Hij heeft het over een long term development met het team. Ik ga er van uit dat hij de komende jaren gebakken zit en dat hij, mocht het team overgenomen worden, genoeg ervaring heeft om te blijven of door te stromen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 21:45 schreef Burnie88 het volgende:
Glock had ik niet verwacht bij Manor. Doodsteek voor zijn carriere? Vrees van wel...
Nee per definitie niet, maar Manor moet wel helemaal vanaf 0 beginnen. En Glock heeft nou ook weer niet zoveel ervaring, een race of 40 schat ik. Maargoed, hij heeft in ieder geval wel een zitje en dat is leuk voor hem. Had het wel jammer gevonden als hij er niet bij zou zijn volgend seizoen.quote:Op dinsdag 17 november 2009 22:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft het over een long term development met het team. Ik ga er van uit dat hij de komende jaren gebakken zit en dat hij, mocht het team overgenomen worden, genoeg ervaring heeft om te blijven of door te stromen.
Riskante maar geen slechte zet per definitie.
erg jammerquote:Kimi Raikkonen neemt sabbatical in 2010
18 november 2009
Kimi Raikkonen zal volgend seizoen niet actief zijn in de Formule 1. De Fin is er niet in geslaagd om een competitief stoeltje te bemachtigen en zal er een jaartje tussenuit gaan. Dat maakte zijn manager bekend. Het is wel de bedoeling dat Raikkonen in 2011 weer op de grid zal staan.
Later meer.
Heel heel heelheeeeeeeeeeel erg jammer.quote:
Erg voorspelbaar. Een uitspraak als "Ik race zelfs voor de helft van m'n oude salaris" zal je uit deze man nooit horen.quote:
quote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Goed nieuws voor Spa:
Spa gains new racing license
Mooiquote:Op woensdag 18 november 2009 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Goed nieuws voor Spa:
Spa gains new racing license
Volgens F1racing.nlquote:Jenson Button zal vandaag gepresenteerd worden als coureur voor McLaren in 2010. Een woordvoerder van het team bevestigde tegenover GPUpdate.net dat de aankondiging spoedig zal volgen.
quote:18th November 2009
Sensational double World Champion driver line-up created as Jenson Button joins Lewis Hamilton at Vodafone McLaren Mercedes
Voor Mercedes waren ze al een topteam en dat zullen ze erna ook nog zijn. En voorlopig zijn ze nog niet van elkaar af want Mercedes is nog 5 jaar motorenleverancier van McLaren (wat een eeuwigheid is in F1-tijd). Tegen die tijd heeft McLaren wel andere, mogelijk zelfgebouwde, goeie motoren.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
Mja, andersom kan het volgend seizoen natuurlijk ook kut gaan bij voorheen Brawn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Slechte zet van Button imo. Voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam, maar zonder de steun van Mercedes zal het toch langzaam afzakken ben ik bang.
mclaren kan ook wel zonder steun een top team blijven. zaak is een goede motor leverancier te vinden.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:35 schreef LeXX het volgende:
Twee wereldkampioenen in een team is historisch gezien een droom![]()
Senna / Prost inderdaad. Maar toch is dit nog iets specialer omdat het de twee meest recente kampioenen zijn. En ook omdat het twee Britten zijnquote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:10 schreef sanger het volgende:
Volgens mij is Brawn wel vrij vroeg begonnen met de ontwikkeling van het nieuwe chassis.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.
Nou wil dat natuurlijk niet alles zeggen, maar de kans dat Brawn zo soeverein op kop zal rijden, zoals begin 2009, is uiterst gering.
Wel leuk voor de kijkersquote:Op woensdag 18 november 2009 14:34 schreef sanger het volgende:
Ik zie een beetje het Williams scenario voor meMaar misschien ben ik wel te pessimistisch
Zoals je in mijn quote kunt lezen: voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteamquote:Op woensdag 18 november 2009 15:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Brawn heeft het chassis voor volgend jaar met relatief beperkte middelen moeten ontwerpen, McLaren daarintegen heeft flink wat meer geld beschikbaar gehad voor R&D.
Nou wil dat natuurlijk niet alles zeggen, maar de kans dat Brawn zo soeverein op kop zal rijden, zoals begin 2009, is uiterst gering.
Jim Clark en Graham Hill bij Lotus in 1967quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor idd. Senna-Prost in 1989, verder zou ik zo niet weten (misschien in de jaren 50, als Farina en Fangio na 1951 nog eens in hetzelfde team hebben gezeten).
Zelfs de komende jaren, want zelfs zonder Mercedes is McLaren een van de rijkste teams op de grid. Zeker als ze een andere investeerder vinden die (een deel van) het Mercedes aandeel wil overnemen. En beide teams zullen hun budgetten de komende jaren naar beneden moeten brengen om te voldoen aan de budget regels die zijn afgesproken voor de komende jaren.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Zoals je in mijn quote kunt lezen: voor komend seizoen schat ik McLaren nog wel in als topteam
We zullen zien. Laten we het hopenquote:Op woensdag 18 november 2009 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs de komende jaren, want zelfs zonder Mercedes is McLaren een van de rijkste teams op de grid. Zeker als ze een andere investeerder vinden die (een deel van) het Mercedes aandeel wil overnemen. En beide teams zullen hun budgetten de komende jaren naar beneden moeten brengen om te voldoen aan de budget regels die zijn afgesproken voor de komende jaren.
quote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Button maakt deal met McLarenquote:Op woensdag 18 november 2009 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
quote:...
Dat Button naar de Britse renstal gaat, is uniek: het is de eerste keer in de Formule 1-historie dat twee opeenvolgende wereldkampioenen bij één team zitten. En het is voor het eerst sinds Graham Hill (in 1962 en 1968 kampioen) en Jim Clark (in 1963 en 1965) bij Lotus in 1968 dat twee Britse wereldkampioenen bij een team zitten.
...
Ik heb 1968 uit het Vodafone McLaren-persberichtquote:Op woensdag 18 november 2009 15:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jim Clark en Graham Hill bij Lotus in 1967
Wikipedia is helaas niet betrouwbaar genoeg.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik leest net op Wikipedia dat USF1 een deal heeft met Goodby, Silverstein & Partners, een advertising agency die een hele waslijst aan merknamen vertegenwoordigd. Oa. Adobe Systems, Cheetos, ComCast, Doritos, Häagen-Dazs, Hewlett-Packard, Pizza Hut, Sprint, Quaker etc.
Nou weten we sinds '99 dat twee verschillende liveries binnen 1 team niet toegestaan is in de Formule 1. Maar is het wel toegestaan om op allebei de auto's iedere Grand Prix een nieuwe livery te presenteren? Zoals je dat bijvoorbeeld ziet in IndyCar en NASCAR.
Dat zou het, zeker voor de kleine teams, een stuk makkelijker maken om het sponsorbudget voor een seizoen rond te krijgen. Ze zouden niet langer op zoek hoeven naar 1 titelsponsor en een aantal hoofdsponsoren.
Misschien iets om over na te denken voor de FIA, ik zou er als kijker iig geen bezwaar tegen hebben. Twee liveries per team zou ook moeten kunnen imo.
Het moet niet teveel verschillen, anders kan niemand ze meer uitelkaar houdenquote:Op woensdag 18 november 2009 16:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik leest net op Wikipedia dat USF1 een deal heeft met Goodby, Silverstein & Partners, een advertising agency die een hele waslijst aan merknamen vertegenwoordigd. Oa. Adobe Systems, Cheetos, ComCast, Doritos, Häagen-Dazs, Hewlett-Packard, Pizza Hut, Sprint, Quaker etc.
Nou weten we sinds '99 dat twee verschillende liveries binnen 1 team niet toegestaan is in de Formule 1. Maar is het wel toegestaan om op allebei de auto's iedere Grand Prix een nieuwe livery te presenteren? Zoals je dat bijvoorbeeld ziet in IndyCar en NASCAR.
Dat zou het, zeker voor de kleine teams, een stuk makkelijker maken om het sponsorbudget voor een seizoen rond te krijgen. Ze zouden niet langer op zoek hoeven naar 1 titelsponsor en een aantal hoofdsponsoren.
Misschien iets om over na te denken voor de FIA, ik zou er als kijker iig geen bezwaar tegen hebben. Twee liveries per team zou ook moeten kunnen imo.
F1 rules dictate that liveries must remain essentially the same throughout the complete season, but a major change would be permitted with the unanimous support of all other competing teams.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:21 schreef Sally het volgende:
[..]
En ik heb geen idee wat de regels zijn wat betreft die liveries.
Vergeet Rosberg niet. Er is een reden dat Williams hem graag wilde behouden en dat is niet alleen om zijn pure snelheid. Die is technisch ook goed onderlegdquote:Op woensdag 18 november 2009 17:02 schreef Burnie88 het volgende:
Best verrassend van Button, maar tegelijkertijd ook een slimme deal. McLaren zal volgend jaar, samen met Ferrari, weer meedoen om de ereplekken. Ik vrees dat Brawn zonder de input van Rubens en Jenson wat terrein moeten gaan inleveren.
Dat Rosberg een talent is, is onomstreden. Van Heidfeld ben ik iets minder overtuigd. Inderdaad een berg ervaring, maar nog nooit echt gepresteerd. Anderzijds heeft hij wel bijna altijd z'n teammaat verslagen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:13 schreef sanger het volgende:
[..]
Vergeet Rosberg niet. Er is een reden dat Williams hem graag wilde behouden en dat is niet alleen om zijn pure snelheid. Die is technisch ook goed onderlegd
Ik verwacht dat Heidfeld gaat instappen bij Brawn en die heeft ook een hele berg ervaring
McLaren is idd al een behoorlijke tijd een van de te kloppen teams, maar vergeet niet wie er al die jaren aan het roer van het team heeft gestaan. De vraag is of Whitmarsh hetzelfde kan bereiken met het team wat Ron Dennis heeft bereikt destijds door respectievelijk Porshe, Honda en Mercedes aan te trekken als fabrieksmotor. Als Mclaren de steun gaat verliezen van een fabrieksmotor kunnen ze nog wel eens gaan terugzakken, al hebben ze zich er altijd weer weten uit te trekken door telkens weer 'n goede motor te vinden. Het zou me iig niets verbazen als Dennis toch weer een dikke vinger in de pap gaat steken, als ie die er überhaupt wel heeft uitgehaaldquote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef beantherio het volgende:
[..]
Voor Mercedes waren ze al een topteam en dat zullen ze erna ook nog zijn. En voorlopig zijn ze nog niet van elkaar af want Mercedes is nog 5 jaar motorenleverancier van McLaren (wat een eeuwigheid is in F1-tijd). Tegen die tijd heeft McLaren wel andere, mogelijk zelfgebouwde, goeie motoren.
Beiden hebben gelijk. 1968 was idd het laatste jaar met 2 britse wk-en in hetzelfde team (alleen reed Clark natuurlijk maar één race voor Lotus dat jaar in de F1, de reden hoef ik niet te zeggen, neem ik aan).quote:Op woensdag 18 november 2009 16:12 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb 1968 uit het Vodafone McLaren-persbericht
Zeker weten.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:47 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Dat Rosberg een talent is, is onomstreden.
En die teammaats waren ook niet altijd de minsten... Raikkonen, Massa, Kubica o.a.quote:Van Heidfeld ben ik iets minder overtuigd. Inderdaad een berg ervaring, maar nog nooit echt gepresteerd. Anderzijds heeft hij wel bijna altijd z'n teammaat verslagen.
Als Button Hamilton zowel off als on track gaat verslaan zal ik diep voor hem buigen, dieper dan voor het behalen van de wereldtitel dit jaar.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:02 schreef Burnie88 het volgende:
Best verrassend van Button, maar tegelijkertijd ook een slimme deal. McLaren zal volgend jaar, samen met Ferrari, weer meedoen om de ereplekken. Ik vrees dat Brawn zonder de input van Rubens en Jenson wat terrein moeten gaan inleveren.
Maar Heikki was niet de regerend wereldkampioen. Ik denk dat McLaren gelijke kansen zal geven, maar slimmer zal zijn dan in 2007. Dat hoop ik althans voor ze.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:20 schreef sanger het volgende:
Off track wordt moeilijk, zeker in een eerste jaar bij McLaren.
On track moet kunnen als hij wel gelijkwaardig materiaal krijgt. En dat is waar ik over twijfel, zeker na vorig seizoen toen Heikki steeds met ouder materiaal rondreed.
Als ik Button was had ik dat contractueel bedongenquote:Op woensdag 18 november 2009 19:56 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Maar Heikki was niet de regerend wereldkampioen. Ik denk dat McLaren gelijke kansen zal geven, maar slimmer zal zijn dan in 2007. Dat hoop ik althans voor ze.
Dan nog: Als het erop aankomt kunnen contracten in de formule 1 ineens volstrekt waardeloos blijken.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik Button was had ik dat contractueel bedongen
Ah, dan klopt mijn uitspraak in het nieuwsbericht welquote:Op woensdag 18 november 2009 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beiden hebben gelijk. 1968 was idd het laatste jaar met 2 britse wk-en in hetzelfde team (alleen reed Clark natuurlijk maar één race voor Lotus dat jaar in de F1, de reden hoef ik niet te zeggen, neem ik aan).
Hill en Clark reden in 1967 ook al voor Lotus.
ik denk juist dat Button zorgvuldiger met het materiaal omgaat - gezien zijn rijstijl - ten opzicht van Hamilton. Dat gaat met de refuel-ban cruciaal worden.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan nog: Als het erop aankomt kunnen contracten in de formule 1 ineens volstrekt waardeloos blijken.
Vraag maar aan ene J. Verstappen.
Ik hoop wel dat McLaren ze gelijkwaardig materiaal geeft, al verwacht ik eerlijk gezegd dat Button dan flink om de oren gereden gaat worden.
Niet noodzakelljk. Ook in 1988 en 1989 mocht je niet bijtanken en toen won Senna ook een WK ondanks zijn agressieve rijstijl. Prost won ook een WK door constanter te rijden, maar dat lag niet aan tekort aan brandstof van Senna.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:59 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik denk juist dat Button zorgvuldiger met het materiaal omgaat - gezien zijn rijstijl - ten opzicht van Hamilton. Dat gaat met de refuel-ban cruciaal worden.
goed nieuws vosss;quote:Op woensdag 18 november 2009 23:52 schreef vosss het volgende:
Kimi
Ik ga je missen
Zo'n een goedlachse vent
Tabbee kerel en bedankt voor alles
en:quote:Manager: "Mercedes zou nog kunnen voor Kimi"
19 november 2009
Er bestaat nog een klein kansje dat Kimi Raikkonen volgend jaar toch nog op de Formule 1-grid zal staan. De Fin zou wel oren hebben naar een zitje bij Mercedes, mits het nieuwe team hem een auto kan leveren waarmee hij voor de titel kan strijden.
Volgens zijn manager Steve Robertson heeft Raikkonen weinig trek om te strijden voor de vijfde plaats en zal hij dan ook niet actief zijn in 2010 als hem geen goede auto gegeven kan worden. De laatste optie is Mercedes, maar er blijven twijfels. "Als Kimi geen competitief stoeltje kan krijgen in de Formule 1, waar hij races en het kampioenschap mee kan winnen, hoeft hij het niet voor het geld te doen", aldus Robertson tegen Autosport. "Hij rijdt omdat hij wil winnen. Hij zou liever een jaar aan de kant staan om in 2011 terug te keren."
"Als Mercedes GP ons kan overtuigen dat ze Kimi een kans kunnen geven waar hij tevreden mee is, als hij voelt dat hij er voor de titel kan gaan... Zeg nooit nooit. Er zijn altijd mogelijkheden."
quote:Fry: "Button zou bij ons meer hebben verdiend"
19 november 2009
Volgens Nick Fry gaat Jenson Button bij McLaren minder verdienen dan wat Brawn/Mercedes hem had geboden. Volgens de Brit was het bod dat het team aan de regerend wereldkampioen deed ook een stuk hoger dan zoals dat de afgelopen tijd in de media verscheen.
[...]
"Wij geloven ook dat ons aanbod hoger was dan wat McLaren bood en Jenson heeft me persoonlijk laten doorschemeren dat dat mogelijk ook waar is. We waren ook van plan hem een deal voor de langere termijn aan te bieden. Hij had namelijk een driejarige overeenkomst voor ons, waarvan 2009 het eerste jaar was. We waren graag de resterende twee jaar met hem doorgegaan.
Zelfs Rosberg is geen vliegende Fin ondanks zijn wereldtitel.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:12 schreef LeXX het volgende:
[]
Voor mij is Kimi de laatste der Vliegende Finnen, na Rosberg en Hakkinen. Ga niet weg, de F1 heeft je nodig!
[/]
Edit, ik weet dat Kovalainen nog een optie is, dat is wel een Fin, maar geen vliegende imo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |