Als ik cola ga drinken na het hardlopen word ik misselijk... Maar wel fijn dat het voor jou goed werktquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:16 schreef ShadyLane het volgende:
Voor mij werken sportdranken trouwens wel maar dat kan heel goed komen door een placebo-effect.
Ik geloof best dat gewoon suikerwater ook werkt. Cola smaakt me bijv. na een inspanning altijd heel goed, alsof m'n lijf daarom vroeg.
Wil die hardloopdocu eigenlijk wel zien, zal binnenkort eens zoeken op uitzendinggemist.
ik doe ook mee, via werk (of had ik dat al gemeld?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:26 schreef star_gazer het volgende:
Misschien toch twee nummer bemachtigd voor de 7H![]()
Tsjja...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:25 schreef ShadyLane het volgende:
Hee wat balen....je zou ook met de 7heuvelen mee gaan doen toch?
Supervervelend. Nu maar hopen dat je er in elk geval wel met twee weken vanaf bent.
Nou, doe maar voorzichtig. Voor je het weet maak je het erger.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:41 schreef ForrestX het volgende:
[..]
Tsjja...
Ik wil je 7Heuvelen nog niet helamal afschrijven...ik ben koppig en (te) optimistisch...ik beslis vlak ervoor wat ik doe...
Ja, daar denk ik ook aan, dinsdag en donderdag dan een 5km rustig aanquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 10:42 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben geen ervaren renner, maar ik zou nu deze week rustig aan gaan doen. Dus nog een keer 10km lopen vlak voor de wedstrijd lijkt mij dan te veel. Beter dus om een rustige 5km te doen (en niet op de dag ervoor).
Welke wedstrijd ga je mee doen?
thnx voor de tipsquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:26 schreef beertenderrr het volgende:
in het begin van de week kan je nog wel een 10km doen, laatste twee dagen voor een wedstrijd doe ik in ieder geval niets anders dan pasta eten![]()
overigens is het meestal een beetje rustiger aan lopen in de week voor een wedstrijd, dit om blessures te voorkomen die je door overbelasting bij een race op kunnen spelen. Daar ga je toch voluit, en als je dan toch niet helemaal 100% bent, kan zo'n blessure best nog wel eens op kunnen steken, en dat is zonde.
Ik ga alleen experimenteren met jullie tips, ik zal daarna een artikel schrijven voor een wetenschappelijk blad, dan hebben we dat ook zwart op witquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 15:09 schreef beertenderrr het volgende:
graag gedaan, het is verder geen wetenschappelijk onderzoek, dus je moet vooral doen waar je je prettig bij voelt he
eindelijk weer eens na 2 weken hardgelopen. Zonder endorfine is het toch een stuk vervelenderconditie is weggezakt, maar gelukkig had ik mn snelheid nog wel. Gaat weer eventjes opbouwen worden. Na het lopen was ik al blij dat ik het weer eens gedaan had en morgen ga ik dan ook maar weer. Endorfineverslaving
* beertenderrr heeft zin in de 7 heuvels
Uiteraardquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:51 schreef beertenderrr het volgende:
haha ik wil wel een referentie dan he(bronvermelding: beertenderrr 31-10-2009
![]()
)
makkelijk dingetje voor het hardlopen2gb is ook meer dan genoeg voor het hardlopen, zelfs bij een marathon kan je niet alles beluisteren wat er op staat.
Veel succesquote:Op zondag 1 november 2009 12:03 schreef knnth het volgende:
Asfalt is inderdaad veel fijner, gelukkig is het grootste gedeelte vandaag asfalt
Nou, ik heb me omgekleed, gedronken, gegeten ... de start is een warming up van mijn huis af dus dat komt goed uit
Ik ben echt nog nooit zo nerveus geweest voor een wedstrijd
Balen knnth, was je te fanatiek misschien?quote:Op zondag 1 november 2009 15:54 schreef knnth het volgende:
waardeloos
Ging gewoon niet lekker, er zat niet echt veel in vandaag ... 45'33" en een pijnlijke wreef, scheenbeen en knie. Pffffffffffff, die wedstrijd van volgende week cancel ik denk ik maar.
en koelen, helpt echtquote:Op zondag 1 november 2009 16:40 schreef knnth het volgende:
Ik ga nu wel rust nemen, volgende week laat ik aan me voorbijgaan en dan weer langzaam opbouwen ...
Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.quote:Op zondag 1 november 2009 16:43 schreef JortK het volgende:
49:30 gelopen in Den Haag, wat een kut organisatie
Al gedaan, vanavond weer... thanks anywayquote:
Ik ben tot twee keer toe bijna tegen een fietser geknald op het parcour die wou oversteken, zet dan helemaal geen verkeersregelaars neer.quote:Op zondag 1 november 2009 16:58 schreef knnth het volgende:
[..]
Vertel. Het matigste vond ik dat er niets tegen onderkoeling was na de finish. Sta je daar met 14 graden en regen ... dus als een gek naar de HALO gerend (alsof ik nog niet moe was) om m'n kleren op te halen.
Nice.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 16:25 schreef djayzz het volgende:
[..]
trouwens net een mp3 spelertje gekocht voor tijdens het hardlopen
[ afbeelding ]
2GB, met zo'n clipje om hem aan mijn kleding vast te zetten![]()
tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...quote:Op maandag 2 november 2009 02:40 schreef yozd het volgende:
In hoeverre maakt het uit voor de belasting van je spieren/pezen/gewrichten of je bijvoorbeeld 4x8 minuten of 10-10-12 of 2x16 minuten loopt (je loopt dus steeds 32min maar bij die eerste zitten er meer wandelpauzes in)?
Ik vraag dit omdat ik van een expert bij runnersworld halverwege mijn trainingsschema moet beginnen na een blessure. Ik heb het start to
run schema tot 5km in zijn geheel gelopen en was nu met de 3e week van het schema naar 10km bezig. Ik heb 3 weken rust gehouden ivm knieklachten en vorige week ben ik weer begonnen met lopen. 1x 30min en 2 dagen later 45min op een rustig tempo.
Volgens de expert liep ik te hard van stapel (klopt ook wel want ik een paar dagen na het lopen voelde ik op de achtergrond weer wat pijntjes) en moet ik met minder minuten beginnen.
Sluit me hierbij aan. Als je wandelt herstelt je lichaam zich weer iets. Let er wel op dat je niet teveel afkoelt, zeker met dit weer nu is het gauw koud als je gaat wandelen.quote:Op maandag 2 november 2009 09:05 schreef ForrestX het volgende:
[..]
tijdens wandelpauzes herstelt je lichaam zich weer. Hoe korter je loop, hoe minder lang je een continue belasting op je lichaam doet waardoor je lichaam zich makkelijker herstelt tijdens de looppauzes...In plaats van een leeg glas bij te vullen, vult je lichaam een half glas bij...ongeveer...
Ik moet zeggen dat dit gebasseerd is op logisch nadenken en niet op basis van ervaring/ wetenschapelijk onderzoek.
Hey, heb je gezien dat er tegenwoordig ook een Start to Run topic is?? Erg gezellig hoor! Wel mooie doelen die je je hebt gesteld, maar gezien je verleden, mag dat ook welquote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.
Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.
Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha![]()
Anyway: ik loop weer
quote:Op maandag 2 november 2009 21:20 schreef Asics-DS het volgende:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar we lopen weer. Een paar jaar terug hard getraind nadat ik als voetballertje leuke resultaten liep (57:15 op 10 Mijl en 1:18 op de halve). Vervolgens keihard trainen = blessure. Door die blessure bij het wielrennen beland. Daar ook mooie wedstrijden gereden en nog Topsport status voor gekregen.
Nu ga ik geneeskunde studeren en is de tijd er niet om zoveel te fietsen als ik nu doe. Dus: lopen. Naja, 'lopen' want ik ben bezig met Start2Run.
Ik voel me echt een idioot als ik blokjes van 1 minuut loop en dan weer wandel. Ik blijf 't toch doen want ik wil overbelastingblessures voorkomen. Die gooiden 2 jaar terug ook roet in 't eten.
Doelen zijn nog altijd de tijden van mn pa verbeteren (1:08 op de halve o.a.) en de halve marathon in mn oude dorpje winnen in 2010 haha![]()
Anyway: ik loop weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |