quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:51 schreef beertenderrr het volgende:
blessure aanwijzer kan idd geen kwaad, er is hier altijd wel iemand met een blessure iig. En ook looptijden.nl is een aanradergebruik het zelf ook. We kunnen daar als jullie het leuk vinden ook fok! challenges aanmaken
quote:
We blijven doorlopen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:28 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik stond zondag tijdens de 4 mijl versteld hoeveel hardlopers nog roken.
Ik zag aardig wat mensen voor en na de 4 mijl snel ff roken. Ik snap dat niet hardlopen en dan blijven roken. Als hun stoppen zullen ze beter gaan lopen. Het lijkt mij ook dat hun sneller buiten adem zijn.
Hardlopen en roken 2 hele domme combinatie.
moet je eerst even aanmelden bij wikipedia, dan kan datquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:03 schreef PteV het volgende:
Hoe pas ik trouwens de OP in de wiki aan? Hij zegt nu dat ik geen rechten heb daarvoor
Nee, ik doe ook mee als het meezit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:48 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
En ben ik echt de enige die aan een variant van de marathon van Amsterdam meedoe
Had ik al geprobeerd maar werkt nog steeds nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:48 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
moet je eerst even aanmelden bij wikipedia, dan kan dateventueel kan ik het ook wel doen, als we van deze lay-out gebruik blijven maken
mn homer simpson is wel weg![]()
overigens, kan je nog even de uitslagen van de dam tot dam verwerken? Die is inmiddels geweest
En ben ik echt de enige die aan een variant van de marathon van Amsterdam meedoe
In het vorige topic zei je dat je 2,5 maand nadat je met moeite 3 km kon lopen al een marathon liep. Je loopt nog maar een jaar, en je bent al aan je 3e marathon toe. Dat je nu een blessure hebt verbaast me dan ook niet zoveel. Ik denk dan ook dat het onverstandig is om wederom een marathon te gaan lopen in zo'n korte tijd. Je moet natuurlijk voor jezelf beslissen wat je denkt dat juist is, maar je moet wel oppassen dat je je niet helemaal stuk gaat lopen. Hardlopen moet wel leuk blijven natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:20 schreef Sjobber het volgende:Maar het wil zo zijn dat ik een aardige blessure heb overgehouden aan die van Eindhoven, dus even kijken hoe mijn knie zich hersteld. Maar mijzelf kennende sta ik tenminste aan de start![]()
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:32 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb de OP helemaall geupdate. Alle topics staan er nu in. Oude links zijn weg, nieuwe links erbij. Etc.
als je het niet erg vind om strompelend met een einddtijd van zeer ruim boven de 4 uur over de finish te komen kan het toch best?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 07:50 schreef Jojogirl het volgende:
Mag ik trouwens moeite hebben om te geloven dat je in 2.5 maand van 3 km met moeite lopen naar een hele marathon kan gaan?
Je loopt de eerste 2 weken 3x in de week en dan gewoon minder dan 10km; met lopen tussendoor. Dan doe je eens een rondje van 14km; nog eentje van 12km en dan wat langzamer en probeer je eens zonder te lopen. Je merkt dan dat je aardig vooruit bent gegaan. Doe je weer een paar weken met 2x 12km max en als afsluiter van de week 15km zonder te stoppen. En dan ga je zo nu en dan ipv die 15 steeds iets verder. In mijn geval 19km, 21km, 25km, 27km. En op die lange afstanden probeer je gewoon zo lang mogelijk door te lopen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 07:50 schreef Jojogirl het volgende:
Mag ik trouwens moeite hebben om te geloven dat je in 2.5 maand van 3 km met moeite lopen naar een hele marathon kan gaan?
Tijden van 2008 er uit gehaald en avatars van de lopers toegevoegdquote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:46 schreef knnth het volgende:
Mooi werk dyna18!
Twee aanmerkingen: is het niet handig om de tijden van 2008 er nu uit te halen, anders wordt het steeds meer en meer
En ten tweede: ik doe ook mee aan EgmondStreeftijd 1:45
Toegevoegdquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:58 schreef DeeBee het volgende:
De eindtijden van de Dam-tot-Dam kunnen er nu toch ook in ipv de streeftijden?![]()
Ik zie dat PteV al goed bezig was, hierbij:
DeeBee: 1:13.33.
Ow ja, zondag de 7.5 kilometer bij de Marathon van Amsterdam. Benieuwd hoe het gaat, want weinig gelopen, vooral beetje gefietst sinds de Dam-tot-Dam. Moet eigenlijk wel weer meer gaan lopen, ook richting de Zevenheuvelen.Maar ja, zondag even lekker lopen en dan de toppers op de marathon zien finishen erna.
ZHL liep ik vorig jaar 1:06, dus tsja, laten we het maar houden op 1:05, misschien valt het dan uiteindelijk mee (itt tot de DtD).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:15 schreef PteV het volgende:
[..]
ToegevoegdVanavond weer 10KM training, voorbereiding op de Zevenheuvelenloop is nu echt begonnen
Geld is overigens ook al afgeschreven, zijn ze mooi op tijd mee...
Wat is je streeftijd bij de ZHL? Dan zet ik die er ook even bij.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:12 schreef PteV het volgende:
Nee lekker juist! Handschoentjes aan en gaan
Leiden was 23 euro (voorinschrijving niet KNAU-leden).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:38 schreef dyna18 het volgende:
Damn.... dat is veel.
Wat kost een niet populaire in Nederland?
Zo liep ik op de halve marathon in Utrecht 22 kilometer per uur!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:26 schreef ShadyLane het volgende:
De verwarring bij wedstrijden waar je meerdere afstanden (10 km, halve en hele marathon, bijvoorbeeld) kunt lopen zorgt daar soms voor spectaculaire tijden, trouwens. Dan vullen mensen hun 10 km-tijd in en staat er als afstand de hele marathon.
Meestal hebben ze verschillende (niveau) groepen.. en bij sommige wordt een trainingsonderdeel ook verdeeld(bijv. groep A moet 2 rondjes in tijd X lopen, groep B moet 2 rondjes in tijd X + 1 minuut lopen)..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:21 schreef Jojogirl het volgende:
Hebben de mensen die bij een loopgroep/atletiekvereniging zitten trouwens een idee of ik daar in een loopgroep zou passen met mijn tempo/ervaring? (5k in 30+ minuten, max een half uur/40 minuten aaneengesloten lopen)
Dat werkt echt verslavend kan ik meldenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:46 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb me ook aangemeld voor de loopgroepHeb alleen nog nooit een wedstrijd gelopen
Misschien binnenkort eens voor een wedstrijd inschrijven, dan heb ik een extra drive om te blijven trainen.. daar wil het nog wel eens aan schorten..
zal van het weekend eens kijken wat er de komende maanden hier in de buurt te lopen isquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:04 schreef PteV het volgende:
[..]
Dat werkt echt verslavend kan ik meldenIk heb me meteen toen de inschrijving open ging ingeschreven voor de 7HeuvelenLoop...tussendoor al weer 2 wedstrijden gelopen en na die tijd ook al 3 wedstrijden in de planning, terwijl ik voorheen geen wedstrijden liep
En ik sport al jaren niet meer, 6 jaar terug gestopt met voetbal en ik liep vorig jaar sporadisch hard. Kan je nagaan wat voor held ik zou zijn als ik wel keihard zou trainenquote:
je vraagt erom om de man met de hamer een keer genadeloos tegen te komenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En ik sport al jaren niet meer, 6 jaar terug gestopt met voetbal en ik liep vorig jaar sporadisch hard. Kan je nagaan wat voor held ik zou zijn als ik wel keihard zou trainen
Ik zou m'n naam laten wijzigen in Hailequote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En ik sport al jaren niet meer, 6 jaar terug gestopt met voetbal en ik liep vorig jaar sporadisch hard. Kan je nagaan wat voor held ik zou zijn als ik wel keihard zou trainen
Verschil tussen topsporters en mensen met potentie (jij) is dat topsporters wel keihard trainen. Ik denk dat ambitie en doorzettingsvermogen even belangrijk zijn als getalenteerd zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:10 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die kom ik ieder weekend tegenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:29 schreef MMUFC het volgende:
[..]
je vraagt erom om de man met de hamer een keer genadeloos tegen te komen
Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook geen ambitie in, het was maar een grapjequote:Op donderdag 15 oktober 2009 17:14 schreef bananablues het volgende:
[..]
Verschil tussen topsporters en mensen met potentie (jij) is dat topsporters wel keihard trainen. Ik denk dat ambitie en doorzettingsvermogen even belangrijk zijn als getalenteerd zijn.
Ik heb me trouwens ook aangemeld bij de looptijden loopgroep.
Vaker dan 1 keer per half jaar schijnt te helpen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook geen ambitie in, het was maar een grapjeIk wil gewoon mijn conditie op peil houden, maar ik vraag me af wat er op peil te houden is als ik na een half jaar niet gelopen te hebben gewoon die test afsluit als zeer goed
Iemand misschien tips of wat ik kan gaan lopen om me te verbeteren?
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb er ook geen ambitie in, het was maar een grapjeIk wil gewoon mijn conditie op peil houden, maar ik vraag me af wat er op peil te houden is als ik na een half jaar niet gelopen te hebben gewoon die test afsluit als zeer goed
Iemand misschien tips of wat ik kan gaan lopen om me te verbeteren?
Maar 4.5 km red ik makkelijk in een half uur... ik heb gewoon geen idee hoe ik het vanaf hier (3 km in 12 min) verder kan uitbouwenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef bananablues het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar begonnen met gewoon 2x per week hard te lopen, heel rustig en niet veel. Daarvan is mijn conditie al vooruit gegaan... dus als je gewoon iets doet dan komt het ook al goed
Net nog even een half uurtje heel rustig gelopen: 4.5km totaal. In en uitlopen probeer ik afwisselend te joggen met voorvoetlanding en te wandelen. Wil langzaam overstappen op voorvoetlanding aangezien ik het lekkerder vind lopen, maar mijn kuiten kunnen het nog niet aan.
Heb ik al een week....vandaag ga ik misschien richting duinen om na een week niets doen het nuttige met het aangename te gaan combineren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:27 schreef ShadyLane het volgende:
zo'n "oh bah, nee, geen hardlopen"-hangbui
Mission accomplished,quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:05 schreef computergirl het volgende:
vandaag ga ik misschien richting duinen om na een week niets doen het nuttige met het aangename te gaan combineren.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mission accomplished,
16.7 km van Santpoort Noord naar Overveen
http://www.mapmyrun.com/r(...)d/740125579479549431
Ik wilde eigenlijk voorstellen om dit gebied dichter naar amsterdam Zuid te verplaatsen, zodat ik vanuit mijn huis elke dag even de duinen in kanquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:47 schreef beertenderrr het volgende:
[..]mooi gebied daar om te lopen! ideaal om in dat gebied een huisje te hebben, kan je nooit klagen over een vervelende/saaie route
Je komt er wel en voor jou en de rest die gaat lopen: veel succes!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:29 schreef Sjobber het volgende:
Ik heb besloten om morgen gewoon te gaan starten. Is mij psychisch gewoon te zwaar om het niet te doen... Gaat gelukkig een keurig weertje worden als ik het zo op de KNMI zie.
Moet dan wel pokke vroeg die klere trein nemen. Stap gewoon uit op Amsterdam Centraal en neem dan de bus denk ik. Moet wel via Utrecht komen... dus baal daar wel van!
Ben niet zo van de metro, en zeker niet met dat OV chip gebeuren.
Maar hopelijk kom ik er, want ben niet zo een ster met dat openbaar vervoer in wereldsteden.
Gewoon korte broeken weer dusquote:Op zondag 18 oktober 2009 10:10 schreef annoh het volgende:
Het wordt in ieder geval prachtig weer vandaag: koud, zonnig en amper wind.
Jeetje wat goed!quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef DeeBee het volgende:
Uiteindelijk als 41e gefinished (en 43e met netto tijden) in 29:39.
Ja, rennen wel! Als het gewoon gaat is dat echt een super gevoel.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:07 schreef beertenderrr het volgende:
maar het is leuk om een marathon uit te rennen
quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:40 schreef mouzzer het volgende:
(en misschien het bier compleet laten staan avond voor de wedstrijd).
Die drinkpost op de Amstelveensweg was ook niet echt een succes.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:52 schreef JortK het volgende:
1:48:47 hier, 6 minuten van mijn PR af
Waar ik trouwens wel de mist inging was bij de verzorgingspost op 14km, daar stonden ze alleen links
Ik moest dus tot 19,5km lopen voordat ik weer wat kon drinken, geen aanrader!
Voor een vrouw is dat echt een supertijd! Nu maar hopen dat ze het plezier erin houdt, dan kan ze bij regionale wedstrijden nog meedoen voor de hogere klasseringen!quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:29 schreef Scorpie het volgende:
Vriendinlief heeft de halve gisteren voor het eerst gelopen, super tijd, 1 uur en 44 minuten, ze was wel kapot!
Bij afstanden tot een halve marathon kun je dat nog wel doen (doe ik zelf ook, en meestal gebruik ik het water vooral om af te koelen en/of mijn mond te spoelen).quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:28 schreef beertenderrr het volgende:
ik heb de hele weg geen eten/drinken/sponzen aangepakt eigenlijkhet haalt je zo uit je ritme en voelde mn lichaam er niet om schreeuwen eigenlijk. Wat ik wel opvallend vond, is dat het bij elke post zo enorm stonk alsof er een heel leger langs was geweest die de avond ervoor chili con carne gegeten had, wat een lucht
quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:29 schreef ShadyLane het volgende:En voor Schanulleke, die volgend jaar mee gaat doen met de 7,5
Dank je, ik zal het doorgeven aan haar, ze heeft best wel aanleg voor het lopen dus dat gaat wel goedkomen met het lopen!quote:Op maandag 19 oktober 2009 17:44 schreef Grollie het volgende:
[..]
Voor een vrouw is dat echt een supertijd! Nu maar hopen dat ze het plezier erin houdt, dan kan ze bij regionale wedstrijden nog meedoen voor de hogere klasseringen!
Was net begonnen met hardlopen, maar het was rond de 6 km in 36 minuten (gemiddeld 10 km/u).quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:01 schreef beertenderrr het volgende:
@Barney, wat was je standaard voor je gekneusde ribben? Wel zonde dat je het kwijt bent zeg! Hopelijk is het snel weer terug
In London lopen ze, op een enkele uitzondering na, allemaal met een rugzakquote:Op maandag 19 oktober 2009 23:05 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het bij het passeren van de finish wel even balen was ja, annoh. Maar je hebt 'm toch maar mooi volbracht, en inderdaad, onder de 2 uur gaat dan zeker wel een keer lukken als je er nu al zo dichtbij zat.
Over dat eten onderweg: ik zag meerdere deelnemers aan de hele marathon binnenkomen die met een rugzak op liepen. Of dat nou fijn is....? Maar misschien voel je het ding wel niet eens meer zitten als je er altijd mee hebt getraind.
De Teutolauf is er volgens mij elk jaar, dit jaar alweer de 23e 14e keer. Aantal deelnemers neemt ook elk jaar toe als ik het goed heb begrepen. Of de loop gelinked is aan slag bij Teutoburgerwald weet ik zo niet, ik heb me gewoon over laten halen door de heroische verhalen van een loopmaat die hem al 2x eerder had gelopen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 23:45 schreef ShadyLane het volgende:
Oh, ik lees net over die Teutolauf van Grollie, was dat vanwege de tweeduizendste verjaardag van de slag bij het Teutoburgerwoud? Of doen ze 'm gewoon elk jaar? Klinkt enorm zwaar in ieder geval....dus proficiat met het zonder al teveel schade volbrengen ervan.
Heel herkenbaar, mijn PR op de halve staat op 1:30:06, dus op 6 seconden na niet onder de 1,5 uurquote:Op maandag 19 oktober 2009 21:39 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren de halve marathon in 2.00.30 gelopen. Aahhhhh weer niet onder de 2 uur!!
Dat heb ik bij de 5, die staat op 20.09, moeten dus minstens 9 seconden van afquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:35 schreef Grollie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, mijn PR op de halve staat op 1:30:06, dus op 6 seconden na niet onder de 1,5 uur
Op de 15km staat mijn PR op 1:00:24, dus net niet onder het uur
En op de 4 EM staat mijn PR nu op 24:12, dus net niet onder 24 minuten...
Voordeel is wel dat je nog wat te verbeteren hebt in een volgende wedstrijd, en dat dit ook binnen je mogelijkheden moet liggen. Dus zet hem op en volgende keer onder de 2 uur!
En dan niet gelijk een minuut eraf, anders heb je hetzelfde probleem terug alleen dan bij 19:09quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:47 schreef PteV het volgende:
[..]
Dat heb ik bij de 5, die staat op 20.09, moeten dus minstens 9 seconden van af
Vast nietquote:Op maandag 19 oktober 2009 23:11 schreef beertenderrr het volgende:
Wel jammer dat er weer een dode is gevallen, als dit maar niet een eigen leven gaat leiden en hierdoor massale wedstrijden gestopt moeten worden, want dat zou enorm zonde zijn.
Juist, niet hardlopen moet verboden worden!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vast niet
![]()
Enig idee hoeveel mensen dood neervallen als ze niet aan het hardlopen zijn?
Dan mogen ze slapen en tv kijken ook wel gaan verbieden
Als ik dat een tijdje volhou gaan jullie nog veel van mij horenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef Grollie het volgende:![]()
[..]
En dan niet gelijk een minuut eraf, anders heb je hetzelfde probleem terug alleen dan bij 19:09
Haha alsof je het erom doet!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:35 schreef Grollie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, mijn PR op de halve staat op 1:30:06, dus op 6 seconden na niet onder de 1,5 uur
Op de 15km staat mijn PR op 1:00:24, dus net niet onder het uur
En op de 4 EM staat mijn PR nu op 24:12, dus net niet onder 24 minuten...
Voordeel is wel dat je nog wat te verbeteren hebt in een volgende wedstrijd, en dat dit ook binnen je mogelijkheden moet liggen. Dus zet hem op en volgende keer onder de 2 uur!
Ooit, eind jaren 80 liep ik altijd met gewichtjes en ik vond het heerlijk. Geeft inderdaad best een fijne spierspanning in het bovenlijf. Toen liep ik met haltertjes van 1 kg maar tegenwoordig zijn er ook andere opties.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef Wat_nu_dan het volgende:
Ik heb wel eens iets gehoord over het trainen met gewichten. Nu kan ik daar op het Internet zo snel niet echt iets nuttigs over vinden. Dus heeft iemand ervaring mee, en waar zouden die aan te schaffen zijn? Ik denk dat het een goede manier is om mijn armen en vermoedelijk borst ook aan wat inspanning bloot te stellen tijdens het hardlopen.
Iemand tips/suggesties/webadres?
Persoonlijk heb ik me er (nog) niet in verdiept, maar wat ik weleens heb gehoord is dat door het gebruik van gewichtjes ook je gewrichten zwaarder belast worden, en overbelasting/blessures eerder de kop op kunnen steken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef Wat_nu_dan het volgende:
Ik heb wel eens iets gehoord over het trainen met gewichten. Nu kan ik daar op het Internet zo snel niet echt iets nuttigs over vinden. Dus heeft iemand ervaring mee, en waar zouden die aan te schaffen zijn? Ik denk dat het een goede manier is om mijn armen en vermoedelijk borst ook aan wat inspanning bloot te stellen tijdens het hardlopen.
Iemand tips/suggesties/webadres?
Goed bezig! alleen jammer van je "ongemakken"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Woodpecker het volgende:
Gisteren (voor het eerst!) 15 kilometer achter elkaar gelopen. Op laag tempo, dat wel, maar ik verbaasde mezelf dat ik het allemaal vol hieldIk kon nog wel verder lopen, ware het niet dat ik letterlijk mijn voeten had stuk gelopen, ik sopte met mijn rechtertenen in het bloed (net geknipte nagel die lekker tegen zijn buurman aanschuurde), en naast het eelt op mijn linkervoet vestigde zich een gezellige blaar.
Hoe dan ook, het voelde goed
Niet direct een specifiek op jouw situatie gerichte tip maar wat verschillende fysiotherapeuten allemaal aanraadden voor mijn knie was de oefening met het gestrekt heffen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:19 schreef PteV het volgende:
Hm...kunnen jullie mij misschien advies geven? De laatste tijd heb ik wat last van m'n rechterknie. De laatste keer na het hardlopen was het al wat minder en nu heb ik er eigenlijk geen last van, behalve als ik echt druk uitoefen op de binnenkant van m'n knie. Iemand misschien bekend met deze 'blessure'? En is het verstandig om het nu wat rust te gunnen of gewoon even wat minder intensief gaan trainen?
Tnx
Als je dat gevoel krijgt is het zeker nodigquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 10:48 schreef PteV het volgende:
Het zit aan de binnenkant van m'n rechterknie, vlak naast of misschien zelfs wel net op de knieschijf. Het is een soort van zeurende pijn, tijdens het hardlopen zelf heb ik er echter geen last van.
Tnx voor de tip, Schanulleke. Net even geprobeerd maar je krijgt wel een raar gevoel in je knieholte
quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:02 schreef PteV het volgende:
* PteV heel nederig in een hoekje kruipt en trainen gaat
Als er in dat hoekje een loopband staat...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:30 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Hoe kun je trainen in een hoekje?
ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:
Owja, ik heb het idee dat ik loop met kromme tenen, ik kan ze niet ontspannen.
Hierdoor krijg ik snel last van blaren op mijn tenen bij langere afstanden
Herkent iemand dit, en/of hebben jullie tips?
sokken zitten niet te strak, en aan te kleine schoenen ligt het ook nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:52 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffenJe kan natuurlijk ook zonder schoenen gaan lopen, maar denk ook niet dat je dat graag doet.
En waar krijg je precies blaren? Mocht het aan de binnenkant zitten, kan je eventueel overwegen om je tenen aan elkaar te tapen (ja serieus, mn moeder doet het ook als ze lange afstanden gaat wandelen).
Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veelquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:
Owja, ik heb het idee dat ik loop met kromme tenen, ik kan ze niet ontspannen.
Hierdoor krijg ik snel last van blaren op mijn tenen bij langere afstanden
quote:Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen.
ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doenquote:Klauwen kan door
- te kleine schoen
- onvoldoende steun in de voorvoet.
Dat laatste treedt bijvoorbeeld op als:
- schoenen zelf te zacht / slap is onder je voorvoet
- of omdat je eigen voorvoet (licht) is doorgezakt,
- of omdat je een holvoet hebt
- of omdat je de spieren van je voorvoet overbelast zijn (mogelijk als gevolg van).
Je hebt dan onvoldoende steun in de voorvoet en je tenen krommen zich op zoek naar stabiliteit.
Slechte doorbloeding als gevolg van het klauwen kan leiden tot afstervende nagels (blauwe nagels).
Je kunt ook proberen om langzamer te lopen door ontspannen te blijven en kleinere passen te maken. Overigens heb ik laatst onderzoek gedaan (Lees: veel informatie op internet opgezochtquote:
hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veel
[..]
[..]
ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doen
Dat klinkt goedquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.
Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.![]()
Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.
Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.![]()
Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
Ja, kijk maar hier: Garmin Forerunner 305quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.
Ik gebruik nu de GPS van mijn telefoon maar die laat in mijn rondje polder ook al behoorlijke hoogteverschillen zien, eigenlijk vertrouw ik daar niet zo op.
Zo'n Garmin, houdt die ook hartslag e.d. bij?
Net dus 9km hardgelopen met mijn normale steunzolen in mijn hardloopschoenen. tot de 5 km ging het wel redelijk, daarna kreeg ik last van mijn enkels. Ik denk dat het komt omdat deze zolen wat stugger zijn dan de normale zolen in de schoenen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:58 schreef djayzz het volgende:
[..]
hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.
Ik heb wel steunzolen voor de binnenkant van mijn voet, die kan ik echter niet gebruiken voor bij het hardlopen volgens mijn podotherapeut. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan proberenHet is dus geen holvoet
Mijn hardloopschoenen hebben een hele stevige zool, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Toch een mooie tijd! Raar dat ze het parcours niet goed hadden uitgezet dan...quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09![]()
Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
nou ja, die 9 seconden ...dat is de schuld van de verwarring op het einde natuurlijk. Belangrijk is of je het leuk vond en of je lekker gelopen hebt. 'Bosloop' klinkt in ieder geval heerlijk herfstachtigquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09![]()
Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
Ik heb gelijk maar wat warmere kleding gekocht.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Met dit herfstweer en de winter in het vooruitzicht, wat zal ik kopen/gebruiken: zo'n hardloop/running shirt met lange mouwen of een dunne sweater met hoodie? Wat is praktischer?
Ik heb zelf een hardloopshirt met lange mouwen en een hardloopjasje voor als het heel erg koud is. Dit was vorige winter genoeg...quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Met dit herfstweer en de winter in het vooruitzicht, wat zal ik kopen/gebruiken: zo'n hardloop/running shirt met lange mouwen of een dunne sweater met hoodie? Wat is praktischer?
sweater met hoodie klinkt als katoen (quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Sowieso geen sweater met hoodie, dan idd running shirt lange mouw eventueel in combinatie met jasjequote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Ik heb zelf een trainingsjasje en daaronder een sporthemd. Mij zal je niet zien lopen met een sweater met hoodie. Tis wat je zelf lekkerder vind lopen!quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Hmm, dat had ik ff eerder moeten wetenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:51 schreef Grollie het volgende:
Tenslotte na 6 weken ook mijn Garmin forerunner 405 teruggekregen na reparatie; hij ontving geen GPS signaal meer. Heb nu een compleet nieuwe gekregen. Als je eenmaal gewend bent aan zo'n ding wil je niet anders...
Er zijn verschillende soorten duurlopen, waarbij de meest toegepaste de rustige/langzame duurloop is. Daarbij loop je op ongeveer 70% van je wedstrijdtempo op een 10km wedstrijd. Doel is om uithoudingsvermogen te krijgen, je lichaam te trainen om langer achter elkaar in te spannen. Daarnaast heb je o.a. ook nog een tempoduurloop en herstelduurloop; zie ook:quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:40 schreef STING het volgende:
Sorry, ik ben nog een noob in dit topic / wereldje.
Wat is een duurloop?
Omdat ik lid ben van een loopgroep heb ik 15% korting gekregen. Blijft een hoop geld, maar begin dit jaar kreeg ik onverwacht toch nog een deel bonus over 2008 dus daarvan heb ik mezelf verwend met dit klokje. Op zich wel balen dat ie na 4-5maanden dus een probleem had, maar wel goed opgelost doordat ik nu een volledig nieuwe heb gekregen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:55 schreef STING het volgende:
[..]
Hmm, dat had ik ff eerder moeten weten
Heb onlangs een Nike+ schoen sensor aangeschaft.
Heb je toevallig een voorbeeld van statistieken die Garmin voor je bijhoud?
Alhowel 380 euro vind ik dan weer een beetje veel voor zo'n apparaat
met die knop met het rode draadje kan je de pieken iets afvlakken. Misschien heel dom gedacht van mij, maar die krengen zijn zo secuur dat ik wel eens denk dat de armbeweging tov je richting ook nog scheelt. Ik bedoel je arm met de Garmin gaat steeds naar achteren terwijl jij naar voren gaat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:57 schreef Grollie het volgende:
Bij deze zoals beloofd een screendump van mijn training van gisteren:
[ afbeelding ]
http://i37.tinypic.com/20rpct5.png
Zulke grafiekjes krijg je dus als je loopt met een GPS horloge zoals de Garmin 405 die ik heb.
Wat ik wel jammer vind is dat de snelheid zoals in de grafiek zo sterk schommelt, dat komt denk ik doordat de GPS positiebepaling altijd een fout heeft van een paar meter.
Balen zegquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:28 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kon de afgelopen twee weken niet trainen omdat ik ziek was. Nu zou het denk ik wel weer gaan, maar door die ziekte heeft zich zoveel werk opgestapeld dat het er door pure drukte nu ook niet inzit. Bij de club trainen kost me zo'n drie uur (half uur heenfietsen, training, half uur terug, douchen) en die heb ik niet. Misschien kan ik donderdag even snel vanuit huis een klein uurtje. De Zevenheuvelen geef ik maar op.
dat is zo, maar je gaat wel die 7heuvels over hoor, je hebt nog even om te herstellenquote:
Bedankt voor de link! Gaan we (pa en ik) proberen!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:49 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga ze zeker over, want het is bij ons een family-event en ik ga niet als enige niet meedoen. Ik bedoelde dat ik het opgeef om dit jaar onder de 1:20 te lopen. De finish haal ik wel, no problemo.
[edit]Balen star_gazer. Vaak is er in bedrijventeams nog wel een plekje. Misschien kun je je nog ergens aansluiten, of anders een startnr overnemen van iemand die zelf geblesseerd is: kijk hier.
Dat is in ieder geval mooiquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:11 schreef ShadyLane het volgende:
Jawel, en ook mentaal. Ik baalde gisteravond echt ZO enorm! Ik word er sowieso altijd een beetje kriegel van als ik langere tijd niet sport. Maar alles komt goed, want morgen ga ik zeker even lopen en daarna heb ik een pittig wandelweekend. Da's geen hardlopen, maar alleen al de buitenlucht zal een verademing zijn.
Oe lekker! ik moet eigenlijk ook, maar ik heb geen tijdquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:18 schreef JortK het volgende:
Vanavond laatste 5km lopen voor de 10km van zondag
Laan van Meerdervoort Loopquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:20 schreef djayzz het volgende:
[..]
Oe lekker! ik moet eigenlijk ook, maar ik heb geen tijd
Welke 10km ga je lopen zondag?
Oeh, hopelijk is deze nog op uitzending gemist te zienquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:23 schreef Grumpey het volgende:
Er was gister een docu over hardlopen op nederland 3 te zien. Belangrijkste conclusies:
- Sportdranken zijn gewoon suikerdranken en helpen niet meer of minder aan je herstel als bijvoorbeeld ranja ook doet.
- Water drinken is voor je lichaam pas echt noodzakelijk vanaf pakweg 15-20 kilometer afstand (zeker als je getraind bent)
- Prijsverschil in de schoenen geeft geen betere/slechtere schoenen aan
- Te hard trainen is niet beter dan op 70-80% trainen
*checkt site* leuk! Lekker parcour ookquote:
Deze informatie werd wel gegeven door de marketing-afdeling van AA, maar werd weerlegt door bewegingswetenschappersquote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:26 schreef STING het volgende:
Sportdranken worden toch ook voornamelijk gebruikt om het water iets langer vast te houden, zodat je minder snel dorst krijgt?
Gezelligquote:
Define sportdrank. Je hebt inderdaad die suikerwaters maar je hebt toch ook isotone dranken? Daarvan vraag ik me nog steeds af of ze helpen of niet.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:23 schreef Grumpey het volgende:
Er was gister een docu over hardlopen op nederland 3 te zien. Belangrijkste conclusies:
- Sportdranken zijn gewoon suikerdranken en helpen niet meer of minder aan je herstel als bijvoorbeeld ranja ook doet.
Dat onderscheid werd aangeduidt als het verschil tussen 12 suikerklontjes per halve liter, of 8 suikerklontjes per halve liter. Aan de isotone werd overigens nog citroenzuur toegevoegd, om het een frisse en zurige smaak te geven.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:55 schreef knnth het volgende:
[..]
Define sportdrank. Je hebt inderdaad die suikerwaters maar je hebt toch ook isotone dranken? Daarvan vraag ik me nog steeds af of ze helpen of niet.
dat lijkt me ook onzin, je krijgt volgens mij alleen maar meer dorst van die zoete rotzooi.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:47 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Deze informatie werd wel gegeven door de marketing-afdeling van AA, maar werd weerlegt door bewegingswetenschappers
Ik begin meestal na anderhalf uur met wat water, maar drink nooit sportdrankjes of zoete dranken. word ik alleen maar langzamer van heb ik het idee.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat lijkt me ook onzin, je krijgt volgens mij alleen maar meer dorst van die zoete rotzooi.
Ik heb geleerd dat met minder dan een uur lopen drinken uberhaubt onzin is, maar je ziet zat mensen al aan flesjes lurken terwijl ze net 5 minuten bezig zijn.
Ik heb nog nooit langer gelopen dan 1.45 uur en heb daarbij eigenlijk nooit dorst. Ik zorg dat ik ongeveer 30 minuten voor het lopen drink. Dan is het net je maag uit (klotsen...) tijdens het lopen. Dat je 1.5 liter zweeet moet verliezen voordat je iets merkt aan performance vond ik toch interessant om te weten.
Vond het programma wel boeiend maar viel er pas halverwege in. Midas Dekkers vond ik wel weer
Ik heb nog steeds een zeurende knie, maar ik wil onder de 50minuten...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:43 schreef djayzz het volgende:
[..]
*checkt site* leuk! Lekker parcour ook![]()
Wat denk je te gaan lopen?
Same here. Ook niet topfit door me knie.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:50 schreef knnth het volgende:
[..]
Gezellig
Vanavond rustig 20 minuutjes lopen en dan rust tot zondag ... voel me niet helemaal fit maar zie zondag wel hoe het allemaal gaat! Doel is 43:30 maar misschien moet ik dat maar eens gaan bijstellen
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 09:23 schreef Grumpey het volgende:
- Water drinken is voor je lichaam pas echt noodzakelijk vanaf pakweg 15-20 kilometer afstand (zeker als je getraind bent)
- Prijsverschil in de schoenen geeft geen betere/slechtere schoenen aan
- Te hard trainen is niet beter dan op 70-80% trainen
Als ik cola ga drinken na het hardlopen word ik misselijk... Maar wel fijn dat het voor jou goed werktquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij werken sportdranken trouwens wel maar dat kan heel goed komen door een placebo-effect.
Ik geloof best dat gewoon suikerwater ook werkt. Cola smaakt me bijv. na een inspanning altijd heel goed, alsof m'n lijf daarom vroeg.
Wil die hardloopdocu eigenlijk wel zien, zal binnenkort eens zoeken op uitzendinggemist.
ik doe ook mee, via werk (of had ik dat al gemeld?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef star_gazer het volgende:
Misschien toch twee nummer bemachtigd voor de 7H![]()
Tsjja...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef ShadyLane het volgende:
Hee wat balen....je zou ook met de 7heuvelen mee gaan doen toch?
Supervervelend. Nu maar hopen dat je er in elk geval wel met twee weken vanaf bent.
Nou, doe maar voorzichtig. Voor je het weet maak je het erger.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Tsjja...
Ik wil je 7Heuvelen nog niet helamal afschrijven...ik ben koppig en (te) optimistisch...ik beslis vlak ervoor wat ik doe...
Ja, daar denk ik ook aan, dinsdag en donderdag dan een 5km rustig aanquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:42 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben geen ervaren renner, maar ik zou nu deze week rustig aan gaan doen. Dus nog een keer 10km lopen vlak voor de wedstrijd lijkt mij dan te veel. Beter dus om een rustige 5km te doen (en niet op de dag ervoor).
Welke wedstrijd ga je mee doen?
thnx voor de tipsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:26 schreef beertenderrr het volgende:
in het begin van de week kan je nog wel een 10km doen, laatste twee dagen voor een wedstrijd doe ik in ieder geval niets anders dan pasta eten![]()
overigens is het meestal een beetje rustiger aan lopen in de week voor een wedstrijd, dit om blessures te voorkomen die je door overbelasting bij een race op kunnen spelen. Daar ga je toch voluit, en als je dan toch niet helemaal 100% bent, kan zo'n blessure best nog wel eens op kunnen steken, en dat is zonde.
Ik ga alleen experimenteren met jullie tips, ik zal daarna een artikel schrijven voor een wetenschappelijk blad, dan hebben we dat ook zwart op witquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:09 schreef beertenderrr het volgende:
graag gedaan, het is verder geen wetenschappelijk onderzoek, dus je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt he
eindelijk weer eens na 2 weken hardgelopen. Zonder endorfine is het toch een stuk vervelenderconditie is weggezakt, maar gelukkig had ik mn snelheid nog wel. Gaat weer eventjes opbouwen worden. Na het lopen was ik al blij dat ik het weer eens gedaan had en morgen ga ik dan ook maar weer. Endorfineverslaving
* beertenderrr heeft zin in de 7 heuvels
Uiteraardquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:51 schreef beertenderrr het volgende:
haha ik wil wel een referentie dan he(bronvermelding: beertenderrr 31-10-2009
![]()
)
makkelijk dingetje voor het hardlopen2gb is ook meer dan genoeg voor het hardlopen, zelfs bij een marathon kan je niet alles beluisteren wat er op staat.
Veel succesquote:Op zondag 1 november 2009 12:03 schreef knnth het volgende:
Asfalt is inderdaad veel fijner, gelukkig is het grootste gedeelte vandaag asfalt
Nou, ik heb me omgekleed, gedronken, gegeten ... de start is een warming up van mijn huis af dus dat komt goed uit
Ik ben echt nog nooit zo nerveus geweest voor een wedstrijd
Balen knnth, was je te fanatiek misschien?quote:Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef knnth het volgende:
waardeloos
Ging gewoon niet lekker, er zat niet echt veel in vandaag ... 45'33" en een pijnlijke wreef, scheenbeen en knie. Pffffffffffff, die wedstrijd van volgende week cancel ik denk ik maar.
en koelen, helpt echtquote:Op zondag 1 november 2009 16:40 schreef knnth het volgende:
Ik ga nu wel rust nemen, volgende week laat ik aan me voorbijgaan en dan weer langzaam opbouwen ...
Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef JortK het volgende:
49:30 gelopen in Den Haag, wat een kut organisatie
Al gedaan, vanavond weer... thanks anywayquote:
Ik ben tot twee keer toe bijna tegen een fietser geknald op het parcour die wou oversteken, zet dan helemaal geen verkeersregelaars neer.quote:Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef knnth het volgende:
[..]
Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.
Nice.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
trouwens net een mp3 spelertje gekocht voor tijdens het hardlopen
[ afbeelding ]
2GB, met zo'n clipje om hem aan mijn kleding vast te zetten![]()
tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...quote:Op maandag 2 november 2009 02:40 schreef yozd het volgende:
In hoeverre maakt het uit voor de belasting van je spieren/pezen/gewrichten of je bijvoorbeeld 4x8 minuten of 10-10-12 of 2x16 minuten loopt (je loopt dus steeds 32min maar bij die eerste zitten er meer wandelpauzes in)?
Ik vraag dit omdat ik van een expert bij runnersworld halverwege mijn trainingsschema moet beginnen na een blessure. Ik heb het start to
run schema tot 5km in zijn geheel gelopen en was nu met de 3e week van het schema naar 10km bezig. Ik heb 3 weken rust gehouden ivm knieklachten en vorige week ben ik weer begonnen met lopen. 1x 30min en 2 dagen later 45min op een rustig tempo.
Volgens de expert liep ik te hard van stapel (klopt ook wel want ik een paar dagen na het lopen voelde ik op de achtergrond weer wat pijntjes) en moet ik met minder minuten beginnen.
Sluit me hierbij aan. Als je wandelt herstelt je lichaam zich weer iets. Let er wel op dat je niet teveel afkoelt, zeker met dit weer nu is het gauw koud als je gaat wandelen.quote:Op maandag 2 november 2009 09:05 schreef ForrestX het volgende:
[..]
tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...
Ik moet zeggen dat dit gebasseerd is op logisch nadenken en niet op basis van ervaring/ wetenschapelijk onderzoek.
Hey, heb je gezien dat er tegenwoordig ook een Start to Run topic is?? Erg gezellig hoor! Wel mooie doelen die je je hebt gesteld, maar gezien je verleden, mag dat ook welquote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.
Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.
Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha![]()
Anyway: ik loop weer
quote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.
Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.
Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha![]()
Anyway: ik loop weer
1:08 is de tijd van mn pa. Ik zelf liep 1:18 (2e wedstrijd toentertijd). Terugvallen op Start2Run is heel eenvoudig: ga wielrennen. Je krijgt een dijk van een conditie, zeker als je wedstrijden rijd, maar je loopspiertjes worden nogal zwak. Ik loop nu echt met zo'nquote:Op maandag 2 november 2009 21:47 schreef beertenderrr het volgende:
[..]topper, netjes zeg! Maar hoe kan je van 1:08 op de halve marathon terugvallen naar een start2un? Dat is bijna hetzelfde als dat president Obama fulltime hamburgers aan het flippen is bij de mcdonalds. Overigens, ben je niet een van de snelste van Nederland met een tijd van 1:08 op de halve marathon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |