Mooi, negatieve splitquote:
Als je 21min op de 5km loopt kan je wel harder dan 45:00min op de 10km denk ik. 4:12 per km op je 5 is een groot verschil met 4:30 voor de 10. Succes met je taperenquote:Op maandag 18 mei 2009 09:21 schreef knnth het volgende:
Wedstrijdweek!![]()
Aanstaande zondag: The Hague Royal Ten 10k. PR: 50:03. Doel: 45:00
Volle focus nu. Vandaag en donderdag nog kleine training, en dan zondag heerlijk stuk gaan.
Gisteren m'n eerste triathlon gedaanquote:Op zondag 17 mei 2009 14:56 schreef superbient het volgende:
Nou, na al dat gefiets van de afgelopen weken vandaag weer een km of 15 gelopen, maar dat ging niet van harte. Blijkt maar weer dat het geen geweldige combinatie is, of iig niet voor mij dan
quote:Op maandag 18 mei 2009 09:51 schreef omearos het volgende:mooie tijden allemaal
![]()
knnth succes
Ik doe een weekje rustig aan en dan begin ik weer bij Evy1, maar dan op een hoger tempo. Eens zien of dat wil.
Mijn pr @ 5k is zelfs 19:56 ... ik loop in ieder geval in het begin op met iemand die 42 hoog loopt, 4:17-4:20 / km, dus ik kijk wel hoe het gaat.quote:Op maandag 18 mei 2009 09:57 schreef Koert het volgende:
Als je 21min op de 5km loopt kan je wel harder dan 45:00min op de 10km denk ik. 4:12 per km op je 5 is een groot verschil met 4:30 voor de 10. Succes met je taperen
Mja, achteraf gezien klopt dat wel.quote:Op maandag 18 mei 2009 03:16 schreef superbient het volgende:
[..]
Mooie tijd, nu nog harder weggaan en langer afzien, want je kon nog flink versnellen zie ik. Hard weggaan en sterven is wel een kunst, maar als je dan een nog scherper PR loopt is het het meer dan waard
He getsie, wat naar..quote:Op maandag 18 mei 2009 17:41 schreef omearos het volgende:
Bah, er is iemand overleden tijdens de MarikenloopIk had haar wel zien liggen, met allemaal EHBO-ers en andere mensen er omheen, veel drukte, maar toch denk je dat iemand 'gewoon' uitgeput is of pijnlijke spieren oid heeft.
![]()
Berichtje
Erg treurig ja. Bijna elk jaar gaat er wel iemand onderdoor tijdens zevenheuvelenloop of de marikenloop. Het overlijden komt echter niet door de zware omstandigheden tijdens de race.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:41 schreef omearos het volgende:
Bah, er is iemand overleden tijdens de MarikenloopIk had haar wel zien liggen, met allemaal EHBO-ers en andere mensen er omheen, veel drukte, maar toch denk je dat iemand 'gewoon' uitgeput is of pijnlijke spieren oid heeft.
![]()
Berichtje
Jammer, maar het doel is alleen maar extra motiverend om het nu de volgende keer te halenquote:Op maandag 18 mei 2009 17:29 schreef annoh het volgende:
Ik heb gisteren ook de halve marathon in leiden gelopen, en... ik ben helemaal stuk gegaan. Tot 14 km liep ik netjes achter de 2 uur hazen, maar toen kwam de man met de hamer. Hallo hey, alsof mijn lichaam zijn hakken in het zand zette, mijn ademhaling ging niet meer goed ik had het veel te warm en ging helemaal stuk. De laatste 3 km kon ik het nog een beetje oppakken, en uiteindelijk heb ik 2.05.30 gelopen, dus het viel nog mee. Ik baal wel enorm, en ga de volgende keer de weken van tevoren gedisciplineerder trainen.
Ik ben redelijk tevreden over die 54:17 van gisteren, dus die mag er wel bij. Hulde voor het vele werk trouwens!quote:Op maandag 18 mei 2009 14:12 schreef omearos het volgende:
Ik heb de wedstrijden van gisteren toegevoegd aan de OP, als er nog meer in moet, geef maar een gil.
De aangepaste versie staat nog niet op de Wiki.
Die warming upquote:Op maandag 18 mei 2009 17:41 schreef omearos het volgende:
![]()
Berichtje
Let ook op de hoeveelheid knalroze T-shirts met "Because I'm a girl" erop. Toen ik dat zag vroeg ik me steeds af hoeveel mannen een soortgelijk shirt in blauw zouden aanschaffen.quote:
quote:Op maandag 18 mei 2009 23:29 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Let ook op de hoeveelheid knalroze T-shirts met "Because I'm a girl" erop. Toen ik dat zag vroeg ik me steeds af hoeveel mannen een soortgelijk shirt in blauw zouden aanschaffen.
Het is ook een statistische zekerheid dat er een keer iemand tijdens een grootschalig event komt te overlijden. Dat hoeft niet eens een verband te hebben met de activiteit.quote:Op maandag 18 mei 2009 23:49 schreef No-P het volgende:
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je door te hard lopen of te zware wedstrijd of iets dood gaat. De mensen die het overkomt hebben al een aandoening aan het hart of vaten en bij hen zou dit anders ook later een keer gebeuren . De inspanning is meestal een trigger waardoor het eerder, tijdens een wedstrijd gebeurd.
Dat klopt. Maar wat ik me dan afvraag, waarom doe je überhaupt mee met zo'n damesloop als je het vrouwelijke karakter ervan hekelt. Leiden had ook een 5- en 10-kilometerloop zondag. Of ging het om de reisafstand?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef ShadyLane het volgende:
Plan Nederland kun je ook steunen zonder in zo'n infantiele outfit te gaan lopen medunkt. Maar ik zal erover ophouden.
Geen ervaring persoonlijk, maar het gaat niet werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef mark2012 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het product Glucosamine?. Ik krijg ****** last van mijn linker enkel als ik een tijdje hardloop. Nu lees ik dat dit product kan helpen met de gewrichten soepel te houden enz.
Oke. Ik heb jammergenoeg wel een potje gekocht. Het kan nooit kwaad om het te proberen. Als het niet werkt koop ik het niet weer.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:05 schreef koeii het volgende:
[..]
Geen ervaring persoonlijk, maar het gaat niet werken.
edit: dit was wel heel kort door de bocht. Het schijnt dat sommige mensen er baat bij hebben bij bepaalde manieren van gebruik bij osteo-arthritis (met een bult voorwaarden), maar het lijkt me niet dat dit in jouw geval nut gaat hebben.
Kom wel even kijken om wat mensen aan te moedigen, maar heb alleen maar gefietst de afgelopen weken, dus meedoen lijkt me een slecht plan.quote:Op donderdag 21 mei 2009 16:51 schreef VonHinten het volgende:
Nog mensen die straks ook meedoen aan de Nacht van Groningen?Nummer 193, hou em in de gaten! Hele slinkse loper!
![]()
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:13 schreef VonHinten het volgende:
Ha, de uitslagen staan online. Ik heb 7 km gelopen in 32'56", dus dat is gemiddeld 12,72 km/u. Had nog nooit meer dan 5 km gemiddeld harder dan 12 km/u gelopen. Mijn 3x per week lopen begint echt vruchten af te werpen. Ik kan tevreden naar bed
mooie prestatie, maar je had natuurlijk al in bed moeten liggen, iig voor 12uur na een wedstrijdquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:13 schreef VonHinten het volgende:
Ha, de uitslagen staan online. Ik heb 7 km gelopen in 32'56", dus dat is gemiddeld 12,72 km/u. Had nog nooit meer dan 5 km gemiddeld harder dan 12 km/u gelopen. Mijn 3x per week lopen begint echt vruchten af te werpen. Ik kan tevreden naar bed
Heb het een tijdje gebruikt, maar merkte niet veel resultaat. Hoewel ik mensen heb gesproken die er wel resultaat bij hadden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 17:00 schreef mark2012 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het product Glucosamine?. Ik krijg ****** last van mijn linker enkel als ik een tijdje hardloop. Nu lees ik dat dit product kan helpen met de gewrichten soepel te houden enz.
Rustig opbouwen is niet beginnen met 6km. Rustig opbouwen is lopen met Evy, of minuutje op minuutje af. Ook loop je zo te horen op asfalt. Na gedwongen rust vanwege een blessure kan je beter wat zachtere ondergrond proberen. En nieuwe schoenen... heb je goede nieuwe schoenen? Aangemeten? Proneer / supineer je?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:07 schreef Blawh het volgende:
Had een hele periode rust genomen nadat ik last had van m'n knieën, zes weken geleden weer begonnen. Ging perfect, rustig begonnen met 6 km. Zat al snel weer op het niveau van voor de rust, dus dacht dat ik vandaag wel weer een langer stuk kon gaan lopen. Het lopen ging op zich lekker, 10,6 km in 44 minuten en kon het eenvoudig volhouden.
Alleen halverwege was er een viaduct, eenmaal boven voelde ik weer dat verdomd irritante gevoel direct onder mijn knieën. Iemand enig idee hoe ik het deze keer het beste kan aanpakken. Nieuwe schoenen heb ik al, rust heb ik ook al 2x eerder genomen en calcium/ magnesiumtabeletten hebben ook niet geholpen.
Zou het dan toch met de looptechniek te maken kunnen hebben?
Oeee, veel plezier man. Zal vet worden, lekker lopen langs de Seine.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:40 schreef beertenderrr het volgende:
Morgen hardlopen in Parijs
Helaas geen wedstrijd, maar ga naar Roland Garros dit weekend. Dat betekent niet dat er direct gestopt moet worden met trainen
Weet niet wat je niveau van lopen is, maar 10.6 km in 44 minuten vind ik behoorlijk snel als je net van een blessure aan het terugkomen bent. Heb zelf de nodige knieklachten gehad en door schade en schande weet ik nu wel dat je rustig moet opbouwen. Na een rustperiode kunnen de klachten weg zijn, maar als je te snel intensief gaat lopen dan steken ze de kop weer op.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:07 schreef Blawh het volgende:
Had een hele periode rust genomen nadat ik last had van m'n knieën, zes weken geleden weer begonnen. Ging perfect, rustig begonnen met 6 km. Zat al snel weer op het niveau van voor de rust, dus dacht dat ik vandaag wel weer een langer stuk kon gaan lopen. Het lopen ging op zich lekker, 10,6 km in 44 minuten en kon het eenvoudig volhouden.
Alleen halverwege was er een viaduct, eenmaal boven voelde ik weer dat verdomd irritante gevoel direct onder mijn knieën. Iemand enig idee hoe ik het deze keer het beste kan aanpakken. Nieuwe schoenen heb ik al, rust heb ik ook al 2x eerder genomen en calcium/ magnesiumtabeletten hebben ook niet geholpen.
Zou het dan toch met de looptechniek te maken kunnen hebben?
Probleem is juist dat het zo lekker gaat, voor mijn gevoel loopt het voor geen meter als ik een stuk lager tempo aanhoud.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:32 schreef e-runner het volgende:
[..]
Weet niet wat je niveau van lopen is, maar 10.6 km in 44 minuten vind ik behoorlijk snel als je net van een blessure aan het terugkomen bent.
Een kleine 2 jaar geleden had ik er voor het eerst last van, heb ook een tijdje bij de fysio gelopen. Bepaalde rek- krachtoefeningen gedaan en ook aan mijn heup gewerkt omdat daar regelmatig liesklachten vandaan kwamen. Sindsdien een tijd grotendeels op zachtere ondergrond gelopen, daarna ging het op asfalt ook weer meer dan een jaar goed... tot een paar maand geleden en nu weer.quote:Weet niet precies wat je voor knieklachten hebt, maar bij mij heeft fysio goed geholpen.
Kreeg een programma om rek en krachtoefeningen te doen. Toen was ik er snel vanaf.
Nicequote:Op zondag 24 mei 2009 16:08 schreef knnth het volgende:
The Hague Royal Ten. Eerste twee kilometer liep ik op met een maat, we liepen 4'10"/kmDaarna beetje teruggezakt want het was echt veel te warm (21 graden oid). Uiteindelijk op m'n tanden toch nog mijn doel behaald, namelijk het verbrijzelen van mijn PR van 50'03" ... officiele uitslag komt nog, maar eigen meting zegt 44'05"
* knnth is blij
Goed bezig.quote:Op zondag 24 mei 2009 16:08 schreef knnth het volgende:
The Hague Royal Ten. Eerste twee kilometer liep ik op met een maat, we liepen 4'10"/kmDaarna beetje teruggezakt want het was echt veel te warm (21 graden oid). Uiteindelijk op m'n tanden toch nog mijn doel behaald, namelijk het verbrijzelen van mijn PR van 50'03" ... officiele uitslag komt nog, maar eigen meting zegt 44'05"
* knnth is blij
quote:Op zondag 24 mei 2009 16:08 schreef knnth het volgende:
* knnth is blij
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:40 schreef beertenderrr het volgende:
Morgen hardlopen in Parijs
Helaas geen wedstrijd, maar ga naar Roland Garros dit weekend. Dat betekent niet dat er direct gestopt moet worden met trainen
Dus niet naar de Perry Sport. Daar probeerde een of andere invalkracht mijn vriendin een stel sportsokken aan te smeren "want met deze sokken circuleert het zweet beter bij het hardlopen."quote:Op maandag 25 mei 2009 12:54 schreef DeeBee het volgende:
Gewoon naar een winkel gaan waar ze er verstand van hebben en schoenen passen!
Dat is inderdaad erg prettig ja, als je zweet gecirculeerd wordt!quote:Op maandag 25 mei 2009 14:37 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dus niet naar de Perry Sport. Daar probeerde een of andere invalkracht mijn vriendin een stel sportsokken aan te smeren "want met deze sokken circuleert het zweet beter bij het hardlopen."![]()
Kreeg je er ook direct blarenpleisters bij?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:37 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dus niet naar de Perry Sport. Daar probeerde een of andere invalkracht mijn vriendin een stel sportsokken aan te smeren "want met deze sokken circuleert het zweet beter bij het hardlopen."![]()
Haha, wat heb je gedaan?quote:Op maandag 25 mei 2009 14:37 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja klopt absoluut!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:35 schreef CrssY het volgende:
maar ik hoorde dat je hardloopschoenen beter 1,5 maat groter kunt kopen, klopt dat? Zo ja, waarom?
Mooie tijd!quote:Op maandag 25 mei 2009 08:57 schreef knnth het volgende:
Woei, officiele uitslag is net iets scherper: 43'57"75e in de categorie mannen recreatief (871 deelnemers).
Ik denk steeds zo warm is het toch niet? Gisteren was het hier wel warm, maar nog wel goed om te lopen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 10:35 schreef jde_kok het volgende:
Na donderdag tijdens de hemelvaartloop helemaal kapot te zijn gegaan door de warmte (10 km in 41:27) liep ik zondag in Den Bosch met de Vestingloop. Ook daar warm, maar goed op gekleed. Heb petje opgezet, wat wel hielp tegen de felle zon. In Den Bosch was het een 15 km, uiteindelijk toch redelijk ontspannen kunnen lopen. Gefinished zelfs in een PR van 1:04:37, op naar een tijd onder het uur met koeler weer.
Tsja, ik zat me dood te ergeren natuurlijk, maar die sokken kostten maar een paar euro, dus ik dacht 'laat maar waaien'. Maar ik vind het wel kwalijk dat dat personeel doet alsof ze er verstand van hebben. Ook met de verkoop van hardloopschoenen (even daarvoor) maakte de verkoopster blunder op blunder. Als je als koper dan niet zo assertief bent, koop je echt een kat in de zakquote:
Nailless chicksquote:Op maandag 25 mei 2009 21:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja klopt absoluut!
Je voeten zwellen op tijdens het lopen, als je schoenen dan geen ruimte bieden krijg je blauwe teennagels/blaren onder je nagels.
Mijn huidige schoenen lopen heerlijk maar zijn eigenlijk net een halve maat te klein (grotere maat was er niet meer) en nu heb ik twee tenen zonder nagels en een derde teennagel die het ook aan het begeven is.....
ik prik altijd gewoon, als je laat rusten duurt t soms een eeuwigheid en wordt het bloed hard en kan je last krijgen van die harde korsten....quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:17 schreef PteV het volgende:
shit, ik heb een bloedblaarmoet ik die gewoon laten rusten of doorprikken? Als ik via google zoek zijn de meningen nogal verdeeld...
Precies, ik prik ook altijd direct, en dan goed afplakkenquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:13 schreef superbient het volgende:
[..]
ik prik altijd gewoon, als je laat rusten duurt t soms een eeuwigheid en wordt het bloed hard en kan je last krijgen van die harde korsten....
dacht dat je dan vooraan staat in het KNAU startvak bij recreatielopen en je zult wel een krantje etc krijgen en mss wat korting iddquote:Op donderdag 28 mei 2009 21:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig lid te worden van een atletiekvereniging en ik kan me inschrijven als:
- recreant met wedstrijdlicentie
- recreant met KNAU-lidmaatschap
- recreant zonder KNAU-lidmaatschap
Die wedstrijdlicentie hoef ik sowieso niet, ik loop toch nergens in de prijzenMaar wat zijn redenen om een KNAU-lidmaatschap te nemen? Dat je iets minder inschrijfgeld betaalt bij sommige wedstrijden? Dat je de atletieksport steunt? Andere dingen?
Ik 9km, en inderdaad veel te veel vliegjesquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:44 schreef star_gazer het volgende:
Wat een heerlijk loopweertjeLekker 12km geweest
Alleen jammer van de vliegjes
10 mijl is een lekkere afstandquote:Op zaterdag 30 mei 2009 20:32 schreef computergirl het volgende:
16 km vandaag, was niet helemaal de bedoeling maar mijn exta lus langs de Amstel viel wat langer uit. Liep de laatste km echt op m'n tandvlees
Het viel me echt mee met de warmte!
Het was toch wat meer als ik in het mapmyrun nameet, 17 km. Mijn Polar stopte onbedoeld bij een sanitaire stop in het Amstelparkquote:
Als je nieuwe schoenen hebt dan voelt alles weer stevig aan. Net of je wat meer kan hebben.quote:Op zondag 31 mei 2009 09:17 schreef FJD het volgende:
Gisteren maar weer eens nieuwe schoenen gehaaldMerkte direct dat de demping in m'n oude schoenen redelijk weg was. Hopen dat dat ook de oorzaak was van m'n knie problemen, vanmiddag maar weer eens lopen.
Rust rust rustquote:Op maandag 1 juni 2009 22:14 schreef PteV het volgende:
hm..ik heb vrijdag de wedstrijd (5km), wat is volgens jullie de ideale indeling van de nog resterende dagen?
Tijd om grotere sportschoenen te halen? Ik heb ook in een maand beide grote teennagels kwijtgeraakt. Herstel heeft ongeveer 3 maanden geduurd & toen is de nieuwe nagel ook nog eens in gaan groeien.. En geloof me; da's geen pretjequote:Op maandag 1 juni 2009 21:50 schreef computergirl het volgende:![]()
![]()
Polar!
![]()
![]()
heeft maar 8.5 km gemeten, maar in mapmyrun was het ruim 11 km!
Had ook al 20 km gewandeld vandaag, dus ik ben nu een beetje dood. En er is weer een teennagel aan het overlijden
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:17 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Tijd om grotere sportschoenen te halen?
