abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57852331
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:02 schreef Grumpey het volgende:
De rotterdam marathon. Nog 8 dagen, en het komt nu wel heel dichtbij ineens...

vraagje: hebben mensen al hun startnummer e.d. thuis gekregen? Ik heb namelijk nog niets gehad. Begin nu zolangzamerhand wel behoefte te krijgen aan wat extra informatie enzo...

Heb al wel op site gelezen dat er pacerunners zijn. Als ik maar de blauwe balonnen volg dan finish ik in 3:30...en rode balonnen staan voor 3:15
Ik heb in februari een brief gehad met startbewijs en programmaboekje, met het startbewijs moet ik m'n startnummer ophalen de 13de. In het boekje staat dat voor vragen over startbewijs, startnummer etc je kan bellen met de helpdesk, misschien dus even bellen met de helpdesk als je nog geen brief hebt gehad.

Het komt nu wel erg snel dichtbij ja, morgen lange duurloop van 80 minuten om te kijken of ik geen last meer heb van de spierverrekking enof ik ga starten volgende week.
pi_57852910
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.

In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)

komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?

Marathonmannen, spannend! Jullie gaan in de laatste week weinig meer doen neem ik aan? Zodat de benen helemaal uitgerust zijn. En hm, ja, is altijd lastig inschatten of het met een blessure wel of niet verantwoord is te starten. Laten we er maar het beste van hopen! (ook van het weer)
pi_57854735
Iemand nog tips voor een 'beginnende hardloper? Ik wil namelijk zelf beginnen en
vraag me af of er dingen zijn waarmee ik rekening moet houden. Vooral
ter voorkoming van blessures..

Alvast bedankt!
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:10:08 #279
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57855043
Ai, heb een probleem!

Heb mijn infopakket voor de marathon nog niet (en dus ook niet spullen voor mijn startbewijs!). Er staat op de site geen telefoonnummer, dus zou iemand zo snel mogelijk het nummer van de helpdesk aan me kunnen geven?! Argh, heel irritant dit, hoop dat het allemaal makkelijk weer goed komt.

Matje1989, let op je schoenen. Geen sportschoenen maar gewoon echte hardloopschoenen van speciaalzaak. Daarnaast: neem rust, en train langzaam steeds meer. Probeer ook de lol ervan in te zien
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:49:44 #280
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57855859
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 19:55 schreef Matje-1989 het volgende:
Iemand nog tips voor een 'beginnende hardloper? Ik wil namelijk zelf beginnen en
vraag me af of er dingen zijn waarmee ik rekening moet houden. Vooral
ter voorkoming van blessures..

Alvast bedankt!
Goede schoenen. Ga naar een speciaalzaak waar ze analyseren hoe je loopt: hier worden je schoenen op aangepast.
Daarnaast is het belangrijk je spieren en pezen langzaam te laten wennen aan de belasting. Als je al een aardige conditie hebt door een andere sport is de verleiding groot om lekker lang te lopen: niet doen
En have fun

edit: hmja wat Grumpey zegt dus
pi_57856116
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:10 schreef Grumpey het volgende:
Ai, heb een probleem!

Heb mijn infopakket voor de marathon nog niet (en dus ook niet spullen voor mijn startbewijs!). Er staat op de site geen telefoonnummer, dus zou iemand zo snel mogelijk het nummer van de helpdesk aan me kunnen geven?! Argh, heel irritant dit, hoop dat het allemaal makkelijk weer goed komt.
Ik heb even het boekje erbij gepakt maar het is blijkbaar geen helpdesk die je kan bellen, even het stukje van de site daarover:

Het startbewijs is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Overschrijving van het startbewijs is NIET mogelijk. Het wedstrijdsecretariaat heeft dezelfde openingstijden als de Marathon SportExpo (zie hierboven). Voor vragen over je startbewijs, startnummer of chip kun je je wenden tot de Helpdesk. Voor algemene vragen kun je terecht bij de informatiedesk.

Ergens anders op de site staat dat voor vragen over je startbewijs je moet mailen naar info@fortismarathonrotterdam.nl

Gelijk ff mailen dus!
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:56:49 #282
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57857299
mail is verstuurd, nu is het even duimen dat er een alert iemand achter de PC gezet is door de organisatie....ik houd jullie op de hoogte.
  zaterdag 5 april 2008 @ 22:42:00 #283
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_57858325
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:
Wat ik zo bizar vind aan mensen die bijna nooit lopen en dan aan zo'n 10 km meedoen is dat ze massaal stoppen bij elke drankpost.

In Utrecht liepen we op een supertraag tempo omdat het te druk was in de eerste kilometers na de start (en echt, ik ben zelf momenteel bepaald geen goede loper, dus als ik zeg supertraag tempo, dan is het ook echt een supertraag tempo)

komt er kort na het 4 km-punt een drankpost, gaat iedereen ineens massaal stoppen en schuin de weg oversteken om een bekertje water te bemachtigen. Tot grote verbazing van mij en m'n zusje: wat moet iemand met water als ie net 4 km op een net-niet-wandeltempo heeft gelopen en sowieso maar 10 km hoeft?
Als je een uur loopt is het al nuttig om even wat te drinken te nemen. Bij 10 kilometer in rustig tempo is dat dus het geval. Daarbij is het vaak ook gewoon even verfrissend om wat water te nemen. Ik persoonlijk neem bij een 10-kilometer wedstrijd ook een paar slokken, gewoon voor mezelf dat ik me daar geen zorgen over maak.
  zaterdag 5 april 2008 @ 23:26:43 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57859435
ik neem meestal geen drinken mee Ik heb het nu een paar keer gedaan omdat ik weet dat het met de marathon wel moet

Gisteren 20k gelopen in Marathon tempo en dat ging prima eigenlijk. Dinsdag nog een km of 7-8 lopen en dan ben ik er klaar voor Veel pasta eten deze week
The line is a dot to you!
  zondag 6 april 2008 @ 13:06:06 #285
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57867105
Ik neem ook nooit drinken, alleen de laatste keer wat om wat te oefenen voor marathon.

Ik vind dat er vaak een iets te rigide houding is van mensen tov wat je moet eten en wat je moet drinken etc. Ik voel de behoefte helemaal niet om te drinken tijdens een 10, heb dat nog nooit gedaan, en zal het dan ook niet doen. Als je dat tegen een gemiddeld iemand zegt krijg je altijd als antwoord 'dat je wel wat moet drinken hoor'.
Ergens irriteert me dat, er is maar 1 manier en dat is de manier die sportdrank-nederland je maar al te graag verteld: namelijk drinken. Net als dat ik gewoon lekker uitgegaan ben gister. Vertel je een willekeurig iemand over je marathonavontuur de week erop, vraagt iedereen zich af waarom ik nog aan de alcohol zit.
Het lijkt wel of dat eet en drinkpatroon belangrijker is voor goede prestatie dan de kernactiviteit: het hardlopen zelf, en daar ben ik het absoluut niet mee eens
  zondag 6 april 2008 @ 13:11:23 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57867195
alcohol doe ik dus niet Heeft er ook mee te maken dat ik gewoon eens twee weken geen alcohol wil drinken

Verder ga ik wel proberen gewoon veel pasta enzo te eten deze week, en gewoon goed te eten. Ik merk wel dat eten heel belangrijk is voor mijn prestaties. Maar verder doe ik gewoon normaal
  zondag 6 april 2008 @ 13:42:56 #287
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_57867781
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik neem ook nooit drinken, alleen de laatste keer wat om wat te oefenen voor marathon.

Ik vind dat er vaak een iets te rigide houding is van mensen tov wat je moet eten en wat je moet drinken etc. Ik voel de behoefte helemaal niet om te drinken tijdens een 10, heb dat nog nooit gedaan, en zal het dan ook niet doen. Als je dat tegen een gemiddeld iemand zegt krijg je altijd als antwoord 'dat je wel wat moet drinken hoor'.
Ergens irriteert me dat, er is maar 1 manier en dat is de manier die sportdrank-nederland je maar al te graag verteld: namelijk drinken. Net als dat ik gewoon lekker uitgegaan ben gister. Vertel je een willekeurig iemand over je marathonavontuur de week erop, vraagt iedereen zich af waarom ik nog aan de alcohol zit.
Het lijkt wel of dat eet en drinkpatroon belangrijker is voor goede prestatie dan de kernactiviteit: het hardlopen zelf, en daar ben ik het absoluut niet mee eens
Het hangt ook erg van af hoe snel je de 10-kilometer aflegt, of je dat in 40 minuten of in 60 minuten doet maakt erg verschil.

Daarbij komt dat het (doordat er zoveel over gemekkert wordt) drinken ook vaak een placebo tegen pijntjes en dergelijke is. Als men niet drinkt zal je dan ook minder lopen, omdat je gaat denken, nu heb ik niks gedronken nu krijg ik pijntjes enzovoorts.
  zondag 6 april 2008 @ 13:44:12 #288
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_57867801
Leuk topic. Ik ben de laaste tijd ook fanatiek aan het hardlopen nu in 12x lopen 108km volgens mijn ipod.

Ik ben denk ik 2 maand geleden begonnen met lopen(na daarvoor maanden zonder sport) en loop nu sinds 3 weken, nadat ik nike+ had gekocht, om de dag. Heb nog geen pijn ofzo maar moet ik het rustiger aandoen? Loop nu 10km in 47.30. Het systeem van ipod en nike+ motiveert me echt geweldig!
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_57868183
Net heerlijk gelopen bij de Sloterplasloop, geweldig; heerlijk fris en een zonnetje
Well-behaved women rarely make history
  zondag 6 april 2008 @ 15:09:07 #290
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57869471
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:02 schreef SomethingAboutMary het volgende:
Net heerlijk gelopen bij de Sloterplasloop, geweldig; heerlijk fris en een zonnetje
De sloterplasloop, mijn 1e wedstrijdje ooit
  zondag 6 april 2008 @ 16:30:10 #291
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57871342
Ik kom net terug van de nike city run, 10 km in 55 minuten gelopen, behoorlijk langzamer dan ik begin dit jaar wilde... T was een redelijk zwaar parcours met veel vals plat, hellingen en afdalingen, en mijn conditie moet gewoon beter. Verder was het wel gezellig en leuk door het mediapark en langs allemaal huizen van mensen die ik kende
I'm just a girl in the world.
  zondag 6 april 2008 @ 18:17:32 #292
180572 Zotheid
De lof der
pi_57873415
Iedereen is druk aan het lopen vandaag. Ik ben er vandaag ook een hoop tegen gekomen. Wat een perfect weer is het ook. Ben vandaag 2 uur op hoog tempo door het haagse bos en duingebied geploeterd. Heerlijk!
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  zondag 6 april 2008 @ 19:00:22 #293
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57874256
lekker weertje vandaag, en ook goed gevoel vandaag want ik heb mijn informatiepakketje van de marathon gevonden bij de post van de buren
  zondag 6 april 2008 @ 19:05:22 #294
180572 Zotheid
De lof der
pi_57874349
Gelukkig maar!
Ik zit te twijfelen wat ik in oktober in Amsterdam ga lopen, de hele of de halve..
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  zondag 6 april 2008 @ 19:20:51 #295
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57874695
Ik wacht nog even met mijn advies tot na zondag

Overigens ga ik de maandag na de marathon gelijk een week op vakantie richting Duitsland/Oostenrijk en Tjechie, dus ik hoop zondagavond nog even goed verslag te doen

Kepler en mouzzer (En iedereen die gaat meedoen waarvan ik nu even niet weet, of komt kijken en wel even wil meeten/succes wil wensen), zullen we nog even iets afspreken vooraf? Ik zie nu in het boekje dat er weer een Meetingpoint is, maar iets zegt me dat we dan misschien wel weer dezelfde problemen gaan krijgen. Ik moet mijn startnummer sowieso nog ophalen bij die Expo, dus misschien valt dat te combineren? Lijkt mij grappig om nog wat mede-slachtoffers te spreken voor de veldslag namelijk, in mijn normale omgeving wordt iedereen al moe van rennen naar de metro
  zondag 6 april 2008 @ 19:54:43 #296
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57875358
Ik ga vrijdagavond mn startnummer ophalen en zaterdag naar de pastaparty

We kunnen ook prima ergens anders in de stad afspreken eerst, en dan naar de start lopen (ik kom op de fiets ). Centraal Station is bijvoorbeeld een prima locatie
pi_57877713
Ik loop wel te vitten op de na-4 km-al-drinkers maar intussen heb ik zelf last van het euvel dat er hier een paar uur na een wedstrijd altijd een afgrijselijke hoofdpijn opkomt. Wellicht drink ik zelf gewoon te weinig. Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen. Ik heb nu de theorie dat het een zoutkwestie is, omdat 'veel drinken direct na de wedstrijd' in het verleden niet hielp en 'veel eten direct na de wedstrijd' wel.

Ah, Grumpey's startnummer is terecht? Mooi
pi_57879187
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:00 schreef Grumpey het volgende:
lekker weertje vandaag, en ook goed gevoel vandaag want ik heb mijn informatiepakketje van de marathon gevonden bij de post van de buren
Kijk dat is goed nieuws, lijkt me echt irritant als je je daar nog mee bezig moet houden in de laatste week.

Was inderdaad een heerlijk loopweertje vandaag. Ben eind van de middag op pad gegaan en uiteindelijk zo'n 13 km gelopen maar het belangrijkste is natuurlijk helemaal geen last meer van de spierverrekking dus dat wordt de marathon van Rotterdam lopen! Weet nog niet of ik kan meeten dat hangt er beetje vanaf hoe en met wie ik zondag erheen ga, we zien het wel. Mijn doel voor zondag is gewoon uitlopen.
  zondag 6 april 2008 @ 22:47:55 #299
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57879267
ik loop gewoon achter die blauwe ballonnen aan Prima richtpunt
pi_57886179
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:16 schreef thaleia het volgende:

Ik drink normaal ook nooit onder het lopen, maar het ligt ook heel erg aan het weer. Bij de CPC was het bijvoorbeeld opeens ontzettend warm tov van de weken ervoor, toen was ik erg blij na 6 km een drinkpost te zien.
Misschien ook wel aangepraat door de meneer van de speaker, die begon over uitdroging enzo

Maar dat lage tempo betekent juist ook dat ze al langer onderweg zijn en zegt niets over de inspanning he, het lichaam levert voor een langzamere loper (zeker een die bijna nooit loopt) ook gewoon een topprestatie.
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')