Naar mijn mening is het nogal een kinderlijke gedachte om alles weg te vagen, daarmee bereik je al helemaal niets. Toen ik klein was deed ik dat ook, als ik iets niet kreeg dan kreeg een ander het ook niet, gevolg daarvan waren 2 huilende kinderenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Beter alles weg daar dan een oorlogszuchtig egocentrisch volkje daar, wat elke groep mensen behalve zichzelf als "parasieten" beschouwt.
Gezien hun expansiegedrag sinds 1947 is het enige parasiterende daar Israel zelf.
[ afbeelding ]
quote:
Ik praat niet over vrede, vrede is saai.quote:dus ga je wat anders onzinnig roepen
Ik haat Israel op dit moment hoe ze omgaan met de mensheid in Palestina
Ik haat Israel die een hele bevolkingsgroep in Gaza vernietigd.
Hoe durf jij te praten over vrede als je achter Israel aanschaarst.
Nou dan heb je een verkeerd persoon voor jequote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je stelde helemaal geen vraag krullenbol.
[..]
Ik praat niet over vrede, vrede is saai.
Daarmee zou het probleem in de wereld wel een stuk serieuzer genomen moeten worden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:24 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik wens een kernwapen voor Iran though. Opdat er consessies kunnen worden gemaakt door Isral in dit conflict.
De komende tijd zullen wel heel wat gruwelijkheden van Israel naar buiten gebracht worden. Het is zo ontzettend dom dat ze dit doen. Daarmee kweek je natuurlijk geen goodwill.quote:
Het is zo triest dat hier niks aan gedaan wordt door de internationale gemeenschapquote:
Jij zegt dat je achter vrede staat, maar je blijft haat en geweld richting je tegenstanders verheerlijken, dus misschien moet je eens eerlijk tegen jezelf zijn en toegeven dat je mooie woorden over vrede en samenwerking hypocriet waardeloos geleuter zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou dan heb je een verkeerd persoon voor je
Ik sta wel achter vrede, jij duidelijk dus niet
Ik richt mijn haat speciaal aan niet-vrede willende Israelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:36 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Jij zegt dat je achter vrede staat, maar je blijft haat en geweld richting je tegenstanders verheerlijken, dus misschien moet je eens eerlijk tegen jezelf zijn en toegeven dat je mooie woorden over vrede en samenwerking hypocriet waardeloos geleuter zijn.
Ik geef tenminste toe dat het me niets kan schelen, jij lult maar wat.
De internationale gemeenschap wordt denk ik ook een beetje moe van dit onnozele geruzie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:35 schreef Meki het volgende:
Het is zo triest dat hier niks aan gedaan wordt door de internationale gemeenschap
Hoe weet je dat die mensen na dit leven gestraft worden? Ben je er geweest?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:35 schreef Meki het volgende:
Ze denken dat ze de straf kunnen vluchten, vlucht hem maar in deze leven.
Maar de straf wacht op al deze niet-vrede willende mensen die hier bloed aan hebben.
de straf ontkomt niemand.
Het is toch niet moeilijk om te oordelen dat deze mensen toch hun straf niet ontlopen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:40 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
De internationale gemeenschap wordt denk ik ook een beetje moe van dit onnozele geruzie.
[..]
Hoe weet je dat die mensen na dit leven gestraft worden? Ben je er geweest?
Oh, wacht! Dat staat in zo'n boek, h?
Volledig Afrika, India en Zuid-Amerika. Reken maar dat men vroeger gewoon het land uitdeelde groepen die politiek gezien gunstig gezind waren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:22 schreef voyeur het volgende:
Ken jij wel veel landen waar de voormalige koloniale mogendheid bepaalt wie er mogen gaan wonen?
Ik doel natuurlijk op doelen die niet overeenstemmen met het collectieve belang van de Palestijnse bevolking. Hamas heeft zijn eigen verborgen politieke doelstellingen, het volledig schrappen van Isral tegen iedere prijs bijvoorbeeld.quote:Hamas is een politieke beweging waar de Palestijnen op gestemd hebben. Beetje gek om ze te verwijten politieke doelen te hebben.
Ja, gewoon onder 'curatele' stellen door zeer zware economische sancties. Dan luistert men snel, let maar op. Echter gezien de beperkt, gecontroleerde omvang van het conflict sust men de boel liever want doortastend acteren kan economische schade veroorzaken bij SA, de VS, Turkije en Iran.quote:Waar wil je heen? Het afschaffen van regeringen?
Wat je zegt zit zeker waarheid in. Maarja, als ik kijk hoe sommige mensen tot in den zotten Israel steunen in het onnodig vermoorden van burgers, dan kan ik ook zo'n manier van denken gaan hanterenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:30 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Naar mijn mening is het nogal een kinderlijke gedachte om alles weg te vagen, daarmee bereik je al helemaal niets. Toen ik klein was deed ik dat ook, als ik iets niet kreeg dan kreeg een ander het ook niet, gevolg daarvan waren 2 huilende kinderen
In mijn ogen moet Israel Palestijnen de ruimte bieden, hoe dat precies ingericht dient te worden is een ander vraagstuk waar iedereen ook zijn eigen mening over heeft. Allereerst dient er een basis hiervoor te ontstaan en dat is op dit moment nog heel ver weg.
Ik denk dat het iets anders is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:40 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
De internationale gemeenschap wordt denk ik ook een beetje moe van dit onnozele geruzie.
Dit heeft een hoop internationaal terrorisme tot gevolg over enkele jaren denk ik.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets anders is.
U.S. blocks U.N. statement on Gaza
Zelfs een statement, een simpele oproep tot een wapenstilstand wordt tegengehouden.
De VN is impotent (gemaakt) als het om Israel gaat. Er zijn meer gebieden waar dit voor opgaat maar Israel staat eenzaam bovenaan op de lijst. De internationale gemeenschap kan niks doen via de VN, punt.
Wat overblijft zijn particuliere initiatieven maar die zijn zonder steun van hogeraf veel moeilijker van de grond te krijgen en effectief te maken.
De VN stelt dan ook niet veel voor als het om echt belangrijke zaken gaat. Zoveel landen kunnen nooit met n stem spreken. Zelfs de in omvang flink beperkte Veiligheidsraad is vaak diep verdeeld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:52 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik denk dat het iets anders is.
U.S. blocks U.N. statement on Gaza
Zelfs een statement, een simpele oproep tot een wapenstilstand wordt tegengehouden.
De VN is impotent (gemaakt) als het om Israel gaat. Er zijn meer gebieden waar dit voor opgaat maar Israel staat eenzaam bovenaan op de lijst. De internationale gemeenschap kan niks doen via de VN, punt.
Wat overblijft zijn particuliere initiatieven maar die zijn zonder steun van hogeraf veel moeilijker van de grond te krijgen en effectief te maken.
Dat niet alleen. Dwingende sancties of bindende maatregelen tegen landen vallen enkel de besluiten genomen onder hoofdstuk 7 van het handvest. De resoluties tegen Isral zijn daar nooit onder gevallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De VN stelt dan ook niet veel voor als het om echt belangrijke zaken gaat. Zoveel landen kunnen nooit met n stem spreken. Zelfs de in omvang flink beperkte Veiligheidsraad is vaak diep verdeeld.
Het voortdurende afschieten van die flut raketten - uit Iran en Syrie - is een oorlogsdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:
Goed artikel ook op die site van die foto:
''Zelfverdediging en het Isralische en Nederlandse extremisme
Opinie - Columns
Maandag 05 Januari 2009 12:22
Isral kan de raketten van Hamas met gemak stoppen, bijvoorbeeld door minder VN-recht te schenden, of te voldoen aan enkele VN-resoluties of afspraken bij Annapolis, of door vrijwel elk teken waaruit een serieuze wil tot vrede blijkt; ontmanteling van illegale nederzettingen, stoppen met de uitbreidingen, verplaatsing van de Muur naar de grenzen van 1967, controle op de joodse extremisten op de Westbank, verlichting van de wurggreep op Gaza, erkenning van het democratisch gekozen Hamas, participatie in een serieus vredesproces, ontruiming van de bezette gebieden, of vele andere zaken die gesteund worden door de VN of diens beginselen. Hamas weigerde het staakt-het-vuren te verlengen vanwege het totaal ontbreken van elk teken van vrede over de hele linie. Geen Nederlands medium maakt dat duidelijk.''
van http://www.nieuwsfeit.nl/
" There's Strong. And then there's Army Strongquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je stelde helemaal geen vraag krullenbol.
[..]
Ik praat niet over vrede, vrede is saai.
Lees het artikel nou maar helemaal door.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:09 schreef rja het volgende:
[..]
Het voortdurende afschieten van die flut raketten - uit Iran en Syrie - is een oorlogsdaad.
In dat opzicht is Hamas zelf de oorlog begonnen.
Wat een vernedering!.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:10 schreef Reki het volgende:
03:01 Three IDF troops killed, one critically wounded by friendly fire in Gaza (Haaretz)
tevens tvp
Er zijn veel one-liner idiots.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat je zegt zit zeker waarheid in. Maarja, als ik kijk hoe sommige mensen tot in den zotten Israel steunen in het onnodig vermoorden van burgers, dan kan ik ook zo'n manier van denken gaan hanteren
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.quote:Het is inderdaad een situatie waar feitelijk geen stabiel fundament gelegd kan worden voor wederzijdse behandeling. In plaats van dat Israel zaken eerlijk verdeeld claimen ze werkelijk alles op voor zichzelf en laten Palestijnen geen andere keuze dan zich te verzetten. Dit kan iedereen inzien.
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"quote:Om dan te stellen dat deze Palestijnen "parasieten" zijn, dan trek ik al snel mijn conclusie hoe zionisten mij zouden noemen als zij hypothetisch gezien een stuk Nederland hadden geannexeerd en ik het daar niet mee eens was.
Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isral als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er zijn veel one-liner idiots.
Maar de meeste weldenkende 'pro' israel gasten denken dit helemaal niet.
Onnodig onschuldige burgers vermoorden is altijd fout.
Er is naar mijn mening wel verschil tussen collateral damage en expres om half 9 als kinderen naar school gaan extra veel rakketten afschieten...
Wat je ook niet zo veel hoort is dat de IDF papiertjes heeft gedropt op locaties waar wapens verborgen waren, met kreten als GA NU WEG, dit wordt zo gebombardeerd.
Ik denk dat de IDF wel civilian casualties zo min mogelijk wil voorkomen.
[..]
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.
We praten nu inmiddels 30-50 jaar verder. Israel zit er, mensen wonen er, en die gaan niet weg. Dat is een feit. Kun je nog zo lang over discussieren of dit gerechtvaardigd is of niet. Dat is de situatie.
In de afgelopen jaren heeft Israel wel wat concessies gedaan volgens mij; nederzettingen zijn weggehaald in en rondom gaza, leger is daar compleet teruggetrokken.
[..]
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"
en http://www.meforum.org/article/645 is ook heel interessant.
Parasiet gedrag imho.
Laat ik wel een ding voorop stellen, de palestijnse bevolking lijdt. Maar de oorzaak hiervan ligt zeker niet bij Israel alleen, verre van dat zelfs.
Oorlog was de enige optie voor Hamas ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:18 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees het artikel nou maar helemaal door.
Waar ligt die oorzaak dan? Het is toch Israel wat op de dag van de Amerikaanse verkiezingen de wapenstilstand opzegt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er zijn veel one-liner idiots.
Maar de meeste weldenkende 'pro' israel gasten denken dit helemaal niet.
Onnodig onschuldige burgers vermoorden is altijd fout.
Er is naar mijn mening wel verschil tussen collateral damage en expres om half 9 als kinderen naar school gaan extra veel rakketten afschieten...
Wat je ook niet zo veel hoort is dat de IDF papiertjes heeft gedropt op locaties waar wapens verborgen waren, met kreten als GA NU WEG, dit wordt zo gebombardeerd.
Ik denk dat de IDF wel civilian casualties zo min mogelijk wil voorkomen.
[..]
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.
We praten nu inmiddels 30-50 jaar verder. Israel zit er, mensen wonen er, en die gaan niet weg. Dat is een feit. Kun je nog zo lang over discussieren of dit gerechtvaardigd is of niet. Dat is de situatie.
In de afgelopen jaren heeft Israel wel wat concessies gedaan volgens mij; nederzettingen zijn weggehaald in en rondom gaza, leger is daar compleet teruggetrokken.
[..]
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"
Parasiet gedrag imho.
Laat ik wel een ding voorop stellen, de palestijnse bevolking lijdt. Maar de oorzaak hiervan ligt zeker niet bij Israel alleen, verre van dat zelfs.
Een mooi onderbouwd artikel... Maar helaas zeer eenzijdig. Ik vind het jammer dat berichtgeving bijna nooit neutraal en van 2 kanten wordt belicht. Ik ben misschien meer biased naar Israel, maar ik zie hun fouten ook heel goed.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:
Goed artikel ook op die site van die foto:
''Zelfverdediging en het Isralische en Nederlandse extremisme
Opinie - Columns
Maandag 05 Januari 2009 12:22
Isral kan de raketten van Hamas met gemak stoppen, bijvoorbeeld door minder VN-recht te schenden, of te voldoen aan enkele VN-resoluties of afspraken bij Annapolis, of door vrijwel elk teken waaruit een serieuze wil tot vrede blijkt; ontmanteling van illegale nederzettingen, stoppen met de uitbreidingen, verplaatsing van de Muur naar de grenzen van 1967, controle op de joodse extremisten op de Westbank, verlichting van de wurggreep op Gaza, erkenning van het democratisch gekozen Hamas, participatie in een serieus vredesproces, ontruiming van de bezette gebieden, of vele andere zaken die gesteund worden door de VN of diens beginselen. Hamas weigerde het staakt-het-vuren te verlengen vanwege het totaal ontbreken van elk teken van vrede over de hele linie. Geen Nederlands medium maakt dat duidelijk.''
van http://www.nieuwsfeit.nl/
De oorzaak ligt zeker niet bij alleen Israel, kun je mooi referen naar de geschiedenis, zie opmerking hierboven, zo duidelijk is dat HELEMAAL niet.quote:Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isral als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.
Als je niet wil geloven dat Israel anti-vrede is, wellicht helpt het dan als ik een Isralir quote, bijvoorbeeld Ur Shlonsky:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:57 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Een mooi onderbouwd artikel... Maar helaas zeer eenzijdig. Ik vind het jammer dat berichtgeving bijna nooit neutraal en van 2 kanten wordt belicht. Ik ben misschien meer biased naar Israel, maar ik zie hun fouten ook heel goed.
Ik geloof gewoon niet dat Israel anti-vrede is.
Als joden een ding typisch weten, dan is het wel geld. Het kost simpelweg gigantische bedragen om te verdedigen tegen Hamas. Veel goedkoper is het om vrede te sluiten en concessies & ondersteuning te bieden aan de palestijnen.Zijn er geen nederzettingen in de afgelopen jaren ontmanteld? Waar wordt nu nog uitgebreid in palestijnse gebieden? Wie zegt dat er geen controle is op de extremistische kolonisten? Verlichting van de 'wurggreep' wordt zo gedaan als er geen zelfmoordaanslagen enzo gebeuren.
Het is een vervelende vicious circle. Maar wat moet je dan?"Erkenning van het democratisch gekozen Hamas". Dit vind ik een mooie... Zeer omgedraaide wereld.
Hamas weigert Israel te erkennen en hun doel is ook het uineindelijke herovering van Israel. Zie hun handvest: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas_Handvest
Waar staat dat Israel niet met Hamas heeft geprobeerd te praten?
Israel heeft laatste paar jaar bijna niet met Gaza bemoeit, Hamas gaat maar door. Als ze nou eens een jaartje ophouden met terroriseren, zul je zien dat het hun ten goede komt.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...Grenzen van '67 is makkelijk praten... Israel heeft die grenzen toen geaccepteerd. Het was juist de arabieren die deze grenzen niet accepteren en Israel aanvielen. Israel heeft ze allemaal een pak voor de broek gegeven en juist grotere stukken land van de aggressors veroverd. Toen hebben ze om o.a. strategische redenen, land ingehouden.
Als toendertijd iedereen het had geaccepteerd, was er nu niks aan de hand geweest.
Maar dat is speculatie...
[..]
De oorzaak ligt zeker niet bij alleen Israel, kun je mooi referen naar de geschiedenis, zie opmerking hierboven, zo duidelijk is dat HELEMAAL niet.
Het feit dat je hier zo van overtuigd bent dat israel 100% verantwoordleijk is, zegt meer over jou, dan over de kwestie.
Natuurlijk is het aantal doden scheef, maar je moet niet vergeten dat hier meer speelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waar ligt die oorzaak dan? Het is toch Israel wat op de dag van de Amerikaanse verkiezingen de wapenstilstand opzegt?
"In response, Hamas and others in Gaza again resorted to firing crude, homemade, and mainly inaccurate rockets into Israel. During the past seven years, these rockets have been responsible for the deaths of 17 Israelis. Over the same time span, Israeli Blitzkrieg assaults have killed thousands of Palestinians."
Voorbeeld van een drogreden. Jij zegt nu dat heel gaza in puin ligt? complete onzin en propaganda van jou, zeker met dat plaatje erbij.quote:Het is mijn inziens nogal grof en ongepast om over een compleet bezet gebied wat feitelijk allang in puin ligt pamfletten te verspreiden met vliegtuigen met de mededeling dat het gebombardeerd gaat worden:
Misschien ben ik gek hoor, maar er staat toch:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:51 schreef Salvad0R het volgende:
Israel deaf to truce calls as Gaza battles rage on
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSLS69391620090106
Het lijkt mij dat een leven zonder electriciteit, water en voedsel zoals die van de mensen in de Gazastrook volgens westerse standaarden net ff iets lager ligt als de standaarden van die blitse zionists daar, die de Palestijnen hebben afgesloten van dat alles.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:13 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Natuurlijk is het aantal doden scheef, maar je moet niet vergeten dat hier meer speelt.
Het feit dat er zo weinig Israelische doden vallen, ligt meer aan de inventiviteit en maatregelen van de Israeli's. Elk huis in Israel heeft dikke schuilkelders.. Bij binnenkomende raketten gaan direct sirene's af en hebben ze ongeveer 30 seconden om schuil kelders in te duiken.
Mensen leven constant in angst. Zitten soms uren onder de grond. Hebben naar westerse standaarden 'geen leven'.
Geen enkel westers land zou dit accepteren.
Het gekke is dat Israel dit juist de afgelopen 8 jaar WEL heeft getolereerd in hoop de vicious circle te doorbreken en dat er vrede zal komen.
[..]
Voorbeeld van een drogreden. Jij zegt nu dat heel gaza in puin ligt? complete onzin en propaganda van jou, zeker met dat plaatje erbij.
En wat betreft de oorzaak van dit allen...
Er zijn heel veel partijen indirect en direct bij betrokken die allen een schuld dragen.
Maar direct betrokken zijn voor mij; Israel, Egypte, Jordanie, PLO, Hamas.
De palestijnse bevolking heeft hier mede aan bijgedragen door de PLO & Hamas te steunen.
Net zoals de Duitsers wel mede verantwoordelijk zijn voor de Nazi's. Dat wil niet zeggen dat ze net als vele duitsers toen in een zeer lastig parket zitten en het zeer moeilijk is om er wat aan te doen.
Weer een drogreden; generalisatie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je niet wil geloven dat Israel anti-vrede is, wellicht helpt het dan als ik een Isralir quote, bijvoorbeeld Ur Shlonsky:
"Terrorize the civilian population, assuring maximal destruction of property and cultural resources… The daily life of the Palestinians must be rendered unbearable: They should be locked up in cities and towns, prevented from exercising normal economic life, cut off from workplaces, schools and hospitals, This will encourage emigration and weaken the resistance to future expulsions."
Het is niet dat Hamas Israel is binnengevallen en in elke straat en steeg in Israel vecht, he. Het is een offensief van Israel in gebieden die niet van hun zijn. Begrijp je dat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:17 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik gek hoor, maar er staat toch:
Hamas vowed to fight on in "every street, every alley" and threatened to fire more missiles across the border into Israel. Threats to resume suicide bombings have yet to materialize.
Kun je wel een mooie kop op je bericht neer zetten, maar wat heb je dan bereikt als je nu meer stopt ? zij gaan toch gewoon door?
Doorgaans vind je geen KKK members als professor aan de universiteit van Genve.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:22 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Weer een drogreden; generalisatie.
Omdat een enkeling het zo zegt dan is het zo?
Er lopen nog steeds KKK members rond in USA, Dus alle amerikanen zijn racisten...
Is een zelfde soort onzin redernatie.
Ik geloof echt wel dat een zooi extremisten rondlopen die dat echt denken. Maar het gros van de bevolking & regering van Israel is pro peace.
Wie zegt dat dan? Je hoort zo vaak berichten van geen water en geen voedsel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat een leven zonder electriciteit, water en voedsel zoals die van de mensen in de Gazastrook
volgens westerse standaarden net ff iets lager ligt als de standaarden van die blitse zionists daar, die de Palestijnen hebben afgelopen van dat alles.
Er waren meerdere pamfletdroppingen geweest.quote:En wat betreft dat plaatje, dat komt van Reuters.com en is weldegelijk een foto van de betreffende pamflet-drop van laatst.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten op Israel.quote:Het is niet dat Hamas Israel is binnengevallen en in elke straat en steeg in Israel vecht, he. Het is een offensief van Israel in gebieden die niet van hun zijn. Begrijp je dat?
Misschien niet in Genve, maar er zaten zeker wel een paar prominente en intelligente mensen in de KKK.quote:Doorgaans vind je geen KKK members als professor aan de universiteit van Genve.
Het is toch echt het Reuters artikel waarin wordt gesteld dat het merendeel van de gebieden in Gaza geen water, voedsel en electriciteit hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:39 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Je hoort zo vaak berichten van geen water en geen voedsel.
Laat eens wat bewijzen zien dan? Waarom zie je in beelden nooit mensen met dikke buiken en kapotte kleren, gigantische armoede, etc ?
Verder is het ook een kromme vergelijking als je het hebt over de huidige oorlogssituatie.
Want dit is tijdelijk, terwijl de raketinvallen iets is wat al 8 jaar bezig is.
[..]
Er waren meerdere pamfletdroppingen geweest.
Overigens verzwak je het argument wat ik maak niet -> Israel probeert zo min mogelijk civilian casulties te veroorzaken. Of het al in puin ligt of niet, maakt niet veel uit.
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten op Israel.
Dat wil niet zeggen dat ik de huidige uitvoering goedkeur, maar als je in de schoenen staat van Israel, moet je wat...
[..]
Misschien niet in Genve, maar er zaten zeker wel een paar prominente en intelligente mensen in de KKK.
Graaf even nog wat dieper. En dan is het de schuld van de Engelsen. Zij hadden er voor moeten zorgen dat de Palestijnen een eigen staat hadden moeten krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isral als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:39 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten
Daarom heeft Isral deze oorlog ook verloren op langer termijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:12 schreef NorthernStar het volgende:
Het enige wat men ermee bereikt is dat een hoop nabestaanden van die inmiddels al 500 doden (en de duizenden gewonden) bereid zullen zijn tot gewapend verzet tot het geven van hun eigen leven aan toe.
Ik zie ook alleen maar korte termijn redenen voor de oorlog. Verkiezingen in Israel zelf en het einde van de regering Bush.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarom heeft Isral deze oorlog ook verloren op langer termijn.
Je verwijst naar de huidige (oorlogs)situatie. Daar heb ik het nu niet over. Ik bedoel de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is toch echt het Reuters artikel waarin wordt gesteld dat het merendeel van de gebieden in Gaza geen water, voedsel en electriciteit hebben.
"Hamas called for a lifting of the blockade of the enclave, crammed with 1.5 million people whose lives are growing ever more squalid. Many lack food, water or power."
Ik zal de afgelopen 21 topics doorspitten.quote:Misschien heb je de afgelopen 21 topics vol met mooie plaatjes van de situatie in Gaza gemist. Ik raad je aan om je in te lezen. Dat jij die beelden niet ziet op fossiele televisie etcetera betekent niet dat niemand die beelden ziet.
Heb jij wel enig benul van de situatie in dat land, voor Palestijnen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:43 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Je verwijst naar de huidige (oorlogs)situatie. Daar heb ik het nu niet over. Ik bedoel de afgelopen jaren.
[..]
Ik zal de afgelopen 21 topics doorspitten.
Zou fijn zijn als je mij een paar directe urls kan geven waar ik beeldmateriaal kan vinden van mensen met dikke buiken, kapotte kleren & gigantische armoede, etc.
Ik hoop het. Maar heb daar verder geen vertrouwen in.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:24 schreef NorthernStar het volgende:
Brzezinski en de zijnen zullen Israel eerder weer aan de onderhandelingstafel dwingen.
Inderdaad een hele mooie slogan. Helaas gaat dat niet op voor gestoorde extremisten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waarom blijven sommige verdedigers van Israel dit soort Orwelliaanse argumenten steeds herhalen?
Ja het antwoord ligt voor de hand natuurlijk, iedere agressor zal altijd beweren dat het zichzelf verdedigd. Dat is door de geschiedenis heen zo geweest, wat moeten ze anders ook.
Het enige wat men ermee bereikt is dat een hoop nabestaanden van die inmiddels al 500 doden (en de duizenden gewonden) bereid zullen zijn tot gewapend verzet tot het geven van hun eigen leven aan toe.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 05:01 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Maar wat moet je dan?
Gaza is in de volledigheid teruggeven aan de Palestijnse staat, na de originele grenzen van '67, alle joodse nederzettingen zijn er weggehaald en Israel heeft zich compleet terug getrokken.
Toch is het nooit genoeg en gaan ze door terrorizeren.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 04:49 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Heb jij wel enig benul van de situatie in dat land, voor Palestijnen?
Of is het enige beeld wat je hebt van Palestijnen dat ze zonder reden thuisgemaakte raketten afvuren op Israel.
Lees dit: http://www.dailymail.co.u(...)s-flood-through.html ,
Gaat over hoe Palestijnen de blokkades doorbreken die Israel heeft opgeworpen om de Palestijnse gebieden uit te hongeren. De mensen werden wanhopig en braken door.
Ik zeg niet dat ik meer benul heb. Misschien heb ik het verkeerd...quote:Yogibear, check de google pictures als je op "Gaza" zoekt, dan zie je vanzelf hoe goed hun levensstandaard is.
http://images.google.nl/images?gbv=2&hl=en&safe=off&q=gaza&btnG=Search+Images
Dit was eerst wel veel vrijer, maar er waren veel terroristische bom aanslagen in bijv. Jurasalem en Tel-Aviv. Dit kwam uit de palestijnse gebieden... Dus werd die dichtgegooid.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 05:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarbij je volledig negeert dat verkeer van goederen en mensen al beperkt is sinds die tijd,
Hier heb ik zo even geen duidelijke bronnen voor. Maar ik neem aan dat er heel veel wapens in gaza werden gesmokkeld via de haven en vliegtuigen.quote:de mensen in Gaza geen zeggenschap hebben over hun luchtruim en de zee. De haven van Gaza is sinds de "ontruiming" een spookstad.
Zoek ik op.quote:Je gaat voorbij aan het geweld dat Israel heeft gebruikt, zoek operatie Summer Rain maar op bijvoorbeeld.
Hitler werd ook democratisch gekozen...quote:Je gaat voorbij aan het doelgericht doden van hamasleden, mensen die door de bevolking gekozen zijn als hun vertegenwoordigers.
Ik kan niet met genoeg zekerheid zeggen of dit waar is of niet. En als je eerlijk bent jij ook niet. Duidelijke informatie hierover heeft vaak 2 kanten. Zijn grenzen hele tijd dichtgeweest? Tijdelijk dichtgeweest? Kon niemand in en uit? Egyptische kant ook?quote:Je gaat voorbij aan de wapenstilstand waarin Israel haar woord verbrak en de grenzen dichtbleven.
Ik zie ook beelden van de andere kant die zegt dat hulpgoederen wel worden doorgestuurd...quote:Je gaat voorbij aan het ontzeggen door Israel van hulpgoederen aan Gaza. De vrachtwagens met medicijnen en voedsel die werden teruggestuurd.
Hier heb je wel een punt.quote:Je vergeet het bombardement op de electriciteitscentrale van Gaza waardoor alles van ziekenhuizen tot water en zuiveringsinstalaties gebrek aan electriciteit hebben. enz.
Zoals ik in de eerste regel al zei. Dit is een circel redernatie, voor elke actie kwam er een reactie en daarop weer een reactie.quote:Israel voert al jaren een beleid van collectieve straf in Gaza. Compleet met represaille-acties zoals we die alleen kennen van verdrukkingsregimes uit het verleden.
Het is nooit genoeg en ze blijven doorgaan met terroriseren inderdaad. Alleen heb ik een andere opvatting over wie "ze" zijn dan jij hebt.
quote:Hamas puts Gazans in danger by drawing IDF into urban warfare
By Avi Issacharoff
Hamas has thus far avoided direct clashes with Israel Defense Forces troops, preferring instead to take refuge in densely populated civilian neighborhoods, Palestinians sources said yesterday.
Hamas, they said, prefers to shoot from between houses, leaving local civilians to absorb the IDF's retaliatory strikes. Yesterday, two Palestinian families were killed by IDF fire.
The sources were highly critical of Hamas, saying its promises of fierce resistance to any Israeli ground incursion have proven empty.
According to the Hamas-run Health Ministry, 120 Palestinians have been killed since the ground operation began, the vast majority of them civilians, including 35 children and 18 women. Palestinian sources said the high ratio of civilian to militant casualties stems from Hamas' decision to have its fighters take refuge in civilian quarters rather than meeting the IDF ob the outskirts.
Hamas has used snipers against Israeli troops and laid ambushes for them, but is not sending large forces into open areas where the IDF's numerical edge could prove decisive, the sources added. The IDF, for its part, has thus far declined to enter densely populated neighborhoods. Nevertheless, Hamas spokesman Abu Obeida continued to insist yesterday that the "defeat of the Zionist army is closer than ever."
The sources also said that senior Hamas officials have been spotted more than once wandering around the maternity ward of Gaza City's Shifa Hospital and even using the hospital to hold press conferences, on the theory that it offers a safe haven from Israeli fire. For the same reason, Hamas forces have taken refuge near buildings that serve as headquarters for various international organizations, such as the Red Cross and the United Nations. Bron
Sorry maar zeuren over het verleden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:00 schreef Yogibearrr het volgende:
Voor mij heeft zeuren over het verleden weinig zin.
..ligt al dichter bij de realiteit.quote:voor elke actie kwam er een reactie en daarop weer een reactie.
Het Arab Peace Initiative ligt er al sinds 2002. Alles wat Israel zegt te willen, plus erkenning door de Arabische wereld, normale betrekkingen en vrede.quote:Ik zie geen opties voor Israel
Volgens mij hebben ze oprecht vele opties bewandeld, maar elke keer bedrogen uitgekomen.
Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.quote:Initiatives, and so-called peaceful solutions and international conferences, are in contradiction to the principles of the Islamic Resistance Movement. Abusing any part of Palestine is abuse directed against part of religion. Nationalism of the Islamic Resistance Movement is part of its religion. Its members have been fed on that. For the sake of hoisting the banner of Allah over their homeland they fight. "Allah will be prominent, but most people do not know."
Now and then the call goes out for the convening of an international conference to look for ways of solving the (Palestinian) question. Some accept, others reject the idea, for this or other reason, with one stipulation or more for consent to convening the conference and participating in it. Knowing the parties constituting the conference, their past and present attitudes towards Moslem problems, the Islamic Resistance Movement does not consider these conferences capable of realising the demands, restoring the rights or doing justice to the oppressed. These conferences are only ways of setting the infidels in the land of the Moslems as arbitraters. When did the infidels do justice to the believers?
"But the Jews will not be pleased with thee, neither the Christians, until thou follow their religion; say, The direction of Allah is the true direction. And verily if thou follow their desires, after the knowledge which hath been given thee, thou shalt find no patron or protector against Allah." (The Cow - verse 120).
There is no solution for the Palestinian question except through Jihad. Initiatives, proposals and international conferences are all a waste of time and vain endeavors. The Palestinian people know better than to consent to having their future, rights and fate toyed with. As in said in the honourable Hadith:
"The people of Syria are Allah's lash in His land. He wreaks His vengeance through them against whomsoever He wishes among His slaves It is unthinkable that those who are double-faced among them should prosper over the faithful. They will certainly die out of grief and desperation."
Eens. Heb 'm gefavoritequote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:26 schreef NorthernStar het volgende:
Cenk heeft meestal wel zinnige opmerkingen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:26 schreef NorthernStar het volgende:
Cenk heeft meestal wel zinnige opmerkingen.
Ah lul toch niet, kom op nou. Hamas heeft al tienduizend keer het bestand van '67 aangeraden, maar het enige wat Israel al acht jaar doet, is de bankschroeven stukje bij beetje verder aandraaien.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:27 schreef CeeJee het volgende:
Hamas handvest, hoodfstuk 13:
[..]
Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.
Euh....jordanie? gelegen op 80% van het israelisch grondgebied.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:30 schreef John.Milton het volgende:
In mijn ogen moet Israel Palestijnen de ruimte bieden, hoe dat precies ingericht dient te worden is een ander vraagstuk waar iedereen ook zijn eigen mening over heeft. Allereerst dient er een basis hiervoor te ontstaan en dat is op dit moment nog heel ver weg.
Zegt die hypocriet dat je geen afbeeldingen mag plaatsen en "nietszeggende onelines" gaat die zelf een telefoonboek aan tekst knippen en plakken. Plaats dan een linkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:07 schreef Verluste het volgende:
Dit is trouwens het hele artikel, ik weet dat het veel tekst is, maar het is toegangkelijk geschreven en goed onderbouwd: blahblahblah
Wanneer heeft Hamas iets voorgesteld voor een permanente oplossing en niet een tijdelijke hudna ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah lul toch niet, kom op nou. Hamas heeft al tienduizend keer het bestand van '67 aangeraden, maar het enige wat Israel al acht jaar doet, is de bankschroeven stukje bij beetje verder aandraaien.
Volgens mij in 2000 al, ze wilden toen de '67-grenzen aanhouden en 2 separate staten. Wilde Isral niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:05 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Wanneer heeft Hamas iets voorgesteld voor een permanente oplossing en niet een tijdelijke hudna ?
En Arafat had in 2000 d kans om de boel recht te trekken, maar deed het niet....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Ah lul toch niet, kom op nou. Hamas heeft al tienduizend keer het bestand van '67 aangeraden, maar het enige wat Israel al acht jaar doet, is de bankschroeven stukje bij beetje verder aandraaien.
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En Arafat had in 2000 d kans om de boel recht te trekken, maar deed het niet....
Met zulke standpunten komt er nooit vrede.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:27 schreef CeeJee het volgende:
Hamas handvest, hoodfstuk 13:
[..]
Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.
Hij was ziek toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.
"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:05 schreef damian5700 het volgende:
Die Hamas lui hebben het maar goed voor met de Palestijnse bevolkingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."
"2nd platoon, you will be performing Operation Get Behind the Darkies. And try not to get yourselfs killed for Gods' sake!"
Mede gesteund door Amerika in dit besluit. Amerika is heeft dikke vingers in de besluiten die Israel neemt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens mij in 2000 al, ze wilden toen de '67-grenzen aanhouden en 2 separate staten. Wilde Isral niet.
En Rabin ook, het frustrerende is dat ze er zo dichtbij waren....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.
quote:11:25 Egypt denies doctors entry to Gaza Strip (AP)
Op Baby's schietenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
Gaza rocket hits 30km from Tel Aviv, wounding three-month-old
By Haaretz Service
A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.
The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.
Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."
Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.
Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.
Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.
Op Baby's schieten![]()
![]()
Hamas
![]()
![]()
Hij reageert iig ook hetzelfdequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kun jij je ava niet even veranderen? Ik denk de hele tijd dat je Meki bent.
Ik zou trots zijn dat mijn zoon tegen die terroristen vocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:56 schreef Aagjekat het volgende:
heb eigenlijk een andere vraag.
hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
Van wat ik ervan begreep is het verschillend.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:56 schreef Aagjekat het volgende:
heb eigenlijk een andere vraag.
hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
Beste post tot nu toe komt uit het vorige topic. De positie van de Palestijnen in de conflict is gewoon bij voorbaat kansloos. Men weet dat ze militair zwaar de underdog zijn en dat ze ook politiek nauwelijks gesteund zullen worden door het buitenland aangezien Hamas als vertegenwoordiger van alle inwoners van Gaza wordt gezien en dit nou eenmaal een organisatie is met terroristische gedachtes.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hamas is de partij van de wanhoop, ik geloof dat de meerderheid van het Palestijnse volk die op Hamas heeft gestemd ook niets liever wil dan dat deze situatie niet meer bestaat (lees: niet opgelost, maar niet meer bestaat, omdat oplossing onmogelijk is gebleken in het verleden).
De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.
Ze hebben enkel elkaar en met elkaar willen ze ze zich sterk voelen tegen de bezetter, vandaar ook de grote aanhang van Hamas en homonisering in gedachtegoed. De Gazanen maakt het niks uit of de rest van de wereld ze bestempelen als goed of kwaad, of als moreel of immoreel, de rest van de wereld heeft generaties lang niks voor ze kunnen betekenen. De internationale politiek faalt keer op keer om hun lot te verbeteren. En internationale politiek hebben ze heel hard nodig, dat weten ze zelf ook omdat ze niks voor stellen.
Maar op de een of andere manier is dit geoorloofd want ze "vechten tegen de onderdrukking" zoals sommigen sympathisanten het hier in het westen noemen, maar als Isral ondanks de inzet van precisie munitie een burger raakt is het meteen volkerenmoord en genocide.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
By Haaretz Service
A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.
The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.
Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."
Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.
Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.
Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.
Op Baby's schieten![]()
![]()
Hamas
![]()
![]()
editquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier is dit geoorloofd want ze "vechten tegen de onderdrukking" zoals sommigen sympathisanten het hier in het westen noemen, maar als Isral ondanks de inzet van precisie munitie een burger raakt is het meteen volkerenmoord en genocide.Een zakenvriend van mijn vader in Isral vroeg zich laatst ook wanhopig af wat ze als Israeli's dan nog wel konden doen, behalve een grondoffensief, als je elke dag moet bellen met je dochter om te horen of er niet toevallig een raket op hn huis is terecht gekomen.
Was het maar zo zwartwit, er zitten jammergenoeg zoveel gematigde mensen in beide kampen die door de extremisten aan beide kanten de hoek in getrokken worden, dat er volgens mij geen kant en klaar recept is voor vrede.. Dat dacht die Bush nog even in een jaartje te kunnen ritselen, nou we zien nu wel hoe goed dat gaat..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben in hun kop gezet dat de Hamas terroristen vrijheidsstrijders zijn en Isralische Joden vieze onderdrukkers krijg je er ook niet uit.
17 doden in 7 jaar, en hij belt elke ochtend met z'n dochter om te kijken of ze nog leeft? Wat een dramaqueen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
Een zakenvriend van mijn vader in Isral vroeg zich laatst ook wanhopig af wat ze als Israeli's dan nog wel konden doen, behalve een grondoffensief, als je elke dag moet bellen met je dochter om te horen of er niet toevallig een raket op hn huis is terecht gekomen.
Hij kon moeilijk zegen, na mijn periode is het alleen maar ergerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was het maar zo zwartwit, er zitten jammergenoeg zoveel gematigde mensen in beide kampen die door de extremisten aan beide kanten de hoek in getrokken worden, dat er volgens mij geen kant en klaar recept is voor vrede.. Dat dacht die Bush nog even in een jaartje te kunnen ritselen, nou we zien nu wel hoe goed dat gaat..
Zal ik 17 mensen in jou wijk uit moorden, kijken hoe je reageertquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
17 doden in 7 jaar, en hij belt elke ochtend met z'n dochter om te kijken of ze nog leeft? Wat een dramaqueen.
En jij weet hoe dat voelt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
17 doden in 7 jaar, en hij belt elke ochtend met z'n dochter om te kijken of ze nog leeft? Wat een dramaqueen.
Ongetwijfeld met minder spelfouten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:30 schreef neilyoung het volgende:
Zal ik 17 mensen in jou wijk out moorden, kijken hoe je reageerd
Vast niet, de meeste mensen in Nederland komen alleen in het buitenland om op vakantie te gaan en kunnen zich de onzekerheden totaal niet indenken.quote:
Ooit gedacht dat de getallen bij Israel eigenlijk hoger zijn, maar Isral wil machtige over komen dus verzwijgen ze het. Palestijnse doden zijn overdreven in huil verhalen aan de pers.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:38 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk is dat beangstigend, kijk hoe iedereen hier loopt te flippen bij een terreurdode, maar de reactie is weer volkomen scheef. 17 Doden in 7 jaar is best een aardige moyenne als je praktisch in oorlog bent. Nu jaagt Israel er weer zeshonderd in een week over de kling, en de aanvallen intensiviseren alleen maar. En de machtsbasis van Hamas ook, kijk maar hoe het bij Hezbollah heeft uitgepakt, terwijl dat nog een minderheidsgroepering in een ander land was.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Ongetwijfeld met minder spelfouten.
Een spellingscontrole op je browser is vaak handig. Doe ik zelf ook zeker als je snel door typ zie je typ/spel fouten vaak over het hoofd.quote:
Nee dat lijkt me nou niet echt slim.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:41 schreef neilyoung het volgende:
Ooit gedacht dat de getallen bij Israel eigenlijk hoger zijn, maar Isral wil machtige over komen dus verzwijgen ze het.
natuurlijk wel nu lijk je untouchable en zakt de moet bij de Terroristen Hamas.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me nou niet echt slim.
Ja of je lijkt een overdrijvende huilie en wordt het geroep over 'niet in verhouding staande acties' alleen maar groter.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:03 schreef neilyoung het volgende:
[..]
natuurlijk wel nu lijk je untouchable en zakt de moet bij de Terroristen Hamas.
Klopt dit is witte fofsoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:38 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Was het nou wel of niet witte fosfoor?
O gut, nu is alles wat uit Gaza komt linkse media?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:08 schreef neilyoung het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)powned_nodig_is.html
Wat is de linkse media weer objectief.
Zowel Isral als Hamas hebben genoeg dingen die ze liever niet laten zien.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
O gut, nu is alles wat uit Gaza komt linkse media?![]()
Dan moet Israel maar journalisten toelaten in Gaza, of heeft men soms wat te verbergen?
Heb link in de op gezetquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Mylene het volgende:
Voor doden en gewonden is er een apart topic aangemaakt: Statistieken : Oorlog Hamas - Isral !
Och gut, 1 vandaag heeft toevallig een niet-objectieve slechte verslaggever kunnen bemachtigen die wl in de Gazastrook zit i.t.t. al die andere ploegen, en ze zijn meteen berslecht-links?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:08 schreef neilyoung het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)powned_nodig_is.html
Wat is de linkse media weer objectief.
Volgens mij is dit het enige station dat vanuit de Palestijnse gebieden naar buiten kan uitzenden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:10 schreef Verluste het volgende:
[..]
Och gut, 1 vandaag heeft toevallig een niet-objectieve slechte verslaggever kunnen bemachtigen die wl in de Gazastrook zit i.t.t. al die andere ploegen, en ze zijn meteen berslecht-links?
Ja,. maar het zint me niet dat hij meteen moet gaan stigmatiseren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:13 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het enige station dat vanuit de Palestijnse gebieden naar buiten kan uitzenden.
Je moet alle bronnen die je ziet gewoon kritisch bekijken, het is heel makkelijk om bronnen van een kant af te schilderen als absoluut onbetrouwbaar. Als je tussen de regels doorleest zie je in elke bron wel vanuit welk oogpunt ze zijn geschreven en vaak ook wel wat de boodschap van een bepaalde schrijver is.
Ik kom met tegenargumenten tegen je voorbeelden en laat zien dat er 'waar 2 ruzie hebben, er 2 schuld hebben.'quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Sorry maar zeuren over het verleden?
Jij stelt dat ondanks dat Israel de nederzettingen in Gaza ontruimt heeft de Palestijnen "doorgaan met terrorizeren".
Ik reageer daarop met voorbeelden hoe Israel de afgelopen jaren de bevolking van Gaza heeft behandeld. Iets wat imo niks anders dan staatsterreur is geweest. Maar hoewel jij zelf teruggaat tot de tijd van de ontruiming is het "zeuren over het verleden" als anderen het doen? Wow!
Als ik het een ander hierover lees dan zie ik dat er voor Israel enkele haken en ogen aan dit peace initiative zit.quote:Kijk wat je hier zegt:
..ligt al dichter bij de realiteit.
Het Arab Peace Initiative ligt er al sinds 2002. Alles wat Israel zegt te willen, plus erkenning door de Arabische wereld, normale betrekkingen en vrede.
Ik hoor graag van je wat Israel nog kan doen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:05 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
Beste post tot nu toe komt uit het vorige topic. De positie van de Palestijnen in de conflict is gewoon bij voorbaat kansloos. Men weet dat ze militair zwaar de underdog zijn en dat ze ook politiek nauwelijks gesteund zullen worden door het buitenland aangezien Hamas als vertegenwoordiger van alle inwoners van Gaza wordt gezien en dit nou eenmaal een organisatie is met terroristische gedachtes.
Daarom herhaal ik mijn standpunt, de oplossing ligt hoe dan ook bij Isral. Zij hebben de touwtjes in handen, zij bepalen wat er gebeurt in dit conflict en zij bepalen dus ook hoe het afloopt. Deze actie doorzetten is nutteloos, Hamas verdrijven is nagenoeg onmogelijk, mocht dit wel gebeuren, wat blijft er dan achter onder de Palestijnen... een hoop haat, agressie, verdriet. Dit zal zich hoe dan ook op termijn weer manifesteren in een nieuwe anti-Isral beweging.
In ieder geval krijgen ze op deze manier op lange termijn het Palestijnse verzet niet echt op de knien. Hamas kan wellicht in de toekomst min of meer dusdanig verzwakt zijn dat ze geen kwaad meer kunnen doen en ze dus stoppen met bombardementen op Isral, maar zoals ik al zei blijft de haat en het verzet onder de Palestijnen immer bestaan en zal zich een nieuwe groep ontwikkelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:54 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Ik hoor graag van je wat Israel nog kan doen...
Zolang er getorriseerd wordt door Hamas is het voor beide partijen zeer moeilijk.
Zie mijn vorige posts:
Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
Israel - Hamas. De oorlog. Deel 22: Dood en verderf
Israel heeft alle redelijke opties naar mijn mening bewandeld. De leiders van de palestijnen blijven weigeren...
Iran moet haar broeders helpen met geweld, altijd die grote stinkbek van dat land maar nooit iets echt doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef Meki het volgende:
Iran doet 'Isralische' bedrijven in de ban
Mail naar:
Naam afzender
Email afzender
Opmerkingen
Annuleren Verstuur
--------------------------------------------------------------------------------
(Novum/AP) - Iran doet internationale bedrijven waarin Isralirs aandelen hebben in de ban. Dat heeft de Iraanse regering dinsdag bekendgemaakt.
De ban is een steunbetuiging aan de Palestijnse beweging Hamas die momenteel in de Gazastrook door Isral onder vuur wordt genomen. Hoe lang de ban gaat duren en hoe die wordt uitgevoerd is niet bekend. Ook is niet duidelijk om welke bedrijven het gaat.
In het verleden zijn bedrijven als Nestl er door Iranirs van beschuldigd gedeeltelijk in handen te zijn van Isral. Daarom zou het bedrijf verbannen moeten worden uit Iran. Producten van Nestl zijn nochtans in het hele land te verkrijgen.
http://buitenland.nieuws.(...)_bedrijven_in_de_ban
Hoe kan dat? In eerdere topics heb ik je toch zien verklaren dat Hamas geen wapens heeft. Alleen klapperpistolen en stenen, die Isralirs niet kunnen doden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:16 schreef Meki het volgende:
Een video waar een Israelische soldaat omkomt
de strijders moeten zich kunnen verdedigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:19 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hoe kan dat? In eerdere topics heb ik je toch zien verklaren dat Hamas geen wapens heeft. Alleen klapperpistolen en stenen, die Isralirs niet kunnen doden?
Juist, oog om oog niet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:20 schreef Meki het volgende:
[..]
de strijders moeten zich kunnen verdedigen.
Verwijderd.. Censuurquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:16 schreef Meki het volgende:
Een video waar een Israelische soldaat omkomt
Zeg dat maar tegen alle westerse leiders die niks doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:23 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Juist, oog om oog niet?
Daar kom je er wel mee!
Ik zeg dat tegen iedereen die vind dat een of beide partijen 'het recht' hebben om geweld te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen alle westerse leiders die niks doen.
Nog maar een keer dan:quote:
En Arafat dan? Die had in camp David de mogelijkheid om een akkoord te sluiten, maar torpedeerde de boel.. Telt dat ook?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen alle westerse leiders die niks doen.
Arafat was een zeer rechtvaardige leiderquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En Arafat dan? Die had in camp David de mogelijkheid om een akkoord te sluiten, maar torpedeerde de boel.. Telt dat ook?
Waar er twee vechten...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En Arafat dan? Die had in camp David de mogelijkheid om een akkoord te sluiten, maar torpedeerde de boel.. Telt dat ook?
Eigen vuur was dat.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Arafat was een zeer rechtvaardige leider
hij was altijd iemand voor vrede, diegene die vrede weigerde was Israel
Je hebt een oor voor Israelische propoganda maar niet voor vredequote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:42 schreef Klummie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja die gaf echt enorm om zijn volkVond zijn bankrekening ook
quote:Caritas: 2053 ziekenhuisbedden voor 2500 gewonden in Gazastrook
Geplaatst door Theo Borgermans op dinsdag 6 januari 2009 om 14:30u (Bron: Caritas)
BRUSSEL (RKnieuws.net) - Het Caritasnetwerk stelt dat de burgers in de Gazastrook een humanitaire crisis doorstaan indien de Isralische militaire acties niet onmiddellijk worden stopgezet. Hulporganisaties moeten zo snel mogelijk toegelaten worden om zieken en gewonden te verzorgen, aldus Caritas.
Caritas Jeruzalem en de lokale parochies verlenen eerste medische hulp in Gaza. Een reeks medische centra van Caritas blijven operationeel, terwijl de mobiele kliniek niet meer in werking is.
Caritas vraagt een onmiddellijk staakt-het-vuren opdat de zieken en gewonden verzorgd kunnen worden. Door de onveilige situatie kunnen artsen onmogelijk de ziekenhuizen of de gewonden in hun huizen bereiken.
Caritas vraagt dat de VS, de EU en de internationale gemeenschap druk uitoefenen voor een onmiddellijk staakt-het-vuren zodat de hulporganisaties de gewonden kunnen verzorgen. Oorlog kan noch door Hamas, noch door Isral gerechtvaardigd worden. Caritas vraagt een onmiddellijke stopzetting van zowel de raketaanvallen op Zuid-Israel door Hamas als van de Isralische bombardementen op Gaza om humanitaire hulp toe te laten.
De laatste cijfers tonen aan dat 87 Palestijnse kinderen door de Isralische aanvallen gedood werden.
Claudette Habesch, directrice van Caritas Jeruzalem, vertelt: “Onze medewerkers in Gaza zijn getuige van een instorting van de medische diensten. Mensen sterven in hun huizen omdat ze geen behandeling krijgen. Er zijn 2053 ziekenhuisbedden voorhanden in Gaza terwijl tot op heden al 2500 mensen verwond werden door de Isralische bombardementen. Artsen melden een tekort aan verbanden en ontsmettingsmiddelen. “
Deze crisis volgt op een 18 maand lange Isralische blokkade van de Gazastrook. Er is een tekort aan voedsel, medicijnen en andere hulpmiddelen.
Kerem Shalom is de enige open grensovergang, maar deze beschikt over onvoldoende capaciteit om de nodige humanitaire hulp voor de mensen in Gaza door te laten: De overgang kan 100 150 vrachtwagens doorlaten, terwijl 400 vrachtwagens zouden moeten doorrijden om de Gazastrook te bevoorraden. Caritas vraagt de opening van grensovergangen van Karni en Nahal Oz. (tb)
Pot *kuch* Ketel *kuch* Zwart *kuch*quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Je hebt een oor voor Israelische/ Palestijnse propoganda maar niet voor vrede
Er is altijd een oplossing, het is alleen moeilijk die te vinden...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:07 schreef Nicky_Rincon het volgende:
[..]
In ieder geval krijgen ze op deze manier op lange termijn het Palestijnse verzet niet echt op de knien. Hamas kan wellicht in de toekomst min of meer dusdanig verzwakt zijn dat ze geen kwaad meer kunnen doen en ze dus stoppen met bombardementen op Isral, maar zoals ik al zei blijft de haat en het verzet onder de Palestijnen immer bestaan en zal zich een nieuwe groep ontwikkelen.
Oftewel, op korte termijn heeft deze actie van Isral wellicht effect, maar op lange termijn zal de vijandigheid onder de Palestijnen blijven bestaan en weer aanwakkeren in andere vormen.
Om eerlijk te zijn lijkt mij een oplossing op lange termijn onmogelijk. Het is alleen lastig dit te erkennen.
Topdropje?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Pot *kuch* Ketel *kuch* Zwart *kuch*
Men, ik heb echt een naar hoestje!
Alles wat ik hier zie is domme, zinloze halsstarrigheid...quote:
In principe geef ik je gelijk, alleen het nadeel is dat deze operatie op lange termijn niet helpt omdat zich zeker weer een nieuwe anti-Israel beweging zal vormen. De diepgewortelde haat, die nu alleen maar weer versterkt wordt, krijg je er echt niet uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:54 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er is altijd een oplossing, het is alleen moeilijk die te vinden...
In feite geef je mij dus gelijk, Israel kan niet veel anders doen?
Ik zie wel een optie voor de Palestijnen, als Hamas NU compleet stopt met schieten van raketten en alle illegale wapens inlevert dan komt de vrede vanzelf.
ochoch. Een leuke serie van wat foto's met het immer imponerende Lux Aeterna eronder.quote:
Kun je aub wat voorbeelden geven van rechtvaardig leiderschap?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Arafat was een zeer rechtvaardige leider
hij was altijd iemand voor vrede, diegene die vrede weigerde was Israel
Dit zijn volgens jou complete leugens?quote:Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"
In plaats van afschuw uit te spreken, spreek je ontkenningsfase uit !quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
ochoch. Een leuke serie van wat foto's met het immer imponerende Lux Aeterna eronder.
Zelfs een aflevering van De Smurfen kun je nog indrukwekkend laten lijken met die muziek erbij.
Ik zie de propaganda die achter dergelijke filmpjes zit. Luister die muziek nou toch zeg, dat moet het 10x erger doen lijkenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
In plaats van afschuw uit te spreken, spreek je ontkenningsfase uit !
Die columnist Nachoem Barnea heeft wel 4 Gogole hits ene echte opinie maker.quote:
Het is ook zo'n lekker objectief filmpje, lolquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:02 schreef Meki het volgende:
In plaats van afschuw uit te spreken, spreek je ontkenningsfase uit je het!
Zeg, laat mensen zelf even beslissen wat ze denken en ga jij niet voor ze bepalen wat ze moeten uitspreken en doen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:02 schreef Meki het volgende:
[..]
In plaats van afschuw uit te spreken, spreek je ontkenningsfase uit !
Ik ben hier voor vrede en rechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:18 schreef B4CO het volgende:
[..]
Zeg, laat mensen zelf even beslissen wat ze denken en ga jij niet voor ze bepalen wat ze moeten uitspreken en doen..
Je zit de hele tijd mensen te beinvloeden en te zeiken hoe men zou moeten denken volgens jou.
Word es wakker, je zit hier echt alleen tegen jezelf te zijn.
Ik versta d'r geen kut van.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:19 schreef Meki het volgende:
Aljazeera item van vandaag.
Aljazeera met een legerwoorvoerder die de schuld geeft aan Hamas
Nee, je zit hier om je mening op te dringen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:20 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben hier voor vrede en rechtvaardigheid.
het is allemaal in het Arabisch,.quote:
T is ook de schuld van de Hamas.. zeg ik als Pro-Israelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:19 schreef Meki het volgende:
Aljazeera item van vandaag.
Aljazeera met een legerwoorvoerder die de schuld geeft aan Hamas
Aljazeera item. vanuit Rafah
Het zijn nieuwsitems van vandaag.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:21 schreef Sargon het volgende:
Laat meki stoppen met het posten van troep
Er is meer nieuws Meki.. kom opquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Het zijn nieuwsitems van vandaag.
daar hoort hier ook thuis
Ik snap dat jij dat niet wilt inzien maar dan kan je die niet zien.
Lijkt me ook kut als mijn kinderen naar school zouden gaan op een plek waar elk moment een raket kon inslaan.quote:
Ik zit hier enkel voor de burgersbevolking, niet voor Hamas.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:24 schreef B4CO het volgende:
[..]
T is ook de schuld van de Hamas.. zeg ik als Pro-Israel
Jij als Pro Hamas zegt anders
net zoals iedereen.
het is niet simpel om te zeggen wie fout is en niet..
Wij waren er niet bij, wij horen alleen wat de media ons doen geloven.
Je hoort nooit de waarheid...
Je hersenen nemen alleen de waarheid aan van de kant waar jij voor staat..
Je zal nooit zeggen, Hamas is fout, jij doet alles om ons te laten denken dat jij gelijk hebt..
Nee Meki.. soms heb je dat niet.
Jij bent hier om te rellen, manipuleren en haat zaaien.
Anders had je ook echt de verhalen van beide kanten laten blijken..
Dan zou ik ze niet in Isral of Gaza op school doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:26 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Lijkt me ook kut als mijn kinderen naar school zouden gaan op een plek waar elk moment een raket kon inslaan.
Ai, maak je daar even een keiharde blunder.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zit hier enkel voor de burgersbevolking, niet voor Hamas.
Ik ben geen pro Hamas maar pro Palestina. probeer maar dat eerst maar in te zien en dan is een verdere discussie mogelijk.
Ik zit hier voor de Palestijnen, niet voor Hamas. als ik hier voor Hamas was post ik alleen hamas-video's maar dat doe ik niet, enkel de Palestijnse realiteit die je krijgt te zien in de media
Straten van Gaza zijn uitgestorven. Ze komen alleen naar buiten als de wijk om hen heen platgebombardeerd wordt; nogal moeilijk om binnen te blijven als je huis eraan gaat, lijkt me.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef B4CO het volgende:
ik heb 2 vragen:
Waarom heeft Hamas van het geld wat ze van Europa hebben gehad geen schuilkelders gebouwd?
Waarom zie je altijd kinderen en gewonde vrouwen op straat tijdens oorlog en niet thuis, binnen veilig?
Aantal gewonden/doden aan Israelische kant is klein omdat je geen kip buiten ziet tijdens de oorlog.. die weten beter !
Hamas heeft de bevolking in deze inferno gesleept.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik zit hier enkel voor de burgersbevolking, niet voor Hamas.
Ik ben geen pro Hamas maar pro Palestina. probeer maar dat eerst maar in te zien en dan is een verdere discussie mogelijk.
Ik zit hier voor de Palestijnen, niet voor Hamas. als ik hier voor Hamas was post ik alleen hamas-video's maar dat doe ik niet, enkel de Palestijnse realiteit die je krijgt te zien in de media
Zie vraag 1 danquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:30 schreef superworm het volgende:
[..]
Straten van Gaza zijn uitgestorven. Ze komen alleen naar buiten als de wijk om hen heen platgebombardeerd wordt; nogal moeilijk om binnen te blijven als je huis eraan gaat, lijkt me.
Israel kan gewoon de grenzen van Gaza weer openen. Hamas is zo bereid dan te stoppen met raketaanvallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:54 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er is altijd een oplossing, het is alleen moeilijk die te vinden...
In feite geef je mij dus gelijk, Israel kan niet veel anders doen?
Ik zie wel een optie voor de Palestijnen, als Hamas NU compleet stopt met schieten van raketten en alle illegale wapens inlevert dan komt de vrede vanzelf.
Hamas bouwt veel maar wordt altijd verwoest door de Israeliersquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:29 schreef B4CO het volgende:
ik heb 2 vragen:
Waarom heeft Hamas van het geld wat ze van Europa hebben gehad geen schuilkelders gebouwd?
Waarom zie je altijd kinderen en gewonde vrouwen op straat tijdens oorlog en niet thuis, binnen veilig?
Aantal gewonden/doden aan Israelische kant is klein omdat je geen kip buiten ziet tijdens de oorlog.. die weten beter !
Israel heeft Gaza maandelang geisoleerd van de hele buitenwereld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:30 schreef B4CO het volgende:
[..]
Hamas heeft de bevolking in deze inferno gesleept.
Hebben ze geen raketten naar Israel afgevuurd dan had Israel geen (goede/slechte) reden om Gaza aan te vallen
Ik denk dat Meki de beelden voor zich laat spreken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:31 schreef superworm het volgende:
E Meki, 1 tip: post alleen filmpjes met verstaanbaar commentaar. De rest wordt toch weggeklikt, en ergert vele mede-FOK!'ers, die het Arabisch niet machtig zijn.
Zo eenvoudig is dat helaas niet. Hamas is dan niet bereid om te stoppen met raketaanvallen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:32 schreef voyeur het volgende:
[..]
Israel kan gewoon de grenzen van Gaza weer openen. Hamas is zo bereid dan te stoppen met raketaanvallen.
Welke illegale wapens heeft Hamas trouwens?
Als de Palestijnen vrij zijn dan is er pas vredequote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:37 schreef B4CO het volgende:
Zolang Hamas raketten afstuurt naar Israel Is het openen van de grenzen gevaarlijk..
Toen de grenzen open waren, waren er veel aanslagen.
Als Hamas het zo goed met zn bevolking voor heeft, stoppen ze met afvuren van raketten, geven ze Israel geen reden om te vechten, geven ze geld aan goed doel en heffen ze zichzelf op.
IPV kinderen pistooltjes geven en in de klassen vanaf de peuterschool inpeperen hoe slecht Israel en de joden wel niet zijn..
En dat Mickey Mouse ook leuk is ipv dat propaganda op tv
Sinds Israel en Palestijnen ruzieen hebben de Palestijnen het veel slechterquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas bouwt veel maar wordt altijd verwoest door de Israeliers
Net heeft Nederland een complete haven voor Gaza gebouwd, rarara wie heeft het verwoest ?.
Waar moeten die kinderen naar toe ? hun huizen zijn allemaal verwoest door de Israel. de ziekenhuizen zitten propvol.
De beelden laten zich uitspreken, daarom. ik probeer meer Al Jazeera english te vinden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:31 schreef superworm het volgende:
E Meki, 1 tip: post alleen filmpjes met verstaanbaar commentaar. De rest wordt toch weggeklikt, en ergert vele mede-FOK!'ers, die het Arabisch niet machtig zijn.
Is geen antwoord op me vraagquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:39 schreef B4CO het volgende:
[..]
Sinds Israel en Palestijnen ruzieen hebben de Palestijnen het veel slechter
(Ik heb veel Palestijnse kennissen)
Die zeggen zelf dat alles de schuld van Hamas is.
In Israel konden ze werken, Door Israel hebben ze een telefoon en stroom voorziening.
Nu moeten ze t zelf uitzoeken.. Goh wat doet Hamas veel
Auto cuequote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik zag gisteren op het rtl4 journaal een soort intervieuw met een palestijnse journalist die heel zenuwachtig steeds naar links keek ipv gewoon de hele tijd in de camera. Ik vroeg me af of zijn tekst daar geschreven stond of mss iets/iemand anders ???
Hij hield ook een verhaal waarin hij maar steeds opnieuw bleef zeggen dat de Israli's alleen op kinderen en ouden van dagen schoten en niet op Hamas. Verder had hij niet veel te vertellen. Bleef steeds het zelfde herhalen en schichtig naar opzij van de camera kijken.
Vond het geheel nogal merkwaardig aandoen.
Absoluut wel , als de Palestijnen maar weer mensen kunnen wordenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:38 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik denk dat Meki de beelden voor zich laat spreken.
[..]
Zo eenvoudig is dat helaas niet. Hamas is dan niet bereid om te stoppen met raketaanvallen.
Dat is Kahled Lubbad. Spreekbuis van Hamas.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:39 schreef deedeetee het volgende:
Ik zag gisteren op het rtl4 journaal een soort intervieuw met een palestijnse journalist die heel zenuwachtig steeds naar links keek ipv gewoon de hele tijd in de camera. Ik vroeg me af of zijn tekst daar geschreven stond of mss iets/iemand anders ???
Hij hield ook een verhaal waarin hij maar steeds opnieuw bleef zeggen dat de Israli's alleen op kinderen en ouden van dagen schoten en niet op Hamas. Verder had hij niet veel te vertellen. Bleef steeds het zelfde herhalen en schichtig naar opzij van de camera kijken.
Vond het geheel nogal merkwaardig aandoen.
quote:Gaza: When the IDF "Knock on roofs by telephone"
According to Israeli sources, the air force of the Hebrew State (Heyl HaAvir) uses a new procedure before hitting some sensitive targets in Gaza. The record, called "Knock on the roof," validated by the Israeli Justice, is to call by phone, the occupants of a house ten or fifteen minutes before firing a missile. This is usually a military intel officer calling on his mobile phone, the Hamas leader targeted, asking him to move his family away from the house.
This rule has seemingly been applied last Thursday during the raid aimed at Nizar Rayan, a leader of Hamas. The man did not answer the phone (which is also a way to locate him!) Aviation then fired, killing him and his four wives and ten of his children.
Zodat ze die niet kunnen gebruiken voor het importeren van wapens! Dat hebben ze voor die aanvallen meerdere malen gedaan.. Als Israel meerdere malen roept dat het de haven zal verwoesten als ze dat blijven doen en geen reactie krijgen dan hebben ze terecht korte metten gemaakt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:40 schreef Meki het volgende:
[..]
Is geen antwoord op me vraag
Waarom heeft Israel een Nederlandse haven in Gaza compleet verwoest ?
Dat moeten de Palys ook doen voor ze een bus opblazenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:42 schreef Roi het volgende:
[..]
This is usually a military intel officer calling on his mobile phone, the Hamas leader targeted, asking him to move his family away from the house.[..]
Nee hoor dat is het niet, Alles wat goed wordt gebouwd en eindelijk af is, komt Israel hem dergelijk verwoesten met een ecxuces wapens wapens.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:42 schreef B4CO het volgende:
[..]
Zodat ze die niet kunnen gebruiken voor het importeren van wapens! Dat hebben ze voor die aanvallen meerdere malen gedaan.. Als Israel meerdere malen roept dat het de haven zal verwoesten als ze dat blijven doen en geen reactie krijgen dan hebben ze terecht korte metten gemaakt.
Ja, nog zoiets was dat he. Die knakker kon gewoon verwachten dat er vroeg of laat een bom zou vallen op z'n woning. In plaats van te vluchten, blijft ie zitten met de complete familie erbij. Je zou bijna denken dat hij het gewoon wilde, om zijn gezin tot een symbool van zogenaamde Isralische agressie jegens onschuldigen te laten verworden.quote:
Excuus???quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor dat is het niet, Alles wat goed wordt gebouwd en eindelijk af is, komt Israel hem dergelijk verwoesten met een ecxuces wapens wapens.
De smokkeltunnels kunnen ze anders nog goed in stand houden over het algemeen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor dat is het niet, Alles wat goed wordt gebouwd en eindelijk af is, komt Israel hem dergelijk verwoesten met een ecxuces wapens wapens.
Volgens mij heeft dat iets met geloofsovertuiging te maken, aanhangers van de Islam sterven graag om zo een daad te stellen. Vandaar ook de populariteit van zelfmoordaanslagen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:46 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, nog zoiets was dat he. Die knakker kon gewoon verwachten dat er vroeg of laat een bom zou vallen op z'n woning. In plaats van te vluchten, blijft ie zitten met de complete familie erbij. Je zou bijna denken dat hij het gewoon wilde, om zijn gezin tot een symbool van zogenaamde Isralische agressie jegens onschuldigen te laten verworden.
ISRAELI strikes hit two schools run by the United Nations in the Gaza Strip yesterday, killing at least five Palestinians, medics and UN officials said, while inside Israel, a rocket that landed the deepest yet inside the country lightly wounded a three-month-old baby in Gedera.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
Op Baby's schieten![]()
![]()
Hamas
![]()
![]()
En dan gaan ze de hele complete haven die van Nederland is compleet verwoesten ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:47 schreef B4CO het volgende:
[..]
Excuus???
Er is een aantal keren een schip met wapens onderschept!
maargoed, dat zal JIJ nooit bevestiggen..
Deze VN-scholen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:49 schreef voyeur het volgende:
ISRAELI strikes hit two schools run by the United Nations in the Gaza Strip yesterday, killing at least five Palestinians, medics and UN officials said, while inside Israel, a rocket that landed the deepest yet inside the country lightly wounded a three-month-old baby in Gedera.
Two people were killed in a strike on a school in the southern city of Khan Yunis and three were killed in an air strike on a school in Gaza City, UN officials said. Both schools are run by UNRWA, the UN agency for Palestinian refugees. VN scholen in Gaza gebombardeerd
Als ze daar echt zo in zouden geloven, zouden ze Isral vrij baan moeten geven met de aanvallen. Gedood worden door Isral moet toch zeker wel een onvoorwaardelijke ticket naar het paradijs opleveren?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:48 schreef John.Milton het volgende:
Volgens mij heeft dat iets met geloofsovertuiging te maken, aanhangers van de Islam sterven graag om zo een daad te stellen. Vandaar ook de populariteit van zelfmoordaanslagen.
Maar dan zorg je er toch voor dat de geldigheid van deze argumenten absoluut ondermijnd wordt!?!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Het liefst maken ze zelf ook nog een aantal slachtoffers door middel van een zelfmoordaanslag f met de hele familie om te laten zien hou gruwelijk de tegenstander is. Het is gewoon een nieuwe manier van oorlog voeren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als ze daar echt zo in zouden geloven, zouden ze Isral vrij baan moeten geven met de aanvallen. Gedood worden door Isal moet toch zeker wel een onvoorwaardelijke ticket naar het paradijs opleveren?
Dat was 'm, en zo klonk hij iddquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat is Kahled Lubbad. Spreekbuis van Hamas.
Was daar maar zo, Palestijnen tonen goodwill maar alsnog worden ze allemaal aangevallenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar dan zorg je er toch voor dat de geldigheid van deze argumenten absoluut ondermijnd wordt!?!
Als in: Zorg dat je geen raketten meer afschiet, dan heeft Isral ook geen 'wapens' als excuus meer! Zolang er geschoten wordt op Isral kan Isral altijd zeggen dat ze vermoeden dat er wapens waren.... Als er nooit meer geschoten wordt zou dat een raar argument zijn... Toch?
Verdedigen.. Qassam raketten afsturen op Israel vanuit een 'vrij' gaza noem ik niet verdedigen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Was daar maar zo, Palestijnen tonen goodwill maar alsnog worden ze allemaal aangevallen
als redenenen en excuces komen ze met wapens.
Maar ook al krijgen ze wapens, ook de Palestijnen hebben het recht om verdedigd te kunnen worden.
Waar ben jij als US Israel miljarden wapens geeft
Dat is een andere onderwerp met S-A en USA. dat is niet waar deze oorlog overgaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:58 schreef Roi het volgende:
[..]
Verdedigen.. Qassam raketten afsturen op Israel vanuit een 'vrij' gaza noem ik niet verdedigen.
En waar was jij toen Saudi-Arabie vorig jaar 10 MILJARD kreeg van de VS voor wapenkoop?
Dat is ook duidelijk, maar moet je dan ineens als een gek gaan reageren in jouw ogenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:54 schreef -jos- het volgende:
Ach, het is inmiddels toch wel overduidelijk dat Israel flinke oorlogsmisdaden begaat. Iedereen die dit ontkent is totaal niet objectief bezig.
Gelukkig ziet Meki dit wel in en blijft hij rustig reageren, mijn complimenten!
Isral reikte al het eerste gebaar van vrede aan door zich terug te trekken. Door aanhoudende vijandelijke handelingen, werd de strook geblokkeerd. Dat was de eigen schuld van Hamas dusquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:
Was daar maar zo, Palestijnen tonen goodwill maar alsnog worden ze allemaal aangevallen
Maar ook al krijgen ze wapens, ook de Palestijnen hebben het recht om verdedigd te kunnen worden.
Meki weet alleen vragen terug te stellen en overal omheen te draaien.. verwacht dan ook geen nuttig antwoord van hem op deze vraagquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:58 schreef Roi het volgende:
[..]
Verdedigen.. Qassam raketten afsturen op Israel vanuit een 'vrij' gaza noem ik niet verdedigen.
En waar was jij toen Saudi-Arabie vorig jaar 10 MILJARD kreeg van de VS voor wapenkoop?
en de isolering van Gaza van de buitenwereld is dat dan ook een goed gebaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Isral reikte al het eerste gebaar van vrede aan door zich terug te trekken. Door aanhoudende vijandelijke handelingen, werd de strook geblokkeerd. Dat was de eigen schuld van Hamas dus
Dat hebben ze aan zichzelf te danken, zoals ik schreefquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:02 schreef Meki het volgende:
en de isolering van Gaza van de buitenwereld is dat dan ook een goed gebaar.
Ben het hier volledig mee eens. Links naar relevante filmpjes (liefst nieuws-items en GEEN propaganda-achtige uitingen) zijn welkom, maar het materiaal moet wel relevant en begrijpelijk zijn voor anderen. Graag hier dus rekening mee houden vanaf nu.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:31 schreef superworm het volgende:
En de inwoners van Isral worden niet geterroriseerd? De schoonzoon van een zakenvriend van mijn vader is daar buschauffeur, hoe denk je dat die zich voelt als er een Palestijn in een regenjas in stapt? Of de dochter van die man die in een dorpje woont met 2 kleine kinderen, en wat toevallig binnen bereik van die raketten ligt? Die angsten zijn net zo reel en valide als die van de Palestijnen moeders etc.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat is een andere onderwerp met S-A en USA. dat is niet waar deze oorlog overgaat.
je hebt gelijk je hebt het over een vrij gaza, dan ben ik het met je eens, maar dit is een bezet gaza die al jarenlang wordt geisoleerd en wordt geterroriseerd door Israel.
Hoe kunnen de inwoners in Gaza zich aan hun dagelijkse dingen doen?
Hamas wordt aangevallen en die hebben nog nooit enige goodwill getoond.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom zeur je dan nog als er rakketten afkomen op Israel ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:03 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat hebben ze aan zichzelf te danken, zoals ik schreef
Palestijnen zijn altijd overal uitgekotst. Nog steeds wil niemand ze hebben, maar ze leunen er wel mee omdat ze zo Israel kunnen bekritiseren.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:04 schreef B4CO het volgende:
Trouwens, Israel is wel enige land die die Palestijnen willen hebben, Jordanie, Egypte en de rest hebben ze uit hun land verdreven, Jordanie gaf de westelijk jordaanoever aan Israel zodat de Pallys daar kunnen blijven en niet in Jordanie de boel gaan verzieken.
Palestijnen zijn er door Israel.. stank voor dank haha
Palestijnen worden niet uitgekotstquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:08 schreef Roi het volgende:
[..]
Palestijnen zijn altijd overal uitgekotst. Nog steeds wil niemand ze hebben, maar ze leunen er wel mee omdat ze zo Israel kunnen bekritiseren.
Palestijnen zijn de Marokkaanse (berbers) van de arabische-wereld.
Trouwens, Jordanie is het Palestijnse land wat ze ook hebben gekregen..
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF06012009_100&ref=nieuwsoverzichtquote:BRUSSEL - Onbekenden hebben maandagavond geprobeerd brand te stichten in de synagoge van de Brusselse gemeente Vorst.
Het incident aan de synagoge in de Vroegegroentenstraat deed zich maandag voor omstreeks half 9. Aan de zware ingangsdeur van de synagoge werd brand opgemerkt. Het vuur was snel geblust en de schade bleef beperkt tot de zwartgeblakerde toegangsdeur, dat meldt de lokale politie dinsdag.
Bij de eerste vaststellingen bleek dat het vuur was aangestoken. Het is echter nog niet duidelijk op welke manier dit gebeurde. Eerst werd gedacht aan een molotovcocktail, maar dat wordt dinsdag zo goed als uitgesloten. De lokale politie van Vorst vermoedt eerder dat er benzine werd uitgegoten en ontstoken of dat een hoop papier in brand werd gestoken.
Van de daders ontbreekt voorlopig elk spoor en ook over de motieven is nog niets bekend. Een verband met het Isralische offensief in Gaza wordt niet uitgesloten
Palestijnen worden WEL uitgekotst..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Palestijnen worden niet uitgekotst
je mag je broeders helemaal niet uitsluiten, diegene die het doen zijn fout bezig.
Palestijnen worden niet uitgekotst, Jordanie bestond al en is al een natie.
Dat hele Israel-Palestina conflict is wel handig om de aandacht van de eigen bevolking af te leiden. Anders gaan ze zich misschien wel afvragen waarom ze in armoede leven terwijl hun sjeiks/presidenten/dictators in paleizen leven en regelmatig in St. Tropez alles doen wat Allah verboden heeft.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:14 schreef B4CO het volgende:
Palestijnen worden WEL uitgekotst..
WAAR zijn de arabische landen nu???
Waarom verdedigt geen ENKEL Arabisch land de palestijnen nu???
Waarom roepen ze niet op om te stoppen PER DIRECT??
Voor hun bestwil roepen ze nu zo af en toe om te stoppen, maar dit doen ze alleen maar omdat ze anti Israel zijn en niet Pro palestina
AH wel in de westbankquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef superworm het volgende:
Oja, kaartje van 3000 jaar geleden, tijdens David/Salomo:
[ afbeelding ]
Ook na de opdeling van het rijk in noordelijk Isral en zuidelijk Jud(e)a bleef Gaza onafhankelijk.
[ afbeelding ]
Oftewel: de joden hebben niks te zoeken in de gazastrook. Klaar.
Daarom zijn ze in 2005 ook teruggetrokken, maar dit was waarschijnlijk niet genoeg voor de pally's aangezien ze daarna met raketbeschietingen begonnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
Ook na de opdeling van het rijk in noordelijk Isral en zuidelijk Jud(e)a bleef Gaza onafhankelijk.
[ afbeelding ]
Nope. Al in bijbelse tijden woonde daar een volkje, de Samaritanen, waar lle joden op neerkeken - denk aan het verhaal van de Samaritaanse vrouw, zelfs Jezus gebruikt het stereotype Samaritaan (eikel, vrekkerig, alles wat slecht is). Als je destijds van Nazareth naar Jeruzalem moest, ging je met een grote boog om Samaria heen, en feitelijk is dat weinig veranderd. De huidige indeling van Israel is aardig bijbels te noemen.quote:
Ik neem aan dat je met 'joden' de Isralirs bedoelt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef superworm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trouwens Israel heeft idd niks te zoeken in Gaza, ze zijn daar ook weg..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:43 schreef superworm het volgende:
[..]
Nope. Al in bijbelse tijden woonde daar een volkje, de Samaritanen, waar lle joden op neerkeken - denk aan het verhaal van de Samaritaanse vrouw, zelfs Jezus gebruikt het stereotype Samaritaan (eikel, vrekkerig, alles wat slecht is). Als je destijds van Nazareth naar Jeruzalem moest, ging je met een grote boog om Samaria heen, en feitelijk is dat weinig veranderd. De huidige indeling van Israel is aardig bijbels te noemen.
Ja dat was dus ook het punt. Je kunt het naar nu trekken door bijv. 'de jodenvriendelijke nazi', 'de slimme belg', 'de bloedstollend mooie engelse meisjes', etc. Barmhartig was alles wat ze net waren (en nu nog steeds nietquote:
Isral is gesticht als land voor de joden. Van oudsher wonen er joden. Voor mij zijn die termen inwisselbaar, als we t over de mensen hebben die in dat land wonen. Qua geloofsovertuiging is t een ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:44 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je met 'joden' de Isralirs bedoelt?
Goed nieuws voor jou, die zitten er al jaren niet meer! Wel beschiet de Hamas er vanuit nog duizenden raketten op Israel af.
bronquote:40 Doden bij beschieting school Gaza
GAZA/KHAN YUNIS - Bij een Isralische beschieting van een school van de Verenigde Naties in Gaza zijn dinsdag zeker veertig doden gevallen. Dit berichten medische hulpverleners ter plaatse.
Honderden Palestijnen hadden in de school hun toevlucht gezocht. Een tank opende het vuur op het complex.
Ook twee scholen van de VN werden door de Israli's bestookt. Daarbij vielen vijf slachtoffers.
volledig artikelquote:Hamas puts Gazans in danger by drawing IDF into urban warfare
Hamas has thus far avoided direct clashes with Israel Defense Forces troops, preferring instead to take refuge in densely populated civilian neighborhoods, Palestinians sources said yesterday.
Hamas, they said, prefers to shoot from between houses, leaving local civilians to absorb the IDF's retaliatory strikes. Yesterday, two Palestinian families were killed by IDF fire.
The sources were highly critical of Hamas, saying its promises of fierce resistance to any Israeli ground incursion have proven empty.
According to the Hamas-run Health Ministry, 120 Palestinians have been killed since the ground operation began, the vast majority of them civilians, including 35 children and 18 women. Palestinian sources said the high ratio of civilian to militant casualties stems from Hamas' decision to have its fighters take refuge in civilian quarters rather than meeting the IDF ob the outskirts.
quote:Gaza first appears in the Tanach as a Philistine city, the site of Samson's dramatic death. Jews finally conquered it in the Hasmonean era, and continued to live there. Notable residents include Dunash Ibn Labrat, and Nathan of Gaza, advisor to false messiah Shabtai Zvi. Gaza is within the boundaries of Shevet Yehuda in Biblical Israel (see Genesis 15, Joshua 15:47, Kings 15:47 and Judges 1:18) and therefore some have argued that there is a Halachic requirement to live in this land. The earliest settlement of the area is by Avraham and Yitzhak, both of whom lived in the Gerar area of Gaza. In the fourth century Gaza was the primary Jewish port of Israel for international trade and commerce.
Great medieval rabbis such as Rabbi Yisrael Najara, author of Kah Ribon Olam, the popular Shabbat song, and renowned Mekubal Rabbi Avraham Azoulai, were rabbanim in Gaza Jewish communities.
The periodic removal of Jews from Gaza goes back at least to the Romans in 61 CE, followed much later by the Crusaders, Napoleon, the Ottoman Turks, the British and the contemporary Egyptians. However, Jews definitely lived in Gaza throughout the centuries, with a stronger presence in the nineteenth and early twentieth centuries.
Jews were present in Gaza until 1929, when they were forced to leave the area due to violent riots against them by the Arabs. Following these riots, and the death of nearly 135 Jews in all, the British prohibited Jews from living in Gaza to quell tension and appease the Arabs. Some Jews returned, however, and, in 1946, kibbutz Kfar Darom was established to prevent the British from separating the Negev from the Jewish state.
Dat iets niet mag, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Dingen over 'broeders' roepen, is dan iets te makkelijk. In Irak zie je ook moslims die andere moslims ombrengen, om maar eens een voorbeeld te geven. En de Berbers in Marokko staan ook bekend als volk dat werd uitgekotst.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:11 schreef Meki het volgende:
Palestijnen worden niet uitgekotst
je mag je broeders helemaal niet uitsluiten, diegene die het doen zijn fout bezig.
Palestijnen worden niet uitgekotst, Jordanie bestond al en is al een natie.
Zijn er buiten de bijbel (waarin pratende struikjes voorkomen) ook bewijzen of zelfs maar aanwijzingen dat deze mensen of hun rijk ooit hebben bestaan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:33 schreef superworm het volgende:
Volgens de bijbel zijn de tien stammen van Israel verdwenen. Alleen judea bleef over. Zie je onder Judea > Edom en Moab staan? De joden uit de tijd van Jezus waren een vermening van de inwoners van judea, moabieten en edomieten. Als ze op basis van de bijbel een land willen claimen hebben ze geen claim op het hele noorden van het moderne Israel. Alles ten noorden van Jericho volgens het kaartje.quote:Ook na de opdeling van het rijk in noordelijk Isral en zuidelijk Jud(e)a bleef Gaza onafhankelijk.
[ afbeelding ]
Mijn eerste gedachte is: Hoe haal je het in vredesnaam in je kop om op een school te schieten waar honderden kinderen zitten die ook nog eens vluchteling zijn??? Al zaten er 10 Hamas leden, je doet dat gewoon niet. Punt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:50 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Dan vraag ik me af waarom die tank het vuur opende op die school? Mijn eerste gedachte is dan dat Hamas die locatie gebruikte om aan te vallen.
Van dit artikel wordt je ook weer niet vrolijk:
[..]
volledig artikel
Nee ze hebben er een grote openlucht gevangenis van gemaakt, ze jarenlang collectief gestraft en gaan er nu nog even met het leger overheen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:44 schreef Roi het volgende:
[..]
Goed nieuws voor jou, die zitten er al jaren niet meer!
ja, jammer als er niet meer dit gezien hebbenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
Iemand het relaas van Hans van den Broek bij P en W gehoord gisteravond?
Hans van den Broek bij P & W?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
Iemand het relaas van Hans van den Broek bij P en W gehoord gisteravond?
Jaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hans van den Broek bij P & W?
De pallies zijn zielig, en het is allemaal de schuld van Israel, rijkelijk gelardeerd met Pallywood productions beelden, vat ik het zo goed samen?
Salomo en David zijn onzeker, maar dat het Tienstammenrijk (Isral) en het Tweestammenrijk hebben bestaan, weten we zeker door Assyrische en Egyptische bronnen. Ook worden er veel runes gevonden met inscripties die staven met het rijtje Bijbelse koningen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zijn er buiten de bijbel (waarin pratende struikjes voorkomen) ook bewijzen of zelfs maar aanwijzingen dat deze mensen of hun rijk ooit bestaan heeft?
[..]
Nee, de 10 stammen verdwenen niet. Ze werden veroverd en weggevoerd naar Babylon, om enkele decennia later door de Juders vergezeld te worden. Later werden ze teruggestuurd, en herbevolkten ze het land weer.quote:Volgens de bijbel zijn de tien stammen van Israel verdwenen. Alleen judea bleef over. Zie je onder Judea > Edom en Moab staan? De joden uit de tijd van Jezus waren een vermening van de inwoners van judea, moabieten en edomieten. Als ze op basis van de bijbel een land willen claimen hebben ze geen claim op het hele noorden van het moderne Israel. Alles ten noorden van Jericho volgens het kaartje.
Precies, je moet je gewoon af laten knallen, als Hamas daar gaat schuil gaat houden, en vooral niet terugschieten, want dat is volgens de erudiete, zeer sociale west-europeaantjes, het juiste om te doenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte is: Hoe haal je het in vredesnaam in je kop om op een school te schieten waar honderden kinderen zitten die ook nog eens vluchteling zijn??? Al zaten er 10 Hamas leden, je doet dat gewoon niet. Punt.
Not at all.quote:
Ik lees hier niet alles, maar is dit echt het niveau van de discussie? Is het zoveel moeite je er even in te verdiepen en niet alles zwart/wit te benaderen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, je moet je gewoon af laten knallen, als Hamas daar gaat schuil gaat houden, en vooral niet terugschieten, want dat is volgens de erudiete, zeer sociale west-europeaantjes, het juiste om te doen
Ik sta open voor een bondige samenvatting hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:02 schreef Aagjekat het volgende:
neen, je vat het van je eigen kant samen,,jammer
Als het vuur op je wordt geopend zullen ze wel niet anders kunnen. Misschien stonden ze wel op het punt om een antitank raket af te vuren. Ik weet het verder ook niet hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte is: Hoe haal je het in vredesnaam in je kop om op een school te schieten waar honderden kinderen zitten die ook nog eens vluchteling zijn??? Al zaten er 10 Hamas leden, je doet dat gewoon niet. Punt.
ben fan van jort k, maar gisteren was hij irritant bezig..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:02 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja
Ik vond Jort Kelder wel zinvol tegengas geven
Nee, hoor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:53 schreef NorthernStar het volgende:
Volgens de bijbel zijn de tien stammen van Israel verdwenen.
Vergeet de Khazaren niet!quote:De joden uit de tijd van Jezus waren een vermening van de inwoners van judea, moabieten en edomieten.
mwah 1 keer, dat hij zei dat europa geld in gaza en hamas pomptquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:04 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
ben fan van jort k, maar gisteren was hij irritant bezig..
niet omdat hij zijn mening verkondigde, maar omdat hij totaal niet luisterde naar v.d, Broek en hem constant in de rede viel.
Ik schets de ultieme consequentie, die voortvloeit uit dit soort stompzinnige redeneringen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik lees hier niet alles, maar is dit echt het niveau van de discussie? Is het zoveel moeite je er even in te verdiepen en niet alles zwart/wit te benaderen?
Hij viel hem juist heel veel in de rede met een beetje van die retorische trucjes, steeds even tussendoor: 'terroristen' mompelen om de discussie kleur te geven ofzo. En hij stelde van die 'as if' vragen en riep dan steeds triomfantelijk, daar hebt u geen antwoord op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:08 schreef Sargon het volgende:
[..]
mwah 1 keer, dat hij zei dat europa geld in gaza en hamas pompt
Ik heb eerder de indruk dat de gangbare opinie momenteel is dat het goed is wat Israel doet. Ik hoor weinig kritiek eigenlijk, op politiek en maatschappelijk vlak. Daarom was het verhaal van Van den broek zo interessant, jammer dat je daar direct zo badinerend over doet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef ExTec het volgende:
T'is immers leuk om bij gebrek aan een eigen doordachte mening, maar gewoon het bekende anti-israelische verhaaltje na te papagaaien, zijn een hoop mensen het met je eens, en heb je veel vrienden enzo, en sta je weer mooi "weldenkend" op de kaart.
Ja, want de splinters in het oog van de werkende democratie Israel, die verzorgen de problemen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:03 schreef SCH het volgende:
Vooral als het gaat om de jarenlange schendingen van verdragen door Israel.
Ja, zijn ze niet gewend bij het staatsjournaal en aanverwante programma's, een balans in een discussie die niet op voorhand al zwaar naar links overhelt. Dan is het al snel 'niet leuk' meer.quote:Nu zaten helaas nono's als Jort Kelder en Ronald Sorensen erbij.
Ik heb juist het tegenover gestelde beeld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb eerder de indruk dat de gangbare opinie momenteel is dat het goed is wat Israel doet. Ik hoor weinig kritiek eigenlijk, op politiek en maatschappelijk vlak. Daarom was het verhaal van Van den broek zo interessant, jammer dat je daar direct zo badinerend over doet.
Waar? In europa? Ik betwijfel het.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb eerder de indruk dat de gangbare opinie momenteel is dat het goed is wat Israel doet.
Bull Sh8Tquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:14 schreef Salvad0R het volgende:
Hamas is a Creation of Mossad Israeli intelligence :
http://www.daily.pk/world(...)li-intelligence.html
Beide hebben schuldquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef Salvad0R het volgende:
Ohja, als Israel een school vol kinderen platbombardeerd is het weer de schuld van de Palestijnen die deze kinderen als menselijk schild gebruiken.
Flikker toch op met je onmenselijke hypocrisie, zuurstofonwaardige untermenschen.
bronquote:Bij de tot nu toe bloedigste Isralische aanval sinds de start van het offensief tegen Hamas in Gaza op 27 december, zijn vandaag in het vluchtelingenkamp Jabaliya minstens 42 mensen omgekomen. Tientallen anderen raakten gewond. Volgens de BBC zijn er onder de dodelijke slachtoffers een aantal kinderen.
Volgens ooggetuigen ging het om een luchtaanval tegen de door de VN bestuurde al-Fakhoera school, waar honderden mensen hun toevlucht hadden gezocht uit vrees voor het geweld in de buurt. De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Isralische troepen met mortiergranaten hadden beschoten. Een Isralisch toestel heeft vier projectielen afgevuurd.
Palestijnse hulpverleners zeggen dat het Isralische offensief nu al zeker 635 dodelijke slachtoffers en 2.600 gewonden heeft gemaakt.(belga/bdr)
Israel heeft schuld. Meer niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:17 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Beide hebben schuld
Door mensen te betitelen als untermenschen laat je je nogal laatdunkend uit over deze mensen. Dat is nu precies het probleem wat in deze gebieden speelt. Dus je doet er net zo hard aan mee
Open je ogen eens. Hamas gebruikt haar eigen bevolking als menselijk schild. Het allemaal onderdeel van de propaganda machine van Hamas. Hamas is de enige partij die baat heeft bij grote aantallen Palestijnse slachtoffers.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
stumperquote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:11 schreef Salvad0R het volgende:
Flikker toch op met je onmenselijke hypocrisie, zuurstofonwaardige untermenschen.
Dit niveau dus. Heb ik echt geen zin in. Daar is het veel te belangrijk voor. Het is geen kleutergedoe zeg.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want de splinters in het oog van de werkende democratie Israel, die verzorgen de problemen.
Die barbaren, die niet eens weten hoe ze 'democratie' en 'mensenrechten' schrijven, die zijn niet het probleem hoor
[..]
Ja, zijn ze niet gewend bij het staatsjournaal en aanverwante programma's, een balans in een discussie die niet op voorhand al zwaar naar links overhelt. Dan is het al snel 'niet leuk' meer.
Ik had het idee dat Kelder met zijn ongenuanceerde manier van debateren Van den Broek uit de tent wilde lokken. Nadat Kelder er tegenin was gegaan, werd opeens heel duidelijk hoe eenzijdig Van den Broek deze hele kwestie bekeek.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij viel hem juist heel veel in de rede met een beetje van die retorische trucjes, steeds even tussendoor: 'terroristen' mompelen om de discussie kleur te geven ofzo. En hij stelde van die 'as if' vragen en riep dan steeds triomfantelijk, daar hebt u geen antwoord op.
En meteen weer dat verwijt van anti-semitisme, als iemand niet enorm pro-Israel is, maar dan wel weer heel verkapt natuurlijk "wat is dat toch met die jezuieten".
Gemiste kans. Er valt juist heel veel tegen het verhaal van Van den Broek in te brengen maar Kelder was niet bij machte een pinkje te maken.
Nog een stukje uit dat artikel:quote:
quote:The sources also said that senior Hamas officials have been spotted more than once wandering around the maternity ward of Gaza City's Shifa Hospital and even using the hospital to hold press conferences, on the theory that it offers a safe haven from Israeli fire. For the same reason, Hamas forces have taken refuge near buildings that serve as headquarters for various international organizations, such as the Red Cross and the United Nations.
Als je het zo kortzichtig bekijkt krijg je nooit een oplossing, dan blijf je altijd een volk dat onderdrukt wordt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Israel heeft schuld. Meer niet.
Ik zou ook in opstand komen als zo'n volk denkt recht te hebben op mijn land, alleen omdat de UK en Frankrijk dat zeggen.
Dan blijf "ik" een volk wat onderdrukt wordt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:23 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Als je het zo kortzichtig bekijkt krijg je nooit een oplossing, dan blijf je altijd een volk dat onderdrukt wordt.
Je houdt er in ieder geval dezelfde denkwijzen op na als veel (extremistische) Palestijnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:25 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan blijf "ik" een volk wat onderdrukt wordt?
Wehehehehehe.
Nee hoor.
Ik ben geen Palestijn.
Lieg niet zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:26 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Je houdt er in ieder geval dezelfde denkwijzen op na als veel (extremistische) Palestijnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |