abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64717259
Begin nu een circel redernatie.. Maar goed. laatste post voor vannacht :p
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 05:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarbij je volledig negeert dat verkeer van goederen en mensen al beperkt is sinds die tijd,
Dit was eerst wel veel vrijer, maar er waren veel terroristische bom aanslagen in bijv. Jurasalem en Tel-Aviv. Dit kwam uit de palestijnse gebieden... Dus werd die dichtgegooid.
quote:
de mensen in Gaza geen zeggenschap hebben over hun luchtruim en de zee. De haven van Gaza is sinds de "ontruiming" een spookstad.
Hier heb ik zo even geen duidelijke bronnen voor. Maar ik neem aan dat er heel veel wapens in gaza werden gesmokkeld via de haven en vliegtuigen.
Waarom ze dan geen controle op het water doen zodat er toch vrije trade kan plaatsvinden vind ik een terechte interressante vraag waar ik antwoord op ga zoeken.
quote:
Je gaat voorbij aan het geweld dat Israel heeft gebruikt, zoek operatie Summer Rain maar op bijvoorbeeld.
Zoek ik op.
quote:
Je gaat voorbij aan het doelgericht doden van hamasleden, mensen die door de bevolking gekozen zijn als hun vertegenwoordigers.
Hitler werd ook democratisch gekozen...
Het feit dat ze volksvertegenwoordigers zijn, maakt het des te erger. Deze mensen predikeren voor de vernietiging van Israel en alle Joden wereldwijd. En niet te vergeten, Islamitische wereldheerschappij.

Dit zijn de brainwashers die het juist verzieken voor de rest.
quote:
Je gaat voorbij aan de wapenstilstand waarin Israel haar woord verbrak en de grenzen dichtbleven.
Ik kan niet met genoeg zekerheid zeggen of dit waar is of niet. En als je eerlijk bent jij ook niet. Duidelijke informatie hierover heeft vaak 2 kanten. Zijn grenzen hele tijd dichtgeweest? Tijdelijk dichtgeweest? Kon niemand in en uit? Egyptische kant ook?
quote:
Je gaat voorbij aan het ontzeggen door Israel van hulpgoederen aan Gaza. De vrachtwagens met medicijnen en voedsel die werden teruggestuurd.
Ik zie ook beelden van de andere kant die zegt dat hulpgoederen wel worden doorgestuurd...
Ik weet niet wie ik hier in moet geloven.

Dit is wel een ding wat Israel verkeerd doet idd, hulpgoederen moeten gewoon streng worden gecontroleerd en dan direct worden doorgestuurd. Het uberhaubt zomaar tegenhouden is evil.
quote:
Je vergeet het bombardement op de electriciteitscentrale van Gaza waardoor alles van ziekenhuizen tot water en zuiveringsinstalaties gebrek aan electriciteit hebben. enz.
Hier heb je wel een punt.
Ik vind het argument van Israel Bullshit:
The Israeli army, in a statement, defended the attack, saying the power plant was targeted "in order to disrupt the activities of the terror infrastructure involved directly and indirectly in the abduction of Corporal Shalit."
Is die nog steeds kaput?
Waar komt de electriciteit dan vandaan? van Israel? Gesubsideerd?
quote:
Israel voert al jaren een beleid van collectieve straf in Gaza. Compleet met represaille-acties zoals we die alleen kennen van verdrukkingsregimes uit het verleden.

Het is nooit genoeg en ze blijven doorgaan met terroriseren inderdaad. Alleen heb ik een andere opvatting over wie "ze" zijn dan jij hebt.
Zoals ik in de eerste regel al zei. Dit is een circel redernatie, voor elke actie kwam er een reactie en daarop weer een reactie.

Voor mij heeft zeuren over het verleden weinig zin. Israel is er en blijft er en zal niet veel land terug geven.
Je kunt gaan discussieren of dat terecht is of niet, maar dat is nu eenmaal de situatie die voorgangers van de huidige leiders veroorzaakt heeft.

Ik zie een optie voor de palestijnen
een nette politie force opzetten, alle illegale wapens en rakketen inleveren, israel accepteren als buurman en met ze rond de tafel gaat zitten.
Ik denk dat de grenzen dan langzaam zullen opengaan, haven en luchtruim zal open gaan. Economie zal groeien. etc. Vertrouwen moet opnieuw worden opgebouwd en dat heeft tijd nodig.

Ik zie geen opties voor Israel
Volgens mij hebben ze oprecht vele opties bewandeld, maar elke keer bedrogen uitgekomen.

Wat kan Israel nu wel doen?

(edit: Israel kan veel dingen verbeteren, zoals enkele punten hierboven, maar dit zal niets meer zijn dan een kleine verlichting, en niet een eindoplossing)

[ Bericht 1% gewijzigd door Yogibearrr op 06-01-2009 06:12:17 ]
pi_64717267
quote:
Hamas puts Gazans in danger by drawing IDF into urban warfare
By Avi Issacharoff

Hamas has thus far avoided direct clashes with Israel Defense Forces troops, preferring instead to take refuge in densely populated civilian neighborhoods, Palestinians sources said yesterday.

Hamas, they said, prefers to shoot from between houses, leaving local civilians to absorb the IDF's retaliatory strikes. Yesterday, two Palestinian families were killed by IDF fire.

The sources were highly critical of Hamas, saying its promises of fierce resistance to any Israeli ground incursion have proven empty.

According to the Hamas-run Health Ministry, 120 Palestinians have been killed since the ground operation began, the vast majority of them civilians, including 35 children and 18 women. Palestinian sources said the high ratio of civilian to militant casualties stems from Hamas' decision to have its fighters take refuge in civilian quarters rather than meeting the IDF ob the outskirts.

Hamas has used snipers against Israeli troops and laid ambushes for them, but is not sending large forces into open areas where the IDF's numerical edge could prove decisive, the sources added. The IDF, for its part, has thus far declined to enter densely populated neighborhoods. Nevertheless, Hamas spokesman Abu Obeida continued to insist yesterday that the "defeat of the Zionist army is closer than ever."

The sources also said that senior Hamas officials have been spotted more than once wandering around the maternity ward of Gaza City's Shifa Hospital and even using the hospital to hold press conferences, on the theory that it offers a safe haven from Israeli fire. For the same reason, Hamas forces have taken refuge near buildings that serve as headquarters for various international organizations, such as the Red Cross and the United Nations. Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 07:08:04 #63
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64717413
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 06:00 schreef Yogibearrr het volgende:

Voor mij heeft zeuren over het verleden weinig zin.
Sorry maar zeuren over het verleden?

Jij stelt dat ondanks dat Israel de nederzettingen in Gaza ontruimt heeft de Palestijnen "doorgaan met terrorizeren".

Ik reageer daarop met voorbeelden hoe Israel de afgelopen jaren de bevolking van Gaza heeft behandeld. Iets wat imo niks anders dan staatsterreur is geweest. Maar hoewel jij zelf teruggaat tot de tijd van de ontruiming is het "zeuren over het verleden" als anderen het doen? Wow!

Kijk wat je hier zegt:
quote:
voor elke actie kwam er een reactie en daarop weer een reactie.
..ligt al dichter bij de realiteit.
quote:
Ik zie geen opties voor Israel
Volgens mij hebben ze oprecht vele opties bewandeld, maar elke keer bedrogen uitgekomen.
Het Arab Peace Initiative ligt er al sinds 2002. Alles wat Israel zegt te willen, plus erkenning door de Arabische wereld, normale betrekkingen en vrede.
  † In Memoriam † dinsdag 6 januari 2009 @ 07:26:50 #64
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64717507

Cenk heeft meestal wel zinnige opmerkingen.
pi_64717517
Hamas handvest, hoodfstuk 13:
quote:
Initiatives, and so-called peaceful solutions and international conferences, are in contradiction to the principles of the Islamic Resistance Movement. Abusing any part of Palestine is abuse directed against part of religion. Nationalism of the Islamic Resistance Movement is part of its religion. Its members have been fed on that. For the sake of hoisting the banner of Allah over their homeland they fight. "Allah will be prominent, but most people do not know."

Now and then the call goes out for the convening of an international conference to look for ways of solving the (Palestinian) question. Some accept, others reject the idea, for this or other reason, with one stipulation or more for consent to convening the conference and participating in it. Knowing the parties constituting the conference, their past and present attitudes towards Moslem problems, the Islamic Resistance Movement does not consider these conferences capable of realising the demands, restoring the rights or doing justice to the oppressed. These conferences are only ways of setting the infidels in the land of the Moslems as arbitraters. When did the infidels do justice to the believers?

"But the Jews will not be pleased with thee, neither the Christians, until thou follow their religion; say, The direction of Allah is the true direction. And verily if thou follow their desires, after the knowledge which hath been given thee, thou shalt find no patron or protector against Allah." (The Cow - verse 120).

There is no solution for the Palestinian question except through Jihad. Initiatives, proposals and international conferences are all a waste of time and vain endeavors. The Palestinian people know better than to consent to having their future, rights and fate toyed with. As in said in the honourable Hadith:

"The people of Syria are Allah's lash in His land. He wreaks His vengeance through them against whomsoever He wishes among His slaves It is unthinkable that those who are double-faced among them should prosper over the faithful. They will certainly die out of grief and desperation."
Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 08:26:36 #66
145738 superworm
is erbij
pi_64718012
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:26 schreef NorthernStar het volgende:

Eens. Heb 'm gefavorite
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64718053
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:26 schreef NorthernStar het volgende:

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 08:34:57 #68
145738 superworm
is erbij
pi_64718099
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:27 schreef CeeJee het volgende:
[..]

Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.
Ah lul toch niet, kom op nou. Hamas heeft al tienduizend keer het bestand van '67 aangeraden, maar het enige wat Israel al acht jaar doet, is de bankschroeven stukje bij beetje verder aandraaien.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64718343
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:30 schreef John.Milton het volgende:

In mijn ogen moet Israel Palestijnen de ruimte bieden, hoe dat precies ingericht dient te worden is een ander vraagstuk waar iedereen ook zijn eigen mening over heeft. Allereerst dient er een basis hiervoor te ontstaan en dat is op dit moment nog heel ver weg.
Euh....jordanie? gelegen op 80% van het israelisch grondgebied.
pi_64718380
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 02:07 schreef Verluste het volgende:
Dit is trouwens het hele artikel, ik weet dat het veel tekst is, maar het is toegangkelijk geschreven en goed onderbouwd: blahblahblah
Zegt die hypocriet dat je geen afbeeldingen mag plaatsen en "nietszeggende onelines" gaat die zelf een telefoonboek aan tekst knippen en plakken. Plaats dan een link
pi_64718429
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64718529
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:34 schreef superworm het volgende:

[..]

Ah lul toch niet, kom op nou. Hamas heeft al tienduizend keer het bestand van '67 aangeraden, maar het enige wat Israel al acht jaar doet, is de bankschroeven stukje bij beetje verder aandraaien.
Wanneer heeft Hamas iets voorgesteld voor een permanente oplossing en niet een tijdelijke hudna ?
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 09:06:41 #73
145738 superworm
is erbij
pi_64718553
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:05 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Wanneer heeft Hamas iets voorgesteld voor een permanente oplossing en niet een tijdelijke hudna ?
Volgens mij in 2000 al, ze wilden toen de '67-grenzen aanhouden en 2 separate staten. Wilde Israël niet.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64718694
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:34 schreef superworm het volgende:

[..]

En Arafat had in 2000 dé kans om de boel recht te trekken, maar deed het niet....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage dinsdag 6 januari 2009 @ 09:17:38 #75
145738 superworm
is erbij
pi_64718722
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En Arafat had in 2000 dé kans om de boel recht te trekken, maar deed het niet....
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_64718742
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:27 schreef CeeJee het volgende:
[..]

Met zulke standpunten komt er nooit vrede.
pi_64718802
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:

[..]

Hij was ziek toch?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:23:04 #78
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64718812
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 06:05 schreef damian5700 het volgende:
"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."

"2nd platoon, you will be performing Operation Get Behind the Darkies. And try not to get yourselfs killed for Gods' sake!"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_64718860
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."

"2nd platoon, you will be performing Operation Get Behind the Darkies. And try not to get yourselfs killed for Gods' sake!"
Die Hamas lui hebben het maar goed voor met de Palestijnse bevolking
pi_64718923
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:06 schreef superworm het volgende:

[..]

Volgens mij in 2000 al, ze wilden toen de '67-grenzen aanhouden en 2 separate staten. Wilde Israël niet.
Mede gesteund door Amerika in dit besluit. Amerika is heeft dikke vingers in de besluiten die Israel neemt.
pi_64719037
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:

[..]

En Rabin ook, het frustrerende is dat ze er zo dichtbij waren.... Maar goed, als je de geschiedenis leest van Israël en de voorlopers van de staat Israël zelf, dan zie je toch ook vaak de naam van het koloniale Engeland voorbij komen, die hebben alles en iedereen daar ook aan hun lot overgelaten.. Maar even terig naar het heden, er zijn een paar akkoorden die als handvat kunnen dienen voor een stabiele situatie, maar dat zal wel wat tijd kosten van zowel de VS (Obama heeft misschien een geniaal plan?) en de EU, tijd die ze nu met de economische crisis etc niet echt hebben naar mijn idee..

Maar vooral de laatste tijd is het in mijn ogen toch vooral de radicale fractie van de Palestijnen die de boel keer op keer verzieken met die raketten etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64719654
  • 10:50 Palestinian medics: IAF strike kills 3 at UN school (AP)
  • 10:39 Three Qassam rockets fired from Gaza hit open areas in western Negev (Israel Radio)
  • 10:18 IDF officer killed in Gaza ground operation (Haaretz)
  • 10:09 Oil above $48 as investors eye Gaza conflict, OPEC (AP)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:07:48 #83
    240154 neilyoung
    Living On Sugar Mountain
    pi_64719868
    R.I.P. IDF soldiers.
    Nowadays Clancy can't even sing.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:16:57 #84
    240154 neilyoung
    Living On Sugar Mountain
    pi_64720139
    Gaza rocket hits 30km from Tel Aviv, wounding three-month-old
    By Haaretz Service

A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.

The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.

Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."

Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.

Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.

Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.

Op Baby's schieten Hamas
    pi_64720952
    quote:
    11:25 Egypt denies doctors entry to Gaza Strip (AP)
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:51:20 #86
    137562 rakotto
    Anime, patat en video games
    pi_64721113
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
    Gaza rocket hits 30km from Tel Aviv, wounding three-month-old
    By Haaretz Service

A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.

The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.

Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."

Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.

Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.

Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.

Op Baby's schieten Hamas
    Op Baby's schieten Israel
    All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
    pi_64721140
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

Op Baby's schieten Israel
    Kun jij je ava niet even veranderen? Ik denk de hele tijd dat je Meki bent.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 10:55:20 #88
    111909 B4CO
    PanneNkoek
    pi_64721229
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kun jij je ava niet even veranderen? Ik denk de hele tijd dat je Meki bent.
    Hij reageert iig ook hetzelfde
    Trotse papa van Eden
    pi_64721264
    heb eigenlijk een andere vraag.
    hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
    Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
    onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
      dinsdag 6 januari 2009 @ 11:03:35 #90
    240154 neilyoung
    Living On Sugar Mountain
    pi_64721440
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 10:56 schreef Aagjekat het volgende:
    heb eigenlijk een andere vraag.
    hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
    Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
    Ik zou trots zijn dat mijn zoon tegen die terroristen vocht.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')