Nou gister weer gelopen en ook dit keer was het weer raak. Wederom naar de gaasperplas geweest en daar is altijd wel wat te beleven. Even een korte samenvatting tot nu toe, waarvan 1 & 2 van twee weken geleden waren:
1) Er was zo'n man die de hele boel bij elkaar schreeuwde, dus dat begon al leuk. Eenmaal een beetje de betreffende geluidsbron in het zicht, zien we hem agressief voorover zijn vrouw/vriendin gebogen staan haar duidelijk te maken dat ze maar naar het arbeidsbureau moest voor een baan. Het leek erop of hij haar zou slaan, maar hebben we niets van meegekregen uiteindelijk.
2) Eenmaal een aantal meters verder gelopen kwamen we bij de volgende attractie. Er zat daar zo'n negerinnetje op het bankje, iets wat wel vaker voorkomt in Amsterdam. Echter stond voor haar een neger, ook niet heel vreemd, een beetje raar te wankelen. Tussen een aantal kinderen leek het er toch op dat ze op het punt stond om die kerel eens een enorme pijpbeurt te geven en het zou me niets verbazen als dat nog gebeurt is ook. Het was wel een vluggertje, want bij het tweede rondje waren ze al weer weg.
3) Ook gister was het weer raak. Op de route komen we altijd langs een parkeerplaatsje waar je toch wel je vermoedens bij hebt. Nou gister waren deze bevestigd. In de auto zat dus een man, maar niet achter het stuur. Op deze plaats zat zijn vriendin, maar deze was op dat moment verschoven naar de bijrijdersstoel, dus op de man. Aan het gezicht van de vrouw af te lezen mocht ze niet klagen en was er zo het vermoeden dat het een en ander tussen haar benen afspeelde.
4) Helaas was het gister ook de beurt voor de plaatselijke scholen om een avondvierdaagse te doen. Zo erg is dat op zich niet, maar wel als dat over je looproute gebeurt en helemaal als er geen alternatief is om omheen te lopen. We kwamen dus in het gedrang van een aantal scholen uit Amsterdam. Nou wat die kinderen allemaal aan scheldwoorden ophalen is niet te geloven. Ik zal me maar inhouden, maar hier zou ik vroeger klappen voor gevangen hebben. Hele bevolkingsgroepen werden ziektes aangenaaid en hoe harder je dit verkondigde, hoe stoerder

je was. Wat wel weer leuk was, toen het paadje wat groter werd konden we weer wat doorlopen en gingen die kinderen a la rocky achter ons aanlopen (whehe ik liep ze er hard uit!!). Meteen onze maatschappelijke daad ook weer gedaan, zoveel lichaamsbeweging krijgen ze bij lange na niet in een week.
Tot zo ver de belevingen tot nu toe, ik kan niet wachten tot dinsdag. Hopelijk dan wel een snellere tijd van mijn mede loper, 57 minuten over 10km vind ik persoonlijk toch een beetje
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me