SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Niet 7 en 8?quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Voor het eerst in de geschiedenis een Ferrari met nummer 8 en 9?
dan heeft ie vast getekend - waarom zou je anders helemaal naar die fabriek gaan?quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:29 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://www.nusport.nl/for(...)ikkonen-mclaren.html
[..]
quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:30 schreef Sally het volgende:
Ik mis ng 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix
Done.quote:Op zaterdag 14 november 2009 00:34 schreef Sally het volgende:
En de stand in het kampioenschap, is dat nog wat voor de OP?
Eindstanden in het Formule 1-kampioenschap
Voorlopig wel. Kan volgens mij ook nog wijzigen mocht Button richting bijvoorbeeld McLaren vertrekken. Maar dit zeg ik even heel snel uit mijn hoofd, dus ik kan er naast zitten.quote:
Hier is de berging te zien: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8360095.stm?lsquote:
Had Button niet zo'n wagen?quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hier is de berging te zien: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8360095.stm?ls
De ogenschijnlijke schade lijkt mee te vallen, en als ze hem goed afspoelen dan zal het zoute water ook weinig last veroorzaken. Het is alleen erg gênant.
http://www.brandbroadcast.net/f1/article/3252/quote:Nov.16 (GMM) A major new collaboration between Brawn and Mercedes-Benz is expected to be announced officially this week.
It has been rumoured and reported for some time that the German carmaker wants to step back from its long association with McLaren in order to buy a larger share of Brawn.
According to speculation, the deal could see Brawn renamed Mercedes and race with silver cars in 2010, even though McLaren's contract with the marque through to 2011 will likely runs its course.
Mercedes is reportedly keen on the deal because it will cost less than the McLaren collaboration in the long term, but give it a stronger voice on matters such as driver choice.
The Mirror newspaper said an announcement is "only days" away, the Daily Mail carried similar information about Brawn being "taken over by Mercedes this week".
Similarly, Martin Brundle wrote in his Sunday Times column: "This week it will be announced that Mercedes-Benz has sold its shareholding in McLaren and will be taking a majority stake in Brawn GP."
Cool - komt er toch weer een fabrieksteam bijquote:Op maandag 16 november 2009 09:13 schreef Tarado het volgende:
1 - 2009 - Tests - Off Season
Brawn/Mercedes deal to be announced this week
GMMf1NET -- November 16th - 7:42am
[..]
http://www.brandbroadcast.net/f1/article/3252/
En na 2011 een priveteamquote:Op maandag 16 november 2009 09:40 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Cool - komt er toch weer een fabrieksteam bij
Het punt is dat Mercedes juist af wil van een partner zoals McLaren, ze waren daar een grote minderheids aandeelhouder, kortom veel kosten en weinig te vertellen, ze hebben nu gezien dat het met veel minder kan.quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Echt een stomme zet van Mercedes. Zo lang gaan ze niet meer in de F1 blijven en Brawn zal nooit een partner kunnen worden als McLaren dat is (ook buiten de baan).
Mensen die geloven dat Mercedes en Ferrari de enigen zijn die zich F1 (Bernie) kunnen veroorloven terwijl elk ander fabrieksteam de pijp aan Maarten heeft gegeven kunnen beter niet de adem er op inhouden.
http://www.jamesallenonf1.com/2009/11/mercedes-to-announce-f1-future-plans-this-morning/?utm_campaign=UA-7628173-1&utm_medium=twitter&utm_source=twitterquote:I’ve just been invited to take part in a conference call later this morning with Dr Dieter Zetsche, the CEO of Daimler which owns Mercedes Benz and Norbert Haug the head of Mercedes Benz motor sport.
The subject of the call is to discuss the future of Mercedes’ engagement in Formula 1.
Discussions have been ongoing for Mercedes to buy a controlling interest in Brawn GP and to leave McLaren at the end of the existing contract at the end of 2011.
McLaren has been seeking to extend its engine supply arrangement to the end of 2012, the final year of the current engine formula. In 2013 a whole new engine formula will come in, based on fuel economy.
As Mercedes has been a player in the current driver moves involving Jenson Button Nico Rosberg and Kimi Raikkonen we may get some answers about what line ups they would like to see at Brawn and McLaren.
I will post on this soon after I come off the call.
ik verwacht niet dat Mercedes op korte termijn (komende 5 jaar) uit de F1 zal stappen, maar voor hen is het geen corporate must om in F1te blijven dus ze zullen altijd de voordelen tegen de nadelen afwegen en als het laatste meer gaat wegen zullen ze eruit stappenquote:Op maandag 16 november 2009 11:22 schreef bodylotion het volgende:
Waarom verwachten jullie dat Mercedes uit de F1 zal gaan?
Button exit???quote:Officieel: Brawn GP verandert in Mercedes GP
Duitse fabrikant keert McLaren de rug toe
Alles is rond: Mercedes neemt een belang van 75 procent in Brawn GP waarmee de naam van het team verandert in Mercedes GP. Wat de coureurs betreft is nog niet veel duidelijk, wel dat zij vanaf 2010 zilverpijlen besturen.
Mercedes blijft McLaren voorzien van motoren.
Meer volgt.
wordt het dan niet nummer 0? Hoe zat dat toen met Damon Hill eigenlijk in '93?quote:Op maandag 16 november 2009 13:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Stel nou dat Button niet gaat rijden bij Brawn/Mercedes/AMG/Team Haug/Bratwurst Superschnell en geen ander zitje kan vinden, dan gaat bijvoorbeeld Heidfeld dus met nummer 1 rijden?
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.quote:Op maandag 16 november 2009 13:06 schreef bodylotion het volgende:
wordt het dan niet nummer 0? Hoe zat dat toen met Damon Hill eigenlijk in '93?
nee Hill reed in 93 met 0quote:Op maandag 16 november 2009 13:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.
Dus Damon nam de 1 gewoon mee.
Was ook zo bij Schumacher in '96 dacht ik.
ik heb het over 93quote:Op maandag 16 november 2009 13:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Die ging toen naar dat team wat met Yamaha motoren reed.
Dus Damon nam de 1 gewoon mee.
Was ook zo bij Schumacher in '96 dacht ik.
Mercedes wil meer zeggenschap die ze bij McLaren niet kunnen krijgen. Vandaar dat ze een team zoeken wat ze kunnen overnemen. Hetzelfde als BMW met Sauber deed, toen ze partner waren van Williams.quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef Googolplexian het volgende:
Echt een stomme zet van Mercedes. Zo lang gaan ze niet meer in de F1 blijven en Brawn zal nooit een partner kunnen worden als McLaren dat is (ook buiten de baan).
Mensen die geloven dat Mercedes en Ferrari de enigen zijn die zich F1 (Bernie) kunnen veroorloven terwijl elk ander fabrieksteam de pijp aan Maarten heeft gegeven kunnen beter niet de adem er op inhouden.
Zeer gewild die jongenquote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
Ik zou me kunnen voorstellen dat het sluiten van contracten voor Button zo langzamerhand een erg frustrerende ervaring moet zijn. Bij elk team waar ie zat (of zou komen te zitten) heeft ie er problemen mee gehad. Soms door eigen schuld maar toch ook vaak door krachten van buitenaf.quote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...quote:Op maandag 16 november 2009 13:45 schreef Tarado het volgende:
Toch verwonderlijk dat de wereldkampioen van 2009 nog geen stoeltje heeft
Kan Button waarschijnlijk wel bij een van de nieuwe teams terecht (Lotus, Manor of USF1).quote:Op maandag 16 november 2009 14:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...![]()
Al vrees ik dat die laatste niet gaat rijden - niet in de F1 althans.
Als de berichten over z'n salaris kloppen dan zou ik niet durven zeggen dat ie te hoog heeft ingezet. Raikkonen zou ongeveer het 5-voudige krijgen van wat Button vraagt. De meningen mogen verschillen over het verschil in rijderskwaliteiten, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Kimi niet een 5x betere coureur is.quote:Op maandag 16 november 2009 14:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
zal wat zijn als Button gewoon te hoog heeft ingezet en BrawnMercedes met Rosberg en de goedkope Heidfeld in zee gaat, en McLaren met Raikkonen...![]()
ik zou als mclaren inzetten op heidfeld, en anders heikiquote:Op maandag 16 november 2009 14:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als de berichten over z'n salaris kloppen dan zou ik niet durven zeggen dat ie te hoog heeft ingezet. Raikkonen zou ongeveer het 5-voudige krijgen van wat Button vraagt. De meningen mogen verschillen over het verschil in rijderskwaliteiten, maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat Kimi niet een 5x betere coureur is.![]()
Ik denk trouwens niet dat McLaren voor Kimi gaat kiezen. Feitelijk hebben ze (met Hamilton) alleen nog maar een 2e rijder nodig. En Kimi is niet bepaald het "2-rijder-type". Z'n salaris nog minder zelfs.
quote:Schumacher no longer advisor to F1 team
Michael Schumacher will reportedly no longer be an advisor to Ferrari's Formula One team.
The seven time world champion recently renewed his contract with the Italian marque through 2012, referring specifically to his input into the road cars department.
Whether his ongoing role would involve F1 was not specifically mentioned in the September announcement, but Spain's Diario AS reports that Schumacher will not be involved with the team.
However, the newspaper added that Schumacher, to turn 41 in January, will continue to attend some grands prix, although not as many as before.
Mischien dat hij ingaat op Todt's uitspraak dat voor Schumi wel een plek binnen de FIA zou zijn?quote:Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef beantherio het volgende:
Interressant. Zou Schumacher plannen hebben om na 2012 iets in de F1 te doen buiten Ferrari om?
quote:Op maandag 16 november 2009 13:27 schreef bodylotion het volgende:
wellicht volgend jaar dus deze kleur, maar dan met Vodafone![]()
[ afbeelding ]
quote:The team will continue to be known as Vodafone McLaren Mercedes, its distinctive silver-with-red livery will remain unchanged, and Mercedes-Benz will continue as both an engine supplier and a partner.
waarom zouden ze dat doenquote:Op maandag 16 november 2009 16:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, gewoon zilver met rood zoals dit jaar.
[..]
Bijna goed. McLaren Automotive wordt een apartbedrijf dat los komt te staan van de McLaren Group en niets te maken zal hebben met Mercedes.quote:Op maandag 16 november 2009 16:16 schreef keukenvraagjes het volgende:
begrijp ik goed, dat McLaren Automotive word afgesplitst van de mclaren holding, en onderdeel word van mercedes.
En dat mercedes zijn 40 procent in de mclaren holding(waar ook mclaren racing onder hangt ) verkoopt?
maar de mclaren holding komt ook apart van mercedes te staan toch?quote:Op maandag 16 november 2009 16:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bijna goed. McLaren Automotive wordt een apartbedrijf dat los komt te staan van de McLaren Group en niets te maken zal hebben met Mercedes.
Ik vermoed dat wanneer die autotak failliet zou gaan, dan kan de F1-tak gewoon door.quote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren Group komt idd los te staan van Mercedes.
Mja, waarom zou dat moeten? Via goede contracten kan veel geregeld worden.
Mooi voorbeeld is Spykerquote:Op maandag 16 november 2009 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
McLaren Group komt idd los te staan van Mercedes.
Mja, waarom zou dat moeten? Via goede contracten kan veel geregeld worden.
Op zich wel leuk. Mooier dan de Brawn GP kleurstelling. Alleen wel een beetje jammer dat we straks 2 van die zilveren teams hebben. Mclaren weer terug naar de rood wit zoals toen met de Marlboro sponsoring?quote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef Tarado het volgende:
Brawn Mercedes GP ziet er ongeveer zo uit in 2010
Die deadline is verlopen voor zover ik weetquote:Op maandag 16 november 2009 16:57 schreef beantherio het volgende:
Trouwens een heeeeeeeeeel ander onderwerp: hoe staat het met de Britse grand prix? 2 weken geleden gaf Ecclestone een deadline aan Silverstone en daarna hebben we er niets meer over gehoord.
ik hoop dat ie zo blijftquote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef Tarado het volgende:
Brawn Mercedes GP ziet er ongeveer zo uit in 2010
Er komt natuurlijk nog reclame op, uiteraard Mobil 1 en ik las ergens BECK'S bier en BWIN, die laatste 2 zijn niet bevestigdquote:
ja jammer genoeg wel, vind hem zo zonder juist mooiquote:Op maandag 16 november 2009 19:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er komt natuurlijk nog reclame op, uiteraard Mobil 1 en ik las ergens BECK'S bier en BWIN, die laatste 2 zijn niet bevestigd
ja ik ook los van de 'velgen'quote:Op maandag 16 november 2009 19:31 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ja jammer genoeg wel, vind hem zo zonder juist mooi![]()
ik vond (volgens mij als enige) die kale brawn ook een prachtige wagen
quote:Silverstone onthult plannen voor nieuw Stowe-complex
De British Racing Drivers Club (BRDC) heeft de plannen onthuld voor het nieuwe Stowe-complex voor het circuit van Silverstone. Er staan nieuwe pitboxen, nieuwe testfaciliteiten en een circuit op de planning.
Het complex is het eerste deel van een enorme verbouwing van Silverstone, die momenteel bezig is. Deze modificaties vinden onder andere plaats met het oog op de komst van de MotoGP in juni. Met het nieuwe circuit erbij, heeft Silverstone vijf verschillende lay-outs, die allemaal gebruikt kunnen worden als een op zichzelf staand circuit.
Het is natuurlijk ook een beetje raar dat ze met een gepimpte honda rondrijden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:39 schreef kepler het volgende:
Ik lees ook net in de krant dat het OR van Mercedes er totaal niet blij mee is. Die hadden liever gezien dat Mercedes uit de F1 was gestapt...
Als Haug teambaas wordt doet hij een stapje terug.... Hij is nu motorsportdirecteur van Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:31 schreef LeXX het volgende:
Mercedes heeft het eindelijk voor elkaar na een 'mislukt' avontuur met McLaren en Sauber. Beide teams kregen erg veel steun van Mercedes met als doel overgenomen te worden. Bij beide mislukte het, resp. Te geringe prestaties en politieke drempels. Brawn heeft een zeer goede zet gedaan om zijn mensen hun baan in de F1 te houden. Dat is volgens mij zijn voornaamste zorg geweest, zeker ook gezien zijn eigen reddingsactie vorig jaar.
Ik denk dat Haug op termijn teambaas wordt. Hij is de perfecte opvolger van Neubauer![]()
Good times revive... Het zou haast niet typischer kunnenquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:35 schreef sanger het volgende:
[..]
Als Haug teambaas wordt doet hij een stapje terug.... Hij is nu motorsportdirecteur van Mercedes.
ze houden dezelfde kleurstelling, helaasquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:49 schreef LeXX het volgende:
[..]
Good times revive... Het zou haast niet typischer kunnen
Ik ben trouwens best blij dat McLaren hierdoor een privetam wordt, zoals ze altijd geweest zijn... Hopelijk in het oranje!
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hey, heeft Schumacher niet nog banden bij Mercedes?
En houdt hij niet op bij Ferrari als F1-adviseur?
Ja liever een A klasse dan dit.....quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik bedoel maar.
Misschien heeft-ie er eindelijk genoeg van in een Croma rond te rijden.
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:31 schreef LeXX het volgende:
Mercedes heeft het eindelijk voor elkaar na een 'mislukt' avontuur met McLaren en Sauber. Beide teams kregen erg veel steun van Mercedes met als doel overgenomen te worden. Bij beide mislukte het, resp. Te geringe prestaties en politieke drempels. Brawn heeft een zeer goede zet gedaan om zijn mensen hun baan in de F1 te houden. Dat is volgens mij zijn voornaamste zorg geweest, zeker ook gezien zijn eigen reddingsactie vorig jaar.
Ik denk dat Haug op termijn teambaas wordt. Hij is de perfecte opvolger van Neubauer![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:24 schreef Tarado het volgende:
Schumacher gaat echt niet weg bij Ferrari, hij krijgt altijd zoveel aandacht dat als ze hem officieel als F1 adviseur aanhouden en er gaat wat fout hij het gedaan heeft, nu kan hij vrijblijvend naar de GP's die hij zelf wil en Alonso en Massa als die het willen met advies bijstaan
quote:Schumacher niet langer adviseur Ferrari F1
Michael Schumacher is niet langer betrokken bij de Formule 1-activiteiten van Ferrari. De zevenvoudig wereldkampioen gaat zich in plaats daarvan tot 2012 richten op de straatauto's van het merk.
De vraag bij de contractverlenging voor Schumi was of hij bij het Formule 1-team betrokken zou blijven. De Spaanse krant Diario AS meldt dat dit niet het geval is. Wel zal de Duitser races gaan bezoeken, maar dit zullen er minder zijn dan in het verleden.
Bron.
3quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.
Inderdaadquote:
Ik was hier de eerste.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
Inderdaad
Maar slechts 1 constructeurstitel.
Maar misschien kan Schumi daar verandering in brengen. HIj wordt in ieder geval door meerdere Internet sites gelinked aan een terugkeer bij Mercedes.
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).quote:
Op sportief vlak hebben ze een zeer goede tijd achter de rug. Dit was echter niet alleen het doel. McLaren zou overgenomen worden door Mercedes, maar hier heeft Ron Dennis altijd een stok voor gestoken. Doordat er nooit een volledige overname plaats heeft gevonden, is het niet naar de zin geweest van Mercedes zelf. Waarom zouden ze anders nu in zee gaan met een team wat nu 1 seizoen ontzetten goed gepresteerd heeft, maar nog geen indicatie op herhaling kan laten zien?quote:Op dinsdag 17 november 2009 12:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik noem twee wereldtitels met McLaren niet echt mislukt.
Laat Button maar naar McLaren gaan. Een volledig Duits team tegen een volledig Brits team. Twee wereldkampioenen in een team is historisch gezien een droomquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).
die poging bestaat uit emotionele chantage en een steek onder waterquote:Op dinsdag 17 november 2009 14:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zolang het niet officieel bevestigd is is niets zeker. De geruchten zijn wel zo, maar ook dat Nick Fry nog een laatste poging doet om Button te behouden voor Mercedes (v/h Brawn).
quote:Hij moet nu besluiten hoe zwaar zijn loyaliteit, en alles wat we hem hebben gegeven, telt en hoeveel geld hij elders kan krijgen. En daar heb ik trouwens mijn twijfels over."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |