quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Je zou ze wel zelfbeschikking kunnen geven en ze niet meer bezetten. Dat zou al heel wat schelen.
Ze hebben zelfbestuur gekregen, kijk wat ze ermee deden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Je zou ze wel zelfbeschikking kunnen geven en ze niet meer bezetten. Dat zou al heel wat schelen.
Weet je echt niet dat die mensen niet dezelfde jaartelling / kalender gebruiken?quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:41 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Wat zijn ze weer slecht met hun propagandaoorlog. Geen enkele basisschool is open op 1 januari.
Uh, right. Is dit weer zo'n 'Er is geen bezetting van Palestina!'-reactie...? Want voor zover ik weet wordt de Westelijke Jordaanoever nog steeds bezet door joodse kolonisten, ontvoeren Israëlische militairen nog steeds Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever, wordt Gaza- nog steeds geïsoleerd door Israël, etcetera, etcetera. Kortom, volgens mij hebben de Palestijnen helemaal geen eigen, onafhankelijk, soeverein land...quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:44 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ze hebben zelfbestuur gekregen, kijk wat ze ermee deden.
Alleen in Saoedi Arabië wordt de Islamitische kalender als primaire kalender gebruikt (op kranten, in arbeidscontracten). Ik geloof dat Syrië of Iran nog een andere afwijkende kalender had, voor de rest gebruiken alle landen op aarde primair de Gregoriaanse kalender.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Weet je echt niet dat die mensen niet dezelfde jaartelling / kalender gebruiken?
Dat verandert er niets aan de ze zelfbestuur hebben. Eigen verkiezingen waarin ze Hamas kozen, ik heb echt geen medelijden met ze.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uh, right. Is dit weer zo'n 'Er is geen bezetting van Palestina!'-reactie...? Want voor zover ik weet wordt de Westelijke Jordaanoever nog steeds bezet door joodse kolonisten, ontvoeren Israëlische militairen nog steeds Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever, wordt Gaza- nog steeds geïsoleerd door Israël, etcetera, etcetera. Kortom, volgens mij hebben de Palestijnen helemaal geen eigen, onafhankelijk, soeverein land...
...maar het kan dat de werkelijkheid drastisch is veranderd de afgelopen paar uur, ik weet niet. Anders kan dat ge-'Palestina is niet bezet en heeft zelfbestuur en -beschikkingsrecht' rechtstreeks naar die ander revisionistische onzin van BNW.
Met zulke instelling kan je nooit vrede krijgen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat verandert er niets aan de ze zelfbestuur hebben. Eigen verkiezingen waarin ze Hamas kozen, ik heb echt geen medelijden met ze.
Landjepik is lullig, maar dat is altijd al het recht van de sterkste geweest. Er zijn wel meer volken die vinden dat ze recht hebben op een eigen staat, wat mij betreft mogen de Palestijnen blij zijn dat ze nog iets hebben.
Dit dus gewoon extremistisch rechts-conservatisme, op het racistisch af, hè? Dat besef je?quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat verandert er niets aan de ze zelfbestuur hebben. Eigen verkiezingen waarin ze Hamas kozen, ik heb echt geen medelijden met ze.
Landjepik is lullig, maar dat is altijd al het recht van de sterkste geweest. Er zijn wel meer volken die vinden dat ze recht hebben op een eigen staat, wat mij betreft mogen de Palestijnen blij zijn dat ze nog iets hebben.
Niet op een nette manier nee, maar met die van jou wel dan? Ik heb van jou toch een hoop hatelijkheden en doodsverwensingen richting de Israeli's gelezen. Is je goed recht hoor, maar daar krijg je ook geen vrede mee.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Met zulke instelling kan je nooit vrede krijgen.
Nee?quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit dus gewoon extremistisch rechts-conservatisme, op het racistisch af, hè? Dat besef je?
Ik heb mezelf eigenlijk nooit als liberaal beschouwd. Als het op internationale betrekkingen aankomt heb ik meer een cynische / realistische houding. Diplomatiek Darwinisme.quote:Ik dacht dat je zo liberaal ingesteld was, en waarde hechtte aan Westerse waarden en vrijheden. Kennelijk niet.
Sorry, maar er woonden gewoon mensen en die zijn eruit gejaagd. De naam of nationaliteit is irrelevant. De Friezen hebben ook geen eigen staat, of de Kantonezen, laat staan de Koerden, de Apache of de Retoromanen. Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op hun eigen plekje.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, de Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad, dus ze kunnen ook niets 'terugkrijgen'.
Waar slaat dat nou op? De Palestijnen zijn van hun land verjaagd en hun huizen zijn ingepikt omdat de Joodse gemeenschap honderdduizenden Joden van over de hele wereld is gaan importeren. Je gaat toch ook niet alle Limburgers wegjagen omdat de Limburgers al een heel stuk Belgie hebben?quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:57 schreef Lkw het volgende:
Joden zijn ook Palestijnen, net als de arabische Palestijnen. Ze woonden al in dat gebied toen Engeland als koloniale macht op het toneel verscheen. Daarvoor was het gebied onderdeel van het Ottomaanse rijk. Van heel Brits Palestina is het gebied ten oosten van de Jordaan geheel bestemd voor arabieren (Jordanië). Ten westen voor zowel joden als arabieren. De arabische Palestijnen hebben dus al het overgrote deel van het gebied Palestina voor zichzelf.
Het probleem is dat de Joden zich als het Herrenvolk beschouwen en hun staatsidee is gebaseerd op het recht dat zij van god hebben gekregen om zich daar te vestigen. Met zijn allen. Natuurlijk zijn er kwesties als je de weinige vruchtbare grond met twee verschillende volkeren moet delen, maar de Palestijen halen geen miljoenen buitenlanders daar heen waar de Joden dan voor moeten wijken zodat ze hun huizen kant en klaar kunnen innemen.quote:Het probleem is dat zowel joden als arabieren allebei zoveel mogelijk 'lebensraum' willen creëren op dat stukje grond ten westen van de Jordaan. Daardoor zijn er aanvaringen, problemen, oorlogen.
Jawel, dat is precies wat er gebeurd is. Dat enkele tienduizenden Joden woonden doet daar niet aan af. Het probleem ontstond met het Zionisme begin 20e eeuw (tevens een oplossing voor "het Jodenprobleem" wat ook GB meende te hebben) en dat is een enorm probleem geworden met de afloop van WOII.quote:Je kunt dus niet stellen dat daar eerst alleen maar arabieren woonden, wiens land in '47-'48 is afgepakt ten gunste van de joden uit Europa. Dat is wat de islamitische propaganda ons probeert wijs te maken, maar het is niet hoe de geschiedenis is.
Een volk kan ook niet tolereren dat je van je land wordt verjaagd en dat je wordt onderdrukt, dan moet maar schieten op de onderdrukkers.quote:Het gaat er volgens mij om dat je als overheid niet kunt tolereren dat je burgers doorlopend worden beschoten met raketten door mannen met bivakmutsen. Daar moet elke overheid iets aan doen.
Of je ziet a la Margaret Thatcher als een misdaad binnen een gezagsgebied, en dan pak je de misdadigers, of je ziet het als een oorlog, en dan schiet je op de strijders en doe je alles om de burgerbevolking te sparen. Niemand neemt Israel kwalijk dat ze schieten op twee mensen met een raketwerper.quote:Als praten niet helpt, dan maar hard optreden. Ik kan Israël daarin wel volgen, alhoewel ik vind dat ze met dit offensief wel erg rücksichtslos tekeer gaan.
Kennelijk mogen ze nog blij zijn dat ze niet standrechtelijke geëxecuteerd zijn en in een greppel gegooid, als ik het zo lees. Het is toch bizar hoe het woord 'Palestijnen' alle rede lijkt weg te nemen bij zoveel mensen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar er woonden gewoon mensen en die zijn eruit gejaagd. De naam of nationaliteit is irrelevant. De Friezen hebben ook geen eigen staat, of de Kantonezen, laat staan de Koerden, de Apache of de Retoromanen. Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op hun eigen plekje.
En dat vinden de Joden dus ook, en laten we wel wezen. Die zaten er heel lang geleden al, nog ver voor Mohammed z'n tijd.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar er woonden gewoon mensen en die zijn eruit gejaagd. De naam of nationaliteit is irrelevant. De Friezen hebben ook geen eigen staat, of de Kantonezen, laat staan de Koerden, de Apache of de Retoromanen. Dat betekent niet dat ze geen recht hebben op hun eigen plekje.
Honderdduizend miljoen jaar geleden, ja. Dit gaat over veertig, over zestig jaar geleden! Kom op, zeg. Alsof er sprake is van een gelijke situatie,quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En dat vinden de Joden dus ook, en laten we wel wezen. Die zaten er heel lang geleden al, nog ver voor Mohammed z'n tijd.
Ik richt mij tot de geen vrede-willende israeliers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:56 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Niet op een nette manier nee, maar met die van jou wel dan? Ik heb van jou toch een hoop hatelijkheden en doodsverwensingen richting de Israeli's gelezen. Is je goed recht hoor, maar daar krijg je ook geen vrede mee.
We zijn inderdaad een halve eeuw verder inmiddels. Tijd om te stoppen met zeuren. "People should know when they're conquered."quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Honderdduizend miljoen jaar geleden, ja. Dit gaat over veertig, over zestig jaar geleden! Kom op, zeg. Alsof er sprake is van een gelijke situatie,...
Vanaf 700 na Christus wonen er dus ook islamitische Arabieren. Dat vind ik persoonlijk ook een tijdsdiepte waarvan je zegt dat er enige wortels geschoten zijn. Dat is dus ook het trieste hieraan: het etiketje "Palestijn" misbruiken om ervan te maken "aangezien Palestina nooit onafhankelijk bestaan heeft, hebben de Palestijnen geen enkel recht meer op hun bezittingen daar"quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En dat vinden de Joden dus ook, en laten we wel wezen. Die zaten er heel lang geleden al, nog ver voor Mohammed z'n tijd.
Moreel gezien zijn hier geen winnaars, daarom doet het me op een emotioneel niveau eigenlijk niets.
Ah... ze moeten maar gewoon accepteren dat ze bezet worden...quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
We zijn inderdaad een halve eeuw verder inmiddels. Tijd om te stoppen met zeuren. "People should know when they're conquered."
Ik richt me op niemand, wat mij betreft blijven ze elkaar nog decennia lang afslachten. Goede televisie.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik richt mij tot de geen vrede-willende israeliers.
niet tot de bevolking
jij richt je in tegenstelling tot mij wel tot de bevolking
Of blijven vechten en in de pan gehakt worden, moeten ze zelf weten.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah... ze moeten maar gewoon accepteren dat ze bezet worden...... Live free or die, hm? Behalve Arabieren dan.
Leg dat eens uit, ik zie het verband namelijk niet...quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:10 schreef Monidique het volgende:
Sja. Dat zeg ik, rechts-conservatief extremisme, op het racistisch af.
Ik ga dat niet uitleggen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:10 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, ik zie het verband namelijk niet...
Nee, daarom niet. Jij weet niet hoe dusdanig ik 'm inschat. Ik leg het niet uit, omdat de uitleg niet standhoudt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hij legt het je niet uit omdat hij je dusdanig dom inschat dat je het na de uitleg nog steeds niet zult begrijpen.
M weet dat ik niet dom ben...quote:Op donderdag 1 januari 2009 16:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hij legt het je niet uit omdat hij je dusdanig dom inschat dat je het na de uitleg nog steeds niet zult begrijpen.
Jep alle aanvallen jegens de burgers nietquote:Op donderdag 1 januari 2009 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
voor de liefhebbers van de waarheid. http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened
oh ja meki, ik dacht dat jij gebanned was? [Forum] Banmeldtopic. Check hier of u nog postrechten hebt.
en veroordeel je de aanvallen op ambassades en op europese joden?
quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Jep alle aanvallen jegens de burgers niet
alle protesten tegen ambassades kan nog wel.
Maar zoalshetis: veroordeel jij de burgerdoden die Israel op zijn geweten heeft?quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
en jij ook nog de beste wensen voor 2009.
Nou ja waarheid.. noem het eerder subjectief-ideologisch bepaalde feiten interpreteren en promotenquote:Op donderdag 1 januari 2009 16:57 schreef zoalshetis het volgende:
voor de liefhebbers van de waarheid. http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened
quote:About Us
Terrorism Awareness Project is a program of the David Horowitz Freedom Center.
For further information contact the Terrorism Awareness Project national director, Jeffrey Wienir.
ik betreur de burgerdoden als deze niks met hamas van doen hebben. absoluut. net zoals ik de burgerdoden van israel betreur.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:26 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Maar zoalshetis: veroordeel jij de burgerdoden die Israel op zijn geweten heeft?
Dat moet wel een goede organisatie zijn, die hebben net Wilders een prijs gegeven.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja waarheid.. noem het eerder subjectief-ideologisch bepaalde feiten interpreteren en promoten
[..]
Als deze niks met het Israelische leger van doen hebben? Of gelden bijkomende vereisten alleen voor Palestijnen?quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:33 schreef zoalshetis het volgende:
ik betreur de burgerdoden als deze niks met hamas van doen hebben. absoluut. net zoals ik de burgerdoden van israel betreur.
Scherp + 1000quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat moet wel een goede organisatie zijn, die hebben net Wilders een prijs gegeven.
ja burgers die niks met het israelische leger van doen hebben.quote:Op donderdag 1 januari 2009 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als deze niks met het Israelische leger van doen hebben? Of gelden bijkomende vereisten alleen voor Palestijnen?
en unbans?quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:50 schreef Triggershot het volgende:
Bans bespreken we niet op het forum.
Voor een korte duurquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:34 schreef B4CO het volgende:
Was jij idd niet gebanned Meki?
Eventueel per pm en zo naar betreffende mods, maar niet in discussietopics.quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en unbans?
just curious, want ik gun het hem wel.
Nee hoor, was alleen nieuwsgierigquote:Op donderdag 1 januari 2009 18:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Voor een korte duur
maar het lijkt wel of je er niet blij mee bent.
juist in dit topic. me dunkt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:00 schreef Specularium het volgende:
In dit topic elkaar gelukkig nieuwjaar wensen.![]()
Ben het er wel mee eens hoor.
dat kan alleen maar als de Palestijnen vrij zijnquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:00 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee hoor, was alleen nieuwsgierig
Happy 2009!
dat we allemaal maar in vrede mogen leven zonder terreurgroepen zoals Hamas enzo
Dat kan pas als ze eerst zelf onderling de boel op orde hebben en niet steeds Israel de schuld geven van hun eigen wanorde en corruptiequote:Op donderdag 1 januari 2009 19:02 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kan alleen maar als de Palestijnen vrij zijn
PALESTINA = FREE
Dus Hamas moet weg?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:02 schreef Meki het volgende:
[..]
dat kan alleen maar als de Palestijnen vrij zijn
PALESTINA = FREE
Nee hoor, dat kan alleen als ze niet bezet en geterroriseerd worden door de israeliers.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:03 schreef B4CO het volgende:
[..]
Dat kan pas als ze eerst zelf onderling de boel op orde hebben en niet steeds Israel de schuld geven van hun eigen wanorde en corruptie
Hamas doet veel in gazaquote:
dus afgezien van de doekjes voor het bloeden, vind jij de hamas een goede groepering?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas doet veel in gaza
bouwt ziekenhuizen en scholen en zit overal
Hamas moet niet weg.
de enige die daar weg moet zijn israel naar hun grenzen tot 1967
Als ze dat wou willenquote:Op donderdag 1 januari 2009 19:12 schreef B4CO het volgende:
Misschien wil Israel geen vrede?
Hamas is een organisatie die scholen en ziekenhuizen en moskeeen bouwt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de afgezien van de doekjes voor het bloeden, vind jij de hamas een goede groepering?
tjsa, zo komen we er nooit uit. israel bouwt ook ziekenhuizen, scholen en staat moskees toe voor 1 miljoen arabische israeliërs.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is een organisatie die scholen en ziekenhuizen en moskeeen bouwt.
Met Hamas is er niks mee.
Alleen wordt israel niet bezet hequote:Op donderdag 1 januari 2009 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tjsa, zo komen we er nooit uit. israel bouwt ook ziekenhuizen, scholen en staat moskees toe voor 1 miljoen arabische israeliërs.
Als Sarkozy het zo erg vind, waarom laat die dan niet ff een paar vliegtuigen overvliegen en een paar voedselpakketten droppen. Alsof Israel die gaat neerknallen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:18 schreef Meki het volgende:
Politiek
Livni meent dat er "geen humanitaire crisis" in Gaza heerst
Een humanitaire wapenstilstand in de Gazastrook is niet nodig, want "er heerst daar geen humanitaire crisis". Dat heeft de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken, Tzipi Livni, donderdag aan haar Franse ambtgenoot Bernard Kouchner gezegd. De toestand in de Gazastrook is "zoals die moet zijn", klonk het.
De bevolking in de Gazastrook, anderhalf miljoen mensen samengepakt op 140 vierkante kilometer, is al geruime tijd het slachtoffer van een economische blokkade. Er heerst gebrek aan zowat alle levensnoodzakelijke middelen, gaande van voedsel tot elektriciteit en medicijnen. Tijdens het zes maanden durende bestand tussen Israël en Hamas stierven in de Gazastrook 262 mensen door een gebrek aan geneesmiddelen. Ook de Franse president Nicolas Sarkozy pleegde donderdag in Parijs overleg met Livni over de jongste "Gaza-crisis". Volgens Livni, een van de architecten van de huidige bommencampagne op Gaza, samen met premier Ehud Olmert en Defensieminister Ehud Barak, volgt Israël een "dubbelstrategie": enerzijds worden de "gematigde" Palestijnen (het pro-Westerse Fatah) gesteund; anderzijds wordt het "extremistische" Hamas militair aangepakt. Volgens Livni wordt "dagelijks bewezen" dat de luchtaanvallen, die meer dan 410 doden eisten, Hamas verzwakken. In het kader van zijn "bemiddelingspogingen" wil Sarkozy maandag naar het Midden-Oosten trekken.
http://www.knack.be/belga(...)n3-article80992.html
maar wel geterroriseerd.quote:
Hebron :quote:Religions:
Definition Field Listing
Jewish 76.4%, Muslim 16%, Arab Christians 1.7%, other Christian 0.4%, Druze 1.6%, unspecified 3.9% (2004)
Interessant.quote:Religions:
Definition Field Listing
Muslim 75% (predominantly Sunni), Jewish 17%, Christian and other 8%
het kan dus wel.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:30 schreef Triggershot het volgende:
Israel :
[..]
Hebron :
[..]
Interessant.
Nee, er worden slechts slechte raketten op afgevuurd.quote:
als jij die vergelijking graag trekt, prima. mij heb je er niet mee, alleen jezelf.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het 3de rijk van Hitler had verdomme ook last van 'terroristen'.
Sorry, maar je weet dat Hamas dagelijks iets anders dan rozenblaadjes afvuurt op Israëlisch grondgebied?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is een organisatie die scholen en ziekenhuizen en moskeeen bouwt.
Met Hamas is er niks mee.
die notabene door de eu betaald worden. we zouden ze eens wat tulpen moeten sturen.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar je weet dat Hamas dagelijks iets anders dan rozenblaadjes afvuurt op Israëlisch grondgebied?
Dat is dan wel de militairen tak van Hamas. Hamas heeft ook veel goeds gedaan voor de regio, idd zoals scholen, zorg enzo.quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sorry, maar je weet dat Hamas dagelijks iets anders dan rozenblaadjes afvuurt op Israëlisch grondgebied?
Sponsert de EU ook nog dat wijf van Arafat in Parijs?quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die notabene door de eu betaald worden. we zouden ze eens wat tulpen moeten sturen.
volgens mij niet meer. arafat had al 900 miljoen aan haar achtergelaten. de nobele man die het beste voor had met zijn volk. maar nog steeds krijgen palestijnen het hoogste bedrag aan subsidie per hoofd van de bevolking.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:03 schreef schatje het volgende:
[..]
Sponsert de EU ook nog dat wijf van Arafat in Parijs?
hamas is toch al jaren bezig met terroristische aanslagen tegen israel?quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:09 schreef Triggershot het volgende:
Wel even voor de duidelijkheid : De militante tak van Hamas heeft pas de macht gegrepen in Gaza nadat Abbas iets heeft gedaan wat tegen Palestijnse grondwet is, hij heeft zonder geldige reden Haniyah ontslagen en een plaatsvervanger aangesteld zonder het parlement te raadplegen. Voor dat Haniyah werd ontslagen als premier van Palestina heeft Hamas niets gedaan, militaire tak niet, sociale tak niet. Niet iets wat de vrede en wapenstilstand in gevaar kon brengen.
Fatah niet anders.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hamas is toch al jaren bezig met terroristische aanslagen tegen israel?
ja, maar je zei dat ze voor het ontslag nog nooit iets hadden aangericht in israel. dus dat begreep ik even niet helemaal.quote:
Vanaf het moment dat ze in een geïnstalleerd coalitie met Fatah regeerden.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, maar je zei dat ze voor het ontslag nog nooit iets hadden aangericht in israel. dus dat begreep ik even niet helemaal.
ik denk niet dat het israel heel erg veel uitmaakt.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat ze in een geïnstalleerd coalitie met Fatah regeerden.
Ik hoop het welquote:Op donderdag 1 januari 2009 20:03 schreef schatje het volgende:
[..]
Sponsert de EU ook nog dat wijf van Arafat in Parijs?
Selectief gezien wel, Fatah lijkt vergeven te zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk niet dat het israel heel erg veel uitmaakt.
waarom? je vindt dat arafat nog niet genoeg gestolen heeft?quote:
totdat ze weer gaan stoken.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Selectief gezien wel, Fatah lijkt vergeven te zijn.
Dat is absoluut waar, maar maakt de organisatie als geheel in mijn ogen niet al te sjiek. Want die scholen die ze stichten, daar worden nou ook niet de liefste liedjes en houding tov de joden/Grote Saten aan de kindertjes geleerd, dat draagt ook niet echt bij aan de verzoening.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:01 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is dan wel de militairen tak van Hamas. Hamas heeft ook veel goeds gedaan voor de regio, idd zoals scholen, zorg enzo.![]()
Helaas heeft nu de militanten tak van Hamas het voor het zeggen.
Maar dat is dus niet gebeurd, tijdens de coalitie Hamas-Fatah heeft Hamas niets gedaan om Israël te provoceren. Het Westen had gepushd om democratisch verkiezingen, Hamas aan de macht is legitiemer dan Fatah. Haniyah was gekozen, Abbas heeft zijn beste vriend opgevolgd. Abbas is tegen de grondwet gegaan door een andere Fatahlid zomaar premier te maken en Hanniyah te ontslaan.quote:
Lood om oud ijzer. Corruptie om blind geweld.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Selectief gezien wel, Fatah lijkt vergeven te zijn.
Dat dus.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Lood om oud ijzer. Corruptie om blind geweld.
Ik had liever gezien dat dat geld toen ten goede kwam aan de Palestijnse bevolking i.p.v. de corrupte Arafat en zijn partij. Terwijl de bevolking lag te kreperen shopte mevrouw Arafat in de duurste modehuizen van Parijs.quote:
en dat doet ze tot de dag van vandaag.quote:Op donderdag 1 januari 2009 20:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat dat geld toen ten goede kwam aan de Palestijnse bevolking i.p.v. de corrupte Arafat en zijn partij. Terwijl de bevolking lag te kreperen shopte mevrouw Arafat in de duurste modehuizen van Parijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |