quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:02 schreef PteV het volgende:
* PteV heel nederig in een hoekje kruipt en trainen gaat
Als er in dat hoekje een loopband staat...quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:30 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Hoe kun je trainen in een hoekje?
ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffenquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:
Owja, ik heb het idee dat ik loop met kromme tenen, ik kan ze niet ontspannen.
Hierdoor krijg ik snel last van blaren op mijn tenen bij langere afstanden
Herkent iemand dit, en/of hebben jullie tips?
sokken zitten niet te strak, en aan te kleine schoenen ligt het ook nietquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 22:52 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
ik herken het niet, maar klinkt vervelend. Zitten je sokken niet extreem strak dat ze je voeten vormen? Dan zou je mogelijk grotere sokken moeten aanschaffenJe kan natuurlijk ook zonder schoenen gaan lopen, maar denk ook niet dat je dat graag doet.
En waar krijg je precies blaren? Mocht het aan de binnenkant zitten, kan je eventueel overwegen om je tenen aan elkaar te tapen (ja serieus, mn moeder doet het ook als ze lange afstanden gaat wandelen).
Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veelquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:26 schreef djayzz het volgende:
Owja, ik heb het idee dat ik loop met kromme tenen, ik kan ze niet ontspannen.
Hierdoor krijg ik snel last van blaren op mijn tenen bij langere afstanden
quote:Een tweede oorzaak kan zijn dat u klauwt met uw tenen. Hierdoor kan er te weinig doorbloeding plaatsvinden en aldus kunnen nagels afsterven. Dit kan met name bij holvoeten optreden. Doordat holvoeten minder stabiel zijn, zoekt de voet stabiliteit door te klauwen.
ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doenquote:Klauwen kan door
- te kleine schoen
- onvoldoende steun in de voorvoet.
Dat laatste treedt bijvoorbeeld op als:
- schoenen zelf te zacht / slap is onder je voorvoet
- of omdat je eigen voorvoet (licht) is doorgezakt,
- of omdat je een holvoet hebt
- of omdat je de spieren van je voorvoet overbelast zijn (mogelijk als gevolg van).
Je hebt dan onvoldoende steun in de voorvoet en je tenen krommen zich op zoek naar stabiliteit.
Slechte doorbloeding als gevolg van het klauwen kan leiden tot afstervende nagels (blauwe nagels).
Je kunt ook proberen om langzamer te lopen door ontspannen te blijven en kleinere passen te maken. Overigens heb ik laatst onderzoek gedaan (Lees: veel informatie op internet opgezochtquote:
hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 07:43 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je bent aan het klauwen denk ik. Kan je ook blauwe nagels van krijgen, met googelen vind je heel veel
[..]
[..]
ik heb ooit eens hl.sokken gekocht met teentjes (denk handschoenen maar dan voor je voeten) daarbij kon ik het niet doen
Dat klinkt goedquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.
Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.![]()
Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:18 schreef computergirl het volgende:
vanochtend in de Kennemerduinen bij Overveen gelopen, was alleen ook een of andere wandeltocht aan de gang...Het hele duingebied was vol met 50plussers in wandeloutfit.
Halverwege begon het flink te miezeren, best lekker onder het lopen maar in de trein naar huis werd ik toch wel erg koud. Maar goed, eenmaal thuis zijn de warme douche en een kop koffie dan extra lekker.![]()
Ik kan lopen in bos/duin gebied iedereen aanbevelen trouwens, een natuurlijke fartlek training vanwege het hoogteverschil en de verschillende ondergronden (halverharde wandelpaden, rul zand, fielstpad) een heerlijke afwisselende training.
Volgens mijn Garmin heb ik gedurende de 16.7 km in totaal 574 meter geklommen (total ascent)
Ja, kijk maar hier: Garmin Forerunner 305quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Klinkt wel heel goed, zodra ik een betere afstand aankan ga ik ook regelmatig die kant op denk ik zo.
Ik gebruik nu de GPS van mijn telefoon maar die laat in mijn rondje polder ook al behoorlijke hoogteverschillen zien, eigenlijk vertrouw ik daar niet zo op.
Zo'n Garmin, houdt die ook hartslag e.d. bij?
Net dus 9km hardgelopen met mijn normale steunzolen in mijn hardloopschoenen. tot de 5 km ging het wel redelijk, daarna kreeg ik last van mijn enkels. Ik denk dat het komt omdat deze zolen wat stugger zijn dan de normale zolen in de schoenen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 10:58 schreef djayzz het volgende:
[..]
hmm dat zou kunnen, al heb ik nooit last van blauwe nagels.
Ik heb wel steunzolen voor de binnenkant van mijn voet, die kan ik echter niet gebruiken voor bij het hardlopen volgens mijn podotherapeut. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan proberenHet is dus geen holvoet
Mijn hardloopschoenen hebben een hele stevige zool, dus daar zal het niet aan liggen denk ik.
Toch een mooie tijd! Raar dat ze het parcours niet goed hadden uitgezet dan...quote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09![]()
Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |