Salarrisen van afgelopen jaar. Komop zeg, zeg nou eerlijk, dit is toch gewoon niet interessant als je Kimi heet en 17 miel krijgt als je NIET rijdt?!quote:1 Kimi Raikkonen $45 million
2 Lewis Hamilton $18 million
3 Fernando Alonso $15 million
4 Nico Rosberg $8.5 million
5 Felipe Massa $8 million
6 Jarno Trulli $6.5 million
7 Sebastian Vettel $6 million
8 Mark Webber $5.5 million
9 Jenson Button $5 million
10 Robert Kubica $4.5 million
11 Heikki Kovalainen $3.5 million
12 Nick Heidfeld $2.8 million
13 Timo Glock $2 million
14 Giancarlo Fisichella $1.5 million
15 Sebastien Buemi $1.5 million
16 Rubens Barrichello $1 million
17 Jamie Alguersuari $0.5 million
18 Vitanonio Liuzzi $0
19 Adrian Sutil $0
20 Romain Grosjean $0
21 Kazuki Nakajima $0
Voor jou is geld alles ... voor menig coureur in het veld niet.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:14 schreef vosss het volgende:
Voor Kimi is het gewoon niet interessant om komend jaar te rijden.
Ik snap echt niet dat jullie dat niet zien
en ondertussen lekker gaan rally rijden.quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:08 schreef vosss het volgende:
Zeker, maar als jij tegen de 30 aan liep en ja was finaal binnen, zou jij dan nog de hele wereld over reizen om bv 20 miljoen te verdienen? Of zou je zeggen, hey wtf, als ik een sabatical neem heb ik er 17.
Ik zou voor het laatste gaan.
Ook alleen maar als 'ie een winnende auto onder z'n kont geschoven krijgt.quote:Op zondag 22 november 2009 19:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en ondertussen lekker gaan rally rijden.
Dat zou ik hem echt gunnen, hij heeft twee fantastische races gereden.quote:Op maandag 23 november 2009 03:57 schreef Glijdt_licht het volgende:
Kobayashi mogelijk/wss naar Renault
http://renault-f1.fr/Kamui-Kobayashi-chez-Renault-en
Hopelijk gaat het hem echt niet om het geld, maar om de sport. Ik snap best dat hij niet bij een klein team wil rijden, maar ik zou het echt slecht vinden als hij gekozen heeft voor een sabbatical vanwege het geld... Zeker na dit seizoen zou je toch denken dat hij op wraak zint?quote:Op zaterdag 21 november 2009 00:08 schreef vosss het volgende:
Zeker, maar als jij tegen de 30 aan liep en ja was finaal binnen, zou jij dan nog de hele wereld over reizen om bv 20 miljoen te verdienen? Of zou je zeggen, hey wtf, als ik een sabatical neem heb ik er 17.
Ik zou voor het laatste gaan.
quote:Op maandag 23 november 2009 11:23 schreef kepler het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het hem echt niet om het geld, maar om de sport. Ik snap best dat hij niet bij een klein team wil rijden, maar ik zou het echt slecht vinden als hij gekozen heeft voor een sabbatical vanwege het geld... Zeker na dit seizoen zou je toch denken dat hij op wraak zint?
Nee ... om de simpele reden dat er ook coureurs bestaan die zwaar geld neertellen om te mogen rijden.quote:Op maandag 23 november 2009 19:21 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is sowieso altijd een combinatie van beide.
En die gaat het dus echt om de sportquote:Op maandag 23 november 2009 20:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... om de simpele reden dat er ook coureurs bestaan die zwaar geld neertellen om te mogen rijden.
Of om de investering ... laten we eerlijk wezen. Zat pikkies met een Raikkonen-instelling die zo snel mogelijk hun (merk)naam zo veel mogelijk waard zien willen worden om daarna te rentenieren.quote:Op maandag 23 november 2009 20:23 schreef sanger het volgende:
[..]
En die gaat het dus echt om de sport
True, die heb je er ook tussen. Wat dat betreft zie ik liever een Verstappen die altijd bergen geld meenam naar de teams om te mogen racen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Of om de investering ... laten we eerlijk wezen. Zat pikkies met een Raikkonen-instelling die zo snel mogelijk hun (merk)naam zo veel mogelijk waard zien willen worden om daarna te rentenieren.
Mwah, alleen in 2005 (was het toch) was hij er echt dichtbij zeg ik zo uit mijn hoofd. In 2007 won hij (wellicht wat) onverwacht. In 2008 was hij de mindere van Massa en in 2009 was de Ferrari niet vooruti te branden.quote:Reden dat Raikkonen doet wat 'ie doet is waarschijnlijk omdat hij al jaren in de F1 zit. Men vergeet dat door z'n baby-face en door z'n schijnbaar afwezige persoonlijke ontwikkeling maar als er iemand veel pech had voor z'n wereldkampioenschap dan was het Raikkonen wel.
Beiden natuurlijk. Wereldkampioen is wereldkampioen. Al kan ik meer respect opbrengen voor iemand die zijn titel bv. weer zou proberen te heroveren.quote:Maar wat maakt een waardig wereldkampioen? Iemand die met eer z'n titel verdedigd (ook na een paar jaar) of iemand die het allemaal bekijkt als de winst binnen is?
Mercedes is achter de schermen wel ergens mee bezig. Er zijn namelijk al weken hardnekkige geruchten rond Nick Heidfeld, maar als hij daadwerkelijk eerste keuze was, dan was Nick gisteren wel gelijktijdig gepresenteerd met Rosberg.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:02 schreef kepler het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Is Schumi echt bezig met een rentree?
Dat denk ik ook, Heidfeld kost ook geen klap.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mercedes is achter de schermen wel ergens mee bezig. Er zijn namelijk al weken hardnekkige geruchten rond Nick Heidfeld, maar als hij daadwerkelijk eerste keuze was, dan was Nick gisteren wel gelijktijdig gepresenteerd met Rosberg.
Hij wil gewoon erg graag weer racen.quote:Ik verwacht persoonlijk trouwens niet dat Schumacher bezig is met een rentree. Wat heeft hij nog te bewijzen?
Precies, Heidfeld is niet verzekerd van een stoeltje voor 2010. En Sauber lijkt ook geen veilige gok.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:25 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, Heidfeld kost ook geen klap.
Sutil is inderdaad ook een kandidaat, maar die geruchten zijn de laatste tijd een beetje gestorven.quote:Op dinsdag 24 november 2009 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk zelf ook niet dat het Schumacher wordt. Ik gok eerder dat de verrassing hem zit in de komst van Räikkönen of dat Adrian Sutil overkomt van Force India. Dit zou de weg vrij kunnen maken voor Gary Paffett of Paul di Resta om hun Formule 1-debuut te maken. Di Resta test binnenkort met een Force India, terwijl Paffett dat al eerder gedaan heeft. Daar zie ik een van de twee dus wel instappen.
Maar goed, dat is speculaas natuurlijk.
quote:HAUG REFUSES TO CATEGORICALLY DENY SCHUMI RUMOURS
Tuesday 24th November 2009
Mercedes motorsport boss Norbert Haug has re-ignited rumours of Michael Schumacher's pending signing after refusing to deny that the German could race for Merc GP next season.
Following Mercedes' buy-out of the Brawn GP team and Jenson Button's defection to McLaren, reports surfaced that the German manufacturer would take an all-German line-up.
This soon led to rumours that Mercedes could pull of a surprise by signing seven-time World Champion Schumacher to partner Nico Rosberg next season.
However, earlier this week, team boss Ross Brawn attempted to put an end to the stories, telling the Bild: "The media are trying to put together a dream.
"Michael would have returned to the cockpit for Ferrari, but only temporarily. He has no ambitions to start a new career."
But despite Brawn's claims - and he is the man who has the final say on Rosberg's team-mate - Haug was coy when asked about Schumacher.
"I think that we have to live with these speculations," he said during Monday's press conference to announce Rosberg's signing. "What Ross pointed out, I think we have to respect that.
"I fully understand that these speculations are ongoing as long as we don't announce who is driving the other car but that's what we have to live with."
Pressed on the issue of whether Schumacher will drive for him next season, Haug added: "When will you ever say categorically anything in F1? Ross made it quite clear and I really have nothing to add."
Mercedes GP chief executive Nick Fry refused to weigh in on the matter. "I've got nothing to add to that," he said. "We are here to talk about Nico Rosberg and we should stick with that subject. Ross has answered the question extremely well."
"Coca Cola Zero presents..."quote:Op woensdag 25 november 2009 20:03 schreef Googolplexian het volgende:
Watch the Royal Television Society award-winning film from the opening race of the Formula 1 season in Australia.
quote:Lotus, Manor get FOTA membership
The Formula One Teams' Association (FOTA) has approved the membership applications of the Lotus and Manor teams, AUTOSPORT can reveal, meaning the organisation now features every team on the grid.
FOTA's executive committee met earlier this week for its latest discussions about the future of F1, and on the agenda was the ratification of the applications of the two new F1 teams.
Sources have confirmed that both Lotus and Manor's membership was approved unanimously, meaning that the outfits follow fellow new entrants Campos Meta and Team US F1 into the organisation.
The move means that FOTA is now made up of 14 teams - with Toyota still members for now despite its pull-out - and significantly it is the first time since Williams was temporarily suspended in May that the body features every team on the grid.
FOTA's executive committee also confirmed that elections for new chairmen will take place next month, with the mandate of both current chief Luca di Montezemolo, plus vice-chairman John Howett, coming to a finish at the end of the year.
Work is also continuing on plans for a common car launch next year, which the teams are considering doing prior to the first official test of the season in February.
It is understood FOTA representatives met with Bernie Ecclestone and F1 shareholders CVC following this week's meeting to discuss the concept - which is being considered to help reduce costs further.
The issue of the final grid slot was also discussed at the meeting, but there is unlikely to be any final decision about what happens with either Toyota or BMW-Sauber until after the F1 Commission and World Motor Sport Council meetings that take place in Monaco early next month.
vergelijken heet datquote:Op woensdag 25 november 2009 20:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Reclame heet dat ... filmpje komt erna
quote:With the Qadbak buyout reportedly in tatters, another investor is set to step in and rescue the Sauber team, according to Germany's Auto Motor und Sport.
It was reported this week that, in the wake of BMW's withdrawal from F1, the Qadbak takeover was the poorly funded brainchild of convicted fraudster Russell King.
The collapse of the Qadbak deal would explain the FIA's reluctance so far to grant Sauber the thirteenth guaranteed slot on the 2010 grid, vacated when Toyota announced its decision to leave formula one. But Auto Motor und Sport insists there is still hope for the Hinwil based team, in the form of American investors.
The report did not name the investors, but said they are "known" and would be welcomed into the paddock by Bernie Ecclestone, who is keen to bring the US back to his annual race calendar.
quote:Analysis of F1 engine performance in 2009
There is a great piece of work on Auto Motor und Sport’s website with an analysis of the engines in this year’s world championship. The analysis is based on collating the information each engine builder has about each other.
I’ve checked it out with some of the F1 engineers and it seems that the data is a pretty accurate reflection of the numbers they are working with.
The result is that Mercedes comes out top, with Toyota at the bottom.
Throughout the year one kept hearing stories about how much the Renault in the back of the Red Bull car was down on power compared to the Mercedes in the Brawn, Force India and the McLaren. In fact Renault were allowed to improve their engine quite a lot from 2008 to 2009 and it ended up not far off the performance of the Mercedes.
Most teams reached the conclusion, based on acoustic analysis and GPS, that the spread of engine power from the best to the worst engines was less than 2.5% this year. This means that, if the Mercedes is believed to have had 755hp, the least powerful engine was 18hp down, which is worth just under 3/10ths of a second per lap.
The BMW and Mercedes were at the top, with the Ferrari just behind, then the Renault and the Toyota. On this basis, given how close the lap times were between teams this year, the Toyota and Williams chassis must have been pretty good to withstand losing 3/10ths of a second through engine performance alone. Both teams had the double diffuser from the start of the year, of course.
Responding to rumours in the paddock about the performance of the Mercedes, the FIA took a Mercedes’ engine apart and tested it after Monza, giving it a clean bill of health.
The Renault won out this year on fuel efficiency, however, which was pretty important this year and will be much more important next year with no refuellling. Compared to the Mercedes, the Renault would go four laps longer on a full tank of fuel, which is worth about 3/10ths of a second per lap next year. The Ferrari was less efficient than the Mercedes, as we saw on several occasions this year.
As for next year, Cosworth is believed to be quoting a figure of 770hp, which is up on the Mercedes, but the fuel efficiency is still an issue and the unit is well short of the reliability testing of its peers.
Mercedes was given clearance by the FIA to supply a fourth team next year, but is not able to do so, due to the terms of its agreement with McLaren. Mercedes now owns the Brawn team, while McLaren has a technology partnership with Force India. So it is not in McLaren’s interests to add another competitor.
Red Bull is in limbo at the moment, waiting to see whether Renault, on whose engine its 2010 car is designed, will continue in F1. A decision is expected at the end of the year.
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Video&video_cat=4quote:De Formule 1 is en blijft de koningsklasse van de autosport. Niet alleen vanwege de glamour, snelheid en uitdaging, maar ook vanwege het spektakel en de grandioze klappers. Alle kampioenen en helden uit de F1-geschiedenis zijn wel eens hard op hun plaat gegaan, van Michael Schumacher tot Fernando Alonso. Ook de mindere goden waren regelmatig goed voor spectaculaire beelden. RaceXpress.com vond een filmpje met enkele zware klappers.
quote:Peter Sauber wordt weer volledig eigenaar van BMW-Sauber, op voorwaarde dat het team een startbewijs voor volgend jaar krijgt. Zo heeft BMW vrijdag bekendgemaakt. De overname door de Zwitserse investeerdersgroep Qadbak gaat dus niet door.
"Ik ben erg opgelucht dat we tot deze oplossing zijn gekomen", reageerde Sauber, die het team begin jaren negentig oprichtte. "Dit betekent dat we de fabriek in Hinwil en het meerendeel van de banen kunnen behouden. Ik ben ervan overtuigd dat het nieuwe team een goede toekomst kan hebben in de Formule 1. We hebben zeer competente en gemotiveerde medewerkers en ik kijk ernaar uit om samen met hen deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Ik wil BMW bedanken voor de vier seizoenen dat we hebben samengewerkt. Het was over het algemeen een erg succesvolle periode."
quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ug-aan-peter-sauber/
[..]
quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ug-aan-peter-sauber/
[..]
quote:The birds of Cologne
And while all this was going on I got a call at some point from a little bird in Cologne who told me that the staff of Toyota have been told that their entry has been sold on to someone else – and that some of them are going to be asked to stay on to build and run their car for a man called Stefan from Serbia. Apparently the government down there is paying for “Stefan Grand Prix” to become a reality.
Staat al een paar reacties hogerquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:27 schreef bodylotion het volgende:
Analysis of F1 engine performance in 2009
Bron: twitter Jon Noble.quote:There is a press conference scheduled for Montreal later to confirm the return of the Canadian Grand Prix. Great news for F1
quote:Canadian GP secures new deal
The Canadian Grand Prix's return to the Formula 1 calendar next year is now official, after the government stepped in to help secure a five-year deal for the race.
Following months of uncertainty about the fate of the event, which was dropped for this season after a deal could not be reached with Bernie Ecclestone, the Montreal race's return was confirmed at a press conference in the Canadian city on Friday afternoon.
The deal to secure the race's place on the calendar has been helped by the governments of Canada and Quebec, Montreal and Tourisme Montreal - who together have helped put together an £8.5 million annual investment plan for the next five years.
In return for the money, Montreal and its partners will receive 30 per cent of the profits from ticket sales for the grand prix - which will take place on June 13 next year.
Montreal's mayor Gerald Tremblay was delighted at the news - which will see F1 return to the North American continent next year after being absent for the first time in world championship history this season.
"The return of the Formula 1 to Montreal attests to our sustained efforts and determination," he explained.
"This win-win deal falls in line with the terms we set and the taxpayer's ability to pay and will create stability for the next five years.
"I am very pleased that our metropolis is bringing back this crucial stage in the Formula 1 series for fans from around the world and an outstanding opportunity in terms of the event's international reach."
Local government officials were adamant that their investment in the event made complete sense - because of the huge financial boost that the grand prix brings to Montreal.
Quebec minister of finance and minister responsible for the Montreal region, Raymond Bachand said: "For Quebec, this event by itself results in annual tax revenues of more than $10 million (£5.5 million), for a $4 million (£2.2 million) investment, minus revenues from ticket sales.
"All three levels of government have worked together tirelessly over the past few months to bring the grand prix back to Montreal, while acting in a financially responsible manner. With this agreement in hand, I am delighted that our efforts have finally succeeded."
quote:
hij kan het dus nog steedsquote:Schumacher wint eerste heat in Braziliaanse kartrace
29 november 2009
Michael Schumacher heeft zaterdag de eerste race van het door Felipe Massa georganiseerde kartevenement in Brazilië op zijn naam geschreven. Massa, die de tweede helft van het Formule 1-seizoen moest missen door een zware crash in Hongarije, werd derde in de race in Florianópolis, achter Force India-coureur Vitantonio Liuzzi.
De strijd om de koppositie ging lange tijd tussen Liuzzi en IndyCar-coureur Vitor Meira, maar door een botsing tussen die twee greep de als zesde gestarte Schumacher de leiding en de winst, voor Liuzzi en Massa. Lucas di Grassi, testcoureur van Renault in de Formule 1, werd vierde, voor Meira, Rubens Barrichello, Tony Kanaan en Antonio Pizzonia. Nelson Piquet, die van pole-position was vertrokken in de race, viel na enkele fouten terug tot een negende plaats.
"Mijn start was erg moeilijk, waardoor ik enkele posities verloor", liet Schumacher na afloop van de race weten. "Ik was echter in staat om deze plekken langzaam terug te pakken." Hij kwam onderweg naar voren nog wel in aanraking met Di Grassi, maar deed dat af als een raceongeluk. "Ik kwam tot de derde plaats en wachtte vervolgens rustig tot er voor mij iets zou gebeuren en dat gebeurde, waardoor ik de twee mannen voor me wist te passeren."
Organisator Massa zei over zijn race: "Het was geweldig! Ik won wat posities bij de start en wist vervolgens nog wat karts in te halen. Ik lag lange tijde vierde en vond dat al een prachtig resultaat, maar dankzij de problemen tussen Liuzzi en Meira op het eind wist ik Meira nog in te halen."
Vandaag (zondag) wordt de tweede race van het evenement verreden, waarbij de grid wordt bepaald door de uitslag van race 1. De top-acht zal daarbij, zoals in zoveel klassen gebruikelijk is, worden omgedraaid.
quote:Massa wint tweede heat in kartrace Brazilië
Felipe Massa heeft de tweede heat van zijn kartevenement in Brazilië gewonnen. De Braziliaan was als zesde gestart en wist op te klimmen naar de eerste positie. Over beide heats genomen was het echter de winnaar van zaterdag, Michael Schumacher, die de meeste punten verzamelde, voor Massa en Vitor Meira.
De pole-position was voor Antonio Pizzonia, maar al gauw ontstond er een kopgroep bestaande uit Massa, Meira, Rubens Barrichello en Schumacher. Massa wist dit groepje achter zich te laten, terwijl Schumacher geen moeite had de overgebleven Brazilianen te passeren. Uiteindelijk wist hij het gat met Massa nog te dichten, maar hem passeren lukte niet meer.
Massa won dus, voor Schumacher, Meira en Barrichello. In het klassement was Schumacher de beste, voor Massa, Meira en Vitantonio Liuzzi. Barrichello eindigde als vijfde, voor Tony Kanaan, Lucas di Grassi, Marcos Gomes en Max Wilson. Pizzonia besloot de top-tien.
Schumacher was erg blij met de overwinning van zijn oud-teamgenoot bij Ferrari. "Het voelde net aan als vroeger, met Felipe en ik samen op het podium. Hij won de heat en ik ben erg blij voor hem", aldus de Duitser, die niet wilde ingaan op de geruchten of hij volgend jaar voor Mercedes zal rijden.
quote:SCHUMI REFUSES TO RULE OUT A COMEBACK
Monday 30th November 2009
Michael Schumacher has refused to rule out a Formula One comeback, amidst rumours that he's off to Mercedes GP next season.
Mercedes' buy-out of the Brawn GP team saw Schumacher being linked to a race-seat for next year's Championship.
However, the initial speculation has been dogged by pages of hints followed by denials made by some relevant and some not-so-relevant parties.
Schumacher, though, hasn't actually said anything himself - at least up until now.
Speaking to local reporters at this past weekend's charity karting event, the seven-time World Champ was asked whether he would be back racing in 2010.
He told Terra: "Who knows?"
quote:Contrary to earlier reports, it has emerged that Sauber will be missing from the FIA's forthcoming provisional 2010 entry list.
The specialist publications Blick and Auto Motor und Sport report that, in order to avoid a $150m fine for not honouring the Concorde Agreement, Toyota is instead looking to hand over its team entry to Serbian outfit Stefan Grand Prix.
Monday or Tuesday's FIA entry list, however, will reportedly precede detailed talks about the coveted thirteenth and final 2010 team spot.
Stefan GP, headed by the engineering company AMCO and its chief executive Zoran Stefanovic, filed a complaint with the European Commission in August about the FIA's team selection process.
It is reported that the team could use Toyota engines at a price of 5 million euros in 2010 and 2011, as well as the Japanese marque's Cologne facilities until a move thereafter to Serbia.
Auto Motor und Sport said Toyota technical boss Pascal Vasselon and driver Kamui Kobayashi, with $5 million in Toyota sponsorship, could be part of Stefan's plans, and it is also believed that the design of the TF110 may also be available.
Toyota's place on the provisional FIA entry list will however be conditional, with final decisions to be taken by the World Motor Sport Council in mid December.
The development is not necessarily devastating news for Sauber, because the departure of the dubious investor Qadbak means that fellow teams might unanimously agree to expand the 2010 grid from 13 to 14 teams.
Stefan Grand Prixquote:Op maandag 30 november 2009 10:49 schreef sasquatsch het volgende:
Toyota, not Sauber, to appear on FIA entry list
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.quote:Op maandag 30 november 2009 10:52 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Stefan Grand Prix![]()
op F1Fanatic schreef iemand over een overname door Nissan - kan daar echter niks over vinden.
Waarschijnlijk is dat hetquote:Op maandag 30 november 2009 10:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Lijkt me een heel sterk verhaal, zal waarschijnlijk doelen op renault die Nissan zal gaan heten/overgenomen zal worden. Renault heeft een aardige vinger in de pap bij Nissan, onwaarschijnlijk dat ze met zuster teams zullen deelnemen aan de F1.
Las ook ergens dat Renault misschien volgend jaar onder de naam Gordini (oud F1 team en tegenwoordig een Renault merk) zou meedoen.quote:
quote:De teams en coureurs van 2010:
Vodafone McLaren Mercedes
1 Jenson Button
2 Lewis Hamilton
Brawn GP-Mercedes
3 Nico Rosberg
4 Nog niet bekend
Red Bull-Renault
5 Sebastian Vettel
6 Mark Webber
Scuderia Ferrari Marlboro
7 Felipe Massa
8 Fernando Alonso
AT&TWilliams-Cosworth
9 Rubens Barrichello
10 Nico Hülkenberg
Renault F1 Team
11 Robert Kubica
12 Nog niet bekend
Force India-Mercedes
14 Adrian Sutil
15 Vitantonio Liuzzi
Scuderia Toro Rosso-Ferrari
16 Sébastien Buemi
17 Nog niet bekend
Lotus F1-Cosworth
18 Nog niet bekend
19 Nog niet bekend
Campos Meta 1-Dallara
20 Nog niet bekend
21 Bruno Senna
US F1 Team-Cosworth
22 Nog niet bekend
23 Nog niet bekend
Virgin-Cosworth
24 Timo Glock
25 Nog niet bekend
hahahahaquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
toen we in Spa waren verkochten ze BrawnGP t-shirts op de tribunes voor iets van een tientje - maar dan liep je met heel groot 'Virgin' op je rugquote:Op dinsdag 1 december 2009 02:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mind your Manors! There's a Virgin on the grid!
quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Kimi in 2011 bij redbull F1? Dat zou wel heel stoer zijn mits redbull nog steeds het sterke team is zoals ze dat dit jaar zijn geweest.
Lijkt me ook erg cool, al denk ik persoonlijk niet dat schumacher zou moeten terugkeren naar de F1.quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:29 schreef bodylotion het volgende:
[..]
![]()
...en het gerucht gaat ook dat Mercedes slechts opvulling zoekt voor 1 seizoen om in 2011 Vettel binnen te halen. Vandaar dat Schumacher bij Mercedes genoemt wordt omdat die waarschijnlijk niet op een meerjarig contract zit te wachten.
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:08 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zag er allemaal zo mooi kaarsrecht in kolommen uit in mijn scherm......
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Soucek Williams 1m19.158s 87 2. Di Resta Force India 1m19.369s + 0.221s 46 3. Paffett McLaren 1m19.426s + 0.268s 54 4. Ricciardo Red Bull 1m19.534s + 0.376s 112 5. Bianchi Ferrari 1m19.626s + 0.486s 90 6. Conway Brawn 1m19.920s + 0.762s 58 7. Rossi Sauber 1m20.227s + 1.069s 82 8. Ericsson Brawn 1m20.333s + 1.175s 49 9. Baguette Renault 1m20.511s + 1.363s 105 10. Hildebrand Force India 1m20.537s + 1.379s 49 11. Turvey McLaren 1m20.856s + 1.698s 27 11. Hartley Toro Rosso 1m21.325s + 2.167s 69 |
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Meestal werkt het om het tussen code-tags te zetten.
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1. Paffett McLaren 1m18.718s 80 2. Hulkenberg Williams 1m19.184s + 0.466s 94 3. Ricciardo Red Bull 1m19.243s + 0.526s 93 4. Di Resta Force India 1m19.411s + 0.693s 58 5. Gutierrez Sauber 1m20.190s + 1.472s 68 6. Conway Brawn 1m20.222s + 1.504s 83 7. Ericsson Brawn 1m20.440s + 1.722s 37 8. Hildebrand Force India 1m20.517s + 1.799s 50 9. Bianchi Ferrari 1m20.585s + 1.868s 113 10. Di Grassi Renault 1m20.898s + 2.180s 55 11. Tung Renault 1m21.492s + 2.774s 67 12. Bortolotti Toro Rosso 1m21.761s + 3.043s 69 |
Wat lijkt die neus verschrikkelijk op die van Toyota...quote:Op woensdag 2 december 2009 11:57 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
Model van de Lotus, met smalle voorbanden als ik het goed zie.
quote:Bianchi signs long-term Ferrari deal
Ferrari has signed Formula 3 Euro Series champion Jules Bianchi to a long-term deal.
The 20-year-old Frenchman has been given an undefined role within the team, but could become test and reserve driver following his maiden Formula 1 outing at Jerez this week.
"We are very happy to do this long-term deal, which was completed a short time ago," Bianchi's manager Nicolas Todt told AUTOSPORT.
"His role is undefined for the moment, but from now on, he will be at Ferrari's disposal. His first Ferrari drive is obviously at this young driver test."
Ferrari is yet to announce its test and reserve driver for 2010, although it has Giancarlo Fisichella, Luca Badoer and Marc Gene under contract in addition to its race drivers Felipe Massa and Fernando Alonso.
"I am more than happy," said Bianchi, whose race programme next year will be in the GP2 Series with multiple champion team ART. "It is very difficult to explain how I feel, but it is something very special.
"I know this is the first step on a journey that could turn out very nicely, but I'm equally aware that there is still a long way to go to Formula 1."
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
Waarschijnlijk wel, maar voor zover ik weet heeft geen enkel nieuw team een wagen klaar. En verder was deze test niet om de auto te testen, maar om jonge coureurs een kans te geven met een F1 wagen te rijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
Wel grappig, in het ene lijstje is het bmw, dan ineens sauber
Brawn is bij sommige al Mercedes gp
Mochten de nieuwe teams hier eigenlijk aan meedoen (aangezien het erop lijkt dat alleen degene van het vorige seizoen mogen meedoen bmw/sauber doet tenslotte mee terwijl die volgend jaar wellicht niet op de grid verschijnen).
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renaultquote:Op woensdag 2 december 2009 18:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Test zegt weinig, daarbij heeft hij alleen in de ochtend gereden met koudere termp dus langzamere rondes.
http://www.formula1.com/quote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
Ik kan al niet wachten tot het nieuwe seizoen.
Is er niet een website met een teller ofzo hoeveel dagen het nog duurt?
Hülkenberg was langzamer op het moment dat Tung al klaar was:quote:Op woensdag 2 december 2009 22:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
dan nog is 2,7 sec langzaam, zelfs in een Renault
Zeker met Barrichello met zijn ervaring als teamgenootquote:Op woensdag 2 december 2009 23:48 schreef vosss het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar Hulkenberg wat die gaat laten zien.
Dat is ook echt wel een racertje hoor
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, lekker Tung! Oke, een test zegt niet zoveel, maar dit is vrij duidelijk. Tung is geen F1-materiaal.
Ricciardo daarentegen valt me erg mee. Netjes. Hij zit natuurlijk wel in de snelste bolide van het najaar 2009, oke.
quote:Op donderdag 3 december 2009 10:48 schreef sasquatsch het volgende:
Het lijkt er steeds meer op dat Renault de F1 wil verlaten. Blijkbaar wordt er onderzocht of een deal met Prodrive mogelijk is.
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe.
quote:Nu Ferrari nog.
dude?quote:Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
dat.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
Wilde even de knuppel in het hoenderhok gooien!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ferrari is zo'n beetje de reden waarom F1 er nu nog is, bij het ontstaan van de F1 was Ferrari erbij.
Daarbij is er alweer een fabrikant bijgekomen.
Ik kijk liever naar fabrikanten dan naar privateers, als ik graag naar privateers keek dan keek ik wel gp2.
ga je mond eens spoelenquote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik juich het verdwijnenen van fabrikanten toe. Nu Ferrari nog. Terug naar kleinere budgetten en de charme van weleer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |