abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64555826
Israel - Hamas de oorlog deel 11

• Israël is van start gegaan met nieuw offensief in Gaza
  • Israël start nieuw offensief in Gaza (deel 2)
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #3
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #4
  • Israël start nieuw offensief in Gaza #5
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 6
  • Israel start nieuw offensief in Gaza deel 7
  • Israel - Hamas de oorlog deel 8
  • Israel - Hamas de oorlog deel 9
  • Israel - Hamas: de oorlog deel 10

• 16:40 Color Red rocket alert sounded in Be`er Sheva (Channel 10)
  • 16:23 Egyptian opposition group seeks to ban Israelis from tomb of Moroccan rabbi (DPA)
  • 16:07 Another grad rocket strikes open field in Ashkelon; 4 rockets hit near Eshkol (Haaretz)
  • 15:44 Grad rocket strikes Ashkelon (Haaretz)
  • 15:37 4 other Gazans reportedly killed in strike on Hamas political leader`s home (Reuters)
  • 15:30 Two explosions heard in Ashkelon (Channel 2)
  • 15:30 Color Red rocket alert sounded in Ashdod and Ashkelon (Channel 2)
  • 15:08 IAF strike in northern Gaza kills senior Hamas political leader Nizar Rayyan (Reuters)
  • 14:57 Ben Gurion Univ. in Be`er Sheva cancels classes next week due to rockets (Haaretz)
  • 14:40 Report: Philosopher Bernard Henri-Levy on terrorists` list of Jewish targets (Haaretz)
  • 14:30 21 rockets hit western Negev since Thursday morning (Haaretz)
  • 14:22 Three rocket strikes reported in Sderot; no word of injuries (Channel 2)
  • 14:14 Color Red alert sounded in Sderot, reports of two rocket strikes there (Channel 2)
  • 14:00 IAF attacks three northern Gaza houses uses as weapons store houses (Haaretz)
  • 13:54 Czech PM says planning Gaza mission on behalf of EU (Reuters)
  • 13:38 Olmert: Israel cooperating with int`l truce efforts, no plans for long war (Haaretz)
  • 13:37 Defense Min. evacuating residents from Gaza-area towns to protected areas (Haaretz)
  • 13:35 Ashdod mayor: Olmert vows to continue Gaza op to wipe out rocket fire (Haaretz)
  • 13:20 Sirens sound in Ashkelon (Channel 2)
  • 13:20 Palestinian shot by IDF earlier this week in Na`alin succumbs to his wounds (Haaretz)
  • 13:16 IAF strikes Gaza rocket launching squad which fired Grad at Ashdod (Channel 2)
  • 13:04 Fourth Gaza rocket within minutes strikes Ashkelon (Channel 2)
  • 13:01 Report: Ashdod building hit by rocket in danger of collapse (Channel 2)
  • 12:52 Two rockets explode in Ashkelon; no word of casualties (Haaretz)

Bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/ShTickers.html

• http://english.aljazeera.net/HomePage
  • http://www.haaretz.com/
  • http://www.irna.ir/en/
  • http://news.google.nl/
  • http://edition.cnn.com/
  • http://www.jpost.com/
  • http://news.bbc.co.uk/
  • http://www.sky.com/skynews/home
  • http://www.foxnews.com/
  • http://abcnews.go.com/
  • http://today.reuters.com/news/home.aspx
  • http://www.israelnationalnews.com/
  • http://www.detelegraaf.nl
  • http://www.nos.nl

Dosier van de NOS:
    http://www.nos.nl/nosjour(...)chtMiddenOosten.html

Het plaatsen van Picca's

Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

De OP is hier te vinden!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2009 01:11:11 (Cartoon verwijderd, niet terugplaatsen) ]
  • Trotse papa van Eden
    pi_64555837
    game on
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
    pi_64555842
    Laatste reactie:
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt. Je zou ze wel zelfbeschikking kunnen geven en ze niet meer bezetten. Dat zou al heel wat schelen.
    Trotse papa van Eden
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:44:46 #4
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64555844
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt. Je zou ze wel zelfbeschikking kunnen geven en ze niet meer bezetten. Dat zou al heel wat schelen.
    Ze hebben zelfbestuur gekregen, kijk wat ze ermee deden.
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:45:33 #5
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64555861
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:41 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Wat zijn ze weer slecht met hun propagandaoorlog. Geen enkele basisschool is open op 1 januari.
    Weet je echt niet dat die mensen niet dezelfde jaartelling / kalender gebruiken?
    pi_64555898
    TVP
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_64555925
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ze hebben zelfbestuur gekregen, kijk wat ze ermee deden.
    Uh, right. Is dit weer zo'n 'Er is geen bezetting van Palestina!'-reactie...? Want voor zover ik weet wordt de Westelijke Jordaanoever nog steeds bezet door joodse kolonisten, ontvoeren Israëlische militairen nog steeds Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever, wordt Gaza- nog steeds geïsoleerd door Israël, etcetera, etcetera. Kortom, volgens mij hebben de Palestijnen helemaal geen eigen, onafhankelijk, soeverein land...

...maar het kan dat de werkelijkheid drastisch is veranderd de afgelopen paar uur, ik weet niet. Anders kan dat ge-'Palestina is niet bezet en heeft zelfbestuur en -beschikkingsrecht' rechtstreeks naar die ander revisionistische onzin van BNW.
    pi_64555927
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Weet je echt niet dat die mensen niet dezelfde jaartelling / kalender gebruiken?
    Alleen in Saoedi Arabië wordt de Islamitische kalender als primaire kalender gebruikt (op kranten, in arbeidscontracten). Ik geloof dat Syrië of Iran nog een andere afwijkende kalender had, voor de rest gebruiken alle landen op aarde primair de Gregoriaanse kalender.

(ik zoek de bron nog op)
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
    pi_64555956
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:52:56 #10
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64555991
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uh, right. Is dit weer zo'n 'Er is geen bezetting van Palestina!'-reactie...? Want voor zover ik weet wordt de Westelijke Jordaanoever nog steeds bezet door joodse kolonisten, ontvoeren Israëlische militairen nog steeds Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever, wordt Gaza- nog steeds geïsoleerd door Israël, etcetera, etcetera. Kortom, volgens mij hebben de Palestijnen helemaal geen eigen, onafhankelijk, soeverein land...

...maar het kan dat de werkelijkheid drastisch is veranderd de afgelopen paar uur, ik weet niet. Anders kan dat ge-'Palestina is niet bezet en heeft zelfbestuur en -beschikkingsrecht' rechtstreeks naar die ander revisionistische onzin van BNW.
    Dat verandert er niets aan de ze zelfbestuur hebben. Eigen verkiezingen waarin ze Hamas kozen, ik heb echt geen medelijden met ze.

Landjepik is lullig, maar dat is altijd al het recht van de sterkste geweest. Er zijn wel meer volken die vinden dat ze recht hebben op een eigen staat, wat mij betreft mogen de Palestijnen blij zijn dat ze nog iets hebben.
    pi_64556022
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat verandert er niets aan de ze zelfbestuur hebben. Eigen verkiezingen waarin ze Hamas kozen, ik heb echt geen medelijden met ze.

Landjepik is lullig, maar dat is altijd al het recht van de sterkste geweest. Er zijn wel meer volken die vinden dat ze recht hebben op een eigen staat, wat mij betreft mogen de Palestijnen blij zijn dat ze nog iets hebben.
    Met zulke instelling kan je nooit vrede krijgen.
    pi_64556049
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dit dus gewoon extremistisch rechts-conservatisme, op het racistisch af, hè? Dat besef je?

Ik dacht dat je zo liberaal ingesteld was, en waarde hechtte aan Westerse waarden en vrijheden. Kennelijk niet.
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:56:26 #13
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64556070
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Met zulke instelling kan je nooit vrede krijgen.
    Niet op een nette manier nee, maar met die van jou wel dan? Ik heb van jou toch een hoop hatelijkheden en doodsverwensingen richting de Israeli's gelezen. Is je goed recht hoor, maar daar krijg je ook geen vrede mee.
      donderdag 1 januari 2009 @ 15:58:06 #14
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64556113
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit dus gewoon extremistisch rechts-conservatisme, op het racistisch af, hè? Dat besef je?
    Nee?
    quote:
    Ik dacht dat je zo liberaal ingesteld was, en waarde hechtte aan Westerse waarden en vrijheden. Kennelijk niet.
    Ik heb mezelf eigenlijk nooit als liberaal beschouwd. Als het op internationale betrekkingen aankomt heb ik meer een cynische / realistische houding. Diplomatiek Darwinisme.
    pi_64556117
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, de Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad, dus ze kunnen ook niets 'terugkrijgen'.
    Sorry, maar er woonden gewoon mensen en die zijn eruit gejaagd. De naam of nationaliteit is irrelevant. De Friezen hebben ook geen eigen staat, of de Kantonezen, laat staan de Koerden, de Apache of de Retoromanen. Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op hun eigen plekje.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_64556134
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 14:57 schreef Lkw het volgende:

Joden zijn ook Palestijnen, net als de arabische Palestijnen. Ze woonden al in dat gebied toen Engeland als koloniale macht op het toneel verscheen. Daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk. Van heel Brits Palestina is het gebied ten oosten van de Jordaan geheel bestemd voor arabieren (Jordanië). Ten westen voor zowel joden als arabieren. De arabische Palestijnen hebben dus al het overgrote deel van het gebied Palestina voor zichzelf.
    Waar slaat dat nou op? De Palestijnen zijn van hun land verjaagd en hun huizen zijn ingepikt omdat de Joodse gemeenschap honderdduizenden Joden van over de hele wereld is gaan importeren. Je gaat toch ook niet alle Limburgers wegjagen omdat de Limburgers al een heel stuk Belgie hebben?
    quote:
    Het probleem is dat zowel joden als arabieren allebei zoveel mogelijk 'lebensraum' willen creëren op dat stukje grond ten westen van de Jordaan. Daardoor zijn er aanvaringen, problemen, oorlogen.
    Het probleem is dat de Joden zich als het Herrenvolk beschouwen en hun staatsidee is gebaseerd op het recht dat zij van god hebben gekregen om zich daar te vestigen. Met zijn allen. Natuurlijk zijn er kwesties als je de weinige vruchtbare grond met twee verschillende volkeren moet delen, maar de Palestijen halen geen miljoenen buitenlanders daar heen waar de Joden dan voor moeten wijken zodat ze hun huizen kant en klaar kunnen innemen.
    quote:
    Je kunt dus niet stellen dat daar eerst alleen maar arabieren woonden, wiens land in '47-'48 is afgepakt ten gunste van de joden uit Europa. Dat is wat de islamitische propaganda ons probeert wijs te maken, maar het is niet hoe de geschiedenis is.
    Jawel, dat is precies wat er gebeurd is. Dat enkele tienduizenden Joden woonden doet daar niet aan af. Het probleem ontstond met het Zionisme begin 20e eeuw (tevens een oplossing voor "het Jodenprobleem" wat ook GB meende te hebben) en dat is een enorm probleem geworden met de afloop van WOII.
    quote:
    Het gaat er volgens mij om dat je als overheid niet kunt tolereren dat je burgers doorlopend worden beschoten met raketten door mannen met bivakmutsen. Daar moet elke overheid iets aan doen.
    Een volk kan ook niet tolereren dat je van je land wordt verjaagd en dat je wordt onderdrukt, dan moet maar schieten op de onderdrukkers.
    quote:
    Als praten niet helpt, dan maar hard optreden. Ik kan Israël daarin wel volgen, alhoewel ik vind dat ze met dit offensief wel erg rücksichtslos tekeer gaan.
    Of je ziet a la Margaret Thatcher als een misdaad binnen een gezagsgebied, en dan pak je de misdadigers, of je ziet het als een oorlog, en dan schiet je op de strijders en doe je alles om de burgerbevolking te sparen. Niemand neemt Israel kwalijk dat ze schieten op twee mensen met een raketwerper.

Of je laat de beschaving los, en behandelt het hele volk als untermenschen die moeten verdwijnen, waarbij de effectiviteit van de methode als enige telt. Dat is wat Israel doet. Qua manier van oorlog voeren horen ze dan dus niet bij de beschaafde landen, maar zitten ze in de klasse van de taliban, Congolese milties, Nazi's etc. Dat is hun keuze, die kunnen ze maken vanwege de krachtsverhoudingen, het schuldgevoel in Europa en de strategische waarde van Israel. Dat maakt echter ook dat ze het heel anders zouden kunnen doen.

Er zijn al genoeg onbeschaafde landen, dus is er geen reden om Israel te steunen en zelfs te helpen bij het onbeschaafd zijn.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
    pi_64556152
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sorry, maar er woonden gewoon mensen en die zijn eruit gejaagd. De naam of nationaliteit is irrelevant. De Friezen hebben ook geen eigen staat, of de Kantonezen, laat staan de Koerden, de Apache of de Retoromanen. Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op hun eigen plekje.
    Kennelijk mogen ze nog blij zijn dat ze niet standrechtelijke geëxecuteerd zijn en in een greppel gegooid, als ik het zo lees. Het is toch bizar hoe het woord 'Palestijnen' alle rede lijkt weg te nemen bij zoveel mensen.
      donderdag 1 januari 2009 @ 16:01:40 #18
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64556177
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dat vinden de Joden dus ook, en laten we wel wezen. Die zaten er heel lang geleden al, nog ver voor Mohammed z'n tijd.

Moreel gezien zijn hier geen winnaars, daarom doet het me op een emotioneel niveau eigenlijk niets.
    pi_64556193
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 16:01 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En dat vinden de Joden dus ook, en laten we wel wezen. Die zaten er heel lang geleden al, nog ver voor Mohammed z'n tijd.
    Honderdduizend miljoen jaar geleden, ja. Dit gaat over veertig, over zestig jaar geleden! Kom op, zeg. Alsof er sprake is van een gelijke situatie, ...
    pi_64556217
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 15:56 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Niet op een nette manier nee, maar met die van jou wel dan? Ik heb van jou toch een hoop hatelijkheden en doodsverwensingen richting de Israeli's gelezen. Is je goed recht hoor, maar daar krijg je ook geen vrede mee.
    Ik richt mij tot de geen vrede-willende israeliers.
    niet tot de bevolking

jij richt je in tegenstelling tot mij wel tot de bevolking
    pi_64556248
    Kennelijk hadden de Palestijnen zich gewoon 'jood' moeten noemen, dan was er geen probleem geweest... Naampjes, alsof het daar om gaat.
      donderdag 1 januari 2009 @ 16:06:15 #22
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64556261
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 16:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Honderdduizend miljoen jaar geleden, ja. Dit gaat over veertig, over zestig jaar geleden! Kom op, zeg. Alsof er sprake is van een gelijke situatie, ...
    We zijn inderdaad een halve eeuw verder inmiddels. Tijd om te stoppen met zeuren. "People should know when they're conquered."
    pi_64556263
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 16:01 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Moreel gezien zijn hier geen winnaars, daarom doet het me op een emotioneel niveau eigenlijk niets.
    Vanaf 700 na Christus wonen er dus ook islamitische Arabieren. Dat vind ik persoonlijk ook een tijdsdiepte waarvan je zegt dat er enige wortels geschoten zijn. Dat is dus ook het trieste hieraan: het etiketje "Palestijn" misbruiken om ervan te maken "aangezien Palestina nooit onafhankelijk bestaan heeft, hebben de Palestijnen geen enkel recht meer op hun bezittingen daar"
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_64556280
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 16:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

We zijn inderdaad een halve eeuw verder inmiddels. Tijd om te stoppen met zeuren. "People should know when they're conquered."
    Ah... ze moeten maar gewoon accepteren dat ze bezet worden... ... Live free or die, hm? Behalve Arabieren dan. Misschien moet je het de Israëliërs ook even vertellen, dan kunnen ze de Palestijnen stemrecht geven.
      donderdag 1 januari 2009 @ 16:07:26 #25
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_64556285
    quote:
    Op donderdag 1 januari 2009 16:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik richt mij tot de geen vrede-willende israeliers.
    niet tot de bevolking

jij richt je in tegenstelling tot mij wel tot de bevolking
    Ik richt me op niemand, wat mij betreft blijven ze elkaar nog decennia lang afslachten. Goede televisie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')