Het voortdurende afschieten van die flut raketten - uit Iran en Syrie - is een oorlogsdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:
Goed artikel ook op die site van die foto:
''Zelfverdediging en het Israëlische en Nederlandse extremisme
Opinie - Columns
Maandag 05 Januari 2009 12:22
Israël kan de raketten van Hamas met gemak stoppen, bijvoorbeeld door minder VN-recht te schenden, of te voldoen aan enkele VN-resoluties of afspraken bij Annapolis, of door vrijwel elk teken waaruit een serieuze wil tot vrede blijkt; ontmanteling van illegale nederzettingen, stoppen met de uitbreidingen, verplaatsing van de Muur naar de grenzen van 1967, controle op de joodse extremisten op de Westbank, verlichting van de wurggreep op Gaza, erkenning van het democratisch gekozen Hamas, participatie in een serieus vredesproces, ontruiming van de bezette gebieden, of vele andere zaken die gesteund worden door de VN of diens beginselen. Hamas weigerde het staakt-het-vuren te verlengen vanwege het totaal ontbreken van elk teken van vrede over de hele linie. Geen Nederlands medium maakt dat duidelijk.''
van http://www.nieuwsfeit.nl/
" There's Strong. And then there's Army Strongquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:31 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je stelde helemaal geen vraag krullenbol.
[..]
Ik praat niet over vrede, vrede is saai.
Lees het artikel nou maar helemaal door.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:09 schreef rja het volgende:
[..]
Het voortdurende afschieten van die flut raketten - uit Iran en Syrie - is een oorlogsdaad.
In dat opzicht is Hamas zelf de oorlog begonnen.
Wat een vernedering!.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:10 schreef Reki het volgende:
03:01 Three IDF troops killed, one critically wounded by friendly fire in Gaza (Haaretz)
tevens tvp
Er zijn veel one-liner idiots.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat je zegt zit zeker waarheid in. Maarja, als ik kijk hoe sommige mensen tot in den zotten Israel steunen in het onnodig vermoorden van burgers, dan kan ik ook zo'n manier van denken gaan hanteren
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.quote:Het is inderdaad een situatie waar feitelijk geen stabiel fundament gelegd kan worden voor wederzijdse behandeling. In plaats van dat Israel zaken eerlijk verdeeld claimen ze werkelijk alles op voor zichzelf en laten Palestijnen geen andere keuze dan zich te verzetten. Dit kan iedereen inzien.
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"quote:Om dan te stellen dat deze Palestijnen "parasieten" zijn, dan trek ik al snel mijn conclusie hoe zionisten mij zouden noemen als zij hypothetisch gezien een stuk Nederland hadden geannexeerd en ik het daar niet mee eens was.
Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isračl als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er zijn veel one-liner idiots.
Maar de meeste weldenkende 'pro' israel gasten denken dit helemaal niet.
Onnodig onschuldige burgers vermoorden is altijd fout.
Er is naar mijn mening wel verschil tussen collateral damage en expres om half 9 als kinderen naar school gaan extra veel rakketten afschieten...
Wat je ook niet zo veel hoort is dat de IDF papiertjes heeft gedropt op locaties waar wapens verborgen waren, met kreten als GA NU WEG, dit wordt zo gebombardeerd.
Ik denk dat de IDF wel civilian casualties zo min mogelijk wil voorkomen.
[..]
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.
We praten nu inmiddels 30-50 jaar verder. Israel zit er, mensen wonen er, en die gaan niet weg. Dat is een feit. Kun je nog zo lang over discussieren of dit gerechtvaardigd is of niet. Dat is de situatie.
In de afgelopen jaren heeft Israel wel wat concessies gedaan volgens mij; nederzettingen zijn weggehaald in en rondom gaza, leger is daar compleet teruggetrokken.
[..]
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"
en http://www.meforum.org/article/645 is ook heel interessant.
Parasiet gedrag imho.
Laat ik wel een ding voorop stellen, de palestijnse bevolking lijdt. Maar de oorzaak hiervan ligt zeker niet bij Israel alleen, verre van dat zelfs.
Oorlog was de enige optie voor Hamas ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:18 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees het artikel nou maar helemaal door.
Waar ligt die oorzaak dan? Het is toch Israel wat op de dag van de Amerikaanse verkiezingen de wapenstilstand opzegt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Er zijn veel one-liner idiots.
Maar de meeste weldenkende 'pro' israel gasten denken dit helemaal niet.
Onnodig onschuldige burgers vermoorden is altijd fout.
Er is naar mijn mening wel verschil tussen collateral damage en expres om half 9 als kinderen naar school gaan extra veel rakketten afschieten...
Wat je ook niet zo veel hoort is dat de IDF papiertjes heeft gedropt op locaties waar wapens verborgen waren, met kreten als GA NU WEG, dit wordt zo gebombardeerd.
Ik denk dat de IDF wel civilian casualties zo min mogelijk wil voorkomen.
[..]
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Te zeggen dat iedereen dat inziet is een drogreden.
We praten nu inmiddels 30-50 jaar verder. Israel zit er, mensen wonen er, en die gaan niet weg. Dat is een feit. Kun je nog zo lang over discussieren of dit gerechtvaardigd is of niet. Dat is de situatie.
In de afgelopen jaren heeft Israel wel wat concessies gedaan volgens mij; nederzettingen zijn weggehaald in en rondom gaza, leger is daar compleet teruggetrokken.
[..]
Lees http://www.likud.nl/press40.html "Arafat's corruption: the source of Palestinian suffering?"
en http://www.meforum.org/article/645 is ook heel interessant.
Parasiet gedrag imho.
Laat ik wel een ding voorop stellen, de palestijnse bevolking lijdt. Maar de oorzaak hiervan ligt zeker niet bij Israel alleen, verre van dat zelfs.
Een mooi onderbouwd artikel... Maar helaas zeer eenzijdig. Ik vind het jammer dat berichtgeving bijna nooit neutraal en van 2 kanten wordt belicht. Ik ben misschien meer biased naar Israel, maar ik zie hun fouten ook heel goed.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:00 schreef Verluste het volgende:
Goed artikel ook op die site van die foto:
''Zelfverdediging en het Israëlische en Nederlandse extremisme
Opinie - Columns
Maandag 05 Januari 2009 12:22
Israël kan de raketten van Hamas met gemak stoppen, bijvoorbeeld door minder VN-recht te schenden, of te voldoen aan enkele VN-resoluties of afspraken bij Annapolis, of door vrijwel elk teken waaruit een serieuze wil tot vrede blijkt; ontmanteling van illegale nederzettingen, stoppen met de uitbreidingen, verplaatsing van de Muur naar de grenzen van 1967, controle op de joodse extremisten op de Westbank, verlichting van de wurggreep op Gaza, erkenning van het democratisch gekozen Hamas, participatie in een serieus vredesproces, ontruiming van de bezette gebieden, of vele andere zaken die gesteund worden door de VN of diens beginselen. Hamas weigerde het staakt-het-vuren te verlengen vanwege het totaal ontbreken van elk teken van vrede over de hele linie. Geen Nederlands medium maakt dat duidelijk.''
van http://www.nieuwsfeit.nl/
De oorzaak ligt zeker niet bij alleen Israel, kun je mooi referen naar de geschiedenis, zie opmerking hierboven, zo duidelijk is dat HELEMAAL niet.quote:Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isračl als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.
Als je niet wil geloven dat Israel anti-vrede is, wellicht helpt het dan als ik een Israëliër quote, bijvoorbeeld Ur Shlonsky:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:57 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Een mooi onderbouwd artikel... Maar helaas zeer eenzijdig. Ik vind het jammer dat berichtgeving bijna nooit neutraal en van 2 kanten wordt belicht. Ik ben misschien meer biased naar Israel, maar ik zie hun fouten ook heel goed.
Ik geloof gewoon niet dat Israel anti-vrede is.
Als joden een ding typisch weten, dan is het wel geld. Het kost simpelweg gigantische bedragen om te verdedigen tegen Hamas. Veel goedkoper is het om vrede te sluiten en concessies & ondersteuning te bieden aan de palestijnen.Zijn er geen nederzettingen in de afgelopen jaren ontmanteld? Waar wordt nu nog uitgebreid in palestijnse gebieden? Wie zegt dat er geen controle is op de extremistische kolonisten? Verlichting van de 'wurggreep' wordt zo gedaan als er geen zelfmoordaanslagen enzo gebeuren.
Het is een vervelende vicious circle. Maar wat moet je dan?"Erkenning van het democratisch gekozen Hamas". Dit vind ik een mooie... Zeer omgedraaide wereld.
Hamas weigert Israel te erkennen en hun doel is ook het uineindelijke herovering van Israel. Zie hun handvest: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas_Handvest
Waar staat dat Israel niet met Hamas heeft geprobeerd te praten?
Israel heeft laatste paar jaar bijna niet met Gaza bemoeit, Hamas gaat maar door. Als ze nou eens een jaartje ophouden met terroriseren, zul je zien dat het hun ten goede komt.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...Grenzen van '67 is makkelijk praten... Israel heeft die grenzen toen geaccepteerd. Het was juist de arabieren die deze grenzen niet accepteren en Israel aanvielen. Israel heeft ze allemaal een pak voor de broek gegeven en juist grotere stukken land van de aggressors veroverd. Toen hebben ze om o.a. strategische redenen, land ingehouden.
Als toendertijd iedereen het had geaccepteerd, was er nu niks aan de hand geweest.
Maar dat is speculatie...
[..]
De oorzaak ligt zeker niet bij alleen Israel, kun je mooi referen naar de geschiedenis, zie opmerking hierboven, zo duidelijk is dat HELEMAAL niet.
Het feit dat je hier zo van overtuigd bent dat israel 100% verantwoordleijk is, zegt meer over jou, dan over de kwestie.
Natuurlijk is het aantal doden scheef, maar je moet niet vergeten dat hier meer speelt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:43 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Waar ligt die oorzaak dan? Het is toch Israel wat op de dag van de Amerikaanse verkiezingen de wapenstilstand opzegt?
"In response, Hamas and others in Gaza again resorted to firing crude, homemade, and mainly inaccurate rockets into Israel. During the past seven years, these rockets have been responsible for the deaths of 17 Israelis. Over the same time span, Israeli Blitzkrieg assaults have killed thousands of Palestinians."
Voorbeeld van een drogreden. Jij zegt nu dat heel gaza in puin ligt? complete onzin en propaganda van jou, zeker met dat plaatje erbij.quote:Het is mijn inziens nogal grof en ongepast om over een compleet bezet gebied wat feitelijk allang in puin ligt pamfletten te verspreiden met vliegtuigen met de mededeling dat het gebombardeerd gaat worden:
Misschien ben ik gek hoor, maar er staat toch:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:51 schreef Salvad0R het volgende:
Israel deaf to truce calls as Gaza battles rage on
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSLS69391620090106
Het lijkt mij dat een leven zonder electriciteit, water en voedsel zoals die van de mensen in de Gazastrook volgens westerse standaarden net ff iets lager ligt als de standaarden van die blitse zionists daar, die de Palestijnen hebben afgesloten van dat alles.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:13 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Natuurlijk is het aantal doden scheef, maar je moet niet vergeten dat hier meer speelt.
Het feit dat er zo weinig Israelische doden vallen, ligt meer aan de inventiviteit en maatregelen van de Israeli's. Elk huis in Israel heeft dikke schuilkelders.. Bij binnenkomende raketten gaan direct sirene's af en hebben ze ongeveer 30 seconden om schuil kelders in te duiken.
Mensen leven constant in angst. Zitten soms uren onder de grond. Hebben naar westerse standaarden 'geen leven'.
Geen enkel westers land zou dit accepteren.
Het gekke is dat Israel dit juist de afgelopen 8 jaar WEL heeft getolereerd in hoop de vicious circle te doorbreken en dat er vrede zal komen.
[..]
Voorbeeld van een drogreden. Jij zegt nu dat heel gaza in puin ligt? complete onzin en propaganda van jou, zeker met dat plaatje erbij.
En wat betreft de oorzaak van dit allen...
Er zijn heel veel partijen indirect en direct bij betrokken die allen een schuld dragen.
Maar direct betrokken zijn voor mij; Israel, Egypte, Jordanie, PLO, Hamas.
De palestijnse bevolking heeft hier mede aan bijgedragen door de PLO & Hamas te steunen.
Net zoals de Duitsers wel mede verantwoordelijk zijn voor de Nazi's. Dat wil niet zeggen dat ze net als vele duitsers toen in een zeer lastig parket zitten en het zeer moeilijk is om er wat aan te doen.
Weer een drogreden; generalisatie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Als je niet wil geloven dat Israel anti-vrede is, wellicht helpt het dan als ik een Israëliër quote, bijvoorbeeld Ur Shlonsky:
"Terrorize the civilian population, assuring maximal destruction of property and cultural resources… The daily life of the Palestinians must be rendered unbearable: They should be locked up in cities and towns, prevented from exercising normal economic life, cut off from workplaces, schools and hospitals, This will encourage emigration and weaken the resistance to future expulsions."
Het is niet dat Hamas Israel is binnengevallen en in elke straat en steeg in Israel vecht, he. Het is een offensief van Israel in gebieden die niet van hun zijn. Begrijp je dat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:17 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Misschien ben ik gek hoor, maar er staat toch:
Hamas vowed to fight on in "every street, every alley" and threatened to fire more missiles across the border into Israel. Threats to resume suicide bombings have yet to materialize.
Kun je wel een mooie kop op je bericht neer zetten, maar wat heb je dan bereikt als je nu meer stopt ? zij gaan toch gewoon door?
Doorgaans vind je geen KKK members als professor aan de universiteit van Genčve.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:22 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Weer een drogreden; generalisatie.
Omdat een enkeling het zo zegt dan is het zo?
Er lopen nog steeds KKK members rond in USA, Dus alle amerikanen zijn racisten...
Is een zelfde soort onzin redernatie.
Ik geloof echt wel dat een zooi extremisten rondlopen die dat echt denken. Maar het gros van de bevolking & regering van Israel is pro peace.
Wie zegt dat dan? Je hoort zo vaak berichten van geen water en geen voedsel.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat een leven zonder electriciteit, water en voedsel zoals die van de mensen in de Gazastrook
volgens westerse standaarden net ff iets lager ligt als de standaarden van die blitse zionists daar, die de Palestijnen hebben afgelopen van dat alles.
Er waren meerdere pamfletdroppingen geweest.quote:En wat betreft dat plaatje, dat komt van Reuters.com en is weldegelijk een foto van de betreffende pamflet-drop van laatst.
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten op Israel.quote:Het is niet dat Hamas Israel is binnengevallen en in elke straat en steeg in Israel vecht, he. Het is een offensief van Israel in gebieden die niet van hun zijn. Begrijp je dat?
Misschien niet in Genčve, maar er zaten zeker wel een paar prominente en intelligente mensen in de KKK.quote:Doorgaans vind je geen KKK members als professor aan de universiteit van Genčve.
Het is toch echt het Reuters artikel waarin wordt gesteld dat het merendeel van de gebieden in Gaza geen water, voedsel en electriciteit hebben.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:39 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan? Je hoort zo vaak berichten van geen water en geen voedsel.
Laat eens wat bewijzen zien dan? Waarom zie je in beelden nooit mensen met dikke buiken en kapotte kleren, gigantische armoede, etc ?
Verder is het ook een kromme vergelijking als je het hebt over de huidige oorlogssituatie.
Want dit is tijdelijk, terwijl de raketinvallen iets is wat al 8 jaar bezig is.
[..]
Er waren meerdere pamfletdroppingen geweest.
Overigens verzwak je het argument wat ik maak niet -> Israel probeert zo min mogelijk civilian casulties te veroorzaken. Of het al in puin ligt of niet, maakt niet veel uit.
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten op Israel.
Dat wil niet zeggen dat ik de huidige uitvoering goedkeur, maar als je in de schoenen staat van Israel, moet je wat...
[..]
Misschien niet in Genčve, maar er zaten zeker wel een paar prominente en intelligente mensen in de KKK.
Graaf even nog wat dieper. En dan is het de schuld van de Engelsen. Zij hadden er voor moeten zorgen dat de Palestijnen een eigen staat hadden moeten krijgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 02:26 schreef Verluste het volgende:
[..]
Welja, gooi het maar op eigen verantwoordelijkheid he... De oorzaak ligt juist bij Isračl als je even doordenkt en doorgraaft in de Geschiedenis van de afgelopen 60 jaar.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:39 schreef Yogibearrr het volgende:
[..]
Doel van de invasie is het voorkomen van nog meer raketten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |