abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:24:37 #151
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_73885385
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:47 schreef PteV het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de 5, die staat op 20.09, moeten dus minstens 9 seconden van af
En dan niet gelijk een minuut eraf, anders heb je hetzelfde probleem terug alleen dan bij 19:09
Carpe Diem
pi_73888942
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:11 schreef beertenderrr het volgende:

Wel jammer dat er weer een dode is gevallen, als dit maar niet een eigen leven gaat leiden en hierdoor massale wedstrijden gestopt moeten worden, want dat zou enorm zonde zijn.
Vast niet

Enig idee hoeveel mensen dood neervallen als ze niet aan het hardlopen zijn?
Dan mogen ze slapen en tv kijken ook wel gaan verbieden
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:27:27 #153
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73889491
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Vast niet

Enig idee hoeveel mensen dood neervallen als ze niet aan het hardlopen zijn?
Dan mogen ze slapen en tv kijken ook wel gaan verbieden
Juist, niet hardlopen moet verboden worden!

hoi allemaal
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_73891394
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:24 schreef Grollie het volgende:

[..]

En dan niet gelijk een minuut eraf, anders heb je hetzelfde probleem terug alleen dan bij 19:09
Als ik dat een tijdje volhou gaan jullie nog veel van mij horen
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:02:06 #155
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73893292
Vandaag trouwens weer lekker gelopen 8.3km in 41 minuten.

Hopen dat ik over 3 weken de 10km onder de 50 minuten kan lopen..
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:07:17 #156
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_73905976
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 15:35 schreef Grollie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar, mijn PR op de halve staat op 1:30:06, dus op 6 seconden na niet onder de 1,5 uur
Op de 15km staat mijn PR op 1:00:24, dus net niet onder het uur
En op de 4 EM staat mijn PR nu op 24:12, dus net niet onder 24 minuten...

Voordeel is wel dat je nog wat te verbeteren hebt in een volgende wedstrijd, en dat dit ook binnen je mogelijkheden moet liggen. Dus zet hem op en volgende keer onder de 2 uur!
Haha alsof je het erom doet!
I'm just a girl in the world.
pi_73906581
Ik lig wederom een tijdje(iig een week) stil...
Zondag nog wezen zaalvoetballen maar daarna begon de ellende.. al een paar dagen extreem moe.. extreem verkouden.. en keelpijn..

Het voordeel is wel dat ik waarschijnlijk het hele seizoen weer iig 1x per week zaalvoetbal.. is iig iets van training
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:07:39 #158
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73907553
Vorige week voor het eerst in jaaaaaren weer gaan hardlopen en ik zie nu na een weekje al anderhalve minuut verbetering op mijn stukje van 2,61 km.
Vooraf was ik erg benieuwd hoe mijn rechterknie, waar 2 jaar geleden de menisci verwijderd zijn en de voorste kruisband is gereconstrueerd, zou reageren maar wonderwel heb ik nu alleen links een beetje last.
Hoop wel dat ik me d'r ook snel beter van ga voelen, al heb ik de indruk dat dat al een beetje begint te komen.

Sterkte aan de mensen met blessures en griepjes hier.
Life is what you make it.
pi_73914323
Ik heb wel eens iets gehoord over het trainen met gewichten. Nu kan ik daar op het Internet zo snel niet echt iets nuttigs over vinden. Dus heeft iemand ervaring mee, en waar zouden die aan te schaffen zijn? Ik denk dat het een goede manier is om mijn armen en vermoedelijk borst ook aan wat inspanning bloot te stellen tijdens het hardlopen.

Iemand tips/suggesties/webadres?
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:34:55 #160
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73916230
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef Wat_nu_dan het volgende:
Ik heb wel eens iets gehoord over het trainen met gewichten. Nu kan ik daar op het Internet zo snel niet echt iets nuttigs over vinden. Dus heeft iemand ervaring mee, en waar zouden die aan te schaffen zijn? Ik denk dat het een goede manier is om mijn armen en vermoedelijk borst ook aan wat inspanning bloot te stellen tijdens het hardlopen.

Ooit, eind jaren 80 liep ik altijd met gewichtjes en ik vond het heerlijk. Geeft inderdaad best een fijne spierspanning in het bovenlijf. Toen liep ik met haltertjes van 1 kg maar tegenwoordig zijn er ook andere opties.
Even zoeken op haltertjes leverde dit resultaat al op.

Ik zag hier trouwens een paar tips/ sites voorbij komen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Schanulleke op 21-10-2009 17:37:36 ]
  woensdag 21 oktober 2009 @ 16:54:10 #161
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_73919387
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 14:39 schreef Wat_nu_dan het volgende:

Persoonlijk heb ik me er (nog) niet in verdiept, maar wat ik weleens heb gehoord is dat door het gebruik van gewichtjes ook je gewrichten zwaarder belast worden, en overbelasting/blessures eerder de kop op kunnen steken.
Zal er dan vast ook vanaf hangen wat voor loopstijl je hebt, met een haklanding krijgen je gewrichten zowieso al iedere keer bij de landing extra gewicht te verwerken.
Zoals gezegd, zelf geen ervaring mee, maar waarschijnlijk zou ik dan liever het hardlopen combineren met training op een sportschool om de overige spiergroepen te trainen.
Carpe Diem
pi_73921158
Bedankt voor de informatie. Ik zal er eens goed naar gaan kijken. Mijn gewrichten hebben niet zo heel erg veel tegen gestribbeld in mijn leven, maar mjn voeten zijn daarentegen wat gevoeliger.

Echt pure krachttraining in de sportschool heeft me nooit zo in het bijzonder kunnen boeien, dus dacht dat ik op die manier misschien op een leuke manier twee dingen zou combineren.
pi_73922279
Ah, deze had ik nog niet gezien! Tvp.

Resultaat tot nu toe: 7,5 km in amsterdam van zondag gelopen in 39:44.
Streven: halve marathon lopen in april.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 00:47:24 #164
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73936229
Gisteren (voor het eerst!) 15 kilometer achter elkaar gelopen. Op laag tempo, dat wel, maar ik verbaasde mezelf dat ik het allemaal vol hield Ik kon nog wel verder lopen, ware het niet dat ik letterlijk mijn voeten had stuk gelopen, ik sopte met mijn rechtertenen in het bloed (net geknipte nagel die lekker tegen zijn buurman aanschuurde), en naast het eelt op mijn linkervoet vestigde zich een gezellige blaar.
Hoe dan ook, het voelde goed
pi_73939094
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Woodpecker het volgende:
Lol, je houdt van pijn?
pi_73941002
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 07:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Lol, je houdt van pijn?
Pijn is fijn en bloed moet?
pi_73941138
Pain is temporary, pride is forever
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:09:40 #168
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73942833
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:04 schreef PteV het volgende:
Pain is temporary, pride is forever
psies!
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:18:09 #169
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  donderdag 22 oktober 2009 @ 12:11:16 #170
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73944820
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 00:47 schreef Woodpecker het volgende:
Gisteren (voor het eerst!) 15 kilometer achter elkaar gelopen. Op laag tempo, dat wel, maar ik verbaasde mezelf dat ik het allemaal vol hield Ik kon nog wel verder lopen, ware het niet dat ik letterlijk mijn voeten had stuk gelopen, ik sopte met mijn rechtertenen in het bloed (net geknipte nagel die lekker tegen zijn buurman aanschuurde), en naast het eelt op mijn linkervoet vestigde zich een gezellige blaar.
Goed bezig! alleen jammer van je "ongemakken"
pi_73975489
Hm...kunnen jullie mij misschien advies geven? De laatste tijd heb ik wat last van m'n rechterknie. De laatste keer na het hardlopen was het al wat minder en nu heb ik er eigenlijk geen last van, behalve als ik echt druk uitoefen op de binnenkant van m'n knie. Iemand misschien bekend met deze 'blessure'? En is het verstandig om het nu wat rust te gunnen of gewoon even wat minder intensief gaan trainen?

Tnx
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:33:37 #172
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73975969
Waar heb je er precies last van? De knie is nogal complex

Ikzelf heb laatst last gehad van een kruisband. Merkte dat de pijn erin schoot bij het springen, maar verder niet. Klinkt mogelijk hetzelfde als wat jij hebt. Ik heb het toen even wat rust gegeven, ben iets minder fanatiek gaan lopen in het begin, en toen weer opgebouwd naar normale belasting. Nu nergens meer last van en is vrij snel overgegaan.

Je voelt zelf wel wanneer je lichaam zegt dat je niet meer verder wilt, het enige wat je hoeft te doen is luisteren Hoop voor je dat het snel over is
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:37:56 #173
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73976128
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:19 schreef PteV het volgende:
Hm...kunnen jullie mij misschien advies geven? De laatste tijd heb ik wat last van m'n rechterknie. De laatste keer na het hardlopen was het al wat minder en nu heb ik er eigenlijk geen last van, behalve als ik echt druk uitoefen op de binnenkant van m'n knie. Iemand misschien bekend met deze 'blessure'? En is het verstandig om het nu wat rust te gunnen of gewoon even wat minder intensief gaan trainen?

Tnx
Niet direct een specifiek op jouw situatie gerichte tip maar wat verschillende fysiotherapeuten allemaal aanraadden voor mijn knie was de oefening met het gestrekt heffen.
Als je zit, je been met de hiel op de grond volledig strekken, en dan terwijl je de spierspanning aanhoudt je been heffen. Een seconde of 4 vasthouden en dan weer hiel op de grond en even de spierspanning er af, dan herhalen. Op die manier breng je de spieren rond het gewricht in goede conditie en worden eventuele vochtophopingen weggepompt door de zgn. spierpomp.

Merk daarbij wel even op dat ik leek ben en dat bij klachten een bezoek aan een huisarts of fysiotherapeut altijd is aan te bevelen.
pi_73976477
Het zit aan de binnenkant van m'n rechterknie, vlak naast of misschien zelfs wel net op de knieschijf. Het is een soort van zeurende pijn, tijdens het hardlopen zelf heb ik er echter geen last van.

Tnx voor de tip, Schanulleke. Net even geprobeerd maar je krijgt wel een raar gevoel in je knieholte
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 10:57:57 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73976787
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 10:48 schreef PteV het volgende:
Het zit aan de binnenkant van m'n rechterknie, vlak naast of misschien zelfs wel net op de knieschijf. Het is een soort van zeurende pijn, tijdens het hardlopen zelf heb ik er echter geen last van.

Tnx voor de tip, Schanulleke. Net even geprobeerd maar je krijgt wel een raar gevoel in je knieholte
Als je dat gevoel krijgt is het zeker nodig
pi_73976944

* PteV heel nederig in een hoekje kruipt en trainen gaat
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:30:02 #177
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73977794
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:02 schreef PteV het volgende:

* PteV heel nederig in een hoekje kruipt en trainen gaat
Hoe kun je trainen in een hoekje?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:04:43 #178
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_73991819
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:30 schreef Woodpecker het volgende:

[..]

Hoe kun je trainen in een hoekje?
Als er in dat hoekje een loopband staat...
pi_73993608
Omdat hier de wat meer ervaren lopers zitten post ik mijn vraag ook hier maar even.
Iemand die hier advies over kan geven?
Afgelopen dinsdag had ik erg veel last van mijn enkels tijdens het hardlopen. Daar had ik een soort drukkend gevoel op van bovenaf. Het zat niet echt diep in de enkel. Dit had ik al vrij snel vanaf het begin van mijn training. Nu 2 dagen later heb ik hier nog steeds last van (net groepsles fitness gedaan). Zijn dat overbelaste pezen? of wat kan het anders zijn?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:22:26 #180
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73993846
Zo, net even 10.4km gelopen Had gehoopt sneller dan 55 minuten te lopen, maar dat is dan mijn streven voor de volgende keer
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:26:29 #181
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_73993973
Owja, ik heb het idee dat ik loop met kromme tenen, ik kan ze niet ontspannen.
Hierdoor krijg ik snel last van blaren op mijn tenen bij langere afstanden

Herkent iemand dit, en/of hebben jullie tips?
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:27:06 #182
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_73993988
Vandaag weer voor het eerst sinds de halve van amsterdam lopen, we beginnen weer rustig met 5km
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 22:52:59 #183
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74001655
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:

Herkent iemand dit, en/of hebben jullie tips?
ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffen Je kan natuurlijk ook zonder schoenen gaan lopen, maar denk ook niet dat je dat graag doet.

En waar krijg je precies blaren? Mocht het aan de binnenkant zitten, kan je eventueel overwegen om je tenen aan elkaar te tapen (ja serieus, mn moeder doet het ook als ze lange afstanden gaat wandelen).
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:11:39 #184
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74006157
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 22:52 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffen Je kan natuurlijk ook zonder schoenen gaan lopen, maar denk ook niet dat je dat graag doet.

En waar krijg je precies blaren? Mocht het aan de binnenkant zitten, kan je eventueel overwegen om je tenen aan elkaar te tapen (ja serieus, mn moeder doet het ook als ze lange afstanden gaat wandelen).
sokken zitten niet te strak, en aan te kleine schoenen ligt het ook niet Ik kan ze gewoon niet ontspannen. Blaren zitten meestal op de 1 na grootste teen boven en zijkant, van het schuren tegen elkaar. Gebruik nu een soort pleister die ik voor het lopen eromheen doe, helpt enigszins.

Alleen dat krampachtig krommen van die tenen snap ik niet waarom ik dat doe
pi_74008096
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:
Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veel
quote:
Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen.
quote:
Klauwen kan door
- te kleine schoen
- onvoldoende steun in de voorvoet.

Dat laatste treedt bijvoorbeeld op als:
- schoenen zelf te zacht / slap is onder je voorvoet
- of omdat je eigen voorvoet (licht) is doorgezakt,
- of omdat je een holvoet hebt
- of omdat je de spieren van je voorvoet overbelast zijn (mogelijk als gevolg van).

Je hebt dan onvoldoende steun in de voorvoet en je tenen krommen zich op zoek naar stabiliteit.

Slechte doorbloeding als gevolg van het klauwen kan leiden tot afstervende nagels (blauwe nagels).
ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doen
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:04:48 #186
4177 Jojogirl
pi_74009022
Gisteren een rustige 5k gelopen en morgen Bosloop, ook 5k. Stiekem hoop ik onder de 30 minuten te lopen, al weet ik dat dat misschien nog net teveel gevraagd is nu.

Ik ben ondertussen ook wat meer aan het lezen, maar ik snap iets niet. Voor lange duurlopen wordt een tempo aangeraden dat echt minuten per km langzamer is dan je snellere traingstempo, maar hoe krijgen mensen het voor elkaar zo langzaam te lopen? Mijn range is gewoon heel klein lijkt het wel. Langzamer lopen dan 7:15/km lukt me gewoon echt niet (en 7:15 vind ik stomvervelend), maar sneller dan 5:30 houd ik gewoon niet langer dan 5 minuten vol. Komt dit doordat ik een beginner ben of heeft het een andere reden?
pi_74009514
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:04 schreef Jojogirl het volgende:
...
Je kunt ook proberen om langzamer te lopen door ontspannen te blijven en kleinere passen te maken. Overigens heb ik laatst onderzoek gedaan (Lees: veel informatie op internet opgezocht ) en er zijn nogal een hoop verschillende meningen over hardlooptechniek, maar over het algemeen zijn de meesten het ermee eens dat je beter met je voet onder je zwaartepunt kunt landen dan je been te strekken en lange passen te nemen. Dit in verband met veel meer kracht op je gewrichten wanneer je met (min of meer) gestrekt been neerkomt. Zo maak je ook kleinere passen (mits je niet teveel afzet).
Dus oefenen op kleine passen zou ook je techniek kunnen helpen. Als je het goed doet zou je even langzaam als een wandelaar kunnen hardlopen Wordt het wel sneller saai, maar dan kan je je focussen op je techniek/ademhaling. Dat doe ik tenminste...

Verder, als je snelheid wilt maken zul je toch echt intervaltrainingen/fartlek/tempotrainingen moeten doen. Bij intervaltrainingen wordt het juist je doel om die 5:30 min/km langer dan 5 minuten vol te houden, maar dan met pauzes ertussen. Dan went je lichaam eraan om dat tempo vol te houden. Uiteindelijk kun je het dan wel langer dan 5 minuten volhouden bij tempolopen bijv.
En klinkt raar, maar krachttraining kan ook helpen om snelheid te bouwen. En daarvoor hoef je niet naar de sportschool, gewoon ff googlen op "running strength exercises" of iets dergelijks. Denk aan (body weight) lunges, squats, calve raises. En sprintjes trekken, heuvel op rennen... genoeg mogelijkheden!
Maar begin er wel rustig aan als je het doet!

Op http://www.onemilerunner.com/Training_Recovery_Videos.html staan een aantal leuke filmpjes, vooral squats, balance reaches en lunge matrix vind ik interessant.

Ik ga morgen ook meedoen met een lokale loop, streeftijd 20:30min. Mijn PR is 21:01 dus het wordt nog een leuke uitdaging. Ik heb er wel vertrouwen in dat ik iig onder de 21 minuten kan lopen, aangezien ik vooraf altijd 2 a 3 rustige hardlooptrainingen heb gedaan. De laatste 2 maanden ben ik echter ook intensief gaan zwemmen, fietsen en heb ik meer intervaltrainingen gedaan bij het hardlopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door bananablues op 24-10-2009 10:44:00 ]
pi_74009747
Ik doe mijn Evy trainingen ronde de 8min/km. Inderdaad door kleinere passen te maken, waarbij je je voet minder ver naar voren neerzet (meer onder het lichaam dus). En gewoon lekker te joggen.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:58:39 #189
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74009832
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 07:43 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veel
[..]

[..]

ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doen
hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.

Ik heb wel steunzolen voor de binnenkant van mijn voet, die kan ik echter niet gebruiken voor bij het hardlopen volgens mijn podotherapeut. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan proberen Het is dus geen holvoet
Mijn hardloopschoenen hebben een hele stevige zool, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
pi_74014286
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.

Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.

Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
  zondag 25 oktober 2009 @ 02:13:44 #191
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74034526
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.

Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.

Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
Dat klinkt goed behalve dan die 50 plussers en de kou van de nattigheid

Ik vind heerlijk om in de polder te lopen, met af en toe een dijk oplopen ofzo. Heb nog nooit echt in de bossen gelopen.
Handig zo'n Garmin
pi_74035438
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 02:13 schreef djayzz het volgende:
Handig zo'n Garmin
Toptool
  zondag 25 oktober 2009 @ 09:45:06 #193
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_74036367
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:

Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.
Ik gebruik nu de GPS van mijn telefoon maar die laat in mijn rondje polder ook al behoorlijke hoogteverschillen zien, eigenlijk vertrouw ik daar niet zo op.
Zo'n Garmin, houdt die ook hartslag e.d. bij?
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:28:40 #194
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  zondag 25 oktober 2009 @ 10:29:37 #195
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74037132
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 09:45 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.
Ik gebruik nu de GPS van mijn telefoon maar die laat in mijn rondje polder ook al behoorlijke hoogteverschillen zien, eigenlijk vertrouw ik daar niet zo op.
Zo'n Garmin, houdt die ook hartslag e.d. bij?
Ja, kijk maar hier: Garmin Forerunner 305
pi_74039690
Zo, net een lokaal 5km loopje gedaan en alhoewel m'n benen eigenlijk best slecht aanvoelden (wat na de warming up iets verbeterde) alsnog een PR van 20:52 gelopen. Nu ga ik alleen wel even wat minderen om mijn spieren te laten herstellen.
  zondag 25 oktober 2009 @ 12:23:08 #197
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74039768
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:58 schreef djayzz het volgende:

[..]

hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.

Ik heb wel steunzolen voor de binnenkant van mijn voet, die kan ik echter niet gebruiken voor bij het hardlopen volgens mijn podotherapeut. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan proberen Het is dus geen holvoet
Mijn hardloopschoenen hebben een hele stevige zool, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Net dus 9km hardgelopen met mijn normale steunzolen in mijn hardloopschoenen. tot de 5 km ging het wel redelijk, daarna kreeg ik last van mijn enkels. Ik denk dat het komt omdat deze zolen wat stugger zijn dan de normale zolen in de schoenen.

Wel het idee dat ik minder verkrampt met mijn tenen liep
  zondag 25 oktober 2009 @ 13:44:43 #198
4177 Jojogirl
pi_74041993
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09 Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:40:34 #199
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74045035
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09 Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
Toch een mooie tijd! Raar dat ze het parcours niet goed hadden uitgezet dan...

Je hebt nu wel een mooi streven voor je volgende 5k, onder die 30 minuten lopen
Enig idee wat je voor de 10k kan lopen? Succes!
pi_74047108
Hoi
Nog andere mensen die Nike+ gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')