Eigenlijk is het dus helemaal niet nodig om het geleidelijk aan op te bouwen? Of heb je hiervoor al veel vaker een marathon gelopen?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
quote:
Ik heb dus precies hetzelfde. Waarschijnlijk van het weekend nog een lange duurloop en kijken of ik de 20 kilometer aan kan tikken. Dat zou me een stuk zekerder maken.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:59 schreef Innocence het volgende:
Mijn laatste post:
[..]
Eigenlijk is het dus helemaal niet nodig om het geleidelijk aan op te bouwen? Of heb je hiervoor al veel vaker een marathon gelopen?
Vertel!![]()
Ik zit namelijk nog even te dubben wat het beste voor mij is. Heb nog nooit meer dan 16 km gelopen en wil CPC doen. kan dus deze week 17 a 18 km lopen en dan begin volgende week 20. Dan lukt die 21 natuurlijk ook wel.
Maar zou natuurlijk ook alleen deze week een keer lang kunnen lopen of helemaal niet en dan weer wat kortere afstanden op snelheid. Heb ik weinig/veel minder kans dat ik wat overbelast en die CPC is toch wel het einddoel.
Je lichaam train je niet echt met 1 keer die 20 km lopen, het is alleen fijn om vantevoren te weten dat je het kan.
Graag reacties!
Dat had ik ook jaquote:Op maandag 3 maart 2008 15:56 schreef filmfreek het volgende:
Als je 16 kilometer kunt lopen, kun je 21 ook wel. Het is vooral mentaal fijn om zeker te weten "dat je het kan", maar ik denk dat je het wat je lichaam en spieren betreft nu ook al wel kan. Gewoon lekker lopen, en als je toch niet voor een tijd gaat gewoon zien hoe het gaat!
Dat had ik tijdens mijn studie in Zweden.. Denk je de eerste heuvel over te zijn.. gaat ie gewoon 1,5 kilometer vals plat omhoogquote:Op maandag 3 maart 2008 14:17 schreef annoh het volgende:
Ik ga met pasen in utrecht een 5km lopen met een vriendin, in Utrecht (Jaarbeursloop). Verder ben ik lui en heb ik geen zin om hard te lopen want hier in Engeland waait het als en gek en hebben ze allemaal heuvels, bah!
Daar ben ik ookquote:Op maandag 3 maart 2008 14:17 schreef annoh het volgende:
Ik ga met pasen in utrecht een 5km lopen met een vriendin, in Utrecht (Jaarbeursloop).
Ja schoenen wordt nog wel een probleem denk ik...quote:Op maandag 3 maart 2008 18:41 schreef FJD het volgende:
Belangrijke tip ter voorkoming van blessures is ook om goed schoeisel te kopenen verder natuurlijk heel rustig beginnen. Zoek eens op wat beginnerschema's (1min hardlopen, 1 minuut wandelen, etc.) dan leg je in 9 weken een goede basis voor een goede 5km. Het begin is moeilijk maar vooral doorzetten, als je eenmaal tussen de 10 en 20km kunt lopen dan wordt het echt gaaf; dan komen alle leuke wedstrijden binnen je bereik en dan ben je binnen no time verslaafd
[..]
Dat had ik ook jaIk had twee zondagen voor de halve van Adam al 21km in 02:05:00 gelopen en op de laatste zondag ruim 20km in 01:55:00. Ik wist dus dat ik het in m'n benen had en dat ik het zeker kon gaan halen
Jij ook in engelandquote:Op maandag 3 maart 2008 14:17 schreef annoh het volgende:
Ik ga met pasen in utrecht een 5km lopen met een vriendin, in Utrecht (Jaarbeursloop). Verder ben ik lui en heb ik geen zin om hard te lopen want hier in Engeland waait het als en gek en hebben ze allemaal heuvels, bah!
Ik heb serieus een jaar lang met gympjes gelopen, ging perfect en nergens last van. Het grootste probleem komt pas als je afstanden langer worden, je frequentie hoger en de klap op je benen groter. Als het kan, zou ik inderdaad voor schoenen met goede demping gaan, alleen al omdat hardlopen naast die schoenen voor de rest toch geen geld hoeft te kostenquote:Op maandag 3 maart 2008 21:27 schreef Lakai het volgende:
[ afbeelding ]
dat model is het
Maar de binnenkant zit me als gegoten...daar krijg ik geen last van (blaren ofzo)
Ik maak me alleen zorgen over de demping etc.
Precies, hoeft, er zijn toch behoorlijk wat mensen die aan mijn sporten verdienen. Vanmiddag bij de run2day heb ik me ook laten verleiden tot een nieuw shirtje. En tja, dan wil je toch gelijk 1 van de betere dingen, dus werd het adistar a 50 euro. Dan sportdrank (waar ik eigelijk voor kwam) en een baar energierepen en ik ben weer 70 euro lichter.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:43 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik heb serieus een jaar lang met gympjes gelopen, ging perfect en nergens last van. Het grootste probleem komt pas als je afstanden langer worden, je frequentie hoger en de klap op je benen groter. Als het kan, zou ik inderdaad voor schoenen met goede demping gaan, alleen al omdat hardlopen naast die schoenen voor de rest toch geen geld hoeft te kosten
Ik liep een uurtje op gympen (1e keer lopen) en kon de dag erna bijna niet meer lopen van de spierpijnquote:Op maandag 3 maart 2008 21:43 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb serieus een jaar lang met gympjes gelopen, ging perfect en nergens last van. Het grootste probleem komt pas als je afstanden langer worden, je frequentie hoger en de klap op je benen groter. Als het kan, zou ik inderdaad voor schoenen met goede demping gaan, alleen al omdat hardlopen naast die schoenen voor de rest toch geen geld hoeft te kosten
Ja dat wil ik dus ook zeker doen!quote:Op maandag 3 maart 2008 22:50 schreef Zotheid het volgende:
Hardloopschoenen zijn natuurlijk stukken beter om blessures te voorkomen. En zeker in een blessuregevoelige sport als deze is het erg handig om daar rekening mee te houden.
Als er echt problemen met de demping zijn, voel je dat vanzelf hoor!quote:Op maandag 3 maart 2008 21:27 schreef Lakai het volgende:
[ afbeelding ]
dat model is het
Maar de binnenkant zit me als gegoten...daar krijg ik geen last van (blaren ofzo)
Ik maak me alleen zorgen over de demping etc.
is verschillend, maar denk bijvoorbeeld aan pijn aan de knieen en gewrichtenquote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:28 schreef Lakai het volgende:
En hoe herken je eventuele eerste tekenen?
Het zal misschien niet eens 'pijn' zijn wat je voelt, maar vermoeidheid in de spieren. Ik begon ook (toen ik nog voetbalde) op dat soort schoentjes en kwam na een half uurtje vaak al gebroken terug. Stiekem heb ik een keer de loopschoenen van mn pa aangetrokken en het was alsof ik vloog. Het loopt veel lekkerder. Daarnaast biedt het natuurlijk veel betere bescherming tegen de klappen van het asfalt die echt behoorlijk zijn als je een beetje doorloopt. Dit kan wel 3 á 4 keer je lichaamsgewicht zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:28 schreef Lakai het volgende:
En hoe herken je eventuele eerste tekenen?
het echte hardloopgevoelquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:22 schreef Qrious het volgende:
Maandje of 3 geleden begonnen, tussendoor goed ziek geweest en zit nu met wat rug problemen.. maar laatste tijd loop ik zo'n 45-50 min in een vrij constant tempo, 2-4 x per weekafhankelijk van me route (door de duinen of gewoon op straat) loop ik 10-11 km/uur zonder tussenstops o.i.d. Meestal ben ik binnen een paar min erna alweer bijgekomen qua ademhaling enz alleen heb ik wel wat verzuring in me benen.
Schoenen aan laten meten bij een hardloopspeciaalzaak hier een stukje verderop. Heerlijk hoor, muziekie erbij en ff blik op oneindig
Lijkt me een teken dat de lange duurlopen effect hebben, ook al gaan ze rampzaligquote:Op woensdag 5 maart 2008 20:19 schreef kepler het volgende:
vandaag weer 10km gelopen na de rampzalige 20k van afgelopen weekendGing echt veel beter en had het gevoel dat ik veel langer kon lopen, maar moet helaas studeren...
Hebben jullie na een paar dagen rust dat je echt veel energie in je benen hebt?Alsof je langzaam energie opspaard in je benen
quote:People talk about the runners high. I only experience the runners high when I stop running.
Don't chicken outquote:Op zondag 9 maart 2008 19:18 schreef Zotheid het volgende:
4782 Hierzo. Na het trainen heb ik toch weer last van m'n knie. Tijdens het trainen zelf (zo goed als) geen last maar nu toch weer wel. Ik ben bang dat me knie me funest gaat worden zaterdag. :s
Zit dus nog te twijfelen of het verstandig is om al dan niet te gaan.
Hehe, ik heb waarschijnlijk een blauw tshirt aan en een korte zwarte broek. Waar ga je staan?quote:Op zondag 9 maart 2008 19:29 schreef FJD het volgende:
Kijken of ik ze kan onthouden dan maak ik zaterdag een foto
Klopt, dat stond ook in Runners World.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:29 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Don't chicken out
Overigens zijn kleine pijntjes normaal als je aan het afbouwen bent vlak voor een wedstrijd. Was iets met schade, herstel en opbouw van weefsels. Als het een oude blessure is ligt het iets anders.....
Ik ga me daar deze week even in verdiepen. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar een beetje aan het einde omdat je dan meer lijden ziet. Aan de andere kant moet er ook wel iets moois te maken zijn met het strand en de pier. Ik gok dat ik begin bij de pier en vervolgens een stuk verder terug fiets om daar nog een paar foto's te maken.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:11 schreef Zotheid het volgende:
Hehe, ik heb waarschijnlijk een blauw tshirt aan en een korte zwarte broek. Waar ga je staan?
Leuk om al die mensen nog te zien lopen op de route trouwens.
Gewoon een grote vent zoeken en daar achter lopen.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:37 schreef DeeBee het volgende:
Vooral 'veel wind' baart mij beetje zorgen, want dan wordt het toch wel erg vervelend lopen denk ik.![]()
Stuk op de Groot Hertoginnenlaan en Laan van Meerdervoort zal dan wel tegen zijn...maar misschien vanuit Madurodam dat laatste stuk dan ook wel, zou het nog eventjes extra zwaar maken die laatste kilometers.
Maar ja...nog even 2 keer trainen aankomende week denk ik en het moet wel gaan lukken.
Las eerder in het topic ook over het aankunnen of al eerder gelopen hebben van afstanden, maar ik heb voor mijn vorige halve marathon niet tot die afstand getraind. Max. tot 17 kilometer en die laatste kilometers kan je dan ook wel aan, anders ga je al halve marathons lopen in je training en ik weet niet of je lichaam daar zoveel beter van wordt... Die ene keer dat je dan verder moet dan wat je getraind hebt kan het prima aan volgens mij.
Ik loop nooit zuidelijker dan de Groot hertoginnenlaan. Lijkt me ook helemaal geen leuk stuk om te lopen.quote:Op zondag 9 maart 2008 21:37 schreef DeeBee het volgende:
Stuk op de Groot Hertoginnenlaan en Laan van Meerdervoort zal dan wel tegen zijn...maar misschien vanuit Madurodam dat laatste stuk dan ook wel, zou het nog eventjes extra zwaar maken die laatste kilometers.
quote:Op maandag 10 maart 2008 12:49 schreef PieterBas het volgende:
Ik hoorde vanochtend op Radio538, dat de politie misschien wil staken tijdens de CPC..
http://www.ad.nl/denhaag/(...)er_door_politie.html
Ik had al wat achterstand dus dat haal ik dan niet meer in.quote:Op maandag 10 maart 2008 12:32 schreef Asics-DS het volgende:
@Koen. Het zal wel meevallen hoor met conditieverlies door die paar dagen, tenzij je écht flink ziek bent geweest. Gewoon de draad weer oppakken. Vaak doen wat rustdagen je alleen maar goed.
Als veelvoudig verkeersregelaar (en medewerker bij de waterposten) bij hardloopwedstrijden is soms het respect ver te zoeken hoorquote:Op maandag 10 maart 2008 13:31 schreef Asics-DS het volgende:
Dan zou het toch voor het grootste deel van de lopers wel door kunnen gaan? De Keniaanse top (?) zal misschien niet lopen. Als de nederlander nog een beetje respect heeft gaan ze niet met de auto over het parcour rijden. Dat is niet teveel gevraagd toch?
Ik vraag me echt af waar het IQ bij de vakbonden zitquote:Op maandag 10 maart 2008 13:18 schreef Innocence het volgende:
Zou echt helemaal bagger zijn, dit is iets waar mensen al maanden voor aan 't trainen zijn. Denk ook dat ze hiermee, naast het staken bij belangrijke voetbalwedstrijden, het laatste beetje steun verspelen.
staken wekt meestal ergenis op, anders heeft het weinig zin om te stakenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:23 schreef Asics-DS het volgende:
Agenten zouden best meer mogen verdienen. Ze doen nuttig werk (over het algemeen), maar de manier waarop ze dit proberen te bereiken wekt meer ergernis dan sympathie op. Ze spelen hun kaarten niet slim.
Dan nog werkt het alleen als er een initiatief vanuit de burgers zou komen om de minister onder druk te zetten omdat ze het eens zijn met de agenten maar op dit moment is er alleen maar kritiek vanuit de burgers op de agentenquote:Op maandag 10 maart 2008 22:57 schreef kepler het volgende:
staken wekt meestal ergenis op, anders heeft het weinig zin om te stakenZe hebben het al geprobeerd met minder boetes uitschrijven, maar dat werkt blijkbaar niet...
Daar heb je een punt natuurlijk, maar ik denk dat ze alle steun kunnen gebruiken om te slagen in hun doel. Nu zoeken ze echt de dingen op die de meester ergernis op wekken. Een beetje het verkeer ophouden, precies de grote duels verstoren etc. Ze pushen echt de buttons zeg maar. Staken is goed, maar probeer dan te laten zien was een probleem het is als er geen politie is. Laat het maar een beetje in de soep lopen in de steden, dan krabt wel wel even achter het hoofd hoor. Nu lijkt het echt of een lange neus trekken naar burgers.quote:Op maandag 10 maart 2008 22:57 schreef kepler het volgende:
[..]
staken wekt meestal ergenis op, anders heeft het weinig zin om te stakenZe hebben het al geprobeerd met minder boetes uitschrijven, maar dat werkt blijkbaar niet...
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 07:43 schreef annoh het volgende:
Ik hoopecht voor jullie allemaal dat de CPC gewoon doorgaat!
Ik ben gisteren door mijn rug gegaan (ofzo, ik weet het niet zeker, ik heb dat nooit) en het doet nu nog steeds pijnmisschien dat ik vanmiddag wel nog een stukje ga lopen, maar het gaat ook regenen en stormen...
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:25 schreef annoh het volgende:
ok, voor eens en altijd:
NOTE TO SELF: RENNEN IN DE REGEN IS NIET ERG!!
Mag dit in de volgende OP?Rennen in de regen is helemaal niet vervelend, je krijgt het niet zo warm, je bent superstoer en het maakt eigenlijk helemaal niet zoveel verschil. Het is me een raadsel waarom ik dat nou niet gewoon kan onthouden.
33 minuten in 12 km per uur. Dat gaat de goede kant op! Hoewel mijn rug nog steeds pijn doet had ik er geen last van bij het rennen.
Gaan er morgen nog hobbyisten rennen in de westerwind?
Mooi, extra support of foto's kunnen nooit kwaad, ik zoek morgen even m'n startnummer op!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:41 schreef FJD het volgende:
Ik ga iig de startnummers opschrijven, wie weet lukt het me om iemand te spotten
Weersvoorspellingen zijn goed en dat is maar goed ook. Vandaag langs de boulevard gelopen voor wat foto's. Met de fiets een km of 2 tegen de wind in moeten fietsen. Tering zeg, zandstralen krijgt dan echt een nieuwe dimensiequote:Op woensdag 12 maart 2008 16:00 schreef Innocence het volgende:
Mooi, extra support of foto's kunnen nooit kwaad, ik zoek morgen even m'n startnummer op!![]()
Heb er zin in!
Is die Wanjiru niet de grote favoriet dan? Of zal het toch Zotheid worden?quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:12 schreef FJD het volgende:
Weersvoorspellingen zijn goed en dat is maar goed ook. Vandaag langs de boulevard gelopen voor wat foto's. Met de fiets een km of 2 tegen de wind in moeten fietsen. Tering zeg, zandstralen krijgt dan echt een nieuwe dimensie
Ik ga vrijdag even kijken of ik een mooie plek kan vinden maar de kans is 90% dat ik rond de 15km sta, aan het einde v/d boulevard. Als ik in de bocht ga staan kun je mooi fotos makenEven kijken of ik die Butter kan schieten alstie op weg is naar de overwinning
quote:Op woensdag 12 maart 2008 18:49 schreef Zotheid het volgende:
Net een half uurtje gelopen. Als afsluiting van de trainingen. En het was ook zeker 1 van de lekkerste en snelste. Zo goed als geen last van m'n knie.Morgen nog even naar de fisio en hopen dat hij de laatste pijntjes kan laten verdwijnen. Heb net de eerste en laatste paar kilometer gelopen (en dan van groot hertoginnenllaan via Zorgvliet naar maduradom). Het gaf echt een ontzettende kick om over voorhout te lopen met m'n ogen dicht en m'n handen in de lucht. De bouwvakkers die nog druk bezig zijn alles aan kant te maken voor zaterdag keken me raar aan. Gelijk had ik een boost endorfine. M'n zelfvertrouwen is weer helemaal terug, ik geloof dat het zaterdag moet lukken.
Woei, ik ben vrolijk!
I
Hardlopen!
Tot aan het 15km punt, alwaar hij op mysterieuze wijze ten val komt/wordt gebrachtquote:Op woensdag 12 maart 2008 21:33 schreef Asics-DS het volgende:
Is die Wanjiru niet de grote favoriet dan? Of zal het toch Zotheid worden?![]()
het betekend in ieder geval rustig aan doen, en waarschijnlijk ook dat je gewoon hardloopschoenen moet aanschaffen (Als je dat niet al gedaan heb dan).quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:05 schreef Roux het volgende:
Ik ben nu in week 4 van het "couch to 5K" trainingsschema aanbeland. Zojuist ben ik wezen hardlopen en begon een beetje last van m'n enkel te krijgen. Nu een tijdje na het lopen begint m'n voet, onder m'n enkel, op te zwellen.
Ik weet nu niet wat ik hiermee aan moet want ik ben nog maar een beginner, betekend het dat ik nu weken uit de roulatie lig?
Dat pootje uitsteken is wat opzichtig maar dat griepvirus was wel lekker geniepig hequote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:26 schreef Asics-DS het volgende:
Lopers van CPC: veel succes morgen en vooral veel plezier!! Pas op voor FJD die bij het 15 km punt nog wel een pootje wil uitsteken.
1 uur 50 minuten en 16 secondenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:35 schreef Zotheid het volgende:
1 uur 45 minuten en 50 seconden.
Zeer tevreden, zal morgen een uitgebreid verslag geven, ik ga nu eerst lekker slapen.
Yup, die werd aangereden door de motoragentquote:Op zondag 16 maart 2008 23:42 schreef Asics-DS het volgende:
Mooie foto's FJD, lekker scherp. Ligt daar nou een vrouw (hoe kan het ook anders) op de grond?
Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oplooptquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:31 schreef Lakai het volgende:
Wat ik nu heb is eigenlijk best lastig!
want mijn conditie is zodanig in orde dat ik best lang kan lopen...
Alleen kunnen mijn spieren het nog niet echt aan...
Dus ik heb constant het gevoel dat ik me moet inhouden!
Terwijl ik nog helemaal niet moe ben
Op een rustiger tempo steeds langere afstanden lopen, ook 1 keer in de week een interval training. En als je spieren sterker moeten worden, doe dan eens wat extra spieroefeningen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Lakai het volgende:
Ik heb het tot nu toe nog tot aan 3 km gehouden...(in ieen kwartier)
Dus ik ben nog niet te hard gegaan denk ik.
Alleen weet ik niet echt wat voor stap ik moet zetten naar een langere afstand....zou ik meteen naar de 5 kunnen?
of eerst nog maar een 3.5 km...
So true.....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oploopt
gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Wow gaaf verhaal Zotheid! En je maakt inderdaad nog eens wat vrienden tijdens het lopen zelf, onbekenden waar je alle leed mee deelt op dat moment zelfLeuk zijn ook altijd de reisjes van en naar de wedstrijd toe, je ziet allemaal mensen met hardloopschoenen en dat zijn over het algemeen hele fijne mensen om praatje mee aan te knopen!
Sowieso is het hardloopvolk een mooi volkje, individueel en niet competatief, beetje discipline en deinst niet terug van beetje afzien
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.
Heb zelf net even langs de Amstel gelopen (jippie, ben weer terug in Nederland!), was kouder dan in Engeland dus zal weer een vestje aan moeten doen. Voor de rest ging het fantastisch, 18km getraint in een supertempo en nergens last van, ideale generale voor de 32 km training van dit weekend. Marathon is nu heel dichtbij ineens
Flowquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:56 schreef Asics-DS het volgende:
Moeilijk hoor..... maar jouw stukje tekst heeft me toch weer ff op de feiten gedrukt. Dus bij dezen: bedankt!
Morgen maar weer fietsen.
Hoe is het trouwens met jouw blessure? Heb je nog altijd veel last van?
Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dagquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:56 schreef kepler het volgende:
[..]
gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopen![]()
Hopelijk gaat dat een beetje goed, echt goed trainen schiet er een beetje bij in de laatste tijd
Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets isquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef mouzzer het volgende:
Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dag
Ik hoop dan ook goede tijden te lopen als ik weer fit ben. Ik heb een beetje de loopgenen van mn pa meegekregen. Lange benen, grote pas en niet te zwaar gebouwd (hoewel 68-70 kg in vorm niet echt licht is). Het gaat me aardig af, ook met matige training. Met 2 weken training (ik was net van de gebruikelijke spierpijn af) liep ik vorig jaar in 56 min en wat seconden de 10 mijl. Daarna wel kreupel natuurlijkquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
FlowDat je echt na een half uur denkt "ow ja volgens mij ben ik al een tijdje hard aan het lopen"
Klinkt goed wat je beschrijft, met dat tempo plus een beetje extra loop je gewoon mee in de subtop van Nederland op bv. de halve marathon
Blessure is redelijk kansloos. Volgende week, na m'n afstuderen (), ga ik een sportfysio opzoeken en dan maar maanden lang revalideren en hopen dat het beter wordt en ondertussen fietsen. Zwemmen is alleen een optie op rare tijdstippen ivm drukte. Gelukkig dat het zeewater binnenkort weer op temperatuur komt
Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Lijkt me een teken dat de lange duurlopen effect hebben, ook al gaan ze rampzaligHeb hetzelfde, zondag 22 km gelopen die redelijk gingen maar laatste 2 dagen echt heerlijk gelopen. Zat op me werk en kon niet wachten om te gaan hardlopen
Voor degene die tranen voor de marathon hier de geweldige trailer voor de film Spirit of the Marathon: http://www.youtube.com/watch?v=-8XSit8XyeM
Alleen de trailer geeft al een motivatieboost
maar heeft tie nu gewonnen of niet?quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:54 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.
Kwam verder dit leuke filmje tegen. Advies voor alle wedstrijdlopers: How not to finish a race.
http://www.youtube.com/watch?v=GWheGgqmq0A&feature=related
Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:48 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij was hij wel de winnaar gewoon uiteindelijk toen...
Die trailer van die film over de marathon is wel cool, wil er toch wel eentje gaan lopen ooit.Alleen vroeg ik mij vorige week na een halve al af waarom ik dat eigenlijk ooit zou gaan doen, omdat een halve al best ver is.
![]()
Maar ja, ga er toch wel een keer aan geloven denk ik.En mijn ultieme marathon lijkt mij toch wel die van Athene (of liever gezegd zoals bij de laatste Spelen van Marathonas naar Athene), alleen dat parcours is gewoonweg gruwelijk.
Hij wordt meestal in november of iets georganiseerd, dus qua hitte gaat het dan wel, maar je loopt het hele stuk op één weg (slaat echt nergens af of zo) die kronkelend en heuveltje op, heuveltje af richting het centrum van Athene loopt.
Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:55 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!
Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:
Weersverwachtingen morgen:
Neerslagkans: 90%
Hoeveelheid: 8 mm
Windsnelheid: 6 bft
Dat is duidelijk, hardlopen op het strand.
Alles op z'n tijd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:
Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....
Dat viel mij dus ook al op, en vond ik, zeker voor de eerste keer ook best een knappe prestatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.
Dat is zeker zo en heb er ook vertrouwen in dat het goed gaat komen, het is wel interessant hoe belangrijk de mentale kant van het hardlopen is. Heb daarom ook een marathon gekozen met veel publiek wat een extra motivatie en stimulans zal zijn in de laatste kilometers. En de dag erna er dan zo bijlopen: http://www.youtube.com/watch?v=m-hCuYjvw2Iquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:28 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets is. Hoeveel tijd heb je nog voor de marathon?
Aarggh, het stond ook al bij de comments, maar die hulpverleners hadden de arme man wel op een andere manier moeten behandelen, hij viel op zijn achterhoofd nota bene. Rustig laten liggen en niet overeind tillen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:00 schreef kepler het volgende:
[..]
maar heeft tie nu gewonnen of niet?
Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:
Weersverwachtingen morgen:
Neerslagkans: 90%
Hoeveelheid: 8 mm
Windsnelheid: 6 bft
Dat is duidelijk, hardlopen op het strand.
Wat is dat voor pijn dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:06 schreef waht het volgende:
[..]
Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot.Zeker in de duinen met al die heuveltjes. Twee keer tussendoor een stuk gewandeld, was hard nodig. Maar geen spatje regen, dat is weer het gekke. Na 3 uur in de kroeg staan gingen m'n voeten en benen protesteren, heerlijk pijn-gevoel.
Ik moest vanacht in de buurt van utrecht werken. Ik kwam rond een uur of 4 naar buiten, lag er gewoon 5 mm sneeuw, ik wist niet wat ik zag.quote:
Spijker op de kopquote:Op maandag 24 maart 2008 18:49 schreef Wolfje het volgende:
En ik heb thaleia zien finishen! Die zag er nog best fris uit en had dus best wel wat harder kunnen rennen.
Het heet niet voor niets de Roc(k) Run, veel mensen van het ROC die meelopen.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:00 schreef annoh het volgende:
Nog een mooie situatie: er liepen veel schooljongens mee (geen idee waarom) met een speciaal shirt en die wandelden hele stukken.
gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?quote:Op maandag 24 maart 2008 17:06 schreef Grumpey het volgende:
oh, maar eerst komende zondag natuurlijk de circuitrun
Annoh, nog er samen heenreizen?
Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staanquote:Op maandag 24 maart 2008 20:11 schreef kepler het volgende:
[..]
gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:32 schreef mouzzer het volgende:
Ik heb niet zo'n lekkere loop gehad in Utrecht, begon prima en zat ruim onder schema voor een PR. Maar op gegeven moment kreeg ik een stekende pijn in wat ik dacht m'n achillespees was. Bij elke stap deed het pijn, dus tempo omlaag maar pijn bleef en uiteindelijk rustig proberen uit te lopen en de belasting te beperken (eindtijd was 2:05:45) Het blijkt niet de achillespees te zijn de pijn zit aan de binnenkant van m'n voet tussen enkel en achillespees en lichte druk geeft al een stekende pijn. Nu af en toe aan het koelen en hopen dat het meevalt maar de marathon lijkt op dit moment ver weg.
Lopen in die vette sneeuwbui was trouwens wel geweldig.
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?quote:Op maandag 24 maart 2008 23:37 schreef FJD het volgende:
Kom op he mannen! We gaan nu niet weer massaal de lappenmand in zo vlak voor de marathon van Rotterdam
Ik dacht eerst dat ik het te ver vond om te gaan maar ik bedenk me net dat ik zondag een auto naar Amsterdam moet brengen en dan is het toch best wel weer in de buurt.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:39 schreef Grumpey het volgende:
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?
Ja da's waar nog kleine drie weken, laat ik dan zeggen de zandvoort circuit run is nog ver weg.. sinds gisteravond is de plek gezwollen en vanochtend was de plek helemaal rood in bijna halve cirkel om m'n enkel heen en het is nogsteeds dik. Lopen gaat redelijk zolang er geen trappen in me weg staanquote:Op maandag 24 maart 2008 23:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Kop op, nog tijd genoeg om te herstellen in ieder geval....
Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerkenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.
Leuk idee!quote:Op maandag 24 maart 2008 23:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staan
mijn knie doet al weken pijn als ik hem strek, maar het wordt niet ergerquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:29 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Leuk idee!
Ik ben er rond 11 uur, daarna lijkt het me wel leuk om even te meeten. Ik ben nummer 6531 en loop waarschijnlijk weer in m'n blauwe adidas tshirt.
Het doet trouwens nog steeds pijn om m'n rechterknie helemaal te strekken.. Rustig aan doen of voor de zoveelste keer naar de fisio? Iemand tips?
Ik ken eerlijk gezegd niet echt veel goedkopere schoenen die ook goed genoeg zijn. Misschien bij de decathlon, maar ik betwijfel het. Je kan natuurlijk de perfecte schoen voor jezelf vinden bij de runners world en deze dan uiteindelijk kopen bij de decathlon, ik zou in ieder geval wel een schoen-advies ondergaan bij een speciaalzaak (=gratis).quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:35 schreef desub het volgende:
ik wil graag hardloopschoenen aanschaffen, maar als ik via de site van runnersworld kijk, zie ik alleen schoenen van tussen de ¤ 110-150. Vind ik nogal prijzig, zeker voor een beginner. zijn dit normale prijzen waar ik rekening mee moet houden, of zijn er ook goedkopere goede schoenen?
2e vraag, hoe lang doe je met zulke schoenen bij ongeveer 10-15km/week?
Na Fysiotherapie wil ik bewegingswetenschappen gaan studeren en dit lijkt me echt super interessant om te onderzoeken. Zoals je ook al zegt: je lichaam kan echt heel veel aan als je je kop ernaar kan zetten. Je kan je lichaam ook voor de gek houden op heel veel manier. Ooit eens gezien op België 1 (vage zenderquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerken
Maar ik denk dat ik toch wel redelijk het bewijs ben dat je geest je lichaam heel erg ver kan pushen. Of misschien dat je lichaam veel meer aankan dan je zelf ooit hebt geweten.
M'n moeder raakte net voor de CPC met een oude schooljuf van mij in gesprek, die merkte gelijk treffend op 'Maar die kon toch vroeger helemaal niet lopen?!'![]()
Anyway, ik krijg toch wel steeds meer zin om een hele marathon te proberen. Kan sowieso niet wachten om weer een lekkere afstand te lopen.
Maar ik ga iig de eerste maanden gewoon voor m'n lol lopen, zonder trainingsschema, dan zie ik wel hoe goed het gaat en of ik een doel in de vorm van een bijzondere marathon kan vinden.
Zeker interessant. Ik vraag me zelf altijd af hoe het fysisch mogelijk is dat concentratiekampslachtoffers maanden met 400-600kcal en daarna ook nog de dodenmarsen van tientallen kilometers (hardlopend) konden volbrengen (nouja, de meeste niet natuurlijk maar er zijn overlevenden). Beetje luguber, maar ook wel interessant en verbijsterend.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:49 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Na Fysiotherapie wil ik bewegingswetenschappen gaan studeren en dit lijkt me echt super interessant om te onderzoeken. Zoals je ook al zegt: je lichaam kan echt heel veel aan als je je kop ernaar kan zetten. Je kan je lichaam ook voor de gek houden op heel veel manier. Ooit eens gezien op België 1 (vage zender) dat je energieniveau hoger blijft als je energiedrankjes (water + koolhydraten) in je mond neemt en uitspuugd dan wanneer je het drankje doorslikt. Hoe maf is dat...... Net als allerlei placebo effecten. Lijkt me super om zoiets te onderzoeken.
Wat veel geblesseerden trouwens hier. Dan ga je je toch afvragen of het nou wel zo'n goede sport is
Ja dat is het prachtige aan het menselijke lichaam. De geest is duizenden keren sterker dan het lichaam. Iedereen heeft zijn limieten, maar er zijn weinig mensen die die limieten ook echt hebben bereikt. Hardlopers, en sporters in het algemeen, krijgen meestal een ongelofelijke kick uit het verleggen van grenzen, en dat is alleen mogelijk als je jezelf wijs kan maken dat je het kán.quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:08 schreef annoh het volgende:
Zeker interessant. Ik vraag me zelf altijd af hoe het fysisch mogelijk is dat concentratiekampslachtoffers maanden met 400-600kcal en daarna ook nog de dodenmarsen van tientallen kilometers (hardlopend) konden volbrengen (nouja, de meeste niet natuurlijk maar er zijn overlevenden). Beetje luguber, maar ook wel interessant en verbijsterend.
quote:It's all mind over matter.
If you don't mind than it won't matter
bij mij houdt het bij 45 wel op helaas.....quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:37 schreef FJD het volgende:
Welke maat heb je ? Mocht je maat 46 hebben en je proneert dan heb ik nog een goed paar liggen
ik was sowieso van plan naar een speciaalzaak te gaan voor een advies. 2 jaar is ook langer dan ik verwachte eigenlijk... nog maar eventjes doorlopen om mezelf te overtuigen dat ik regelmatig zal blijven lopen, en dan er toch maar voor gaan, bedankt!quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ken eerlijk gezegd niet echt veel goedkopere schoenen die ook goed genoeg zijn. Misschien bij de decathlon, maar ik betwijfel het. Je kan natuurlijk de perfecte schoen voor jezelf vinden bij de runners world en deze dan uiteindelijk kopen bij de decathlon, ik zou in ieder geval wel een schoen-advies ondergaan bij een speciaalzaak (=gratis).
Je doet er ongeveer 1500 km mee is de regel. dus dat is minimaal 100 weken, dus 2 jaar. Je kan wel tijdje nog doorlopen ermee denk ik, maar dat hangt vooral ook van je eigen gewrichten af. Na 2000 km zou ik wel sowieso nieuwe schoenen regelen
Ligt misschien aan de lange afstanden die er gelopen worden? Ik ben tot op heden blessure-vrij, maar ik loop meestal niet meer dan 6km, 1x per week.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:49 schreef Asics-DS het volgende:
Wat veel geblesseerden trouwens hier. Dan ga je je toch afvragen of het nou wel zo'n goede sport is
Zaterdag de CAIW Halve Marathon in Naaldwijk. Er is ook een 10km en 5 (eigenlijk 4,8km)quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:57 schreef Zotheid het volgende:
Ik ben eigenlijk al het hele jaar aan het kwakkelen.
Toppunt van m'n blessurevrijheid van dit jaar was toch wel de CPC, en dat kwam eigenlijk wel mooi uit.
Hopelijk gaat het zondag weer zo fijn, maar ik vrees van niet.
Weet iemand overigens nog leuke wedstrijden (met afstanden van ong een halve marathon) die binnekort plaatsvinden en waar ik me nog kan inschrijven?
En dan nog het liefst in de buurt van Den Haag. :p
Die houden we erinquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:38 schreef Asics-DS het volgende:
Als je enigszins ondertraind bent ben je altijd nog sneller dan wanneer je overtraind bent
Over twee weken. Je hebt dus nog twee weekenden om je twee keer helemaal leeg te lopen, dan een week rusten en dan gaanquote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef thaleia het volgende:
Wanneer is die marathon waar mensen van hier aan mee gaan doen? Volgende week?
Dit is oorspronkelijk voor wierlertraining gemaakt, maar is natuurlijk van toepassing op alle (duur)sporten.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef thaleia het volgende:
[..]
Die houden we erin![]()
"Rust is het belangrijkste onderdeel van de training", is ook een favoriet.
Maar ik ben het wel ietsje aan het opvoeren hoor, want ik wil bij de Batavierenrace toch echt wel sneller zijn dan ik in Utrecht was.
Wanneer is die marathon waar mensen van hier aan mee gaan doen? Volgende week?
En hoe weet je wanneer je die piek van die compensatie hebt?quote:Op zaterdag 29 maart 2008 12:27 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Dit is oorspronkelijk voor wierlertraining gemaakt, maar is natuurlijk van toepassing op alle (duur)sporten.
[ afbeelding ]
Ja het liefst wel, het is erg machtig om 1 van die vele duizenden lopers te zijn die over een stuk straat loopt. Bedankt voor de website, ik kende hem eigenlijk al, maar ik zal hem eens gebruiken om wedstrijden te zoeken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:12 schreef Asics-DS het volgende:
Wil je grote loopevenementen? Want kleine loopjes (300-600 man loopjes) wordt je mee dood gegooid hier in het oosten.
Kijk een op www.uitslagen.nl. Genoeg te lopen
Het is een mogenlijkheid die ik liever buiten beschouwing laat.quote:
ja, ik zag wel een aantal mensen met zo'n Amsterdam shirt, maar niet met jouw nummerquote:Op zondag 30 maart 2008 16:18 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb je ook lopen zoeken Kepler....dat bussinesspoint stond dus helemaal niet aangegeven!
Ik ook zoeken in het startvak, was uiteindelijk een van de eersten en heb nog rondjes gelopen om mijn I AMsterdam shirt maar zo goed mogelijk in beeld te zetten, maar om tien voor 12 ben ik daar maar mee gestopt omdat het koud werd zonder shirtje erover en ik ook vooraan wilde staan. Dat laatste is overigens gelukt, stond op de voorste rij
Het was een leuk loopje, dat laatste stuk omhoog de boulevard op, dat was afschuwelijk
Voor de rest erg blij met wind in de rug op de terugweg, heb uiteindelijk een tijd van ongeveer 49 minuten rond, heb het niet zelf bijgehouden.
De volgende keer misschien wel handig om wat specifiekere afspraken te maken, zeker voor de marathon kep, want volgens mij lopen we ongeveer dezelfde tijd daarop (doel) en dan kunnen we nog wat aan elkaar hebben misschien.
en het regende ook nogquote:Op zondag 30 maart 2008 16:20 schreef thaleia het volgende:
Jullie lopen op zwaar terrein 49 en 52 minuten over een afstand van 12 km? Respect!
Dezelfde startgroep als ik en ik stond ook op de 1e rijquote:Op zondag 30 maart 2008 21:13 schreef Zotheid het volgende:
Grumpey, had jij een petje op? Dan liep ik je voorbij in de stationsstraat.Daar zag ik iig iemand met een I AMsterdam tshirt. En ook ik kon het meetingpoint niet vinden. Volgende keer inderdaad maar betere afspraken maken.
Ben na even zoeken maar naar de massage geweest om te vragen of ze iets aan m'n knie konden doen. Volgens de eerste vrouw die ik sprak mocht ze niet aan pijnlijke plekken zitten.
Even later sprak ik een man van de massage die mij vertelde dat ik best kan starten zolang ik maar zorgde dat ik goed warm zou lopen en niet op tijd zou gaan lopen. Het eerste heb ik wel gedaan en het tweede niet.
Ik kon als 1 van de eerste van mijn groep (prestatieloop groep 1) starte en dat zorgde dat ik zonder problemen gelijk door kon lopen. En wat liep dat heerlijk over het circuit zeg. Geen last meer van m'n knie en voor m'n gevoel vloog ik over het circuit. Dit hield ik eigenlijk de hele race vol en heb voor mij doen ook een erg goede race gelopen.
Afstand 12 kilometer recreatie
Categorie Mrecr
Totaal plaats 121 / 4944
Categorie plaats 119
Snelheid km/uur
4 kilometer 16:48
8 kilometer 35:28
Netto tijd 52:01
[ afbeelding ]
1e 4 km: 16:48 (14,56 km/u)
2e 4 km: 18:40 (13,94 km/u)
3e 4 km: 16:33 (14,70 km/u)
Gemiddelde snelheid 14,4 km/u
Wat vooral fout ging bij de afspraak was dat dat hele bussiness-meeting point niet aangegeven was door organisatiequote:Op zondag 30 maart 2008 16:39 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, ik zag wel een aantal mensen met zo'n Amsterdam shirt, maar niet met jouw nummer
Voor de marathon inderdaad wel iets beter afsprekenIk ga voor de 3:30 en als ik kijk naar de mijn afgelopen 30km moet dat wel lukken. Hoe ziet jouw schema eruit komen weken? Mijne ongeveer zo:
di: 10k
vr: 21k
zo: 15k
di: 15
do: 10k
zo: 42k
Volgens mij heb ik je dan inderdaad gezien.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dezelfde startgroep als ik en ik stond ook op de 1e rij. Ik had geen petje op en mijn I AMsterdam shirt was tijdens het lopen (en laatste 20 min van wachten) onzichtbaar door een donkergroen vest wat ik daar overheen aanhad. Ik stond naast een fanatieke man in het blauw die heel veel over zijn eigen prestaties aan het praten was en daarnaast stond iemand met een shirt van de marathon van Leiden geloof ik. Waarschijnlijk ben ik gewoon onbewust wel gespot door je
geen groen vest zien lopen op dat eerste relaxte stukje waarbij we groep ervoor nog niet waren tegengekomen?
hierbij mijn overzichtje, zoals men ziet had ik vooral wat moeite met dat strand stuk met tegenwind, mijn snelheid kon ik daar echt niet vasthouden..
Naam Grumpey
Woonplaats Amsterdam
Categorie Mrecr
Totaal plaats 30 / 4926
Categorie plaats 30
Snelheid 14,664 km/uur
4 kilometer 15:51
8 kilometer 33:06
Netto tijd 49:06
Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de 12 kilometer recreatie:
[ afbeelding ]
hey ik had ook een rood T-shirt aan (en een lange blauwe broek)quote:Op maandag 31 maart 2008 15:11 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb vaak de binnenbocht genomen op het circuit, ik zat ook telkens achter iemand met rood shirt, wel grappig op dat circuit, met een man van 10 die hele grote groep inhalen
Na de finish kwamen er nog 2 mensen naar me toe die aangaven dat ze me als richtpunt hadden gebruikt. Eentje gaf zelfs aan dat hij daardoor zijn doel had gehaald van 53 minuten. Als jij 52 minuten liep dan moet je me ook vaak gezien hebben![]()
Ik had zelf geen richtpunt, de man voor me liep uiteindelijk 47 minuten, en was in het begin al gewoon te ver weg om te volgen.
quote:Naam Kepler
Woonplaats Delft
Categorie Mrecr
Totaal plaats 134 / 4944
Categorie plaats 132
Snelheid 13,776 km/uur
4 kilometer 17:35
8 kilometer 35:50
Netto tijd 52:16
quote:Op maandag 10 maart 2008 11:36 schreef Koen_74 het volgende:
Verdomme weer een paar dagen ziek geweest waardoor ik niet heb kunnen trainen.
Ik was zo gebrand op die circuitloop. Ik had wat trainingsachterstand en dat zal nu alleen maar groter zijn![]()
dan maar weer mikken op de Vestloop
In dat geval weet ik precies wie jij bent.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:11 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb vaak de binnenbocht genomen op het circuit, ik zat ook telkens achter iemand met rood shirt, wel grappig op dat circuit, met een man van 10 die hele grote groep inhalen
Na de finish kwamen er nog 2 mensen naar me toe die aangaven dat ze me als richtpunt hadden gebruikt. Eentje gaf zelfs aan dat hij daardoor zijn doel had gehaald van 53 minuten. Als jij 52 minuten liep dan moet je me ook vaak gezien hebben![]()
Ik had zelf geen richtpunt, de man voor me liep uiteindelijk 47 minuten, en was in het begin al gewoon te ver weg om te volgen.
In een halve dag zijn er al 20.000 inschrijvingen binnen. Eind van de week zullen de 35.000 startbewijzen wel weg zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:48 schreef mouzzer het volgende:
De inschrijving voor de dam tot dam loop is weer begonnen, wees er snel bij wat zal binnen 2 weken wel vol zitten! Ik doe mee via de businessloop.
http://www.damloop.nl/
het is wel de netto-tijdquote:Op dinsdag 1 april 2008 08:31 schreef Zotheid het volgende:
[..]
En jezus Kepler, dan kwam je maar 15 seconde later binnen.Dan moet je me ook zeker gezien hebben.
dan zat ik zeker vlak achter jequote:Op dinsdag 1 april 2008 22:02 schreef Zotheid het volgende:
Oja, natuurlijk.Ik kwam 5:01 over de start en 57:02 is mijn bruto finish-tijd. Maar dan nog zat je vlak achter me.
Wel leuk dat iedereen zo dicht bij elkaar zat qua tijd.
Enne, dit was ik dus:
[ afbeelding ]
Al was hij helemaal vooraan gestart dan deed hij er nog maar 57:02 over. Ik kan alleen maar hopen dat ik op die leetijd nog zulke prestaties haal. Ik vind het in elk geval erg knap.quote:Ja, sommige van die knarren zijn echt erg kras!
Maar wellicht was ie helemaal vooraan gestart
Grappig trouwens, ik werd vanmiddag ingehaald door iemand waarbij ik dacht: "zo stel ik me die lui van het amateurhardloperstopic ook voor": lang, dun als een spijker, en mij inhalend op een tempo dat eruitziet alsof ze zich totaal niet inspannen".
En wat zie ik hier nu op de foto? Ja hoor
Ik heb jou volgens mij ook in het startvlak gezien. Jammer dat we dat niet vantevoren wisten anders hadden we elkaar lekker kunnen opfokken waardoor we misschien nog wat sneller waren. Nouja, volgende keer beter.quote:[..]
dan zat ik zeker vlak achter je
quote:Vanwege het enorme aantal inschrijvingen voor de Dam tot Damloop loop je mogelijk vertraging op bij het invullen van het online inschrijfformulier. Bij deze excuses voor het ongemak.
Idd, zevenheuvelen is breder en daardoor beter voorbereid op grote groepen. Ik zou zo wel weer gaan, want het treinkaartje zit bij de prijs inbegrepen altijdquote:Op woensdag 2 april 2008 18:24 schreef Jovatov het volgende:
Het is inderdaad wel ongelooflijk druk met de Dam tot Dam, ze werken overigens wel met startgroepen, maar daar merk je niets van.
Zevenheuvelenloop heeft iets bredere wegen en is daardoor iets beter te doen. Persoonlijk vond ik die niet voor herhaling vatbaar, omdat ik daar ook met een veel langere reistijd zit.
Ik vond de dam tot dam vorig jaar prima te lopen, op het stukje net na de tunnel na nergens zo druk dat het ten koste ging van het lopen. Damloop heeft startvakken en een versmalling bij de start voor een goede spreiding en door redelijk vooraan te staan in het startvak loop je de langzamere mensen in de tunnel al voorbij. Starte wel in een van de eerste groepen van de Businessloop misschien was dat een iets minder drukke groep. Vond de City Pier City 10km vorig jaar een stuk drukker en vervelender om te lopen. En dam tot dam heeft een sfeertje wat je bijna nergens tegenkomt, zeker als je Zaandam komt binnenlopen is geweldig maar ben lichtelijk bevooroordeeld want woon 100 meter van het 15 km puntquote:Op woensdag 2 april 2008 18:24 schreef Jovatov het volgende:
Het is inderdaad wel ongelooflijk druk met de Dam tot Dam, ze werken overigens wel met startgroepen, maar daar merk je niets van.
Zevenheuvelenloop heeft iets bredere wegen en is daardoor iets beter te doen. Persoonlijk vond ik die niet voor herhaling vatbaar, omdat ik daar ook met een veel langere reistijd zit.
Da's bij de Batavierenrace ook een mooie bijkomstigheidquote:Op donderdag 3 april 2008 14:02 schreef oxylus11 het volgende:
Wel leuk is dat je Bij de vanDam tot Dam loop altijd relatief hoog kan eindigen omdat het volgens mij de loop is met het hoogste percentage ongetraineden en gezelligheidslopers.
Dat had ik bij de Halve van Amsterdam ook. Mensen in halen die opgegeven hadden dat ze 45min voor mij zouden finishen, tel daarbij het kwartier startverschil op en haal er een half uur onderschatting van mijn kant af en dan zit je nog steeds met een half uur liegen. Vreselijk vervelend.quote:Op donderdag 3 april 2008 14:02 schreef oxylus11 het volgende:
Zo, van Dam tot Dam is best irritant, omdat je na een kwartiertje de dikkerds en echt tragenm van de startgroep voor je gaat inhalen. Die mensen hebben duidelijk gelogen over hun mogelijkheden wat betreft eindtijd en dat vind ik altijd best irritant. Wel leuk is dat je Bij de vanDam tot Dam loop altijd relatief hoog kan eindigen omdat het volgens mij de loop is met het hoogste percentage ongetraineden en gezelligheidslopers.
Ik heb in februari een brief gehad met startbewijs en programmaboekje, met het startbewijs moet ik m'n startnummer ophalen de 13de. In het boekje staat dat voor vragen over startbewijs, startnummer etc je kan bellen met de helpdesk, misschien dus even bellen met de helpdesk als je nog geen brief hebt gehad.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:02 schreef Grumpey het volgende:
De rotterdam marathon. Nog 8 dagen, en het komt nu wel heel dichtbij ineens...
vraagje: hebben mensen al hun startnummer e.d. thuis gekregen? Ik heb namelijk nog niets gehad. Begin nu zolangzamerhand wel behoefte te krijgen aan wat extra informatie enzo...
Heb al wel op site gelezen dat er pacerunners zijn. Als ik maar de blauwe balonnen volg dan finish ik in 3:30...en rode balonnen staan voor 3:15
Goede schoenen. Ga naar een speciaalzaak waar ze analyseren hoe je loopt: hier worden je schoenen op aangepast.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Matje-1989 het volgende:
Iemand nog tips voor een 'beginnende hardloper? Ik wil namelijk zelf beginnen en
vraag me af of er dingen zijn waarmee ik rekening moet houden. Vooral
ter voorkoming van blessures..
Alvast bedankt!
Ik heb even het boekje erbij gepakt maar het is blijkbaar geen helpdesk die je kan bellen, even het stukje van de site daarover:quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:10 schreef Grumpey het volgende:
Ai, heb een probleem!
Heb mijn infopakket voor de marathon nog niet (en dus ook niet spullen voor mijn startbewijs!). Er staat op de site geen telefoonnummer, dus zou iemand zo snel mogelijk het nummer van de helpdesk aan me kunnen geven?! Argh, heel irritant dit, hoop dat het allemaal makkelijk weer goed komt.
Als je een uur loopt is het al nuttig om even wat te drinken te nemen. Bij 10 kilometer in rustig tempo is dat dus het geval. Daarbij is het vaak ook gewoon even verfrissend om wat water te nemen. Ik persoonlijk neem bij een 10-kilometer wedstrijd ook een paar slokken, gewoon voor mezelf dat ik me daar geen zorgen over maak.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.
In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)
komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?
Het hangt ook erg van af hoe snel je de 10-kilometer aflegt, of je dat in 40 minuten of in 60 minuten doet maakt erg verschil.quote:Op zondag 6 april 2008 13:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik neem ook nooit drinken, alleen de laatste keer wat om wat te oefenen voor marathon.
Ik vind dat er vaak een iets te rigide houding is van mensen tov wat je moet eten en wat je moet drinken etc. Ik voel de behoefte helemaal niet om te drinken tijdens een 10, heb dat nog nooit gedaan, en zal het dan ook niet doen. Als je dat tegen een gemiddeld iemand zegt krijg je altijd als antwoord 'dat je wel wat moet drinken hoor'.
Ergens irriteert me dat, er is maar 1 manier en dat is de manier die sportdrank-nederland je maar al te graag verteld: namelijk drinken. Net als dat ik gewoon lekker uitgegaan ben gister. Vertel je een willekeurig iemand over je marathonavontuur de week erop, vraagt iedereen zich af waarom ik nog aan de alcohol zit.
Het lijkt wel of dat eet en drinkpatroon belangrijker is voor goede prestatie dan de kernactiviteit: het hardlopen zelf, en daar ben ik het absoluut niet mee eens
De sloterplasloop, mijn 1e wedstrijdje ooitquote:Op zondag 6 april 2008 14:02 schreef SomethingAboutMary het volgende:
Net heerlijk gelopen bij de Sloterplasloop, geweldig; heerlijk fris en een zonnetje
Kijk dat is goed nieuws, lijkt me echt irritant als je je daar nog mee bezig moet houden in de laatste week.quote:Op zondag 6 april 2008 19:00 schreef Grumpey het volgende:
lekker weertje vandaag, en ook goed gevoel vandaag want ik heb mijn informatiepakketje van de marathon gevonden bij de post van de buren
Ik drink normaal ook nooit onder het lopen, maar het ligt ook heel erg aan het weer. Bij de CPC was het bijvoorbeeld opeens ontzettend warm tov van de weken ervoor, toen was ik erg blij na 6 km een drinkpost te zien.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.
In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)
komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |