Met zulke standpunten komt er nooit vrede.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:27 schreef CeeJee het volgende:
Hamas handvest, hoodfstuk 13:
[..]
Dat is het standpunt van de verkozen regering van de Palestijnen m.b.t. vredesinitiatieven.
Hij was ziek toch?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.
"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."quote:Op dinsdag 6 januari 2009 06:05 schreef damian5700 het volgende:
Die Hamas lui hebben het maar goed voor met de Palestijnse bevolkingquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
"1st platoon, you will be performing the all important Operation Human Shield. Be prepared to accept heavy losses."
"2nd platoon, you will be performing Operation Get Behind the Darkies. And try not to get yourselfs killed for Gods' sake!"
Mede gesteund door Amerika in dit besluit. Amerika is heeft dikke vingers in de besluiten die Israel neemt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:06 schreef superworm het volgende:
[..]
Volgens mij in 2000 al, ze wilden toen de '67-grenzen aanhouden en 2 separate staten. Wilde Israël niet.
En Rabin ook, het frustrerende is dat ze er zo dichtbij waren....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, maargoed, die heeft daarvoor ook met z'n leven betaald.
quote:11:25 Egypt denies doctors entry to Gaza Strip (AP)
Op Baby's schietenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
Gaza rocket hits 30km from Tel Aviv, wounding three-month-old
By Haaretz Service
A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.
The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.
Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."
Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.
Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.
Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.
Op Baby's schieten![]()
![]()
Hamas
![]()
![]()
Hij reageert iig ook hetzelfdequote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kun jij je ava niet even veranderen? Ik denk de hele tijd dat je Meki bent.
Ik zou trots zijn dat mijn zoon tegen die terroristen vocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:56 schreef Aagjekat het volgende:
heb eigenlijk een andere vraag.
hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
Van wat ik ervan begreep is het verschillend.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:56 schreef Aagjekat het volgende:
heb eigenlijk een andere vraag.
hoe denkt men in Israel erover, bedoel , ik ,als moeder zijnde, zou opgegeven moment denken, waarom moet mijn zoon of dochter.steeds weer die oorlog in, is er een groot draagvlak,(heb eens een documentaire gezien, dat men er goed zat van was, maar ook maar werden gestuurd)
Bedoel dus nu even niet ,,,met als Hamas dit of dat, nee, gewoon een vraag over, hoe denkt men erover,
Beste post tot nu toe komt uit het vorige topic. De positie van de Palestijnen in de conflict is gewoon bij voorbaat kansloos. Men weet dat ze militair zwaar de underdog zijn en dat ze ook politiek nauwelijks gesteund zullen worden door het buitenland aangezien Hamas als vertegenwoordiger van alle inwoners van Gaza wordt gezien en dit nou eenmaal een organisatie is met terroristische gedachtes.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:35 schreef Verluste het volgende:
[..]
Hamas is de partij van de wanhoop, ik geloof dat de meerderheid van het Palestijnse volk die op Hamas heeft gestemd ook niets liever wil dan dat deze situatie niet meer bestaat (lees: niet opgelost, maar niet meer bestaat, omdat oplossing onmogelijk is gebleken in het verleden).
De Palestijnen, vooral op de Gazastrook hebben geen leven. Geen werk, geen vrijheid en amper voorzieningen. Kortom: geen toekomst en verregaande marginalisering ten opzichte van de omliggende regio's. Dit heeft niks met eigen verantwoordelijkheid te maken maar alles met externe factoren. Ik noem de zeeblokkade waardoor Internationale handel onmogelijk is, etc.
Ze hebben enkel elkaar en met elkaar willen ze ze zich sterk voelen tegen de bezetter, vandaar ook de grote aanhang van Hamas en homonisering in gedachtegoed. De Gazanen maakt het niks uit of de rest van de wereld ze bestempelen als goed of kwaad, of als moreel of immoreel, de rest van de wereld heeft generaties lang niks voor ze kunnen betekenen. De internationale politiek faalt keer op keer om hun lot te verbeteren. En internationale politiek hebben ze heel hard nodig, dat weten ze zelf ook omdat ze niks voor stellen.
Maar op de een of andere manier is dit geoorloofd want ze "vechten tegen de onderdrukking" zoals sommigen sympathisanten het hier in het westen noemen, maar als Israël ondanks de inzet van precisie munitie een burger raakt is het meteen volkerenmoord en genocide.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:16 schreef neilyoung het volgende:
Gaza rocket hits 30km from Tel Aviv, wounding three-month-old
By Haaretz Service
A 3-month-old baby was lightly wounded Tuesday in a Grad rocket attack on Gedera, 30 kilometers from Tel Aviv, as Palestinian militants continued the cross-border fire that Israel has sought to halt in its 11-day assault on Hamas in Gaza.
The rocket struck a road in the southern city, close to residential housing, in the first such attack on Gedera. The baby sustained wounds from shards of glass that hit her face, and was subsequently taken to a hospital for treatment. Four people were also treated for shock, including the 3-month-old's mother.
Ofir Frinsky, a Magen David Adom emergency services paramedic, told Haaretz that, "We have been prepared in Gedera for a long time. We heard the alert and headed out with reinforcements to the scene."
Gaza militants fired at least nine other rockets into Israel on Tuesday, causing neither casualties nor property damage. They hit the western Negev, and the southern towns of Netivot and Ofakim.
Over 40 Qassam and Grad rockets were fired Monday from Gaza at southern Israel striking Ashkelon, Ashdod, Sderot, Kiryat Malakhi, near Ofakim, Netivot and Be'er Sheva.
Hamas also fired rockets at the area between Ashdod and Gedera on Monday. A number of people in Sderot were treated for shock, and in Ashdod a rocket nearly destroyed a kindergarten.
Op Baby's schieten![]()
![]()
Hamas
![]()
![]()
editquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar op de een of andere manier is dit geoorloofd want ze "vechten tegen de onderdrukking" zoals sommigen sympathisanten het hier in het westen noemen, maar als Israël ondanks de inzet van precisie munitie een burger raakt is het meteen volkerenmoord en genocide.Een zakenvriend van mijn vader in Israël vroeg zich laatst ook wanhopig af wat ze als Israeli's dan nog wel konden doen, behalve een grondoffensief, als je elke dag moet bellen met je dochter om te horen of er niet toevallig een raket op hún huis is terecht gekomen.
Was het maar zo zwartwit, er zitten jammergenoeg zoveel gematigde mensen in beide kampen die door de extremisten aan beide kanten de hoek in getrokken worden, dat er volgens mij geen kant en klaar recept is voor vrede.. Dat dacht die Bush nog even in een jaartje te kunnen ritselen, nou we zien nu wel hoe goed dat gaat..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef neilyoung het volgende:
[..]
Linkse mensen hebben in hun kop gezet dat de Hamas terroristen vrijheidsstrijders zijn en Israëlische Joden vieze onderdrukkers krijg je er ook niet uit.
17 doden in 7 jaar, en hij belt elke ochtend met z'n dochter om te kijken of ze nog leeft? Wat een dramaqueen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef fruityloop het volgende:
Een zakenvriend van mijn vader in Israël vroeg zich laatst ook wanhopig af wat ze als Israeli's dan nog wel konden doen, behalve een grondoffensief, als je elke dag moet bellen met je dochter om te horen of er niet toevallig een raket op hún huis is terecht gekomen.
Hij kon moeilijk zegen, na mijn periode is het alleen maar ergerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Was het maar zo zwartwit, er zitten jammergenoeg zoveel gematigde mensen in beide kampen die door de extremisten aan beide kanten de hoek in getrokken worden, dat er volgens mij geen kant en klaar recept is voor vrede.. Dat dacht die Bush nog even in een jaartje te kunnen ritselen, nou we zien nu wel hoe goed dat gaat..
Zal ik 17 mensen in jou wijk uit moorden, kijken hoe je reageertquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
17 doden in 7 jaar, en hij belt elke ochtend met z'n dochter om te kijken of ze nog leeft? Wat een dramaqueen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |