quote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
4 Israelliers en 58 Israeliers Gewond geraakt.
38 rakketten op Israel
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurdquote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
38 rakketten op Israel
"Ja maar zij begonnen"quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurd
Ik barstte van tranen uit toen ik dat zag op Aljazeeraquote:Op maandag 5 januari 2009 23:33 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
[..]
Een reactie op de website van Haaretz:
The situation here is bad. I am an Israeli working in Turkey. I came here thinking that Iwas coming to a secular nation with strong ties with Israel.
This is not true. I agree with the other comments here that all Jews should leave. As soon as I can I am out of here.
This is very sad. TUrkey is a nice country with many many good people. But support for jihad and fundamentalism is widespread. It is impossible to agrue in defense of Israel, a supposed ally of Turkey.
Anti-Arab sentiment is universal in Turkey but yet we are lead to believe that when it comes to Palestinians they are concerned and humanistic. THere is something else going on here and it is pure anti-semiticism.
I never thought I would see it as bad as it is today all over the world. The Jewish people are in a very serious struggle for its survival and the world could care less.
Wat deze man niet begrijpt is dat Israël verantwoordelijk is voor de stijging van anti-semitisme wereldwijd. Een artikel hierover:
Rise of anti-Semitism, sure outcome
by Jaleho
The only certain result of Israeli savage assault on Gaza Strip would be the rise of anti-Semitism around the world. With Israel, and many Zionists working hard to equate Zionism with Judaism, and defending Israeli crimes as that of a Jewish only state representing Jewish values, the savagery of Israeli state unfortunately would be translated around the world with savagery of the Jews. It would make Jews and Jewish centers around the world less safe. This would be the sole certain outcome of the Gaza assault, similar to what happened in the war of Lebanon. What other outcomes might be there? Let's see:
Ehud Barak might be dreaming about a personal boost in internal Israeli politics by the Gaza mayhem, but if the Israeli death increases, even he would lose on his dream. Israel itself would lose big by any criterion which defines an Israeli "victory." For Hamas, the mere survival will clearly be victory, and survive it will! Just like Hezbollah did and got stronger in Lebanon.
Israel can hit hundreds of targets in Gaza, can kill hundreds of women and children in Gaza in the name of killing "Hamas," but Israel will not be able to destroy either Hamas or its rocket firing capabilities. They will spring right back! And, that is the single criterion that would define an Israeli defeat. Other outcomes of this vicious assault:
--Rise of anti-Semitism throughout the world as people who identify Zionism with Judaism (thanks to Israeli propaganda) will resent Israeli atrocities,
--The more widespread hatred of the US around the world since it blocked again a cease fire similar to its futile blocking of a cease fire in Lebanon war,
--the weakening of pro-Israel groups in the US in their futile attempt at defending Israeli crimes as "self-defense" at the expense of America's image around the world,
.....in short the world got one historical step closer to the inevitable demise of the criminal and illegitimate State of Israel. Pathetic Israeli genocide won't be able to defy its historical destiny for long, no matter how many innocent it kills and calls it, "the only language they understand."
Een zender als Al-Jazeera is 24 uur per dag aanwezig in Palestijnse ziekenhuizen, en ik kan je zeggen dat ik als niet-Arabier vanochtend woedend was toen ik zag hoe een Palestijnse vader zat te huilen naast de lijken van zijn 2 kleine kinderen, en hoe een Palestijnse jongeman huilend schreeuwde dat ie zijn broer was kwijtgeraakt en hoe de mensen om hem heen hem probeerde te troosten/kalmeren. Dit soort beelden zijn verantwoordelijk geweest voor duizenden buitenlandse strijders in Irak en honderden Amerikaanse doden. Hoe meer van deze beelden de wereld overgaan, hoe meer haat tegen Israël, en hoe meer ik er van overtuigd raak dat Israël gedoemd is te mislukken.
Wat doe ik nou weer verkeerd? Ik heb geen kant gekozen, ik zit hier voor mijn vermaak.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
Het niveau is bedroevend laag.
Aan de ene kant Meki en aan de andere kant figuren als damco en Wheelgunner.
600 doden aan de Palestijnse kant !quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Niet huilen morgen als er weer wat raketten op Gaza worden afgevuurd
quote:Op maandag 5 januari 2009 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik barstte van tranen uit toen ik dat zag op Aljazeera
editquote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef Meki het volgende:
38 rakketten op Israel
Fosforzuurquote:Op maandag 5 januari 2009 23:29 schreef LXIV het volgende:
Enfin. Lees ik me een beetje in over Witte Fosfor. Dat spul brandt wanneer het in aanraking komt met lucht of met water. Het moet onder olie bewaard blijven.
Komen lichamen in aanraking met fosfor, dan verbranden die en het vocht wordt omgezet in zwavelzuur dat vervolgens verder doorbijt. Toch een buitengewoon wreed wapen.
Zolang de Israeliers niet snappen waarom de Palestijnen zo reageren komt er ook nooit vrede. Begrip moet van twee kanten komen. Als het aan mij lag was er trouwens allang vrede gekomen. Maar dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat het niet aan mij ligt.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:38 schreef damsco het volgende:
Zolang de Palestijnen niet snappen waarom Israël zo reageert komt er nooit vrede. En jullie zijn een mooi voorbeeld waarom er nooit vrede gaat komen.
Komen van Al Jazeera vandaan hoor,quote:
Israël (en teven ik) snappen inderdaad niet waarom Hamas dusdanig blijft provoceren. Vrede in het Midden Oosten zal er daarom ook nooit komen.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zolang de Israeliers niet snappen waarom de Palestijnen zo reageren komt er ook nooit vrede. Begrip moet van twee kanten komen. Als het aan mij lag was er trouwens allang vrede gekomen. Maar dat is dan ook waarschijnlijk de reden dat het niet aan mij ligt.![]()
Jaa edit mijn post maar, maar dat was een duidelijk troll van Meki!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:39 schreef Frutsel het volgende:
Ik vraag het nu nog één keer:
Kan het gewoon NORMAAL nu? Stop eens met dat geflame naar elkaar, het gescheld en het getroll?
Dat er mensen met verschillende meningen zijn weten we, dat de één wat feller reageert dan de andere, dat is ook een feit. Dat de emoties bij sommigen oplopen bij felle verhitte discussie over een onderwerp waar dood en verderf aan de orde van de minuut zijn, hoort erbij.
Maar doe ff gewoon naar elkaar zeg
Heb je je ooit afgevraagd waarom dit conflict er sowieso is? Denk je dat de palestijnen op een blauwe maandag gezegd hebben 'joh laten we israël beschieten!'. De Palestijnen reageren op hun beurt weer op Israël, maar daar zal jij misschien nog niet over nagedacht hebben.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:38 schreef damsco het volgende:
Zolang de Palestijnen niet snappen waarom Israël zo reageert komt er nooit vrede. En jullie zijn een mooi voorbeeld waarom er nooit vrede gaat komen.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3651124,00.htmlquote:Sources estimated that somewhere between 80 and 100 terrorists were killed Monday, and 100 wanted gunmen were apprehended and taken in for interrogation.
Lees dan eerst alle verstandige, onderbouwde posts door in al deze voorgaande topics. Dan begrijp je het wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:41 schreef damsco het volgende:
[..]
Israël (en teven ik) snappen inderdaad niet waarom Hamas dusdanig blijft provoceren. Vrede in het Midden Oosten zal er daarom ook nooit komen.
En jij denkt dat Israël zomaar op hun beurt weer reageren. Wat een cirkelredenatie weerquote:Op maandag 5 januari 2009 23:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je je ooit afgevraagd waarom dit conflict er sowieso is? Denk je dat de palestijnen op een blauwe maandag gezegd hebben 'joh laten we israël beschieten!'. De Palestijnen reageren op hun beurt weer op Israël, maar daar zal jij misschien nog niet over nagedacht hebben.
Jij denkt dat het zo simpel ligt.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:43 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees dan eerst alle verstandige, onderbouwde posts door in al deze voorgaande topics. Dan begrijp je het wel.
In een vicieuze cirkel zit geen invalshoek.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:43 schreef damsco het volgende:
[..]
En jij denkt dat Israël zomaar op hun beurt weer reageren. Wat een cirkelredenatie weer
Je snapt het niet helemaal he?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:43 schreef damsco het volgende:
[..]
En jij denkt dat Israël zomaar op hun beurt weer reageren. Wat een cirkelredenatie weer
Nee ik snap het inderdaad niet. Jij snapt het hele conflict wel? Ik denk dat niemand op de wereld dit hele conflict snapt. The only thing I know, is that I know nothing PERIOD.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal he?
Israël reageert JUIST op hun beurt weer op de Palestijnen (Hamas) en daarom is het JUIST zo moeilijk om een oordeel te vellen over dit conflict. Tsjonge jonge zeg.
En daarom een uiterst effectief wapen. Vuur wapens zijn zeer effectief in bewoond gebied. Vuur verspreid zich veel dodelijker door een gebouw of oppervlakte dan een drukgolf van een explosie.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:35 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het onlogisch om in deze oorlog rookgranaten op een dergelijke grote hoogte af te vuren. En waarom zouden de Israelies dat willen? Het wordt mi gebruikt als -uiterst effectief- psychologisch wapen. Totale terreur op de grond voor de mensen die daar zitten. Het regent brokken fosfor die door je huid en vlees heenbranden, omgezet worden in zwavelzuur en dan de botten verder uitbijten. Totale terreur, zoals al gezegd.
Wil je lezen over de gruwelijke effecten ervan, lees over Fallujah, waar de Amerikanen dit strijdmiddel ruim hebben ingezet.
Het is niet moeilijk om het conflict te snappen, wél is het moeilijk om erover te oordelen. Wie heeft er gelijk enzo....quote:Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef damsco het volgende:
[..]
Nee ik snap het inderdaad niet. Jij snapt het hele conflict wel? Ik denk dat niemand op de wereld dit hele conflict snapt. The only thing I know, is that I know nothing PERIOD.
Ja dat bedoel ik dus ook. En daarom walg ik ook van posts van mensen welke het totaal voor Hamas opnemenquote:Op maandag 5 januari 2009 23:50 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk om het conflict te snappen, wél is het moeilijk om erover te oordelen. Wie heeft er gelijk enzo....
Je begrijpt toch wel dat er aan Palestijnse kant nu een partij aan de macht is die als hoofddoel heeft om de staat Israël te verneitigen? Lijkt mij een prima basis om vrede te creeërenquote:Op maandag 5 januari 2009 23:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb je je ooit afgevraagd waarom dit conflict er sowieso is? Denk je dat de palestijnen op een blauwe maandag gezegd hebben 'joh laten we israël beschieten!'. De Palestijnen reageren op hun beurt weer op Israël, maar daar zal jij misschien nog niet over nagedacht hebben.
In Libanon werd Israels aarsch toch best hard gekicked ja.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Nog een complot ervan maken ook. Way to go
Ik zit er ook nog steeds op te wachten , maar ik denk dat de kans groter is dat het morgen 30 graden wordtquote:Op maandag 5 januari 2009 23:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zoals een andere user ook al postte, reageer dan ook es op Darfur, ongelooflijke schijnheil
Heb ik allang gedaanquote:Op maandag 5 januari 2009 23:54 schreef Klummie het volgende:
[..]
Zoals een andere user ook al postte, reageer dan ook es op Darfur, ongelooflijke schijnheil
Wat voor invloed, groepering is hij ?.quote:
ik weet iig wel dat toen de alarm af ging die waarschuwt tegen een mogelijke raketquote:
Zionistische propagandaquote:Op maandag 5 januari 2009 23:58 schreef Reki het volgende:
De hele dag vuurgevechten tussen de IDF en Hamas en alleen aan de kant van Hamas zijn 100+ doden gevallen? En maar 1 Israelische soldaat? Lijkt me sterk.
Volgens mij zijn er al tientallen doden bij IDF maar dat maakt Israël niet bekend, propaganda enzo.
Dat krijg je als je geen onafhankelijke journalisten toelaat en ze zelfs arresteert.
wapens bedoel jequote:Op maandag 5 januari 2009 23:59 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]
Palestijnen smokkelen voedselwaar vanuit Egypte
Wapens hebben ze ook nodig om zich te kunnen beschermen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
wapens bedoel je
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
RIP
quote:Analogy One: A fanatical religious party wins a string of elections in Mexico's northern states, then stages a civil war to drive out the federal government and take full control.
The party's charter demands the return to Mexico of the occupied territories of California, Nevada, Utah, Arizona, New Mexico, Colorado and Texas.
Firing homemade rockets and more advanced projectiles smuggled in from Iran and China, the party's gunners can hit a total of one of every seven Americans, or 43,598,000 people, in a broad swath which includes Los Angeles, San Diego, Phoenix, Albuquerque, Austin, San Antonio and Houston, and Las Vegas.
In all of these areas, pre-schools, grade schools, and universities are all forced to shut down. Families sleep in bomb shelters, and return to them several times a day during air raids. Businesses are shuttered, and the economy shuts down.
Analogy Two: A man comes into your home. He has a gun he made himself. He points it at your family. He fires, but misses. The gun has little accuracy. He fires repeatedly, missing again and again.
You have a much better gun, made in a real factory. It is in the drawer in the bedroom.
Demonstrators in London and San Francisco - who are distant relatives of the gunman - stage a protest, calling you a murderer and demanding that you keep the well-made gun in the drawer because it would be a disproportionate response.
The man with the homemade gun, it turns out, is a religious fanatic who lives across the street. You were once his landlord. There is much bad blood between you.
He races back across the street. He has a larger weapon that he smuggled in through his basement. He shoots from behind his younger son. He wounds your daughter. You take out a rifle. You aim for him and hit the son, killing the boy.
The demonstrators are now calling you a Nazi and chant "Slaughter the Landlord!"
[In his defense, the neighbor explains that you have kept him and his family locked in the house, and have at times, failed to pay his water, gas and electric bills, causing them to be turned off.
This is some years after the neighbor send out his older son, nicely dressed, to knock on your door. Your older daughter opens the door. He greet her politely, and presses the detonator on a homemade bomb.] Bron
quote:An Israeli soldier is hit by an empty artillery shell, thrown by a comrade, at their position outside the Gaza Strip, in southern Israel, Monday, Jan. 5, 2009
dus je zegt dat de Haaretz onbetrouwbaar is en propaganda verspreid ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:06 schreef Meki het volgende:
Haaretz is de Israelische Al Jazeera
Jou woorden, ik heb enkel Haaretz een andere benaming gegeven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
dus je zegt dat de Haaretz onbetrouwbaar is en propaganda verspreid ?
Met zijn blote handenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:06 schreef Andyy het volgende:
vrouw en kind worden beschermt tegen een mogelijke raketaanval van parasieten
Of download livestation voor heel hoge kwaliteit. Tis de enige ploeg die ook echt IN de Gazastrook zit en die het meest mogelijk tegen de BBC aanzit qua objectiviteit en expertise.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:47 schreef Meki het volgende:
http://www.a3rab.net/aljazeera-tv-live-online.html
Voor mensen die mee willen kijken met Al Jazeera
Nog dommer: verkeerde analogie.quote:
idd propaganda ja als je gebruikt maakt van beeldspraak dat de werkelijkheid totaal niet benadertquote:
Hoe zou jij je voelen als er tot 20 raketten per dag op je woonplaats afgeschoten zouden worden?quote:For the last 8 years there has been continues HAMAS rocket launches from the Gaza strip over the border on to Israeli cities.
During these years Israel has launched a counter attack to stop these rockets from being fired on Israeli civilian cities (you probably heard about these counter attacks since that's all the media is broadcasting since rockets being fired on Israel is old news and not news at all).
This time the counter attack was in response to increased amount of rockets launched by HAMAS these past few weeks.
They used to launch around 2-5 rockets a day and in the past few weeks they increased it to around 15-20.
The increased pressure of the population on the Israeli government had pushed the IDF to launch a counter offensive to stop the HAMAS from launching any more rockets.
Die houden we erin!quote:Op maandag 5 januari 2009 23:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In een vicieuze cirkel zit geen invalshoek.
de doden zijn opgelopen tot 6. en vele gewondenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:17 schreef moussie het volgende:
raar nieuws trouwens vanavond .. wat ik ervan begrijp zijn er zeker 10 Israëlische soldaten dood/zwaar gewond/gewond omdat zij in een huis zaten dat door hun eigen troepen is gebombardeerd ?
Hoe zou jij je voelen als Israel alle voedsel , medicijnen weigert toe te laten ?. Hoe zou jij je voelen als de hele bevolking wordt vernederd en de hele bevolking wordt geterroriseerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:19 schreef sexymofo het volgende:
Kort stukje van een Israeli:
[..]
Hoe zou jij je voelen als er tot 20 raketten per dag op je woonplaats afgeschoten zouden worden?
Oei, een Feyenoorder, waar blijven jullie allemaal om deze potentiële jodenhater de grond in te boren met one-liners? Nou? Nou?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:20 schreef -jos- het volgende:
De hele gaza invasie is al maanden, zo niet jaren van te voren geplant. Arafat werd vermoord, Joodse nederzettingen werden weggehaald, er werd een muur omheen gezet en Hamas mocht de verkiezingen winnen zodat Israel nu een excuus heeft om Palestijnen uit te roeien!
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11606
Kut.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:19 schreef sexymofo het volgende:
Kort stukje van een Israeli:
[..]
Hoe zou jij je voelen als er tot 20 raketten per dag op je woonplaats afgeschoten zouden worden?
Geweldige bron...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:20 schreef -jos- het volgende:
De hele gaza invasie is al maanden, zo niet jaren van te voren geplant. Arafat werd vermoord, Joodse nederzettingen werden weggehaald, er werd een muur omheen gezet en Hamas mocht de verkiezingen winnen zodat Israel nu een excuus heeft om Palestijnen uit te roeien!
Dat is wel waar, maar het verwijt dat die raketten van de laatste weken de aanleiding zijn, is dan gelul.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef Verluste het volgende:
[..]
Oei, een Feyenoorder, waar blijven jullie allemaal om deze potentiële jodenhater de grond in te boren met one-liners? Nou? Nou?
Maar inderdad, de gaza-invasie is al heel lang voorbereid. Maar dat is eigenlijk met alles zo, er zijn altijd militaire plannen voor alle mogelijk denkbare scenario's.
Zeker weten, vooral in een land als Israel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef Verluste het volgende:
[..]
Maar inderdad, de gaza-invasie is al heel lang voorbereid. Maar dat is eigenlijk met alles zo, er zijn altijd militaire plannen voor alle mogelijk denkbare scenario's.
wat ik nogal vaag vindt is dat ik het nergens terug vindt in mijn feeds .. alleen op zowel het NOS als rtl nieuws, van de reporters ter plaatse .. mi is dat een indicatie dat het idd hun eigen bom was die dat huis heeft getroffenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:21 schreef Meki het volgende:
[..]
de doden zijn opgelopen tot 6. en vele gewonden
020jodenhaat heeft geen reet te maken met Israël. Alleen een stel hersenlozen stelt het daar gelijk aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef Verluste het volgende:
[..]
Oei, een Feyenoorder, waar blijven jullie allemaal om deze potentiële jodenhater de grond in te boren met one-liners? Nou? Nou?
En de plannen van de VS om Nederland binnen te vallen liggen ook al klaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:20 schreef -jos- het volgende:
Het interesseert ze geen ene moer.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:28 schreef moussie het volgende:
[..]
wat ik nogal vaag vindt is dat je het nergens terug vindt in mijn feeds .. alleen op zowel het NOS als rtl nieuws, van de reporters ter plaatse .. mi is dat een indicatie dat het idd hun eigen bom was die dat huis heeft getroffen
Israel geeft niet zo graag verliezen toe, dat speelt op de eerste plaats. Als die verliezen ook nog eens door henzelf veroorzaakt zijn dan geven ze het nog minder graag toe neem ik aan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:28 schreef moussie het volgende:
[..]
wat ik nogal vaag vindt is dat je het nergens terug vindt in mijn feeds .. alleen op zowel het NOS als rtl nieuws, van de reporters ter plaatse .. mi is dat een indicatie dat het idd hun eigen bom was die dat huis heeft getroffen
Nederland heeft geen goede nieuwszenders Meki, voor achtergronden heb je vandaag bijvoorbeeld kunnen kijken naar Pauw en Witteman, 1Vandaag en nova. Daar is het conflict ook ter sprake gekomen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:30 schreef Meki het volgende:
[..]
Het interesseert ze geen ene moer.
en dan noemt NOS zich Nieuwsjournaal ??
Waar zijn hun breaking news ? waar zijn de achtergronden ?
Dan hoop ik dat die hersenlozen uit dit topic blijvenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:28 schreef Klummie het volgende:
[..]
020jodenhaat heeft geen reet te maken met Israël. Alleen een stel hersenlozen stelt het daar gelijk aan.
Goede post.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:31 schreef Martinovibes het volgende:
Wie een land bezet moet op zijn blaren zitten.
Israel hoort niet te bestaan , die staat is eenzijdig uitgeroepen oftwel
Pallestina is al 60 jaar bezet
Grond claimen op basis van geschiedenis of wat vage boekjes is way out of line.
kom op zeg als we daaraan gaan beginnen kunnen we de wereldkaart wel compleet op de schop gooien.
In de 2e wereld oorlog hebben de geallieerden ook complete steden platgegooid in Duitsland met honderduizenden slachtoffers tot gevolg maar ja europa was bezet he en daarom werden er bommen gegooid, toen mog het natuurlijk wel.
In 2006 kiezen pallestijnen geheel op democratische wijze hammas als regering.
Dat was een keuze van wanhoop want het regime van abbas en Arrafat had niks veranderd aan hun slechte situatie, wat doe je dan , dan stem je op extremisten , net zoals de duitsers die fout in de jaren 30 hadden gemaakt.
Er is een tijd lang een wapenstilstand geweest tussen Hamas en Israel totdat israel het nodig vond om 6 hoge hamas mensen om te brengen.
Wie wind zaait zal storm oogsten en dus begon Hamas weer raketten af te schieten op onschuldige mensen in Israel ( mensen die ook hun regering kiezen )
Nu is israel de Gaza binnengevallen .
We horen allemaal de verhalen van Pallestijnse kant , we zien de beelden van al jazera ( jammer voor Israel daar daar toch media aanwezig is )
Wat we niet horen is hoe het ervoor staat aan Israelische kant, tenminste niet volgens de officieele kanalen.
Zojuist was er een item over op RTL nieuws en het blijkt dat er aan Israelische kant veel meer slachtoffers vallen dan ze de buitenwereld willen doen geloven.
Israel met al zijn wapenvertoon kan een groep mensen met ak 47 en zelfgemaakte raketten maar niet onder de duim krijgen
Israel gaat een 2e Libanon tegemoed.
Wie gaat het worden na Olmert , weer Bejamin N of iemand die echt vrede wil
Palestina is ook nooit een zelfstandig land geweest...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:31 schreef Martinovibes het volgende:
Wie een land bezet moet op zijn blaren zitten.
Israel hoort niet te bestaan , die staat is eenzijdig uitgeroepen oftwel
Pallestina is al 60 jaar bezet
Grond claimen op basis van geschiedenis of wat vage boekjes is way out of line.
kom op zeg als we daaraan gaan beginnen kunnen we de wereldkaart wel compleet op de schop gooien.
In de 2e wereld oorlog hebben de geallieerden ook complete steden platgegooid in Duitsland met honderduizenden slachtoffers tot gevolg maar ja europa was bezet he en daarom werden er bommen gegooid, toen mog het natuurlijk wel.
In 2006 kiezen pallestijnen geheel op democratische wijze hammas als regering.
Dat was een keuze van wanhoop want het regime van abbas en Arrafat had niks veranderd aan hun slechte situatie, wat doe je dan , dan stem je op extremisten , net zoals de duitsers die fout in de jaren 30 hadden gemaakt.
Er is een tijd lang een wapenstilstand geweest tussen Hamas en Israel totdat israel het nodig vond om 6 hoge hamas mensen om te brengen.
Wie wind zaait zal storm oogsten en dus begon Hamas weer raketten af te schieten op onschuldige mensen in Israel ( mensen die ook hun regering kiezen )
Nu is israel de Gaza binnengevallen .
We horen allemaal de verhalen van Pallestijnse kant , we zien de beelden van al jazera ( jammer voor Israel daar daar toch media aanwezig is )
Wat we niet horen is hoe het ervoor staat aan Israelische kant, tenminste niet volgens de officieele kanalen.
Zojuist was er een item over op RTL nieuws en het blijkt dat er aan Israelische kant veel meer slachtoffers vallen dan ze de buitenwereld willen doen geloven.
Israel met al zijn wapenvertoon kan een groep mensen met ak 47 en zelfgemaakte raketten maar niet onder de duim krijgen
Als je je verdiept in oorlogsvoering en de tactieken die daarbij gebruikt worden dan zou je je realiseren dat het niet zo eenvoudig is om "iemand onder de duim te krijgen". Zeker niet in sterk verstedelijkt gebied.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:31 schreef Martinovibes het volgende:
zit nu te luisteren naar P&w.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:32 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Nederland heeft geen goede nieuwszenders Meki, voor achtergronden heb je vandaag bijvoorbeeld kunnen kijken naar Pauw en Witteman, 1Vandaag en nova. Daar is het conflict ook ter sprake gekomen.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:30 schreef HarryP het volgende:
[..]
En de plannen van de VS om Nederland binnen te vallen liggen ook al klaar.
Lijkt me niet meer dan logisch dat Israel zich voorbereid op aanvallen van groeperingen die Israel niet goed gezint zijn. Dat wij hier in Nederland geen dreiging meer hebben wil niet zeggen dat wij tijdens de koude oorlog niet precies het zelfde deden.. Voorbereiden op een mogelijke aanval.
Straks ga je nog zeggen dat Israel geen bunkers meer mag bouwen om voorbereid te zijn op raketaanvallen. Moet je je eens indenken dat als je hier in Nederland een huis wilt bouwen dat het bouwbesluit voorschrijft dat je verplicht een bunker aan je huis moet bouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |