abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69116104
quote:
Op zondag 17 mei 2009 12:13 schreef e-runner het volgende:
Ben al een tijdje aan het hardlopen, zo'n 2 jaar. Het laatste jaar met de nodige blessures, maar nu alweer een tijdje lekker door kunnen lopen. Pas boekje besteld van Verheul en nu probeer ik die schema's uit.
Dus vooral rustige intervallen lopen.
Wat ik merk is dat ik minder vermoeid ben na een loopje, ik denk door de relatieve lange rust die er tussen de intervallen zit.
Ik lees dat hier ook enkele mensen zijn die volgens verheul trainen of iets dergelijks.
Ben benieuwd wat hun ervaringen zijn.
Yup, extensief intervallen en bijna geen saaie duurtrainingen meer Mij bevalt het ook prima, loop nu een maandje of 3 aan de hand van de souplesse-methode, die gebaseerd is op de verheul-methode. Wat je zegt, minder vermoeidheid na trainingen wat ik erg prettig vind (meer energie voor andere dingen!) - ook ben ik lichter en makkelijker gaan lopen. Én: geen loopscholing meer, wat ik toch maar saai vind

Ook sluit het qua logica meer aan op mijn zwemachtergrond, als je traint voor de 800m borstcrawl ga je niet allemaal 800m maken, maar je deelt de afstand op in stukjes. Dus, 100tjes, 200tjes, of 400tjes zwemmen.
pi_69117255
De halve marathon van Leiden was geweldig! Ik zat er lekker in en liep 1 uur 48 en nog wat (m'n allereerste hardloopwedstrijd), woepdiedoe. Dat mocht ook wel want ik keek constant achterom of ik de pacers van de 1:50 niet te dichtbij zag komen.

Nu lekker in de stad een terrasje pakken - als het droog blijft.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_69118184
Nou, na al dat gefiets van de afgelopen weken vandaag weer een km of 15 gelopen, maar dat ging niet van harte. Blijkt maar weer dat het geen geweldige combinatie is, of iig niet voor mij dan
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_69118851
Marikenloop 5km ging lekker Bij de start even last van mijn astma, maar daarna niet meer. Ook na de finish niet benauwd geworden. Ben benieuwd naar de tijd, maar volgens mij weer rond de 45 minuten. Het voelde niet als sneller dan in Enschede iig, maar in Enschede heb ik even gewandeld en vandaag niet.
pi_69118965
Gefeliciteerd omearos Puike prestatie, ik weet niet of ik dat zou durven/kunnen.
  zondag 17 mei 2009 @ 15:37:22 #281
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69119575
Oh help, ik ben dus echt 814 keer gestorven op de halve marathon vandaag. Nog nooit zo afgezien in m'n leven, na 12 km begonnen m'n knieën al pijn te doen en ik moest de laatste 9 km dus echt met de tong op het asfalt lopen. Conditioneel was het geen probleem, maar ik kreeg m'n ene poot nauwelijks voor de andere zeg, op het eind had ik zelfs moeite met elke verkeersdrempel. Ik werd ook alleen maar ingehaald de laatste kilometers, helemaal kapot ging ik van de pijn.

Ik denk niet dat ik de komende dagen nog wat kan bewegen, maar ik heb 'm wel uitgelopen. 1874e van de 2100 geworden , 2:08:07, ben ik op zich niet ontevreden mee. Maar had sneller gekund, had ik wel beter moeten trainen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_69120186
Mooi Nam_Solier en omearos, en ook mooi Silenus, het was dan wel een lijdensweg maar je hebt 'm uitgelopen! Nu nog wachten op nieuws van annoh.

Marikenloop ging erg lekker hier, door de regen die vanochtend toch even gevallen is zat er veel zuurstof in de lucht. Ben tevreden over m'n tijd (54-en-een-beetje) en heb vooral veel zin om meer te gaan trainen omdat ik bij het finishen meteen al wist dat ik harder had gekund. Ben teruggevallen in m'n oude gewoonte om heel erg op safe te spelen en tot op 2 km van de finish veel te langzaam te lopen, als ik daarmee kap is er ruimte voor verbetering, ik voel het .

En het was een leuk evenement met een goeie sfeer. Goedgoed, ik ben iemand die fronst bij het feit dat honderden vrouwen zo'n zuurstokroze "because I'm a girl"-shirt kopen, maar ik moet ze nageven dat het een goed georganiseerde en prettige wedstrijd was. Met heel veel publiek langs de kant en allemaal mensen die volslagen vreemden gingen aanmoedigen omdat de namen op de startnummers stonden.
  zondag 17 mei 2009 @ 16:12:48 #283
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_69120630
Bij gebrek aan zonneschijn en overdaad aan regen mijn indoor fiets maar even gebruikt voor een rpm les
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_69120842
Halve marathon in Leiden ging super goed!

Had niet echt een idee waar ik stond qua conditie, al ging het tijdens de Bata al best lekker paar weekjes terug. Maar het was top vandaag. Wat wind tegen en druppels de eerste 5-6 km, maar heerlijk ontspannen kilometers gemaakt. Ongeveer volgehouden de hele race door, ging bijna alleen maar harder, de laatste kilometer (2-3) waren wel wat afzien, maar meer omdat ik steeds nog wat aanzette.

Tijden:

1:31.29 (145e plaats, vorige PR was 1:37.15 van de CPC).

5 km: 22:02
10 km: 43:52 (21:51)
1/4 marathon: 46:07
15 km: 1:05.48 (21:54) (Sneller dan tijdens m'n PR van de Zevenheuvelen)
20 km: 1:27.04 (21:16)

Laatste 2 km en 195 meter ging in 8 minuten 22, boven de 15 per uur dus. Voor m'n gevoel ook heerlijk gelopen, altijd geniaal als het lukt en je je zo goed voelt dat je beetje negatieve split kunt lopen.
Jack does it in real time...
pi_69120889
Wow, da's echt snel! Er zat daar vast ook veel zuurstof in de lucht .
pi_69121279
Ok, waarschijnlijk is er al wel eerder over gepost maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik ben nu zelf aan het hardlopen en waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om zowel mijn hartslag te meten als de afstand die ik loop/snelheid. Nu heb ik al dat nike+ systeem gezien maar dat hoort dan weer specifiek bij die nike + schoenen die ik niet hoef. Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan aanschaffen?
  zondag 17 mei 2009 @ 17:40:26 #287
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_69123368
Zo, Marikenloop vandaag ook gelopen! Ik was met mijn training nog net niet zover om de 5 km te lopen dus vandaag mijn persoonlijk record neergezet door 'm voor het eerst te doen! De tijd is beroerd (36 mins), maar mijn doel (het uitlopen zonder wandelen) is bereikt. Ik ben trots op mezelf . Ik heb me trouwens nog erg ingehouden omdat ik bang was helemaal kapot te gaan vlak voor de finish. Dus ik zie genoeg ruimte voor verbetering!
  zondag 17 mei 2009 @ 17:47:04 #288
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_69123601
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:35 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Ok, waarschijnlijk is er al wel eerder over gepost maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik ben nu zelf aan het hardlopen en waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om zowel mijn hartslag te meten als de afstand die ik loop/snelheid. Nu heb ik al dat nike+ systeem gezien maar dat hoort dan weer specifiek bij die nike + schoenen die ik niet hoef. Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan aanschaffen?
Garmin en Polar verkopen ook dergelijke horloges en daar heb je geen schoenen voor nodig
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_69124370
Marikenloop 5 km gelopen in 30:08

Ging best goed, heb best wel wat keuvelende dames ingehaald. Lekker door de modder baggeren in het bos daar maar wel fijn gelopen. Ben blij met mijn tijd, mijn 'oude' tijd was 35:38 dus dit was een hele grote verbetering
pi_69126905
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:37 schreef Silenus het volgende:
Oh help, ik ben dus echt 814 keer gestorven op de halve marathon vandaag. Nog nooit zo afgezien in m'n leven, na 12 km begonnen m'n knieën al pijn te doen en ik moest de laatste 9 km dus echt met de tong op het asfalt lopen. Conditioneel was het geen probleem, maar ik kreeg m'n ene poot nauwelijks voor de andere zeg, op het eind had ik zelfs moeite met elke verkeersdrempel. Ik werd ook alleen maar ingehaald de laatste kilometers, helemaal kapot ging ik van de pijn.

Ik denk niet dat ik de komende dagen nog wat kan bewegen, maar ik heb 'm wel uitgelopen. 1874e van de 2100 geworden , 2:08:07, ben ik op zich niet ontevreden mee. Maar had sneller gekund, had ik wel beter moeten trainen.
Vind het echt heel tof dat je toch door bent gegaan, ik had in dat geval allang opgegeven. Dus hulde!

Oh ja, op de site van de uitslagen van de halve marathon staat een foutje, de eerste 4 lopers liepen het in een half uur ofzo - dat kan natuurlijk niet.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_69127525
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:29 schreef Nam_Soldier het volgende:

Oh ja, op de site van de uitslagen van de halve marathon staat een foutje, de eerste 4 lopers liepen het in een half uur ofzo - dat kan natuurlijk niet.
volgns mij gebeurt dat heel vaak, lopers die zich voor een langere afstand hebben ingeschreven en uiteindelijk een kortere lopen. Was er ook een 10 of 5 km?
pi_69128483
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

volgns mij gebeurt dat heel vaak, lopers die zich voor een langere afstand hebben ingeschreven en uiteindelijk een kortere lopen. Was er ook een 10 of 5 km?
Ja dat klopt, scherp.
אין מקום כמו ארץ ישראל
  zondag 17 mei 2009 @ 20:54:04 #293
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_69130297
Hmm.. Volgens mij heb ik de oorzaak van die verkrampte grote teen te pakken. Ik loop met een antipronatieschoen, waarin ik ook nog eens een antipronatiezool had liggen. Hierdoor ging ik volgens mij overcompenseren (supineren heet dat geloof ik), waardoor mijn grote teen de grond niet meer goed raakte. Ik heb het vandaag geprobeerd zonder het speciale zooltje en voila! Geen pijn in de grote teen!

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_69135089
Dat zou het best weleens kunnen zijn! Mooi dat je dat met wat trial-and-error hebt uitgevonden.

Ik denk dat het onmogelijk is dat ik GEEN hoofdpijn heb na een wedstrijd. Vandaag heb ik echt genoeg gedronken, dat weet ik zeker (heb in de uren na afloop liters geplast, namelijk ). En toch weer hoofdpijn, alhoewel wel dusdanig dat er geen pillen nodig zijn. Ik ga waarschijnlijk binnenkort lid worden van een atletiekvereniging (komende week voor het eerst 'op proef' meetrainen), misschien lopen daar nog mensen rond die er iets zinnigs over kunnen zeggen. Het is allemaal niet heel vreselijk, maar wel gewoon irritant. Wellicht is het de prijs die ik betaal voor nooit blessures hebben .

Heb er wel zin in om lid te worden van een club. Zijn jullie dat ook eigenlijk, of trainen jullie voor jezelf? Ik train minder frequent en minder fanatiek als ik het zelf doe, merk ik. Maar een vriend van me heeft superveel discipline, die gaat op eigen houtje 4x in de week lopen en zet daar alles voor opzij.
  zondag 17 mei 2009 @ 23:37:42 #295
175950 Marurk
Baggeraar
pi_69136796
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:19 schreef DeeBee het volgende:

Had niet echt een idee waar ik stond qua conditie, al ging het tijdens de Bata al best lekker paar weekjes terug. Maar het was top vandaag. Wat wind tegen en druppels de eerste 5-6 km, maar heerlijk ontspannen kilometers gemaakt. Ongeveer volgehouden de hele race door, ging bijna alleen maar harder, de laatste kilometer (2-3) waren wel wat afzien, maar meer omdat ik steeds nog wat aanzette.

Tijden:

Laatste 2 km en 195 meter ging in 8 minuten 22, boven de 15 per uur dus. Voor m'n gevoel ook heerlijk gelopen, altijd geniaal als het lukt en je je zo goed voelt dat je beetje negatieve split kunt lopen.
Wat een topprestatie! Hulde!
5 km kan ik ook nog wel rennen in die tijd, 7,5 km ook nog wel, maar 20 km of meer... wow dan moet je toch echt een goede conditie hebben. Ben nu aan het trainen voor de 10k (langzaam opbouwen), en lig na elke les echt bijna met m'n tong op het asfalt (maar ren hem wel uit!). Nog meer trainen dus...

En ook @ de rest: supergoed van jullie allemaal!
pi_69139697
quote:
Op zondag 17 mei 2009 16:19 schreef DeeBee het volgende:

Tijden:

Mooie tijd, nu nog harder weggaan en langer afzien , want je kon nog flink versnellen zie ik. Hard weggaan en sterven is wel een kunst, maar als je dan een nog scherper PR loopt is het het meer dan waard
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_69141101
Vanavond Gregory Sedoc in Holland Sport
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_69141531
Wedstrijdweek!

Aanstaande zondag: The Hague Royal Ten 10k. PR: 50:03. Doel: 45:00

Volle focus nu. Vandaag en donderdag nog kleine training, en dan zondag heerlijk stuk gaan.
pi_69142242
mooie tijden allemaal

knnth succes

Ik doe een weekje rustig aan en dan begin ik weer bij Evy1, maar dan op een hoger tempo. Eens zien of dat wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')