abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63829311
Welkom bij Natalee Holloway (in the rebound) nummer 25 alweer
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63829332
Protest werknemers Holiday Inn vanwege drugstest
6 Dec, 2008, 14:53 (GMT -04:00)

Hotelpersoneel van Holiday Inn legde gisteren het werk neer uit onvrede over het drugs- en alcoholbeleid van het bedrijf.

ORANJESTAD — Personeel van het hotel Holiday Inn SunSpree Resort Aruba heeft gisteren tijdelijk het werk neergelegd. De werknemers waren verbolgen over het feit dat twee collega’s waren ‘ontslagen’ omdat zij niet slaagden voor de drugs- en alcoholtest van het bedrijf. Een van hun moest al een tijd geleden de biezen pakken nadat de test tot twee keer toe positief uitsloeg. Maar doordat er daarna een ander moest vertrekken omdat er alcohol of drugs in het bloed zat, werd dat tientallen collega’s te gortig.

Deze werknemer zou overigens al een rechtszaak tegen het bedrijf hebben gewonnen, maar werd desondanks niet terug in dienst genomen. De leiding van Holiday Inn wist vanochtend echter geen toelichting of bevestiging hierover te geven, omdat ‘het management in het weekeinde niet werkt’, aldus de duty manager op zaterdag.
Het stakende personeel vertelde gisteren dat walkout niet alleen het gevolg was van het ontslag van de twee werknemers. Dit protest was gericht op het algemene alcohol- en drugsbeleid van het hotel. Er wordt volgens hen niet gekozen voor gelijke monniken, gelijke kappen. Constructiewerkers zouden zo niet getest worden. Maar wat steekt, vinden de werknemers, is dat de testen die op het hoger personeel worden uitgevoerd, de chefs, niet beken worden gemaakt. Het management heeft verklaard dat het zijn best doet om het personeel zoveel mogelijk van dienst te zijn. “Ze zouden ons helpen”, stellen de boze hotelwerknemers. “Maar je helpt iemand niet door hem of haar te ontslaan en naar huis te sturen. Daarmee help je het probleem niet op te lossen. Je moet zo iemand in dienst houden en door een expert laten begeleiden.”

Volgens een reactie van het management, eerder dit jaar, worden de tests pas aan het einde van een dienst afgenomen bij de werknemers. Als blijkt dat een werknemer alcohol of drugs heeft gebruikt, wordt die eerst doorverwezen naar instanties. Maar hij of zij krijgt wel een tweede kans. Als echter blijkt dat een werknemer weer aan verdovende middelen heeft gezeten, krijgt diegene wel ontslag. Omdat het gegeven is opgenomen in de arbeidsovereenkomst en een handboek, zouden de hotelbazen de walkout van gisteren als illegaal bestempelen.

amigoe
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63829483
Aruba
Strafeis van twee jaar voor corrupte bewaarder
6 Dec, 2008, 14:49 (GMT -04:00)
ORANJESTAD — De officier van justitie heeft gisteren twee jaar celstraf geëist voor de van corruptie verdachte gevangenisbewaker Omar H.. De bewaarder zou van eind 2006 tot halverwege dit jaar drugs, mobiele telefoons en andere spullen hebben doorverhandeld in de gevangenis KIA.
Volgens het Openbaar Ministerie (OM) is de man zo corrupt dat hij bovendien minstens vijf jaar na het uitzitten van zijn straf zijn beroep niet mag uitoefenen. In ruil voor het aanleveren van de producten, zou hij cadeautjes hebben aangenomen. Ook wordt hij vervolgd voor het in bezit hebben van twee kilo marihuana. H. ontkent de aantijging en zei slechts cd’s, crèmes, en vicks voor de gevangenen hebben meegenomen en geen drugs en telefoons. Tijdens de behandeling van de zaak wees de rechter er echter op dat hij in het bezit is van uitvoerige beschrijvingen van hoe H. de spullen binnensmokkelde, en wat de prijzen van de producten waren. Een mobiele telefoon zou variëren tussen achthonderd en negenhonderd florin, terwijl hij voor marihuana een bedrag van 100 florin zou hebben verlangd. Hij passeerde de controles door het ‘bestelde’ spul in zijn onderbroek te stoppen en haalde het er in de cel van een ‘klant’ pas uit.
H. bleef vrijdag alles ontkennen, en ziet de hele zaak tegen hem als een ‘set up’ omdat hij bezig was een belastend rapport op te stellen tegen enkele of een van de gevangenen die de handel uit de doeken heeft gedaan. De officier van justitie kon de rechter echter een opname overleggen, waarop te horen is hoe H. en een andere persoon afspraken maakten over marihuana. Op 12 december doet de rechter uitspraak.
pi_63829930
Wat hebben deze twee artikelen met de zaak Holloway te maken eigenlijk?
--
pi_63830040
quote:
Vergeet deze sites ook niet:

http://noevidenceofacrime.com/
http://www.refugeesunleashed.net/forum-8.html
http://www.xs4all.nl/~dug(...)per/NataleeHolloway/

http://www.steveyuhas.com/columns/yuhas_20071205.htm
ARTICLE: Natalee Holloway Re-Re-Arrests: Where is the Search Fund?
http://www.steveyuhas.com/columns/yuhas_20061217.htm
ARTICLE: Natalee Holloway: Is no jurisdiction safe from Twitty lawsuits; Parents declare Natalee Dead
http://www.steveyuhas.com/columns/yuhas_20060219.htm
ARTICLE: Twitty & Holloway vs. van der Sloot – Who is really to Blame for Natalee’s Disappearance?

En natuurlijk deze "aanwinst":
http://gretawire.foxnews.com/tag/beth-holloway/
34 artikelen mbt/over Beth en vele honderden reacties.
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63830086
quote:
Op zondag 7 december 2008 18:53 schreef mrBhimself het volgende:
Wat hebben deze twee artikelen met de zaak Holloway te maken eigenlijk?
Zie je dat echt niet?

Aruba natuurlijk!
Dat is de link met de H-case.
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:30 schreef mrBhimself het volgende:
Jan Brennan is geen hij maar een zij.
Ow. Ehm, ok dan. Kon het niet echt goed afleiden uit het kleine fotootje.
Verder vind ik meisjes die Jan heten superstoer. Je moet maar durven.

[ Bericht 8% gewijzigd door bolsena op 07-12-2008 19:15:02 ]
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63830278
Natalee Holloway: Is no jurisdiction safe from Twitty lawsuits; Parents declare Natalee Dead
By: Steve Yuhas

"When we last left the Twitty family we were in New York where Beth Twitty helped created a media star out of a process server who was able to boast to the world that he served Joran van der Sloot and his father with a frivolous lawsuit. It accused the two of kidnapping Natalee Holloway and a litany of other charges, but didn’t make the leap to murder....( )...
The latter case accuses Deepak and Satish Kalpoe of wrongful death and is asking that a California court to find the brothers responsible.

It is interesting that no lawsuits have been filed anywhere that Beth Twitty, Natalee Holloway or the rest of her kin-folk have any connection. Why are they not suing anyone in Alabama? I’d start with the chaperones; they are in Alabama and were in Aruba when Natalee disappeared and at least one told a different story from some people on the same trip, but they’re not in court...( )...Surely if the Kalpoe brothers can be sued in California for a death in Aruba, the chaperones can be sued in Alabama for negligence.

( )

Not one serious question has ever been posed to a member of Natalee Holloway’s family yet all of the people being sued have been arrested at least once and held without charges for months at a time."

Steve Yuhas is a radio talk show host on NewsRadio 600 KOGO in southern California.
pi_63830418
Web log Afshin Ellian Elsevier

Afshin Ellian (41) is hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden

Waar is de moraal van Jorans ouders?

Als wat we in het programma van Peter R. de Vries hebben gezien, de waarheid is, dan is dit een moeilijk uit te wissen schandvlek voor ons justitiële apparaat in Aruba.

Hoe kan een jongetje ze zo makkelijk voor de gek houden? Waarom hebben ze niet geïnvesteerd in een infiltratietraject? Het ging toch om het vermoeden van een ernstig delict dat nota bene het internationale aanzien van Nederland zou aantasten.

Wat de Vries heeft gedaan, kon de politie ook doen. Maar hier is meer aan de hand. Nogmaals, als de bekentenissen op waarheid zijn gebaseerd, hebben we hier te maken met iemand die totaal amoreel is gestructureerd. Zo iemand noemen we een monster: 'Ik had er helemaal geen slecht gevoel bij. Ik heb er geen nacht minder om geslapen.'

Wat een monsterlijke uitspraak!

Mobiel
Ook als waar is dat de vader van Joran van der Sloot een mobiele telefoon aan een verdachte van een ernstig delict heeft geleverd, moet hij onmiddellijk worden ontslagen als rechter in opleiding. Bovendien moet de orde van advocaten hem uit de orde zetten.

Ook moeten de ouders zich af vragen: waar heeft deze jongen al die trucjes geleerd waardoor hij zo bedreven is in het verschaffen van misinformatie aan justitie?

Joran kwam over als een goedgetrainde juridische leugenaar. Die juridische manier van liegen en bedriegen, leer je niet als kind op school, en ook niet op straat. De ouders van Van der Sloot moeten een onderzoek instellen naar hun eigen moraal. Het gaat hier eerst om een moreel, daarna om het recht.

Eén verdachte
In Aruba verdween in mei 2005 een Amerikaanse tiener Natalee Holloway. Nergens kun je zo’n mooi chronologisch opgesteld dossier vinden van de zaak Holloway als op deze site.

Het is ook een zeer verrassend dossier. Telkens lopen alle lijnen naar één verdachte. En precies daar loopt het ook vast. Joran van der Sloot was de doodlopende straat in de zaak Holloway, totdat Peter R. de Vries zich ging bemoeien met de zaak.

De Vries verdient respect met zijn speurtocht. Hij heeft het zeer vakkundig gedaan. Ook heeft hij veel geld geïnvesteerd in de zaak. Dat is wat de Nederlandse overheid moet leren: als je investeert in moeilijke zaken, is de kans groot dat er wordt opgelost. Deze actie van de Vries heeft bewezen dat de opsporingsdiensten meer armslag nodig hebben.

Vervreemd
Joran van der Sloot maakte een ernstige fout. Deze mediazaak heeft van der Sloot vervreemd van zijn eigen geaardheid: de Nederlandse terughoudendheid en nuchterheid. Hij had nooit een boek moeten schrijven over de zaak.

Evenmin had hij in tv-programma’s moeten verschijnen. Kennelijk is van der Sloot niet bij machte om weerstand te bieden tegen dit soort verleidingen. Het gebrek aan enig moreel bewustzijn zou uiteindelijk zijn ondergang worden. De bekentenissen komen zeer betrouwbaar over, hij heeft het immers meerdere malen herhaald.

Eer en geweten
De gedachte dat hij het delict ‘wegmaken van lijken’ heeft gepleegd, is naar mijn mening voorbarig. Het kan hier alleen gaan om het vermoeden van doodslag of het vermoeden van dood door schuld.

Joran bekent dat Natalee Holloway in een zeer dronken toestand verkeerde. Ondanks het feit dat hij niet wist of Holloway dood was, besloot hij haar in de zee te laten verdwijnen.

Daardoor aanvaardde hij de aannemelijke kans dat als Holloway nog leefde, zij om het leven zou kunnen komen.

De Vries heeft zijn werk naar eer en geweten gedaan, nu is de beurt aan justitie, politie en de rechterlijke macht.
pi_63830817
quote:
[
Joran bekent dat Natalee Holloway in een zeer dronken toestand verkeerde. Ondanks het feit dat hij niet wist of Holloway dood was, besloot hij haar in de zee te laten verdwijnen.

Daardoor aanvaardde hij de aannemelijke kans dat als Holloway nog leefde, zij om het leven zou kunnen komen.
En wéér wordt met geen woord gerept over de persoon die Natalee dan daadwérkelijk in zee gegooid heeft. Alsof diegene deze kans niet óók willens en wetens aanvaard heeft. Als dit verhaal van Joran inderdaad klopt, lijkt mij deze persoon nog veel schuldiger, deze heeft de bizarre actie dan immers daadwerkeljk gepleegd. Geen weldenkend mens zou zoiets doen. Tenzij Joran een zombie om hulp heeft gevraagd.
pi_63830880
Of tenzij er van het verhaal helemaal niks klopt
--
pi_63831014
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:38 schreef mrBhimself het volgende:
Of tenzij er van het verhaal helemaal niks klopt
Maar, maar, maar.... Dan zou Peter R. de Vries ons allemaal op het verkeerde been gezet hebben... Dat kán toch niet?
pi_63831054
Hij heeft nota bene 4 deskundigen opgetrommeld
pi_63831153
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:35 schreef Polleeder het volgende:

[..]

En wéér wordt met geen woord gerept over de persoon die Natalee dan daadwérkelijk in zee gegooid heeft. Alsof diegene deze kans niet óók willens en wetens aanvaard heeft. Als dit verhaal van Joran inderdaad klopt, lijkt mij deze persoon nog veel schuldiger, deze heeft de bizarre actie dan immers daadwerkeljk gepleegd. Geen weldenkend mens zou zoiets doen. Tenzij Joran een zombie om hulp heeft gevraagd.
Uit niets blijkt dat Joran iemand heeft gebeld vanaf het strand.

Waar was hij dan toen hij de hulp van die oudere "vriend" inriep?
pi_63831231
quote:
Op zondag 7 december 2008 19:49 schreef yyentle het volgende:

[..]

Uit niets blijkt dat Joran iemand heeft gebeld vanaf het strand.

Waar was hij dan toen hij de hulp van die oudere "vriend" inriep?
Dat moet je aan Afshin Ellian (41), hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden vragen, want
quote:
De Vries heeft zijn werk naar eer en geweten gedaan, nu is de beurt aan justitie, politie en de rechterlijke macht.
Dat maak ik tenminste op uit de quote van die post. Dus Peter R. de Vries houdt zélfs een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden (41) voor de gek
pi_63831412
quote:
Dat maak ik tenminste op uit de quote van die post. Dus Peter R. de Vries houdt zélfs een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden (41) voor de gek
Peter R. de Vries kan zich ook vergissen.

Volgens de oude onderwerpen op dit forum was bellen vanaf de betaaltelefoon waar Joran en PeterR. het over hebben, nog niet mogelijk in 2005.

Dus, waar was Joran in werkelijkheid?

Op de plaats waar geen onderzoek mocht worden gedaan?
pi_63831609
Ik begon dit topic een jaar geleden met een verhaal dat ik helemaal niet geloof in dat "strand" verhaal Haha
pi_63831871
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:00 schreef yyentle het volgende:

[..]

Peter R. de Vries kan zich ook vergissen.

Maar, maar... als Peter R. de Vries zich vergist dan kletst Afshin Ellian (41), hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden dus grotendeels uit z'n nek? Hij geeft af op Joran en z'n vader (o.a.), terwijl hij niet eens zeker weet of datgene waar hij op afgeeft wel waar is. En dat weet-ie blijkbaar wel, anders zou niet regelmatig dat 'als het waar is' voorbehoud maken. Jammer, zoiets verwacht ik wel op een Telegraaf niveau reactiepagina, maar eigenlijk niet van een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden (41)

En dan deze quote:
quote:
Ook moeten de ouders zich af vragen: waar heeft deze jongen al die trucjes geleerd waardoor hij zo bedreven is in het verschaffen van misinformatie aan justitie?
Ellian vergeet hier gemakshalve dat het hier niet om een officiele verklaring, maar om een privé uitspraak ging tegen een ook niet zo brandschone kennis van hem, 'schaamteloos' opgenomen door een verborgen camera.
pi_63832340
Tja Polleder, je weet dat een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden zich best wat kan veroorloven zonder met harde bewijzen te komen.
--
pi_63832419
Wat is dit beginnen we nu het nieuws van februari te recyclen?

Dat kletsverhaaltje van Afshin Ellian dateert van 4 februari wat doet dit dan nu nog terzake?
linkie
I stand with the happy Island.
pi_63832465
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:33 schreef mrBhimself het volgende:
Tja Polleder, je weet dat een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden zich best wat kan veroorloven zonder met harde bewijzen te komen.
Aardig wat van dat soort personen (hoogleraren e.d.) hebben columns in kranten als Trouw, NRC en dergelijken.

Dat stoort me soms aan dit soort personen: ze bedrijven wetenschap maar anderszijds zijn ze ook niet te beroerd om "beschouwingen" te geven waar amper wetenschap en feitenkennis aan te pas komt.
Beetje vreemd i.m.o.
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:36 schreef JoBuster het volgende:
Dat kletsverhaaltje van Afshin Ellian dateert van 4 februari wat doet dit dan nu nog terzake?
Nee dus.
  Moderator zondag 7 december 2008 @ 20:42:25 #22
236264 crew  capricia
pi_63832610
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:38 schreef bolsena het volgende:

[..]

Aardig wat van dat soort personen (hoogleraren e.d.) hebben columns in kranten als Trouw, NRC en dergelijken.

Dat stoort me soms aan dit soort personen: ze bedrijven wetenschap maar anderszijds zijn ze ook niet te beroerd om "beschouwingen" te geven waar amper wetenschap en feitenkennis aan te pas komt.
Beetje vreemd i.m.o.
[..]

Nee dus.
Dat was mijn gedachte ook. Een en al stemmingmakerij. Geen echte onderbouwing. Puur onderbuikgevoel.
En dat noemt zich wetenschapper!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_63832760
Maar van iemand die de leerstoel "Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden" bemenst mag je toch af-en-toe wel een leuk stukje proza verwachten.
Alleen publiceren in wetenschappelijke (vak)bladen is ook niet alles. Publicaties in Elsevier leveren tenminste nog wat harde Euro's op.

Ook bij een een hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden moet de schoorsteen roken en moet er brood op de plank komen.
--
pi_63832810
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:33 schreef mrBhimself het volgende:
Wat dat betreft verschilt-ie idd. niet zo veel van een simpele misdaadjounalist
quote:
Op zondag 7 december 2008 20:38 schreef bolsena het volgende:

[..]

Beetje vreemd i.m.o.
Dar wou ik heen. Ik zou bijna willen verzuchten: Laat 'm z'n kop houden over zaken waar-ie géén verstand van heeft. Daar zijn andere platformen voor
pi_63832840
Ho ho Polleeder de zaak Holloway heeft wel degelijk te maken met Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit.
--
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')