quote:Op maandag 5 januari 2009 22:29 schreef NewsVan het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn dit nou die fosfor bommen ?
omdat dat aanslagen waren gericht tegen de burger, in plaats van een terroristische organisatie als de Hamas? De hamas is degene die willens en wetens onschuldige burgers aanvalt, en gebruikt als menselijk schild. Israel is degene die (met buitenproportioneel geweld) reageert met een inval.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Maar wel zijn mond opentrekken na de aanslagen in Mumbai
daar was wel Obama de eerste die het ging veroordelen
Weet je het zeker?quote:
is effectief als rookgordijnquote:Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Zelfs op Al Jaazera zijn die beelden duizend keer voorbij gekomen, maar ze hebben er nooit een woord over gerept. Lijkt me toch heel erg verkeert spul om te gebruiken.
Ja de Hamas is een prachtige liefdadigheidsinstelling.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is. Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.
@Bolkestein,
Ik hoop dat je zelf ook doorhebt hoe idioot het is om Gaza met Baarle-Hertog te vergelijken?
Het wachten is op het moment dat Iran zich er mee gaat bemoeien.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:39 schreef Aagjekat het volgende:
zou best kunnen, alles wordt even uitgeprobeerd...dat is het meest akelige van een oorlog...en kost veel levens. en misschien ook ,als ze nog ideeen tegen Iran hebben.
Meer een eindeloos welles-nietes verhaal. En over 30 topics zijn we nog net zover als in het begin. Kun je nagaan als er op een discussieforum 2 kampen al zo vastgeroest zijn in hun standpunten en overtuigd zijn van hun gelijk, hoe de situatie in het echt dan wel niet moet zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Wheelgunner het volgende:
de topics gaan wel rap, maar is er ook zo veel nieuws?
Nee, leg eens uit. De kern zit hem overigens in het gevoel van onveiligheid bij de burgers van Israel, en niet in de vergelijking van Baarle-Hertog met Gaza.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik hoop dat je zelf ook doorhebt hoe idioot het is om Gaza met Baarle-Hertog te vergelijken?
In Gaza vallen alleen maar burgersslachtoffers, waar ben jij om dan om dat te relativeren ?.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:32 schreef Bensel het volgende:
[..]
omdat dat aanslagen waren gericht tegen de burger, in plaats van een terroristische organisatie als de Hamas? De hamas is degene die willens en wetens onschuldige burgers aanvalt, en gebruikt als menselijk schild. Israel is degene die (met buitenproportioneel geweld) reageert met een inval.
Maar een hele hoop van de humanitaire ellende had voorkomen kunnen worden, als hama zich normaal gedragen had in de tijd ervoor. Dan waren er geen blokkades geweest, dan waren er geen tekorten geweest. Want die tekorten, die doen de bevolking nu pijn (naast het gebruik als menselijk schild voor de 'strijders').
gevalletje: wie de billen brand, moet op de blaren zitten. Jammer dat zoveel onschuldige burgers er de dupe van worden
dan zou het dus toch een geplande aktie zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het wachten is op het moment dat Iran zich er mee gaat bemoeien.
@ Roi,
Lekker genuanceerde reactie, bravo!
Fosfor is buitengewoon smerig spul om op je huid te krijgen. Het brandt door tot op je botten en proberen te blussen met water maakt het alleen maar erger! Je verbrandt levend, maar veel trager als bijvoorbeeld met napalm. Napalm mag dan ook, in vergelijking met fosforbommen, een heel menselijk wapen genoemd worden.quote:
het is niet echt illegaal zolang je niet daadwerkelijk probeert er mensen mee te raken (en dan kun je beter HE granaten gebruiken) het brandende effect is secundair oid volgens het oorlogsrecht en dus is het niet verboden ... je moet het alleen bij burgers uit de buurt houdenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Weet je het zeker?
Zelfs op Al Jaazera zijn die beelden duizend keer voorbij gekomen, maar ze hebben er nooit een woord over gerept. Lijkt me toch heel erg verkeert spul om te gebruiken.
quote:Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Meer een eindeloos welles-nietes verhaal. En over 30 topics zijn we nog net zover als in het begin. Kun je nagaan als er op een discussieforum 2 kampen al zo vastgeroest zijn in hun standpunten en overtuigd zijn van hun gelijk, hoe de situatie in het echt dan wel niet moet zijn.
Dat wel, maar het geeft wel heel vervelende brandwonden, en dat in een dicht bevolkt gebied.quote:
Het is geen legitieme regering, net zo min dat die strook als land beschouwd kan wordenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is. Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.
Toch wel raar dat hier mensen Gaza vergelijken met Baarle-hertog maar bijna huilen van angst en bevende voetjes als er mensen Gaza vergelijken met de tweede wereldoorlogquote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Terecht of niet, het is vanuit het oogpunt van Israël wel verstandig om nu eens echt door te zetten, ik verwacht dat ze pas stoppen als de gehele Gaza-strook uitgekamd is.
Waar ik mij overigens wel over erger is de gemakkelijke houding van veel mensen buiten het conflict. Wat als er vanuit Baarle-Hertog raketten naar Nederlandse steden geschoten worden? Precies dan vraagt men ook hier om keihard optreden want het gevoel van veiligheid gaat voor alles, zelfs bij van Bommel vermoed ik.
Hamas bestaat onder vele takken.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja de Hamas is een prachtige liefdadigheidsinstelling.
Ja van jou ja.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
@ Roi,
Lekker genuanceerde reactie, bravo!
Het is onzinnig dat de Israelies een 3D rookgordijn zouden willen leggen. Waartegen? Tegen de Palestijnse straaljagers of tegen de Palestijnse Patriots?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is niet echt illegaal zolang je niet daadwerkelijk probeert er mensen mee te raken (en dan kun je beter HE granaten gebruiken) het brandende effect is secundair oid volgens het oorlogsrecht en dus is het niet verboden ... je moet het alleen bij burgers uit de buurt houden
maar goed, zijn zowieso effectievere manieren om rook te maken tegenwoordig en daar gaan je eigen mensen niet dood aan ... zal wel een geldkwestie zijn oid
Tuurlijk zit de kern in veiligheid voor de burgers (nu is het maar de vraag of het vanuit de lucht bestoken van een ongelooflijk dichtbevolkt stukje land goed is, maar ja), maar Gaza is een gebiedje waar veel Palestijnen heen geplaatst zijn en er niet meer uit mogen (getuige de checkpoints en blokkades van Israel). Baarle Hertog is een enclave van België waar iedereen in en uit mag.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, leg eens uit. De kern zit hem overigens in het gevoel van onveiligheid bij de burgers van Israel, en niet in de vergelijking van Baarle-Hertog met Gaza.
Hamas heeft zo'n laffe structuur waarbij alles door elkaar loopt. Overdag zijn het mensen die zogenaamd iets het volk doen, en 's nachts vuren ze raketten af. En daarmee zijn ze een doelwit. En als ze dan uitgeschakeld worden, worden ze door de Palestijnen opgevoerd als 'onschuldig slachtoffer'.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas bestaat onder vele takken.
Hamas is een liefdadigheidsinstelling.
het enige tak die niet liefdadig is de militaire tak van Hamas, daar moet je op gaan richten niet op andere takken.
En uiteindelijk hebben wij met zijn allen wel makkelijk praten. Lekker warm en veilig vanachter je computer een grote bek geven en het beter denken te weten dan een ander.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef superworm het volgende:
[..]
Is niet op te lossen, klaar. De Palestijnen zullen nooit rusten vóór de Joodse staat ophoudt te bestaan, en andersom. Eigenlijk net als in Bijbelse tijden - áltijd oorlog tussen de Filistijnen en de joden.
tegen anti-tank wapens volgens mijquote:Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onzinnig dat de Israelies een 3D rookgordijn zouden willen leggen. Waartegen? Tegen de Palestijnse straaljagers of tegen de Palestijnse Patriots?
true thatquote:Ik weet overigens niet zeker of het werkelijk illegaal is, het levend verbranden van mensen is in principe toegestaan, want napalm, een vuurstorm a-la Dresden of kernwapens zijn ook toegestaan. Maar onnodig leed veroorzaken mag weer niet. Heel dubieus overigens, dat oorlogsrecht, en sterk verouderd.
Je slaat de plank volledig mis. Ik zie ook wel dat gemaskerde idioten raketten afvuren op Israel, maar het is zaak om te kijken wat ze nog meer doen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja van jou ja.
De Hamas is een terroristische organisatie die als doel heeft de vernietiging van Israel. Ze versprijden haat (vooral aan kinderen met o.a. TV-shows) en zorgen voor dood en verderf voor iedereen die niet moslim genoeg is in de Gaza strook.
Tegenover welke prijs Meki, heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas beschermt zijn volk tegen de agressie van Israel, daar spreek ik absoluut hulde van Hamas dat zij in staat om de bevolking te beschermen tegen de agressor.
.
En dus moeten beschietingen met raketten geaccepteerd worden? Het is logisch dat Israël Gaza aanvalt, dat had Hamas ook zelf kunnen bedenken toen zij de raketten afschoten (en dat hebben zo dus ook zo bedacht). Zowel Hamas als Israel proberen met deze stappen zoals ze gezet zijn een politiek doel te bereiken, en Hamas doet dat over de rug van zijn eigen bevolking heen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is.
Denk je dat het onderwijs en zorg is die vanuit zorg voor de bevolking worden aangeboden? Nee, het vormt een onderdeel van de marketing van Hamas. Het doel is namelijk om Israel te verwijderen, de bevolking van Gaza is daar alleen maar een middel voor zoals ik hier boven ook al aan geef, daar kan immers de publieke opinie mee worden beinvloed en dat is het enige fatsoenlijk wapen dat Hamas nu heeft.quote:Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.
Ze zijn toch democratisch gekozen?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is geen legitieme regering, net zo min dat die strook als land beschouwd kan worden
3d rookgordijnen ?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onzinnig dat de Israelies een 3D rookgordijn zouden willen leggen. Waartegen? Tegen de Palestijnse straaljagers of tegen de Palestijnse Patriots?
Ik weet overigens niet zeker of het werkelijk illegaal is, het levend verbranden van mensen is in principe toegestaan, want napalm, een vuurstorm a-la Dresden of kernwapens zijn ook toegestaan. Maar onnodig leed veroorzaken mag weer niet. Heel dubieus overigens, dat oorlogsrecht, en sterk verouderd.
ja, door een beperkt groep mannenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze zijn toch democratisch gekozen?
Israel heeft de bestand geschonden niet Hamas.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Tegenover welke prijs Meki, heb je daar wel eens over nagedacht?
De doden zijn aan Palastijnse kant, niet aan de Israelische kant.
Hoe kan je dan spreken van het bescherming van Hamas tegen de agressor.![]()
Denk na Meki, denk...
3D is de term die gebruikt wordt om optreden in de lucht aan te geven.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
3d rookgordijnen ?
ik heb nog nooit een 2d rookgordijn gezien hoor
Je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 5 januari 2009 22:55 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel heeft de bestand geschonden niet Hamas.
Hamas verdedigt enkel de Gaza
Dat is inderdaad zo, echter heeft Hamas de Palestijnse Autoriteit uit Gaza verwijderd. En de Palestijnse Autoriteit is de regering van de Palestijnse gebieden.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Ze zijn toch democratisch gekozen?
Ik zie op de TV een bevolking die het bijzonder slecht heeft. Toch voert Hamas raketbeschietingen uit, en bij Hamas zijn ze natuurlijk ook niet gek en weet men dat er onherroepelijk een tegenaanval van Israël komt. Hamas heeft zijn eigen doel als organisatie voor ogen en niet het doel om een zo goed mogelijk leven voor de burgers te creëren. Hamas wil zijn eigen doelen over de rug van de bevolking van Gaza bereiken, en dat doen ze omdat dat het enige wapen is dat ze hebben. Als ze F16's en ander groot materieel hadden zouden ze het echt wel anders aangepakt hebben, maar dat hebben ze niet dus kiezen ze voor deze weg.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Op wat voor een manier probeert Hamas zijn doel te bereiken 'over de rug van de bevolking'?
En andersom ook. Ik weet niet wie er begonnen is en ik vind dat ook niet relevant want ik heb daar ook helemaal geen mening over. Ik bekijk alleen de huidige situatie en leg uit hoe ik denk dat deze situatie tot stand is gekomen en waarom Israël en Hamas zo reageren als ze reageren.quote:Het is altijd nog Israël dat er voor kiest om Gaza onophoudelijk te bestoken van afstand.
Zo zien we maar weer dat een sterke overheid heel slecht is voor de gezondheid.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:06 schreef Meki het volgende:
Aljazeera meldt 10 doden bij Israelische kant.
Wat is de score nu? 600 tegen 12?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:06 schreef Meki het volgende:
Aljazeera meldt 10 doden bij Israelische kant.
Officieel heeft Hamas niet als doel 'de vernietiging van Israël' of iets dat daarop lijkt, wel weigert Hamas Israël te erkennen. Vergeet niet dat Hamas gewoon verkozen is door de bevolking van Gaza (Fatah, verreweg de grootste partij op de Jordaanoever was ook verkiesbaar) en deze verantwoordelijkheid ook draagt. Zoals eerder gezegd wordt onder andere het ziekenhuiswezen door Hamas gefininacieerd. Voor de rest is Hamas financieel erg zwak, de raketten die afgevuurd worden op Israel zijn heel vaak in elkaar geknutselde bommen (Qassam raketten) en het is ook erg plausibel dat gewone burgers ook op Israël schieten.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie op de TV een bevolking die het bijzonder slecht heeft. Toch voert Hamas raketbeschietingen uit, en bij Hamas zijn ze natuurlijk ook niet gek en weet men dat er onherroepelijk een tegenaanval van Israël komt. Hamas heeft zijn eigen doel als organisatie voor ogen en niet het doel om een zo goed mogelijk leven voor de burgers te creëren. Hamas wil zijn eigen doelen over de rug van de bevolking van Gaza bereiken, en dat doen ze omdat dat het enige wapen is dat ze hebben. Als ze F16's en ander groot materieel hadden zouden ze het echt wel anders aangepakt hebben, maar dat hebben ze niet dus kiezen ze voor deze weg.
[..]
En andersom ook. Ik weet niet wie er begonnen is en ik vind dat ook niet relevant want ik heb daar ook helemaal geen mening over. Ik bekijk alleen de huidige situatie en leg uit hoe ik denk dat deze situatie tot stand is gekomen en waarom Israël en Hamas zo reageren als ze reageren.
een verschil tussen soldaten en burgers is enorm he dat zou jij moeten weten!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:15 schreef damsco het volgende:
- edit -
Ja dit is namelijk ook een wedstrijd.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:11 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is de score nu? 600 tegen 12?
Je bent blij met de dood van 10 Israëlische militairen, en dan verwacht je medelijden met je broeders in de Gazastrook.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
een verschil tussen soldaten en burgers is enorm he dat zou jij moeten weten!
Niet dan? Ik vind het spannender om te kijken dan voetbal, maar het blijft een spel met winnaars en verliezers..quote:
Ja gelukkig. Plat bombaderen die meuk daar. Zie tevens het duimpje van Meki over de dood van 10 Israëlische militairen.quote:
De soldaten gaan daarvoor oorlog en maken veel burgerslachtoffers. dat is een groot verschil dan gelukkig worden met 600 burgersslachtoffers.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Je bent blij met de dood van 10 Israëlische militairen, en dan verwacht je medelijden met je broeders in de Gazastrook.
quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef Meki het volgende:
[..]
De soldaten gaan daarvoor oorlog en maken veel burgerslachtoffers. dat is een groot verschil dan gelukkig worden met 600 burgersslachtoffers.
Iemand die blij is dat er 500 mensen vermoord zijn waaronder ook onschuldige burgers zitten verdient het gewoon om een klap te krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:18 schreef damsco het volgende:
[..]
Je bent blij met de dood van 10 Israëlische militairen, en dan verwacht je medelijden met je broeders in de Gazastrook.
Die soldaten zijn ook maar dienstplichtige jongens en meiden die vechten om dat ze moeten vechten van de hoge heren. Denk je ook niet dat ze veel liever lekker thuis of in de kroeg hadden gezeten ipv hun leven op het spel zetten.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
een verschil tussen soldaten en burgers is enorm he dat zou jij moeten weten!
Excuus, ik speel wel even een zielig liedje op mijn viool.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Sowieso is het wel heel erg kinderachtig en respectloos om een beetje te gaan juichen over dode mensen. Tjonge jonge zeg.
editquote:Op maandag 5 januari 2009 23:21 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iemand die blij is dat er 500 mensen vermoord zijn waaronder ook onschuldige burgers zitten verdient het gewoon om een klap te krijgen.
Heb je gelijk in.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Sowieso is het wel heel erg kinderachtig en respectloos om een beetje te gaan juichen over dode mensen. Tjonge jonge zeg.
Want dat doet het Israelische leger natuurlijk nooit, buurlanden aanvallen uit het niets.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef damsco het volgende:
[..]Ja de soldaten vallen zomaar even Gaza binnen voor de lol he. Jonge jonge, wat een niveau
ze kunnen weigeren, net als hoe jij denkt dat supporters van hamas kunnen weigeren.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die soldaten zijn ook maar dienstplichtige jongens en meiden die vechten om dat ze moeten vechten van de hoge heren. Denk je ook niet dat ze veel liever lekker thuis of in de kroeg hadden gezeten ipv hun leven op het spel zetten.
Eens! Oorlog is een achterhaald concept. Helaas denkt 99,9 procent van de wereld daar nog anders over. Zonder soldaten zou er nooit iets te vechten zijn, of Bush moet Ahmedinejad face to face willen kickboksen ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
ze kunnen weigeren, net als hoe jij denkt dat supporters van hamas kunnen weigeren.
oorlog is fout oorlog hoort niet meer thuis in deze wereld.
oorlog dient afgeschaft te worden in deze hele ene natie.
Dat ben ik met je eensquote:Op maandag 5 januari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
ze kunnen weigeren, net als hoe jij denkt dat supporters van hamas kunnen weigeren.
oorlog is fout oorlog hoort niet meer thuis in deze wereld.
oorlog dient afgeschaft te worden in deze hele ene natie.
Hiermee absoluut mee eens. !!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want dat doet het Israelische leger natuurlijk nooit, buurlanden aanvallen uit het niets.
Ik weet nog een zekere Libanese oorlog in 2006, zogenaamd omdat een paar soldaten waren ontvoerd gingen ze een heel land platleggen. Fucking retards. Valt niets zinnigs mee uit te spoken met die volkeren daar.
Toen zijn ze goed hard op hun bek gegaan. Er wordt ook gespeculeerd dat deze oorlog wordt gevochten voor eerherstel van Israël.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:23 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want dat doet het Israelische leger natuurlijk nooit, buurlanden aanvallen uit het niets.
Ik weet nog een zekere Libanese oorlog in 2006, zogenaamd omdat een paar soldaten waren ontvoerd gingen ze een heel land platleggen. Fucking retards. Valt niets zinnigs mee uit te spoken met die volkeren daar.
Nog een complot ervan maken ook. Way to goquote:Op maandag 5 januari 2009 23:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Toen zijn ze goed hard op hun bek gegaan. Er wordt ook gespeculeerd dat deze oorlog wordt gevochten voor eerherstel van Israël.
Complete artikelquote:[....] As Israel has done with the regard to the Iranian nuclear threat, the Southern Command set a "technological threshold" back then it recommended Hamas not be allowed to cross, and that, if the need arose, force be used to stop it from doing so.
The threshold was defined as the point when Hamas obtained large quantities of high-grade explosives (made in part with fertilizer) and improved propellant, and began using them together. The new propellant made the rockets more accurate and extended their shelf-life, and the new warheads replaced homemade explosives.
The political echelon and Ashkenazi were against a preemptive strike, and Hamas began manufacturing the rockets. The operation launched last week caught Hamas in the middle of its production cycle, after it had manufactured only a few thousand rockets and not the tens of thousands it was expected to create.
The current IDF ground operation is meant to serve as a supplement to the aerial bombardment. While more than 1,000 targets have been hit from the air, Hamas's military wing was not sufficiently weakened. The ground operation aims to change that. With predictions that diplomatic efforts will bear fruit by the end of the week, the IDF does not have much time.
What Israel ultimately would like to see is Hamas's Prime Minister Ismail Haniyeh or its chief of staff Ahmed Ja'abri being interviewed after the operation and repeating what Sheikh Hassan Nasrallah said after 2006's Second Lebanon War with Hizbullah: "Had I known that this is what the IDF would do, I never would have fired rockets into Israel."
Eerherstel tegen een stel uitgehongerde, afgezonderde ghettobewoners met een paar raketjes, kom je aan met je 100+ nukes en meest geavanceerde leger ter wereld. Nou, nou. Wat een eerherstel. Da's een beetje zoals de GB en de Falklandeilanden.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:27 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Toen zijn ze goed hard op hun bek gegaan. Er wordt ook gespeculeerd dat deze oorlog wordt gevochten voor eerherstel van Israël.
T bleek toch om rookgranaten te gaan, afgevuurd door artillerie?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
Enfin. Lees ik me een beetje in over Witte Fosfor. Dat spul brandt wanneer het in aanraking komt met lucht of met water. Het moet onder olie bewaard blijven.
Komen lichamen in aanraking met fosfor, dan verbranden die en het vocht wordt omgezet in zwavelzuur dat vervolgens verder doorbijt. Toch een buitengewoon wreed wapen.
PM posten is toch een ban?quote:
Waarschijnlijk niet toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:31 schreef Verluste het volgende:
[..]
T bleek toch om rookgranaten te gaan, afgevuurd door artillerie?
Een reactie op de website van Haaretz:quote:Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
23:39 Livni tells Turkish FM: Erdogan`s attacks on Israel unacceptable (Haaretz)
Kindje nieuw woordje geleerd?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Nog een complot ervan maken ook. Way to go
quote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
4 Israelliers en 58 Israeliers Gewond geraakt.
38 rakketten op Israel
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurdquote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
38 rakketten op Israel
"Ja maar zij begonnen"quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurd
Ik barstte van tranen uit toen ik dat zag op Aljazeeraquote:Op maandag 5 januari 2009 23:33 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Een reactie op de website van Haaretz:
The situation here is bad. I am an Israeli working in Turkey. I came here thinking that Iwas coming to a secular nation with strong ties with Israel.
This is not true. I agree with the other comments here that all Jews should leave. As soon as I can I am out of here.
This is very sad. TUrkey is a nice country with many many good people. But support for jihad and fundamentalism is widespread. It is impossible to agrue in defense of Israel, a supposed ally of Turkey.
Anti-Arab sentiment is universal in Turkey but yet we are lead to believe that when it comes to Palestinians they are concerned and humanistic. THere is something else going on here and it is pure anti-semiticism.
I never thought I would see it as bad as it is today all over the world. The Jewish people are in a very serious struggle for its survival and the world could care less.
Wat deze man niet begrijpt is dat Israël verantwoordelijk is voor de stijging van anti-semitisme wereldwijd. Een artikel hierover:
Rise of anti-Semitism, sure outcome
by Jaleho
The only certain result of Israeli savage assault on Gaza Strip would be the rise of anti-Semitism around the world. With Israel, and many Zionists working hard to equate Zionism with Judaism, and defending Israeli crimes as that of a Jewish only state representing Jewish values, the savagery of Israeli state unfortunately would be translated around the world with savagery of the Jews. It would make Jews and Jewish centers around the world less safe. This would be the sole certain outcome of the Gaza assault, similar to what happened in the war of Lebanon. What other outcomes might be there? Let's see:
Ehud Barak might be dreaming about a personal boost in internal Israeli politics by the Gaza mayhem, but if the Israeli death increases, even he would lose on his dream. Israel itself would lose big by any criterion which defines an Israeli "victory." For Hamas, the mere survival will clearly be victory, and survive it will! Just like Hezbollah did and got stronger in Lebanon.
Israel can hit hundreds of targets in Gaza, can kill hundreds of women and children in Gaza in the name of killing "Hamas," but Israel will not be able to destroy either Hamas or its rocket firing capabilities. They will spring right back! And, that is the single criterion that would define an Israeli defeat. Other outcomes of this vicious assault:
--Rise of anti-Semitism throughout the world as people who identify Zionism with Judaism (thanks to Israeli propaganda) will resent Israeli atrocities,
--The more widespread hatred of the US around the world since it blocked again a cease fire similar to its futile blocking of a cease fire in Lebanon war,
--the weakening of pro-Israel groups in the US in their futile attempt at defending Israeli crimes as "self-defense" at the expense of America's image around the world,
.....in short the world got one historical step closer to the inevitable demise of the criminal and illegitimate State of Israel. Pathetic Israeli genocide won't be able to defy its historical destiny for long, no matter how many innocent it kills and calls it, "the only language they understand."
Een zender als Al-Jazeera is 24 uur per dag aanwezig in Palestijnse ziekenhuizen, en ik kan je zeggen dat ik als niet-Arabier vanochtend woedend was toen ik zag hoe een Palestijnse vader zat te huilen naast de lijken van zijn 2 kleine kinderen, en hoe een Palestijnse jongeman huilend schreeuwde dat ie zijn broer was kwijtgeraakt en hoe de mensen om hem heen hem probeerde te troosten/kalmeren. Dit soort beelden zijn verantwoordelijk geweest voor duizenden buitenlandse strijders in Irak en honderden Amerikaanse doden. Hoe meer van deze beelden de wereld overgaan, hoe meer haat tegen Israël, en hoe meer ik er van overtuigd raak dat Israël gedoemd is te mislukken.
Wat doe ik nou weer verkeerd? Ik heb geen kant gekozen, ik zit hier voor mijn vermaak.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
Het niveau is bedroevend laag.
Aan de ene kant Meki en aan de andere kant figuren als damco en Wheelgunner.
600 doden aan de Palestijnse kant !quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurd
quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik barstte van tranen uit toen ik dat zag op Aljazeera
editquote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
38 rakketten op Israel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |