Zegt Renee Gielen dat Beth Holloway de hand in de verdwijning van Natalee heeft gehad?quote:
Heeft er ook niet in z'n geheel op gestaan OUWEFIETS, dat is BS van aapjes die niet willen toegeven dat ze poen hebben moeten betalen om die docu te zien.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:42 schreef OUWEFIETS het volgende:
In het kader van 'zinnige' bijdragen (ik wil niet achter blijven):
Naarstig op zoek naar de volledige docu. van R. Gielen op Youtube (bedankt voor de tip Johan555), helaas NIKS gevonden![]()
Bedankt daar voor, prima gesprekje met Renee Gielen die de zaak een "uit de hand gelopen wegloop scenario noemt" en even fijntjes laat weten dat ook Beth heeft mogen reageren op haar bevindingen maar dat ze dat, in tegenstelling tot Dave Holloway, heeft geweigerd.quote:echter, voor de lieve FOKbuiskindertjeswel even een ouderwets stukje radio opgeduikeld
http://www.knuku.com/sound/renegielen.mp3
''Dick Drayer sprak voorafgaande aan de uitzending met Renee Gielen (9'03")''
ik had 't zelf nog niet gehoord dus jullie zullen het ook wel niet gehoord hebben
Ze suggereert zelfs onverbloemd en volkomen onbewezen dat de familie Holloway zelf wel eens de hand kan hebben gehad in de verdwijning van Natalee. „Bij mij hebben de leugens in het boek van Beth Holloway en heel veel andere twijfelachtige beweringen en gebeurtenissen in de afgelopen 2,5 jaar de vraag opgeroepen: wilde Beth wel dat Natalee zou worden gevonden?” vraagt Gielen zich af.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:35 schreef mrBhimself het volgende:
Ik heb nergens gehoord dat Gielen dat heeft beweerd. Het feit dat Gielen en de Vries niet de beste vrienden zijn is wel duidelijk. Hoezo lastercampagne?
En, geloof jij ook nog dat het mogelijk is dat Joran van niets weet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:40 schreef mrBhimself het volgende:
Als we dan toch bezig zijn zou ik wel eens willen weten welk echt bewijs het OM, ALE of Peter de Vries heeft geleverd.
Zoals gezegd is dat het probleem van deze 'zaak' er is helemaal geen steekhoudend bewijs. Alleen maar verhalen, liegende verdachten, ongeloofwaardige getuigen en een onvolledig en slecht uitgevoerd onderzoek. Prima recept voor een onopgeloste verdwijning.
Ik zal het herphraseren johan, Beth Holloway heeft mogen reageren in/op de documentaire van Renee Gielen (Natalee the Unrevealed Time Lines) en heeft daar van af gezien.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:35 schreef johan555 het volgende:
Beth heeft mogen reageren op haar bevindingen? MOGEN NOG WEL![]()
Welke bevindingen dan ?
We vervallen in herhaling johan, mevrouw Gielen heeft leugens, tegenstrijdigheden en ronduit vreemde gebeurtenissen rondom Natalees verdwijning tegen het licht gehouden en daar terecht vragen bij gesteld.quote:noem eens 1 ding wat gielen echt boven water gekregen heeft !!! eentje maar !!!
Tuurlijk niet,quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:47 schreef johan555 het volgende:
Oh heeft Joran dan 20 uur lang bij peter rd vries zitten liegen ?
Joran heeft toch een redelijke opleiding en zit nu op de universiteit .
Hij is toch niet achterlijk ?
Of speelt ie ineens het achterlijke mannetje als er boven water komt dat hij in het geheim opgenomen is ?
Laat me niet lachen !!
Na de 2e d Vries uitzending hebben ze met de "media strateeg " de lijnen uitgezet om zo debiel mogelijk over te komen ( greta show ) (gesprek met z'n vader ) etc .
Maar .... daar trappen we toch echt niet in !!!
Johan hele ouwe foto, daar hebben ze (lees Klaas) je gisteren op Sacred Donkeys nog om uit gelachenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:53 schreef johan555 het volgende:
Hij zit ook nog flink achter de meisjes aan hoor,deze zal niet ouder dan 16 zijn .
[ afbeelding ]
ja je lurkt daar he dat weten wequote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:57 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Johan hele ouwe foto, daar hebben ze (lees Klaas) je gisteren op Sacred Donkeys nog om uit gelachen
ja dan was er weinig van over geblevenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:05 schreef bastibro het volgende:
Zonder Dave`s bijdrage had Gielen het filmpje persoonlijk door de plee gespoeld.
Dat het enige hoogtepunt, een vader die vol passie spreekt over zijn geliefde dochter.
Beste johan blijf nu toch eens rustig jochie, je raakt helemaal over je toeren als mevrouw Gielen ter sprake komt.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:01 schreef johan555 het volgende:
Nergens heb ik haar horen claimen DE waarheid in pacht te hebben.
Dat heeft ze dus wel .Overal roept ze facts don't lie ha ha
Ze zou bewijs hebben dat Beth eerder aangekomen is > is ontkracht
Ze zou bewijs hebben dat Beth al een poster had >is ontkracht
Natalee zou in een rehab hebben gezeten > nooit aangetoond
Doe maar even een linkje providen dan johan want ik weet niets van dergelijke uitspraken??quote:Iets tegen het licht houden heb ik geen moeite mee ,maar zeg dan niet van te voren dat je dingen gaat bewijzen .
Ik heb niets mogen lezen over Dave's reactie op zijn optreden in de documentaire van Renee Gielen, laat staan dat hij er spijt van zou hebben.quote:Het hele filmpje is een soort aanslag op Beth en slijmen met Dave
Die er spijt van heeft meegewerkt te hebben
quote:ORANJESTAD — Daniel Young en Kelly Castillo, de Amerikaanse onderzoekers die zich gesteund door minister van Justitie Rudy Croes in de Natalee Holloway-zaak mengden, hebben Aruba opnieuw een bezoek gebracht. Dit omdat minister Croes op nieuw een beroep op het duo deed om de zaak van de vermiste Vincenzo Tromp te onderzoeken. Tromp verdween op 27 november en ondanks diverse zoektochten van zowel justitie als privé-instanties ontbreekt nog iedere spoor van de man. Zowel minister Croes als premier Nelson Oduber ontvingen de Amerikanen die zeggen te beschikken over paranormale gaven. Twee jaar geleden zorgden hun uitlatingen nog voor veel ophef toen ze tijdens een bezoek op Aruba beweerden dat Joran van der Sloot onschuldig is en Natalee seksueel was misbruikt door stiefvader Jug Twitty. Moeder Beth Twitty zou volgens Young en Castillo hiervan op de hoogte zijn geweest en tegenover de autoriteiten hebben gelogen dat haar relatie met haar dochter slecht was.
Dat lijkt me ook niet mrB, maar "politically speaking" is het natuurlijk niet al te slecht om de verdwijning van een van Aruba's own in de spotlights te zetten met een paar sneaky verwijzingen naar de Holloway zaak.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:55 schreef mrBhimself het volgende:
Dat ze zich in Aruba nog inlaten met die theebladlezers kan ik niet volgen. Volgens mij voegen die helemaal niets toe aan enig onderzoek.
Vast goedkoper dan al die hillbillies in 2005quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:09 schreef mrBhimself het volgende:
Als je het als entertainment ziet, dan is het wat anders..overigens wel duur entertainment.
OK Harajuku, ik hoop alleen wel dat je het goed in de gaten houd dan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:14 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb t echt gehad. Dit is de aller-aller-laatste keer!
Degene die nu nog t lef heeft om iets denigrerends te posten gaat er gelijk minimaal een week vanaf.
En dat zegt ze ook namens mij.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:14 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb t echt gehad. Dit is de aller-aller-laatste keer!
Degene die nu nog t lef heeft om iets denigrerends te posten gaat er gelijk minimaal een week vanaf.
Doe alsjeblieft niet zo schijnheilig.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:19 schreef bastibro het volgende:
[..]
OK Harajuku, ik hoop alleen wel dat je het goed in de gaten houd dan.
Vooral dat denigrerende is het dat mij erg iriteert
Niks schijnheilig, je moet de genen aanpakken die steeds starten met het `op de man spelen`quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft niet zo schijnheilig.
Jij bent de enige die nu kut post.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:24 schreef bastibro het volgende:
[..]
Niks schijnheilig, je moet de genen aanpakken die steeds starten met het `op de man spelen`
Ben ik met je eens iedere keer dat jochie dit en jochie dat .quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:24 schreef bastibro het volgende:
[..]
Niks schijnheilig, je moet de genen aanpakken die steeds starten met het `op de man spelen`
Haha, jullie doet t doorgaans allebei.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:39 schreef johan555 het volgende:
[..]
Ben ik met je eens iedere keer dat jochie dit en jochie dat .
Interessant mrB, juist met het oog op dit soort laster lawsuits hebben de aapjes hun oude archieven een tijdje geleden gewist en nu schijnt het dus inderdaad te staan gebeuren.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:57 schreef mrBhimself het volgende:
Ik lees net op een ander forum dat Shaeffer en Silvretti een 'lawsuit' willen voorbereiden omdat ze op een aantal fora worden uitgemaakt voor oplichters en dat daardoor hun bedrijf in een kwaad daglicht wordt gezet.
Lezen jullie echt (allemaal) die andere fora nog (RU, SM)?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:19 schreef mrBhimself het volgende:
Het zou mij inderdaad niet verbazen als er ineens weer (voor de derde maal dan) een groot deel van het forum 'verloren is gegaan'. Ze hebben er tenslotte inmiddels ervaring mee daar :-)
weten we het nu nog steeds niet dat er twee kampen zijn in de holloway zaak ??, erger nog er worden geen feiten gegeven waarna we lekker op elkaar gaan schelden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:51 schreef JoBuster het volgende:
Ter bevestiging van mijn eerder bericht :
[..]
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:31 schreef duikkie het volgende:
gielen beweert iets zonder bewijs, dat van eerder aankomen bijvoorbeeld ga dan bijvoorbeeld naar hans mos toe leg het papier voor en vraag. dan krijg je antwoord, zo opereert peter anders wel, ook al is het onjuist hij laat het mos wel zien, heb gielen niet met haar docu naar hans mos zien gaan , WAAROM NIET ????
http://www.refugeesunleashed.net/about18143-0-asc-350.htmlquote:Hans Mos: Last question.
Q: can't hear
Hans Mos: If I understand you correctly you look at an interview as a witness statement. Yeah, okay...clear. You are thinking about, if I understand you correctly, the broadcast of mrs. Gielen from Curacao who looked into that subject. We do have that information. At the time there was an effort to question witnesses in America...this succeeded within limits....within limits...that's the case. And we would have liked a lot more information from America but we didn't succeed in that. And we can speculate a long time about why that is the case. I think you have to be very careful with speculating but it is a fact that little information came from there. That is certainly true. That was the last question. Thank you.
Duikkie, heb je dit gemist?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:31 schreef duikkie het volgende:
verklaar mij nou eens waarom je dan gaat lopen te liegen en dat nog steeds doet ?? en blijft zwijgen ?? en ik heb het niet alleen over joran , de kalpoe's zitten me daar ook een potje te zwijgen.
Beth Holloway is degene die fout zit, moedwillig mensen beschuldigt, en willens en wetens de Persistance steunde, terwijl ze had kunnen weten dat die kooi niet gestolen was en bovendien BEWUST NIET met de info over de kooi naar Hans Mos ging.quote:Furthermore the two brothers – who were considered suspects until 18 December 2007- but that were set aside by Jorans’ statement of not knowing anything, have been heard as witnesses. And also Patrick van der Eem – known by you by now- was questioned twice during his stay on Aruba as a witness.
als joran iets zegt ontkracht dat volgens mij helemaal nietsquote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:34 schreef yyentle het volgende:
[..]
Duikkie, heb je dit gemist?
[..]
Beth Holloway is degene die fout zit, moedwillig mensen beschuldigt, en willens en wetens de Persistance steunde, terwijl ze had kunnen weten dat die kooi niet gestolen was en bovendien BEWUST NIET met de info over de kooi naar Hans Mos ging.
Wie is hier de bedrieger? Beth Holloway?
Waarom?
Beth Holloway was degene die zweeg.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:16 schreef duikkie het volgende:
beth beschuldigen wat politie nalaat lijkt mij de omgekeerde wereld
En zo verzwijgt mevrouw Holloway wel meer, zoals we inmiddels weten.quote:Subsequently research has been done on account of a statement made by a witness, until then unknown for OM and police, but who was known by the Holloway family. It concerned a fisherman, who claimed that
that in the night of the disappearance of Natalee Holloway a large knife was stolen from one of the Fisherman's huts while at the same time a large crab cage was missing that at least was there until the month of April. You know this story. The owner of the crab cage was also interviewed as a witness by the Police, that hadn’t happened before, but stated that the concerning cage wasn’t at the huts but at his home. The fisherman was initially approached and questioned, so he stated, by mrs. Holloway who was accompanied by local press. The identity of this man was never revealed to the police. For us he was an unknown witness. It was because the Persistence ship at that time was searching for that mentioned cage and the OM started talking about this during a conversation with the father of Natalee Holloway, Dave Holloway, which lead to the identity of the witness….who was approached by the police then. Mind you, that happened just about 3 years after the girl disappeared. Only then the identity of this man was known.
Ach lezen is een groot woord, op RU is er niet veel te doen tenzij er echt ontwikkelingen in de zaak zijn en op SM bestaat 75% uit geleuter van bejaarde yanks over van alles en nog wat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:28 schreef bolsena het volgende:
Lezen jullie echt (allemaal) die andere fora nog (RU, SM)?
Ik heb dat een paar weken gedaan (vooral RU) maar heb er echt geen zin, tijd en puf meer voor 's avonds en in de weekenden (plus andere, LEUKERE en nuttigere bezigheden).
Zal alles met de publiciteit te maken hebben, deze zaak genereert $$$$ voor allerlei partijen, Beth, Dave, Cable Networks, Peterrrrr, Joran, Silvetti, fora, noem maar op en ze verdienen er aan.quote:Het is toch allemaal nog steeds dezelfde informatie die keer op keer maar weer ter sprake komt of ben ik nou zo gek?
Ik snap (zoals ook mrBhimself terecht al aangaf) sowieso niet waarom wij met zijn allen nog zo geintrigeerd zijn door deze zaak en niet of veel minder door andere verdwijningszaken en criminele cases.
Daar zullen vast wel wat sociologische of psychologische theorieen op losgelaten kunnen worden.
Hhmmm dat heb ik ook niemand zien beweren, hoewel het mij opvalt dat mevrouw Gielen voornamelijk achter de camera figureert en dat Peter het liefst met z'n snufferd (en Emmy) prominent in beeld staat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:31 schreef duikkie het volgende:
trouwens voor de gielen aanhangers, gielen is geen haar beter dan peter r de vries,
Oja, ik meende toch echt Dave Holloway in haar documentaire gezien te hebben.quote:met een verschil peter r de vries laat de hoofdrol spelers aan het woord
Jeetje wat deed Dompig dan in Natalee, The Unrevealed Time Lines?quote:en ook politie mensen en andere die bij het gerecht werken.
Ik weet niet wat erger is dat, of zelf bewijs proberen te creeren door uitlokking zoals de Vries.quote:gielen beweert iets zonder bewijs,
Zoals uit diverse quotes blijkt (zie hierboven yyentle) heeft Hans Mos kennis mogen nemen van de bevindingen van Renee Gielen, in tegenstelling tot Peterrr kiest mevrouw Gielen er echter niet voor om zelf uitgebreid in een interview setting met Hans Mos te gaan zitten, ter meerdere eer en glorie van zichzelf.quote:dat van eerder aankomen bijvoorbeeld ga dan bijvoorbeeld naar hans mos toe leg het papier voor en vraag. dan krijg je antwoord,
zo opereert peter anders wel, ook al is het onjuist hij laat het mos wel zien, heb gielen niet met haar docu naar hans mos zien gaan , WAAROM NIET ????
volgens mij is het de taak van de politie om dingen uit te zoeken, als andere mensen dat gaan doen is er wat aan de hand met de politie. wie ik allemaal spreek en verzwijg voor de politie, is toch geen misdaad.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:52 schreef yyentle het volgende:
[..]
Beth Holloway was degene die zweeg.![]()
[..]
En zo verzwijgt mevrouw Holloway wel meer, zoals we inmiddels weten.![]()
De vraag is, waarom.
dave holloway een hoofdrol speler ??? dacht het niet net zomin beth holloway. de hoofdrol spellers zijn die personen die tot deze verdwijningszaak hebben geleid, niet de mensen die antwoorden zoeken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:18 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Hhmmm dat heb ik ook niemand zien beweren, hoewel het mij opvalt dat mevrouw Gielen voornamelijk achter de camera figureert en dat Peter het liefst met z'n snufferd (en Emmy) prominent in beeld staat.
[..]
Oja, ik meende toch echt Dave Holloway in haar documentaire gezien te hebben.
[..]
Jeetje wat deed Dompig dan in Natalee, The Unrevealed Time Lines?![]()
[..]
Ik weet niet wat erger is dat, of zelf bewijs proberen te creeren door uitlokking zoals de Vries.
[..]
Zoals uit diverse quotes blijkt (zie hierboven yyentle) heeft Hans Mos kennis mogen nemen van de bevindingen van Renee Gielen, in tegenstelling tot Peterrr kiest mevrouw Gielen er echter niet voor om zelf uitgebreid in een interview setting met Hans Mos te gaan zitten, ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Zie je duikkie als je naar eea probeert te kijken met een beetje afstand, dan kan je zien dat noch Renee Gielen noch Peter de Vries de waarheid in pacht hebben, dat geen van tweeen opereert vanuit een altruistisch motief en dat de voornaamste verschillen zitten in budget, publiek en modus operandi.
het lag niet aan de mankracht noch de middelen werd er telkens geroepen. wat doen 20 man dan op een onderzoek als ze in het begin niet achter elk gerucht aangaan ???quote:Op zondag 22 februari 2009 00:31 schreef mrBhimself het volgende:
Als de politie achter alle geruchten in elke zaak zou moeten aanjagen, bleef er geen tijd meer over voor echt onderzoek. Ik wil niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt in dit onderzoek, want daar staat het m.i. bol van.
De politie van Aruba was niet uitgerust voor een dergelijke 'high profile zaak' waarbij zij te maken kregen met een enorme media aandacht en druk van de familie Holloway. Daardoor zijn er in het begin van het onderzoek fouten gemaakt, die later heel moeilijk nog te herstellen zijn.
Uhmmmm..... betrapt hè.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:57 schreef JoBuster het volgende:
Hee bolsena, kon je het toch effe niet laten om in reboundje #31 binnen te wippen
Okee, dat is logisch en ik dacht al dat sommigen dit doen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:57 schreef JoBuster het volgende:
Extragratis tip voor SM ofwel de Sacred Donkeys, ik lees om de 10 pagina's, kom ik dan iets interessants tegen ga ik even een klein stukje terug.
Op die manier lees je in 10 minuten een hele week bij en gaat het niet ten koste van leukere en nuttigere bezigheden zoals errrr bijna alles
Ze hebben hun leven gebeterd?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:57 schreef JoBuster het volgende:
SM ofwel de Sacred Donkeys
Als je dit tijdens de introductieweek van de eerstejaars studenten Journalistiek verteld aan die nieuwste lichting verse studenten, heb je over een paar jaar geen (onderzoeks/wetenschaps)journalist meer rondlopen in Nederland.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:27 schreef duikkie het volgende:
volgens mij is het de taak van de politie om dingen uit te zoeken
YEP! Vanaf dag 1 met veel bombarie een privé-onderzoek, posters, ondervragingen, de nachtelijke 'overval' op de familie Van der Sloot. Ook dit soort stomme acties -opgewekte agitatie- hebben een productief verloop van het onderzoek gefrustreerd.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:31 schreef mrBhimself het volgende:
Als de politie achter alle geruchten in elke zaak zou moeten aanjagen, bleef er geen tijd meer over voor echt onderzoek. Ik wil niet zeggen dat er geen fouten zijn gemaakt in dit onderzoek, want daar staat het m.i. bol van.
De politie van Aruba was niet uitgerust voor een dergelijke 'high profile zaak' waarbij zij te maken kregen met een enorme media aandacht en druk van de familie Holloway. Daardoor zijn er in het begin van het onderzoek fouten gemaakt, die later heel moeilijk nog te herstellen zijn.
Ja die pop-ups zijn irritant daar, maar Firefox met Adblock plus, een up-to-date filterset en Flashblocker lossen dat probleem zo op.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef bolsena het volgende:
Okee, dat is logisch en ik dacht al dat sommigen dit doen.
Zo deed ik het in het begin dus ook, vooral bij RU dus. SD liet ik vaak links liggen puur vanwege de pop-ups en de lelijke, niet tot lezen uitnodigende (vind ik) lay-out.![]()
Als Beth opzettelijk dingen verzwijgt, ligt dat toch echt aan haar.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:27 schreef duikkie het volgende:
[..]
volgens mij is het de taak van de politie om dingen uit te zoeken, als andere mensen dat gaan doen is er wat aan de hand met de politie. wie ik allemaal spreek en verzwijg voor de politie, is toch geen misdaad.
dat beth dat ook niet meer zag zitten na te zijn behandelt door de politie, zal ik niet goed praten , maar kan er wel inkomen. het is een grootte schande dat de politie niet achter geruchten aangaat, maar om daar 4 jaar later over te jammeren nog meer. in een woord ( twee dan;) ) SLECHT politiewerk !!!
En dat nu vasthoudenquote:Op zondag 22 februari 2009 11:39 schreef OUWEFIETS het volgende:
Ik weet niet of het aan mij ligt hoor maar er heerst hier opeens een bijzonder opvallend, aangename, sfeer! Fijn!
Maar eigenlijk zou een beetje professioneel politie-apparaat zich niet mogen laten leiden door agitatie.quote:Op zondag 22 februari 2009 11:25 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
YEP! Vanaf dag 1 met veel bombarie een privé-onderzoek, posters, ondervragingen, de nachtelijke 'overval' op de familie Van der Sloot. Ook dit soort stomme acties -opgewekte agitatie- hebben een productief verloop van het onderzoek gefrustreerd.
Heel herkenbaar . . maar let wel !quote:Op zondag 22 februari 2009 03:11 schreef bolsena het volgende:
[..]
Uhmmmm..... betrapt hè.
Op heterdaad nog wel.![]()
[..]
Okee, dat is logisch en ik dacht al dat sommigen dit doen.
Zo deed ik het in het begin dus ook, vooral bij RU dus. SD liet ik vaak links liggen puur vanwege de pop-ups en de lelijke, niet tot lezen uitnodigende (vind ik) lay-out.![]()
[..]
Ze hebben hun leven gebeterd?
Ennewees, ik blijf het inderdaad gewoon regelmatig volgen, al heeft het soms behoorlijk wat innerlijke strijd tot gevolg die zich afspeelt in mijn snelkook- ik bedoel hersenpan.
Zo van: "Kom op M....(da's mijn naam)....heb je nou potdorie écht niets beters te doen dan weer dat stomme gedoe over die N te lezen?"
En dan verzin ik soms drie, soms vijf en soms wel tien dingen die ik beter kan doen of leuker of nuttiger vind dan het volgen van de NH-case.
Om er vervolgens achter te komen dat ik tóch weer heel even, stiekum, naar die site ben geglipt om te lurken of (zoals nu) iets te schrijven.
Rare jongens, die Mensen.
Het lag niet alleen aan de mankracht en de middelen, maar naast kwantiteit is er ook nog zo iets als kwaliteit en ervaring. Het zou veel beter zijn geweest als de Arubaanse politie direct bijstand had gevraagd uit bijvoorbeeld curacao of Nederland in plaats van een aantal dagen te blijven aanmodderen.quote:Op zondag 22 februari 2009 00:53 schreef duikkie het volgende:
[..]
het lag niet aan de mankracht noch de middelen werd er telkens geroepen. wat doen 20 man dan op een onderzoek als ze in het begin niet achter elk gerucht aangaan ???
de politie van aruba had gewoon moeten toegeven help ons !!! dat had een wereld van verschil uitgemaakt, maar hier is ijdelheid enzo ter sprake ( hebben ze overal last van hoor ook in nederland )
Heel erg netjes gedaan weer, waarde JoB.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:34 schreef JoBuster het volgende:
heel veel is er niet gebeurd de laatste weken, maar voor degenen die het niet konden opbrengen om tussen alle onvriendelijkheden door te lezen dan toch maar weer :
Een Keek op de Arubaanse Week :
WAt heeft de Arubaanse samenleving haar misdaan?quote:
Ook al is het wel moord, dan nog heeft die samenleving het niet gedaan, maar toch moeten wij hen van hun brood beroven? Kom zeg.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:00 schreef mrBhimself het volgende:
Goede vraag. Het antwoord zal afhankelijk zijn van welke 'zijde' je kiest en waaraan je geloof hecht.
De volgers van de complot theoriën en corruptie schandelen, zullen zeggen dat het de schuld is van Aruba dat Natalee nog niet gevonden is. De stelling dat een heel land verantwoordelijk kan worden gehouden voor het verdwijnen van een meisje, gaat mij wat ver en is buiten proportioneel.
In gewoon Nederlands....het is te belachelijk voor woorden om een land te boycotten omdat er een toeriste is verdwenen. Want hoe dramatisch ook voor de ouders van Natalee, het is voorlopig niet meer en niet minder dan een verdwijning; van enig misdrijf is tot op heden helemaal geen sprake. Althans er is (nog) onvoldoende bewijs om ook maar iemand voor de rechtbank te brengen.
Maar ja er zijn kennelijk een aantal mensen die "Trial by Media" belangrijker vinden dan "Trial by Court"; zielig, maar het is nu eenmaal niet anders.
Zeker als je je realiseert wie er het hardst getroffen zouden worden door een eventueel geslaagde boycot.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:00 schreef mrBhimself het volgende:
Goede vraag. Het antwoord zal afhankelijk zijn van welke 'zijde' je kiest en waaraan je geloof hecht.
De volgers van de complot theoriën en corruptie schandelen, zullen zeggen dat het de schuld is van Aruba dat Natalee nog niet gevonden is. De stelling dat een heel land verantwoordelijk kan worden gehouden voor het verdwijnen van een meisje, gaat mij wat ver en is buiten proportioneel.
Ik persoonlijk vind het ook absurd, dat de samenleving het moet ontgelden, maar ik denk niet dat ik t weg kan halen. Aan de andere kant denk ik ook niet dat er mensen zijn die door dat bericht ineens gaan boycotten.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:10 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Zeker als je je realiseert wie er het hardst getroffen zouden worden door een eventueel geslaagde boycot.
Dat zijn niet de machthebbers, de politie, het OM of wie dan ook die de alu-hoedjes als schuldig beschouwen, maar eenvoudige mensen die werken in hotels, taxi-chauffeurs, kleine ondernemers, kortom mensen die part noch deel aan de verdwijning hebben.
Het oproepen tot een boycot is dus in mijn ogen ook schandalig en niet op z'n plaats, zeker niet op FOK.
Nee gelukkig bestaat het merendeel uit weldenkende mensen hierquote:Op zondag 22 februari 2009 15:19 schreef Harajuku. het volgende:
Ik persoonlijk vind het ook absurd, dat de samenleving het moet ontgelden, maar ik denk niet dat ik t weg kan halen. Aan de andere kant denk ik ook niet dat er mensen zijn die door dat bericht ineens gaan boycotten.
quote:Op zondag 22 februari 2009 15:10 schreef JoBuster het volgende:
Het oproepen tot een boycot is dus in mijn ogen ook schandalig en niet op z'n plaats, zeker niet op FOK.
Ja, ik kan geen stiefkindjes gaan maken.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:46 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Nee gelukkig bestaat het merendeel uit weldenkende mensen hier![]()
Maarrrrrr dan is er nog zoiets als aktie en reaktie, voor je het weet verschijnen er ook boycot-de Aruba-boycot plaatjes in de NH-rebound, dat moet dan toch ook kunnen?
Effe zoeken.........
En ook al was er wel sprake van een misdrijf, dan is dat nog geen reden om een hele bevolking tequote:[In gewoon Nederlands....het is te belachelijk voor woorden om een land te boycotten omdat er een toeriste is verdwenen. Want hoe dramatisch ook voor de ouders van Natalee, het is voorlopig niet meer en niet minder dan een verdwijning; van enig misdrijf is tot op heden helemaal geen sprake.
LOL van die uitdrukking had ik nog nooit gehoord, maar wees gerust geen boycot-de-boycot plaatjes, een forum is m.i. om te discussieren niet om plaatjes te spammen.quote:Op zondag 22 februari 2009 15:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, ik kan geen stiefkindjes gaan maken.
Beter zo. Een hart, Arubaanse vlag, Aruba, Natalee; een soort R.I.P gedachte.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:29 schreef bastibro het volgende:
Jullie hebben wel een punt vind ik, ik heb m vervangen
Ik dus ook niet!quote:Op zondag 22 februari 2009 16:20 schreef JoBuster het volgende:
LOL van die uitdrukking had ik nog nooit gehoord, maar wees gerust geen boycot-de-boycot plaatjes
quote:Op zondag 22 februari 2009 17:26 schreef bastibro het volgende:
Je kan het ook nog van de zonninge kant zien, zoals Julia hier doet
Een goeie keuze yyentle, Aruba is meer dan OK voor een weekje holiday maar als je langer gaat plak er dan wat tijd aan vast in bv St Maarten of een van de franse eilanden zoals Martinique.quote:Op zondag 22 februari 2009 18:11 schreef yyentle het volgende:
Voor mij geldt sinds the Holloway case in ieder geval, dat als ik ooit naar een van die eilanden ga, het Aruba wel zal worden.![]()
Ja het zijn soms de US lowlifes die Aruba bezoeken, hoe je dat moet omschrijven is moeilijk maar kijk eens naar deze video van een typische amerikaanse breezer die Aruba bezoekt.........quote:Op zondag 22 februari 2009 22:09 schreef mrBhimself het volgende:
Ik ben een aantal maal op Aruba geweest (eigenlijk alleen om te duiken), maar ik prefereer toch Curacao. De voornaamste reden is dat er teveel amerikanen op Aruba vakantie vieren. Zij gedragen zich vaak net zoals de Engelsen in Spanje :-)
gaat weer in tegen de americaanse zede ?? , moet me weer aanmelden om het te zien, en daar heb ik altijd zo'n hekel aan.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:26 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Ja het zijn soms de US lowlifes die Aruba bezoeken, hoe je dat moet omschrijven is moeilijk maar kijk eens naar deze video van een typische amerikaanse breezer die Aruba bezoekt.........
Niet bij elke jeugd Duikkie.quote:Op maandag 23 februari 2009 07:32 schreef duikkie het volgende:
kortom het hoort bij elke jeugd, welk land dan ook !!!, behalve natuurlijk op aruba, daar is de jeugd natuurlijk het schoolvoorbeeld van wat je later wordt ( hero brinkman"zo corrupt as hell")
en jawel een nieuwe week en wie komt er direkt weer persoonlijk worden bassie-boy.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:36 schreef bastibro het volgende:
Zoals de waard is, zo . . .
Jammer he dat nooit een man interesse heeft gehad om jouw navel leeg te likken.
Ik vraag me af of Harajuku het wel goed vind dat jij hier de boel loopt uit te spelen, in mijn ogen zuig je.
Je bent van het ergste soort Y
Ik weet niet wie hier de boel loopt uit te spelen hoor! Jij en Johan555 zijn toch echt degenen die anderen (meerdere mensen dus) ZONDER enige grond, van verkrachting en moord beschuldigen terwijl Natalee toch echt zelf degene was die 's morgens al flink begon te drinken en zich 's avonds nogal sexy (en dat is voorzichtig uitgedrukt) gedroeg tegenover diverse mannen.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:36 schreef bastibro het volgende:
Zoals de waard is, zo . . .
Jammer he dat nooit een man interesse heeft gehad om jouw navel leeg te likken.
Ik vraag me af of Harajuku het wel goed vind dat jij hier de boel loopt uit te spelen, in mijn ogen zuig je.
Je bent van het ergste soort Y
Over denigrerend gesproken: Ik ben voor jou geen bassiequote:Op maandag 23 februari 2009 17:13 schreef JoBuster het volgende:
[..]
en jawel een nieuwe week en wie komt er direkt weer persoonlijk worden bassie-boy.![]()
Zij weet wel beter.quote:Luister bassie als yyentle Natalee een verderfelijke sloerie vindt (of zou vinden) en dat hier dagelijks zou lopen ventileren dan nog is daar niets mis mee.
Niks engeltje, dat maak jij er van.quote:Net zoals jij je HMI-onzin over engeltje Natalee hier mag spuien, dat is nu juist zo leuk aan een forum daar komen mensen met verschillende meningen en dan volgt er -als het goed is- discussie.
.quote:Nu begrijp ik dat je dat niet gewend bent op Planeet Aap of op het forumpie van Obese-server, want daar worden "andersdenkenden" er direkt uitgesodemieterd
Nee Bastribo, ik weet niet wel beter. Ik heb aanvankelijk alleen de verklaringen van de betrokkenen op Aruba gelezen.quote:Zij weet wel beter.
Ze loopt de boel tegen elkaar uit te spelen, net als jij.
Maar dan moet je wel openstaan voor andere denkbeelden en niet als het campingzendervolk achter Peterrrr's verhaal aan lopen.quote:Op maandag 23 februari 2009 18:44 schreef yyentle het volgende:
Tja, en dan zie je toch ook wel een andere kant die je niet kunt wegstoppen.
niet zo stellig dingen beweren die niet vast staan. natalee is waarschijnlijk mee gevraagd in de auto van die jongens, het lijkt erop dat ze zich helemaal niet heeft opgedwongen. JORAN had namelijk een klant die geld overhad als joran blonde dame aan hem verkocht voor wel 10.000 dollar , dus zo gek is het niet dat natalee gedwongen is op een gegeven moment , en dat verteld JORAN ookquote:Op maandag 23 februari 2009 18:19 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik weet niet wie hier de boel loopt uit te spelen hoor! Jij en Johan555 zijn toch echt degenen die anderen (meerdere mensen dus) ZONDER enige grond, van verkrachting en moord beschuldigen terwijl Natalee toch echt zelf degene was die 's morgens al flink begon te drinken en zich 's avonds nogal sexy (en dat is voorzichtig uitgedrukt) gedroeg tegenover diverse mannen.
Dat vertellen diverse vriendinnen van Natalee, Satish zag het en Joran vertelt het ook.![]()
Je kunt Joran er moeilijk de schuld van geven dat Natalee ontzettend zoop. Getuigen vertellen dat ze 's morgens al met sterke drank begon en 's avonds begeleid moest worden naar haar hotel omdat ze niet meer op haar benen kon staan.
Dat Natalee maar al te graag met die jongens in de auto meewilde, is ook wel duidelijk.
Jullie zijn van die gekken die beweren dat Natalee in de auto was gedwongen terwijl er genoeg getuigen zijn die iets anders vertellen.![]()
En wat er waar is van die getuigen die vertellen over Natalee's drugsgebruik weten we dus niet.
De waarheid verdraaien en verhullen hoef jij niet te doen, dat doet Beth Holloway al.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 01:47 schreef duikkie het volgende:
[..]
verder is er niemand die natalee in de auto van deepak zag stappen !!!, ik twijvel nog steeds of ze wel uit de auto heeft gehangen en of iemand haar eruit te praten, die jongen en of die groep is nooit bekend gemaakt, is nooit meer in de media geweest van ik was het die natalee zei , stap uit, dus hopelijk weet alleen onze betrouwbare aruba politie dat.
quote:Beau Barron: (quoted as saying) People who went on the trip aren't publicly discussing details of what happened in Aruba at the request of Holloway's family, which fears the publicity could hamper the investigation.
quote:Alana Jordan: (to question where, what time and in what condition last saw Natalee) The last time I saw Natalee, we were leaving the club, and a friend of mine went back to the club because we were going to make sure that no one got left because we were leaving at closing. And we ran into her and asked her if she was Ok. And she said, "Yes" and indicated that she was going back to the hotel with some other Mountain Brook students
quote:Ed Kissel: (did he see Natalee get into a car with Joran and the two other guys) I did not see her getting in the car. I saw her leaving, looked like with Van Der Sloot. I didn't see her getting in the car. You couldn't really see the road from inside the bar, so that is what I saw.
quote:Ed Kissel: (was he concerned) No. I wasn't personally concerned about anything. From what I've heard, I heard people talk about him and he sounded like a nice guy. So I didn't think any big deal. I personally had ridden in the car over there. I made friends with one of the waiters. I'm fluent in Spanish, and you know, I was friends with somebody. And so I was thinking, you know, I rode in a car with somebody, she rides in the car with somebody, no big deal. I didn't think about it.
quote:Ruth McVay: (quoted in interview as saying) Other friends told (me) the story of how (Natalee) got in the car with strangers. The friends watched as (Natalee) drove away with three guys the friends had met the day before.
Die getuigen waar Peter R. de Vries het in zijn eerste uitzending over heeft, zijn er blijkbaar wel.quote:Ruth McVay: They said "no." They tried to stop her. The million-dollar question is why she got in the car. It’s the biggest mystery ever. It just didn’t make sense. I know that Natalee is responsible enough to leave on her own.
quote:Beau Barron: (quoted as saying) People who went on the trip aren't publicly discussing details of what happened in Aruba at the request of Holloway's family, which fears the publicity could hamper the investigation.
Prima zaak imo, het was uiteindelijk niet meer dan de mening van een (betrouwbare) informant die doorgebriefd werd.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:45 schreef mrBhimself het volgende:
Nederland - Aruba : 1 - 0 De AIVD blijft op Aruba ondanks verzoeken van Oduber en Croes. Klik hier voor het hele artikel van NU.NL
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:51 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Prima zaak imo, het was uiteindelijk niet meer dan de mening van een (betrouwbare) informant die doorgebriefd werd.
Rudy heeft z'n puntjes gescoord en nu is het glas, plas en alles blijft zoals het was.
quote:Het is kwalijk dat de Arubaanse justitieminister Rudy Croes vertrouwelijke informatie van de Nederlandse vertegenwoordiging op het eiland in de publiciteit heeft gebracht. Dat vindt staatssecretaris Bijleveld (Koninkrijksrelaties).
quote:Het uitgelekte stuk heeft tot flinke ophef op Aruba geleid. De Arubaanse regering stelde in een reactie dat Nederlandse medewerkers van de inlichtingendienst AIVD het eiland moeten verlaten.
http://www.refdag.nl/arti(...)rapport+kwalijk.htmlquote:In een andere brief aan de Tweede Kamer uit Bijleveld haar zorgen over het bestuur op Aruba en de Nederlandse Antillen. Ze is vooral bezorgd over de corruptie.
De staatssecretaris vindt dat de bestuurders „sterker stelling kunnen nemen tegen zaken waarin (de schijn van) belangenverstrengeling of gebrek aan transparantie twijfels doen rijzen over de integriteit van het overheidsbestuur". De kleinschaligheid van de eilanden mag volgens Bijleveld geen excuus zijn voor corruptie.
ze neemt het VNO rapport dus wel degelijk serieus.quote:„sterker stelling kunnen nemen tegen zaken waarin (de schijn van) belangenverstrengeling of gebrek aan transparantie twijfels doen rijzen over de integriteit van het overheidsbestuur".
http://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/per_commissie/details.jsp?parlisnummer=2009A00346&dayofweek=&his=quote:Aruba
31700-30 d.d. 10 februari 2009
al de citaten ten spijt niemand heeft dus natalee IN de auto zien stappen !!!, verder is het uit derde hand, dat groepje die natalee uit de auto wilde praten ook spook beelden. wij hebben geen namen of enig bewijs dat dat gebeurt is, hopelijk de politie wel.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:56 schreef yyentle het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Die getuigen waar Peter R. de Vries het in zijn eerste uitzending over heeft, zijn er blijkbaar wel.
zo moeilijk is dat niet hoor, de studenten dronken, hadden lol en deden zaken die ze in dat nette USA nooit deden. ik sta er niet van te kijken zo'n opmerking, is gewoon losgeslagen tieners die achteraf dus beseft dat het vacatie gedrag toch niet het juiste was. zijn er na deze trips misschien ook een paar zwanger geraakt ??? of sex zonder condoom.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:51 schreef mrBhimself het volgende:
Volgens mij staat die opmerking haaks op de uitspraak van Marica Twitty: "If this comes out, we all go down, including Natalee". Ik ben nog steeds benieuwd waar die opmerking betrekking op had.
nou helemaal geen moer is ook niet waar he, je ziet hier hoe het op aruba gaat, en dus ook waarom deze zaak holloway zo verknoeit is, het wil maar niet deugen op politiek vlak, op politie vlak enzo voort. het hele zaakje ligt aan vriendjes politiek en cover-up aan elkaar, "zo corrupt as hell" , probeer daar maar een moord op te lossen waar een in rechter in opleiding's zoon de dader van is . GAAT JE NIET LUKKEN.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:05 schreef JoBuster het volgende:
Gaaaap Caesu, ik weet dat je alle negatieve berichtgeving over de Antillen rete spannend vindt maar dit is echt klein bier joh.
Het heeft trouwens ook geen moer te maken met de Holloway case net zoals je berichtgevingen over Dengue op Aruba of je oproep aan bejaarde yanks om onze volksvertegenwoordigers te mailen![]()
linkie
Je zou bijna gaan denken dat je een bepaalde agenda hebt.......
jaaa, gaap.quote:Op woensdag 25 februari 2009 00:05 schreef JoBuster het volgende:
Gaaaap Caesu, ik weet dat je alle negatieve berichtgeving over de Antillen rete spannend vindt maar dit is echt klein bier joh.
Het heeft trouwens ook geen moer te maken met de Holloway case net zoals je berichtgevingen over Dengue op Aruba of je oproep aan bejaarde yanks om onze volksvertegenwoordigers te mailen![]()
linkie
Je zou bijna gaan denken dat je een bepaalde agenda hebt.......
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Reminder voor iedereen: Discussiëren op normale toon alsjeblieft
quote:
Als je met "de hele zaak" de Holloway zaak bedoeld (en dat vraag ik me af bij jou) dan zie je dat verkeerd.quote:Op woensdag 25 februari 2009 02:51 schreef Caesu het volgende:
jaaa, gaap.
ik weet inmiddels ook wel hoe jij er over denkt en dat je liever de hele zaak in de doofpoot ziet verdwijnen.
Maar 9 van de 10 keer heeft het ook niets met de Holloway zaak te maken Caesu.quote:maar iedere keer als ik de naam Rudy Croes noem kom jij weer vertellen dat het allemaal toch vooral nergens iets mee te maken heeft.
kan ik net zo goed vragen wat jouw agenda is.
Als, wanneer, misschien, zou kunnen............. allemaal speculatie zoals zo vaak, maar bovenal politics en heeft het NIETS te maken met de zaak Holloway.quote:het is inderdaad klein bier op dit moment.
maar als er zware tijden voor Aruba uitbreken vanwege de economisch crisis kan Nederland nu wel voorwaarden gaan stellen wat betref corruptie als er om geld gevraagd wordt.
Bijleveld geeft nu ook niet meer toe aan de wens van Aruba om excuses te maken en het terugtrekken van de AIVD.
en dat komt ook doordat meer politieke partijen langzaam richting de PVV schuiven om daar wind uit te zeilen te nemen. Bijleveld waarschuwt de eilanden al geruime tijd dat het politieke klimaat aan het veranderen is.
Deze twee voorbeelden dienden voornamelijk om mijn vermoeden van een agenda te illustreren, je moet vooral bejaarde yanks oproepen om onze volksvertegenwoordigers te mailen en tendentieuze berichtjes op fora schrijven als je dat wilt.quote:dat mailen van die kamerleden zal inderdaad weinig uitmaken.
ze zullen het toch niet toen trouwens, het gaat daar toch enkel nog maar over die Presistence.
maar het kan ook geen kwaad lijkt me, behalve dan voor iemand die liever alles in de doofpot wil zien gaan en geen problemen heeft met corruptie en een slecht functionerend justitie-apparaat.
en over dat dengue-verhaal: in het gelekte VNO-rapport was veel kritiek over de aanpak door de Arubaanse regering.
en dit was niet van die 'anonieme bron', maar dus wèl de opvatting van de VNO.
http://i40.tinypic.com/x5w9r8.png
en een paar weken later komt dus inderdaad naar buiten dat het een epidemie is geworden...
de politici op Aruba en in Nederland hebben het regelmatig over de zaak.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:17 schreef JoBuster het volgende:
Maar 9 van de 10 keer heeft het ook niets met de Holloway zaak te maken Caesu.
[..]
Als, wanneer, misschien, zou kunnen............. allemaal speculatie zoals zo vaak, maar bovenal politics en heeft het NIETS te maken met de zaak Holloway.
Voor politiek hebben we toch een apart forum hier?
http://static.ikregeer.nl/pdf/KST127758.pdfquote:Tevens heeft het Arubaanse Openbaar Ministerie bekend gemaakt dat er door de Landsrecherche een feitenonderzoek is ingesteld naar de uitlatingen die de Arubaanse minister van Justitie, de heer Croes, deed over de beginfase van het onderzoek naar de verdwijning van Natalee Holloway. Tijdens het onderzoek zullen er door het Arubaanse Openbaar Ministerie geen mededelingen worden gedaan.
dat de maat nu een keer vol is en Nederland een onderzoek door de Rijksrecherche instelt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:29 schreef OUWEFIETS het volgende:
Of om uitgerekend op SM de hoop uit te spreken dat politici Croes/ Oduber of zelfs OvJ Hans Mos nog even een stomme uitspraak doet zodat de media de ci. vergadering meer gewicht zal toekennen.. Wat wil dit SM -om me niet tot Caesu te beperken- hier nou mee bereiken
http://www.nrc.nl/achterg(...)ht_van_familie_Croesquote:De vermeende macht van familie Croes
Gepubliceerd: 25 februari 2009 16:30 | Gewijzigd: 25 februari 2009 16:30
Door onze correspondent Miriam Sluis
Willemstad, 14 febr. De familie Croes regeert op Aruba, zo waarschuwt Nederland in een uitgelekt document. De partij van de familie zou op ramkoers richting Den Haag liggen.
Het botert steeds minder binnen het koninkrijk. Waar de banden tussen Nederland en Curaçao knellen op het gebied van financiën, met Sint-Maarten discussies worden gevoerd over deugdelijk bestuur, ligt het spanningsveld op Aruba bij justitie. De ruzie tussen Aruba en Nederland over een uitgelekt document van de Vertegenwoordiging van Nederland in Oranjestad (VNO) over de vermeende macht van de invloedrijke familie Croes op het eiland is het recentste incident in een reeks van conflicten.
De Arubaanse minister Rudy Croes van Justitie presenteerde het vertrouwelijke document vorige week op een persconferentie, waarbij hij Nederland beschuldigde van spionage. Volgens een door de VNO – vergelijkbaar met een Nederlandse ambassade – aangehaalde bron wordt het eiland achter de schermen bestuurd door Hendrik Croes, landsadvocaat en oudere broer van minister Rudy Croes. Om de zakelijke belangen van de familie Croes te waarborgen, zal de Arubaanse regeringspartij Movimiento Electoral di Pueblo (MEP) „de komende tijd steeds meer op een ramkoers richting Nederland gaan liggen”, aldus het document.
In een gedetailleerde beschrijving worden vervolgens de rollen geschetst van Arubaanse ministers, premier Nel Oduber en de procureur-generaal (pg) in „het politieke spel met Nederland [...] door Hendrik”. Zo zou de pg, in het document aangeduid als „het oliemannetje”, publiekelijk streven naar samenwerking met Nederland, terwijl hij „ondertussen de plannen van Hendrik” uitvoert.
Vooral deze passage over de pg, de Curaçaoënaar Rob Pietersz, wekte de woede van minister Croes. Deze schreef in een brief aan premier Balkenende op 3 februari dat „het traject van de per 1 januari 2009 benoemde procureur-generaal [...] in Den Haag en dus ook bij de VNO als ruim bekend [moet] worden geoordeeld”. Want in het justitiële mijnenveld tussen Nederland en Aruba heeft het Openbaar Ministerie (OM) een spilfunctie.
Zo meldde Trouw vorige week dat hoofdofficier Hans Mos van het Arubaanse OM door minister Croes was ontslagen wegens uitlatingen in de gewraakte notitie van de VNO. Zowel Mos als de Arubaanse regering ontkent dat de hoofdofficier naar huis is gestuurd. Wel vertrekt Mos voortijdig naar een functie bij het OM in Nederland. Overigens worden bepaalde opvattingen over de familie Croes zoals die in het VNO-document staan, al langer gedeeld door leden van het OM.
Het Arubaanse OM staat in de schijnwerpers sinds de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway in mei 2005. Het OM stond destijds bekend om zijn Arubaanse bedrijfscultuur. Een gesloten bunker, waar de dochter van de toenmalig pg Theresa Croes-Fernandes Pedra moeizaam als woordvoerder fungeerde.
Na de komst van Nico Jörg vanuit Nederland, als opvolger van Croes-Fernandes Pedra, werd met Nederlandse officieren van justitie een meer Hollandse koers ingezet.
Dat viel op Aruba niet altijd in goede aarde. Bij zijn vertrek in juni vorig jaar sprak Jörg van een „naargeestig politiek klimaat” op Aruba. Tussen regering en coalitie „is een politiek krachtenveld en het OM zit er middenin”, aldus Jörg in een afscheidsinterview met NRC Handelsblad.
Maar het krachtenveld ontstijgt de regerende MEP en oppositionele Arubaanse Volkspartij (AVP). Ook Nederland heeft voorkeur voor een bepaalde bezetting binnen het Arubaanse OM. Zo zou Jörg in eerste instantie worden opgevolgd door Dato Steenhuis. Die benoeming ketste af op een financieel geschil, waarna de Curaçaoënaar Pietersz werd aangesteld. Pietersz wordt in het document van de VNO nu als „oliemannetje” getypeerd.
Onduidelijk is of justitie op Aruba onder Pietersz inderdaad in de greep is van de familie Croes. De pg heeft op Curaçao een onkreukbare reputatie. Maar zeker is dat de invloedrijke familie al decennia een stempel op de Arubaanse samenleving drukt. Wijlen Betico Croes, broer van Hendrik en Rudy – maar geen familie van Croes-Fernandes Pedra – was de architect van de Arubaanse status aparte, waarmee het eiland in 1986 uit het Antilliaanse staatsverband trad. Rudy Croes staat bekend als independista, ofwel pro-onafhankelijkheid. Daarom zal hij inderdaad, met het oog op de Arubaanse verkiezingen in september 2009, naar verwachting op een ramkoers richting Nederland gaan liggen, om zijn achterban steviger aan zich te binden.
In dat licht oogt de Nederlandse aanpak rond het uitgelekte document onhandig. Uit e-mailcorrespondentie blijkt dat een ambtenaar van het Nederlandse ministerie van Justitie het document heeft doorgestuurd naar zijn Arubaanse collega Urbaño López, die zelf bij naam in het confidentiële stuk wordt genoemd.
Staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties, CDA) geeft de Tweede Kamer amper informatie over de kwestie, hangende een haastig ingesteld onderzoek. Deze damage control lijkt averechts uit te pakken. Ook richting Aruba, waarvan de steun hard nodig is om de door Nederland en de Antillen overeengekomen opheffing van het Antilliaanse staatsverband door te voeren.
Dat zou fantastisch zijn, een diep gravend onderzoek door de Rijksrecherchequote:Op woensdag 25 februari 2009 16:39 schreef Caesu het volgende:
[..]
dat de maat nu een keer vol is en Nederland een onderzoek door de Rijksrecherche instelt.
Thanks voor de link naar Ank's schrijven, ze zegt het prima lijkt me :quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef Caesu het volgende:
http://static.ikregeer.nl/pdf/KST127758.pdf
de verziekte politieke relatie tussen Nederland en Aruba vind ik wel zeker relevant.
Bijleveld en Rudy Croes zijn hoofdpersonen hier in.
quote:Naar mijn mening is met de hierboven geschetste inspanningen redelijkerwijs
alles gedaan wat van Nederlandse zijde mogelijk was om deze
zaak op te lossen.
Hmm iedereen weet zo langzamerhand uberhaupt wel hoe iedereen over de zaak denkt Caesu, laat dat nu net geen reden zijn om te stoppen met posten hier.quote:iedereen weet nu inmiddels wel dat jij hier wat anders over denkt.
Keep on dreaming , de Rijksrecherche heeft gelukkig wel meer te doen dan gaan zitten wroeten in een 4 jaar oude case.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:39 schreef Caesu het volgende:
dat de maat nu een keer vol is en Nederland een onderzoek door de Rijksrecherche instelt.
http://www.nrc.nl/achterg(...)ht_van_familie_Croesquote:Het Arubaanse OM staat in de schijnwerpers sinds de verdwijning van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway in mei 2005. Het OM stond destijds bekend om zijn Arubaanse bedrijfscultuur. Een gesloten bunker, waar de dochter van de toenmalig pg Theresa Croes-Fernandes Pedra moeizaam als woordvoerder fungeerde.
Na de komst van Nico Jörg vanuit Nederland, als opvolger van Croes-Fernandes Pedra, werd met Nederlandse officieren van justitie een meer Hollandse koers ingezet.
Dat viel op Aruba niet altijd in goede aarde. Bij zijn vertrek in juni vorig jaar sprak Jörg van een „naargeestig politiek klimaat” op Aruba. Tussen regering en coalitie „is een politiek krachtenveld en het OM zit er middenin”, aldus Jörg in een afscheidsinterview met NRC Handelsblad.
Als het iets op zou leveren, zou het fantastisch zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, een diep gravend onderzoek door de Rijksrecherche![]()
Helaas past dit niet in de agenda van oude fiets
Waarom 'past dit niet in de agenda van oude fiets' Bastibro?quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef bastibro het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, een diep gravend onderzoek door de Rijksrecherche![]()
De Gielen-Trollen-Orgie agenda?quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:44 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
Waarom 'past dit niet in de agenda van oude fiets' Bastibro?
BVD.
Sterke post om je terugkeer op FOK te vieren johan, kan niet zeggen dat je gemist bent, maar je absentie was wel merkbaarquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:03 schreef johan555 het volgende:
Voor de liefhebbers om uit te knippen![]()
[ afbeelding ]
Ik kan mij niet voorstellen waarom dat niet in de agenda van OF zou passen. Het heeft helemaal niets met agenda's te maken. Een 'diepgravend' onderzoek is m.i. zinloos omdat (bijna) alles wat onderzocht kon worden ook al onderzocht is, m.u.v. nog wat losse eindjes in de VS.quote:Op woensdag 25 februari 2009 17:09 schreef bastibro het volgende:
[..]
Ach en ik vermoed dat als er diepgravend onderzoek wordt gedaan, en die mensen komen tot dezelfde conclusie als Peter R. de Vries en de betere onderzoekers, dan wordt ook daar geen genoegen mee genomen en wordt daar wel weer een fraudedraai aan gegeven.quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:12 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen waarom dat niet in de agenda van OF zou passen. Het heeft helemaal niets met agenda's te maken. Een 'diepgravend' onderzoek is m.i. zinloos omdat (bijna) alles wat onderzocht kon worden ook al onderzocht is, m.u.v. nog wat losse eindjes in de VS.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_53178.phpquote:Bijleveld wil gesprek over rechtelijke macht Aruba
25 Feb, 2009, 15:03 (GMT -04:00)
ORANJESTAD/DEN HAAG — De Nederlandse staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten wil op korte termijn een gesprek met premier Nelson Oduber over de positie van de rechterlijke macht op Aruba.
De bewindsvrouw zegt zich zorgen te maken over de berichten die haar bereiken. Hieruit zou blijken dat het Gemeenschappelijke Hof van Justitie van de Nederlandse Antillen en Aruba niet in staat wordt gesteld om ‘nodige verbeteringen in de bedrijfsvoering’ door te voeren. Dat kan gevolgen hebben voor de rechtspraak, concludeert Bijleveld in dezelfde brief aan het Nederlandse parlement waarin ze in gaat op het uitlekken van een vertrouwelijk rapport van de vertegenwoordiging op Aruba (zie ook artikel ‘Bijleveld: AIVD blijft op Aruba’).
“Ik volg de situatie in Aruba in zijn algemeenheid op de voet en met toenemende zorg”, schrijft Bijleveld. Het is daarom dat Nederland volgens haar investeert in een ‘nauwe’ samenwerking met Aruba om de vreemdelingenketen en de politieorganisatie op orde te brengen. Ze wil in het bijzonder nu over de rechtelijke macht met Aruba praten, omdat deze nauwelijks medewerking verleent aan de nieuwe ontwikkelingen op dat gebied. Hierbij gaat het specifiek om de uitvoering van de rijkswet Gemeenschappelijk Hof van Justitie die eind vorig jaar door de rijksministerraad is aangenomen. Dit overigens zonder instemming van Aruba. De Arubaanse regering eist dat het Hof binnen drie jaar naar Aruba komt en weigert zolang ook om mee te werken aan veranderingen voor het Gerecht in Eerste Aanleg die het gevolg zijn van de nieuwe rijkswet. Daarin staat onder andere dat de griffies geen landsdiensten meer zijn en betekent dat ook de Arubaanse griffie onder de rijksregeling moeten gaan vallen.
Aruba heeft bezwaar aangetekend tegen het in zijn ogen ‘eenzijdige doordrukken’ van de rijkswet door Nederland. De wet ligt op dit moment voor advisering bij de Raad van
State.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_53179.phpquote:AIVD blijft op Aruba
Croes kwalijk
Een van de VNO-rapportages lekte begin van deze maand uit en zorgde voor een politieke rel tussen Nederland en Aruba. De staatssecretaris schrijft aan het Nederlandse parlement het ‘kwalijk’ te vinden dat het weekrapport vervolgens door minister Croes ‘opzettelijk in de publiciteit is gebracht en daarmee breed verspreid is’. Het betrof immers vertrouwelijke informatie, alleen bestemd voor intern gebruik. Bijleveld benadrukt dat het uitgelekte weekbericht niet de mening van VNO is, maar een ‘parafrasering’ is van wat de vertegenwoordiging op het eiland heeft opgevangen.
Bijleveld erkent dat het uitlekken van het weekbericht de relatie tussen beide landen heeft beschadigd. Volgens haar zijn er echter ‘goede gesprekken’ over het voorval geweest met premier Oduber. Op basis hiervan heeft ze er vertrouwen in ‘ dat de relatie tussen Nederland en Aruba binnenkort weer in rustiger vaarwater zal verkeren’.
Positief over PG
Staatssecretaris Bijleveld wijt in haar brief aan de Tweede Kamer een alinea aan procureur-generaal (PG) Rob Pietersz nadat deze in het uitgelekte VNO-bericht het ‘oliemannetje’ werd genoemd. Pietersz zou bovendien minister Croes een ‘ongeleid projectiel’ noemen en ondertussen de plannen van diens broer Hendrik Croes uitvoeren. Bijleveld zegt niet te twijfelen aan de ‘oprechtheid’ van de hoogste baas van het Openbaar Ministerie die op haar initiatief in eerste instantie tot waarnemende PG werd benoemd voor een half jaar. In januari werd Pietersz op verzoek van Aruba benoemd tot vaste PG. “Ik zie dat de heer Pietersz een positieve bijdrage levert aan een aantal lastige dossiers en discussies tussen Aruba en Nederland”, concludeert Bijlveld aan de Tweede Kamer.
Gielen bedoel je toch?!quote:Op woensdag 25 februari 2009 19:34 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ach en ik vermoed dat als er diepgravend onderzoek wordt gedaan, en die mensen komen tot dezelfde conclusie als Peter R. de Vries en de betere onderzoekers, dan wordt ook daar geen genoegen mee genomen en wordt daar wel weer een fraudedraai aan gegeven.
De uitkomst van het onderzoek is eigenlijk al bekend: zie de verklaring van Hans Mos.![]()
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met de rechtszaak van Deepak en Satish tegen Dr. Phil?
http://antilliaans.caribiana.nl/politiek/car20090225_arubaquote:Croes misnoegd over verklaring Bijleveld
De Arubaanse justitieminister Rudy Croes kan zich niet vinden in de verklaring die staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) heeft gegeven over de uitgelekte vertrouwelijke informatie van de Nederlandse vertegenwoordiging op het eiland. "Onze gemeenschap had recht te weten wat er voor een rotzooi over Aruba door de Nederlanders werd geschreven",
reageerde Croes op 25 februari.
"Wat erin staat zijn roddels die op verzoek van Bijleveld en de Nederlandse minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin zijn verzameld", aldus Croes over het uitgelekte stuk. "Stel dat je zoiets in China klaarspeelt, dan lig je er als ambassade zo uit. Wij zijn een apart land en geen onderhorigen van Nederland. Nogmaals, ik eis een verontschuldiging van Nederland."
o sorry Caesu, over het hoofd gezien, ik denk omdat ik 'quotes' meestal niet- of vluchtig lees, in de veronderstelling dat ik het al eerder gelezen moet hebbenquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:08 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Misschien dat straks 1 van die Duitse kuilengravers Natalee wel opgraafd op het arubaanse strand![]()
[..]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:47 schreef JoBuster het volgende:
Schaamteloos gejat van Refugees Unleashed, filmpje waarin Patrick -boca grande- vd Eem de good ole US-of-A niet inkomt![]()
nee, ik heb die vragen op de achterkant van het formulier niet ingevuld.. ik heb niet begrepen dat deze vragen op mij van toepassing waren omdat ik niet veroordeeld ben voor 5 jaar of meer...quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:47 schreef JoBuster het volgende:
Schaamteloos gejat van Refugees Unleashed, filmpje waarin Patrick -boca grande- vd Eem de good ole US-of-A niet inkomt![]()
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_53233.phpquote:Eis vertrek schrijver VNO-bericht blijft overeind
26 Feb, 2009, 15:12 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — Premier Nelson Oduber wil dat de schrijver van het weekbericht van de Nederlandse Vertegenwoordiging op Aruba (VNO) vertrekt, nu Nederland heeft aangegeven dat het uitgelekte weekbericht niet door de AIVD-liaison is geschreven. Minister van Justitie Rudy Croes wil bovendien dat Nederland publiek zijn excuus maakt voor wat in het weekbericht is geschreven.
Oduber is niet tevreden met de verklaring van Bijleveld en wil dat er een daad wordt gesteld. Dat de AIVD daardoor kan blijven, betekent voor Oduber niet dat de schrijver van het weekbericht kan blijven. Minister Croes wil van Nederland verder weten waar de andere berichten die VNO wekelijks naar Den Haag stuurde over gaan.
Hij vindt het bovendien ‘vreemd’ dat de staatssecretaris in de brief niet ingaat op de beschuldigingen aan zijn adres, die van zijn broer Hendrik Croes, premier Oduber en andere personen. “Er wordt wel een hele alinea gewijd aan de PG, maar niet aan ons. Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan dat wij als politici een brede rug moeten hebben en dit soort aantijgingen maar moeten accepteren.”
Hij vindt ook dat het onderzoek die Bijleveld heeft laten uitvoeren geen onderzoek is geweest om de waarheid boven water te halen. “Waarom zoekt ze niet uit of het waar is wat er allemaal in stond. Dit bewijst maar weer eens dat het niet meer dan roddels zijn.” Ook de Arubaanse ambtenaar die het bericht van de Nederlandse ambtenaar aan hem heeft doorgespeeld, is tijdens het Nederlandse onderzoek niets gevraagd. “Dan was het direct duidelijk dat deze per ongeluk op de adreslijst van de justitie-ambtenaar is blijven staan.”
In de brief van Bijleveld staan volgens de minister ook onwaarheden. Zo is Rob Pietersz niet op verzoek van de staatssecretaris in eerste instantie waarnemend procureur-generaal geworden, maar heeft Croes dit aan zijn Nederlandse ambtgenoot Ernst Hirsch Ballin voorgesteld. Ook noemt de minister de brief suggestief omdat de staatssecretaris zomaar een ander punt aan snijdt, namelijk zorgelijke berichten over de rechtspraak op Aruba.
Kwalijk
Over dat de staatssecretaris het ‘kwalijk’ noemt dat Croes het vertrouwelijke weekbericht in de publiciteit heeft gebracht, zegt hij: “Ik kan het haar ook kwalijk nemen om dit soort rapporten op te vragen. Het gaat om mij en om mij familie. De berichten werden op verzoek van de staatssecretaris en de minister opgesteld. Dan komt zoiets in mijn handen en met wie had ik er dan over moeten praten? Met Ernst? Met Bijlveld? Nee, dus als ze dus dit soort dingen blijken te doen.”
Croes zegt hen medeverantwoordelijk te stellen voor de inhoud. Hij vindt ook dat de Twee Kamer in Nederland haar werk niet goed heeft gedaan. “Want ze hadden moeten vragen wat er nog meer is geschreven over ons, gouverneur of andere personen.”
De minister zegt dat de Arubaanse vertegenwoordiging – Arubahuis – nooit dergelijke berichten over Nederland stuurt. “Ook de inlichtingendienst niet. Zo gaan we niet om met elkaar in Koninkrijk.”
Hmmm interessanter dan dat fake profieltje is dat GeenStijl nu ook de berichtgeving over Boca Grande Patrick heeft over genomenquote:Op donderdag 26 februari 2009 18:42 schreef mrBhimself het volgende:
Joran is weer in het nieuws op GeenStijl, klik HIER voor het artikel
teken van vertrouwen en beleggers/investeerders kan dat in een zin ???quote:Op donderdag 26 februari 2009 23:15 schreef JoBuster het volgende:
Hmmm ondanks het vreselijke effect dat de Holloway zaak op Aruba heeft gehad (volgens de usual vuilspuwers) blijken investeerders, ook in deze barre tijden, nog volop vertrouwen in de Arubaanse economie te hebben :
Aruba
Recordbedrag inschrijving staatsobligaties
ORANJESTAD — Beleggers hebben zich deze maand voor het recordbedrag van 361 miljoen florin ingeschreven op staatsobligaties van het Land. Dit is meer dan twee keer zoveel als verwacht, aldus minister Nilo Swaen van Financiën en Economische Zaken.
Doel van de obligatie-uitgifte was het binnenhalen van 157,5 miljoen florin voor de schatkist. Het geld dat de uitgifte heeft opgeleverd, zal onder meer gebruikt worden om twee oude leningen van Nederland, met een totaalwaarde van 70 miljoen florin, te herfinancieren. De rest van het geld zal met name gebruikt worden voor extra investeringen die de economie moeten stimuleren.
Geïnteresseerden konden zich tot 18 februari inschrijven voor twee verschillende staatsleningen. De eerste met een looptijd van zes jaar en een rente van 5,75 procent per jaar, de tweede met een looptijd van tien jaar en een rente van 6,75 procent per jaar. De obligaties van het Land Aruba hebben een relatief hoge rating van kredietbeoordelingsinstanties zoals het IMF, Fitch Ratings en Standard & Poor's. De staatsleningen krijgen van deze instanties respectievelijk de ratings ‘BBB’, ‘A-’ en ‘Stable’. Hoe hoger de rating, hoe lager het risico dat de uitgever van de obligaties, aan het einde van de looptijd, niet aan zijn betalingsverplichtingen zal kunnen voldoen. Het feit dat er zoveel animo was voor de staatsleningen, beschouwt minister Swaen als een ‘teken van vertrouwen’ van investeerders in Aruba.
http://antilliaans.caribi(...)27_toerisme-campagnequote:Nieuwe campagne: Gun jezelf Aruba
Prya Bisambhar
27-02-2009
Aruba wil méér toeristen. Zoveel meer zelfs, dat het eiland op 1 maart een grootschalige promotiecampagne start onder de noemer 'Gun jezelf Aruba'. Via televisie, radio, billboards en internet wordt de Nederlandse consument benaderd.
"Juist in tijden van economische crisis, gaan wij investeren", zegt Humphrey Vrolijk, directeur Europa van het Arubaanse Toerismebureau. In oktober 2008 besteedde Aruba 10 miljoen dollar aan een promotiecampagne gericht op de Noord-Amerikaanse markt. Maar zoals in het verleden is gebleken, komt het eiland op het moment dat deze toeristen wegblijven in de problemen.
Gun-jezelf-Aruba.jpgUit voorzorg heeft Aruba besloten om nu ook grootschalig in te zetten op Europa en dan met name Nederland, Engeland en de Scandinavische landen. Elke land krijgt zijn eigen promotiecampagne.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 03:48 schreef duikkie het volgende:
docter evil gaat de mist in niet alle drie maar twee
The spokesperson of the Strategic Communications Task Force, Steve Cohen, said that two of the Holloway-suspects had sex with Natalee Holloway, something that the authorities have not confirmed up till now. On the Task Force website, Aruba Truth, is an article on Cohen’s speech at a conference of the Caribbean Hotel Association (CHA) in Puerto Rico, in which he said that two of the boys had on her request consensual sex with Holloway. Statements have since been clarified (Aruba Truth)
Nee hoor Duikkie, Deepak en Satish waren al om 02.00 uur thuis en spreken vanaf 11 juni dequote:I saw that the girl laid down on top of the bar. I had never seen this before. I asked Joran "What is she going to do." Joran told me that the girl wanted him to drink a bodyshot off of her. I saw that the girl poured a drink on her belly, after which Joran sucked it up. The girl had paid for the bodyshot.
nee hoor ze waren effe thuis om 2 uur , maar sta niet vast dat ze thuis gebleven na het telefoon gesprek van JOrAN om 2:40. satisch stapte gelijk weer in de auto om joran op te halenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:13 schreef yyentle het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor Duikkie, Deepak en Satish waren al om 02.00 uur thuis en spreken vanaf 11 juni de
waarheid.![]()
Kun je me vertellen waar dat staat?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:27 schreef duikkie het volgende:
[..]
, joran je denk dat natalee niets aan heeft he, !!!!
staat in het verslag van de politieauto uit juni 2005, toen joran ook zo bezig was om de kalpoe's mongolen te noemen. verder staat het wel op bekende sites of hier ergens ooit zelf uitgetypt in natalee rebound nummer 6 ???quote:Op zaterdag 28 februari 2009 09:42 schreef yyentle het volgende:
[..]
Kun je me vertellen waar dat staat?![]()
Trouwens, als die jongens werkelijk die vraag hebben gesteld is het de vraag waarom ze dat deden.
Als ze het zelf wisten omdat ze erbij waren, hoefden ze die vraag toch niet te stellen?![]()
OK, je bedoelt dat gesprek in de politieauto tussen Joran, Deepak en Satish waarvan in ieder geval Deepak en Satish niet wisten dat het werd ogenomen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:16 schreef duikkie het volgende:
[..]
staat in het verslag van de politieauto uit juni 2005, toen joran ook zo bezig was om de kalpoe's mongolen te noemen. verder staat het wel op bekende sites of hier ergens ooit zelf uitgetypt in natalee rebound nummer 6 ???
daar verschillen wij van mening , er blijkt nergens uit dat de kalpoe's er helemaal niets mee te maken hebben. anders zegt deepak toch niet zo tegen joran. als joran bij het begraven van natalee was geweest kon deepak dat zo niet zeggen, aan de andere kan zegt joran ook vreemde dingen. kortom blijft rare tape.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:07 schreef yyentle het volgende:
[..]
OK, je bedoelt dat gesprek in de politieauto tussen Joran, Deepak en Satish waarvan in ieder geval Deepak en Satish niet wisten dat het werd ogenomen.![]()
Lees nog maar eens goed Duikkie, dat snap je meteen dat de Kalpoe's er niets
mee te maken hebben.
je zal toch maar raar op je neus staan te kijkenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:25 schreef JoBuster het volgende:
Vissers Fishermen's Huts bezorgd
Het strand bij de Fishermen's Huts zal met de komst van het nieuwe Ritz Carlton hotel een stuk drukker worden.
Nu de bouw van het Ritz Carlton hotel ter hoogte van de Fishermen’s Huts definitief door lijkt te gaan, zijn er opnieuw heftige discussies ontstaan. Zo maken bijvoorbeeld de vissers bij de Huts zich zorgen over hun aanlegplaatsen. “Waar mogen we straks onze boten aanleggen”, vraagt een visser zich af.
De visserpieren bij Hadicurari zullen mogelijk gebruikt worden voor de traditionele vissersbootjes. Nu meren die nog bij de Fishermen’s Huts aan maar de vraag is of dat straks nog mogelijk blijft als het nieuwe hotel eenmaal staat. Het gebruik van de aanlegsteigers van Hadicurari zal in goed overleg moeten gaan met het visserijcentrum maar biedt een mogelijk alternatief voor de vissers ...............................
link
Ojee misschien vinden ze tijdens de bouw wel de schoen van Joran of zelfs Natalee met DNA-sporen van half mannelijk Aruba erop, scherp blijven de komende tijd beste alu-hoedjes
Daar verschillen wij zeker van mening Duikkie!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:21 schreef duikkie het volgende:
[..]
daar verschillen wij van mening ,
Jawel hoor, de computergegevens.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:21 schreef duikkie het volgende:
[..]
er blijkt nergens uit dat de kalpoe's er helemaal niets mee te maken hebben.
Wie weet de kans lijkt me niet groot, maar de kans dat ze daar een kist met goud, Jug's fatsoen of Beth's hart opgraven lijkt me nog kleinerquote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:25 schreef duikkie het volgende:
je zal toch maar raar op je neus staan te kijkenals ze een lijk vinden, hoogste waarschijnlijk niet die van natalee, maar van een vroegere bewoner van het eiland ( zeerover of piraat
)
volgens mij was het autogesprek van na 11 juni dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 16:55 schreef yyentle het volgende:
[..]
Daar verschillen wij zeker van mening Duikkie!
Als je de verklaringen leest vanaf 11 juni, klopt alles wat ze afzonderlijk van elkaar vertellen.
Het is onmogelijk alles zo goed kloppend bij elkaar te verzinnen.
Je moet dan natuurlijk eerst kunnen en willen begrijpen dat een mens bijvoorbeeld niet in staat is precies te onthouden of hij 5 of 8 minuten met iemand heeft gesproken en of hij de telefoon 2 of 3 keer liet overgaan, als daar achteraf pas naar gevraagd wordt![]()
dit kon ik niet latenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:03 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Wie weet de kans lijkt me niet groot, maar de kans dat ze daar een kist met goud, Jug's fatsoen of Beth's hart opgraven lijkt me nog kleiner
LOL duikkiequote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:44 schreef duikkie het volgende:
dit kon ik niet laten
nu zijn we het uiteindelijk eens, het goud eerlijke hart van beth ligt natuurlijk niet begraven, ze heeft het nog steeds levend bij
Als je de waarheid vertelt is daar niets aan toe te voegen. Dat je dat niet snapt.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:39 schreef duikkie het volgende:
eind 2007 is geprobeerd aan de hand van alle feiten , de jongens nog eens te vragen hoe het verliep omdat feiten er op wezen dat de tijdlijn toch anders was. de kalpoe's hebben daar ook niets gezegd , als je zo onschuldig bent zwijg je niet, maar vertel je het verhaal gewoon en dat hebben de jongens gewoon niet gedaan, een gemiste kans ook volgens hans mos.
Klopt. Ja en?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:39 schreef duikkie het volgende:
[..]
volgens mij was het autogesprek van na 11 juni dus.
Dus niet. Voor 11 juni zijn de verhalen op belangrijke punten inconsistent. Dat kunnen we allemaal zelf ook lezen in de verklaringen, het was mij overigens ook opgevallen.quote:verder vertellen de kalpoe's voor die 11 juni ook los van elkaar persies kloppende verklaringen, of dat dan ook onmogelijk is ??? het verhaal klopte vanaf 31 mei zo goed totdat bleek dat het toch niet helemaal zo was.
http://www.peterrdevries.nl/tekst/nieuws-joran-bevestigt.htmquote:Precies hetzelfde doet hij vervolgens met het 'ophaal-verhaal'. Eerst was het vriend Deepak die hem die nacht zou hebben opgepikt op het strand. Toen bleek dat Deepak dat ontkende en toen bovendien uit chat- en gsm-onderzoek naar voren kwam dat Deepak inderdaad gewoon thuis was gebleven, kwam Joran met het verhaal dat het Deepaks broer Satish was geweest. Satish ontkent ook. Hij zegt dat hij lag te slapen. Het geeft aan dat Joran over van alles en nog wat liegt, tot onomstotelijk het tegendeel wordt bewezen. En dan nog komt hij niet met de waarheid, maar tovert hij een nieuwe versie van wat er gebeurd is uit zijn mouw.
keihard beschuldigen van onschuldige mensenquote:Op zondag 1 maart 2009 08:18 schreef yyentle het volgende:
[..]
Klopt. Ja en?![]()
[..]
Dus niet. Voor 11 juni zijn de verhalen op belangrijke punten inconsistent. Dat kunnen we allemaal zelf ook lezen in de verklaringen, het was mij overigens ook opgevallen.
http://www.hollowaycase.com
Maar de politie vond dat ook. Kijk nog maar eens naar de eerste uitzending van Peter R. de Vries, ik geloof dat het daar wordt genoemd.
http://video.google.com/videoplay?docid=4120106559943988074
Vanaf 11 juni (2 dagen na hun aanhouding) zijn er geen inconsisenties meer in de verklaringen van Deepak en Satish dat kan elk zinnig mens begrijpen.
Dit wordt ook nog eens ondersteund door de computergegevens dus...... ik begrijp niet wat
jouw doel is met het keihard beschuldigen van onschuldige mensen.![]()
[..]
http://www.peterrdevries.nl/tekst/nieuws-joran-bevestigt.htm
Op basis van het lezen van de verklaringen.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:41 schreef mrBhimself het volgende:
Op basis waarvan concludeer jij dat er geen inconsistenties meer zijn in de verklaringen van de Kalpoes na 11 juni?
Dat kan nooit een volledig beeld geven! Je hebt namelijk niet alle verklaringen gelezen en je weet ook niet zeker of de verklaringen die wel op internet zijn verschenen 100% betrouwbaar zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:56 schreef yyentle het volgende:
[..]
Op basis van het lezen van de verklaringen.
De Kalpoes zijn onder druk gezet om te liegen.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:56 schreef mrBhimself het volgende:
Het gezegde "van bekennen is nog nooit iemand vrijgesproken" is een gezegde wat hier ook opgaat. Volgens mij zijn de Kalpoes geeenszins onschuldig. Zij zijn er zeker bij betrokken. Hoe ver hun betrokkenheid reikt is niet duidelijk.
Een ding is inderdaad wel duidelijk, dat het onvoldoende aantoonbaar is (geweest) om ze langer vast te houden en voor de rechter te brengen. Dat was overigens ook voor Joran het geval.
Ik kan mij voorstellen dat Hans Mos in 2007 nog een aantal (extra) vragen had aan de Kalpoes. Ik denk dat het verstandig is geweest van de Kalpoes om te zwijgen en geen verklaring af te leggen. Overigens ben ik van mening dat het niet afleggen van een verklaring hetzelfde is als het bekennen van schuld.
Zoals gezegd is het soms heel verstandig om geen verklaring af te leggen en de bewijsvboering helemaal bij de politie en het OM neer te leggen.
http://www.hollowaycase.comquote:To your question whether I can explain how Steve got his story, I can say the following. I know that he overheard me on the phone at work, telling the story to someone. After he had heard he came to me with the story. I know it is impossible that he saw us, because we were never at the "Holiday Inn". If you ask him detailed questions, he can make no other statement.
http://antilliaans.caribiana.nl/aruba/car20071201_kalpoe-vrijquote:De voorlopige hechtenis van de gebroeders Kalpoe wordt niet verlengd. Dat betekent dat ze worden vrijgelaten. Het Arubaanse Openbaar Ministerie beschuldigde hen samen met Joran van der Sloot van doodslag op de Amerikaanse tiener Natalee Holloway, die in mei 2005 spoorloos verdween. Volgens de rechter-commissaris waren er niet voldoende nieuwe ernstige bewijzen tegen de gebroeders Kalpoe voor doodslag.
Hoofdofficier van justitie Hans Mos put hoop uit het feit dat de rechter-commissaris wel 'ernstige bezwaren' ziet voor minder ernstige feiten: Begunstiging van een misdrijf, zoals het wegmaken van sporen of van een lijk. De betrokkenheid van de Kalpoes staat dus nog overeind. [/u]Het Openbaar Ministerie is teleurgesteld over de vrijlating, het is 'geen steun in de rug', zegt Mos.
ken ik nie ontvangenquote:Op zondag 1 maart 2009 23:35 schreef bastibro het volgende:
De TV film `The Natalee Holloway story` wordt in april uitgezonden door Lifetime Movie Network;
"Viewers who tuned into this drama can look forward Lifetime Movie Network's upcoming film Natalee Holloway, which premieres in April. Tracy Pollan (Law & Order: Special Victims Unit) stars as Beth Twitty, Holloway's mother, who has been involved with the project based on her book".
http://biz.yahoo.com/prnews/090217/la71977.html?.v=1
http://us.vdc.imdb.com/title/tt1307456/combined
niets op internet is betrouwbaar !!, het enige wat je kan vaststellen is dat de politie op aruba meer van de zaak afweet dan wij, en dat juist deze mensen er zo'n potje van gemaakt hebben dat deze zaak in juridisch oogpunt niet tot een vonnis zal lijden.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Dat kan nooit een volledig beeld geven! Je hebt namelijk niet alle verklaringen gelezen en je weet ook niet zeker of de verklaringen die wel op internet zijn verschenen 100% betrouwbaar zijn.
Als de verklaringen die als officiele documenten compleet met ondertekening door medewerkers op Internet zijn verschenen niet zouden kloppen, is er sprake van valsheid in geschrifte.quote:Op zondag 1 maart 2009 10:58 schreef mrBhimself het volgende:
[..]
Dat kan nooit een volledig beeld geven! Je hebt namelijk niet alle verklaringen gelezen en je weet ook niet zeker of de verklaringen die wel op internet zijn verschenen 100% betrouwbaar zijn.
Er zijn in het begin grote geldbedragen uitgeloofd voor de gouden tip dus als er mensen waren die meer wisten, was die tip allang gekomen.quote:Op maandag 2 maart 2009 05:05 schreef duikkie het volgende:
ik wacht nog steeds op echte gegevens en tijdslijn van de politie, en ik ben er van overtuigd zodra iemand daar op aruba geld nodig heeft , deze gevens ooit zullen komen, dat is namelijk de andere kant van corruptie, aan de ene kant dekmantel,de ander kant openheid
In Nederland denken veel mensen (zo niet de meesten) dat Joran de enige is die meer weet.quote:Op maandag 2 maart 2009 05:05 schreef duikkie het volgende:
[..]
van heel andere orde is wat jan met de pet van joran vindt , die zien drie jongens liegen, de ene harder en vaker dan de ander, vandaar dat deze drie jongens door de media al veroordeelt zijn. nou kan je trots zijn en beweren dat zolang er geen vonnis is de drie onschuldig verklaart moeten worden, maar joran grootte voorbeeld O J simson heeft toch ook zijn ex vrouw vermoord, en diens leven is toch ook niet beter op geworden.
Hmm ik heb eens even zitten kijken naar dat Lifetime Movie Network maar dat heeft een bereik van niks joh.quote:Op zondag 1 maart 2009 23:35 schreef bastibro het volgende:
De TV film `The Natalee Holloway story` wordt in april uitgezonden door Lifetime Movie Network;
"Viewers who tuned into this drama can look forward Lifetime Movie Network's upcoming film Natalee Holloway, which premieres in April. Tracy Pollan (Law & Order: Special Victims Unit) stars as Beth Twitty, Holloway's mother, who has been involved with the project based on her book".
Ja zo zou je dat min of meer kunnen stellen, hoewel je natuurlijk altijd de gebruikelijke alu-hoedjes fora houdt waar Jan en alleman erbij gesleept worden.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:20 schreef yyentle het volgende:
Op de onpartijdige serieuze grote buitenlandse fora ( jaja zelfs in Australië) overheerst, na jarenlang onafhankelijk onderzoek, de mening dat Joran mogelijk meer weet, Deepak en Satish onschuldig zijn, en dat Natalee zich vreselijk misdroeg.
quote:De mening van de overgrote meerderheid op de buitenlandse fora is verder dat Beth Holloway een geldwolf is die iets probeert te verbergen:
Inderdaad, er was vorig weekend nog een grote Travelshow in Boston waar de gekke aapjes (waaronder ook Obese-server) vorig jaar nog enthousiast protesteerden, dit jaar echter was er niemand te vinden.quote:De boycotuitstapjes met vlaggetjes en papieren Natalee cupszijn binnenkort vermoedelijk ook over.
Zo gaan die dingen yyentle, hoe vervelend een onopgeloste verdwijning ook kan zijn, uiteindelijk wordt ze achterhaald door de dagelijkse realiteit en laten we eerlijk zijn in de huidige omstandigheden hebben de meesten wel wat anders aan hun hoofd dan een dronken breezer die 4 jaar geleden verdween.quote:In het echte leven is (behalve een stuk of vijf posters op FOK zoals wij) niemand meer geïnteresseerd in Natalee.![]()
Wel zo makkelijk als mensen ook al zelf het antwoord gevenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:19 schreef johan555 het volgende:;
Dit is een momentopname. Vorig jaar nog stond het er nog heel anders voor en de verkiezingen vinden pas over twee jaar plaats.”
wel effe bij zettenquote:Op maandag 2 maart 2009 23:31 schreef bastibro het volgende:
Joran gaat het toerisme in Mexico, dat in het slob dreigt te geraken, een lift geven:
http://www.thespoof.com/news/spoof.cfm?headline=s3i48837
geert wilders is toch al naar america geweest, heeft natuurlijk met beth holloway gesproken, en die geeft wilders natuurlijk campagne geld alles om aruba te boycotten toch. ik neem aan dat zoiets zich wel afspeelt in kabouter croes en zijn familie hoofdquote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:37 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Wel zo makkelijk als mensen ook al zelf het antwoord geven
Dat zetten ze er bij die film naar het boek van Beth vast ook bijquote:Op dinsdag 3 maart 2009 07:29 schreef duikkie het volgende:
wel effe bij zetten
The story above is a satire or parody. It is entirely fictitious.
nee hoor , een film naar een boek is meestal gebaseert op het boek, men kan zelf wel bepalen of het boek fictie of non fictie is. het boek is gebaseert op hoe iemand iets ervaren heeft. dus ik denk dat er helemaal niets bij gevoegd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:32 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Dat zetten ze er bij die film naar het boek van Beth vast ook bij
quote:Op woensdag 4 maart 2009 09:50 schreef duikkie het volgende:
deepak verklaarde dat hij en zijn broer altijd wachten als iemand nog buiten was s'nachts.
weet iemand of dat ooit eerder is gebeurt ?? , welke vrienden van deepak en satisch of joran hebben dat dan meegemaakt ???
Voor de hand liggende vragen duikkie, het lijkt me dat de onderzoekers in deze zaak die ook gesteld zullen hebben.quote:kortom : hoe vaak heeft in de korte vriendschap deepak of satisch op joran moeten wachten in de nacht ??
of hoe vaak heeft joran op de broers gewacht ?? ooit iemand anders gevraagt aan deepak om op te blijven ??
het is te hopen, maar ik heb daar nooit iemand op aruba over gehoord, maar ja hoeveel vrienden hadden de kalpoe's eigenlijk, of was joran de bindende factor ??quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:14 schreef JoBuster het volgende:
[..]
[..]
Voor de hand liggende vragen duikkie, het lijkt me dat de onderzoekers in deze zaak die ook gesteld zullen hebben.
Deepak en Satish vonden het toch allebei vreemd dat Joran ineens met Natalee uit de auto wilde?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:22 schreef duikkie het volgende:
[..]
het is te hopen, maar ik heb daar nooit iemand op aruba over gehoord, maar ja hoeveel vrienden hadden de kalpoe's eigenlijk, of was joran de bindende factor ??
ALS het echter nooit onderzocht of gevraagd is, kan je wel afvragen waarom juist deze ene keer wel op werd op gebleven , terwijl uit verklaringen blijkt dat eigenlijk de afspraak was joran en natalee zelf hun weg terug zouden vinden en er dus geen noodzaak was voor deepak om op te blijven.
des te meer vreemd is het omdat je nooit weet hoelang de liefde tussen twee mensen duurt, zou deepak tot bijvoorbeeld 5 uur in de morgen hebben gewacht, of wist deepak al dat joran ergens mee bezig was wat eigenlijk het daglicht niet kon verdragen en zeker maar 1 uur ofzo zou vergen
hoe weet je dan dat het even is ??? als joran nou is heel romantisch was kan zo'n wandeling best een uur duren dat nog eens een vrij partij en je bent zo 2 uur verder, nog een stiekie er achteraan en het is ochtendquote:Op woensdag 4 maart 2009 17:39 schreef yyentle het volgende:
[..]
Deepak en Satish vonden het toch allebei vreemd dat Joran ineens met Natalee uit de auto wilde?
Dat kan een reden zijn dat Deepak opbleef alhoewel ik de indruk krijgt dat Deepak 's nachts wel vaker mailde, zoals zoveel mensen doen. Dus misschien wachtte hij daarom wel.
Zo raar is het trouwens niet om, als je niet gewend bent iemand ergens zomaar uit de auto te laten, even te wachten op een berichtje.
Als het verdacht was, had Deepak het vermoedelijk niet gezegd. Je draait alles om.
Net zoals jullie het verdacht vinden dat ze met de ramen open en de muziek aan rondjes rond Carlos en Charlies reden.![]()
als joran nou vanaf het begin had gezegd wat er gebeurt was , was een ongeluk met daarbij de paniek meer te begrijpen. dat beth holloway meer aan een verkrachting heeft , lijkt mij nogal vreemd.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:41 schreef yyentle het volgende:
Maar ja, het levert mevrouw Holloway niets op he, als er geen verkrachting was.
Ik begrijp het wel hoor!
Oh nee? Hij was de enige met een computer en hij werkt tot 's avonds 22.00 uur.quote:Op woensdag 4 maart 2009 18:29 schreef duikkie het volgende:
[..]
er is nergens aangetoont dat deepak wel meer snachts aan het internetten cq mailen was terwijl ze toch de computer in beslag hadden genomen. maar misschien weten we dat niet omdat de politie dat niet los laat.
Iquote:
Toevallig dat die vriendinnen hetzelfde vertellen.quote:saw that the girl laid down on top of the bar. I had never seen this before. I asked Joran "What is she going to do." Joran told me that the girl wanted him to drink a bodyshot off of her. I saw that the girl poured a drink on her belly, after which Joran sucked it up. The girl had paid for the bodyshot.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_53471.phpquote:Bijleveld met rapportage over rechtsstaat Aruba
4 Maart, 2009, 13:33 (GMT -04:00)
DEN HAAG — Staatssecretaris Ank Bijleveld-Schouten (Koninkrijksrelaties, CDA) heeft de Tweede Kamer vandaag tijdens een debat toegezegd binnenkort met een uitgebreide rapportage te komen over de toestand van de rechtsstaat op Aruba.
Een flink deel van het overleg van de vaste commissie Nederlands-Antilliaanse Zaken (NAAZ) dat zou gaan over de voortgang van het staatkundige proces van de Nederlandse Antillen, ging uiteindelijk over het uitlekken van het vertrouwelijke verslag van de Vertegenwoordiging van Nederland op Aruba. Het verslag heeft volgens de commissieleden duidelijk gemaakt dat het niet goed gaat met politie, justitie en de rechtspraak op het eiland. “Een zorgenkind”, zoals Tweede Kamerlid Jan Schinkelshoek (CDA) het omschrijft. Ingrijpen met artikel 43, werd in de mond genomen door Johan Remkes (VVD). “Dat moeten we reëel onder ogen zien”, vreest hij. Vestiging van een Gemeenschappelijk Hof van Justitie in Oranjestad is wat hem betreft verder weg dan ooit.
De Kamerleden vroegen zich ook af hoe je nog kunt samenwerken als er volgens minister-president Nelson Oduber en Justitie-minister Rudy Croes onherstelbare schade is aangericht in de onderlinge verhoudingen. Bijleveld is daarover optimistisch. “Ik heb twee keer met Oduber gebeld. Hij is er zeker op uit de situatie te verbeteren”, zegt ze. Volgende week is Oduber in Nederland om te praten over de vreemdelingenketen.
Of de commissieleden genoegen nemen met de antwoorden van Bijleveld is nog niet duidelijk. Na ruim drie uur bleek de tijd op. Binnenkort wordt een nieuw overleg gepland om de tweede vragenronde door te kunnen laten gaan.
Als de uit te komen TV-film gebaseerd is op de ervaringen van Beth Holloway niet toch?quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:07 schreef duikkie het volgende:
[..]
dat beth holloway meer aan een verkrachting heeft , lijkt mij nogal vreemd.
Het is me toch wat Caesu, de oppositie (in de persoon van Remkes) die harde woorden spreekt na nota bene een commissie overleg. Stop de persen dat is HOT news........................................ NOTquote:Op woensdag 4 maart 2009 20:05 schreef Caesu het volgende:
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_53471.php
alle partijen zijn zeer bezorgd. niet alleen de oppositie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:10 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Het is me toch wat Caesu, de oppositie (in de persoon van Remkes) die harde woorden spreekt na nota bene een commissie overleg. Stop de persen dat is HOT news........................................ NOT
Zal trouwens maar niet vragen wat je "nieuws" met de Holloway zaak van doen heeft, neem aan dat het weer je gewoonlijke stukje Antillen bashen is+
politie, justitie en rechtspraak - die hebben gefaald in het oplossen van de Holloway-zaak.quote:Het verslag heeft volgens de commissieleden duidelijk gemaakt dat het niet goed gaat met politie, justitie en de rechtspraak op het eiland.
Jeetje hoe shocking ze zijn bezorgd tenminste de commissie-leden. Lijkt me een heerlijke terminologie om je interesse voor te wenden zonder enige definitieve uitspraak te doen, net politiek weet je welquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:23 schreef Caesu het volgende:
alle partijen zijn zeer bezorgd. niet alleen de oppositie.
Dat is jouw opinie niet die van die ozo belangrijke commissie.quote:politie, justitie en rechtspraak - die hebben gefaald in het oplossen van de Holloway-zaak.
Een echte werkgroep het is niet waar, nu dat zal een heleboel uithalen denk ik, als die werkgroep er uberhaupt al komt.quote:de tweede kamer gaat trouwens na antwoorden van Bijleveld een werkgroep instellen om de rechtszekerheid op Aruba te onderzoeken. ook willen ze inzage in eerdere VNO-weekberichten.
Die lutsers van de Rijksrecherche hebben gelukkig wel wat beters te doen.quote:weer een stapje dichterbij een Rijksrecherche onderzoek.![]()
ik bedoelde daar alleen te zeggen dat als het niet goed gaat met politie, justitie en de rechtspraak; deze wetenschap zeker wel van belang is voor de Holloway-zaak.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:45 schreef JoBuster het volgende:
Dat is jouw opinie niet die van die ozo belangrijke commissie.
Dat bedoel ik dus met differentieren tussen feiten en jouw meningquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:04 schreef Caesu het volgende:
vandaar zal uiteindelijk wel een onderzoek van de Rijksrecherche moeten komen.
komen we er weer op uit dat we daarover van mening verschillen. agree to disageequote:Op woensdag 4 maart 2009 22:31 schreef JoBuster het volgende:
[..]
en zoals gewoonlijk heeft het geen reet te maken met de Holloway zaak................................ next
die logica van snachts mailen kan ik niet volgen hoor, als je tot 22:00 werkt heb je overdag tijd genoeg om te mailen je begint dan zo rond twee uur, verder is na 22:00 nog een heletijd tot 2:00 snachts. maar zou bij de politie wel bekend zijn deepak's computer hebben ze onderzocht dus weten ze waarschijnlijk wel wat de gebruikelijke mail tijd was. een mens is een gewoonte dier.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:58 schreef yyentle het volgende:
[..]
Oh nee? Hij was de enige met een computer en hij werkt tot 's avonds 22.00 uur.
Hij mailde regelmatig met vrienden dus het lijkt me nogal logisch dat hij dat dan 's nachts doet.
Doen veel mensen die laat beginnen met hun werk.![]()
En jouw logica over dat bellen ontgaat me volledig. Er is geen enkele reden om dat verdacht te vinden.
Als er echt is verdachts aan de hand was met de Kalpoes, hadden ze helemaal niet gemaild,
denk je niet?![]()
Trouwens, het Deepak die mailde of hij contact wilde opnemen na een raar telefoontje van Joran, niet andersom.
En hij was thuis, hij heeft tot diep in de nacht gemaild.
een film naar boek, is toch niets bijzonders ?? , zolang ze het niet als bewijs vertonen mag je alles in een film zeggen of tonen hoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 20:29 schreef yyentle het volgende:
[..]
Als de uit te komen TV-film gebaseerd is op de ervaringen van Beth Holloway niet toch?
Die film is waardeloos als duidelijk wordt dat Beth Holloway er op los fantaseert.![]()
Beth heeft immers zelf gezien dat een rechercheur een verscheurd proces verbaal zomaar liet slingeren?
Ze zag verdachte auto's en busjes, maar ze weet ook te vertellen dat haar dochter is verkracht.
Sterker nog: ze weet zelfs door wie haar dochter is verkracht, maar het kan nog gekker. Ze wist toen ze in Amerika gebeld werd met de mededeling dat Natalee niet was komen opdagen al, dat haar zuipende en zich aan allerlei mannen aanbiedende dochter was gekidnapt. Dat is knap Duikkie!![]()
De vrienden van mevrouw Holloway, maken het nog bonter: pelikanenpoten, dubbele Honda's, bebloede matrassen op het strand (en over alle gevonden bloedsporen, botjes en schedels heeft justitie volgens de complotmakers valse informatie gegeven). Er is dus niet in een geval gefraudeerd, nee er is in alle gevallen gefraudeerd.
![]()
We zullen het binnenkort wel merken Duikkie, de film zal vermoedelijk door een aantal advocaten heel aandachtig bekeken worden.
Ik vind het best hoor, maar wat denk je dat de Rijksrecherche wel kan vinden wat de politie niet kon vinden?quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:04 schreef Caesu het volgende:
[..]
ik bedoelde daar alleen te zeggen dat als het niet goed gaat met politie, justitie en de rechtspraak; deze wetenschap zeker wel van belang is voor de Holloway-zaak.
geeft aan dat ze daar onbekwaam zijn om het oplossen.
vandaar zal uiteindelijk wel een onderzoek van de Rijksrecherche moeten komen.
In 2006 werd de leiding door Nederland overgenomen.quote:PROCES – VERBAAL
We,
Jaquelline Josette de WINDT, head officer with the Korps Politie Aruba, attached to the section surveillance of Sint Nicolaas.
Antoon Ronanld de RUITER, sergeant of police in the Netherlands, region Utrecht, districht Utrecht South East and appointed by National Decision by the Governor number DWJZ 3473/05 dated July 27th 2005 as special temporary officer of the Korps Politie Aruba.
Clemens Johannes Maria BURGWAL, sergeant of police in the Netherlands, region Utrecht, districht Paardenveld and appointed by National Decision by the Governor number DWJZ 3473/05 dated July 27th 2005 as special temporary officer of the Korps Politie Aruba.
State the following.
www.hollowaycase.com
In 2007 wordt er weer onderzoek gedaan door Nederlanders.quote:Nederland neemt leiding onderzoek Holloway over
zaterdag 2 september 2006 08:36
Nederland grijpt in op Aruba. De Nederlandse politie neemt de leiding op zich van het onderzoek naar de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway.
http://www.elsevier.nl/we(...)ek-Holloway-over.htm
In december 2007 wordt bekend gemaakt dat er geen 'directe' aanwijzingen zijn die er op wijzen dat Natalee door een misdrijf om het leven is gekomen. Dit zijn de conclusies op basis van een nieuw uitgebreid dossier.quote:Lichaam Holloway niet in tuin Van der Sloot
zondag 29 april 2007 09:25
Justitie op Aruba heeft zaterdag de tuin omgeploegd van de ouders van Joran van der Sloot, die nog steeds verdachte is in de zaak-Natalee Holloway. Maar het lichaam van het meisje werd niet aangetroffen.
http://www.elsevier.nl/we(...)in-Van-der-Sloot.htm
En je kent vermoedelijk de persconferentie van Hans Mos ook. In deze persconferentie laat Hans Mos blijken dat Beth Holloway zich niet correct opstelt. Ze houdt informatie achter.quote:'Dood Natalee Holloway mogelijk geen misdrijf'
woensdag 5 december 2007 22:22
Het Gemeenschappelijk Hof van Justitie van de Nederlandse Antillen en Aruba houdt er rekening mee dat Natalee Holloway in 2005 niet door een misdrijf om het leven is gekomen. In een nieuw uitgebreid dossier zitten geen 'directe' aanwijzingen die daar op wijzen, aldus het Hof.
http://www.elsevier.nl/we(...)jk-geen-misdrijf.htm
Denk je serieus dat de Nederlandse rechercheurs gezellig samen met de Arubanen meefrauderen en denk je dat de Rijksrecherche kan oplossen wat al die Nederlandse rechercheurs niet konden?quote:[quote]At the time there was an effort to question witnesses in America...this succeeded within limits....within limits...that's the case. And we would have liked a lot more information from America but we didn't succeed in that.
http://www.refugeesunleashed.net/about18143-0-asc-350.html
als joran ook zo eerlijk was, en alleen de waarheid sprak waren we uit deze zaak. ik denk dat beth alle eerlijkheid wel gezien heeft op aruba, als je dan niet meer wilt meewerken aan die cirsus lijkt me logisch.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor, maar wat denk je dat de Rijksrecherche wel kan vinden wat de politie niet kon vinden?
In 2005 werden al veel verhoren gedaan door Nederlandse rechercheurs.![]()
[..]
In 2006 werd de leiding door Nederland overgenomen.
[..]
In 2007 wordt er weer onderzoek gedaan door Nederlanders.
[..]
In december 2007 wordt bekend gemaakt dat er geen 'directe' aanwijzingen zijn die er op wijzen dat Natalee door een misdrijf om het leven is gekomen. Dit zijn de conclusies op basis van een nieuw uitgebreid dossier.
[..]
En je kent vermoedelijk de persconferentie van Hans Mos ook. In deze persconferentie laat Hans Mos blijken dat Beth Holloway zich niet correct opstelt. Ze houdt informatie achter.
Hans Mos vertelt ook dat hij niet alle informatie die hij zou willen uit Amerika krijgt.
[..]
Denk je serieus dat de Nederlandse rechercheurs gezellig samen met de Arubanen meefrauderen en denk je dat de Rijksrecherche kan oplossen wat al die Nederlandse rechercheurs niet konden?![]()
Het zijn geen tovernaars.![]()
In Nederland worden ook niet alle zaken opgelost.
Zonder meer informatie over Natalee en haar familie komt ook de Rijksrecherche niet verder, en mevrouw Holloway zal dat wel weten, ze wekt nou niet bepaald de indruk dat ze echt op zoek naar de
waarheid is.![]()
Als mevrouw Holloway op zoek naar de waarheid was, dan werkte ze wel mee, zo simpel is het.
Als Natalee gecontroleerd werd door haar moeder en, eenmaal op Aruba, helemaal losging is het niet vreemd dat ze is bezweken aan de middelen die ze gebruikte.quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:28 schreef duikkie het volgende:
[..]
maar wat moet er in godsnaam nou boven water komen uit america, dat meisje is het laatst levend gezien met drie jongens , die op de dag van vandaag liegen of zwijgen over hoe het gegaan is.
meer een onderzoek naar politie en justitie zèlf.quote:Op donderdag 5 maart 2009 18:48 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik vind het best hoor, maar wat denk je dat de Rijksrecherche wel kan vinden wat de politie niet kon vinden?
In 2005 werden al veel verhoren gedaan door Nederlandse rechercheurs.![]()
welke dingen dan, ik ben ze niet tegen gekomen. maar ik vraag me toch echt af wat een americaans onderzoek toch meer oplevert dan we nu weten. en als natalee bezweek aan de drank, dan is het logisch dat je 112 belt, maar ik denk dat de jongens te druk met zichzelf bezig waren en niet hebben opgelet dat natalee bezweek , er is iets verkeerd gegaan in deepak's auto en wel voor 2:00 in de nacht , alle kleine dingen wijzen daarop. ze zijn allemaal schuldig aan iets, vandaar dat over en weer beschuldigen. wat er verkeerd is gegaan zullen we alleen weten wanneer een van de drie het genoeg vind.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:05 schreef yyentle het volgende:
[..]
Als Natalee gecontroleerd werd door haar moeder en, eenmaal op Aruba, helemaal losging is het niet vreemd dat ze is bezweken aan de middelen die ze gebruikte.
Het staat vast dat ze 's morgens vroeg al met sterke drank begon.
Een meisje van 18 jaar dat niet gewend zoveel sterke drank te gebruiken en dan ook nog bij zulke hoeveelheden fit blijft?![]()
De vrienden van Natalee mochten van Natalees moeder niets vertellen om het onderzoek niet te beinvloeden, maar ze haalt wel binnen no time de Amerikaanse media erbij.![]()
Sorry Duikkie, maar dat vind ik raar hOOr!![]()
Er zijn een aantal mensen bewust bezig met de "verkeerde been strategie".
Eerst dacht ik dat het VanderSloot was, maarre de mensen die Beth Holloway steunen, zijn niet voor rede vatbaar. Er moet en zal een groepsverkrachting zijn geweest, de Kalpoes moeten en zullen mededaders zijn, hoe onlogisch het ook is.
Vervolgens begon ik te vermoeden dat Beth Holloway en haar vrienden zelf bezig zijn met de "verkeerde been strategie".
Dat vermoeden werd onlangs bevestigd door het interview van Hans Mos.
Die docu van Renee Gielen (The Unrevealed Timelines) is helemaal zo gek nog niet hoor! Ik geloof niet alles wat er in die docu wordt verteld maar er worden wel dingen in de docu aangehaald die kloppen.
LOL duikkie, "eerder betrokken" zeg je, die Alabamese puntmutsen waren al betrokken voordat de politie dat was.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef duikkie het volgende:
als de politie van aruba haar eerder bij de zaak had betrokken en beter uitleg had gegeven waarom ze bepaalde dingen deden en andere zaken nalaten , was er meer begrip geweest. naar nu deed de politie uit de hoogte en konden ze vertellen dat de zaak binnen tien dagen opgelost zou zijn. alleen joran moest de waarheid vertellen, en dat is wat hij nooit gedaan heeft
daar kan ik je gedeeldelijk gelijk in geven, maar vergeet ook de rol van de politie aruba niet, het niet oppakken van joran en kalpoe's maar wel twee bewakers zet vraagtekens. verder is het merkwaardig dat de politie aruba achter de feiten aanliep en niet een lijdende rol had. er werd gewoon geknoeid de eerste tien dagen dit vooral omdat van der straaten het niet over zijn hart kon krijgen de zoon van zijn vriend op te pakken. was joran gelijk verhoort en niet meer losgelaten en satisch en deepak dan hadden we nooit dat afzetten bij HI gehad. dat het trouwens verder heel moeilijk heeft gemaakt om joran ooit nog te geloven !!!quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:15 schreef JoBuster het volgende:
[..]
LOL duikkie, "eerder betrokken" zeg je, die Alabamese puntmutsen waren al betrokken voordat de politie dat was.
Dat stelletje ongeciviliseerde rednecks heeft vanaf dag 1 niets anders gedaan dan ALE te schofferen en voor de voeten te lopen.
Het is m.i. mede aan het verstorende en ombeschofte gedrag van die yanks te danken dat de vermissing van Natalee nu nog niet opgelost is.
De vragen die jij stelt zijn wel terecht, maar als er geen bewijs kan worden gevonden dat Natalee in of rondom de woning van VanderSloot is overleden, houdt het echt op!quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:47 schreef Caesu het volgende:
[..]
meer een onderzoek naar politie en justitie zèlf.
daar is de Rijksrecherche ook voor.
wanneer wist Rudy Croes dat Jan van der Straten het onderzoek belemmerde.
en wat heeft hij hier aangedaan?
waarom werd geweigerd het hele huis van de Van der Sloots te onderzoeken?
en dan ook wat mij betreft waarom de achtergrond van Natalee niet is onderzocht.
zulk soort zaken.
nu wordt zo'n onderzoek al gedaan door de Landsrecherche.
maar in hoeverre is zo'n onderzoek onafhankelijk?
in het de uitgelekte notitie werd de procureur-generaal het 'oliemannetje' genoemd.
"hij streeft publieke naar samenwerking, noemt zijn minister een ongeleid projectiel en voert ondertussen de plannen van Hendrik (Croes) uit".
de VNO vond deze informatie dermate belangrijk dat het werd gestuurd naar Hirsch Ballin en Bijleveld.
zolang er geen veroordeling is zal je publieke veroordeling houden en dat is maar goed ookquote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:23 schreef yyentle het volgende:
[..]
De vragen die jij stelt zijn wel terecht, maar als er geen bewijs kan worden gevonden dat Natalee in of rondom de woning van VanderSloot is overleden, houdt het echt op!
En als Natalee in of nabij de woning van VanderSloot blijkt te zijn overleden, betekent dat niet automatisch dat ze is vermoord. Het is helemaal niet uitgesloten dat Natalee is bezweken aan de overdosis drank en drugs, die ze toch echt zelf tot zich nam.
Daarom is het belangrijk dat er onderzoek wordt gedaan naar Natalee’s achtergrond, maar het is nog belangrijker om te onderzoeken wat Natalee allemaal uitspookte tijdens haar verblijf op Aruba en wat ze deed in de uren voor haar verdwijning. Dan pas kun je praten over gedegen onderzoek.![]()
Ik weet niet in hoeverre de landsrecherche betrouwbaar is, maar er is al erg veel onderzoek gedaan door Nederlanders, en die zijn wel onafhankelijk.
Als het waar is dat er op Aruba gefraudeerd en geïntimideerd wordt, is het natuurlijk prachtig dat Hero Brinkman zich voor Aruba inzet.
Omdat er al erg vaak door Nederlandse rechercheurs naar de Holloway zaak is gekeken, lijkt het niet logisch dat er enig verband is tussen de door Hero Brinkman genoemde zaken en de Holloway case.
Het is dan ook jammer dat Hero Brinkman contact heeft met Beth Holloway en haar complotmakers, waardoor hij de indruk wekt niet geheel onpartijdig te zijn.
Denk je trouwens dat, als het onderzoek naar de verdwijning van Holloway grondig wordt overgedaan door de Rijksrecherche (compleet met onderzoek naar wat Natalee allemaal uitspookte, want ook dat hoort bij fatsoenlijk onderzoek) en dat onderzoek voegt niets toe aan datgene wat Hans Mos vertelde, Beth Holloway en haar Amerikaanse complotmakers daarna zullen stoppen met hun primitieve publieke veroordelingen en oproepen tot boycotten van onschuldige burgers?
'Onschuldig tot het tegendeel bewezen is' doet z'n werk! Het rechtssysteem functioneert prima!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:02 schreef duikkie het volgende:
[..]
zolang er geen veroordeling is zal je publieke veroordeling houden en dat is maar goed ook![]()
als het rechtsysteem faalt is het aan de mensen zelf een oordeel te vellen
Amen, exactly mijn idee, veroordelingen dienen door ons rechtssysteem te geschieden en niet door het domme campingzender-volk opgezweept door Peterrr of welke andere volksmenner dan ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:47 schreef OUWEFIETS het volgende:
Publieke veroordeling is voorbehouden aan de onwetenden, de dommen, de zelf-ingenomenen, onder verwijzing naar o.a. het rijtje ranzigenvan JoBuster: ''Fab7, puntmutsen, kruizenbranders, bedenkelijke types zoals Jamie Skeeter, PI TJ Ward, Dan en Kelly, Jossy Mansur, Peterrr de Vries, coke-snuivende vrouwenmeppende USA-geweigerde Boca Grande Patrick vd Eem, Joe Mammana, (een ex-crimineel die later succesvol in de eieren werd), supporters van de Aruba boycot'' enzovoorts enzovoorts enzovoortszzzzz
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:48 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Amen, exactly mijn idee, veroordelingen dienen door ons rechtssysteem te geschieden en niet door het domme campingzender-volk opgezweept door Peterrr of welke andere volksmenner dan ook.
Ja het kostte Hara enige inspanning maar uiteindelijk is de rebound weer een aangenaam draadjequote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:08 schreef OUWEFIETS het volgende:
[ afbeelding ]
ontspannen sfeertje hier btw..
geen opgewonden nummertjes en 'bro'odzak te bekennen....![]()
chill
quote:Dr. Phil heeft vandaag in zijn televisieprogramma opgeroepen tot een Amerikaanse boycot van Aruba. Hij deed dit in een aflevering die was gewijd aan de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Dr. Phil deed zijn oproep zodat de Arubanen "via de portemonnee" kunnen voelen dat er meer gedaan moet worden om de verdwijning van de studente op te lossen. In de uitzending noemde de moeder van Natalee Holloway, die te gast was, Nederland onder meer een land "vol met drugs en hoeren".
"We (Amerikanen, red.) moeten zeggen dat dit niet goed is. We moeten deze mensen vertellen: 'We zullen nooit meer voet op Aruba zetten als er niet wordt gedaan wat gedaan moet worden voor deze jonge vrouw. Jullie moeten dat gewoon begrijpen. Jullie moeten weten dat er hier 270 miljoen mensen zijn die gaan vergeten dat jullie bestaan als een vakantiebestemming. Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect, dan gaan jullie ze helemaal niet behandelen'", zo sprak Dr. Phil, die tegenwoordig een grote invloed lijkt te hebben op veel Amerikanen, dreigende taal.
Natalee Holloway wordt al ruim drie maanden vermist nadat ze op Aruba spoorloos verdween. In de afgelopen maanden werden grote zoekacties, onder meer met Nederlandse F16's, gehouden en werden drie verdachten, onder wie de Nederlander Joran van der Sloot, aangehouden. Deze kwamen twee weken terug echter alledrie vrij. Sindsdien lijkt het onderzoek weinig vooruitgang meer te boeken.
Dr Phil roept op tot boycot Aruba.
LOL duikkie, niet dr Phools finest hour laten we maar zeggen en het kon nog wel eens verrekte duur worden ook voor die kale als de Kalpoes winnen of leuk kunnen schikken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:24 schreef yyentle het volgende:
Een oud Fokdraadje![]()
Dr. Phil heeft vandaag in zijn televisieprogramma opgeroepen tot een Amerikaanse boycot van Aruba. Hij deed dit in een aflevering die was gewijd aan de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway. Dr. Phil deed zijn oproep zodat de Arubanen "via de portemonnee" kunnen voelen dat er meer gedaan moet worden om de verdwijning van de studente op te lossen. In de uitzending noemde de moeder van Natalee Holloway, die te gast was, Nederland onder meer een land "vol met drugs en hoeren".
"We (Amerikanen, red.) moeten zeggen dat dit niet goed is. We moeten deze mensen vertellen: 'We zullen nooit meer voet op Aruba zetten als er niet wordt gedaan wat gedaan moet worden voor deze jonge vrouw. Jullie moeten dat gewoon begrijpen. Jullie moeten weten dat er hier 270 miljoen mensen zijn die gaan vergeten dat jullie bestaan als een vakantiebestemming. Als jullie Amerikanen niet gaan behandelen met waardigheid en respect, dan gaan jullie ze helemaal niet behandelen'", zo sprak Dr. Phil, die tegenwoordig een grote invloed lijkt te hebben op veel Amerikanen, dreigende taal.
Natalee Holloway wordt al ruim drie maanden vermist nadat ze op Aruba spoorloos verdween. In de afgelopen maanden werden grote zoekacties, onder meer met Nederlandse F16's, gehouden en werden drie verdachten, onder wie de Nederlander Joran van der Sloot, aangehouden. Deze kwamen twee weken terug echter alledrie vrij. Sindsdien lijkt het onderzoek weinig vooruitgang meer te boeken.
Dr Phil roept op tot boycot Aruba.
zelfs al is de hele zaak opgelost en zitten de daders achter de tralies.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:23 schreef yyentle het volgende:
Denk je trouwens dat, als het onderzoek naar de verdwijning van Holloway grondig wordt overgedaan door de Rijksrecherche (compleet met onderzoek naar wat Natalee allemaal uitspookte, want ook dat hoort bij fatsoenlijk onderzoek) en dat onderzoek voegt niets toe aan datgene wat Hans Mos vertelde, Beth Holloway en haar Amerikaanse complotmakers daarna zullen stoppen met hun primitieve publieke veroordelingen en oproepen tot boycotten van onschuldige burgers?
Lulkoek Caesu, daar zijn de regering en de tweede kamer het nog helemaal niet over eens, zoals ik je al eens eerder zei je moet eens leren tussen feiten en meningen te differentieren.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:04 schreef Caesu het volgende:
maar als justitie er een potje van aan het maken is, en de nederlandse regering en de tweede kamer zijn het daar nu wel over eens zo ongeveer
lulkoek. het is helemaal niet alleen mening van mij.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:12 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Lulkoek Caesu, daar zijn de regering en de tweede kamer het nog helemaal niet over eens, zoals ik je al eens eerder zei je moet eens leren tussen feiten en meningen te differentieren.
quote:Het bestuur in de Nederlandse Antillen en Aruba functioneert op een
aantal terreinen niet goed. Met name over de corruptie maak ik mij
zorgen.
http://static.ikregeer.nl/pdf/KST128229.pdfquote:Naast de strafrechterlijke kant is er echter ook een kant van de bestuurders.
Ik ben van mening dat de bestuurders in de Nederlandse Antillen en
Aruba sterker stelling kunnen nemen tegen zaken waarin (de schijn van)
belangenverstrengeling of gebrek aan transparantie twijfels doen rijzen
over de integriteit van het overheidsbestuur.
http://static.ikregeer.nl/pdf/KST128224.pdfquote:Van de informatie over de interne verhoudingen binnen de regeringspartij
heb ik kennisgenomen. Dat de minister-president en de minister van
Justitie zich ieder op hun eigen wijze over Nederland uitspreken is mij uit
eigen ervaring en uit de kranten bekend. Ik volg de situatie in Aruba in zijn
algemeenheid op de voet en met toenemende zorg. Het is niet voor niets
dat Nederland investeert in de nauwe samenwerking met Aruba om de
vreemdelingenketen en de politieorganisatie op orde te brengen.Ook
maak ik me zorgen naar aanleiding van berichten dat het Gemeenschap-
pelijk Hof van Justitie niet in staat wordt gesteld de nodige verbeteringen
in de bedrijfsvoering op het eiland door te voeren hetgeen gevolgen kan
hebben voor de rechtspraak. Deze berichten zijn voor mij aanleiding op
korte termijn met de minister-president van Aruba nog eens te spreken
over positie van de rechterlijke macht in Aruba.
http://antilliaans.caribiana.nl/politiek/car20090225_arubaquote:Volgens CDA-Kamerlid Bas Jan van Bochove bevat de notitie niets nieuws. "Het is een beschrijving van de situatie en van de problemen. Die feiten kenden we al. Maar ik zie nog geen tekenen van verbetering. Ik had gehoopt dat er in de laatste drie jaar meer voortgang was geboekt dan nu wordt beschreven."
http://antilliaans.caribiana.nl/politiek/car20090305_TK-notitiequote:De VVD neemt vooralsnog geen genoegen met de notitie van staatssecretaris Ank Bijleveld van Konkrijksrelaties over de 'Staat van het Bestuur' in de Antillen en Aruba. Volgens Tweede Kamerlid Johan Remkes roept de notitie meer vragen op dan het antwoorden verschaft. Remkes wil dan ook een stevige hoorzitting over dit onderwerp.
De voormalige minister van Binnenlandse Zaken verwacht weinig heil van het opnieuw stellen van vragen aan de staatssecretaris. Hij maakt zich onder andere zorgen over de intergriteit van het bestuur en de onafhankelijkheid van de justitiële keten op de Antillen en Aruba. Daarover wil de VVD praten met deskundigen, 'desnoods in vertrouwelijkheid'.
Het gaat Remkes vooral om de drie eilanden die straks zelfstandige landen zijn in het Koninkrijk: Curaçao, Sint Maarten en Aruba. Als voormalig minister was hij betrokken bij de Antillen en Aruba en weet hij meer dan andere Kamerleden. "Van die informatie kun je niet altijd gebruik maken. Dat is de reden dat mij dit de aangewezen weg lijkt. Ik maak mij vreselijke zorgen."
Chantage Aruba
Over Aruba, en met name minister van Justitie Rudy Croes, oordeelt Remkes hard. De incidenten rond de minister sterken hem in de weigering om te praten over verhuizing van het Gemeenschappelijk Hof van Justitie van Willemstad naar Oranjestad. Hij heeft het zelfs over een 'chanterende attitude' van Croes in een brief aan zijn Antilliaanse ambtgenoot David Dick. Daarin dreigde Croes de onderhandelingen over de staatkundige hervormingen te blokkeren als er niet over verhuizing van het Hof zou worden gesproken.
Staatssecretaris Ank Bijleveld van Koninkrijksrelaties deelt de zorgen van de Kamer en neemt de kritiek ter harte. Maar ze ziet vooralsnog geen reden om de staatkundige vernieuwingen op te schorten. "Over de voortgang van het staatkundig traject maak ik me geen zorgen."
Owww maar dat is iets heel anders dan je eerder meldde en niet waar ook trouwens, feiten en meningen Caesu, probeer ze gescheiden te houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:44 schreef Caesu het volgende:
lulkoek. het is helemaal niet alleen mening van mij.
feit is dat regering en tweede kamer zich grote zorgen maken.
ik geef duidelijk aan wanneer het een mening van mij betreft.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:56 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Owww maar dat is iets heel anders dan je eerder meldde en niet waar ook trouwens, feiten en meningen Caesu, probeer ze gescheiden te houden.
om nu gelijk de hele wereld dom te noemen moet je zelf weten, jack de ripper was natuurlijk ook zo onschuldig. het zijn juridische woorden onschuldig tot het tegendeel is bezwezen. toch gek dan dat mensen jarenlang in de cel kunnen zitten , door het rechts systeem veroordeelt zijn en vele jaren later weer eens een rechtlijke dwaling blijkt te zijn. de puttenze moordzaak is een mooi voorbeeld, luci de verpleegster weet er alles van.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:47 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
'Onschuldig tot het tegendeel bewezen is' doet z'n werk! Het rechtssysteem functioneert prima!![]()
Publieke veroordeling is voorbehouden aan de onwetenden, de dommen, de zelf-ingenomenen, onder verwijzing naar o.a. het rijtje ranzigenvan JoBuster: ''Fab7, puntmutsen, kruizenbranders, bedenkelijke types zoals Jamie Skeeter, PI TJ Ward, Dan en Kelly, Jossy Mansur, Peterrr de Vries, coke-snuivende vrouwenmeppende USA-geweigerde Boca Grande Patrick vd Eem, Joe Mammana, (een ex-crimineel die later succesvol in de eieren werd), supporters van de Aruba boycot'' enzovoorts enzovoorts enzovoortszzzzz
Noem jij fanatici die bedreigen en intimideren onder leiding of met steun van leugenaar en geldwolf Beth Holloway de hele wereld?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 02:17 schreef duikkie het volgende:
[..]
om nu gelijk de hele wereld dom te noemen moet je zelf weten,
quote:hoe kom je erbij dat het rechtssysteem prima functioneert, soms gaat het helemaal fout !!!
De wet bepaalt dat je niet voor eigen rechter mag spelen, daar heeft ons systeem rechters voor.quote:gelukkig mag ik zelf bepalen wat ik van deze zaak vind,
Ja hoor!quote:ach en enige domme die ik ken is dan wel joran, vroeg of laat komt hij er wel achter dat zijn jeugdige leven toch niet zo geweldig was, ik denk dat vele dat wel met mij eens zijn. de gevens op internet gaan niet weg, een levenlange vervolging zal wel het gevolg zijn.
We zijn het bijna eens: Deepak en Satish waren er niet bij, dat is door de computergegevensquote:het is waarschijnlijk ergens goed fout gegaan, een meisje dat is bezweken en een paar jongens die in paniek raakte,
Nog steeds?quote:dus zo onschuldig is deze zaak niet, het hangt als een molensteen aan aruba,
ik geloof dat er maar weinig mensen op deze aarbol rondlopen met internetquote:Op zaterdag 7 maart 2009 08:20 schreef yyentle het volgende:
[..]
Noem jij fanatici die bedreigen en intimideren onder leiding of met steun van leugenaar en geldwolf Beth Holloway de hele wereld?![]()
[..]
Tuurlijk Duikkie, dat gebeurt overal waar mensen leven.![]()
[..]
De wet bepaalt dat je niet voor eigen rechter mag spelen, daar heeft ons systeem rechters voor.![]()
[..]
Ja hoor!het is al bijna vier jaar geleden: over 2 jaar weet niemand meer wie Natalee was.
![]()
Waarom denk je dat?
Heb je zo'n diepe haat tegen Joran? Waarom dan? Persoonlijk rancunetje ofzo?
Stel je voor dat Natalee zich letterlijk heeft doodgesnoven/doodgezopen, is het dan Joran's schuld?
Ik ken een meisje dat, nadat ze speed had genomen, in de trein een epilepsieaanval kreeg. Ze was 18 jaar, het was haar eerste epileptische aanval, ontstaan door drugsgebruik.![]()
En ze had niet eens gedronken toen het gebeurde.![]()
[..]
We zijn het bijna eens: Deepak en Satish waren er niet bij, dat is door de computergegevens
aangetoond.![]()
[..]
Nog steeds?
Maar ze is niet in de auto bezweken en dat weet Beth Holloway ook.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:07 schreef duikkie het volgende:
[..]
als natalee bezweken is in de auto is dat zeker joran/ deepak en satisch hun schuld, en de schuld is dan dat ze een hulpbehoefde aan haar lot hebben overgelaten.
Hier moet ik je toch even corrigeren grote vriendin(van de Kalpoe`s),quote:Op zaterdag 7 maart 2009 08:20 schreef yyentle het volgende:
[..]
Noem jij fanatici die bedreigen en intimideren onder leiding of met steun van leugenaar en geldwolf Beth Holloway de hele wereld?![]()
[..]
Tuurlijk Duikkie, dat gebeurt overal waar mensen leven.![]()
[..]
De wet bepaalt dat je niet voor eigen rechter mag spelen, daar heeft ons systeem rechters voor.![]()
[..]
Ja hoor!het is al bijna vier jaar geleden: over 2 jaar weet niemand meer wie Natalee was.
![]()
Waarom denk je dat?Heb je zo'n diepe haat tegen Joran? Waarom dan? Persoonlijk rancunetje ofzo?
Stel je voor dat Natalee zich letterlijk heeft doodgesnoven/doodgezopen, is het dan Joran's schuld?
Ik ken een meisje dat, nadat ze speed had genomen, in de trein een epilepsieaanval kreeg. Ze was 18 jaar, het was haar eerste epileptische aanval, ontstaan door drugsgebruik.![]()
En ze had niet eens gedronken toen het gebeurde.![]()
[..]
We zijn het bijna eens: Deepak en Satish waren er niet bij, dat is door de computergegevens
aangetoond.![]()
[..]
Nog steeds?
ja, en.. dus..? dit rechtvaardigt publieke beschuldiging en levenslange vervolgingquote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:07 schreef duikkie het volgende:
[..]
ik geloof dat er maar weinig mensen op deze aarbol rondlopen met internet, die nooit van joran en natalee hebben gehoort hoor
in deze zaak is niemand gedaagd, laat staan strafrechtelijk door een rechter veroordeeld, bij gebrek aan wettelijk & overtuigend bewijs, beetje simpel gedrag dus om maar maar wat beschuldigingen rond te schreeuwen, gebaseerd op weet ik veel wat voor kletskoekerig, zelfingenomen en verongelijkt gewauwel van deze en gene.. (zie eerdere rijtjequote:als recht systemen falen , gaan mensen zelf wel oordelen, daarom hebben we rechters. omdat wij als mensen altijd wel een straf weten voor wat ons is aangedaan.
wie weet worden we ooit nog eens verrast met de werkelijke oplossing vh mysterie.... misschien wel eentje waar iedereen raar van op z'n neus staat te kijken.. sowieso had er verder moeten worden gekeken dan de neuzen lang zijn..quote:over twee jaar weten we of je gelijk hebt, maar zeiden ze dat een half jaar op aruba ook niet waait wel over , verlopig nog niet.
als als als als.. al die veronderstellingen.. en daar heb jij dus jouw schuldvraag op gebaseerd... en, dacht ik, grotendeels beantwoord.quote:o ik geen haat tegen joran hoor, ik alleen joran en zijn vrienden niet begrijpen, gewoon vertellen wat er is gebeurt kan minder erg zijn en zeker korter dan hoe het nu gaat.
als natalee bezweken is in de auto is dat zeker joran/ deepak en satisch hun schuld, en de schuld is dan dat ze een hulpbehoefde aan haar lot hebben overgelaten.
uit computer gegeven blijkt nergens dat de kalpoe's de auto niet bestuurde hoor
Dit bedoel ik dus... heel terecht trouwens dat je 'toegewijd' tussen haakjes hebt geplaatst.. suggereert een liefdadige, bezielende inborst, iets waar m.i. totaal geen sprake van is.. dit soort 'toewijding' associeer ik eerder met haatdragend fanatisme.. ik zou me kapot schamen als mensen zoals jij op deze manier 'mijn' RECHT zouden willen halen.. JUSTICE for Natalee... laat me niet lachen zeg, hypocrisie ten top!!!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:02 schreef bastibro het volgende:
[..]
Hier moet ik je toch even corrigeren grote vriendin(van de Kalpoe`s),
Ik denk dat je niet beseft dat er heel wat mensen zijn die zich hebben `toegewijd` aan deze zaak en aan Natalee`s lot !
Deze mensen, waaronder ikzelf, zullen de zaak niet laten rusten en zullen Joran en de Kalpoe`s BLIJVEN CHASEN net zolang hun onschuld bewezen is, ze veroordeeld zijn of op een andere manier RECHT is geschied !
Groetjes![]()
[ afbeelding ]
Van haatdragend fanatisme zou spraken zijn wanneer ik mijn pijlen op bepaalde personen zou richten.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:19 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus... heel terecht trouwens dat je 'toegewijd' tussen haakjes hebt geplaatst.. suggereert een liefdadige, bezielende inborst, iets waar m.i. totaal geen sprake van is.. dit soort 'toewijding' associeer ik eerder met haatdragend fanatisme.. ik zou me kapot schamen als mensen zoals jij op deze manier 'mijn' RECHT zouden willen halen.. JUSTICE for Natalee... laat me niet lachen zeg, hypocrisie ten top!!!
Er geen is aanleiding om de Kalpoes te verdenken, dus ook niet om ze te beschuldigen, dat weten het OM en de onderzoekers. Overigens begrijp ik niet waarom dit soort beledigingen aan ons adres op het web worden toegestaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:37 schreef bastibro het volgende:
[..]
Van het soort waar ons land zich voor schaamt en het soort dat vroeger NSB-ers een warme maaltijd bereide. brrrr
De Kalpoes logen tot 2 dagen na hun aanhouding: dit was 11 juni 2005. Vanaf 11 juni zijn ze diverse malen verhoord en alles wat ze vanaf dat moment vertelden klopte.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:13 schreef johan555 het volgende:
De feiten zijn dat ze alles wekenlang bij elkaar gelogen hebben wat er maar bij elkaar te liegen viel ! Aantoonbaar nog wel ! Daarna hebben ze voornamelijk de mond gehouden .
Dat zijn de feiten !
Hi, hi "toegewijd" aan de zaak Holloway, nou succes ermee johquote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:02 schreef bastibro het volgende:
Ik denk dat je niet beseft dat er heel wat mensen zijn die zich hebben `toegewijd` aan deze zaak en aan Natalee`s lot !
Nu daar zullen de Kalpoes en Joran van wakker liggen bassie.quote:Deze mensen, waaronder ikzelf, zullen de zaak niet laten rusten en zullen Joran en de Kalpoe`s BLIJVEN CHASEN net zolang hun onschuld bewezen is, ze veroordeeld zijn of op een andere manier RECHT is geschied !
Kan je zien wat een respectloos schorem het is. Ze hebben maling aan alles inclusief de rechten van dieren.quote:Texaanse speurders vernielen schildpadnest
ORANJESTAD — TortugAruba werd vrijdagmorgen door de rangers van Parke Arikok gevraagd een kijkje te nemen bij een van de boca’s in Parke Nacional Arikok. Daar bleek een nest van een hawksbill schildpad te zijn opgegraven. De incubatietijd van de eieren was nog niet voltooid. De kleine schildpadjes, nog half in de eischil, gaan daarom allemaal dood. Het verstoren en vernielen van schildpadnesten is bij wet verboden. Stichting TortugAruba heeft dit strafbare feit bij het Openbaar Ministerie gemeld.
Waarschijnlijk is het nest opgegraven door mensen van EquuSearch, die donderdagmiddag door de rangers bij Boca Prins werden aangetroffen, zonder dat zij zich bij de ingang van het park hadden gemeld. Begin juli wilde de groep uit Texas ook al een schildpadnest opgraven. Toen was er wel een ranger aanwezig die dit kon voorkomen.
Intussen maakt de stichting TortugAruba zich erg ongerust over de risico’s voor de natuur, die het speuren van de EquuSearch-groep met zich meebrengt. Op veel stranden is het legseizoen voor schildpadden in volle gang. De meeste nesten (met uitzondering van Eagle Beach) worden niet omheind of afgezet. De Amerikaanse onderzoekers gaven blijk weinig respect voor de Arubaanse natuur te hebben.Het is verboden op de openbare stranden en oevers te rijden met motorvoertuigen (auto’s en quads) volgens het Landsbesluit Openbare Wateren en Stranden. Het is ook verboden nesten van zeeschildpadden te verstoren volgens de mariene milieuverordening. Deze wettelijke regels zijn vastgesteld om schade aan natuur en leefmilieu te voorkomen. De bevolking en bezoekers van Aruba dragen allen een stuk verantwoordelijkheid voor het natuurbehoud van Aruba, onder andere door zich aan deze regels te houden.
Mensen die overtredingen zien, kunnen dit melden bij de (strand)politie.
Vermist meisje op Aruba #6
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:37 schreef bastibro het volgende:
[..]
Het gaat om de waarheid ! Jullie zijn enkel uit op het promoten van de overigens walgelijke gielen theorieen.
In mijn ogen zijn jullie en vooral Petje Aruba en Y Kalpoe, van het ergste soort.
Van het soort waar ons land zich voor schaamt en het soort dat vroeger NSB-ers een warme maaltijd bereide. brrrr
Deepak zat toch achter zijn eigen computer op het moment dat de computer bij VanderSloot werd aangezet aan het eind van het telefoongesprek van Joran naar Deepak?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:34 schreef mrBhimself het volgende:
De feiten zijn dat alleen Joran nog als verdachte te boek staat. De Kalpoes zijn geen verdachten meer. Ondanks het feit dat het OM op Aruba het hier niet mee eens was, zijn ze verder ook niet in hoger beroep gegaan tegen die beslissing van de rechter.
Dat kan twee redenen hebben 1) dat het OM inderdaad onvoldoende feiten en omstandigheden kon aandragen om hen als verdachten te blijven benoemen of 2) dat ze op dat moment niet al hun "kruit" wilden verschieten en op een later moment alsnog proberen om hen als verdachten aan te merken.
LOL, ja er zijn er hier een paar bij die zich maar beter kunnen beperken tot copy - paste en het plempen van plaatjes.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:42 schreef OUWEFIETS het volgende:
dank je voor het (alweer!) byzonder sympathieke compliment!!
helaas, 0 punten gescoord, het moet zijn
'van het ergste soort van het soort waar ons land zich voor schaamt, het soort dat vroeger NSB-ers een warme maaltijd bereide bereidde brrrr'
Ahaaaa dus zo probeer jij je gedrag te rechtvaardigen, eens even kijken wat hebben we HIER :quote:Op zaterdag 7 maart 2009 11:37 schreef bastibro het volgende:
Van haatdragend fanatisme zou spraken zijn wanneer ik mijn pijlen op bepaalde personen zou richten.
Ik krijg het bijna mijn strot niet uit maar, zelfs Joran zou in theorie nog onschuldig kunnen zijn, al lijkt me dat hoogst onwaarschijnlijk.
Het gaat om de waarheid !
Mogen we nu dus concluderen dat jij volgens je eigen definitie dus inderdaad een haatdragende fanaat bent?quote:
Nope, verder niets van vernomen, misschien moet je even bij de bange aapjes kijken die zijn tegenwoordig de specialisten op het gebied van onderwater zoekactiesquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:01 schreef mrBhimself het volgende:
Iemand nog iets vernomen over de op handen zijnde nieuwe zoekactie van Dave Holloway en Silvretti. Na de 'bekendmaking' in het AD is het erg stil geworden. Gaan ze nu wel of niet opnieuw zoeken?
Nee hoor, niet wekenlang. Deepak en Satish hebben 2 dagen na hun aanhouding de waarheid verteld.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:13 schreef johan555 het volgende:
De feiten zijn dat ze alles wekenlang bij elkaar gelogen hebben wat er maar bij elkaar te liegen viel !
quote:On June 11th 2005 at about 12:10 hours, we, the reporting officers, interviewed the suspect D.S. KALPOE, for further information.
"I am now willing to make a statement that is in accordance with the truth. Several details were missing from my last statement. I am going to tell you exactly what happened that night.
En wat ze toen vertelden, was in overeenstemming met de computer- en telefoongegevens, en met de getuigenverklaringen.quote:On June 11th 2005, at approximately 17:30 hours, we interviewed the suspect S.S. KALPOE for further information.
The statements I gave before were not entirely based on the truth.
I am now willing to make a statement in accordance with the truth.
Noem het hoe je wilt.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:21 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Ahaaaa dus zo probeer jij je gedrag te rechtvaardigen, eens even kijken wat hebben we HIER :
[..]
Mogen we nu dus concluderen dat jij volgens je eigen definitie dus inderdaad een haatdragende fanaat bent?
In de opinie van de mensen die voor 11 juni 2005 zijn blijven steken, bedoel je denk ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 16:12 schreef bastibro het volgende:
[..]
(In de opinie van ieder normaal denkend mens is dat)
Zo is het maar net, maar je zal altijd mensen (lees onbenullen) houden die vinden dat de regels van het spel veranderd moeten worden als de uitkomst ze niet aanstaat.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:07 schreef mrBhimself het volgende:
Er is helemaal niets bewezen, dat wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk onschuldig zijn, maar gelukkig hebben we rechtbanken die daarover beslissen. Die overigens ook niet onfeilbaar zijn, maar daarom is het ook mensenwerk.
Ach zulke simpele lieden lopen er nu eenmaal rond dat stoort me niet, maar als ze dan nog gaan liegen, huichelen en ontkennen dat ze haatdragende fanaten zijn dan is het tijd om even de boel recht te zetten.quote:Ik ben blij dat wij in ons land (en ook in Aruba) niet zijn overgeleverd aan lieden die van mening zijn dat zij wel uitmaken wie schuldig of onschuldig is en dan dergelijk foto's plaatsen. En die vervolgens ook nog durven beweren dat 'elk weldenkend mens' het met ze eens is! Gevoel voor humor kun je ze in elk geval niet ontzeggen.
Dat zou zijn wat de engelsen "Poetic Justice" noemenquote:Bij dat type figuren heb ik altijd de neiging om te hopen dat ze zelf beschuldigd worden van iets wat ze niet hebben gedaan en daar dan toch voor veroordeeld worden, of dat nu is door de rechtbank of door de publieke opinie.
Daar is het op dit gebied ook redelijk stil. Ik denk ook dat ze daar niet zitten te wachten op het een nieuwe zoekactie, waarbij Dave Holloway en Silvretti wederom gaan samenwerken. Dat zou de theorie van 'the Frog' helemaal om zeep helpen en dat is iets wat de bange apen niet zouden kunnen verdragen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:24 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Nope, verder niets van vernomen, misschien moet je even bij de bange aapjes kijken die zijn tegenwoordig de specialisten op het gebied van onderwater zoekacties
En waaruit blijkt het dan dat ze gaan zoeken? Uit dat ene interview in het AD, of zijn er nog andere bronnen voor.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:43 schreef johan555 het volgende:
Die is al om zeep geholpen want ze gaan zoeken !
kijk dat bedoel ik maar, maken ze een artikel gaat de voordracht toch weer even over holloway , kortom die zaak zal nooit los staan van joran wat hij ook later in zijn leven doet. mensen zullen het altijd proberen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 18:46 schreef JoBuster het volgende:
Interview: Joran van der Sloot spreekt... over poker!
Datum: (04-mrt-2009)
Dat Bekende Nederlanders pokeren, daar zijn we inmiddels een beetje aan gewend. En daar zijn we blij mee: hoewel op hun spel vaak het nodige aan te merken is, genereren de BN'ers positieve aandacht voor onze hobby... en hoe meer aandacht, hoe meer spelers.
Maar dat een Beruchte Nederlander bekend komt te staan als pokerspeler, dan is dat minder leuk. Zo iemand geeft aan het poker weer eens de louche sfeer van illegaliteit mee, waar onze favoriete hobby sowieso al zo moeilijk vanaf komt in de mainstream media.
Zo iemand is Joran van der Sloot, bekend en berucht van de zaak Holloway en van de bijbehorende, extreem goed bekeken uitzendingen van Peter R. De Vries. Dat hij pokerde was al langer bekend, maar recent dook hij weer vrijwel dagelijks op aan de toernooitafels van Party Poker. Begin februari scoorde hij de zogenaamde 'verliezende speler' zelfs een belangwekkend resultaat: in Party's Sunday $300K Guaranteed werd hij vijfde, goed voor $13.800. En toen PokerCity over dat resultaat schreef, trokken we de aandacht van een IP-adres uit Bangkok, naar verluidt de huidige verblijfplaats van de 21-jarige delinquent.
Het leek ons tijd om de meest beruchte pokeraar van Nederland eens aan de tand te voelen. Het achterhalen van de contactgegevens van deze figuur had nogal wat voeten in aarde - we weten inmiddels hoe Peter R. De Vries zich voelt! - maar dan heb je ook wat: gisteren kregen we hem eindelijk aan de lijn. Dat leverde het volgende gesprek op.
Joran?
Dat ben ik. Faka?
Eh, ja hoor. We wilden het met je over je pokerhobby hebben.
Ja, dat heb ik gezien ja. Stukje op jullie site, vond het wel erg negatief geformuleerd allemaal.
Dat verbaast je?
Nee dat niet. Kijk, enige wat ik vraag is dat mensen een beetje een open mind houden, weet je. Zelf nadenken en niet alles dat de media over hen uitstorten klakkeloos geloven.
En met de media bedoel je dan voornamelijk Peter R. de Vries?
Daar gaan we het dus niet over hebben. Alleen poker please.
Vooruit: hoe lang speel je het spel al?
Even denken... ik denk drie jaar? Ik kwam het tegen in het casino, had er natuurlijk wel van gehoord. Ook wel eens gedaan met m'n matties, maar dat was geen Texas Hold'em. Dus ik ging daar zitten en was meteen hooked. Die eerste avond won ik iets van ¤300. Dat was wel vies, ik wist echt nog niet wat ik deed.
Dat weet je inmiddels wel?
Eén van me matties speelde het veel online, daar won ie ook best veel. Die heeft me toen wat dingetjes uitgelegd. Dat je geduld moet hebben bijvoorbeeld, en dat je echt goed moet nadenken over wat je tegenstander heeft. Toen heb ik nog af en toe wat gelezen op forums en zo, vooral over toernooien en hoe je om moet gaan met een kleine stack. Heeft m'n spel echt veel beter gemaakt.
En toen ging je online spelen?
Dat ging ik eigenlijk meteen al doen. De dag nadat ik in het casino geweest was, zei ik tegen m'n maat: Ik heb gepokerd, diezelfde variant die jij online altijd doet, en het is cool. Toen hebben we meteen wat accounts aangemaakt. Op Party Poker, later ook op Full Tilt en PokerStars.
Volgens de de online tracking sites ging dat niet meteen voortvarend...
Nee man! Kijk, dat is nou een voorbeeld van niet alles geloven wat je leest. Tuurlijk won ik niet altijd, maar ik heb ook wel eens goeie prijsjes gepakt: keertje duizend dollar hier, vijfhonderd daarzo. Ging prima.
Maar de laatste tijd gaat het pas echt goed?
Ja kijk, ik was effe druk met wat andere dingetjes, maar dit jaar ben ik weer wat actiever begonnen. Serieuzer ook wel, niet meer loesoe achter dat ding gaan zitten, of helemaal skaffa weet je. Dat werkt gewoon niet. Dus ik was zwaar gefocused. Eind januari pakte ik een rug ofzo, en toen was er natuurlijk die vijfde plek waar jullie over schreven.
Had je daar nou een deal gesloten, en dus meer gewonnen?
Nee, deal waren we het niet over eens. Eén gast wilde doorspelen, volgens mij heeft hij uiteindelijk ook gewonnen dus hij had wel gelijk! Maar dus gewoon die dertien rooien, hard natuurlijk.
En daarna nog wat kleine prijzen, hier en daar rond de $1000 zo te zien.
Precies. Maar ik ben wel van plan om elke zondag in elk geval dat $215 ding op Party Poker te spelen. Is een leuk toernooi, laatste zondag weer dertigste of zo.
Volgens één van onze lezers kun je vanuit Bangkok helemaal niet inloggen op Party.
Zal wel niet. Ik heb er geen problemen mee gehad. Maar ik speel ook niet altijd vanuit Bangkok. Ik ga die gassies alleen niet vertellen hoe en wat, weet je. Fuck hen, die reacties waren weer zwaar nega.
Was jij nou degene die daadwerkelijk reageerde daar?
Nee, maar ik denk wel dat het iemand was die mij kende. Misschien een mattie van hier. Hij had wel gelijk met z'n 'niemand gunt'. Echt, zo is het.
Speel je alleen toernooien of ook cash?
Heel weinig cash. Vooral grote toernooien en heel veel sit & goes.
Vind je online leuker dan live?
Nou ja, in Nederland kon ik op een gegeven moment niet echt live meer spelen, dat hoef ik niet uit te leggen toch? En online krijg ik ook veel shit, sinds die stukkies in de krant waarin ze m'n accountnamen gezet hadden (pokerpro68of, AANOTILTKK, angryshark68 en Joran9. Red.). Gassies die me in de chat uitlachen als ik een bad beat heb en zo.
Live heb je bewezen ook niet zo goed pokerfaces te kunnen lezen?
Hoezo zeg je dat? Je hebt wel gelijk hoor. Soms denk ik: ik weet precies wat je hebt man. Maar dan zit ik er vaak toch naast, haha.
Ik bedoel: Patrick van der Eem ontmoette je ook aan de pokertafel en die had je toch niet echt door, zo is wel gebleken.
Jongen, ga nou niet... je verwacht gewoon dat niet. Zo'n conjo, ik zal je één ding zeggen hè, hij kan dingen over mij roepen, iedereen kan dingen over mij roepen, maar hoe die conjo met vrouwen omgaat, nou, daar ben ik heilig bij. Echt slecht hoe die conjo met vrouwen omgaat.
Limpen UTG? Flatcallen vanuit de big blind na een early position raise met drie callers? Zo ga je niet met QQ om inderdaad. Pure mishandeling.
Ha, gast ik snap je grapjes wel hoor. Maar ik heb wel weer genoeg gezegd nou. Ik zie je wel weer. Latz.
Linkie naar dit nep interviewtje met Joran
we gaan heerlijkquote:
verwijt niet een andermans splinter als je niet de balk of plank voor je eigen ogen ziet.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 12:05 schreef yyentle het volgende:
[..]
Er geen is aanleiding om de Kalpoes te verdenken, dus ook niet om ze te beschuldigen, dat weten het OM en de onderzoekers. Overigens begrijp ik niet waarom dit soort beledigingen aan ons adres op het web worden toegestaan.
Maarre, het was toch echt Natalee zelf die zoop en zich aan diverse mannen aanbood.
Dat zijn de feiten.
Duikkie, je hebt mijn vermoeden bevestigd. Je verdraait, net als Beth Holloway en haar vrienden, de tekst naar je eigen hand.quote:Op zondag 8 maart 2009 10:30 schreef duikkie het volgende:
[..]
verwijt niet een andermans splinter als je niet de balk of plank voor je eigen ogen ziet.
het gedrag van de kalpoe's is gewoon vreemd, vooral de zin na 11 juni "jij joran denkt dat natalee niets aan heeft"zegt deepak in de auto. nou kan je kwaad zijn , maar hoe kom je dan op zo'n zin ??dat laat je toch blijken dat jezelf meer weet dan joran zelf zou weten. het lijkt dan dat je na het telefoontje en email naar verloren item is gaan zoeken deze gevonden hebt en het ontblootte lichaam van natalee hebt gezien.
maar geef maar eens een andere verklaring
In de eerste plaats heeft Deepak het over "you think", wat nou niet meteen medeplichtigheid doet vermoeden en in de tweede plaats werd er over verschillende dingen gesproken. Het staat dus helemaal niet vast dat die zin over Natalee ging.quote:"you think dat the girl had nothing on, you'll see who fucked who" (this sentence was not clearly intelligence)
jaquote:Op zondag 8 maart 2009 12:30 schreef yyentle het volgende:
[..]
Duikkie, je hebt mijn vermoeden bevestigd. Je verdraait, net als Beth Holloway en haar vrienden, de tekst naar je eigen hand.![]()
Er werd niet gezegd Natalee, dat maak jij ervan.![]()
Er staat:
[..]
In de eerste plaats heeft Deepak het over "you think", wat nou niet meteen medeplichtigheid doet vermoeden en in de tweede plaats werd er over verschillende dingen gesproken. Het staat dus helemaal niet vast dat die zin over Natalee ging.
Als je het hele gesprek leest en daarbij bedenkt dat Deepak en Satish niet wisten dat het gesprek werd opgenomen en Joran (die contact had met zijn pa toen hij in de gevangenis zat) wel, leest het wel eventjes anders hoor!![]()
Het hele gesprek staat hier:
onder:
Reference
Aruban Police Documents: bijna onderaan Transcript 6/24/05 Police Car Transcript
moet je de nederlandse versie ook maar lezen die is er ookquote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
jasterker nog "the conversation on the audio CD was in Dutch and was transcripted by me, Mohan, and contains the following... "
speculaties over dit zinnetje dus waard nul-komma-nul (voorzover speculeren überhaupt zin heeft in deze zaak - niet dus)
[ afbeelding ]
tuurlijk ze zitten in een politie auto , zijn opgepakt en verdacht van iets te maken te hebben met de verdwijning van natalee, en ze hebben over kalpoe's moeder ??? ofzoquote:Op zondag 8 maart 2009 12:30 schreef yyentle het volgende:
[..]
Duikkie, je hebt mijn vermoeden bevestigd. Je verdraait, net als Beth Holloway en haar vrienden, de tekst naar je eigen hand.![]()
Er werd niet gezegd Natalee, dat maak jij ervan.![]()
Er staat:
[..]
In de eerste plaats heeft Deepak het over "you think", wat nou niet meteen medeplichtigheid doet vermoeden en in de tweede plaats werd er over verschillende dingen gesproken. Het staat dus helemaal niet vast dat die zin over Natalee ging.
Als je het hele gesprek leest en daarbij bedenkt dat Deepak en Satish niet wisten dat het gesprek werd opgenomen en Joran (die contact had met zijn pa toen hij in de gevangenis zat) wel, leest het wel eventjes anders hoor!![]()
Het hele gesprek staat hier:
onder:
Reference
Aruban Police Documents: bijna onderaan Transcript 6/24/05 Police Car Transcript
Als ik jou was zou ik een bril opzetten.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:06 schreef duikkie het volgende:
[..]
en verder er werd niet over andere dingen gesproken dat ander wat niet op de zaak van toepassing was
Tijdens de verborgen camera acties was Joran niet gewaarschuwd: het ligt erg voor de hand dat Joran voor het gesprek in dat busje wel was gewaarschuwd, zeker als er sprake was de door jullie vermeende fraude.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:06 schreef duikkie het volgende:
[..]
en jij denk dat joran dankzij zijn vader wist dat het gesprek werd getapt, nou geloof ik niet zo zeer in het hoge IQ van joran , laat zich namelijk ook twee keer met verborgen camera opnemen.
Misschien weet de intelligentia op dit forum dat dan ook!quote:Satish says to Deepak: "do you have clothes"
ik heb eindeloos gezocht, kan 'm niet vindenquote:Op zondag 8 maart 2009 18:00 schreef duikkie het volgende:
[..]
moet je de nederlandse versie ook maar lezen die is er ook
ben ik nu zo slimquote:Op zondag 8 maart 2009 18:35 schreef yyentle het volgende:
[..]
Tijdens de verborgen camera acties was Joran niet gewaarschuwd: het ligt erg voor de hand dat Joran voor het gesprek in dat busje wel was gewaarschuwd, zeker als er sprake was de door jullie vermeende fraude.![]()
Over IQ gesproken.![]()
Enne, enig idee waar dit over gaat:
[..]
Misschien weet de intelligentia op dit forum dat dan ook!
het staat wel in een van de rebounds maar die zijn uitgetipt door mij , met mijn gebruikelijk taal fouten erinquote:Op zondag 8 maart 2009 18:35 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
ik heb eindeloos gezocht, kan 'm niet vinden.... maar alvast bedankt voor de tip/ hint/ link
Je schreef net nog dat de jongens het in die auto alleen maar over "de zaak" hadden.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:19 schreef duikkie het volgende:
[..]
ben ik nu zo slim, ze hebben net een tijdje in de bak gezeten, en ze worden binnen kort vrijgelaten. dan is de vraag toch normaal heb je nog schone kleren , hetzelfde als dat je van vacantie terug komt, berg vies goed, maar net weer een onderbroek te weinig ingepakt
Niet vanavond yyentle maar zal proberen een Keekje op het afgelopen weekje in rebound #32 te plaatsen.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:38 schreef yyentle het volgende:
@ JoBuster,
Het hoofdstuk is bijna vol. Maak je nog een leuk humoristisch overzichtje om het nieuwe hoofdstuk mee te starten?
ik heb het gevonden!!quote:Op zondag 8 maart 2009 19:22 schreef duikkie het volgende:
[..]
het staat wel in een van de rebounds maar die zijn uitgetipt door mij , met mijn gebruikelijk taal fouten erin
thuis heb ik nog wel ergens de orginele foto's van het uitgetipe verslag kwam volgens mij weer van een arubaanse krant vandaan, wat weer zeer slecht van kwaliteit was
even voor de andere hier, het is toch niet zo moeilijk te raden over wie ze het hebben toch , het meisjequote:Op zondag 8 maart 2009 22:38 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
ik heb het gevonden!!
http://renevannie.com/inhoud/kritisch/_kritisch2005.html
Een zinnetje als dit valt alleen een heel klein beetje te begrijpen binnen de context van het hele gesprek, beter nog, binnen de context van een veel bredere reeks van gebeurtenissen. Maar goed, ik doe 'n gooi:
D zegt aan J: "je denk dat het meisje niets aan heeft, je zult zien wie wie gefucked heeft" (deze zin was niet duidelijk verstaanbaar)
J zegt aan D: "dan zien wij wel"
Iets verderop zegt J: ''als ze het meisje vinden, dan zien wij wel"
Vermiste meisjes worden nogal eens dood, ontkleed aangetroffen. De krukkige formulering van Deepak lijkt te wijzen op een of andere uitlating van Joran over de wijze waarop Joran zich voorstelt, 'denkt' dat het meisje niets aan heeft, ofwel, best weleens ontkleed zou kunnen worden aangetroffen.
quote:Op zondag 8 maart 2009 22:38 schreef OUWEFIETS het volgende:
[..]
ik heb het gevonden!!
http://renevannie.com/inhoud/kritisch/_kritisch2005.html
Een zinnetje als dit valt alleen een heel klein beetje te begrijpen binnen de context van het hele gesprek, beter nog, binnen de context van een veel bredere reeks van gebeurtenissen.
Fijn JoBuster.quote:Op zondag 8 maart 2009 22:30 schreef JoBuster het volgende:
[..]
Niet vanavond yyentle maar zal proberen een Keekje op het afgelopen weekje in rebound #32 te plaatsen.
Thanksquote:Op maandag 9 maart 2009 09:00 schreef yyentle het volgende:
Fijn JoBuster.![]()
De humoristische "Keekjes van de weekjes" zijn de moeite van het lezen waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |