Wil je die andere dan dichtgooien, aub?quote:Op zondag 4 januari 2009 01:55 schreef Frutsel het volgende:
zow, TT gefixt(deeltje 16)
en OP ff aangepast met de laatste vijf delen erbij
het gaat hard![]()
TVP
Ik verwacht dat ze geen zin hebben dat teveel Hamas-leden zich gaan verschansen in Egypte, dat proberen ze zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:59 schreef remlof het volgende:
Egypte houdt de grens met Gaza dus ook dicht. Waarom is dat, dealtje achter de schermen met Israel?
Geen zin in een vluchtelingenstroom van honderdduizenden waarschijnlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:59 schreef remlof het volgende:
Egypte houdt de grens met Gaza dus ook dicht. Waarom is dat, dealtje achter de schermen met Israel?
quote:Op zondag 4 januari 2009 02:00 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ze geen zin hebben dat teveel Hamas-leden zich gaan verschansen in Egypte, dat proberen ze zoveel mogelijk te voorkomen.
En daarmee politieke betrokkenheid dus. Best laf.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Geen zin in een vluchtelingenstroom van honderdduizenden waarschijnlijk.
En hoe wil je de politieke betrokkenheid van Iran dan omschrijven?quote:Op zondag 4 januari 2009 02:04 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
En daarmee politieke betrokkenheid dus. Best laf.
Iran heeft veel minder te verliezen dan Egypte. Heeft nauwelijks toerisme en westerse investeringen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En hoe wil je de politieke betrokkenheid van Iran dan omschrijven?
Zoveel vluchtelingen opnemen is natuurlijk ten eerste een logistieke nachtmerrie. En ten tweede politiek inderdaad. Zo kunnen ze Israël heel erg tegen zich in het harnas jagen. Dat durven ze niet aan natuurlijk. Israël heeft nu al bewezen heel ver te willen gaan om Hamas uit te schakelen.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:04 schreef remlof het volgende:
En daarmee politieke betrokkenheid dus. Best laf.
Wat __Saviour__ zegt en Egypte zit waarschijnlijk niet te wachten op een sjiitisch bolwerk, gesteund door Teheran, in haar achtertuin.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Iran heeft veel minder te verliezen dan Egypte. Heeft nauwelijks toerisme en westerse investeringen bijvoorbeeld.
Van de VN zou ik niet veel verwachten. Die organisatie kan haast nooit werkelijk met één stem spreken. Zoveel landen, zoveel meningen. Zelf in de beperkte afspiegeling ervan, de Veiligheidsraad, is al bijna altijd onenigheid. De VS is ontzettend pro-Israël, die zal deze inval niet (hard) veroordelen.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:14 schreef John.Milton het volgende:
Het is gewoon wachten op de reactie van de VN en de VS. Pas dan worden de posities ingenomen en gaan ook andere leiders eens reageren.
Het kan wel de toon zetten, de slagvaardigheid van de VN is in mijn ogen vrij klein en binnen de VN is een grote dominantie van een aantal grote landen. Over het algemeen zijn de posities al van oudsher bepaald en veranderen in de tijd vrij weinig.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:17 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Van de VN zou ik niet veel verwachten. Die organisatie kan haast nooit werkelijk met één stem spreken. Zoveel landen, zoveel meningen. Zelf in de beperkte afspiegeling ervan, de Veiligheidsraad, is al bijna altijd onenigheid. De VS is ontzettend pro-Israël, die zal deze inval niet (hard) veroordelen.
Ongetwijfeld. In een stadsoorlog betekent technologische overmacht helemaal niks meer. Dat hebben Afghanistan en Irak wel laten zien. Dat waren snelle en eenvoudige militaire overwinningen door zware superioriteit vanuit de lucht. Maar de invasiestrijd daarna verliep natuurlijk heel anders.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:18 schreef John.Milton het volgende:
Een "grondoffensief" tegen de Hamas lijkt me sowieso lastig te winnen op korte termijn. Hamas zal wel verschillende guerrilla-tactieken toepassen en zichzelf in stedelijk gebied ingraven.
Hamas is soennitisch.quote:Op zondag 4 januari 2009 02:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat __Saviour__ zegt en Egypte zit waarschijnlijk niet te wachten op een sjiitisch bolwerk, gesteund door Teheran, in haar achtertuin.
Er is ook wel een eigen belang en dat gaat inderdaad over politiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |