctive silver-with-red livery will remain unchanged, and Mercedes-Benz will continue as both an engine supplier and a partner.
waarom zouden ze dat doenquote:Op maandag 16 november 2009 16:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, gewoon zilver met rood zoals dit jaar.
[..]
Bijna goed. McLaren Automotive wordt een apartbedrijf dat los komt te staan van de McLaren Group en niets te maken zal hebben met Mercedes.quote:Op maandag 16 november 2009 16:16 schreef keukenvraagjes het volgende:
begrijp ik goed, dat McLaren Automotive word afgesplitst van de mclaren holding, en onderdeel word van mercedes.
En dat mercedes zijn 40 procent in de mclaren holding(waar ook mclaren racing onder hangt ) verkoopt?
maar de mclaren holding komt ook apart van mercedes te staan toch?quote:Op maandag 16 november 2009 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bijna goed. McLaren Automotive wordt een apartbedrijf dat los komt te staan van de McLaren Group en niets te maken zal hebben met Mercedes.
Ik vermoed dat wanneer die autotak failliet zou gaan, dan kan de F1-tak gewoon door.quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren Group komt idd los te staan van Mercedes.
Mja, waarom zou dat moeten? Via goede contracten kan veel geregeld worden.
Mooi voorbeeld is Spykerquote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren Group komt idd los te staan van Mercedes.
Mja, waarom zou dat moeten? Via goede contracten kan veel geregeld worden.
Op zich wel leuk. Mooier dan de Brawn GP kleurstelling. Alleen wel een beetje jammer dat we straks 2 van die zilveren teams hebben. Mclaren weer terug naar de rood wit zoals toen met de Marlboro sponsoring?quote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef Tarado het volgende:
Brawn Mercedes GP ziet er ongeveer zo uit in 2010
Die deadline is verlopen voor zover ik weetquote:Op maandag 16 november 2009 16:57 schreef beantherio het volgende:
Trouwens een heeeeeeeeeel ander onderwerp: hoe staat het met de Britse grand prix? 2 weken geleden gaf Ecclestone een deadline aan Silverstone en daarna hebben we er niets meer over gehoord.
ik hoop dat ie zo blijftquote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef Tarado het volgende:
Brawn Mercedes GP ziet er ongeveer zo uit in 2010
Er komt natuurlijk nog reclame op, uiteraard Mobil 1 en ik las ergens BECK'S bier en BWIN, die laatste 2 zijn niet bevestigdquote:
ja jammer genoeg wel, vind hem zo zonder juist mooiquote:Op maandag 16 november 2009 19:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er komt natuurlijk nog reclame op, uiteraard Mobil 1 en ik las ergens BECK'S bier en BWIN, die laatste 2 zijn niet bevestigd
ja ik ook los van de 'velgen'quote:Op maandag 16 november 2009 19:31 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja jammer genoeg wel, vind hem zo zonder juist mooi![]()
ik vond (volgens mij als enige) die kale brawn ook een prachtige wagen
quote:Silverstone onthult plannen voor nieuw Stowe-complex
De British Racing Drivers Club (BRDC) heeft de plannen onthuld voor het nieuwe Stowe-complex voor het circuit van Silverstone. Er staan nieuwe pitboxen, nieuwe testfaciliteiten en een circuit op de planning.
Het complex is het eerste deel van een enorme verbouwing van Silverstone, die momenteel bezig is. Deze modificaties vinden onder andere plaats met het oog op de komst van de MotoGP in juni. Met het nieuwe circuit erbij, heeft Silverstone vijf verschillende lay-outs, die allemaal gebruikt kunnen worden als een op zichzelf staand circuit.
Het is natuurlijk ook een beetje raar dat ze met een gepimpte honda rondrijden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef kepler het volgende:
Ik lees ook net in de krant dat het OR van Mercedes er totaal niet blij mee is. Die hadden liever gezien dat Mercedes uit de F1 was gestapt...
Als Haug teambaas wordt doet hij een stapje terug.... Hij is nu motorsportdirecteur van Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:31 schreef LeXX het volgende:
Mercedes heeft het eindelijk voor elkaar na een 'mislukt' avontuur met McLaren en Sauber. Beide teams kregen erg veel steun van Mercedes met als doel overgenomen te worden. Bij beide mislukte het, resp. Te geringe prestaties en politieke drempels. Brawn heeft een zeer goede zet gedaan om zijn mensen hun baan in de F1 te houden. Dat is volgens mij zijn voornaamste zorg geweest, zeker ook gezien zijn eigen reddingsactie vorig jaar.
Ik denk dat Haug op termijn teambaas wordt. Hij is de perfecte opvolger van Neubauer![]()
Good times revive... Het zou haast niet typischer kunnenquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Als Haug teambaas wordt doet hij een stapje terug.... Hij is nu motorsportdirecteur van Mercedes.
ze houden dezelfde kleurstelling, helaasquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef LeXX het volgende:
[..]
Good times revive... Het zou haast niet typischer kunnen
Ik ben trouwens best blij dat McLaren hierdoor een privetam wordt, zoals ze altijd geweest zijn... Hopelijk in het oranje!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, heeft Schumacher niet nog banden bij Mercedes?
En houdt hij niet op bij Ferrari als F1-adviseur?
Ja liever een A klasse dan dit.....quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik bedoel maar.
Misschien heeft-ie er eindelijk genoeg van in een Croma rond te rijden.
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:31 schreef LeXX het volgende:
Mercedes heeft het eindelijk voor elkaar na een 'mislukt' avontuur met McLaren en Sauber. Beide teams kregen erg veel steun van Mercedes met als doel overgenomen te worden. Bij beide mislukte het, resp. Te geringe prestaties en politieke drempels. Brawn heeft een zeer goede zet gedaan om zijn mensen hun baan in de F1 te houden. Dat is volgens mij zijn voornaamste zorg geweest, zeker ook gezien zijn eigen reddingsactie vorig jaar.
Ik denk dat Haug op termijn teambaas wordt. Hij is de perfecte opvolger van Neubauer![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:24 schreef Tarado het volgende:
Schumacher gaat echt niet weg bij Ferrari, hij krijgt altijd zoveel aandacht dat als ze hem officieel als F1 adviseur aanhouden en er gaat wat fout hij het gedaan heeft, nu kan hij vrijblijvend naar de GP's die hij zelf wil en Alonso en Massa als die het willen met advies bijstaan
quote:Schumacher niet langer adviseur Ferrari F1
Michael Schumacher is niet langer betrokken bij de Formule 1-activiteiten van Ferrari. De zevenvoudig wereldkampioen gaat zich in plaats daarvan tot 2012 richten op de straatauto's van het merk.
De vraag bij de contractverlenging voor Schumi was of hij bij het Formule 1-team betrokken zou blijven. De Spaanse krant Diario AS meldt dat dit niet het geval is. Wel zal de Duitser races gaan bezoeken, maar dit zullen er minder zijn dan in het verleden.
Bron.
3quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.
Inderdaadquote:
Ik was hier de eerste.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
Inderdaad
Maar slechts 1 constructeurstitel.
Maar misschien kan Schumi daar verandering in brengen. HIj wordt in ieder geval door meerdere Internet sites gelinked aan een terugkeer bij Mercedes.
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).quote:
Op sportief vlak hebben ze een zeer goede tijd achter de rug. Dit was echter niet alleen het doel. McLaren zou overgenomen worden door Mercedes, maar hier heeft Ron Dennis altijd een stok voor gestoken. Doordat er nooit een volledige overname plaats heeft gevonden, is het niet naar de zin geweest van Mercedes zelf. Waarom zouden ze anders nu in zee gaan met een team wat nu 1 seizoen ontzetten goed gepresteerd heeft, maar nog geen indicatie op herhaling kan laten zien?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.
Laat Button maar naar McLaren gaan. Een volledig Duits team tegen een volledig Brits team. Twee wereldkampioenen in een team is historisch gezien een droomquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).
die poging bestaat uit emotionele chantage en een steek onder waterquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).
quote:Hij moet nu besluiten hoe zwaar zijn loyaliteit, en alles wat we hem hebben gegeven, telt en hoeveel geld hij elders kan krijgen. En daar heb ik trouwens mijn twijfels over."
Fry is een echte goorlap. Dit is echt geen poging om hem aan boord te houden: integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:30 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die poging bestaat uit emotionele chantage en een steek onder water![]()
quote:
[..]
Ik vraag me wel af of Button nog zo mag praten op de radio als dat hij bij Brawn deed. Bij Mclaren zijn ze nogal streng daarop volgens mij. Daarnaast hoop ik niet dat Button helemaal aan gort wordt gereden door Hamilton, zoals dat gebeurde met Kovalainen. Meer een Alonso vs Hamilton hoop ik op. Dan kan het wel eens interessant worden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:35 schreef LeXX het volgende:
[..]
Op sportief vlak hebben ze een zeer goede tijd achter de rug. Dit was echter niet alleen het doel. McLaren zou overgenomen worden door Mercedes, maar hier heeft Ron Dennis altijd een stok voor gestoken. Doordat er nooit een volledige overname plaats heeft gevonden, is het niet naar de zin geweest van Mercedes zelf. Waarom zouden ze anders nu in zee gaan met een team wat nu 1 seizoen ontzetten goed gepresteerd heeft, maar nog geen indicatie op herhaling kan laten zien?
Je hebt helemaal gelijk op sportief vlak, op commercieel vlak laat Mercedes zien met het risico wat ze durven nemen dat ze bij McLaren niet kunnen krijgen wat ze willen hebben
[..]
Laat Button maar naar McLaren gaan. Een volledig Duits team tegen een volledig Brits team. Twee wereldkampioenen in een team is historisch gezien een droom![]()
Hij heeft het over een long term development met het team. Ik ga er van uit dat hij de komende jaren gebakken zit en dat hij, mocht het team overgenomen worden, genoeg ervaring heeft om te blijven of door te stromen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef Burnie88 het volgende:
Glock had ik niet verwacht bij Manor. Doodsteek voor zijn carriere? Vrees van wel...
Nee per definitie niet, maar Manor moet wel helemaal vanaf 0 beginnen. En Glock heeft nou ook weer niet zoveel ervaring, een race of 40 schat ik. Maargoed, hij heeft in ieder geval wel een zitje en dat is leuk voor hem. Had het wel jammer gevonden als hij er niet bij zou zijn volgend seizoen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft het over een long term development met het team. Ik ga er van uit dat hij de komende jaren gebakken zit en dat hij, mocht het team overgenomen worden, genoeg ervaring heeft om te blijven of door te stromen.
Riskante maar geen slechte zet per definitie.
erg jammerquote:Kimi Raikkonen neemt sabbatical in 2010
18 november 2009
Kimi Raikkonen zal volgend seizoen niet actief zijn in de Formule 1. De Fin is er niet in geslaagd om een competitief stoeltje te bemachtigen en zal er een jaartje tussenuit gaan. Dat maakte zijn manager bekend. Het is wel de bedoeling dat Raikkonen in 2011 weer op de grid zal staan.
Later meer.
Heel heel heelheeeeeeeeeeel erg jammer.quote:
Erg voorspelbaar. Een uitspraak als "Ik race zelfs voor de helft van m'n oude salaris" zal je uit deze man nooit horen.quote:
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Goed nieuws voor Spa:
Spa gains new racing license
Mooiquote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Goed nieuws voor Spa:
Spa gains new racing license
Volgens F1racing.nlquote:Jenson Button zal vandaag gepresenteerd worden als coureur voor McLaren in 2010. Een woordvoerder van het team bevestigde tegenover GPUpdate.net dat de aankondiging spoedig zal volgen.
quote:18th November 2009
Sensational double World Champion driver line-up created as Jenson Button joins Lewis Hamilton at Vodafone McLaren Mercedes
Voor Mercedes waren ze al een topteam en dat zullen ze erna ook nog zijn. En voorlopig zijn ze nog niet van elkaar af want Mercedes is nog 5 jaar motorenleverancier van McLaren (wat een eeuwigheid is in F1-tijd). Tegen die tijd heeft McLaren wel andere, mogelijk zelfgebouwde, goeie motoren.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
Mja, andersom kan het volgend seizoen natuurlijk ook kut gaan bij voorheen Brawn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
mclaren kan ook wel zonder steun een top team blijven. zaak is een goede motor leverancier te vinden.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:35 schreef LeXX het volgende:
Twee wereldkampioenen in een team is historisch gezien een droom![]()
Senna / Prost inderdaad. Maar toch is dit nog iets specialer omdat het de twee meest recente kampioenen zijn. En ook omdat het twee Britten zijnquote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
Volgens mij is Brawn wel vrij vroeg begonnen met de ontwikkeling van het nieuwe chassis.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.
Nou wil dat natuurlijk niet alles zeggen, maar de kans dat Brawn zo soeverein op kop zal rijden, zoals begin 2009, is uiterst gering.
Wel leuk voor de kijkersquote:Op woensdag 18 november 2009 14:34 schreef sanger het volgende:
Ik zie een beetje het Williams scenario voor meMaar misschien ben ik wel te pessimistisch
Zoals je in mijn quote kunt lezen: voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteamquote:Op woensdag 18 november 2009 15:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.
Nou wil dat natuurlijk niet alles zeggen, maar de kans dat Brawn zo soeverein op kop zal rijden, zoals begin 2009, is uiterst gering.
Jim Clark en Graham Hill bij Lotus in 1967quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
Zelfs de komende jaren, want zelfs zonder Mercedes is McLaren een van de rijkste teams op de grid. Zeker als ze een andere investeerder vinden die (een deel van) het Mercedes aandeel wil overnemen. En beide teams zullen hun budgetten de komende jaren naar beneden moeten brengen om te voldoen aan de budget regels die zijn afgesproken voor de komende jaren.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoals je in mijn quote kunt lezen: voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam
We zullen zien. Laten we het hopenquote:Op woensdag 18 november 2009 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs de komende jaren, want zelfs zonder Mercedes is McLaren een van de rijkste teams op de grid. Zeker als ze een andere investeerder vinden die (een deel van) het Mercedes aandeel wil overnemen. En beide teams zullen hun budgetten de komende jaren naar beneden moeten brengen om te voldoen aan de budget regels die zijn afgesproken voor de komende jaren.
quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
Button maakt deal met McLarenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
quote:...
Dat Button naar de Britse renstal gaat, is uniek: het is de eerste keer in de Formule 1-historie dat twee opeenvolgende wereldkampioenen bij één team zitten. En het is voor het eerst sinds Graham Hill (in 1962 en 1968 kampioen) en Jim Clark (in 1963 en 1965) bij Lotus in 1968 dat twee Britse wereldkampioenen bij een team zitten.
...
Ik heb 1968 uit het Vodafone McLaren-persberichtquote:Op woensdag 18 november 2009 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jim Clark en Graham Hill bij Lotus in 1967
Wikipedia is helaas niet betrouwbaar genoeg.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik leest net op Wikipedia dat USF1 een deal heeft met Goodby, Silverstein & Partners, een advertising agency die een hele waslijst aan merknamen vertegenwoordigd. Oa. Adobe Systems, Cheetos, ComCast, Doritos, Häagen-Dazs, Hewlett-Packard, Pizza Hut, Sprint, Quaker etc.
Nou weten we sinds '99 dat twee verschillende liveries binnen 1 team niet toegestaan is in de Formule 1. Maar is het wel toegestaan om op allebei de auto's iedere Grand Prix een nieuwe livery te presenteren? Zoals je dat bijvoorbeeld ziet in IndyCar en NASCAR.
Dat zou het, zeker voor de kleine teams, een stuk makkelijker maken om het sponsorbudget voor een seizoen rond te krijgen. Ze zouden niet langer op zoek hoeven naar 1 titelsponsor en een aantal hoofdsponsoren.
Misschien iets om over na te denken voor de FIA, ik zou er als kijker iig geen bezwaar tegen hebben. Twee liveries per team zou ook moeten kunnen imo.
Het moet niet teveel verschillen, anders kan niemand ze meer uitelkaar houdenquote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik leest net op Wikipedia dat USF1 een deal heeft met Goodby, Silverstein & Partners, een advertising agency die een hele waslijst aan merknamen vertegenwoordigd. Oa. Adobe Systems, Cheetos, ComCast, Doritos, Häagen-Dazs, Hewlett-Packard, Pizza Hut, Sprint, Quaker etc.
Nou weten we sinds '99 dat twee verschillende liveries binnen 1 team niet toegestaan is in de Formule 1. Maar is het wel toegestaan om op allebei de auto's iedere Grand Prix een nieuwe livery te presenteren? Zoals je dat bijvoorbeeld ziet in IndyCar en NASCAR.
Dat zou het, zeker voor de kleine teams, een stuk makkelijker maken om het sponsorbudget voor een seizoen rond te krijgen. Ze zouden niet langer op zoek hoeven naar 1 titelsponsor en een aantal hoofdsponsoren.
Misschien iets om over na te denken voor de FIA, ik zou er als kijker iig geen bezwaar tegen hebben. Twee liveries per team zou ook moeten kunnen imo.
F1 rules dictate that liveries must remain essentially the same throughout the complete season, but a major change would be permitted with the unanimous support of all other competing teams.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:21 schreef Sally het volgende:
[..]
En ik heb geen idee wat de regels zijn wat betreft die liveries.
Vergeet Rosberg niet. Er is een reden dat Williams hem graag wilde behouden en dat is niet alleen om zijn pure snelheid. Die is technisch ook goed onderlegdquote:Op woensdag 18 november 2009 17:02 schreef Burnie88 het volgende:
Best verrassend van Button, maar tegelijkertijd ook een slimme deal. McLaren zal volgend jaar, samen met Ferrari, weer meedoen om de ereplekken. Ik vrees dat Brawn zonder de input van Rubens en Jenson wat terrein moeten gaan inleveren.
Dat Rosberg een talent is, is onomstreden. Van Heidfeld ben ik iets minder overtuigd. Inderdaad een berg ervaring, maar nog nooit echt gepresteerd. Anderzijds heeft hij wel bijna altijd z'n teammaat verslagen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet Rosberg niet. Er is een reden dat Williams hem graag wilde behouden en dat is niet alleen om zijn pure snelheid. Die is technisch ook goed onderlegd
Ik verwacht dat Heidfeld gaat instappen bij Brawn en die heeft ook een hele berg ervaring
McLaren is idd al een behoorlijke tijd een van de te kloppen teams, maar vergeet niet wie er al die jaren aan het roer van het team heeft gestaan. De vraag is of Whitmarsh hetzelfde kan bereiken met het team wat Ron Dennis heeft bereikt destijds door respectievelijk Porshe, Honda en Mercedes aan te trekken als fabrieksmotor. Als Mclaren de steun gaat verliezen van een fabrieksmotor kunnen ze nog wel eens gaan terugzakken, al hebben ze zich er altijd weer weten uit te trekken door telkens weer 'n goede motor te vinden. Het zou me iig niets verbazen als Dennis toch weer een dikke vinger in de pap gaat steken, als ie die er überhaupt wel heeft uitgehaaldquote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor Mercedes waren ze al een topteam en dat zullen ze erna ook nog zijn. En voorlopig zijn ze nog niet van elkaar af want Mercedes is nog 5 jaar motorenleverancier van McLaren (wat een eeuwigheid is in F1-tijd). Tegen die tijd heeft McLaren wel andere, mogelijk zelfgebouwde, goeie motoren.
Beiden hebben gelijk. 1968 was idd het laatste jaar met 2 britse wk-en in hetzelfde team (alleen reed Clark natuurlijk maar één race voor Lotus dat jaar in de F1, de reden hoef ik niet te zeggen, neem ik aan).quote:Op woensdag 18 november 2009 16:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb 1968 uit het Vodafone McLaren-persbericht
Zeker weten.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat Rosberg een talent is, is onomstreden.
En die teammaats waren ook niet altijd de minsten... Raikkonen, Massa, Kubica o.a.quote:Van Heidfeld ben ik iets minder overtuigd. Inderdaad een berg ervaring, maar nog nooit echt gepresteerd. Anderzijds heeft hij wel bijna altijd z'n teammaat verslagen.
Als Button Hamilton zowel off als on track gaat verslaan zal ik diep voor hem buigen, dieper dan voor het behalen van de wereldtitel dit jaar.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:02 schreef Burnie88 het volgende:
Best verrassend van Button, maar tegelijkertijd ook een slimme deal. McLaren zal volgend jaar, samen met Ferrari, weer meedoen om de ereplekken. Ik vrees dat Brawn zonder de input van Rubens en Jenson wat terrein moeten gaan inleveren.
Maar Heikki was niet de regerend wereldkampioen. Ik denk dat McLaren gelijke kansen zal geven, maar slimmer zal zijn dan in 2007. Dat hoop ik althans voor ze.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef sanger het volgende:
Off track wordt moeilijk, zeker in een eerste jaar bij McLaren.
On track moet kunnen als hij wel gelijkwaardig materiaal krijgt. En dat is waar ik over twijfel, zeker na vorig seizoen toen Heikki steeds met ouder materiaal rondreed.
Als ik Button was had ik dat contractueel bedongenquote:Op woensdag 18 november 2009 19:56 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Maar Heikki was niet de regerend wereldkampioen. Ik denk dat McLaren gelijke kansen zal geven, maar slimmer zal zijn dan in 2007. Dat hoop ik althans voor ze.
Dan nog: Als het erop aankomt kunnen contracten in de formule 1 ineens volstrekt waardeloos blijken.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik Button was had ik dat contractueel bedongen
Ah, dan klopt mijn uitspraak in het nieuwsbericht welquote:Op woensdag 18 november 2009 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beiden hebben gelijk. 1968 was idd het laatste jaar met 2 britse wk-en in hetzelfde team (alleen reed Clark natuurlijk maar één race voor Lotus dat jaar in de F1, de reden hoef ik niet te zeggen, neem ik aan).
Hill en Clark reden in 1967 ook al voor Lotus.
ik denk juist dat Button zorgvuldiger met het materiaal omgaat - gezien zijn rijstijl - ten opzicht van Hamilton. Dat gaat met de refuel-ban cruciaal worden.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan nog: Als het erop aankomt kunnen contracten in de formule 1 ineens volstrekt waardeloos blijken.
Vraag maar aan ene J. Verstappen.
Ik hoop wel dat McLaren ze gelijkwaardig materiaal geeft, al verwacht ik eerlijk gezegd dat Button dan flink om de oren gereden gaat worden.
Niet noodzakelljk. Ook in 1988 en 1989 mocht je niet bijtanken en toen won Senna ook een WK ondanks zijn agressieve rijstijl. Prost won ook een WK door constanter te rijden, maar dat lag niet aan tekort aan brandstof van Senna.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk juist dat Button zorgvuldiger met het materiaal omgaat - gezien zijn rijstijl - ten opzicht van Hamilton. Dat gaat met de refuel-ban cruciaal worden.
goed nieuws vosss;quote:Op woensdag 18 november 2009 23:52 schreef vosss het volgende:
Kimi
Ik ga je missen
Zo'n een goedlachse vent
Tabbee kerel en bedankt voor alles
en:quote:Manager: "Mercedes zou nog kunnen voor Kimi"
19 november 2009
Er bestaat nog een klein kansje dat Kimi Raikkonen volgend jaar toch nog op de Formule 1-grid zal staan. De Fin zou wel oren hebben naar een zitje bij Mercedes, mits het nieuwe team hem een auto kan leveren waarmee hij voor de titel kan strijden.
Volgens zijn manager Steve Robertson heeft Raikkonen weinig trek om te strijden voor de vijfde plaats en zal hij dan ook niet actief zijn in 2010 als hem geen goede auto gegeven kan worden. De laatste optie is Mercedes, maar er blijven twijfels. "Als Kimi geen competitief stoeltje kan krijgen in de Formule 1, waar hij races en het kampioenschap mee kan winnen, hoeft hij het niet voor het geld te doen", aldus Robertson tegen Autosport. "Hij rijdt omdat hij wil winnen. Hij zou liever een jaar aan de kant staan om in 2011 terug te keren."
"Als Mercedes GP ons kan overtuigen dat ze Kimi een kans kunnen geven waar hij tevreden mee is, als hij voelt dat hij er voor de titel kan gaan... Zeg nooit nooit. Er zijn altijd mogelijkheden."
quote:Fry: "Button zou bij ons meer hebben verdiend"
19 november 2009
Volgens Nick Fry gaat Jenson Button bij McLaren minder verdienen dan wat Brawn/Mercedes hem had geboden. Volgens de Brit was het bod dat het team aan de regerend wereldkampioen deed ook een stuk hoger dan zoals dat de afgelopen tijd in de media verscheen.
[...]
"Wij geloven ook dat ons aanbod hoger was dan wat McLaren bood en Jenson heeft me persoonlijk laten doorschemeren dat dat mogelijk ook waar is. We waren ook van plan hem een deal voor de langere termijn aan te bieden. Hij had namelijk een driejarige overeenkomst voor ons, waarvan 2009 het eerste jaar was. We waren graag de resterende twee jaar met hem doorgegaan.
Zelfs Rosberg is geen vliegende Fin ondanks zijn wereldtitel.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:12 schreef LeXX het volgende:
[]
Voor mij is Kimi de laatste der Vliegende Finnen, na Rosberg en Hakkinen. Ga niet weg, de F1 heeft je nodig!
[/]
Edit, ik weet dat Kovalainen nog een optie is, dat is wel een Fin, maar geen vliegende imo
Jos Verstappen moest het afleggen tegen zijn zoon.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:20 schreef nils7 het volgende:
Voor de liefhebbers...
Nu in de winkel:
[ afbeelding ]
Mee eens, maar Keke doet mee in de emo-factor omdat hij de eerste Fin was die een wereldtitel haalde in de F1quote:Op donderdag 19 november 2009 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs Rosberg is geen vliegende Fin ondanks zijn wereldtitel.
Alleen Hakkinen en Raikkonen kwalificeren zich daarvoor imo.
Nee hij kijkt naar de mogelijkheid van rally omdat de deur bij McLaren is gesloten en hij niet verwacht dat de deur bij Mercedes voor hem opengaat (omdat ze in zijn ogen twee Duitsers willen).quote:
Nee dus, wat sas hierboven zegtquote:
quote:Op de vraag wat hij dan zoal gaat doen in dat jaar vrij, antwoordde de Fin dat hij dat nog niet weet. Wel zei Räikkönen dat hij bekeek of hij in de rallysport gaat rijden. En dat hij ook daar een snelle wagen wil hebben. Als dat niet doorgaat, zal de voormalig Ferrari-coureur meer tijd met familie en vrienden doorbrengen. Of hij in 2011 weer in de F1 rijdt, hangt dus heel erg af van het materiaal: "Ik wil niet alleen racen om als onbekende rond te rijden. Daar ben ik niet in geïnteresseerd. Maar het duurt nog even tot die tijd, dus laten we zien wat er gebeurt de komende maanden."
over Rosberg gesproken,quote:Op donderdag 19 november 2009 15:01 schreef LeXX het volgende:
[..]
Mee eens, maar Keke doet mee in de emo-factor omdat hij de eerste Fin was die een wereldtitel haalde in de F1
[ afbeelding ]
![]()
quote:
Senna won zijn eerste WK-titel doordat Prost meer aftrekresultaten had (en Prost gedurende het seizoen in feite te laat realiseerde dat het aantal overwinningen de doorslag zou geven, niet het aantal punten).quote:Op woensdag 18 november 2009 22:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet noodzakelljk. Ook in 1988 en 1989 mocht je niet bijtanken en toen won Senna ook een WK ondanks zijn agressieve rijstijl. Prost won ook een WK door constanter te rijden, maar dat lag niet aan tekort aan brandstof van Senna.
Rosberg was de eerste die vliegende fin werd genoemd.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs Rosberg is geen vliegende Fin ondanks zijn wereldtitel.
Alleen Hakkinen en Raikkonen kwalificeren zich daarvoor imo.
ik vond Raikkonen een baasquote:Op donderdag 19 november 2009 17:20 schreef Burnie88 het volgende:
Ik denk dat we Raikkonen nooit meer terug gaan zien in de F1. Om heel eerlijk te zijn kan ik er niet mee zitten; het was een retesnelle coureur, maar ik vond zijn uitstraling en manier van communiceren zodanig pauper, dat ik hem nooit een leuke courer heb gevonden.
Wat ik wilde aangeven was dat Senna ondanks zijn agressievere rijstijl geen brandstofproblemen had. Daarom zou dit voor Hamilton niet noodzakelijk een nadeel hoeven te zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Senna won zijn eerste WK-titel doordat Prost meer aftrekresultaten had (en Prost gedurende het seizoen in feite te laat realiseerde dat het aantal overwinningen de doorslag zou geven, niet het aantal punten).
yeah,quote:Op donderdag 19 november 2009 21:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat ik wilde aangeven was dat Senna ondanks zijn agressievere rijstijl geen brandstofproblemen had. Daarom zou dit voor Hamilton niet noodzakelijk een nadeel hoeven te zijn.
Rubens ''Oldtimer'' Barrichelloquote:Op donderdag 19 november 2009 17:16 schreef Googolplexian het volgende:
Dus
Nico "Britney" Rosberg
wie doet er mee?
Kimi "Fully Loaded" Raikkonen
Lewis "Playstation Black Edition" Hamilton
Felipe "Evil Eye" Massa
Fernando "Sir-Bitch-A-Lot" Alonso
Jenson "Lucky Strike" Button
Mark "Robocop" Webber
Timo "Walk Like a Lesbian" Glock
wie biedt er meer?
Vanaf die zin ging het fout. Je weet dat Ferrari niet wil dat coureurs geheimpjes / strategiën doorspelen naar een volgend team. Dit was de hele reden dat alleen Fisi en Badoer geschikt waren voor het O-zo-gewilde Ferrari stoeltje van Massa. Ferrari had makkelijk 10x betere coureurs kunnen vinden maar Massa zou hoe dan ook terug komen ... dus het was een tijdelijke baan. Fisi en Badoer waren perfect omdat ze nergens naartoe zouden gaan na Ferrari.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:22 schreef vosss het volgende:
Even serieus weer.
Jij wel maar jij kunt nog iets anders dan een auto rond een circuit sturen.quote:
Nou ... ik heb jaren geleden al aangegeven waarom ik Kimi niet mag (scooter wedstrijd enzo).quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:40 schreef vosss het volgende:
Onzin. Kimi ziet er ongeinteresseert uit, maar er is maar 1 ding wat hij wilt en dat is winnen.
Je kan een Schumacher ook in een knakenbak zetten en dan rijdt ie ook kleurloos rond in het achterveld.
Ik snap niet dat Kimi zo wordt afgezeken door alles en iedereen alleen omdat ie niet zo goed is in verbale communicatie op tv enzo. Die gast weet echt wel wat stampen is.
Sterker nog, als het hele veld in dezelfde auto zou zitten denk ik dat Kimi 1ste zou worden en een Vettel 2de en Lewis gedeeld derde met Alonso.
Kimi heeft een hoop mooie dingen laten zien wmb en ik mis hem nu al
Ik denk dat Kimi gewoon klaar is met de F1... Hij had makkelijk ergens anders kunnen racen, maar pakt dus liever het grote geld door niet te racen... Beetje onlogische keus voor een echte racerquote:Op vrijdag 20 november 2009 00:32 schreef vosss het volgende:
Ik ben dat niet met je eens. Verre van zelfs.
Ferrari is in mijn ogen degene die de doodsteek geeft met die 17 miel.
En die opmerking over 10 cent raakt kant noch wal, die vent hoeft het al jaren niet om het geld te doen en zeg nou zelf, als je al zoveel jaar in de F1 actief bent en je bent finaal binnen en je krijgt 17 miljoen om een jaar lekker even niks te doen of je krijgt 20 miljoen (wat komend seizoen ook al vrij weinig teams bereidt zijn om te betalen) dan ga jij ook even lekker een jaartje thuis zitten bij je vrouwtje ipv driekwart jaar lang je leven op het spel te zetten en elke week de hele wereld overvliegen voor die lousy 3 miljoen extra.
Ik wel iig.
My point exactlyquote:Op vrijdag 20 november 2009 00:55 schreef vosss het volgende:
WTF heeft Button laten zien dan?!
Button is een van de meest overrated coureurs van het hele circus
Voor Massa knock-out ging was Massa de snellere van de twee. Massa is nooit sneller geweest dan Schumacher.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:40 schreef vosss het volgende:
Onzin. Kimi ziet er ongeinteresseert uit, maar er is maar 1 ding wat hij wilt en dat is winnen.
Je kan een Schumacher ook in een knakenbak zetten en dan rijdt ie ook kleurloos rond in het achterveld.
10 WK puntenquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:04 schreef bodylotion het volgende:
iemand een idee wat een coureur krijgt als hij een race wint?
Als Mercedes Kimi zou willen, zouden ze hem hetzelfde kunnen bieden als dat ze Button gedaan hebben. 8 miljoen pond per jaar en 4 miljoen extra aan bonussen. Met die 10 miljoen (euro?) van Ferrari zit hij dan zo boven die 17 miljoen (voor komend jaar) die hij zou krijgen als hij niet zou racen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:22 schreef vosss het volgende:
Even serieus weer.
Ik ben van mening dat als Kimi komend jaar niet rijdt dat dat hoofdzakelijk Ferrari haar schuld is door hem 17 miljoen cadeau te doen als hij niet rijdt.
Met de kostenbesparingen valt eik iedereen al per direct af als interessant voor Kimi.
Stel nou dat iemand 25 miljoen biedt? Dat is toch best royaal, maar toch slechts net zoveel feitelijk om te rijden als de huidige wereldkampioen. Hij heeft immers sowieso al 17 miljoen.
Kimi is ook wereldkampioen. Moet hij voor minder gaan rijden? Ik dacht het niet.
Hoeveel teams is in staat en bereidt om 25 miljoen of meer op tafel te flikkeren? Ik denk vrij weinig.
Ferrari heeft eigenhandig Kimi's carriere een doodsteek gegeven hiermee en dat reken ik ze zwaar aan
Homo's; ik koop dus nooit meer een Ferrari
Het zou zo geweldig zijn... Alleen zie ik hem liever in een Ferrari rijden, maar dat even terzijde.quote:Op vrijdag 20 november 2009 17:52 schreef bodylotion het volgende:
Mercedes want Michael Schumacher to drive in F1 team
EJ is er van overtuigd
Ja man, want een miljoen of 10 daar kan je tegenwoordig toch ook niet fatsoenlijk meer voor leven. Schijnbaar vind ie geld belangrijker dan de sport want anders zou die niet zo moeilijk doen over een toch al meer dan riant salaris. Ik bedoel, we hebben het over iemand die al tientallen miljoenen heeft, en die ook weer had kunnen verdienen. Tis niet dat ie alleen maar droog brood kan eten ofzo.quote:Op vrijdag 20 november 2009 00:22 schreef vosss het volgende:
Even serieus weer.
Ik ben van mening dat als Kimi komend jaar niet rijdt dat dat hoofdzakelijk Ferrari haar schuld is door hem 17 miljoen cadeau te doen als hij niet rijdt.
Met de kostenbesparingen valt eik iedereen al per direct af als interessant voor Kimi.
Stel nou dat iemand 25 miljoen biedt? Dat is toch best royaal, maar toch slechts net zoveel feitelijk om te rijden als de huidige wereldkampioen. Hij heeft immers sowieso al 17 miljoen.
Kimi is ook wereldkampioen. Moet hij voor minder gaan rijden? Ik dacht het niet.
Hoeveel teams is in staat en bereidt om 25 miljoen of meer op tafel te flikkeren? Ik denk vrij weinig.
Ferrari heeft eigenhandig Kimi's carriere een doodsteek gegeven hiermee en dat reken ik ze zwaar aan
Homo's; ik koop dus nooit meer een Ferrari
Salarrisen van afgelopen jaar. Komop zeg, zeg nou eerlijk, dit is toch gewoon niet interessant als je Kimi heet en 17 miel krijgt als je NIET rijdt?!quote:1 Kimi Raikkonen $45 million
2 Lewis Hamilton $18 million
3 Fernando Alonso $15 million
4 Nico Rosberg $8.5 million
5 Felipe Massa $8 million
6 Jarno Trulli $6.5 million
7 Sebastian Vettel $6 million
8 Mark Webber $5.5 million
9 Jenson Button $5 million
10 Robert Kubica $4.5 million
11 Heikki Kovalainen $3.5 million
12 Nick Heidfeld $2.8 million
13 Timo Glock $2 million
14 Giancarlo Fisichella $1.5 million
15 Sebastien Buemi $1.5 million
16 Rubens Barrichello $1 million
17 Jamie Alguersuari $0.5 million
18 Vitanonio Liuzzi $0
19 Adrian Sutil $0
20 Romain Grosjean $0
21 Kazuki Nakajima $0
Voor jou is geld alles ... voor menig coureur in het veld niet.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef vosss het volgende:
Voor Kimi is het gewoon niet interessant om komend jaar te rijden.
Ik snap echt niet dat jullie dat niet zien
en ondertussen lekker gaan rally rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:08 schreef vosss het volgende:
Zeker, maar als jij tegen de 30 aan liep en ja was finaal binnen, zou jij dan nog de hele wereld over reizen om bv 20 miljoen te verdienen? Of zou je zeggen, hey wtf, als ik een sabatical neem heb ik er 17.
Ik zou voor het laatste gaan.
Ook alleen maar als 'ie een winnende auto onder z'n kont geschoven krijgt.quote:Op zondag 22 november 2009 19:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en ondertussen lekker gaan rally rijden.
Dat zou ik hem echt gunnen, hij heeft twee fantastische races gereden.quote:Op maandag 23 november 2009 03:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Kobayashi mogelijk/wss naar Renault
http://renault-f1.fr/Kamui-Kobayashi-chez-Renault-en
Hopelijk gaat het hem echt niet om het geld, maar om de sport. Ik snap best dat hij niet bij een klein team wil rijden, maar ik zou het echt slecht vinden als hij gekozen heeft voor een sabbatical vanwege het geld... Zeker na dit seizoen zou je toch denken dat hij op wraak zint?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:08 schreef vosss het volgende:
Zeker, maar als jij tegen de 30 aan liep en ja was finaal binnen, zou jij dan nog de hele wereld over reizen om bv 20 miljoen te verdienen? Of zou je zeggen, hey wtf, als ik een sabatical neem heb ik er 17.
Ik zou voor het laatste gaan.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het hem echt niet om het geld, maar om de sport. Ik snap best dat hij niet bij een klein team wil rijden, maar ik zou het echt slecht vinden als hij gekozen heeft voor een sabbatical vanwege het geld... Zeker na dit seizoen zou je toch denken dat hij op wraak zint?
Nee ... om de simpele reden dat er ook coureurs bestaan die zwaar geld neertellen om te mogen rijden.quote:Op maandag 23 november 2009 19:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is sowieso altijd een combinatie van beide.
En die gaat het dus echt om de sportquote:Op maandag 23 november 2009 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... om de simpele reden dat er ook coureurs bestaan die zwaar geld neertellen om te mogen rijden.
Of om de investering ... laten we eerlijk wezen. Zat pikkies met een Raikkonen-instelling die zo snel mogelijk hun (merk)naam zo veel mogelijk waard zien willen worden om daarna te rentenieren.quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef sanger het volgende:
[..]
En die gaat het dus echt om de sport
True, die heb je er ook tussen. Wat dat betreft zie ik liever een Verstappen die altijd bergen geld meenam naar de teams om te mogen racen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of om de investering ... laten we eerlijk wezen. Zat pikkies met een Raikkonen-instelling die zo snel mogelijk hun (merk)naam zo veel mogelijk waard zien willen worden om daarna te rentenieren.
Mwah, alleen in 2005 (was het toch) was hij er echt dichtbij zeg ik zo uit mijn hoofd. In 2007 won hij (wellicht wat) onverwacht. In 2008 was hij de mindere van Massa en in 2009 was de Ferrari niet vooruti te branden.quote:Reden dat Raikkonen doet wat 'ie doet is waarschijnlijk omdat hij al jaren in de F1 zit. Men vergeet dat door z'n baby-face en door z'n schijnbaar afwezige persoonlijke ontwikkeling maar als er iemand veel pech had voor z'n wereldkampioenschap dan was het Raikkonen wel.
Beiden natuurlijk. Wereldkampioen is wereldkampioen. Al kan ik meer respect opbrengen voor iemand die zijn titel bv. weer zou proberen te heroveren.quote:Maar wat maakt een waardig wereldkampioen? Iemand die met eer z'n titel verdedigd (ook na een paar jaar) of iemand die het allemaal bekijkt als de winst binnen is?
Mercedes is achter de schermen wel ergens mee bezig. Er zijn namelijk al weken hardnekkige geruchten rond Nick Heidfeld, maar als hij daadwerkelijk eerste keuze was, dan was Nick gisteren wel gelijktijdig gepresenteerd met Rosberg.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:02 schreef kepler het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Is Schumi echt bezig met een rentree?
Dat denk ik ook, Heidfeld kost ook geen klap.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mercedes is achter de schermen wel ergens mee bezig. Er zijn namelijk al weken hardnekkige geruchten rond Nick Heidfeld, maar als hij daadwerkelijk eerste keuze was, dan was Nick gisteren wel gelijktijdig gepresenteerd met Rosberg.
Hij wil gewoon erg graag weer racen.quote:Ik verwacht persoonlijk trouwens niet dat Schumacher bezig is met een rentree. Wat heeft hij nog te bewijzen?
Precies, Heidfeld is niet verzekerd van een stoeltje voor 2010. En Sauber lijkt ook geen veilige gok.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, Heidfeld kost ook geen klap.
Sutil is inderdaad ook een kandidaat, maar die geruchten zijn de laatste tijd een beetje gestorven.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk zelf ook niet dat het Schumacher wordt. Ik gok eerder dat de verrassing hem zit in de komst van Räikkönen of dat Adrian Sutil overkomt van Force India. Dit zou de weg vrij kunnen maken voor Gary Paffett of Paul di Resta om hun Formule 1-debuut te maken. Di Resta test binnenkort met een Force India, terwijl Paffett dat al eerder gedaan heeft. Daar zie ik een van de twee dus wel instappen.
Maar goed, dat is speculaas natuurlijk.
quote:HAUG REFUSES TO CATEGORICALLY DENY SCHUMI RUMOURS
Tuesday 24th November 2009
Mercedes motorsport boss Norbert Haug has re-ignited rumours of Michael Schumacher's pending signing after refusing to deny that the German could race for Merc GP next season.
Following Mercedes' buy-out of the Brawn GP team and Jenson Button's defection to McLaren, reports surfaced that the German manufacturer would take an all-German line-up.
This soon led to rumours that Mercedes could pull of a surprise by signing seven-time World Champion Schumacher to partner Nico Rosberg next season.
However, earlier this week, team boss Ross Brawn attempted to put an end to the stories, telling the Bild: "The media are trying to put together a dream.
"Michael would have returned to the cockpit for Ferrari, but only temporarily. He has no ambitions to start a new career."
But despite Brawn's claims - and he is the man who has the final say on Rosberg's team-mate - Haug was coy when asked about Schumacher.
"I think that we have to live with these speculations," he said during Monday's press conference to announce Rosberg's signing. "What Ross pointed out, I think we have to respect that.
"I fully understand that these speculations are ongoing as long as we don't announce who is driving the other car but that's what we have to live with."
Pressed on the issue of whether Schumacher will drive for him next season, Haug added: "When will you ever say categorically anything in F1? Ross made it quite clear and I really have nothing to add."
Mercedes GP chief executive Nick Fry refused to weigh in on the matter. "I've got nothing to add to that," he said. "We are here to talk about Nico Rosberg and we should stick with that subject. Ross has answered the question extremely well."
"Coca Cola Zero presents..."quote:Op woensdag 25 november 2009 20:03 schreef Googolplexian het volgende:
Watch the Royal Television Society award-winning film from the opening race of the Formula 1 season in Australia.
quote:Lotus, Manor get FOTA membership
The Formula One Teams' Association (FOTA) has approved the membership applications of the Lotus and Manor teams, AUTOSPORT can reveal, meaning the organisation now features every team on the grid.
FOTA's executive committee met earlier this week for its latest discussions about the future of F1, and on the agenda was the ratification of the applications of the two new F1 teams.
Sources have confirmed that both Lotus and Manor's membership was approved unanimously, meaning that the outfits follow fellow new entrants Campos Meta and Team US F1 into the organisation.
The move means that FOTA is now made up of 14 teams - with Toyota still members for now despite its pull-out - and significantly it is the first time since Williams was temporarily suspended in May that the body features every team on the grid.
FOTA's executive committee also confirmed that elections for new chairmen will take place next month, with the mandate of both current chief Luca di Montezemolo, plus vice-chairman John Howett, coming to a finish at the end of the year.
Work is also continuing on plans for a common car launch next year, which the teams are considering doing prior to the first official test of the season in February.
It is understood FOTA representatives met with Bernie Ecclestone and F1 shareholders CVC following this week's meeting to discuss the concept - which is being considered to help reduce costs further.
The issue of the final grid slot was also discussed at the meeting, but there is unlikely to be any final decision about what happens with either Toyota or BMW-Sauber until after the F1 Commission and World Motor Sport Council meetings that take place in Monaco early next month.
vergelijken heet datquote:Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Reclame heet dat ... filmpje komt erna
quote:With the Qadbak buyout reportedly in tatters, another investor is set to step in and rescue the Sauber team, according to Germany's Auto Motor und Sport.
It was reported this week that, in the wake of BMW's withdrawal from F1, the Qadbak takeover was the poorly funded brainchild of convicted fraudster Russell King.
The collapse of the Qadbak deal would explain the FIA's reluctance so far to grant Sauber the thirteenth guaranteed slot on the 2010 grid, vacated when Toyota announced its decision to leave formula one. But Auto Motor und Sport insists there is still hope for the Hinwil based team, in the form of American investors.
The report did not name the investors, but said they are "known" and would be welcomed into the paddock by Bernie Ecclestone, who is keen to bring the US back to his annual race calendar.
quote:Analysis of F1 engine performance in 2009
There is a great piece of work on Auto Motor und Sport’s website with an analysis of the engines in this year’s world championship. The analysis is based on collating the information each engine builder has about each other.
I’ve checked it out with some of the F1 engineers and it seems that the data is a pretty accurate reflection of the numbers they are working with.
The result is that Mercedes comes out top, with Toyota at the bottom.
Throughout the year one kept hearing stories about how much the Renault in the back of the Red Bull car was down on power compared to the Mercedes in the Brawn, Force India and the McLaren. In fact Renault were allowed to improve their engine quite a lot from 2008 to 2009 and it ended up not far off the performance of the Mercedes.
Most teams reached the conclusion, based on acoustic analysis and GPS, that the spread of engine power from the best to the worst engines was less than 2.5% this year. This means that, if the Mercedes is believed to have had 755hp, the least powerful engine was 18hp down, which is worth just under 3/10ths of a second per lap.
The BMW and Mercedes were at the top, with the Ferrari just behind, then the Renault and the Toyota. On this basis, given how close the lap times were between teams this year, the Toyota and Williams chassis must have been pretty good to withstand losing 3/10ths of a second through engine performance alone. Both teams had the double diffuser from the start of the year, of course.
Responding to rumours in the paddock about the performance of the Mercedes, the FIA took a Mercedes’ engine apart and tested it after Monza, giving it a clean bill of health.
The Renault won out this year on fuel efficiency, however, which was pretty important this year and will be much more important next year with no refuellling. Compared to the Mercedes, the Renault would go four laps longer on a full tank of fuel, which is worth about 3/10ths of a second per lap next year. The Ferrari was less efficient than the Mercedes, as we saw on several occasions this year.
As for next year, Cosworth is believed to be quoting a figure of 770hp, which is up on the Mercedes, but the fuel efficiency is still an issue and the unit is well short of the reliability testing of its peers.
Mercedes was given clearance by the FIA to supply a fourth team next year, but is not able to do so, due to the terms of its agreement with McLaren. Mercedes now owns the Brawn team, while McLaren has a technology partnership with Force India. So it is not in McLaren’s interests to add another competitor.
Red Bull is in limbo at the moment, waiting to see whether Renault, on whose engine its 2010 car is designed, will continue in F1. A decision is expected at the end of the year.
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Video&video_cat=4quote:De Formule 1 is en blijft de koningsklasse van de autosport. Niet alleen vanwege de glamour, snelheid en uitdaging, maar ook vanwege het spektakel en de grandioze klappers. Alle kampioenen en helden uit de F1-geschiedenis zijn wel eens hard op hun plaat gegaan, van Michael Schumacher tot Fernando Alonso. Ook de mindere goden waren regelmatig goed voor spectaculaire beelden. RaceXpress.com vond een filmpje met enkele zware klappers.
quote:Peter Sauber wordt weer volledig eigenaar van BMW-Sauber, op voorwaarde dat het team een startbewijs voor volgend jaar krijgt. Zo heeft BMW vrijdag bekendgemaakt. De overname door de Zwitserse investeerdersgroep Qadbak gaat dus niet door.
"Ik ben erg opgelucht dat we tot deze oplossing zijn gekomen", reageerde Sauber, die het team begin jaren negentig oprichtte. "Dit betekent dat we de fabriek in Hinwil en het meerendeel van de banen kunnen behouden. Ik ben ervan overtuigd dat het nieuwe team een goede toekomst kan hebben in de Formule 1. We hebben zeer competente en gemotiveerde medewerkers en ik kijk ernaar uit om samen met hen deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik wil BMW bedanken voor de vier seizoenen dat we hebben samengewerkt. Het was over het algemeen een erg succesvolle periode."
quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ug-aan-peter-sauber/
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ug-aan-peter-sauber/
[..]
quote:The birds of Cologne
And while all this was going on I got a call at some point from a little bird in Cologne who told me that the staff of Toyota have been told that their entry has been sold on to someone else – and that some of them are going to be asked to stay on to build and run their car for a man called Stefan from Serbia. Apparently the government down there is paying for “Stefan Grand Prix” to become a reality.
Staat al een paar reacties hogerquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:27 schreef bodylotion het volgende:
Analysis of F1 engine performance in 2009
Bron: twitter Jon Noble.quote:There is a press conference scheduled for Montreal later to confirm the return of the Canadian Grand Prix. Great news for F1
quote:Canadian GP secures new deal
The Canadian Grand Prix's return to the Formula 1 calendar next year is now official, after the government stepped in to help secure a five-year deal for the race.
Following months of uncertainty about the fate of the event, which was dropped for this season after a deal could not be reached with Bernie Ecclestone, the Montreal race's return was confirmed at a press conference in the Canadian city on Friday afternoon.
The deal to secure the race's place on the calendar has been helped by the governments of Canada and Quebec, Montreal and Tourisme Montreal - who together have helped put together an £8.5 million annual investment plan for the next five years.
In return for the money, Montreal and its partners will receive 30 per cent of the profits from ticket sales for the grand prix - which will take place on June 13 next year.
Montreal's mayor Gerald Tremblay was delighted at the news - which will see F1 return to the North American continent next year after being absent for the first time in world championship history this season.
"The return of the Formula 1 to Montreal attests to our sustained efforts and determination," he explained.
"This win-win deal falls in line with the terms we set and the taxpayer's ability to pay and will create stability for the next five years.
"I am very pleased that our metropolis is bringing back this crucial stage in the Formula 1 series for fans from around the world and an outstanding opportunity in terms of the event's international reach."
Local government officials were adamant that their investment in the event made complete sense - because of the huge financial boost that the grand prix brings to Montreal.
Quebec minister of finance and minister responsible for the Montreal region, Raymond Bachand said: "For Quebec, this event by itself results in annual tax revenues of more than $10 million (£5.5 million), for a $4 million (£2.2 million) investment, minus revenues from ticket sales.
"All three levels of government have worked together tirelessly over the past few months to bring the grand prix back to Montreal, while acting in a financially responsible manner. With this agreement in hand, I am delighted that our efforts have finally succeeded."
quote:
hij kan het dus nog steedsquote:Schumacher wint eerste heat in Braziliaanse kartrace
29 november 2009
Michael Schumacher heeft zaterdag de eerste race van het door Felipe Massa georganiseerde kartevenement in Brazilië op zijn naam geschreven. Massa, die de tweede helft van het Formule 1-seizoen moest missen door een zware crash in Hongarije, werd derde in de race in Florianópolis, achter Force India-coureur Vitantonio Liuzzi.
De strijd om de koppositie ging lange tijd tussen Liuzzi en IndyCar-coureur Vitor Meira, maar door een botsing tussen die twee greep de als zesde gestarte Schumacher de leiding en de winst, voor Liuzzi en Massa. Lucas di Grassi, testcoureur van Renault in de Formule 1, werd vierde, voor Meira, Rubens Barrichello, Tony Kanaan en Antonio Pizzonia. Nelson Piquet, die van pole-position was vertrokken in de race, viel na enkele fouten terug tot een negende plaats.
"Mijn start was erg moeilijk, waardoor ik enkele posities verloor", liet Schumacher na afloop van de race weten. "Ik was echter in staat om deze plekken langzaam terug te pakken." Hij kwam onderweg naar voren nog wel in aanraking met Di Grassi, maar deed dat af als een raceongeluk. "Ik kwam tot de derde plaats en wachtte vervolgens rustig tot er voor mij iets zou gebeuren en dat gebeurde, waardoor ik de twee mannen voor me wist te passeren."
Organisator Massa zei over zijn race: "Het was geweldig! Ik won wat posities bij de start en wist vervolgens nog wat karts in te halen. Ik lag lange tijde vierde en vond dat al een prachtig resultaat, maar dankzij de problemen tussen Liuzzi en Meira op het eind wist ik Meira nog in te halen."
Vandaag (zondag) wordt de tweede race van het evenement verreden, waarbij de grid wordt bepaald door de uitslag van race 1. De top-acht zal daarbij, zoals in zoveel klassen gebruikelijk is, worden omgedraaid.
quote:Massa wint tweede heat in kartrace Brazilië
Felipe Massa heeft de tweede heat van zijn kartevenement in Brazilië gewonnen. De Braziliaan was als zesde gestart en wist op te klimmen naar de eerste positie. Over beide heats genomen was het echter de winnaar van zaterdag, Michael Schumacher, die de meeste punten verzamelde, voor Massa en Vitor Meira.
De pole-position was voor Antonio Pizzonia, maar al gauw ontstond er een kopgroep bestaande uit Massa, Meira, Rubens Barrichello en Schumacher. Massa wist dit groepje achter zich te laten, terwijl Schumacher geen moeite had de overgebleven Brazilianen te passeren. Uiteindelijk wist hij het gat met Massa nog te dichten, maar hem passeren lukte niet meer.
Massa won dus, voor Schumacher, Meira en Barrichello. In het klassement was Schumacher de beste, voor Massa, Meira en Vitantonio Liuzzi. Barrichello eindigde als vijfde, voor Tony Kanaan, Lucas di Grassi, Marcos Gomes en Max Wilson. Pizzonia besloot de top-tien.
Schumacher was erg blij met de overwinning van zijn oud-teamgenoot bij Ferrari. "Het voelde net aan als vroeger, met Felipe en ik samen op het podium. Hij won de heat en ik ben erg blij voor hem", aldus de Duitser, die niet wilde ingaan op de geruchten of hij volgend jaar voor Mercedes zal rijden.
quote:SCHUMI REFUSES TO RULE OUT A COMEBACK
Monday 30th November 2009
Michael Schumacher has refused to rule out a Formula One comeback, amidst rumours that he's off to Mercedes GP next season.
Mercedes' buy-out of the Brawn GP team saw Schumacher being linked to a race-seat for next year's Championship.
However, the initial speculation has been dogged by pages of hints followed by denials made by some relevant and some not-so-relevant parties.
Schumacher, though, hasn't actually said anything himself - at least up until now.
Speaking to local reporters at this past weekend's charity karting event, the seven-time World Champ was asked whether he would be back racing in 2010.
He told Terra: "Who knows?"
quote:Contrary to earlier reports, it has emerged that Sauber will be missing from the FIA's forthcoming provisional 2010 entry list.
The specialist publications Blick and Auto Motor und Sport report that, in order to avoid a $150m fine for not honouring the Concorde Agreement, Toyota is instead looking to hand over its team entry to Serbian outfit Stefan Grand Prix.
Monday or Tuesday's FIA entry list, however, will reportedly precede detailed talks about the coveted thirteenth and final 2010 team spot.
Stefan GP, headed by the engineering company AMCO and its chief executive Zoran Stefanovic, filed a complaint with the European Commission in August about the FIA's team selection process.
It is reported that the team could use Toyota engines at a price of 5 million euros in 2010 and 2011, as well as the Japanese marque's Cologne facilities until a move thereafter to Serbia.
Auto Motor und Sport said Toyota technical boss Pascal Vasselon and driver Kamui Kobayashi, with $5 million in Toyota sponsorship, could be part of Stefan's plans, and it is also believed that the design of the TF110 may also be available.
Toyota's place on the provisional FIA entry list will however be conditional, with final decisions to be taken by the World Motor Sport Council in mid December.
The development is not necessarily devastating news for Sauber, because the departure of the dubious investor Qadbak means that fellow teams might unanimously agree to expand the 2010 grid from 13 to 14 teams.
Stefan Grand Prixquote:Op maandag 30 november 2009 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
Toyota, not Sauber, to appear on FIA entry list
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.quote:Op maandag 30 november 2009 10:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Stefan Grand Prix![]()
op F1Fanatic schreef iemand over een overname door Nissan - kan daar echter niks over vinden.
Waarschijnlijk is dat hetquote:Op maandag 30 november 2009 10:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.
Las ook ergens dat Renault misschien volgend jaar onder de naam Gordini (oud F1 team en tegenwoordig een Renault merk) zou meedoen.quote:
quote:De teams en coureurs van 2010:
Vodafone McLaren Mercedes
1 Jenson Button
2 Lewis Hamilton
Brawn GP-Mercedes
3 Nico Rosberg
4 Nog niet bekend
Red Bull-Renault
5 Sebastian Vettel
6 Mark Webber
Scuderia Ferrari Marlboro
7 Felipe Massa
8 Fernando Alonso
AT&TWilliams-Cosworth
9 Rubens Barrichello
10 Nico Hülkenberg
Renault F1 Team
11 Robert Kubica
12 Nog niet bekend
Force India-Mercedes
14 Adrian Sutil
15 Vitantonio Liuzzi
Scuderia Toro Rosso-Ferrari
16 Sébastien Buemi
17 Nog niet bekend
Lotus F1-Cosworth
18 Nog niet bekend
19 Nog niet bekend
Campos Meta 1-Dallara
20 Nog niet bekend
21 Bruno Senna
US F1 Team-Cosworth
22 Nog niet bekend
23 Nog niet bekend
Virgin-Cosworth
24 Timo Glock
25 Nog niet bekend
hahahahaquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
toen we in Spa waren verkochten ze BrawnGP t-shirts op de tribunes voor iets van een tientje - maar dan liep je met heel groot 'Virgin' op je rugquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kimi in 2011 bij redbull F1? Dat zou wel heel stoer zijn mits redbull nog steeds het sterke team is zoals ze dat dit jaar zijn geweest.
Lijkt me ook erg cool, al denk ik persoonlijk niet dat schumacher zou moeten terugkeren naar de F1.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
[..]
![]()
...en het gerucht gaat ook dat Mercedes slechts opvulling zoekt voor 1 seizoen om in 2011 Vettel binnen te halen. Vandaar dat Schumacher bij Mercedes genoemt wordt omdat die waarschijnlijk niet op een meerjarig contract zit te wachten.
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zag er allemaal zo mooi kaarsrecht in kolommen uit in mijn scherm......
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Soucek Williams 1m19.158s 87 2. Di Resta Force India 1m19.369s + 0.221s 46 3. Paffett McLaren 1m19.426s + 0.268s 54 4. Ricciardo Red Bull 1m19.534s + 0.376s 112 5. Bianchi Ferrari 1m19.626s + 0.486s 90 6. Conway Brawn 1m19.920s + 0.762s 58 7. Rossi Sauber 1m20.227s + 1.069s 82 8. Ericsson Brawn 1m20.333s + 1.175s 49 9. Baguette Renault 1m20.511s + 1.363s 105 10. Hildebrand Force India 1m20.537s + 1.379s 49 11. Turvey McLaren 1m20.856s + 1.698s 27 11. Hartley Toro Rosso 1m21.325s + 2.167s 69 |
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Paffett McLaren 1m18.718s 80 2. Hulkenberg Williams 1m19.184s + 0.466s 94 3. Ricciardo Red Bull 1m19.243s + 0.526s 93 4. Di Resta Force India 1m19.411s + 0.693s 58 5. Gutierrez Sauber 1m20.190s + 1.472s 68 6. Conway Brawn 1m20.222s + 1.504s 83 7. Ericsson Brawn 1m20.440s + 1.722s 37 8. Hildebrand Force India 1m20.517s + 1.799s 50 9. Bianchi Ferrari 1m20.585s + 1.868s 113 10. Di Grassi Renault 1m20.898s + 2.180s 55 11. Tung Renault 1m21.492s + 2.774s 67 12. Bortolotti Toro Rosso 1m21.761s + 3.043s 69 |
Wat lijkt die neus verschrikkelijk op die van Toyota...quote:Op woensdag 2 december 2009 11:57 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
Model van de Lotus, met smalle voorbanden als ik het goed zie.
quote:Bianchi signs long-term Ferrari deal
Ferrari has signed Formula 3 Euro Series champion Jules Bianchi to a long-term deal.
The 20-year-old Frenchman has been given an undefined role within the team, but could become test and reserve driver following his maiden Formula 1 outing at Jerez this week.
"We are very happy to do this long-term deal, which was completed a short time ago," Bianchi's manager Nicolas Todt told AUTOSPORT.
"His role is undefined for the moment, but from now on, he will be at Ferrari's disposal. His first Ferrari drive is obviously at this young driver test."
Ferrari is yet to announce its test and reserve driver for 2010, although it has Giancarlo Fisichella, Luca Badoer and Marc Gene under contract in addition to its race drivers Felipe Massa and Fernando Alonso.
"I am more than happy," said Bianchi, whose race programme next year will be in the GP2 Series with multiple champion team ART. "It is very difficult to explain how I feel, but it is something very special.
"I know this is the first step on a journey that could turn out very nicely, but I'm equally aware that there is still a long way to go to Formula 1."
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
Waarschijnlijk wel, maar voor zover ik weet heeft geen enkel nieuw team een wagen klaar. En verder was deze test niet om de auto te testen, maar om jonge coureurs een kans te geven met een F1 wagen te rijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
Wel grappig, in het ene lijstje is het bmw, dan ineens sauber
Brawn is bij sommige al Mercedes gp
Mochten de nieuwe teams hier eigenlijk aan meedoen (aangezien het erop lijkt dat alleen degene van het vorige seizoen mogen meedoen bmw/sauber doet tenslotte mee terwijl die volgend jaar wellicht niet op de grid verschijnen).
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renaultquote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
http://www.formula1.com/quote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
Ik kan al niet wachten tot het nieuwe seizoen.
Is er niet een website met een teller ofzo hoeveel dagen het nog duurt?
Hülkenberg was langzamer op het moment dat Tung al klaar was:quote:Op woensdag 2 december 2009 22:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renault
Zeker met Barrichello met zijn ervaring als teamgenootquote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
quote:Op donderdag 3 december 2009 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt er steeds meer op dat Renault de F1 wil verlaten. Blijkbaar wordt er onderzocht of een deal met Prodrive mogelijk is.
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe.
quote:Nu Ferrari nog.
dude?quote:Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
dat.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
Wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
ga je mond eens spoelenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
het aantal uitvallers ligt tegenwoordig ook aan de uitontwikkelde geknepen v8-enquote:Op donderdag 3 december 2009 15:01 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien!Tuurlijk hoort Ferrari erbij, maar de rest meen ik wel. Begin jaren 90 reden er heel veel privateers rond en waren de budgetten kleiner. Er was gewoon veel meer actie op de baan. Meer uitvallers, ook rare clowns(paydrivers) als coureur die soms de meest vreemde acties uithaalden en er waren meer markante figuren die de sport kleur gaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |