Yup, extensief intervallen en bijna geen saaie duurtrainingen meerquote:Op zondag 17 mei 2009 12:13 schreef e-runner het volgende:
Ben al een tijdje aan het hardlopen, zo'n 2 jaar. Het laatste jaar met de nodige blessures, maar nu alweer een tijdje lekker door kunnen lopen. Pas boekje besteld van Verheul en nu probeer ik die schema's uit.
Dus vooral rustige intervallen lopen.
Wat ik merk is dat ik minder vermoeid ben na een loopje, ik denk door de relatieve lange rust die er tussen de intervallen zit.
Ik lees dat hier ook enkele mensen zijn die volgens verheul trainen of iets dergelijks.
Ben benieuwd wat hun ervaringen zijn.
Garmin en Polar verkopen ook dergelijke horloges en daar heb je geen schoenen voor nodigquote:Op zondag 17 mei 2009 16:35 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Ok, waarschijnlijk is er al wel eerder over gepost maar ik kon het zo snel niet vinden. Ik ben nu zelf aan het hardlopen en waar ik naar op zoek ben is een mogelijkheid om zowel mijn hartslag te meten als de afstand die ik loop/snelheid. Nu heb ik al dat nike+ systeem gezien maar dat hoort dan weer specifiek bij die nike + schoenen die ik niet hoef. Heeft iemand tips voor wat ik het beste kan aanschaffen?
Vind het echt heel tof dat je toch door bent gegaan, ik had in dat geval allang opgegeven. Dus hulde!quote:Op zondag 17 mei 2009 15:37 schreef Silenus het volgende:
Oh help, ik ben dus echt 814 keer gestorven op de halve marathon vandaag. Nog nooit zo afgezien in m'n leven, na 12 km begonnen m'n knieën al pijn te doen en ik moest de laatste 9 km dus echt met de tong op het asfalt lopen. Conditioneel was het geen probleem, maar ik kreeg m'n ene poot nauwelijks voor de andere zeg, op het eind had ik zelfs moeite met elke verkeersdrempel.Ik werd ook alleen maar ingehaald de laatste kilometers, helemaal kapot ging ik van de pijn.
Ik denk niet dat ik de komende dagen nog wat kan bewegen, maar ik heb 'm wel uitgelopen. 1874e van de 2100 geworden, 2:08:07, ben ik op zich niet ontevreden mee. Maar had sneller gekund, had ik wel beter moeten trainen.
volgns mij gebeurt dat heel vaak, lopers die zich voor een langere afstand hebben ingeschreven en uiteindelijk een kortere lopen. Was er ook een 10 of 5 km?quote:Op zondag 17 mei 2009 19:29 schreef Nam_Soldier het volgende:
Oh ja, op de site van de uitslagen van de halve marathon staat een foutje, de eerste 4 lopers liepen het in een half uur ofzo - dat kan natuurlijk niet.
Ja dat klopt, scherp.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:45 schreef computergirl het volgende:
[..]
volgns mij gebeurt dat heel vaak, lopers die zich voor een langere afstand hebben ingeschreven en uiteindelijk een kortere lopen. Was er ook een 10 of 5 km?
Wat een topprestatie! Hulde!quote:Op zondag 17 mei 2009 16:19 schreef DeeBee het volgende:
Halve marathon in Leiden ging super goed!
Had niet echt een idee waar ik stond qua conditie, al ging het tijdens de Bata al best lekker paar weekjes terug. Maar het was top vandaag. Wat wind tegen en druppels de eerste 5-6 km, maar heerlijk ontspannen kilometers gemaakt. Ongeveer volgehouden de hele race door, ging bijna alleen maar harder, de laatste kilometer (2-3) waren wel wat afzien, maar meer omdat ik steeds nog wat aanzette.
Tijden:
1:31.29 (145e plaats, vorige PR was 1:37.15 van de CPC).
5 km: 22:02
10 km: 43:52 (21:51)
1/4 marathon: 46:07
15 km: 1:05.48 (21:54) (Sneller dan tijdens m'n PR van de Zevenheuvelen)
20 km: 1:27.04 (21:16)
Laatste 2 km en 195 meter ging in 8 minuten 22, boven de 15 per uur dus.Voor m'n gevoel ook heerlijk gelopen, altijd geniaal als het lukt en je je zo goed voelt dat je beetje negatieve split kunt lopen.
Mooie tijd, nu nog harder weggaan en langer afzienquote:Op zondag 17 mei 2009 16:19 schreef DeeBee het volgende:
Halve marathon in Leiden ging super goed!
Had niet echt een idee waar ik stond qua conditie, al ging het tijdens de Bata al best lekker paar weekjes terug. Maar het was top vandaag. Wat wind tegen en druppels de eerste 5-6 km, maar heerlijk ontspannen kilometers gemaakt. Ongeveer volgehouden de hele race door, ging bijna alleen maar harder, de laatste kilometer (2-3) waren wel wat afzien, maar meer omdat ik steeds nog wat aanzette.
Tijden:
1:31.29 (145e plaats, vorige PR was 1:37.15 van de CPC).
5 km: 22:02
10 km: 43:52 (21:51)
1/4 marathon: 46:07
15 km: 1:05.48 (21:54) (Sneller dan tijdens m'n PR van de Zevenheuvelen)
20 km: 1:27.04 (21:16)
Laatste 2 km en 195 meter ging in 8 minuten 22, boven de 15 per uur dus.Voor m'n gevoel ook heerlijk gelopen, altijd geniaal als het lukt en je je zo goed voelt dat je beetje negatieve split kunt lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |