abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2008 @ 13:08:41 #201
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57620731
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:49 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Na Fysiotherapie wil ik bewegingswetenschappen gaan studeren en dit lijkt me echt super interessant om te onderzoeken. Zoals je ook al zegt: je lichaam kan echt heel veel aan als je je kop ernaar kan zetten. Je kan je lichaam ook voor de gek houden op heel veel manier. Ooit eens gezien op België 1 (vage zender ) dat je energieniveau hoger blijft als je energiedrankjes (water + koolhydraten) in je mond neemt en uitspuugd dan wanneer je het drankje doorslikt. Hoe maf is dat...... Net als allerlei placebo effecten. Lijkt me super om zoiets te onderzoeken.

Wat veel geblesseerden trouwens hier. Dan ga je je toch afvragen of het nou wel zo'n goede sport is
Zeker interessant. Ik vraag me zelf altijd af hoe het fysisch mogelijk is dat concentratiekampslachtoffers maanden met 400-600kcal en daarna ook nog de dodenmarsen van tientallen kilometers (hardlopend) konden volbrengen (nouja, de meeste niet natuurlijk maar er zijn overlevenden). Beetje luguber, maar ook wel interessant en verbijsterend.
I'm just a girl in the world.
pi_57620928
Vanochtend bij de dokter geweest en heb een spierverrekking aan de binnnenkant van m'n voet net achter m'n enkel, het wordt dan ook een verzwikte enkel genoemd. Het is een lichte verzwikking en mag een week niet hardlopen (dus geen zandvoort circuit run) en zodra ik pijnvrij loop mag ik rustig wat hardlopen. Als dat pijnloos gaat mag ik in de week voor de marathon van Rotterdam wat langere afstanden testen en dan is het aan het gevoel of ik wel of niet kan starten in Rotterdam. Rotterdam is dus nog niet van de baan maar zal alleen starten als ik echt niks meer voel, wil me niet kapot gaan lopen. Zandvoort helaas dus wel van de baan, volgend jaar dan maar..
pi_57621532
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 13:08 schreef annoh het volgende:
Zeker interessant. Ik vraag me zelf altijd af hoe het fysisch mogelijk is dat concentratiekampslachtoffers maanden met 400-600kcal en daarna ook nog de dodenmarsen van tientallen kilometers (hardlopend) konden volbrengen (nouja, de meeste niet natuurlijk maar er zijn overlevenden). Beetje luguber, maar ook wel interessant en verbijsterend.
Ja dat is het prachtige aan het menselijke lichaam. De geest is duizenden keren sterker dan het lichaam. Iedereen heeft zijn limieten, maar er zijn weinig mensen die die limieten ook echt hebben bereikt. Hardlopers, en sporters in het algemeen, krijgen meestal een ongelofelijke kick uit het verleggen van grenzen, en dat is alleen mogelijk als je jezelf wijs kan maken dat je het kán.
quote:
It's all mind over matter.
If you don't mind than it won't matter
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57624197
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 07:37 schreef FJD het volgende:
Welke maat heb je ? Mocht je maat 46 hebben en je proneert dan heb ik nog een goed paar liggen
bij mij houdt het bij 45 wel op helaas.....
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_57624292
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd niet echt veel goedkopere schoenen die ook goed genoeg zijn. Misschien bij de decathlon, maar ik betwijfel het. Je kan natuurlijk de perfecte schoen voor jezelf vinden bij de runners world en deze dan uiteindelijk kopen bij de decathlon, ik zou in ieder geval wel een schoen-advies ondergaan bij een speciaalzaak (=gratis).

Je doet er ongeveer 1500 km mee is de regel. dus dat is minimaal 100 weken, dus 2 jaar. Je kan wel tijdje nog doorlopen ermee denk ik, maar dat hangt vooral ook van je eigen gewrichten af. Na 2000 km zou ik wel sowieso nieuwe schoenen regelen
ik was sowieso van plan naar een speciaalzaak te gaan voor een advies. 2 jaar is ook langer dan ik verwachte eigenlijk... nog maar eventjes doorlopen om mezelf te overtuigen dat ik regelmatig zal blijven lopen, en dan er toch maar voor gaan, bedankt!
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_57624448
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:49 schreef Asics-DS het volgende:
Wat veel geblesseerden trouwens hier. Dan ga je je toch afvragen of het nou wel zo'n goede sport is
Ligt misschien aan de lange afstanden die er gelopen worden? Ik ben tot op heden blessure-vrij, maar ik loop meestal niet meer dan 6km, 1x per week.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 26 maart 2008 @ 17:10:25 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57625907
Ik ben ook blessurevrij hoor, heb een kleine blessure gehad ergens in September vorig jaar, maar die was na paar weken wel weg, was beetje overbelasting toen.

Ik denk dat er ook een grote nieuwswaarde vanuit gaat natuurlijk, als je blessure hebt dan praat je daar ook over hier, aan de andere kant gaat men niet elke keer zeggen dat men nergens last van heeft

Daarnaast denk ik dat mensen die hardlopen als sport ook wat meer hun grenzen opzoeken, het leuke van hardlopen is namelijk dat je meer kan dan je eerst kon (naast het fijne van de afleiding en de monotone beweging natuurlijk ).
  woensdag 26 maart 2008 @ 21:57:11 #208
180572 Zotheid
De lof der
pi_57633713
Ik ben eigenlijk al het hele jaar aan het kwakkelen.
Toppunt van m'n blessurevrijheid van dit jaar was toch wel de CPC, en dat kwam eigenlijk wel mooi uit.
Hopelijk gaat het zondag weer zo fijn, maar ik vrees van niet.

Weet iemand overigens nog leuke wedstrijden (met afstanden van ong een halve marathon) die binnekort plaatsvinden en waar ik me nog kan inschrijven?
En dan nog het liefst in de buurt van Den Haag. :p
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:12:18 #209
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57643388
Wil je grote loopevenementen? Want kleine loopjes (300-600 man loopjes) wordt je mee dood gegooid hier in het oosten.

Kijk een op www.uitslagen.nl. Genoeg te lopen
pi_57645392
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:57 schreef Zotheid het volgende:
Ik ben eigenlijk al het hele jaar aan het kwakkelen.
Toppunt van m'n blessurevrijheid van dit jaar was toch wel de CPC, en dat kwam eigenlijk wel mooi uit.
Hopelijk gaat het zondag weer zo fijn, maar ik vrees van niet.

Weet iemand overigens nog leuke wedstrijden (met afstanden van ong een halve marathon) die binnekort plaatsvinden en waar ik me nog kan inschrijven?
En dan nog het liefst in de buurt van Den Haag. :p
Zaterdag de CAIW Halve Marathon in Naaldwijk. Er is ook een 10km en 5 (eigenlijk 4,8km) Vanavond even overleggen met de coach of ik de 5km ga lopen, of actief supporteren
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_57657714
Ik ben altijd blessurevrij, maar dat zal wel met mijn geringe trainingintensiteit te maken hebben
  vrijdag 28 maart 2008 @ 16:38:42 #212
197786 Asics-DS
pi_57675980
Kan, maar dat is wel het hele verhaal. Genoeg lopen om voldoende trainingsarbeid te krijgen, maar niet teveel om blessure's te voorkomen. Je kan beter wat minder trainen, dan té veel. Als je enigszins ondertraind bent ben je altijd nog sneller dan wanneer je overtraind bent, en als je blessure vrij bent ben je altijd sneller dan wanneer je geblesseerd bent. Mooi excuus om binnen te blijven met k*tweer .
pi_57676195
Ik heb gisteren en eergisteren gelopen. Wel frappant dat ik gisteren voor 't eerst in 4 maanden weer eens onder de 46 min liep (10 KM), terwijl ik nog spierpijn had van eergisteren en ik voor m'n gevoel echt aan 't kruipen was.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_57689105
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 16:38 schreef Asics-DS het volgende:
Als je enigszins ondertraind bent ben je altijd nog sneller dan wanneer je overtraind bent
Die houden we erin
"Rust is het belangrijkste onderdeel van de training", is ook een favoriet.

Maar ik ben het wel ietsje aan het opvoeren hoor, want ik wil bij de Batavierenrace toch echt wel sneller zijn dan ik in Utrecht was.

Wanneer is die marathon waar mensen van hier aan mee gaan doen? Volgende week?
pi_57691083
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef thaleia het volgende:
Over twee weken. Je hebt dus nog twee weekenden om je twee keer helemaal leeg te lopen, dan een week rusten en dan gaan Als het net zo mooi weer is als vandaag dan kom ik zeker met de camera
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 12:27:19 #216
197786 Asics-DS
pi_57693886
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef thaleia het volgende:

[..]

Die houden we erin
"Rust is het belangrijkste onderdeel van de training", is ook een favoriet.

Maar ik ben het wel ietsje aan het opvoeren hoor, want ik wil bij de Batavierenrace toch echt wel sneller zijn dan ik in Utrecht was.

Dit is oorspronkelijk voor wierlertraining gemaakt, maar is natuurlijk van toepassing op alle (duur)sporten.

pi_57695794
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:27 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Dit is oorspronkelijk voor wierlertraining gemaakt, maar is natuurlijk van toepassing op alle (duur)sporten.

[ afbeelding ]
En hoe weet je wanneer je die piek van die compensatie hebt?

Ik loop eigenlijk maar wat om de dag
met soms 2 of 3 dagne ertussen...

Ik heb vandaag trouwens weer een rondje gemaakt....38 minuten gelopen, 6.5 km afgelegd..
Het is bij mij wel zo dat ik altijd mijn kuiten voel tijdens en na het hardlopen!
Het voelt een beetje als spierpijn, maar dan net niet helemaal...

[ Bericht 19% gewijzigd door Lakai op 29-03-2008 14:52:11 ]
Ik doe niet meer aan een signature
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:12:30 #218
180572 Zotheid
De lof der
pi_57696273
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:12 schreef Asics-DS het volgende:
Wil je grote loopevenementen? Want kleine loopjes (300-600 man loopjes) wordt je mee dood gegooid hier in het oosten.

Kijk een op www.uitslagen.nl. Genoeg te lopen
Ja het liefst wel, het is erg machtig om 1 van die vele duizenden lopers te zijn die over een stuk straat loopt. Bedankt voor de website, ik kende hem eigenlijk al, maar ik zal hem eens gebruiken om wedstrijden te zoeken.

Net een half uur half gelopen / half hardgelopen. En nog steeds ontzettende last van m'n knieband. Een toptijd zit er morgen niet in. Eigenlijk hoop ik vooral om te finishen maar dat weet ik niet eens zeker..
Iemand nog last minute tips?
[..]
pi_57696378
Niet lopen is zeker geen tip
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57696557
Ik vind kleine loopjes juist leuker. Bij die grote kun je vaak niet doorlopen in de eerste kilometers na de start. En de kleine gaan veelal over charmant kronkelige bospaadjes
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:36:13 #221
180572 Zotheid
De lof der
pi_57696694
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:18 schreef FJD het volgende:
Niet lopen is zeker geen tip
Het is een mogenlijkheid die ik liever buiten beschouwing laat.
Maar ik zit er ook aan te denken. Zeker omdat het in Zandvoort is, een eindje rijden dus. En als ik dan het circuit niet eens af kom is dat niet de moeite waard. Zeker niet omdat er ook nog een zooi "fans" mee komen.
[..]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:50:58 #222
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57699214
Ik zorg in ieder geval dat ik er ben om 11 uur bij dat verzamelpunt (kan kwartiertje eerder of later zijn ), ik zie wel of er ook andere zijn en of ze mij ook kunnen vinden

Succes Zotheid, kom maar gewoon wel
pi_57706554
Veel plezier degene die morgen gaan lopen, wordt volgens mij een mooie loopdag. Had er graag bijgeweest in Zandvoort maar het zit er helaas niet in. Hoop mid/eind volgende week training te kunnen hervatten om daarna te beslissen of ik marathon van Rotterdam ga lopen. Anders wordt de eerstvolgende loop 18 mei de halve marathon van Hoorn.
  zondag 30 maart 2008 @ 15:51:37 #224
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57716370
nou, ik ben weer terug

Ik was pas rond 1130 op het circuit, maar ik kon heel dat businesspoint niet vinden Nog wel gezocht naar Grumpey, want ik stond in hetzelfde startvak niet gevonden uiteindelijk

Ik vond het erg leuk, voordal dat stuk over het circuit. Het stuk over het strand was lekker zwaar, dat laatste stukje weer omhoog
Mijn uiteindelijk tijd is iets van 52 min
The line is a dot to you!
  zondag 30 maart 2008 @ 16:18:08 #225
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57716869
Ik heb je ook lopen zoeken Kepler....dat bussinesspoint stond dus helemaal niet aangegeven!
Ik ook zoeken in het startvak, was uiteindelijk een van de eersten en heb nog rondjes gelopen om mijn I AMsterdam shirt maar zo goed mogelijk in beeld te zetten, maar om tien voor 12 ben ik daar maar mee gestopt omdat het koud werd zonder shirtje erover en ik ook vooraan wilde staan. Dat laatste is overigens gelukt, stond op de voorste rij

Het was een leuk loopje, dat laatste stuk omhoog de boulevard op, dat was afschuwelijk
Voor de rest erg blij met wind in de rug op de terugweg, heb uiteindelijk een tijd van ongeveer 49 minuten rond, heb het niet zelf bijgehouden.

De volgende keer misschien wel handig om wat specifiekere afspraken te maken , zeker voor de marathon kep, want volgens mij lopen we ongeveer dezelfde tijd daarop (doel) en dan kunnen we nog wat aan elkaar hebben misschien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')