Ook niet nog een rustig loopje vandaag? Heb afgelopen vrijdag voor het laatst gelopen. En hoe zit het met eten voor een wedstrijd? Hoeveel tijd moet er tussen het eten en de wedstrijd zitten om een optimale prestatie neer te zetten?quote:
Tussen 2-3uur afhankelijk van wat je eet. Eet je warm eigenlijk 3 uur, brood etc rond de 2 uur. Wel in die laatste 2 uur nog voldoende drinken, liefst met suikers.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:52 schreef PteV het volgende:
[..]
Ook niet nog een rustig loopje vandaag? Heb afgelopen vrijdag voor het laatst gelopen. En hoe zit het met eten voor een wedstrijd? Hoeveel tijd moet er tussen het eten en de wedstrijd zitten om een optimale prestatie neer te zetten?
ah thanksquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:06 schreef superbient het volgende:
[..]
Tussen 2-3uur afhankelijk van wat je eet. Eet je warm eigenlijk 3 uur, brood etc rond de 2 uur. Wel in die laatste 2 uur nog voldoende drinken, liefst met suikers.
Je hebt vrijdag pas de wedstrijd en afgelopen vrijdag voor het laatst gelopen? Dan zou ik vandaag nog gewoon trainen en morgen ff loslopen en dan donderdag rust.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:19 schreef PteV het volgende:
[..]
ah thanksen nog even een banaantje kauwen van tevoren? En is het verstandig om vandaag nog een rustige loopje te doen?
Kijk, dat zijn nuttige antwoordenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:31 schreef superbient het volgende:
[..]
Je hebt vrijdag pas de wedstrijd en afgelopen vrijdag voor het laatst gelopen? Dan zou ik vandaag nog gewoon trainen en morgen ff loslopen en dan donderdag rust.
Die banaan zou ik gewoon bij het ontbijt nemen, zijn langzame koolhydraten dus vlak voor een race weinig zin, ik denk dat een witte boterham met jam/stroop beter is als laatste hapje, maar in principe moet je 2 uur van tevoren gewoon genoeg eten. Zeker voor 5km hoef je niet een berg pasta naar binnen te werken ofzo. Beter een lege maag want binnen 30min is de race weer over en je gebruikt mss max 5-600kcal als je maximaal gaat.
's Ochtends moet je idd wat meer opwarmen, maar dat is geen reden om niet in de ochtend te kunnen lopen. Er zijn genoeg lopers die het heerlijk vinden. Gewoon rustig starten.quote:Op donderdag 4 juni 2009 20:58 schreef Wii-Style het volgende:
(tvp)
Ik wil ook hardlopen. Ik dacht eerst dat ik lekker in de ochtend kon gaan maar nu lees ik dat het beter is als je later op de dag doet. In de ochtend is je lichaamstemperatuur niet zo goed als in de avond.
Ik heb ook van die meisterlijke schoenen. Die wil ik nu eens eindelijk goed gebruiken!
op zaterdag loop ik om een uur of 10/11, dat is wel lekker. Heb ook wel eens geprobeert om gelijk vanuit mijn bed te hardlopen maar dat is echt geen success! Zo traag als wat.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:27 schreef e-runner het volgende:
[..]
Zelf ben ik geen ochtendloper, ik doe het soms wel maar ik kom niet vooruit.
Licentie is ervoor om vooraan te kunnen starten bij wedstrijden. Het zit hem niet in de kosten, maar voor minder snelle mensen is het niet echt noodzakelijk. Ik heb er wel 1, omdat ik het gewring bij de start wil voorkomen. Kost zoveel energie in de eerste paar kilometers, dat gebruiken we liever onderweg.quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:39 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ben bezig lid te worden van een atletiekvereniging en ik kan me inschrijven als:
- recreant met wedstrijdlicentie
- recreant met KNAU-lidmaatschap
- recreant zonder KNAU-lidmaatschap
Die wedstrijdlicentie hoef ik sowieso niet, ik loop toch nergens in de prijzenMaar wat zijn redenen om een KNAU-lidmaatschap te nemen? Dat je iets minder inschrijfgeld betaalt bij sommige wedstrijden? Dat je de atletieksport steunt? Andere dingen?
Dat laatste loop ik ook ongeveer met trainingen. Zit rond de 92 op 400 meters. Langere intervallen houdt ik 94/95 aan.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:05 schreef e-runner het volgende:
[..]
Ik denk steeds zo warm is het toch niet? Gisteren was het hier wel warm, maar nog wel goed om te lopen.
Maar ik woon in het westen en dat scheelt wel een aantal graden.
Zie hier almaar PR's voorbij komen. Netjes hoor en dat in warm weer.
Mooi PR ook en ik ga met je meedoen voor een tijd onder het uur. Is een mooi streven 15 km per uur lopen.
Mijn laatste loop ging 15.5 km in 1.04.30. Daar moest ik toen wel diep voor gaan.
Nu train ik anders en mijn lichaam moet er nog wat aan wennen, maar het soepele gevoel begint wel te komen. Gisteren op de baan gelopen. 10 x400 alles zo rond de 1.36
Vooral rustig opbouwen. Ik zou eerst proberen steeds 3x per week te lopen omdat je nu 2 en soms 3 loopt.quote:Op maandag 8 juni 2009 14:37 schreef LENUS het volgende:
Goedemiddag,
Hoe kan ik mijn trainingsintensiviteit verhogen? Ik train nu 2, soms 3 keer per week, maar zou graag toe willen werken naar 4 keer per week. Het probleem is dat ik nu niet snel genoeg herstel. Is dat een kwestie van tijd? Ik ben nu ruim een half jaar serieus bezig en loop de 10km. net onder het uur.
Groetjes
LENUS
Ik probeer het momenteel rustig op te bouwen en vooral goed naar mijn lichaam te luisteren. Daarom zit ik soms aan de 2, soms aan de 3x trainen per week. Ik kan soms na 3 dagen nog kleine pijntjes hebben van de vorige training. Kun je overigens met kleine pijntjes lopen of is dit niet verstandig? In ieder geval zal ik je advies opvolgen om het eerst nog even aan te kijken. Ik ga proberen om die 3e training er structureel bij te plakken en eventueel die 3e training een wat kleinere afstand oid. Ik heb mezelf als doel gesteld om op termijn een marathon te lopen, dus Ik wil daarom ook niks forceren of chronische blessures gaan kweken. Mocht dit alles niet lukken, dan ga ik de kilometers uitsmeren over de weekquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:51 schreef e-runner het volgende:
[..]
Vooral rustig opbouwen. Ik zou eerst proberen steeds 3x per week te lopen omdat je nu 2 en soms 3 loopt.
Als je dan meer keer in de week gaat lopen dan moet je de afstanden die je normaal loopt wat verminderen.
Zodat het aantal kilometers gelijk blijft. Als het goed aanvoelt kan je geleidelijk weer wat meer km's gaan maken. En dan kun je proberen naar 4x te gaan.
Je loopt nu half jaar en dat is nog niet zo lang, dus je moet het voorzichtig opbouwen.
Zelf loop ik nu 4x in de week. Vooral het 2 dagen achter elkaar lopen dat kostte me moeite.
Nu gaat het wel beter. Ja, het kost inderdaad tijd.
Het is wel individueel, er zijn mensen die van nature snel herstellen.
Wat ik gedaan heb is korter trainen per keer, dan herstel je sneller heb ik gemerkt, maar bouw je wel het ritme op om vaker te trainen.
Geloof me, helemaal summer 2009quote:
Joh, trek het je niet aanquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:32 schreef FJD het volgende:
Echt zo'n vrouwen manier om als eerste over de streep te kunnen komen
Ik hoop dan maar dat ze na de streep vooruitbuigen om even uit te puffenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:39 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Joh, trek het je niet aan![]()
Komen ze over de streep, dan kun je er eerst effe achteraanlopen en ze daarna voorbij strompelen, hen in de armen nemen en ................
Dat geeft ze een streepje extra voorquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:41 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik hoop dan maar dat ze na de streep vooruitbuigen om even uit te puffen
Ik had er in 2008 al een!quote:
Tijgerprintje ?quote:Ik had er in 2008 al een!
quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nu nog een oplossing voor de schoenen die ik bij run2Day heb gekocht, zullen ze ze terugnemen na 2x gebruik?
Kleine pijntjes horen wel een beetje bij het hardlopen, maar het is wel iets waar je op moet letten.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ik probeer het momenteel rustig op te bouwen en vooral goed naar mijn lichaam te luisteren. Daarom zit ik soms aan de 2, soms aan de 3x trainen per week. Ik kan soms na 3 dagen nog kleine pijntjes hebben van de vorige training. Kun je overigens met kleine pijntjes lopen of is dit niet verstandig? In ieder geval zal ik je advies opvolgen om het eerst nog even aan te kijken. Ik ga proberen om die 3e training er structureel bij te plakken en eventueel die 3e training een wat kleinere afstand oid. Ik heb mezelf als doel gesteld om op termijn een marathon te lopen, dus Ik wil daarom ook niks forceren of chronische blessures gaan kweken. Mocht dit alles niet lukken, dan ga ik de kilometers uitsmeren over de week
Nee gewoon zwart, hadden ze vorig jaar opeens bij de Perry, van hun huismerk INQ. Vond het wel geinig en was goedkoop dus gewoon meegenomen. Zal vanavond eens bij run2day kijken of ze ook rokjes hebben, volgens mij niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:17 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Tijgerprintje ?![]()
[..]
Run2day is opzich wel makkelijk, maar ligt er aan hoe ze er uitzien !
BTW. Die rokjes zijn online goed te krijgen, maar weet je ook een adres in Adam ? Wel zo fijn om even te passen
Toen ik de halve marathon in Berlijn liep was er op de messe de dag van tevoren ook een stand met hardlooprokjes. Ze zagen er wel leuk uit, met allemaal leuke kleuren, maar zelf vind ik ze te kort.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:37 schreef computergirl het volgende:
[..]
Nee gewoon zwart, hadden ze vorig jaar opeens bij de Perry, van hun huismerk INQ. Vond het wel geinig en was goedkoop dus gewoon meegenomen. Zal vanavond eens bij run2day kijken of ze ook rokjes hebben, volgens mij niet.
De uitbaadster van 'hardlooprokjes.nl' woont volgens mij in Adam, misschien kan ze een pasavondje organiseren
Hoe kan ik me nu nog concenteren tijdens een wedstrijdquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef computergirl het volgende:
vond nog ergens een foto van mij in mijn rokje;
[ afbeelding ]
gelukkig heb ik een oude rotkop, dus dat is vast niet zo'n probleemquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:01 schreef LENUS het volgende:
[..]
Hoe kan ik me nu nog concenteren tijdens een wedstrijd
Nou, dan is eentje misschien geen probleem. Maar als het een hype gaat wordenquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
gelukkig heb ik een oude rotkop, dus dat is vast niet zo'n probleem
De melding die ik krijg:quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef computergirl het volgende:
[ afbeelding ]
quote:This site is blocked by the SonicWALL Content Filter Service.
URL: http://i345.photobucket.com/albums/p372/Wendy_Saskia/000_0459.jpg
Reason for restriction: Forbidden Category "Pornography"
quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:52 schreef computergirl het volgende:
[ afbeelding ]
Ja. Het is een belevenis. Het is het mooist als het niet zo druk is, maar is het dat wel dan vermaak je je ook wel, want je kunt in de koffiehoek gaan zitten en tijdschriften lezen en tv kijken en dan roepen ze je op een gegeven moment op. En je kunt de rekken met hardloopkleren en accessoires langsgaan.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:34 schreef PteV het volgende:
Ik ga binnenkort ook nieuwe schoenen halen. Nu lees ik op internet allemaal jubelverhalen over PK in Dodewaard. Iemand hier ervaring met die winkel?
Dankje voor de uitgebreide beschrijvingquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ja. Het is een belevenis. Het is het mooist als het niet zo druk is, maar is het dat wel dan vermaak je je ook wel, want je kunt in de koffiehoek gaan zitten en tijdschriften lezen en tv kijken en dan roepen ze je op een gegeven moment op. En je kunt de rekken met hardloopkleren en accessoires langsgaan.
Ben je dan eenmaal aan de beurt, dan gaan ze eerst je voeten analyseren en dan laten ze je met een aantal paren schoenen lopen op een stukje baan, dat nemen ze op en gaan met je kijken naar je landing en voetafwikkeling. Zo rolt daar dan als het goed is uiteindelijk het juiste paar uit. Ze nemen heel uitgebreid de tijd voor je.
Het is dus zeker leuk om een keer te doen, gewoon als uitje. Zelf ga ik tegenwoordig trouwens gewoon naar de Runnersworld in mijn woonplaats, omdat ik (dankzij PK in Dodewaard) mijn ideale type schoen al weet en nu gewoon steeds hetzelfde type koop.
Heerlijk !quote:
Ik heb gisteren een beetje veel geld uitgegeven voor een nwe hardloop-gimmick....ik geloof dat ik nu even moet dimmen qua hardloop-uitgavenquote:Op zaterdag 13 juni 2009 09:59 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Heerlijk !
Effe wennen, gisteren 10 km !
quote:Op zaterdag 13 juni 2009 10:04 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een beetje veel geld uitgegeven voor een nwe hardloop-gimmick....ik geloof dat ik nu even moet dimmen qua hardloop-uitgaven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Word trouwens schijtziek van al die kleine pijntjeNu weer last van banden/ pezen.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
En?quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:55 schreef LENUS het volgende:
Vanmiddag 4EM lopen in Zwolle. Ben benieuwd, is mijn eerste wedstrijd sinds 2 jaar. Hoop onder de 34 minuten te eindigen!
kut, vergeten in te schrijven en te trainenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:27 schreef karoltje het volgende:
Vanavond de Grachtenloop in Haarlem! Mijn eerste 'wedstrijd' sinds ik in februari met Evy ben begonnen.
Nog meer mensen die erbij zijn vanavond?
Pijn = stoppen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:10 schreef ArtemisQ het volgende:
Zo, had twee weken geleden leker snel gelopen maar daarna ging het traplopen niet meer zo lekker, last van m'n knieeën.. Na een paar dagen nog een keer geprobeerd maar na zo'n 2 km kreeg ik er weer last van.
Dus zo'n 2 weken niets gedaan en vandaag weer geprobeerd. En ja hoor, na 2 km kreeg ik er weer last van. Niet zo heel erg, maar wel zo'n beetje zeurend, minder fijn gevoel. Ik stop dan maar, want volgens mij zijn dingen met je knieeën niet relaxed, maar in hoeverre kun je nog doorlopen? En wat kun je er verder aan doen? Ik heb er namelijk nog niet eerder last van gehad.. En ik wil hardlopen! Superlekker weer daarvoor!
Heb je hem gelopenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:39 schreef computergirl het volgende:
Vanavond de midzomernachtcross in het Amsterdamse Bos!
quote:
Sportarts.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:51 schreef knnth het volgende:
Pijn = stoppen.
En. Naar de huisarts, natuurlijk
Wrom niet de 10 km ?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 09:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
de 5 km, maar ik heb de uitslag nog niet (schiet eens op uitslagen.nl!).
Net rond de 26 minuten denk ik, dus niet echt brilliant. Die paden met grind erop zijn toch lastig om op (hard) te lopen.
Maar het weer was prima, en de sfeer is altijd leuk
30.24 min. gelopenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 17:27 schreef karoltje het volgende:
Vanavond de Grachtenloop in Haarlem! Mijn eerste 'wedstrijd' sinds ik in februari met Evy ben begonnen.
Nog meer mensen die erbij zijn vanavond?
Ja, ach waarom niet de 10...ik vind de 5 wel een relaxte wedstrijd afstand eigenlijk. Mijn tijd was 25.57 trouwensquote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:30 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Wrom niet de 10 km ?
Ken de grindpaden, ook niet mijn favo
Jij bent wel echt hardleers zeg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:23 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren 15km gedaan. Na 10km maakte ik een misstap. Met nog maar 5km te gaan, ben ik maar doorgelopen. Nu heb ik dus wel goed pijn in mijn linkervoet
Mijn broertje gaat hem lopen, kan er zelf helaas geen tijd voor maken. De eerstkomende, waarvan ik zeker weet dat ik ze ga lopen, zijn de Singelloop in Enschede en de Zevenheuvelenloop. Tot die tijd maar even kijken of er nog wat leuks valt in te plannenquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Vanavond maar eens kijken of het me lukt om 5km dicht bij de twintig minuten te lopen, voel me erg fit de laatste paar dagen (heb het even een weekje erg rustig aan gedaan) na een week maar 3 x 3km gelopen te hebben. (Normaal doe ik rond de 8 op een lager tempo)
Zijn er nog wiezo-lopers hier?
Dat ging dus compleet bagger. M'n 1,5 bord macaroni raakte nogal overstuur in mijn maag na 2km. Volgende keer maar iets langer wachten als ik pasta eetquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
Vanavond maar eens kijken of het me lukt om 5km dicht bij de twintig minuten te lopen, voel me erg fit de laatste paar dagen (heb het even een weekje erg rustig aan gedaan) na een week maar 3 x 3km gelopen te hebben. (Normaal doe ik rond de 8 op een lager tempo)
Zijn er nog wiezo-lopers hier?
Ik hou als stelregel aan dat ik minstens 2 uur wacht na het eten, dan heb ik nergens last vanquote:Op woensdag 24 juni 2009 23:28 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:
[..]
Dat ging dus compleet bagger. M'n 1,5 bord macaroni raakte nogal overstuur in mijn maag na 2km. Volgende keer maar iets langer wachten als ik pasta eet
Ik gebruik btw. gewoon zo'n mouwloos t-shirt tijdens het lopen. Is wel fijn tijdens het bewegen van je armen
Dat ook jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:16 schreef koeii het volgende:
1,5 bord macaroni voor 20 minuutjes lopen is ook wel een beetje een overkill
Tja, als je nog 5km moet kan je niet meer omkeren ofzo... En 5km wandelen met een zere voet is even lastig, zo niet lastiger (langere tijd) dan hardlopen. Dan maar ff tanden op elkaar en rennenquote:
10 km gelopen in amsterdamse bos gisteravondquote:Op donderdag 25 juni 2009 13:38 schreef computergirl het volgende:
vanavond ook weer lopen, ben benieuwd hoe warm het is
![]()
misschien maar even naar het A'damse bos, daar is het altijd lekker koel onder de bomen
Klopt, maar m'n moeder maakt nou eenmaal enorm lekkere macaroniquote:Op donderdag 25 juni 2009 08:16 schreef koeii het volgende:
1,5 bord macaroni voor 20 minuutjes lopen is ook wel een beetje een overkill
Jup ik doe ook weer mee!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:55 schreef PteV het volgende:
Zo, net terug van een 8,5 km loop...ging best lekker met deze hitteNog meer mensen die de Zevenheuvelenloop gaan lopen? Inschrijving kan elk moment opengaan....
Had je je in de voorgaande jaren dan helemaal niet voorbereid? 13 minuten verbeteren op je PR lijkt me wel heel ambitieus...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:24 schreef Sport_Life het volgende:
Hoop nu eindelijk rond het uur uit te komen op de 7 heuvelen. Vorig jaar 1uur 13minuten, jaar daarvoor 1uur 15 minuten.
Een strak trainingsschema? Als loper kan ik dat niet beamen, omdat het lijkt of er weinig looptraining inzit.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jup ik doe ook weer mee!. Wil nu een keer echt fanatiek trainen met een heel strak trainingsschema. 1x per week heuveltrainen (rondjes van 6 minuten met 20 meter hoogteverschil), 2x per week sportschool (1x benen en 1x cardio/interval daarnaast crosstrainer en lichtjes fietsen) en 1x per 2 weken een lange loop rond de 10 km.
Hoop nu eindelijk rond het uur uit te komen op de 7 heuvelen. Vorig jaar 1uur 13minuten, jaar daarvoor 1uur 15 minuten.
merkte dat het gisteren ook wel lekker was om af en toe een plens water in mijn gezicht te hebben...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 09:59 schreef computergirl het volgende:
ik heb een Fuel Belt gekocht poos geleden, maar ik vind het geklots van die flesjes om mijn middel superirritant. Klein waterflesje in de hand meenemen -> ook irritant geklots en gegeven moment werd het vasthouden ook vervelend.
Ik loop max 1.5 uur, dus als ik genoeg drink van te voren heb ik het ook niet echt nodig......normaliter.
Ga zo lopen, het is superbenauwd weer
Iets uitgebreider:quote:Op zaterdag 27 juni 2009 07:55 schreef e-runner het volgende:
[..]
Een strak trainingsschema? Als loper kan ik dat niet beamen, omdat het lijkt of er weinig looptraining inzit.
1x in de week heuveltraining en eens in de twee weken een loop van 10 km.
Je wilt 15 km in het uur lopen, dan mis ik toch wat intervaltraining?
Ook lijkt mij een loop van 10 km kort voor een 15 km loop.
13 minuten sneller lopen is veel, maar goed ik weet niet hoe je je de vorige keren hebt voorbereid.
Ms werkt dit voor jou goed, ben in ieder geval benieuwd.
Oo
De eerste keer niet specifiek voorbereid voor hardlopen (een traingingsrondje van 5 km 2 dagen ervoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 07:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Had je je in de voorgaande jaren dan helemaal niet voorbereid? 13 minuten verbeteren op je PR lijkt me wel heel ambitieus...
13min sneller is bijna 1min eraf per km, om precies te zijn 52s. Succes daarmeequote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:16 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De eerste keer niet specifiek voorbereid voor hardlopen (een traingingsrondje van 5 km 2 dagen ervoor), de tweede keer liep ik al wat vaker. Heb wel tot een jaar of 8 geleden fanatiek hockey gedaan, dus was niet helemaal beginner qua conditie
.
En 13min is wel ambiteus ja.. maarja als het de helft is ben ik ook tevreden. Maar denk dat het met veel training in theorie wel mogelijk is, mits ik het door kan zetten en niet te druk krijg straks.
Gewoon helling af 18km/h, helling naar boven 12 km/h en op vlak stuk 15 km/h, dat klinkt al een stuk 'eenvoudiger'quote:Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Keort het volgende:
[..]
13min sneller is bijna 1min eraf per km, om precies te zijn 52s. Succes daarmeeOverigens ben ik het met je eens dat lange duurlopen saai zijn en zwaar overrated zijn mbt trainingsprikkel.
Net 10 kilometer in Adamsebos !quote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
10 km gelopen in amsterdamse bos gisteravond
tering ... vond het toch wel erg warm.
Ging ook knudde qua snelheid
dat hele bos zit vol met 'vals plat' en kiezelpaadjes volgens mij, kan er nooit een goed tempo neerzetten.quote:
Starten bij OS, naar overkant bosbaan door het bos, teruglopen via andere kant, ook via het bos en dan terug naar OSquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat hele bos zit vol met 'vals plat' en kiezelpaadjes volgens mij, kan er nooit een goed tempo neerzetten.
of misschien ben ik wel teveel een beton-loopster
Tijdens wat ?quote:
Bij onder 0 idd zwaarder !quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:26 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel prettig, heb meer een hekel aan kou, slaat zo op mn keel!
nee hoor, maar ik doe daar alleen lesjes. Op de loopband kan ik niet lopenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:31 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn er meer trouwens die naar de sportschool gaan hier of ben ik de enige?
nee maar fietsen, crosstrainene enzo is ook wel leukquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee hoor, maar ik doe daar alleen lesjes. Op de loopband kan ik niet lopen
Heb dat ook een tijdje gedaan, ben er alleen mee gestopt toen ik meer keer ging trainen op specifiek hardlopen. Crosstrainer vond ik lekker om te doen, het is een training waarbij je gewrichten niet zoveel klappen krijgen. Ook toen regelmatig krachttraining gedaan.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 18:31 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn er meer trouwens die naar de sportschool gaan hier of ben ik de enige?
Omdat een halfuur op een loopband lopen ook behoorlijk saai is, lekker naar de bezwete rug van iemand anders kijken die voor je zit te roeien o.i.d.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:31 schreef e-runner het volgende:
[..]
Heb dat ook een tijdje gedaan, ben er alleen mee gestopt toen ik meer keer ging trainen op specifiek hardlopen. Crosstrainer vond ik lekker om te doen, het is een training waarbij je gewrichten niet zoveel klappen krijgen. Ook toen regelmatig krachttraining gedaan.
Zit er over te denken om zo af en toe eens een los lesje te volgen bij de sportschool. Zeker met deze warmte is het binnen best aangenaam.
Hardlopers zag ik ook weinig in de sportschool, een halfuur op de loopband vond men al veel.
Maar wel andere sporters (ook sommigen van behoorlijk niveau).
Ik het dat ook een keer gehad bij een paar schoenen. Toen ik terugging naar de hardloopwinkel kreeg ik zooltjes uit een ander merk hardloopschoenen (en met dus ook een net iets andere vorm). Bij mij werden de blaren toen een stuk minder erg en op een gegeven moment waren ze weg.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:31 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik heb een probleem op dit moment: ik loop altijd een blaar met mijn schoenen, ze zijn redelijk nieuw (50 km op gelopen). Als ik er op loop heb ik er helemaal geen last van en voel ik er ook niks van, maar als ik thuiskom zit ie er toch weer ... Ik dacht eerst dat er wel eelt zou komen, maar op een andere manier wil mijn voet daar niet aanHij zit altijd op mijn rechtervoet op mijn grote teen aan de buitenkant ...
Ik heb loopschoenen, loopsokken en heb al een paar keer Compeet geprobeerd, maar dit houdt het niet tegen .. Ik ben bang dat als ik echt verder ga lopen ik er problemen mee ga krijgen (loop nu ruim 10 km). Iemand tips?
Het parcours gaat meer naar beneden dan naar boven gelukkigquote:Op maandag 29 juni 2009 21:43 schreef JortK het volgende:
Wellicht morgen even inschrijven voor de zevenheuvelen, maar ik ben geen ster in heuveltjes op
Je start en finisht op dezelfde plek, dus dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:58 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
Het parcours gaat meer naar beneden dan naar boven gelukkig
Stukken omhoog zijn vaak heel steil en stukken naar beneden zijn vaak heel lang. Ideaal dus!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:10 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Je start en finisht op dezelfde plek, dus dat lijkt me sterk.
Ik vind het de leukste loop (en afstand) die ik gelopen hebquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:49 schreef PteV het volgende:
Voor mij wordt het de eerste keer, maar heb er nu al zin na het lezen van jullie ervaringen
* Sport_Life woont ook (een heel stuk) onder schiphol. Maar altijd wel gezellig om met een aantal lopers heen te gaan !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:21 schreef beertenderrr het volgende:
Ook wat mij betreft de leukste loop van Nederland, al heb ik er nog niet veel gedaan. Dam tot dam zal ergens wel vergelijkbaar zijn aan beleving en aantal deelnemers. Echter vind ik het parcours van 7heuvelen stukken toffer. "Bergen" en natuur
* beertenderrr woont onder Schiphol
Het is te doen, alleen, hoeveel training ben je van plan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:03 schreef geenfiets het volgende:
wil over een half jaar een marathon lopen![]()
ongeveer 3 weken geleden weer begonnen met sporten sinds een lange tijd.
moet te doen zijn, hoop ik dan
2x per week echt hardlopen en verder in de sportschool doe ik krachttraining en tussendoor dus soms ff een paar korte stukjes op de loopband.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:24 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het is te doen, alleen, hoeveel training ben je van plan?
Als je echt voor de marathon wil gaan trainen zou ik wel wat vaker dan 2x per week gaan lopenquote:Op woensdag 1 juli 2009 09:28 schreef geenfiets het volgende:
[..]
2x per week echt hardlopen en verder in de sportschool doe ik krachttraining en tussendoor dus soms ff een paar korte stukjes op de loopband.
ik kan nu 10 km met deze hitte en voor mij normaal tempo zonder problemen uitlopen.
wil het langzaam opbouwen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:19 schreef PteV het volgende:
[..]
Als je echt voor de marathon wil gaan trainen zou ik wel wat vaker dan 2x per week gaan lopen
Langzaam opbouwen als je binnen een half jaar een marathon wil lopen? Gast, stel reeële doelen voor jezelf...het enige wat je nu aan het doen bent is systematisch je lichaam slopen. Met 2 keer per week ga je dat niet redden, zoek eerst maar eens een fatsoenlijk schema op.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:46 schreef geenfiets het volgende:
[..]
wil het langzaam opbouwen.
nu zit ik op 10, wil ik een standaard loop van maken.
dan een keer 15 en dan 20, 25 en de laatst 15 doe ik dan wel er zo bij.
heb een keer meer dan een marathon gelopen, maar toen was ik bezopen en de weg kwijt![]()
(kon 2 dagen niet meer lopen, dat was wat minder)
Oei, ik hoor juist van veel mensen dat het laatste stuk het meest zwaar is. Dat de marathon pas na 30 km begint. Zelf weet ik dat niet omdat ik nooit verder dan 25 km heb gelopen. Omdat ik zelf een marathon wil gaan lopen informeer ik wel eens hier en daar en dat is wat ik vaak hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:46 schreef geenfiets het volgende:
[..]
heb een keer meer dan een marathon gelopen, maar toen was ik bezopen en de weg kwijt![]()
Tuurlijk is het mogelijk, maar gezien de relatief korte voorbereidingstijd en de manier waarop hij het denkt te bereiken lijkt het meer op het slopen van het lichaam dan gericht toewerken naar het lopen van een marathon. Gewoon rustig opbouwen, je lichaam niet te hard slopen, stapje voor stapje toewerken naar het eindresultaat en het zal misschien langer duren, maar je geniet er ook langer van op die manierquote:Op woensdag 1 juli 2009 13:32 schreef Grumpey het volgende:
het is mogelijk PteV, dat bewijzen genoeg mensen. Als je een goede conditie hebt, leuke lichaamsbouw, en een fanatiek doorzettingsvermogen is het gewoon goed mogelijk.
Het is echter de vraag of je dat moet willen. Helemaal gesloopt zijn is niet gezond, en zal het ook nooit worden. Je breekt gewoon je spieren af. Als je nu eens 3x per week gaat lopen, dan maak je het voor je lichaam al veel verdragelijker.
Maar als je wilt bewijzen dat jij het kan, geen probleem, want het kan. Alleen vraag ik me af voor wie je dat dan aan het doen bent, aangezien je jezelf voornamelijk achteruit mee helpt op die manier in mijn ogen.
Been there done that.... (met de 21 km, kun je nagaan jij loopt dat hele eind nog een keer).quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:46 schreef geenfiets het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 juli 2009 13:45 schreef geenfiets het volgende:
ik probeer ook geen supertijd neer te zetten maar mijn eigen tempo uiteraard.
moet zeggen dat het trainen steeds beter gaat en ik er meer zin in heb.
die laatste keer 10 km was ik niet bekaf, kon nog wel 5 erbij denk ik.
ook geen last van spierpijn alleen mijn enkel die pijn doet soms.
zware blessures aan gehad toen ik nog veel basketbalde
ivm met temperaturen volgens mij. Herfst en lente zijn niet te warm en te koud, dus ideaal loopweerquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:58 schreef knnth het volgende:
Waarom zijn al die lopen praktisch tegelijkertijdEcht alles wat leuk is, is in maart/april of in september/oktober waardoor je de tien leuke lopen die je wil doen in een periode van 15 weken moet proppen ...l
heb wat dat betreft nog erg goede beenspieren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 23:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
![]()
Ter vergelijking: sla 3x met je knokkels tegen de muur. Nergens last van. Doe het vervolgens 100x. Dat idee krijg je ook bij het hardlopen zonder goede voorbereiding. Op conditie red je het waarschijnlijk wel als je de 10 makkelijk uitloopt (en nog veel traint) maar de rest van je lichaam niet.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 01:13 schreef geenfiets het volgende:
we zullen zien waar ik kom, wil eind augustus 25 km op mijn gemak kunnen lopen
2500quote:
Heerlijk !quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:30 schreef Sport_Life het volgende:
pff ik zat de hele dag duf op kantoor te wezenMisschien straks nog even 5km door de duinen hardlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |