abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:46:42 #101
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73784501
Vandaag op langzaam tempo 5km gelopen, minder last van de knie dus morgen gewoon naar amsterdam
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:47:58 #102
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73784540
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:30 schreef computergirl het volgende:

[..]

Mission accomplished,

16.7 km van Santpoort Noord naar Overveen
http://www.mapmyrun.com/r(...)d/740125579479549431

mooi gebied daar om te lopen! ideaal om in dat gebied een huisje te hebben, kan je nooit klagen over een vervelende/saaie route
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73784744
Succes alle gekken die morgen gaan lopen!

Morgen duurloop, 1h20 ... zal een kilometer of 15, 16 worden. Ben wel bang dat ik verkouden begin te worden dus morgen nog maar zien hoe het gaat Gaat weer lekker, zo 15 dagen voor een wedstrijd. Heb al een training moeten afgelasten wegens wat kleine pijntjes ... pfff, die flows duren altijd te kort
pi_73785588
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 18:47 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

mooi gebied daar om te lopen! ideaal om in dat gebied een huisje te hebben, kan je nooit klagen over een vervelende/saaie route
Ik wilde eigenlijk voorstellen om dit gebied dichter naar amsterdam Zuid te verplaatsen, zodat ik vanuit mijn huis elke dag even de duinen in kan
Nu is het ong. 45 minuten met de trein, maar mensen kijken zo raar als je bezweet in hardloopkleren in de trein zit

[ Bericht 7% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 17-10-2009 19:36:52 ]
pi_73785682
Ik heb besloten om morgen gewoon te gaan starten. Is mij psychisch gewoon te zwaar om het niet te doen... Gaat gelukkig een keurig weertje worden als ik het zo op de KNMI zie.

Moet dan wel pokke vroeg die klere trein nemen. Stap gewoon uit op Amsterdam Centraal en neem dan de bus denk ik. Moet wel via Utrecht komen... dus baal daar wel van!
Ben niet zo van de metro, en zeker niet met dat OV chip gebeuren.
Maar hopelijk kom ik er, want ben niet zo een ster met dat openbaar vervoer in wereldsteden.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_73790684
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 19:29 schreef Sjobber het volgende:
Ik heb besloten om morgen gewoon te gaan starten. Is mij psychisch gewoon te zwaar om het niet te doen... Gaat gelukkig een keurig weertje worden als ik het zo op de KNMI zie.

Moet dan wel pokke vroeg die klere trein nemen. Stap gewoon uit op Amsterdam Centraal en neem dan de bus denk ik. Moet wel via Utrecht komen... dus baal daar wel van!
Ben niet zo van de metro, en zeker niet met dat OV chip gebeuren.
Maar hopelijk kom ik er, want ben niet zo een ster met dat openbaar vervoer in wereldsteden.
Je komt er wel en voor jou en de rest die gaat lopen: veel succes!
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:10:54 #107
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_73798964
Het wordt in ieder geval prachtig weer vandaag: koud, zonnig en amper wind.
I'm just a girl in the world.
  zondag 18 oktober 2009 @ 10:50:55 #108
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73799396
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:10 schreef annoh het volgende:
Het wordt in ieder geval prachtig weer vandaag: koud, zonnig en amper wind.
Gewoon korte broeken weer dus
  zondag 18 oktober 2009 @ 11:39:04 #109
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73800251
korte broeken ftw heb er zin in! Hopelijk is het een beetje leuk parcours, en zo niet, dan hoop ik dat ik zo snel mogelijk terug ben Hopelijk is de NS ook niet te hinderlijk vandaag, zou toch jammer zijn als je te laat aan de start verschijnt.
pi_73800623
Ik vertrek over klein half uurtje richting Amsterdam, nu nog ff de marathon volgen op RTVNH.

Heerlijk weer op dit moment, zeker korte broek aan Iedereen die gaat lopen veel succes.
pi_73807983
Zo, terug uit Amsterdam.

Was prima dagje zo, ophalen van startnummer en alles ging wel soepel en daarna nog net even de koplopers bij de marathon gezien bij hun passage weer langs het Olympisch stadion.

Toen even warmgelopen en in lekker zonnetje bij de start gestaan (stond redelijk goed vooraan) en van start. Parcours is echt prima, eigenlijk eerste ronde die de marathon ook loopt (Stadionweg -> Rijksmuseum -> Vondelpark -> Olympisch stadion) en overal lekker breed. Ging lekker in het begin, rond het Rijksmuseum en eerste stuk in het Vondelpark kreeg ik het zwaarder (vooral omdat iemand ook heeel onregelmatig liep en telkens ging versnellen toen ik hem voorbij wilde steken, maar dan terugviel als hij op kop liep ). Kwam in 19:57 door op de 5 kilometer en had toen moeilijkste moment, maar Vondelpark uit kon ik weer iets versnellen, net als het laatste stuk terug naar het stadion en het stadion in (toen werd ik nog net ingehaald door een 13 jarig Duits meisje ). Uiteindelijk als 41e gefinished (en 43e met netto tijden) in 29:39.

Dus daar wel heel blij mee, want tempo laatste 2.5 kilometer vast kunnen houden (9:41) en eindelijk weer eens boven de 15 km/h gemiddeld. Waren ook aardig wat deelnemers op die 7.5 kilometer, bijna 3.000.

Daarna nog op de tribune de winnaar zien finishen, die ging goed stuk de laatste meters, kwam niet meer vooruit ongeveer...maar wel een parcoursrecord met 2 seconden (wat op naam stond van Gebreselassie).
Jack does it in real time...
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:10:57 #112
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73808418
De 7.5 km loop in Amsterdam was erg geslaagd. Niet bepaald snel gelopen, ca 47 minuten denk ik, maar wel prettig gelopen zonder problemen en met het gevoel dat 10 km ook haalbaar had geweest. Na de finish in het stadium even blijven hangen tot de keniaan over de finish was. Damn wat was die snel, 2.06 uur. Leuk ook hoe het publiek reageerde. Daarna de medaille's ophalen, waarbij tot mijn verbazing bleek dat ze op waren. Na het nodige gedoe buiten het stadium toch nog een medaille weten te bemachtigen en op huis gegaan. Een 10 km loop lonkt nu wel.

@DeeBee, heel knap gedaan.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_73813909
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:57 schreef DeeBee het volgende:
Uiteindelijk als 41e gefinished (en 43e met netto tijden) in 29:39.
Jeetje wat goed!
pi_73814140
Goed gedaan iedereen die hem gelopen heeft.
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:08:18 #115
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_73817123
Wow, DeeBee, mooi resultaat! En de anderen uiteraard ook feli met hun prestatie.

Ik heb gisteren ruim 7 km gelopen (duurloop), dus nog steeds lekker op weg naar de 10.
pi_73818101
DeeBee en yavanna, gefeliciteerd .
Mijn zusje heeft de halve volbracht en bovendien het doel ("onder de twee uur") ruim gehaald. Toen ik vroeg op welk gedeelte van het parcours ze het moeilijk had gehad zei ze: "eigenlijk nergens" Haar uithoudingsvermogen was goed genoeg, de benen waren alleen niet gewend aan zulke lange afstanden.

Ze was net voor de regen binnen, hopelijk degenen van hier ook!
pi_73820789
Misschien toch beter niet kunnen starten. Eerste 10km gingen gewoon lekker. 10.3km/u gem.
Toen even plaspauze genomen, stap toilet uit en maak een beweging ofzo... kon nauwelijks meer een stap zetten. Heb toen nog gedacht aan omdraaien, want stadion was toch slechts 3km terug lopen.
Uiteindelijk toch maar beetje wandelen, rennen en vooral nog veel meer wandelen gedaan. Ik schaam me kapot over de tijd en vooral op de manier hoe. Conclusie blijft, ik had gewoon me rust moeten pakken
Maar heb de medaille!

Vond het wel echt een bagger wedstrijd overigens. Drink posten soms echt 6km uit elkaar en slechts aan één kant van de weg. Dus een drukte en rotzooi daar dat wil je niet weten. Maar ook op stukken slechts een enkelbaans parcour. Je liep elkaar soms echt in de weg, en dat voor zo een grote wedstrijd...
En dan nog iets... enkelbaans, langzame marathon lopers (waaronder ik ) en dan een auto van de organisatie die daar heel langzaam gaat rijden. Terwijl de halve er stormend aankwam. Ze waren niet echt blij kan ik je vertellen, die wagen hield alles op.

Goed, nu rusten.
pi_73821429
Haha, ik geloof ook dat de organisatie wel wat beter had gekund. We stonden in het begin langs de weg te kijken vrij dicht bij het stadion. De parcourswachten die daar het parcours bewaakten waren jongelui, bijverdienende studenten denk ik, en volgens mij dronken. Enorm luidruchtig, da's nog niet zo'n probleem, maar ze waren ook niet zo alert. Da's lastig als de winnaar er net aan komt stormen .

Verder kan ik me zo voorstellen dat het niet heel fijn is als je doodop over de finish komt en je moet dan nog een kwartier in een enorm gedrang verder. Maar daar was misschien weinig aan te doen. Het is gewoon een enorm massale wedstrijd. Hebben ze een maximum aantal deelnemers, net als de Zevenheuvelen, of doen ze daar niet aan? (Zo nee, dan mogen ze dat eens instellen .)

Sjobber, het klinkt als een lijdensweg. Maar inderdaad, wel een medaille: gefeliciteerd!
  zondag 18 oktober 2009 @ 23:07:13 #119
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73827510
Shadylane, welke tijd heeft je zusje genoteerd? Ik was ook net voor de regen binnen, dat betekent dat ze ook iets rond de 1:41 heeft gelopen? Mijn tijd was iig 1:41:27, net 6 seconden sneller dan mijn pr . Echter had ik dit totaal niet verwacht. In eerste instantie was het enorm druk en kon je nergens goed tempo maken, want je zat zo weer op iemands voeten (te veel mensen naar mijn idee die meededen). Ondanks dat blijkbaar toch een enorm sterke eerste 12km gelopen. Vanaf dat punt was het eigenlijk over met een mooie tijd in mijn ogen. Ik heb 5km gelopen met een slapende voet, de aanhechtingen van mijn hamstrings deden meer pijn dan me lief was, kreeg een nare steek aan de rechter zijde van mn buik en een onderste buikspier oid begon te irriteren. Veel mensen die ik in het begin heb ingehaald, hebben me aan het eind dus ook weer teruggepakt en daar liep ik toch zeker meer dan 5 minuten voor had ik het idee.

Naja voor volgende keer weet ik in ieder geval dat ik mijn tijd bij kan stellen richting de 1:35:00, zit zeker een groei in en doelstelling van volgend jaar wordt dan proberen of ik onder de 1:30 kan eindigen, zou heel mooi zijn

Was overigens niet van plan om volgend jaar deze loop weer te doen, maar ik zag net dat het dan een jubileum is, dus er zit helaas niets anders op

DeeBee, mooi resultaat zeg! en de rest die gefinisht is ook ! Overigens ben ik blij dat ik Sjobber niet ben. Respect dat je een marathon uitloopt, maar de manier waarop zou ik mezelf nooit aan doen. Ga niet raar kijken als je binnenkort een jaar mag revalideren, naar mijn idee sloop je je gewrichten meer dan dat je door hebt. Misschien ook niet, en ik hoop het ook voor je, maar het is leuk om een marathon uit te rennen, maar als je hierdoor nooit meer een evenement kan lopen door de manier waarop, dan zal je daar langer onder door gaan dan dat je plezier hebt van het uitlopen van een marathon.
pi_73827978
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:07 schreef beertenderrr het volgende:
maar het is leuk om een marathon uit te rennen
Ja, rennen wel! Als het gewoon gaat is dat echt een super gevoel.
Maar zoiets als vandaag vond ik ook wat ver gaan. Maar ik kan gewoon niet opgeven zonder tot het uiterste te zijn gegaan... Best een slechte eigenschap eigenlijk. Maar ik ben er ook eerlijk in; ik ben er echt niet trots op dat ik zo de marathon heb volbracht.

Maar voorlopig ren ik ook even geen evenementen meer. Over 2 weken weer eens een rondje hardlopen, kijken hoe het dan gaat. In de tussentijd nog wel even een andere sport, maar gewoon op een laag inspanningsniveau om alles soepel te houden. Wil het nu niet meer gaan forceren natuurlijk.
Sowieso scheelt het ook aardig wat geld, als je geen evenementen loopt

1.41 voor de halve vind ik best nog wel netjes eigenlijk! Zeker met deze drukte zoals je al noemde. Vind het eigenlijk voor zo een groot evenement best een schande. Maar dat ben ik
pi_73828503
Toch netjes hoor beertenderrr..al is de stap van 1:45 naar 1:30 best een flinke om te gaan maken ... Ben zelf van 1:42 in mn eerste halve wisselend sneller en langzamer gegaan (in die 5 in totaal ) met dit jaar naar 1:37 en 1:31 in mn 2 halve marathons.

Maar misschien moet ik dan ook gewoon wel eens regelmatiger gaan trainen ervoor, want ik kwam er vanochtend achter dat ik sinds de DtD niet meer gelopen had eigenlijk. Wel wat spinning gedaan als sport in de tussentijd, maar toch...

Dit jaar geen halve meer denk ik, vooral wel zin in de Zevenheuvelenloop en de week erna ga ik een run-bike-run doen denk ik (meer cross-mountainbiken-cross).
Jack does it in real time...
pi_73829607
Oh, nee, beertenderrr, mijn zusje liep uitstekend voor een eerste keer, maar 1:41 nou ook weer niet: ze zat net binnen de 1:57. Ze had wel wat druppeltjes gehad maar was net binnen voordat het echt hard ging regenen .

Gefeliciteerd met je mooie tijd! Jammer van die laatste kilometers, maar dat geeft inderdaad wel de indruk dat er nog ruimte is voor progressie.
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:17:34 #123
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73834064
@sjobber: Je mag er zeker wel trots op zijn dat je het hebt uitgelopen hoor Ik ben niet iemand die met een beschuldigend vingertje gaat wijzen oid geef alleen aan dat je niet de eerste zal zijn die door een dergelijke manier van lopen zichzelf mogelijk een enorm nadeel in de toekomst geeft. En ja, het scheelt zeker weer een smak geld, volgens mij is een marathon ook 2x zo duur als de rest van de afstanden, dus daar kan je niet alleen fysiek, maar ook financieel maximaal 8 per jaar van lopen

@DeeBee: Het is idd een flinke stap, maar de ruimte is er als ik een jaar doortrain moet die 1:30 toch zeker in de buurt komen, aangezien ik nu ook zeker onder de 1:40 kan lopen. Wel knap dat je nog zulke tijden haalt, zonder hard te lopen Je had kunnen winnen als je wel had getraind

@Shadylane: Mooie tijd alsnog onder de 2 uur is toch een grens waar ze zeer blij mee mag zijn voor een eerste keer! En het regende best hard, dus maar goed dat ze net op tijd binnen was, had er niet in willen lopen.
pi_73835926
Gister ook de halve marathon van Amsterdam gelopen en uiteindelijk 20 seconden boven mijn PR gefinished in 1:58:48. Op zich redelijk lekker gelopen maar ik denk iets te snel gestart en aan de GPS data te zien heb ik teveel tijd verloren tussen de 12 en 14 km. Liep steeds rond de 5:35 per km maar tussen de 12 en 14 ging dat omhoog naar 5:58. Iets teveel gas teruggenomen blijkbaar maar sowieso wordt het tijd om de basissnelheid te verbeteren (en misschien het bier compleet laten staan avond voor de wedstrijd ).

Het was echt heerlijk weer om te lopen en was precies voor de regen binnen, nog geen halve minuut na m'n finish begon het te regenen Maar ik vind het parcours toch echt niks, stukken door business parks zijn saai en veel te veel stukken waar er maar een rijbaan is voor de lopers waardoor het veel te druk werd en elkaar in de weg liep.Moest op die stukken steeds moest inhouden wachten om een moment waarop ik kon inhalen. En het vondelpark komt ook maar geen einde aan

Iedereen die hem uitgelopen heeft gefeliciteerd!
pi_73836755
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:40 schreef mouzzer het volgende:
(en misschien het bier compleet laten staan avond voor de wedstrijd ).
.
Toch gefeliciteerd!

Ik heb gisteravond besloten dat de Zevenheuvelenloop verandert van iets waar ik al maanden op gericht was in iets wat ik er gewoon even tussendoor doe. Na de griep van eind sept. zou ik echt goed aan de bak moeten, en dat deed ik ook even, maar nu is het weer mis (bizar! Ik vind mezelf juist zo'n gezond type).

Ik ga tussen het gekwakkel door natuurlijk gewoon trainen, en ben tevreden als ik op de dag van de wedstrijd in elk geval gewoon gezond ben. Mijn echte hardloopdoel wordt nu een snelle 10 km in het voorjaar .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')