Ik heb in februari een brief gehad met startbewijs en programmaboekje, met het startbewijs moet ik m'n startnummer ophalen de 13de. In het boekje staat dat voor vragen over startbewijs, startnummer etc je kan bellen met de helpdesk, misschien dus even bellen met de helpdesk als je nog geen brief hebt gehad.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:02 schreef Grumpey het volgende:
De rotterdam marathon. Nog 8 dagen, en het komt nu wel heel dichtbij ineens...
vraagje: hebben mensen al hun startnummer e.d. thuis gekregen? Ik heb namelijk nog niets gehad. Begin nu zolangzamerhand wel behoefte te krijgen aan wat extra informatie enzo...
Heb al wel op site gelezen dat er pacerunners zijn. Als ik maar de blauwe balonnen volg dan finish ik in 3:30...en rode balonnen staan voor 3:15

Goede schoenen. Ga naar een speciaalzaak waar ze analyseren hoe je loopt: hier worden je schoenen op aangepast.quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Matje-1989 het volgende:
Iemand nog tips voor een 'beginnende hardloper? Ik wil namelijk zelf beginnen en
vraag me af of er dingen zijn waarmee ik rekening moet houden. Vooral
ter voorkoming van blessures..
Alvast bedankt!

Ik heb even het boekje erbij gepakt maar het is blijkbaar geen helpdesk die je kan bellen, even het stukje van de site daarover:quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:10 schreef Grumpey het volgende:
Ai, heb een probleem!
Heb mijn infopakket voor de marathon nog niet (en dus ook niet spullen voor mijn startbewijs!). Er staat op de site geen telefoonnummer, dus zou iemand zo snel mogelijk het nummer van de helpdesk aan me kunnen geven?! Argh, heel irritant dit, hoop dat het allemaal makkelijk weer goed komt.

Als je een uur loopt is het al nuttig om even wat te drinken te nemen. Bij 10 kilometer in rustig tempo is dat dus het geval. Daarbij is het vaak ook gewoon even verfrissend om wat water te nemen. Ik persoonlijk neem bij een 10-kilometer wedstrijd ook een paar slokken, gewoon voor mezelf dat ik me daar geen zorgen over maak.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.
In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)
komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?

Het hangt ook erg van af hoe snel je de 10-kilometer aflegt, of je dat in 40 minuten of in 60 minuten doet maakt erg verschil.quote:Op zondag 6 april 2008 13:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik neem ook nooit drinken, alleen de laatste keer wat om wat te oefenen voor marathon.
Ik vind dat er vaak een iets te rigide houding is van mensen tov wat je moet eten en wat je moet drinken etc. Ik voel de behoefte helemaal niet om te drinken tijdens een 10, heb dat nog nooit gedaan, en zal het dan ook niet doen. Als je dat tegen een gemiddeld iemand zegt krijg je altijd als antwoord 'dat je wel wat moet drinken hoor'.
Ergens irriteert me dat, er is maar 1 manier en dat is de manier die sportdrank-nederland je maar al te graag verteld: namelijk drinken. Net als dat ik gewoon lekker uitgegaan ben gister. Vertel je een willekeurig iemand over je marathonavontuur de week erop, vraagt iedereen zich af waarom ik nog aan de alcohol zit.
Het lijkt wel of dat eet en drinkpatroon belangrijker is voor goede prestatie dan de kernactiviteit: het hardlopen zelf, en daar ben ik het absoluut niet mee eens

De sloterplasloop, mijn 1e wedstrijdje ooitquote:Op zondag 6 april 2008 14:02 schreef SomethingAboutMary het volgende:
Net heerlijk gelopen bij de Sloterplasloop, geweldig; heerlijk fris en een zonnetje

Kijk dat is goed nieuws, lijkt me echt irritant als je je daar nog mee bezig moet houden in de laatste week.quote:Op zondag 6 april 2008 19:00 schreef Grumpey het volgende:
lekker weertje vandaag, en ook goed gevoel vandaag want ik heb mijn informatiepakketje van de marathon gevonden bij de post van de buren

Ik drink normaal ook nooit onder het lopen, maar het ligt ook heel erg aan het weer. Bij de CPC was het bijvoorbeeld opeens ontzettend warm tov van de weken ervoor, toen was ik erg blij na 6 km een drinkpost te zien.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.
In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)
komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |