abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70404379
Helden! Ik gooi doorgaans het bijltje er onmiddellijk bij neer zodra de temperatuur boven de 25 graden komt. Maar ik hou m'n conditie wel een beetje op peil, door skaten en fietsen.

Volgens mij is de inschrijving voor de Zevenheuvelen al open hoor. Tenminste, ik dacht dat ik al was ingeschreven. [edit]Oh, hm, nee dus Eind juni inschrijving open.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:07:41 #227
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_70404549
Ik verzet vandaag geen poot Ik heb al hoofdpijn van de hitte. Nu gaan lopen en ik weet zeker dat ik ergens neerval.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_70408371
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:55 schreef PteV het volgende:
Zo, net terug van een 8,5 km loop...ging best lekker met deze hitte Nog meer mensen die de Zevenheuvelenloop gaan lopen? Inschrijving kan elk moment opengaan....
Jup ik doe ook weer mee! . Wil nu een keer echt fanatiek trainen met een heel strak trainingsschema. 1x per week heuveltrainen (rondjes van 6 minuten met 20 meter hoogteverschil), 2x per week sportschool (1x benen en 1x cardio/interval daarnaast crosstrainer en lichtjes fietsen) en 1x per 2 weken een lange loop rond de 10 km.
Hoop nu eindelijk rond het uur uit te komen op de 7 heuvelen . Vorig jaar 1uur 13minuten, jaar daarvoor 1uur 15 minuten.
pi_70417467
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:24 schreef Sport_Life het volgende:

Hoop nu eindelijk rond het uur uit te komen op de 7 heuvelen . Vorig jaar 1uur 13minuten, jaar daarvoor 1uur 15 minuten.
Had je je in de voorgaande jaren dan helemaal niet voorbereid? 13 minuten verbeteren op je PR lijkt me wel heel ambitieus...

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-06-2009 08:01:02 ]
pi_70417479
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:24 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Jup ik doe ook weer mee! . Wil nu een keer echt fanatiek trainen met een heel strak trainingsschema. 1x per week heuveltrainen (rondjes van 6 minuten met 20 meter hoogteverschil), 2x per week sportschool (1x benen en 1x cardio/interval daarnaast crosstrainer en lichtjes fietsen) en 1x per 2 weken een lange loop rond de 10 km.
Een strak trainingsschema? Als loper kan ik dat niet beamen, omdat het lijkt of er weinig looptraining inzit.
1x in de week heuveltraining en eens in de twee weken een loop van 10 km.
Je wilt 15 km in het uur lopen, dan mis ik toch wat intervaltraining?
Ook lijkt mij een loop van 10 km kort voor een 15 km loop.
13 minuten sneller lopen is veel, maar goed ik weet niet hoe je je de vorige keren hebt voorbereid.
Ms werkt dit voor jou goed, ben in ieder geval benieuwd.

Oo
pi_70417488
Gisteravond weer een stukje gelopen. Nog steeds wat last van m'n voet, maar voorzichtig begonnen en het kort gehouden. Wat overigens wel uitkwam met dit weer.
Ik ging om half 9 weg en het voelde niet zo warm aan maar wat een zweetweer!
Het is echt weer even wennen
  zaterdag 27 juni 2009 @ 09:29:07 #232
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_70418019
Na lange blessure van micro fractuurtjes in mijn rechter enkel ben ik nu weer rustig aan het beginnen...Rustig afstanden/tijd opbouwen...snelheid komt later wel...

Doel is 1/2 marathon van Bergen onder de 1.30....hopelijk daarvoor nog ergens een startbewijs voor Damtot Dam zien te bemachtigen,....

Anyway,....gisteren even een kort stukje gelopen, wat ook bijna niet anders kon met deze temperaturen. Bij gebrek aan andere oplossingen had ik een kleine flesje watyer bij me...en gewoon flesje....en dat wrkt dus niet...

Nu zijn er uteraard een tal van mogelijkheden om vocht mee te nemen...zeker in de zomer bij wat langere lopen een must, maar wat is nou de beste? Van die Water-belts van Nike, Asics...andere merken? Waarop te letten, voor- nadelen etc?
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_70418261
ik heb een Fuel Belt gekocht poos geleden, maar ik vind het geklots van die flesjes om mijn middel superirritant. Klein waterflesje in de hand meenemen -> ook irritant geklots en gegeven moment werd het vasthouden ook vervelend.

Ik loop max 1.5 uur, dus als ik genoeg drink van te voren heb ik het ook niet echt nodig......normaliter.
Ga zo lopen, het is superbenauwd weer

Update:
viel mee met de hitte, het is hier zwaarbewolkt en gelukkig geen brandende zon (gelukkig bij hardlopen dan he).
15 km gelopen in relaxed tempo, bij km 12 dacht ik nog 'gaat best wel lekker, zal ik nog wat xtra km?'. Bij km 14 wist ik zeker dat ik het bij 15 zou laten

[ Bericht 16% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 27-06-2009 12:34:39 ]
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:03:30 #234
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_70418299
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:59 schreef computergirl het volgende:
ik heb een Fuel Belt gekocht poos geleden, maar ik vind het geklots van die flesjes om mijn middel superirritant. Klein waterflesje in de hand meenemen -> ook irritant geklots en gegeven moment werd het vasthouden ook vervelend.

Ik loop max 1.5 uur, dus als ik genoeg drink van te voren heb ik het ook niet echt nodig......normaliter.
Ga zo lopen, het is superbenauwd weer
merkte dat het gisteren ook wel lekker was om af en toe een plens water in mijn gezicht te hebben...

succes zo...ik zweet al als een otter van het typen hier...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 10:14:31 #235
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70418432
Hier is het overigens gewoon nog heerlijk verkoelend, briesje erbij en wat bewolking.
Ga zo dan nog even lopen, ergens tussen de 5 en de 10, ligt eraan of m'n knie meewerkt ditmaal.
pi_70423015
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 07:55 schreef e-runner het volgende:

[..]

Een strak trainingsschema? Als loper kan ik dat niet beamen, omdat het lijkt of er weinig looptraining inzit.
1x in de week heuveltraining en eens in de twee weken een loop van 10 km.
Je wilt 15 km in het uur lopen, dan mis ik toch wat intervaltraining?
Ook lijkt mij een loop van 10 km kort voor een 15 km loop.
13 minuten sneller lopen is veel, maar goed ik weet niet hoe je je de vorige keren hebt voorbereid.
Ms werkt dit voor jou goed, ben in ieder geval benieuwd.

Oo
Iets uitgebreider:
Heuveltraining: eerst 2,5 km op 65% HF Max ongeveer er naartoe lopen (beetje inlopen dus), dan de heuvels pakken op ong. 90-95% HF Max (tot ik erbij neerval), dan weer terug 2,5 km. Dit is dus een creatieve, korte interval training eigenlijk. En in de sportschool doe ik ook weer van alles met interval (1-1) en een beetje benen trainen met weinig gewicht. Maargoed, het is een beetje aanmodderen en kijken waar ik het meeste resultaat uit haal, mijn ervaring met interval is wel ontzettend goed als training. En ik vind interval leuker/spannender dan 10/15 km rondlopen op een constant tempo. Ik heb ook redelijk wat boeken gelezen over hardlopen/cardio en er zit ook niet echt een rode lijn in. De ene schrijver vindt dat je zoveel mogelijk op de lange afstand moet trainen die je loopt, de andere zegt weer dat je dan juist overtraint en dmv interval het wedstrijdtempo af en toe moet benaderen, maar niet langer dan 5 min. constant. Is ook denk ik voor iedereen verschillend.

Daarbij kan ik niet meer zoveel lange afstandslopen trainen, na een halve marathon 1,5 jaar geleden is mn knie zwaar overbelast geraakt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sport_Life op 27-06-2009 14:24:50 ]
pi_70423105
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 07:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Had je je in de voorgaande jaren dan helemaal niet voorbereid? 13 minuten verbeteren op je PR lijkt me wel heel ambitieus...
De eerste keer niet specifiek voorbereid voor hardlopen (een traingingsrondje van 5 km 2 dagen ervoor ), de tweede keer liep ik al wat vaker. Heb wel tot een jaar of 8 geleden fanatiek hockey gedaan, dus was niet helemaal beginner qua conditie .

En 13min is wel ambiteus ja.. maarja als het de helft is ben ik ook tevreden . Maar denk dat het met veel training in theorie wel mogelijk is, mits ik het door kan zetten en niet te druk krijg straks.
pi_70425692
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 14:16 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

De eerste keer niet specifiek voorbereid voor hardlopen (een traingingsrondje van 5 km 2 dagen ervoor ), de tweede keer liep ik al wat vaker. Heb wel tot een jaar of 8 geleden fanatiek hockey gedaan, dus was niet helemaal beginner qua conditie .

En 13min is wel ambiteus ja.. maarja als het de helft is ben ik ook tevreden . Maar denk dat het met veel training in theorie wel mogelijk is, mits ik het door kan zetten en niet te druk krijg straks.
13min sneller is bijna 1min eraf per km, om precies te zijn 52s. Succes daarmee Overigens ben ik het met je eens dat lange duurlopen saai zijn en zwaar overrated zijn mbt trainingsprikkel.
pi_70426533
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 15:50 schreef Keort het volgende:

[..]

13min sneller is bijna 1min eraf per km, om precies te zijn 52s. Succes daarmee Overigens ben ik het met je eens dat lange duurlopen saai zijn en zwaar overrated zijn mbt trainingsprikkel.
Gewoon helling af 18km/h, helling naar boven 12 km/h en op vlak stuk 15 km/h, dat klinkt al een stuk 'eenvoudiger' . Nu loop ik vlak ongeveer 12 km/h over een lange afstand.
pi_70427171
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 07:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

10 km gelopen in amsterdamse bos gisteravond
tering ... vond het toch wel erg warm.
Ging ook knudde qua snelheid
Net 10 kilometer in Adamsebos !
Damn wat een hitte, maar wel heerlijk !
Gelukkig samen, anders lag ik nu dood onder een boom
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_70427338
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:48 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Net 10 kilometer in Adamsebos !
dat hele bos zit vol met 'vals plat' en kiezelpaadjes volgens mij, kan er nooit een goed tempo neerzetten.
of misschien ben ik wel teveel een beton-loopster
pi_70427647
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat hele bos zit vol met 'vals plat' en kiezelpaadjes volgens mij, kan er nooit een goed tempo neerzetten.
of misschien ben ik wel teveel een beton-loopster
Starten bij OS, naar overkant bosbaan door het bos, teruglopen via andere kant, ook via het bos en dan terug naar OS
Kiezels ontwijkend verplaatsingsgedrag, met in achtneming boze fietserts

Will do !
pi_70429092
Vanaf maandag kun je inschrijven voor de Zevenheuvelenloop
pi_70429196
Poeh, die hitte viel niet mee.
pi_70429972
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:54 schreef Blawh het volgende:
Tijdens wat ?
pi_70430043
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:54 schreef Blawh het volgende:
Ik vind dat juist wel prettig, heb meer een hekel aan kou, slaat zo op mn keel!
pi_70430133
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:26 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik vind dat juist wel prettig, heb meer een hekel aan kou, slaat zo op mn keel!
Bij onder 0 idd zwaarder !
Beste is beetje regen en veel zuurstof
pi_70430186
Zijn er meer trouwens die naar de sportschool gaan hier of ben ik de enige?
pi_70431362
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:31 schreef Sport_Life het volgende:
Zijn er meer trouwens die naar de sportschool gaan hier of ben ik de enige?
nee hoor, maar ik doe daar alleen lesjes. Op de loopband kan ik niet lopen
pi_70431584
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee hoor, maar ik doe daar alleen lesjes. Op de loopband kan ik niet lopen
nee maar fietsen, crosstrainene enzo is ook wel leuk , Maar heb het idee dat ik bijna de enige 'hardloper' ben daar in de sportschool, de meeste zitten daar puur voor hun uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')