abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74272839
Asfalt is inderdaad veel fijner, gelukkig is het grootste gedeelte vandaag asfalt

Nou, ik heb me omgekleed, gedronken, gegeten ... de start is een warming up van mijn huis af dus dat komt goed uit

Ik ben echt nog nooit zo nerveus geweest voor een wedstrijd
  zondag 1 november 2009 @ 12:04:09 #277
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74272856
quote:
Op zondag 1 november 2009 12:03 schreef knnth het volgende:
Asfalt is inderdaad veel fijner, gelukkig is het grootste gedeelte vandaag asfalt

Nou, ik heb me omgekleed, gedronken, gegeten ... de start is een warming up van mijn huis af dus dat komt goed uit

Ik ben echt nog nooit zo nerveus geweest voor een wedstrijd
Veel succes
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  zondag 1 november 2009 @ 12:44:07 #278
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74273974
Succes knnth! En veel plezier, dat ook vooral
pi_74279897
waardeloos

Ging gewoon niet lekker, er zat niet echt veel in vandaag ... 45'33" en een pijnlijke wreef, scheenbeen en knie. Pffffffffffff, die wedstrijd van volgende week cancel ik denk ik maar.
pi_74280900
Vandaag mijn eerste geklokte 10 kilometer gelopen. De precieze tijd is me een beetje ontgaan, maar het was 44:xx dus ik ben eigenlijk wel redelijk tevreden. Morgen maar eens op het Internet kijken wat de precieze tijd is en de volgende keer iets harder vertrekken misschien.
pi_74281056
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef knnth het volgende:
waardeloos

Ging gewoon niet lekker, er zat niet echt veel in vandaag ... 45'33" en een pijnlijke wreef, scheenbeen en knie. Pffffffffffff, die wedstrijd van volgende week cancel ik denk ik maar.
Balen knnth, was je te fanatiek misschien?
Als je spieren niet willen doe je soms veel kwaad door toch meer te willen dan op dat moment mogelijk is. Zo heb ik eens bij een coopertest mijn lies naar de knoppen geholpen.
Had je het wel droog? Hier is het pas laat gaan regenen maar het komt nu echt met bakken naar beneden
pi_74281429
Ik heb juist niet te veel willen pushen, toen ik bij 5k doorkwam in 22' (halve minuut trager dan schema) wist ik het al wel, heb gewoon m'n tempo proberen vast te houden, geen gekke dingen meer gedaan. Ik ga nu wel rust nemen, volgende week laat ik aan me voorbijgaan en dan weer langzaam opbouwen ...
  zondag 1 november 2009 @ 16:43:57 #283
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74281601
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:40 schreef knnth het volgende:
Ik ga nu wel rust nemen, volgende week laat ik aan me voorbijgaan en dan weer langzaam opbouwen ...
en koelen, helpt echt
pi_74282032
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef JortK het volgende:
49:30 gelopen in Den Haag, wat een kut organisatie
Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

en koelen, helpt echt
Al gedaan, vanavond weer... thanks anyway
  zondag 1 november 2009 @ 17:45:45 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_74283474
Heb zelf een keer de CPC gelopen, en vond dat echt de slechts georganiseerde loop van de bekendere lopen. Ook al Den Haag. Wel opvallend misschien steken ze elkaar aan .
  zondag 1 november 2009 @ 17:59:11 #287
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_74283861
Vandaag 15k gelopen; was he-le-maal gesloopt. Wind tegen over de dijk In tijden niet zo kut gelopen; na de 5k was ik al verrot
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 1 november 2009 @ 20:19:33 #288
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74288757
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef knnth het volgende:

[..]

Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.
Ik ben tot twee keer toe bijna tegen een fietser geknald op het parcour die wou oversteken, zet dan helemaal geen verkeersregelaars neer.

In de sporthal om je kleding op te halen hadden ze zo de karren neergepleurd en iedereen moest het maar uitzoeken... met als gevolg dat door die hele zaal overal tassen lagen
pi_74299226
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
trouwens net een mp3 spelertje gekocht voor tijdens het hardlopen

[ afbeelding ]

2GB, met zo'n clipje om hem aan mijn kleding vast te zetten
Nice.
Ik heb net deze aangeschaft.
Philips shh8008

Aangezien de dopjes steeds uit mijn oren vielen.

@JortK Damn... dat is echt slecht... en daar betaal je nog voor ook dan.

[ Bericht 3% gewijzigd door dyna18 op 01-11-2009 23:09:04 ]
  maandag 2 november 2009 @ 02:40:05 #290
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_74304692
In hoeverre maakt het uit voor de belasting van je spieren/pezen/gewrichten of je bijvoorbeeld 4x8 minuten of 10-10-12 of 2x16 minuten loopt (je loopt dus steeds 32min maar bij die eerste zitten er meer wandelpauzes in)?

Ik vraag dit omdat ik van een expert bij runnersworld halverwege mijn trainingsschema moet beginnen na een blessure. Ik heb het start to
run schema tot 5km in zijn geheel gelopen en was nu met de 3e week van het schema naar 10km bezig. Ik heb 3 weken rust gehouden ivm knieklachten en vorige week ben ik weer begonnen met lopen. 1x 30min en 2 dagen later 45min op een rustig tempo.

Volgens de expert liep ik te hard van stapel (klopt ook wel want ik een paar dagen na het lopen voelde ik op de achtergrond weer wat pijntjes) en moet ik met minder minuten beginnen.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 2 november 2009 @ 09:05:35 #291
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_74306334
quote:
Op maandag 2 november 2009 02:40 schreef yozd het volgende:
In hoeverre maakt het uit voor de belasting van je spieren/pezen/gewrichten of je bijvoorbeeld 4x8 minuten of 10-10-12 of 2x16 minuten loopt (je loopt dus steeds 32min maar bij die eerste zitten er meer wandelpauzes in)?

Ik vraag dit omdat ik van een expert bij runnersworld halverwege mijn trainingsschema moet beginnen na een blessure. Ik heb het start to
run schema tot 5km in zijn geheel gelopen en was nu met de 3e week van het schema naar 10km bezig. Ik heb 3 weken rust gehouden ivm knieklachten en vorige week ben ik weer begonnen met lopen. 1x 30min en 2 dagen later 45min op een rustig tempo.

Volgens de expert liep ik te hard van stapel (klopt ook wel want ik een paar dagen na het lopen voelde ik op de achtergrond weer wat pijntjes) en moet ik met minder minuten beginnen.
tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...

Ik moet zeggen dat dit gebasseerd is op logisch nadenken en niet op basis van ervaring/ wetenschapelijk onderzoek.
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_74307426
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:05 schreef ForrestX het volgende:

[..]

tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...

Ik moet zeggen dat dit gebasseerd is op logisch nadenken en niet op basis van ervaring/ wetenschapelijk onderzoek.
Sluit me hierbij aan. Als je wandelt herstelt je lichaam zich weer iets. Let er wel op dat je niet teveel afkoelt, zeker met dit weer nu is het gauw koud als je gaat wandelen.
pi_74307506
Zaterdag was het lekker weer, al vond ik het wel warm. Had er onderweg spijt van dat ik toch voor de lange mouwen had gekozen.
15.2 km in ongeveer 77 minuten gelopen. Het ging erg soepel ondanks de training van de dag ervoor.
  maandag 2 november 2009 @ 10:04:20 #294
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74307508
Vraagje, en misschien is het al behandeld. Ik ren normaal gesproken op de baan, en op gras en gravel (voetbal en tennis). Gisteren heb ik sinds hele lange tijd weer gelopen op een loopband en na 30 minuten was mijn rechterkuit zo stijf als de *&^&*, ik kon niet eens meer mijn voet richting lichaam trekken. Dit heb ik nooit als ik gewoon op de baan ren, iemand die hier ook last van heeft en weet waar dit eventueel aan ligt?
No bad soldiers under a good leader
pi_74314422
Klinkt als overbelasting van een pees door de duur en hardheid van de ondergrond, maar ja, zou het niet zeker weten.

Kan trouwens wel even in de OP vermeld worden voortaan: een hoeveelheidlinks naar sites met uitleg over blessures enzo, want de meeste vragen hier gaan altijd over dat soort dingen, alsof het hier vol zit met fysiotherapeuten.

Maybe zo nog even lopen.
Jack does it in real time...
pi_74318640
Mijn officiele tijd is 44:24 geworden. Dus richting de 40 minuten moet wel kunnen denk ik. Maar eerst maar eens de beloofde halve marathon uitlopen.

Ga het lopen in ieder geval steeds leuker vinden, en de eerste keer een wedstrijd met een grote groep beviel me eigenlijk ook prima.

Hierboven las ik wat commentaar over organisatie / verkeer op parcours en dat was bij de zilveren turfloop wel goed georganiseerd voor mijn gevoel. Er stond wel ergens een camper met wat lui op het parcours en her en der waren wat fietsers naar het parcours gekomen, maar die hadden zich volgens mij geplaatst om bekenden aan te moedigen. Geen last van ze gehad in ieder geval. Hoorde wel van iemand die verkeersregelaar was dat er ergens een auto doorgereden was, maar met kenteken opschrijven + politie inlichten zou dat opgelost gaan worden geloof ik.

Halverwege was er de mogelijkheid om water te drinken (10k en 16k) en kleedmogelijkheid / warm blijven in sporthal op 500 meter van start en 100 meter van finish ofzo. En daarnaast kon je ook nog fruit/water pakken na afloop bij de finish.

Is elk jaar rond deze tijd en alle deelnemers krijgen zo'n veterchip en ook als KNAU loper kun je er meedoen.
  maandag 2 november 2009 @ 21:20:17 #297
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_74329985
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.

Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.

Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha

Anyway: ik loop weer
  maandag 2 november 2009 @ 21:42:06 #298
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_74330998
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.

Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.

Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha

Hey, heb je gezien dat er tegenwoordig ook een Start to Run topic is?? Erg gezellig hoor! Wel mooie doelen die je je hebt gesteld, maar gezien je verleden, mag dat ook wel
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 2 november 2009 @ 21:47:21 #299
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74331234
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:

topper, netjes zeg! Maar hoe kan je van 1:08 op de halve marathon terugvallen naar een start2un? Dat is bijna hetzelfde als dat president Obama fulltime hamburgers aan het flippen is bij de mcdonalds. Overigens, ben je niet een van de snelste van Nederland met een tijd van 1:08 op de halve marathon?
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 2 november 2009 @ 22:09:01 #300
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74332250
Wanneer liep je vader dan die 1:08? Want dan zouden we hier bijna z'n naam gewoon moeten kennen. Dat zou, zeker voor iemand van je vaders generatie, een nationale toptijd zijn. Nu nog trouwens 1:18 is ook best leuk trouwens voor een halve
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')