abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64709737
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Roi het volgende:

[..]

Ja de Hamas is een prachtige liefdadigheidsinstelling.
Hamas bestaat onder vele takken.
Hamas is een liefdadigheidsinstelling.

het enige tak die niet liefdadig is de militaire tak van Hamas, daar moet je op gaan richten niet op andere takken.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_64709751
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]
@ Roi,

Lekker genuanceerde reactie, bravo!
Ja van jou ja.

De Hamas is een terroristische organisatie die als doel heeft de vernietiging van Israel. Ze versprijden haat (vooral aan kinderen met o.a. TV-shows) en zorgen voor dood en verderf voor iedereen die niet moslim genoeg is in de Gaza strook.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 5 januari 2009 @ 22:45:27 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64709770
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is niet echt illegaal zolang je niet daadwerkelijk probeert er mensen mee te raken (en dan kun je beter HE granaten gebruiken) het brandende effect is secundair oid volgens het oorlogsrecht en dus is het niet verboden ... je moet het alleen bij burgers uit de buurt houden

maar goed, zijn zowieso effectievere manieren om rook te maken tegenwoordig en daar gaan je eigen mensen niet dood aan ... zal wel een geldkwestie zijn oid
Het is onzinnig dat de Israelies een 3D rookgordijn zouden willen leggen. Waartegen? Tegen de Palestijnse straaljagers of tegen de Palestijnse Patriots?

Ik weet overigens niet zeker of het werkelijk illegaal is, het levend verbranden van mensen is in principe toegestaan, want napalm, een vuurstorm a-la Dresden of kernwapens zijn ook toegestaan. Maar onnodig leed veroorzaken mag weer niet. Heel dubieus overigens, dat oorlogsrecht, en sterk verouderd.
The End Times are wild
pi_64709796
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee, leg eens uit. De kern zit hem overigens in het gevoel van onveiligheid bij de burgers van Israel, en niet in de vergelijking van Baarle-Hertog met Gaza.
Tuurlijk zit de kern in veiligheid voor de burgers (nu is het maar de vraag of het vanuit de lucht bestoken van een ongelooflijk dichtbevolkt stukje land goed is, maar ja), maar Gaza is een gebiedje waar veel Palestijnen heen geplaatst zijn en er niet meer uit mogen (getuige de checkpoints en blokkades van Israel). Baarle Hertog is een enclave van België waar iedereen in en uit mag.
pi_64709868

Ziekenhuizen in Gaza door persbureau AP
  Donald Duck held maandag 5 januari 2009 @ 22:47:46 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64709888
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Hamas bestaat onder vele takken.
Hamas is een liefdadigheidsinstelling.

het enige tak die niet liefdadig is de militaire tak van Hamas, daar moet je op gaan richten niet op andere takken.
Hamas heeft zo'n laffe structuur waarbij alles door elkaar loopt. Overdag zijn het mensen die zogenaamd iets het volk doen, en 's nachts vuren ze raketten af. En daarmee zijn ze een doelwit. En als ze dan uitgeschakeld worden, worden ze door de Palestijnen opgevoerd als 'onschuldig slachtoffer'.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64709912
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef superworm het volgende:

[..]

Is niet op te lossen, klaar. De Palestijnen zullen nooit rusten vóór de Joodse staat ophoudt te bestaan, en andersom. Eigenlijk net als in Bijbelse tijden - áltijd oorlog tussen de Filistijnen en de joden.
En uiteindelijk hebben wij met zijn allen wel makkelijk praten. Lekker warm en veilig vanachter je computer een grote bek geven en het beter denken te weten dan een ander.

Niemand van ons kan zich ook maar enigszins de dagelijkse angst voorstellen waaronder zowel de burgers van Israel als de burgers van Gaza gebukt gaan. Niemand.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 5 januari 2009 @ 22:48:59 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64709941
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is onzinnig dat de Israelies een 3D rookgordijn zouden willen leggen. Waartegen? Tegen de Palestijnse straaljagers of tegen de Palestijnse Patriots?
tegen anti-tank wapens volgens mij
quote:
Ik weet overigens niet zeker of het werkelijk illegaal is, het levend verbranden van mensen is in principe toegestaan, want napalm, een vuurstorm a-la Dresden of kernwapens zijn ook toegestaan. Maar onnodig leed veroorzaken mag weer niet. Heel dubieus overigens, dat oorlogsrecht, en sterk verouderd.
true that
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64709942
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef Roi het volgende:

[..]

Ja van jou ja.

De Hamas is een terroristische organisatie die als doel heeft de vernietiging van Israel. Ze versprijden haat (vooral aan kinderen met o.a. TV-shows) en zorgen voor dood en verderf voor iedereen die niet moslim genoeg is in de Gaza strook.
Je slaat de plank volledig mis. Ik zie ook wel dat gemaskerde idioten raketten afvuren op Israel, maar het is zaak om te kijken wat ze nog meer doen.
pi_64709961
tvp
pi_64710021
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Hamas beschermt zijn volk tegen de agressie van Israel, daar spreek ik absoluut hulde van Hamas dat zij in staat om de bevolking te beschermen tegen de agressor.

.
Tegenover welke prijs Meki, heb je daar wel eens over nagedacht?
De doden zijn aan Palastijnse kant, niet aan de Israelische kant.
Hoe kan je dan spreken van het bescherming van Hamas tegen de agressor.

Denk na Meki, denk...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64710022
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hamas krijgt bij mij steeds meer sympathie. Vergeet niet dat Hamas gewoon de regering is.
En dus moeten beschietingen met raketten geaccepteerd worden? Het is logisch dat Israël Gaza aanvalt, dat had Hamas ook zelf kunnen bedenken toen zij de raketten afschoten (en dat hebben zo dus ook zo bedacht). Zowel Hamas als Israel proberen met deze stappen zoals ze gezet zijn een politiek doel te bereiken, en Hamas doet dat over de rug van zijn eigen bevolking heen.
quote:
Ze regelen ook onderwijs en zorg (geen idee hoeveel dat moet voorstellen in Gaza, maar ja) maar er wordt alleen maar bericht over de Qassam raketten die ze afvuren.
Denk je dat het onderwijs en zorg is die vanuit zorg voor de bevolking worden aangeboden? Nee, het vormt een onderdeel van de marketing van Hamas. Het doel is namelijk om Israel te verwijderen, de bevolking van Gaza is daar alleen maar een middel voor zoals ik hier boven ook al aan geef, daar kan immers de publieke opinie mee worden beinvloed en dat is het enige fatsoenlijk wapen dat Hamas nu heeft.
  Redactie Frontpage maandag 5 januari 2009 @ 22:51:02 #38
145738 superworm
is erbij
pi_64710051
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het is geen legitieme regering, net zo min dat die strook als land beschouwd kan worden
Ze zijn toch democratisch gekozen?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 22:51:41 #39
145146 Andyy
pi_64710080
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

3d rookgordijnen ?
ik heb nog nooit een 2d rookgordijn gezien hoor
pi_64710083
23:39 Livni tells Turkish FM: Erdogan`s attacks on Israel unacceptable (Haaretz)
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2009 @ 22:52:56 #41
145146 Andyy
pi_64710151
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef superworm het volgende:

[..]

ja, door een beperkt groep mannen
pi_64710249
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:50 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Tegenover welke prijs Meki, heb je daar wel eens over nagedacht?
De doden zijn aan Palastijnse kant, niet aan de Israelische kant.
Hoe kan je dan spreken van het bescherming van Hamas tegen de agressor.

Denk na Meki, denk...
Israel heeft de bestand geschonden niet Hamas.
Hamas verdedigt enkel de Gaza
  Redactie Frontpage maandag 5 januari 2009 @ 22:55:05 #43
145738 superworm
is erbij
pi_64710252
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

ja, door een beperkt groep mannen
Daar deden wij voor 1919 ook niet moeilijk over.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 5 januari 2009 @ 22:55:53 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64710292
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef Andyy het volgende:

[..]

3d rookgordijnen ?
ik heb nog nooit een 2d rookgordijn gezien hoor
3D is de term die gebruikt wordt om optreden in de lucht aan te geven.
The End Times are wild
pi_64710301
@ Bolkesteijn

Geaccepteerd worden? Hoe kom je tot die conclusie? Op wat voor een manier probeert Hamas zijn doel te bereiken 'over de rug van de bevolking'? Het is altijd nog Israël dat er voor kiest om Gaza onophoudelijk te bestoken van afstand.
pi_64710464
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Israel heeft de bestand geschonden niet Hamas.
Hamas verdedigt enkel de Gaza
Je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraag
Ik geef het op, sorry, maar met jouw discusseren heeft geen enkele nut.

Ik ga naar bed morgen weer vroeg op
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64710579
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo, echter heeft Hamas de Palestijnse Autoriteit uit Gaza verwijderd. En de Palestijnse Autoriteit is de regering van de Palestijnse gebieden.
De eenheidsregering bestaat uit een aantal Palestijnse facties (waaronder onder andere al-Fatah, PLF, ALF en Hamas), maar Hamas heeft in de Gazastrook op een gewelddadige manier alle macht naar zich toe getrokken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64710642
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:56 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Op wat voor een manier probeert Hamas zijn doel te bereiken 'over de rug van de bevolking'?
Ik zie op de TV een bevolking die het bijzonder slecht heeft. Toch voert Hamas raketbeschietingen uit, en bij Hamas zijn ze natuurlijk ook niet gek en weet men dat er onherroepelijk een tegenaanval van Israël komt. Hamas heeft zijn eigen doel als organisatie voor ogen en niet het doel om een zo goed mogelijk leven voor de burgers te creëren. Hamas wil zijn eigen doelen over de rug van de bevolking van Gaza bereiken, en dat doen ze omdat dat het enige wapen is dat ze hebben. Als ze F16's en ander groot materieel hadden zouden ze het echt wel anders aangepakt hebben, maar dat hebben ze niet dus kiezen ze voor deze weg.
quote:
Het is altijd nog Israël dat er voor kiest om Gaza onophoudelijk te bestoken van afstand.
En andersom ook. Ik weet niet wie er begonnen is en ik vind dat ook niet relevant want ik heb daar ook helemaal geen mening over. Ik bekijk alleen de huidige situatie en leg uit hoe ik denk dat deze situatie tot stand is gekomen en waarom Israël en Hamas zo reageren als ze reageren.
pi_64710754
Aljazeera meldt 10 doden bij Israelische kant.
pi_64710828
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:06 schreef Meki het volgende:
Aljazeera meldt 10 doden bij Israelische kant.
Zo zien we maar weer dat een sterke overheid heel slecht is voor de gezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')