nou ja, die 9 seconden ...dat is de schuld van de verwarring op het einde natuurlijk. Belangrijk is of je het leuk vond en of je lekker gelopen hebt. 'Bosloop' klinkt in ieder geval heerlijk herfstachtigquote:Op zondag 25 oktober 2009 13:44 schreef Jojogirl het volgende:
Vanochtend Bosloop gelopen: 5k in 30:09![]()
Ben blij dat ik zo dicht bij de 30 minuten kwam, maar baal wel dat het niet net eronder was. Maar ik kon gewoon echt niet harder en was op het eind wat in verwarring over de route (die liep door een park en sneed/luste zichzelf hier en daar waardoor je overal mensen zag lopen wat niet echt hielp voor het vinden van de goede weg). Maargoed, wel ruim 1:30 sneller dan m'n snelste 5k van dit jaar dus dat was erg mooi.
Nu weer doortrainen voor m'n eerste 10k
Ik heb gelijk maar wat warmere kleding gekocht.quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Met dit herfstweer en de winter in het vooruitzicht, wat zal ik kopen/gebruiken: zo'n hardloop/running shirt met lange mouwen of een dunne sweater met hoodie? Wat is praktischer?
Ik heb zelf een hardloopshirt met lange mouwen en een hardloopjasje voor als het heel erg koud is. Dit was vorige winter genoeg...quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Met dit herfstweer en de winter in het vooruitzicht, wat zal ik kopen/gebruiken: zo'n hardloop/running shirt met lange mouwen of een dunne sweater met hoodie? Wat is praktischer?
sweater met hoodie klinkt als katoen (quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Sowieso geen sweater met hoodie, dan idd running shirt lange mouw eventueel in combinatie met jasjequote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Ik heb zelf een trainingsjasje en daaronder een sporthemd. Mij zal je niet zien lopen met een sweater met hoodie. Tis wat je zelf lekkerder vind lopen!quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:03 schreef DeuceFour het volgende:
Hmm, dat had ik ff eerder moeten wetenquote:Op maandag 26 oktober 2009 08:51 schreef Grollie het volgende:
Tenslotte na 6 weken ook mijn Garmin forerunner 405 teruggekregen na reparatie; hij ontving geen GPS signaal meer. Heb nu een compleet nieuwe gekregen. Als je eenmaal gewend bent aan zo'n ding wil je niet anders...
Er zijn verschillende soorten duurlopen, waarbij de meest toegepaste de rustige/langzame duurloop is. Daarbij loop je op ongeveer 70% van je wedstrijdtempo op een 10km wedstrijd. Doel is om uithoudingsvermogen te krijgen, je lichaam te trainen om langer achter elkaar in te spannen. Daarnaast heb je o.a. ook nog een tempoduurloop en herstelduurloop; zie ook:quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:40 schreef STING het volgende:
Sorry, ik ben nog een noob in dit topic / wereldje.
Wat is een duurloop?
Omdat ik lid ben van een loopgroep heb ik 15% korting gekregen. Blijft een hoop geld, maar begin dit jaar kreeg ik onverwacht toch nog een deel bonus over 2008 dus daarvan heb ik mezelf verwend met dit klokje. Op zich wel balen dat ie na 4-5maanden dus een probleem had, maar wel goed opgelost doordat ik nu een volledig nieuwe heb gekregen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 08:55 schreef STING het volgende:
[..]
Hmm, dat had ik ff eerder moeten weten
Heb onlangs een Nike+ schoen sensor aangeschaft.
Heb je toevallig een voorbeeld van statistieken die Garmin voor je bijhoud?
Alhowel 380 euro vind ik dan weer een beetje veel voor zo'n apparaat
met die knop met het rode draadje kan je de pieken iets afvlakken. Misschien heel dom gedacht van mij, maar die krengen zijn zo secuur dat ik wel eens denk dat de armbeweging tov je richting ook nog scheelt. Ik bedoel je arm met de Garmin gaat steeds naar achteren terwijl jij naar voren gaat.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:57 schreef Grollie het volgende:
Bij deze zoals beloofd een screendump van mijn training van gisteren:
[ afbeelding ]
http://i37.tinypic.com/20rpct5.png
Zulke grafiekjes krijg je dus als je loopt met een GPS horloge zoals de Garmin 405 die ik heb.
Wat ik wel jammer vind is dat de snelheid zoals in de grafiek zo sterk schommelt, dat komt denk ik doordat de GPS positiebepaling altijd een fout heeft van een paar meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |