abonnement Unibet Coolblue
pi_64708952
Israel - Hamas de oorlog deel 20







  • Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 11
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 12
  • Israel - Hamas de oorlog deel 13
  • Israel - Hamas de oorlog deel 14
  • Israël - Hamas de oorlog deel 15 -grondoffensief begonnen..
  • Israël - Hamas de oorlog deel 16 - Grondoorlog van start
  • Israël - Hamas de oorlog deel 17 - Gaza onder vuur
  • Israël - Hamas de oorlog deel 18 - Chaos in Gaza
  • Israël - Hamas de oorlog deel 19- en we gaan vrolijk verder
  • Israel - Hamas de oorlog deel 20 - het gaet on




  • 17:46 Exiled Hamas leader Abu Marzouk: Hamas open to truce initiatives (Reuters)
  • 17:38 Two Qassam rockets explode in Sderot (Channel 10)
  • 17:32 Color red rocket alert sounds in Sderot (Channel 10)
  • 17:31 Turkish FM says Ankara favors international monitors in Gaza to ensure cease-fire (AP)
  • 17:25 Mauritania mulls recalling ambassador from Israel to protest Gaza op (Israel Radio)
  • 17:04 19 people treated for shock in Ashdod after rocket explodes (Haaretz)
  • 16:39 French authorities try three men suspected in bombing of Tunisia synagogue (AP)
  • 16:11 Hamas threatens to fire more rockets deeper into Israel (AP)
  • 15:50 Rocket strikes empty children`s playground in Ashdod; no casualties (Haaretz)
  • 15:02 Rocket hits Ashkelon coast, bringing day`s rocket toll to 27 (Haaretz)
  • 14:58 Southern Israel hit by 26 rockets since Monday morning (Haaretz)
  • 14:42 Germany pledges $11 million in 2009 Gaza aid (AP)
  • 14:38 FM: We try to avoid civilian deaths, but Hamas is hiding behind civilians (Haaretz)
  • 14:36 Livni: We are not trying to punish the Gaza population (Haaretz)
  • 14:35 Livni: We represent the fight against extremism and terror (Haaretz)
  • 14:35 FM Livni: Israel is exhibiting legitimate self-defense (Haaretz)
  • 14:34 Livni: Hamas is hurting Palestinians by ignoring international requirements (Haaretz)

    Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html



  • http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl












    De OP is hier te vinden!
  • Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_64708993
    Laatste post uit deel 20:
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:29 schreef NewsVan het volgende:
    [ afbeelding ]

    Zijn dit nou die fosfor bommen ?
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
      maandag 5 januari 2009 @ 22:30:39 #3
    239156 0100
    Lux et Libertas.
    pi_64709031
    Israel gaat door, ook als er onschuldige doden vallen. Als het iniedergeval ligt aan een ene meneer bij nova(weet ff niet meer wie het was).
      Moderator maandag 5 januari 2009 @ 22:31:35 #4
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64709082
    ja dat zijn die fosfor bommen
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
    pi_64709135
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:26 schreef Meki het volgende:

    [..]

    Maar wel zijn mond opentrekken na de aanslagen in Mumbai
    daar was wel Obama de eerste die het ging veroordelen
    omdat dat aanslagen waren gericht tegen de burger, in plaats van een terroristische organisatie als de Hamas? De hamas is degene die willens en wetens onschuldige burgers aanvalt, en gebruikt als menselijk schild. Israel is degene die (met buitenproportioneel geweld) reageert met een inval.

    Maar een hele hoop van de humanitaire ellende had voorkomen kunnen worden, als hama zich normaal gedragen had in de tijd ervoor. Dan waren er geen blokkades geweest, dan waren er geen tekorten geweest. Want die tekorten, die doen de bevolking nu pijn (naast het gebruik als menselijk schild voor de 'strijders').
    gevalletje: wie de billen brand, moet op de blaren zitten. Jammer dat zoveel onschuldige burgers er de dupe van worden
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_64709137
    tvp
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_64709193
    Eerste pro-Israël demonstraties vinden ook plaats, wat tegengewicht voor alle pro-Palestina demo's



    Gezelligheid allemaal
      maandag 5 januari 2009 @ 22:36:15 #8
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64709296
    de topics gaan wel rap, maar is er ook zo veel nieuws?
    pi_64709297
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef sp3c het volgende:
    ja dat zijn die fosfor bommen
    Weet je het zeker?
    Zelfs op Al Jaazera zijn die beelden duizend keer voorbij gekomen, maar ze hebben er nooit een woord over gerept. Lijkt me toch heel erg verkeert spul om te gebruiken.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
    pi_64709353
    Terecht of niet, het is vanuit het oogpunt van Israël wel verstandig om nu eens echt door te zetten, ik verwacht dat ze pas stoppen als de gehele Gaza-strook uitgekamd is.

    Waar ik mij overigens wel over erger is de gemakkelijke houding van veel mensen buiten het conflict. Wat als er vanuit Baarle-Hertog raketten naar Nederlandse steden geschoten worden? Precies dan vraagt men ook hier om keihard optreden want het gevoel van veiligheid gaat voor alles, zelfs bij van Bommel vermoed ik.
    pi_64709355
    Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is. Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.

    @Bolkestein,

    Ik hoop dat je zelf ook doorhebt hoe idioot het is om Gaza met Baarle-Hertog te vergelijken?
      FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 22:38:06 #12
    145146 Andyy
    pi_64709388
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Mr_Memory het volgende:

    [..]

    Weet je het zeker?
    Zelfs op Al Jaazera zijn die beelden duizend keer voorbij gekomen, maar ze hebben er nooit een woord over gerept. Lijkt me toch heel erg verkeert spul om te gebruiken.
    is effectief als rookgordijn
    pi_64709459
    zou best kunnen, alles wordt even uitgeprobeerd...dat is het meest akelige van een oorlog...en kost veel levens. en misschien ook ,als ze nog ideeen tegen Iran hebben.
    onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
    pi_64709484
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
    Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is. Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.

    @Bolkestein,

    Ik hoop dat je zelf ook doorhebt hoe idioot het is om Gaza met Baarle-Hertog te vergelijken?
    Ja de Hamas is een prachtige liefdadigheidsinstelling.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_64709502
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:39 schreef Aagjekat het volgende:
    zou best kunnen, alles wordt even uitgeprobeerd...dat is het meest akelige van een oorlog...en kost veel levens. en misschien ook ,als ze nog ideeen tegen Iran hebben.
    Het wachten is op het moment dat Iran zich er mee gaat bemoeien.

    @ Roi,

    Lekker genuanceerde reactie, bravo!
    pi_64709521
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Wheelgunner het volgende:
    de topics gaan wel rap, maar is er ook zo veel nieuws?
    Meer een eindeloos welles-nietes verhaal. En over 30 topics zijn we nog net zover als in het begin. Kun je nagaan als er op een discussieforum 2 kampen al zo vastgeroest zijn in hun standpunten en overtuigd zijn van hun gelijk, hoe de situatie in het echt dan wel niet moet zijn.
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_64709523
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
    Ik hoop dat je zelf ook doorhebt hoe idioot het is om Gaza met Baarle-Hertog te vergelijken?
    Nee, leg eens uit. De kern zit hem overigens in het gevoel van onveiligheid bij de burgers van Israel, en niet in de vergelijking van Baarle-Hertog met Gaza.
    pi_64709531
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:32 schreef Bensel het volgende:

    [..]

    omdat dat aanslagen waren gericht tegen de burger, in plaats van een terroristische organisatie als de Hamas? De hamas is degene die willens en wetens onschuldige burgers aanvalt, en gebruikt als menselijk schild. Israel is degene die (met buitenproportioneel geweld) reageert met een inval.

    Maar een hele hoop van de humanitaire ellende had voorkomen kunnen worden, als hama zich normaal gedragen had in de tijd ervoor. Dan waren er geen blokkades geweest, dan waren er geen tekorten geweest. Want die tekorten, die doen de bevolking nu pijn (naast het gebruik als menselijk schild voor de 'strijders').
    gevalletje: wie de billen brand, moet op de blaren zitten. Jammer dat zoveel onschuldige burgers er de dupe van worden
    In Gaza vallen alleen maar burgersslachtoffers, waar ben jij om dan om dat te relativeren ?.
    Hamas beschermt zijn volk tegen de agressie van Israel, daar spreek ik absoluut hulde van Hamas dat zij in staat om de bevolking te beschermen tegen de agressor.

    Maar waar ben jij o die mensenrechtervechter ? o die de democratische regels kent en voor opkomt, o die de burgersslachtoffers moet afkeuren. waar ben jij nu als het nu om burgersslachtoffers gaat in Gaza.
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_64709593
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

    [..]

    Het wachten is op het moment dat Iran zich er mee gaat bemoeien.

    @ Roi,

    Lekker genuanceerde reactie, bravo!
    dan zou het dus toch een geplande aktie zijn.
    onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
      maandag 5 januari 2009 @ 22:42:19 #20
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_64709606
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:38 schreef Andyy het volgende:

    [..]

    is effectief als rookgordijn
    Fosfor is buitengewoon smerig spul om op je huid te krijgen. Het brandt door tot op je botten en proberen te blussen met water maakt het alleen maar erger! Je verbrandt levend, maar veel trager als bijvoorbeeld met napalm. Napalm mag dan ook, in vergelijking met fosforbommen, een heel menselijk wapen genoemd worden.
    Het enige middel wat enigzins effectief is, is deppen met kopersulfide, Maar daar zal de burgerbevolking van Gaza vast niet over beschikken.
    Op maandag 15 mei 2023 18:39
    Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
      Moderator maandag 5 januari 2009 @ 22:42:24 #21
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_64709610
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Mr_Memory het volgende:

    [..]

    Weet je het zeker?
    Zelfs op Al Jaazera zijn die beelden duizend keer voorbij gekomen, maar ze hebben er nooit een woord over gerept. Lijkt me toch heel erg verkeert spul om te gebruiken.
    het is niet echt illegaal zolang je niet daadwerkelijk probeert er mensen mee te raken (en dan kun je beter HE granaten gebruiken) het brandende effect is secundair oid volgens het oorlogsrecht en dus is het niet verboden ... je moet het alleen bij burgers uit de buurt houden

    maar goed, zijn zowieso effectievere manieren om rook te maken tegenwoordig en daar gaan je eigen mensen niet dood aan ... zal wel een geldkwestie zijn oid
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      Redactie Frontpage maandag 5 januari 2009 @ 22:42:53 #22
    145738 superworm
    is erbij
    pi_64709641
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef StateOfMind het volgende:

    [..]

    Meer een eindeloos welles-nietes verhaal. En over 30 topics zijn we nog net zover als in het begin. Kun je nagaan als er op een discussieforum 2 kampen al zo vastgeroest zijn in hun standpunten en overtuigd zijn van hun gelijk, hoe de situatie in het echt dan wel niet moet zijn.
    Is niet op te lossen, klaar. De Palestijnen zullen nooit rusten vóór de Joodse staat ophoudt te bestaan, en andersom. Eigenlijk net als in Bijbelse tijden - áltijd oorlog tussen de Filistijnen en de joden.
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_64709662
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:38 schreef Andyy het volgende:

    [..]

    is effectief als rookgordijn
    Dat wel, maar het geeft wel heel vervelende brandwonden, en dat in een dicht bevolkt gebied.
    Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
      Donald Duck held maandag 5 januari 2009 @ 22:43:24 #24
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_64709673
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
    Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is. Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.
    Het is geen legitieme regering, net zo min dat die strook als land beschouwd kan worden
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_64709679
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Terecht of niet, het is vanuit het oogpunt van Israël wel verstandig om nu eens echt door te zetten, ik verwacht dat ze pas stoppen als de gehele Gaza-strook uitgekamd is.

    Waar ik mij overigens wel over erger is de gemakkelijke houding van veel mensen buiten het conflict. Wat als er vanuit Baarle-Hertog raketten naar Nederlandse steden geschoten worden? Precies dan vraagt men ook hier om keihard optreden want het gevoel van veiligheid gaat voor alles, zelfs bij van Bommel vermoed ik.
    Toch wel raar dat hier mensen Gaza vergelijken met Baarle-hertog maar bijna huilen van angst en bevende voetjes als er mensen Gaza vergelijken met de tweede wereldoorlog
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')