abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:23:29 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57377516
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 21:05 schreef Roux het volgende:
Ik ben nu in week 4 van het "couch to 5K" trainingsschema aanbeland. Zojuist ben ik wezen hardlopen en begon een beetje last van m'n enkel te krijgen. Nu een tijdje na het lopen begint m'n voet, onder m'n enkel, op te zwellen.

Ik weet nu niet wat ik hiermee aan moet want ik ben nog maar een beginner, betekend het dat ik nu weken uit de roulatie lig?
het betekend in ieder geval rustig aan doen, en waarschijnlijk ook dat je gewoon hardloopschoenen moet aanschaffen (Als je dat niet al gedaan heb dan).
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:26:51 #102
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57380102
Lopers van CPC: veel succes morgen en vooral veel plezier!! Pas op voor FJD die bij het 15 km punt nog wel een pootje wil uitsteken.
Zotheid: ik lees maandag op de voorpagina van de Volkskrant wel hoe je gelopen hebt
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:24:54 #103
180572 Zotheid
De lof der
pi_57381386
Bedankt mousser en Asics-DS. Nu Wanjiru uitgeschakeld is zijn mijn kansen aanzienlijk vergroot.
Ik blijf wel als een groupie achter Butter aanlopen, hij is mijn held. Vandaag op de fiets het parcours gefietst, zodat ik precies weet waar de verzorginspunten zijn mocht ik weer is last van m'n knie krijgen.
Wat een schitterend gezicht als je door het stolkpark loopt en je ziet de tieten en de vulpen in de verte.

Zo naar me pa toe waar ik hoop een goede nachtrust te krijgen (aangezien ik hier naast een discotheek woon). Dan morgen eerst nog bij de 10 kilometer kijken.
Veel succes en plezier voor de andere CPClopers en tot morgen!
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_57381929
Gister voor t eerst in ruim 2,5 week weer gelopen van een verjaardag naar huis.. Moet zeggen dat t niet echt handig is als je je eerst verplicht vol zit te proppen met lekkernijen en daarna gaat lopen
7,5 km in 38 min maar me rechter enkel begint elke keer opnieuw op te spelen kom er maar niet vanaf

Anyway, suc6 voor de lopers van de cpc hier morgen om de hoek
Just being curious.. ofzo
pi_57382837
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:26 schreef Asics-DS het volgende:
Lopers van CPC: veel succes morgen en vooral veel plezier!! Pas op voor FJD die bij het 15 km punt nog wel een pootje wil uitsteken.
Dat pootje uitsteken is wat opzichtig maar dat griepvirus was wel lekker geniepig he

Zo zag het er trouwens eergisteren uit, tis maar goed dat t morgen rustig is

[ Bericht 19% gewijzigd door FJD op 14-03-2008 21:08:49 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 15 maart 2008 @ 12:47:15 #106
180572 Zotheid
De lof der
pi_57393622
Beregezellig hier in de stad.
Ik sta al op foto's als de jongen met de pasta bij de finish v/d 5 km.
Als iemand die foto's ergens tegen komt zou ik ze graag willen hebben.
Nu even bij de 10 kilometer kijken en dan voorbereiden op m'n eerste wedstrijd.
[..]
pi_57393675
Succes iig

Ik ga over anderhalf uur hier weg en dan kan ik bij het 15km precies Butter voorbij zien stuiven. Vervolgens klim ik misschien nog ergens de duinen ofzo in voor wat overzicht oid.

Succes allemaal!
  zaterdag 15 maart 2008 @ 13:08:00 #108
180572 Zotheid
De lof der
pi_57393930
Ik hoop butter ook nog even te kunnen spotten. Was op de fiets van me pa terug naar huis gegaan, eigenlijk te klein. Nu dus last van m'n knieën. Hopen dat dat zo over is.
Overigens hou ik het bij m'n blauwe adidas shirt en zwarte korte broek. Lijkt me leuk als je een foto kan maken.
[..]
pi_57394710
Weet niet of je het nog leest maar ik als je me ziet dan ben ik in hardloopoutfit. Tights en rood shirt met lange mouwen. Er gaat niets boven hardloopkleding Je hoeft je nooit zorgen te maken over de temperatuur, de vraag is dit niet de warm maakt geen zak uit. In dit soort kleding heb je het tussen 0 en 15 gradens volgens mij nooit te koud of te warm
pi_57397417
Was leuk om te zien. Ik betwijfel of iemand mij gezien heeft omdat ik redelijk veel verplaatst ben. Ik heb niet in de bocht zelft gestaan maar tegen het einde v/d boulevard. Toen wat fotos van de toppers gemaakt. Vervolgens verder naar voren gelopen naar het Kurhaus, daar nog een paar leuke fotos bij gemaakt. Vervolgens terug om de Pier op te klimmen. Daarna op de fiets naar het park toe gegaan en toen bij het 19km punt nog een paar fotos gemaakt.

Helemaal aan het begin werd er nog een vrouw aangereden door een motoragent Het was een eind weg maar het zag er toch erg naar uit. Vervolgens kwamen de Kenianen aan gerend. Ik had gehoopt op Butter maar helaas, dus ik het parcours op om die Kenianen tegen te houden maar het waren er echt teveel dus ze schoten aan alle kanten voorbij. Toen na een minuut of twee kwam Butter alsnog voorbij in een groepje van 5. Jammer maar helaas.

Was iig weer leuk om te zien, elke keer als ik van kant wisselde om fotos te maken rende ik gewoon een stukje mee met de lopers. Dat moet er raar uitgezien hebben een hardloper in vol ornaat met een rugzak waar een statief uitsteekt Nu weer thuis, even douchen en dan weer een feestje Morgen komen de fotos.
  zaterdag 15 maart 2008 @ 19:50:32 #111
197786 Asics-DS
pi_57400112
1 uur en 8 seconden is snel, maar niet denderend. Jammer. Butter wel Nederlands record, dat is ook wat waard natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar de foto's FJD
  zaterdag 15 maart 2008 @ 20:52:16 #112
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_57401500
tvm
ik type ook mar wat
  zaterdag 15 maart 2008 @ 22:35:25 #113
180572 Zotheid
De lof der
pi_57403628
1 uur 45 minuten en 50 seconden.
Zeer tevreden, zal morgen een uitgebreid verslag geven, ik ga nu eerst lekker slapen.
[..]
  zondag 16 maart 2008 @ 16:38:33 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_57415108
Als iemand mijn afhaalbewijs van de 10 km in Utrecht wilt overnemen voor een vriendenprijsje, dan kan dat. Ik en mijn vriendin hadden ons opgegeven, maar mijn vriendin heeft met de wintersport een ski-ongelukje gehad waardoor we niet konden door trainen. We hebben dus 2 afhaalbewijzen over. Het betreft de 10 KM in Utrecht, 24 april (2de paasdag) en de start en finish is bij de Jaarbeurs. Dus makkelijk te bereiken via OV.

Als je 1 of 2 afhaalbewijzen wilt overnemen voor een zacht vriendenprijsje, moet je maar een PM sturen of een mailtje. De originele inschrijfprijzen waren 12,50 p.p.
  zondag 16 maart 2008 @ 17:53:20 #115
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_57416517
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 22:35 schreef Zotheid het volgende:
1 uur 45 minuten en 50 seconden.
Zeer tevreden, zal morgen een uitgebreid verslag geven, ik ga nu eerst lekker slapen.
1 uur 50 minuten en 16 seconden , ook zeer tevreden

Ik vond het een erg gezellige loop, liep heerlijk tot aan het 17KM punt waar het ineens zwaar werd. wel een constant tempo gelopen. Mijn doel was ook 1.50, dus ik mag zeker niet klagen
.
pi_57421460
  zondag 16 maart 2008 @ 22:51:05 #117
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57422304
mooie foto's
pi_57422510
Leuke foto's!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57422518
1 uur, 42 minuten en 42 seconden.

Pff, het viel niet mee zeg. Had stiekem gehoopt, ondanks mijn minieme training van 3 weken (ja, ik weet dat ik meer had moeten trainen... ), onder mijn PR van m'n eerste halve marathon te lopen (net onder de 1u40), maar dat zat er niet echt in.

Stond nog redelijk 'vooraan' voor de trimlopers, ongeveer op de tramovergang, maar het was de eerste 10 kilometer niet zo lekker lopen vond ik. Was echt best druk en zeker door de business lopers zat er echt veel niveau verschil door elkaar, waardoor het erg tempo wisselen was. Na 10 kilometer nog wel snel (net onder de 47 minuten), maar op de boulevard was het al helemaal over voor mij.

Vervolgens was het echt afzien richting de finish, kon niet meer echt ontspannen, en die klimmetjes rond de Nieuwe Duinweg waren beetje gemeen toen. Onbegrijpelijk dat iemand bedenkt om die drinkpost 'heuvel-op' neer te zetten ook vond ik, maar ja.

In ieder geval wel weer een mooie ervaring rijker en ga volgend jaar ook weer meedoen denk ik. Weet nu wel weer even hoe ver zo'n halve marathon is, en dat ik iets serieuzer en langer moet voorbereiden wil ik onder m'n PR gaan lopen (richting 1u35 / 1u37).
Jack does it in real time...
  zondag 16 maart 2008 @ 23:20:44 #120
180572 Zotheid
De lof der
pi_57423156
Blik, misschien dat ik er wel 1 van je over wil nemen, weet nog niet zeker of ik mee ga doen maar zo ja hoor je dat van me.

Erg netjes Sehnsucht en Deebee.
Dan liepen jullie vlakt voor en achter me.

Hier mijn verslag over gisteren:

Voorbeschouwing
Na een uur of 8 geslapen te hebben werd ik redelijk fris wakker. Beetje last van m'n nek alleen. Heb toen veel met m'n hoofd gedraaid en daarna ging het wel weer. Paar witte boterhammen als ontbijt genomen, glaasje born en een banaan.
Wat pasta gekookt en daarna rond half 12 naar de stad gefietst (sliep bij me pa omdat ik zelf naast een discotheek oon). Ik was nog net op tijd om de start van de 5 kilometer te zien. Zag er goed uit. Toen even naar huis geweest om een vork te halen waarna ik met een tupperware bakje met pasta langs de finish stond. Daar kreeg ik veel positieve reacties van mensen op en er waren zelfs meerdere mensen waarvoor ik moest poseren met eten. :p
De eerste kwamen na een minuut of 17 aan. Na verloop van tijd werden de "atleten" steeds raarder, negers in hun babyblauwe outfit, mensen op gewone schoenen noem maar op.
De start van de 10 kilometer duurde al wat langer, gelukkig maar voor een heel stel mensen omdat ze na de officiële tijd nog aan kwamen lopen. Nadat ook deze mensen weg waren ben ik richting het malieveld gelopen om m’n spullen weg te brengen en langzaamaan in te lopen. Hier merkte ik al dat ik last van m’n knie had en begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Hopen dat ik hem uit zou lopen en rond de 2 uur zou erg mooi zijn.

De wedstrijd
Ik ben redelijk achteraan begonnen. Omstreeks kwart voor 3 ging het kanon af en was mijn eerste wedstrijd officieel begonnen. Zeven minuten later kwam ik ook over de start en kon ik in een langzaam tempo hardlopen. De eerste kilometers was het erg lastig om mensen in te halen. Na 25 minuten en 51 seconden had ik de eerste 5 kilometer achter de rug, samen met redelijk wat hardlopers. In de constante stroom van mensen ben ik rond de 6 kilometer een meisje tegengekomen waar ik zo goed als de rest van de race mee heb samengelopen. Op advies van m’n fisio heb ik asfalt zoveel mogelijk vermeden en dat ging erg goed, na 10 kilometer had ik nog nergens last van en een paar honderd meter later was ik over de helft.
Een van de mooiste punten van het parcours was toch wel het punt waar je zo goed als op de boulevard loopt, duizenden mensen voor je en net zoveel achter je, kippenvelmoment!
Op de boulevard wil ik de toeschouwer die vlak voor m’n schoen rochelde ook nog even bedanken, erg fijn! Na 75 minuten en 34 seconden liep ik over het 15 kilometerpunt. Dat had ik echt nooit verwacht en m’n voor het eerst had ik echt het gevoel dat ik het ging halen. Op dit punt raakte ik ook m’n “haas” kwijt. Alsof dat al niet genoeg was begon ik ook dorstig te worden en naar koolhydraten te verlangen. Toch maar een zakje gel ingenomen. Gelukkig was er na 2 kilometer een drankpost. 1 van de mooiste punten heb ik niet doelbewust meegemaakt, die was in het parkje waar je de tieten van den Den Haag voor het eerst kan zien. Hier had ik namelijk last van m’n zij, dikke steken en het hoogtepunt van enkele kilometers geleden werd een dieptepunt. Een man naast me zei dat ik echt even rustig in en uit moest ademen, dit heb ik dan ook gedaan. Niet veel later kwam ik ook m’n haas weer tegen konden we er samen weer tegenaan. Ik voelde me weer supersterk en toen een man langs de kant van de weg zei dat het nog maar 2 kilometer was gierde de endorfine door m’n lichaam en wist ik zeker dat ik het zou halen.
Samen met de dame met wie ik liep nog tig mensen ingehaald. Toen we echter het Korte Voorhout op liepen kon ik het niet laten om nog even een eindsprintje in te zetten, geweldig met al die mensen er bij. Ik voelde me voor enkele seconden echt even in een roes, tot m’n lichaam begon te tintelen en het me verstandig leek om toch in een wat lager tempo de finish over te lopen voor me dat helemaal niet meer zou lukken. :’)
Uiteindelijk met m’n hand op m’n buik de finish over gehobbeld waarna ik gevolgd werd door het meisje dat ik daarna gefeliciteerd en bedankt heb. En dat wil ik hier nogmaals doen! Bedankt onbekend meisje, zonder jou was ik vast veel langzamer! o+

Al met al ben ik erg blij dat ik überhaupt de halve heb uitgelopen, en zeker in de tijd van 1:45:50! Dat had ik echt nooit verwacht, ik zou al blij zijn met 2 uur.

Afstand Halve marathon trimloop
Categorie M/V
Totaal plaats 2014 / 5765
Categorie plaats 2014
Snelheid 11,961 km/uur
5 kilometer 25:51 (25:51)
10 kilometer 50:21 (24:30)
15 kilometer 1:15:34 (25:13)
20 kilometer 1:40:37 (25:03)
Bruto tijd 1:53:40
Netto tijd 1:45:50

Eerst stonden er ook van die leuke grafiekjes bij maar die zijn nu weg.

Jezus wat een lange post.
[..]
  zondag 16 maart 2008 @ 23:42:17 #121
197786 Asics-DS
pi_57423669
Mooie foto's FJD, lekker scherp. Ligt daar nou een vrouw (hoe kan het ook anders ) op de grond?
En natuurlijk een leuk verhaal van Zotheid . Misschien toch niet verstandig om te 'eten' tijdens het lopen. Met hardlopen heb je een relatief hoge vetverbranding en ik denk dat je inmiddels wel genoeg koolhydraten in lijf en leden had. Maar natuurlijk gefeliciteerd met je eerste wedstrijd!! De anderen ook, proficiat .

Die eerste foto van Zotheid: beetje vreemd. Tussen de afgetrainde 'Kenianen' staat één of andere turkse hobbit met afgetrapte gympies zn plek te verdedigen (blauwe broek, rood shirt) wtf...... Why even bother......
pi_57423948
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:42 schreef Asics-DS het volgende:
Mooie foto's FJD, lekker scherp. Ligt daar nou een vrouw (hoe kan het ook anders ) op de grond?
Yup, die werd aangereden door de motoragent

Dit waren wel de weinige fotos die scherp waren. Sluitertijd van rond 1/200 was nog te traag
pi_57458091
Wat ik nu heb is eigenlijk best lastig!
want mijn conditie is zodanig in orde dat ik best lang kan lopen...
Alleen kunnen mijn spieren het nog niet echt aan...
Dus ik heb constant het gevoel dat ik me moet inhouden!
Terwijl ik nog helemaal niet moe ben
Ik doe niet meer aan een signature
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:37:49 #124
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57458223
@lakai: Toch maar doen! Als je nu te lang gaat lopen solliciteer je echt naar een blessure.

Ik was gisteren heerlijk aan het trainen in het zonnetje, net 20 minuten weg, kreeg ik toch buikkrampen! Ik dacht echt even dat ik out zou gaan daar langs de kant van de weg... niet leuk. 10 minuten gewandeld en toen was het weg. Wel een beetje vervelend want ik wilde 10km lopen en nu weet ik nóg niet wat ik momenteel kan.
I'm just a girl in the world.
pi_57458453
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:31 schreef Lakai het volgende:
Wat ik nu heb is eigenlijk best lastig!
want mijn conditie is zodanig in orde dat ik best lang kan lopen...
Alleen kunnen mijn spieren het nog niet echt aan...
Dus ik heb constant het gevoel dat ik me moet inhouden!
Terwijl ik nog helemaal niet moe ben
Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oploopt
pi_57458888
Ik heb het tot nu toe nog tot aan 3 km gehouden...(in ieen kwartier)
Dus ik ben nog niet te hard gegaan denk ik.
Alleen weet ik niet echt wat voor stap ik moet zetten naar een langere afstand....zou ik meteen naar de 5 kunnen?
of eerst nog maar een 3.5 km...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:11:15 #127
62913 Blik
The one and Only!
pi_57458957
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Lakai het volgende:
Ik heb het tot nu toe nog tot aan 3 km gehouden...(in ieen kwartier)
Dus ik ben nog niet te hard gegaan denk ik.
Alleen weet ik niet echt wat voor stap ik moet zetten naar een langere afstand....zou ik meteen naar de 5 kunnen?
of eerst nog maar een 3.5 km...
Op een rustiger tempo steeds langere afstanden lopen, ook 1 keer in de week een interval training. En als je spieren sterker moeten worden, doe dan eens wat extra spieroefeningen.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:14:31 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57459038
Wow gaaf verhaal Zotheid! En je maakt inderdaad nog eens wat vrienden tijdens het lopen zelf, onbekenden waar je alle leed mee deelt op dat moment zelf Leuk zijn ook altijd de reisjes van en naar de wedstrijd toe, je ziet allemaal mensen met hardloopschoenen en dat zijn over het algemeen hele fijne mensen om praatje mee aan te knopen!
Sowieso is het hardloopvolk een mooi volkje, individueel en niet competatief, beetje discipline en deinst niet terug van beetje afzien
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.

Heb zelf net even langs de Amstel gelopen (jippie, ben weer terug in Nederland!), was kouder dan in Engeland dus zal weer een vestje aan moeten doen. Voor de rest ging het fantastisch, 18km getraint in een supertempo en nergens last van, ideale generale voor de 32 km training van dit weekend. Marathon is nu heel dichtbij ineens
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:56:16 #129
197786 Asics-DS
pi_57461672
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 18:46 schreef FJD het volgende:

[..]

Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oploopt
So true..... Ik kan me momenteel ook niet inhouden. Vandaag ook weer stukken aan zeker 18 km/h gelopen. Dan kom je in een heerlijke flow, maar telkens was t mn verstand (dat nog enigszins inspraak heeft ) dat me opriep langzamer te lopen. Moeilijk hoor..... maar jouw stukje tekst heeft me toch weer ff op de feiten gedrukt. Dus bij dezen: bedankt!
Morgen maar weer fietsen.
Hoe is het trouwens met jouw blessure? Heb je nog altijd veel last van?

Nieuw!!
Heerlijke schoentjes voor op de baan en wedstrijden. Nog even geduld en ik kan ze gaan gebruiken.

woensdag 19 maart 2008 @ 19:38:33 #130
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_57483023
blessure is inderdaad altijd lastig. wat ik doe. is bij iets kleins wat ik voel meteen een stap rustiger te gaan.mog dat nog niet helpen. en enkele traning overslaan. dus meer rust. en als je het dan nog voelt niet meer lopen een week of twee.
heeft bij mij goed geholpen.
maar fietsen is inderdaad ook erg goed.

stil zitten is erg moeilijk. ik was in vorm. liep achter elkaar me pr te verbetteren. krijg ik last.
2 weken niets gedaan. en dan met me domme hoofd nog naar een wedstrijd gaan kijken. dan word het die laatste week nog moeilijker om niet te lopen.
ik type ook mar wat
  woensdag 19 maart 2008 @ 20:56:45 #131
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57485004
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Wow gaaf verhaal Zotheid! En je maakt inderdaad nog eens wat vrienden tijdens het lopen zelf, onbekenden waar je alle leed mee deelt op dat moment zelf Leuk zijn ook altijd de reisjes van en naar de wedstrijd toe, je ziet allemaal mensen met hardloopschoenen en dat zijn over het algemeen hele fijne mensen om praatje mee aan te knopen!
Sowieso is het hardloopvolk een mooi volkje, individueel en niet competatief, beetje discipline en deinst niet terug van beetje afzien
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.

Heb zelf net even langs de Amstel gelopen (jippie, ben weer terug in Nederland!), was kouder dan in Engeland dus zal weer een vestje aan moeten doen. Voor de rest ging het fantastisch, 18km getraint in een supertempo en nergens last van, ideale generale voor de 32 km training van dit weekend. Marathon is nu heel dichtbij ineens
gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopen
Hopelijk gaat dat een beetje goed, echt goed trainen schiet er een beetje bij in de laatste tijd
The line is a dot to you!
pi_57485186
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:56 schreef Asics-DS het volgende:
Moeilijk hoor..... maar jouw stukje tekst heeft me toch weer ff op de feiten gedrukt. Dus bij dezen: bedankt!
Morgen maar weer fietsen.
Hoe is het trouwens met jouw blessure? Heb je nog altijd veel last van?
Flow Dat je echt na een half uur denkt "ow ja volgens mij ben ik al een tijdje hard aan het lopen" Klinkt goed wat je beschrijft, met dat tempo plus een beetje extra loop je gewoon mee in de subtop van Nederland op bv. de halve marathon

Blessure is redelijk kansloos. Volgende week, na m'n afstuderen ( ), ga ik een sportfysio opzoeken en dan maar maanden lang revalideren en hopen dat het beter wordt en ondertussen fietsen. Zwemmen is alleen een optie op rare tijdstippen ivm drukte. Gelukkig dat het zeewater binnenkort weer op temperatuur komt
pi_57491729
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:56 schreef kepler het volgende:

[..]

gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopen
Hopelijk gaat dat een beetje goed, echt goed trainen schiet er een beetje bij in de laatste tijd
Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dag
  donderdag 20 maart 2008 @ 13:28:43 #134
197786 Asics-DS
pi_57499277
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef mouzzer het volgende:

Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dag
Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets is . Hoeveel tijd heb je nog voor de marathon?
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef FJD het volgende:

[..]

Flow Dat je echt na een half uur denkt "ow ja volgens mij ben ik al een tijdje hard aan het lopen" Klinkt goed wat je beschrijft, met dat tempo plus een beetje extra loop je gewoon mee in de subtop van Nederland op bv. de halve marathon

Blessure is redelijk kansloos. Volgende week, na m'n afstuderen ( ), ga ik een sportfysio opzoeken en dan maar maanden lang revalideren en hopen dat het beter wordt en ondertussen fietsen. Zwemmen is alleen een optie op rare tijdstippen ivm drukte. Gelukkig dat het zeewater binnenkort weer op temperatuur komt
Ik hoop dan ook goede tijden te lopen als ik weer fit ben. Ik heb een beetje de loopgenen van mn pa meegekregen. Lange benen, grote pas en niet te zwaar gebouwd (hoewel 68-70 kg in vorm niet echt licht is). Het gaat me aardig af, ook met matige training. Met 2 weken training (ik was net van de gebruikelijke spierpijn af) liep ik vorig jaar in 56 min en wat seconden de 10 mijl. Daarna wel kreupel natuurlijk Mijn probleem is vooral dat ik wat lopen betreft zo onzeker als de pest ben. Ik doe pas mee als ik vind dat ik goed genoeg ben, met uitzondering van die 10 engelse mijl dus. Zodoende push ik het teveel en overbelast ik de spieren, met nu dus shin splint als gevolg. Ik wil binnenkort ook even praten met een trainer (loopt een hele goede rond hier) en vragen of hij mij kan begeleiden, de rem er een beetje ophouden en voor goede opbouw kan zorgen.
Mn vader is ook heel ervaren natuurlijk, maar die is toch een beetje van de oude stempel: 'gewoon doorlopen' , 'die blessure is vanzelf gekomen en gaat vanzelf weer weg' dat soort uitspraken .
Hopelijk ga ik met begeleiding niet weer dezelfde fout maken!

Frustrerend man, zo'n aanhoudende blessure. Fietsen is ideaal natuurlijk, maar je bent veel meer afhankelijk van het weer. Zwemmen werkt hier in de buurt iig niet. Leggen ze in het hele bad 1 baantje voor borstcrawlers. De rest ligt vol met bejaarden. Ben je aan het ploeteren met 5 man in één zo'n baan . Dan heb je in de zee lekker de ruimte . Wetsuit aan?
pi_57499828
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 10:43 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Lijkt me een teken dat de lange duurlopen effect hebben, ook al gaan ze rampzalig Heb hetzelfde, zondag 22 km gelopen die redelijk gingen maar laatste 2 dagen echt heerlijk gelopen. Zat op me werk en kon niet wachten om te gaan hardlopen

Voor degene die tranen voor de marathon hier de geweldige trailer voor de film Spirit of the Marathon: http://www.youtube.com/watch?v=-8XSit8XyeM

Alleen de trailer geeft al een motivatieboost
Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.
Kwam verder dit leuke filmje tegen. Advies voor alle wedstrijdlopers: How not to finish a race.
http://www.youtube.com/watch?v=GWheGgqmq0A&feature=related
  donderdag 20 maart 2008 @ 14:00:14 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57499951
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:54 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.
Kwam verder dit leuke filmje tegen. Advies voor alle wedstrijdlopers: How not to finish a race.
http://www.youtube.com/watch?v=GWheGgqmq0A&feature=related
maar heeft tie nu gewonnen of niet?
pi_57503144
Volgens mij was hij wel de winnaar gewoon uiteindelijk toen...

Die trailer van die film over de marathon is wel cool, wil er toch wel eentje gaan lopen ooit. Alleen vroeg ik mij vorige week na een halve al af waarom ik dat eigenlijk ooit zou gaan doen, omdat een halve al best ver is.

Maar ja, ga er toch wel een keer aan geloven denk ik. En mijn ultieme marathon lijkt mij toch wel die van Athene (of liever gezegd zoals bij de laatste Spelen van Marathonas naar Athene), alleen dat parcours is gewoonweg gruwelijk. Hij wordt meestal in november of iets georganiseerd, dus qua hitte gaat het dan wel, maar je loopt het hele stuk op één weg (slaat echt nergens af of zo) die kronkelend en heuveltje op, heuveltje af richting het centrum van Athene loopt.
Jack does it in real time...
pi_57503274
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:48 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij was hij wel de winnaar gewoon uiteindelijk toen...

Die trailer van die film over de marathon is wel cool, wil er toch wel eentje gaan lopen ooit. Alleen vroeg ik mij vorige week na een halve al af waarom ik dat eigenlijk ooit zou gaan doen, omdat een halve al best ver is.

Maar ja, ga er toch wel een keer aan geloven denk ik. En mijn ultieme marathon lijkt mij toch wel die van Athene (of liever gezegd zoals bij de laatste Spelen van Marathonas naar Athene), alleen dat parcours is gewoonweg gruwelijk. Hij wordt meestal in november of iets georganiseerd, dus qua hitte gaat het dan wel, maar je loopt het hele stuk op één weg (slaat echt nergens af of zo) die kronkelend en heuveltje op, heuveltje af richting het centrum van Athene loopt.
Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!
Sweet and innocent...
pi_57504176
Bedankt Asics-DS en Grumpey! Hardlopers zijn inderdaad een erg leuk volkje. En volgens mij zijn wedstrijden erg verslavend, ik kijk nu echt alweer uit nara volgende week zondag, zeker nu m'n startnummer binnen is. 6531 it is!
[..]
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:16:08 #140
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57505865
ook voor mij de langste duurloop voor de marathon dit weekend.....kilometertje of 32/33.....pfff....gaan we maar eens hele zondag voor uittrekken waarschijnlijk
pi_57507161
Succes Grumpey! Ik heb me net in anderhalf uur helemaal kapot gelopen. Stuivend zand, overal water, heerlijk. Naderhand lekker douchen om weer op temperatuur te komen. Me schoenen waren overigens ook aan een douchebeurt nodig na de ruiterspaden waar ik door liep. Overigens loopt dat opvallend lekker.
[..]
pi_57511430
Weersverwachtingen morgen:
Neerslagkans: 90%
Hoeveelheid: 8 mm
Windsnelheid: 6 bft

Dat is duidelijk, hardlopen op het strand.
  donderdag 20 maart 2008 @ 23:31:34 #143
197786 Asics-DS
pi_57511893
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:55 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!
Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.

Ongetraind een marathon MOETEN finishen, wat zal een mens dan als een wrak over de finish komen.
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:

Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....
pi_57512513
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:
Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....
Alles op z'n tijd. We zullen binnenkort vast weer overgoten worden met zon. Nu nog even genieten van die regenbuien zonder onweer.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:49:24 #145
180572 Zotheid
De lof der
pi_57513342
Vandaag was er echt niemand anders op Scheveningen te vinden. Maar ik ehb zelf echt heerlijk gelopen.
Misschien is het wat voor mij om de Marathon in Rotterdam te lopen over een paar weekjes. En dan de laatste 23 kilometer op karakter ofzo :p
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Dat viel mij dus ook al op, en vond ik, zeker voor de eerste keer ook best een knappe prestatie.
De tabellen staan er weer (let vooral ook op de eindsprint die ik samen met "het ene meisje" ( ) liep:

En eerst was ik nummer 2000, nu ben ik 2014 geworden.

Overigens denk ik deze snelheid in Zandvoort niet te kunnen handhaven, gezien het terrein en de uren die ik rond die tijd moet werken (leuk hoor, horeca).
[..]
pi_57519546
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:28 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets is . Hoeveel tijd heb je nog voor de marathon?
Dat is zeker zo en heb er ook vertrouwen in dat het goed gaat komen, het is wel interessant hoe belangrijk de mentale kant van het hardlopen is. Heb daarom ook een marathon gekozen met veel publiek wat een extra motivatie en stimulans zal zijn in de laatste kilometers. En de dag erna er dan zo bijlopen: http://www.youtube.com/watch?v=m-hCuYjvw2I

De marathon van Rotterdam is over 3 weken, voor degene die ook voor het eerst een marathon lopen is dit misschien wel een handige site: http://www.marathonrookie.com/
pi_57531637
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:00 schreef kepler het volgende:

[..]

maar heeft tie nu gewonnen of niet?
Aarggh, het stond ook al bij de comments, maar die hulpverleners hadden de arme man wel op een andere manier moeten behandelen, hij viel op zijn achterhoofd nota bene. Rustig laten liggen en niet overeind tillen.
pi_57533912
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:

Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot. Zeker in de duinen met al die heuveltjes. Twee keer tussendoor een stuk gewandeld, was hard nodig. Maar geen spatje regen, dat is weer het gekke. Na 3 uur in de kroeg staan gingen m'n voeten en benen protesteren, heerlijk pijn-gevoel.
pi_57539989
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 02:06 schreef waht het volgende:

[..]

Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot. Zeker in de duinen met al die heuveltjes. Twee keer tussendoor een stuk gewandeld, was hard nodig. Maar geen spatje regen, dat is weer het gekke. Na 3 uur in de kroeg staan gingen m'n voeten en benen protesteren, heerlijk pijn-gevoel.
Wat is dat voor pijn dan?
  zondag 23 maart 2008 @ 12:51:40 #150
197786 Asics-DS
pi_57555470
Ik gok: moeie benen waar de alcohol inloop. Dan gaan ze zo heerlijk sloom aanvoelen + voldaan vermoeid gevoel.
pi_57555825
De 'derde helft'-benen.

Hee, voor degenen die morgen in Utrecht gaan lopen (of elders): het wordt vast mooi weer! Koud misschien, maar wel droog, en een zonnetje
  zondag 23 maart 2008 @ 13:44:21 #152
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57556329
net 30 kilometer gelopen en ging echt super. Ik heb er 2 uur en 15 min over gedaan en heb zelfs nog energie over Prima hardloop weer ook

Ik ben nu klaar voor de marathon en denk zelfs dat de 3.5 uur wel te halen is
pi_57556347
Gaaf man
pi_57556400
Dat moet een lekker gevoel zijn om mee aan de Paasbrunch te gaan kepler
  zondag 23 maart 2008 @ 14:31:08 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57557232
zeker, het is ook echt goed voor mn zelfvertrouwen
  zondag 23 maart 2008 @ 18:02:00 #156
180572 Zotheid
De lof der
pi_57562624
Gaaf kepler!
Net in het bijzijn van m'n familie gezegd dat ik volgend jaar ga debuteren op de marathon, waarschijnlijk die van Amsterdam. Dus nu zit ik er aan vast.
Ook namens mij: veel plezier en succes voor de lopers in Utrecht morgen!
[..]
  zondag 23 maart 2008 @ 22:02:46 #157
197786 Asics-DS
pi_57567662
Edit: Verkeerde topic

[ Bericht 78% gewijzigd door Asics-DS op 24-03-2008 01:19:30 ]
  maandag 24 maart 2008 @ 07:04:04 #158
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57573918
Jahoor! Sneeuw vandaag in Utrecht
  maandag 24 maart 2008 @ 09:19:26 #159
180572 Zotheid
De lof der
pi_57574269
quote:
Op maandag 24 maart 2008 07:04 schreef annoh het volgende:
Jahoor! Sneeuw vandaag in Utrecht
Ik moest vanacht in de buurt van utrecht werken. Ik kwam rond een uur of 4 naar buiten, lag er gewoon 5 mm sneeuw, ik wist niet wat ik zag.
Moest vanacht achter de bar staan, toen ik rond half 8 thuis kwam was ik nog steeds niet moe en besloot maar om even een stukje te gaan hardlopen. Na 23 uur wakker te zijn.
Wat ontzettend lekker was dat. Het eigenlijk totaal uitgeput zijn in combinatie met een opkomende zon, witte stranden en bossen en heerlijke rustige muziek. Wat een heerlijke manier van afzien.
Nu toch maar even een paar uur proberen te slapen.
[..]
pi_57574378
Beetje sneeuw hier nu

Best ziek; ik begin m'n schenen nu ook te voelen terwijl ik niet meer hardloop en ik weet nu niet of ik dat erg moet vinden. Dat zou de keuze voor een operatie (en dus hopelijk herstel) wel makkelijk maken

Dat hardlopen is veels te verslavend
pi_57574519
Zolang het niet gaat regenen, lijkt het mij vandaag redelijk goed weer om te hardlopen in Utrecht. Ik zal er vanzelf wel achter komen, want ik ga nu op weg .
pi_57574554
http://buienradar.nl/

Gokken en bidden dus
pi_57575072
Volgens nu.nl ligt er 5 cm sneeuw in Utrecht Organisatie heeft voor extra opvangpunten onderweg en vervoer terug naar de jaarbeurs gezorgd. Van mij mag het sneeuwen of regenen als het maar niet gaat hagelen. Ik heb er zin in! Succes iedereen die gaat lopen.
  maandag 24 maart 2008 @ 14:25:30 #164
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57578774
Gister precies tussen de buien door (dank u buienradar) maar liefst 32 kilometer gelopen, in 2 uur en 40 minuten en ik leef nog, geen grote pijntjes en een heel goed gevoel voor de marathon nu

Mijn snelheid mag ietsjes hoger, zodat ik zeker 3:30 loop, maar in ieder geval is het mogelijk! Keppler, jij ook 3:30? Misschien zin om in elkaars buurt te starten?
Straks zal ik nog even een uitgebreider verhaal neerzetten over de 32 km, maar eerst even een trein halen
  maandag 24 maart 2008 @ 17:05:57 #165
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57581939
Zo, gister dus de langste afstand ooit voor mezelf hardgelopen (al zal hopelijk het record maar hooguit 3 weken blijven staan ). Ik had vantevoren ook geen idee waar ik heen zou gaan lopen, aangezien mijn langst mogelijke ronde maar tot 23 km komt. Ineens heb je allerlei opties, 32 kilometer is namelijk best lang dus ineens heb je allemaal opties zoals Volendam, Zaandam, Abcoude etc, plaatsen waar je normaal naar toe fietst ipv loopt :p. Ik besloot maar naar Abcoude te lopen, langs de vertrouwde amstel, zodat ik de aankomende sneeuwbui net zou ontwijken. En dat lukte
Halverwege was ik bang dat ik verkeerde afslag genomen had, waardoor ik vreesde dat ik ineens iets van 5 km meer moet lopen, dus ik besloot wat rustiger aan te lopen voor het geval dat. Achteraf nergens voor nodig. Ik denk dat dat ook de grootste les is voor de marathon, denk niet aan wat gaat komen en dat het nog zwaar wordt, zorg ervoor dat je het op het moment zelf gewoon lekker hebt en in een vlot ritme zit . Heb nu wel wat pijn in enkel en wat schuurplekken (maar goed, wat wil je), maar niks structureels, ook niet qua energie, had zo nu al een marathon kunnen lopen (denk ik).

Oftewel, kom maar op met die afstand, heb er nu zin in, niets is leuker dan klaar zijn met maandenlange voorbereiding en dat het echte werk mag beginnen
  maandag 24 maart 2008 @ 17:06:31 #166
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57581948
oh, maar eerst komende zondag natuurlijk de circuitrun
Annoh, nog er samen heenreizen?
pi_57583783
O, ik heb zelfs harder gelopen dan ik dacht dat mijn vorm toe zou laten: 1.41.03u op de halve marathon. En dat is maar anderhalve minuut boven mijn pr. Een groot verschil met mijn voorgaande halve marathons is dat ik nu een vrij constant tempo heb vol gehouden, en misschien is het tweede deel zelfs nog wel sneller gegaan dan het eerste. In het begin liep ik in de buurt van de tempo maker voor 1.45u. Ik was bang dat ik die moest laten gaan omdat ik in het begin nog niet echt lekker in mijn ritme zat, maar rond kilometer 14 ben ik er toch vandoor gegaan . En dan was er ook nog een sneeuwstormpje dat wel irritant was, maar gelukkig heb ik er niet al te veel hinder van gehad.
pi_57583877
En ik heb thaleia zien finishen! Die zag er nog best fris uit en had dus best wel wat harder kunnen rennen .
  maandag 24 maart 2008 @ 19:00:57 #169
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57584130
Nou respect voor zo'n tijd in de sneeuwstorm De 5 startte pas toen de zon weer ging schijnen en ik heb 25.55 gelopen. Mijn benen wilden harder, maar mijn longen hielden dat niet echt bij. Op zich ben ik er wel tevreden mee, maar ik zie nu wel in dat ik blij mag zijn als ik mijn pr (52.40) haal op de 10.
Nog een mooie situatie: er liepen veel schooljongens mee (geen idee waarom) met een speciaal shirt en die wandelden hele stukken. Ik moest enorm uitwijken om zon groep in te halen, en één jongen dacht grappig te zijn door heel dichtbij naast me te lopen, waarop ik versnelde en hij me niet meer bijhield, wat een lachsalvo van zijn vrienden opleverde . Sukkel.
Volgende week circuitrun inderdaad, ik ben benieuwd. Laten we even contacten over de exacte tijd Grumpey, ik moet sowieso over A'dam volgens mij.
pi_57584169
quote:
Op maandag 24 maart 2008 18:49 schreef Wolfje het volgende:
En ik heb thaleia zien finishen! Die zag er nog best fris uit en had dus best wel wat harder kunnen rennen .
Spijker op de kop Ik had nog wel het 7km bordje gezien, maar die van 8 en 9 gemist, en ik wilde niet vanaf 7km al gaan versnellen, daar was ik te moe voor. Maar ik had de laatste anderhalve km best wel wat harder kunnen doen, als ik had geweten dat ik me op de laatste anderhalve km bevond. Na het omgaan van de hoek was daar ineens 100m verder al de finish...

Ik heb sowieso niet zo hard gelopen, ook niet als ik wel op tijd had versneld, maar deze loop, en het feit dat mijn zusje met met ruim 3 minuten heeft ingemaakt, stimuleren mij om nu toch echt eens wat meer te gaan trainen

Hee, Wolfje, dit klinkt alsof het heel lekker ging! Ja die sneeuwstorm leek me niet al te fijn, maar die heeft je dus niet erg gedeerd. Goeie tijd gelopen EN heel constant, dat voelt vast lekker. En je bent dus alweer thuis? Nu lekker op de bank hangen Wat is je volgende doel?
  maandag 24 maart 2008 @ 19:25:41 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_57584675
quote:
Op maandag 24 maart 2008 19:00 schreef annoh het volgende:

Nog een mooie situatie: er liepen veel schooljongens mee (geen idee waarom) met een speciaal shirt en die wandelden hele stukken.
Het heet niet voor niets de Roc(k) Run, veel mensen van het ROC die meelopen.

Ik kon dus helaas niet meedoen met de 10 km vandaag, wegens een ski-ongelukje in januari (toen liep ik al ruim 50 minuten aan één stuk). Vandaag wel gelopen, ongeveer 4 km in 23 minuten
  maandag 24 maart 2008 @ 20:11:19 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57585609
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:06 schreef Grumpey het volgende:
oh, maar eerst komende zondag natuurlijk de circuitrun
Annoh, nog er samen heenreizen?
gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?
  maandag 24 maart 2008 @ 20:40:56 #173
180572 Zotheid
De lof der
pi_57586287
Ik heb m'n knieen echt stuk geloven vanochtend geloof ik.
Erg veel pijn in m'n kniebanden. Maar even rustig aan doen tot zondag.
Leuk idee om te meeten. Enig nadeel is alleen dat m'n pa en stiefmoeder ook komen kijken waar ik dus ook mee rij. Maar daar valt natuurlijk ook wel wat mee te regelen.
[..]
pi_57588983
Ik heb niet zo'n lekkere loop gehad in Utrecht, begon prima en zat ruim onder schema voor een PR. Maar op gegeven moment kreeg ik een stekende pijn in wat ik dacht m'n achillespees was. Bij elke stap deed het pijn, dus tempo omlaag maar pijn bleef en uiteindelijk rustig proberen uit te lopen en de belasting te beperken (eindtijd was 2:05:45) Het blijkt niet de achillespees te zijn de pijn zit aan de binnenkant van m'n voet tussen enkel en achillespees en lichte druk geeft al een stekende pijn. Nu af en toe aan het koelen en hopen dat het meevalt maar de marathon lijkt op dit moment ver weg.

Lopen in die vette sneeuwbui was trouwens wel geweldig.
  maandag 24 maart 2008 @ 23:30:14 #175
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57590349
quote:
Op maandag 24 maart 2008 20:11 schreef kepler het volgende:

[..]

gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?
Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staan
  maandag 24 maart 2008 @ 23:35:51 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57590465
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:32 schreef mouzzer het volgende:
Ik heb niet zo'n lekkere loop gehad in Utrecht, begon prima en zat ruim onder schema voor een PR. Maar op gegeven moment kreeg ik een stekende pijn in wat ik dacht m'n achillespees was. Bij elke stap deed het pijn, dus tempo omlaag maar pijn bleef en uiteindelijk rustig proberen uit te lopen en de belasting te beperken (eindtijd was 2:05:45) Het blijkt niet de achillespees te zijn de pijn zit aan de binnenkant van m'n voet tussen enkel en achillespees en lichte druk geeft al een stekende pijn. Nu af en toe aan het koelen en hopen dat het meevalt maar de marathon lijkt op dit moment ver weg.

Lopen in die vette sneeuwbui was trouwens wel geweldig.
Kop op, nog tijd genoeg om te herstellen in ieder geval....
pi_57590506
Kom op he mannen! We gaan nu niet weer massaal de lappenmand in zo vlak voor de marathon van Rotterdam
  maandag 24 maart 2008 @ 23:39:37 #178
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57590531
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:37 schreef FJD het volgende:
Kom op he mannen! We gaan nu niet weer massaal de lappenmand in zo vlak voor de marathon van Rotterdam
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?
pi_57590577
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:39 schreef Grumpey het volgende:
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?
Ik dacht eerst dat ik het te ver vond om te gaan maar ik bedenk me net dat ik zondag een auto naar Amsterdam moet brengen en dan is het toch best wel weer in de buurt.

Ik zal eens even kijken, tis toch wel weer een grote dag uit en dan vind ik Rotterdam toch stukken leuker
  maandag 24 maart 2008 @ 23:50:38 #180
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57590744
Hoe meer mensen in Rotterdam langs de kant staan, hoe beter natuurlijk
pi_57594906
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:35 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Kop op, nog tijd genoeg om te herstellen in ieder geval....
Ja da's waar nog kleine drie weken, laat ik dan zeggen de zandvoort circuit run is nog ver weg.. sinds gisteravond is de plek gezwollen en vanochtend was de plek helemaal rood in bijna halve cirkel om m'n enkel heen en het is nogsteeds dik. Lopen gaat redelijk zolang er geen trappen in me weg staan Het is gewoon balen dat dit vlak voor de marathon gebeurt, voorheen nooit last gehad op die plek en weet ook niet precies hoe het erin schoot. Misschien misgestapt van een stoepje en daarmee iets verrekt maar een echt duidelijk moment staat me niet bij.

[ Bericht 7% gewijzigd door mouzzer op 25-03-2008 10:22:24 ]
pi_57595397
Ik heb ook heerlijk gelopen in Utrecht op de 10 km. De eindtijd van 46 nogwat was niet bijzonder, maar het ging gewoon lekker. Bij de start van de 10km kwam de Vegan Streaker nog over het hek heen geklmmen en begon zich meteen uit te kleden, maar dat bleken slechts zijn warmhoudkleding te zijn. Hij was blijkbaar gewoon deelnemer en wilde van voren in het startvak staan. Je hoorde overal vanuit het startvak al mensen "broek uit!" roepen.
pi_57600049
Net weer een rondje gedaan!

Ik heb 5.93 km gelopen
ben ik best wel blij mee....(aangezien mijn vorige loop 4 km was )
Ik had ook net zo goed nog ff meer kunnen lopen...maar ik dacht zo is het mooi geweest!
pi_57600363
Hoe weet je nou dat je 5.93 km gelopen hebt? afstandmeten.nl?
pi_57600453
mapmyrun.nl
pi_57600516
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.
Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerken

Maar ik denk dat ik toch wel redelijk het bewijs ben dat je geest je lichaam heel erg ver kan pushen. Of misschien dat je lichaam veel meer aankan dan je zelf ooit hebt geweten.

M'n moeder raakte net voor de CPC met een oude schooljuf van mij in gesprek, die merkte gelijk treffend op 'Maar die kon toch vroeger helemaal niet lopen?!'

Anyway, ik krijg toch wel steeds meer zin om een hele marathon te proberen. Kan sowieso niet wachten om weer een lekkere afstand te lopen.

Maar ik ga iig de eerste maanden gewoon voor m'n lol lopen, zonder trainingsschema, dan zie ik wel hoe goed het gaat en of ik een doel in de vorm van een bijzondere marathon kan vinden.
Sweet and innocent...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:29:09 #187
180572 Zotheid
De lof der
pi_57600730
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:30 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staan
Leuk idee!
Ik ben er rond 11 uur, daarna lijkt het me wel leuk om even te meeten. Ik ben nummer 6531 en loop waarschijnlijk weer in m'n blauwe adidas tshirt.
Het doet trouwens nog steeds pijn om m'n rechterknie helemaal te strekken.. Rustig aan doen of voor de zoveelste keer naar de fisio? Iemand tips?
[..]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:29:38 #188
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_57602085
Is het zondag nog steeds van dat takkeweer of kan ik op mijn slicks?
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:31:59 #189
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57604578
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:29 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Leuk idee!
Ik ben er rond 11 uur, daarna lijkt het me wel leuk om even te meeten. Ik ben nummer 6531 en loop waarschijnlijk weer in m'n blauwe adidas tshirt.
Het doet trouwens nog steeds pijn om m'n rechterknie helemaal te strekken.. Rustig aan doen of voor de zoveelste keer naar de fisio? Iemand tips?
mijn knie doet al weken pijn als ik hem strek, maar het wordt niet erger Het is ook niet echt pijn, maar gewoon meer stijfheid. Ik vind het niet de moeite om naar de fysio te gaan

Ik ben er ook rond 11 uur (dacht trouwens dat de start om 11 uur was ), maar ik moet even kijken waar ik me ga omkleden
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:49:48 #190
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57604954
Dan spreken we gewoon om 11 uur bij dat meeting point af. Zoek gewoon de I AMsterdam shirtjes met nummer 5841
De start is inderdaad om 11 uur, maar dat is een marathon-estafette-onderdeel, en alle teams starten daarvoor ook om verschillende tijden geloof ik, dus het is niet de meest spectaculaire start volgens mij. Om 11:30 is er nog de start van de kinderloop, die kunnen we even meepikken voor onze eigen start van 12 uur .
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:56:02 #191
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57605086
hoe doen jullie dat met omkleden? Lijkt me echt koud om daar een half uur te wachten op de start

mijn startnummer is trouwens 5813
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:26:54 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57605831
ik hoef alleen maar trainingsbroek uit te doen en vestje uit....vaak hang ik het in de hekken van het startvak, maar vaak ook ga ik gewoon half uurtje koukleumen
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:29:35 #193
180572 Zotheid
De lof der
pi_57605896
Ik kijk het nog even aan met m'n knie, mocht ik er morgenavond nog last van hebben bel ik donderdag even met de fiso om hem advies te vragen.

En omkleden, tja. Ik heb nog geen idee.
Dat ligt vooral aan het weer. Ik hoop eigenlijk in een korte broek te gaan maar ik betwijfel of dat er in zit.
[..]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:04:19 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57609950
ze voorspellen 10-14 graden zondag. Net genoeg voor een korte broek, maar niet als ik 30 min moet wachten
pi_57610754
ik wil graag hardloopschoenen aanschaffen, maar als ik via de site van runnersworld kijk, zie ik alleen schoenen van tussen de ¤ 110-150. Vind ik nogal prijzig, zeker voor een beginner. zijn dit normale prijzen waar ik rekening mee moet houden, of zijn er ook goedkopere goede schoenen?

2e vraag, hoe lang doe je met zulke schoenen bij ongeveer 10-15km/week?
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_57614972
Welke maat heb je ? Mocht je maat 46 hebben en je proneert dan heb ik nog een goed paar liggen
pi_57616377
Na enkele keren hardgelopen te hebben op oude zaalgympen en met oude hardloopschoenen van m'n pa heb ik ook maar eens de pinpas uit de portemonnee gehaald en deze schoenen aangeschaft:

http://www.asics.nl/Sports/Product/TN745_GEL-CUMULUS-9.htm

Deze voelden al meteen een heel stuk beter dan die afgeragte gympen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:11:58 #198
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57617934
Ziet er mooi uit
Ik heb opeens enorm last van mijn linkerscheenbeen, zelfs als ik gewoon stil zit. Maandag na de 5km had ik nog nergens last van maar nu ga ik wel twijfelen over die zandvoort circuit loop. Nog maar even kijken of het wegtrekt maar het voelt echt niet goed...
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:12:00 #199
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57617937
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:35 schreef desub het volgende:
ik wil graag hardloopschoenen aanschaffen, maar als ik via de site van runnersworld kijk, zie ik alleen schoenen van tussen de ¤ 110-150. Vind ik nogal prijzig, zeker voor een beginner. zijn dit normale prijzen waar ik rekening mee moet houden, of zijn er ook goedkopere goede schoenen?

2e vraag, hoe lang doe je met zulke schoenen bij ongeveer 10-15km/week?
Ik ken eerlijk gezegd niet echt veel goedkopere schoenen die ook goed genoeg zijn. Misschien bij de decathlon, maar ik betwijfel het. Je kan natuurlijk de perfecte schoen voor jezelf vinden bij de runners world en deze dan uiteindelijk kopen bij de decathlon, ik zou in ieder geval wel een schoen-advies ondergaan bij een speciaalzaak (=gratis).

Je doet er ongeveer 1500 km mee is de regel. dus dat is minimaal 100 weken, dus 2 jaar. Je kan wel tijdje nog doorlopen ermee denk ik, maar dat hangt vooral ook van je eigen gewrichten af. Na 2000 km zou ik wel sowieso nieuwe schoenen regelen
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:49:22 #200
197786 Asics-DS
pi_57620351
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef Innocence het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerken

Maar ik denk dat ik toch wel redelijk het bewijs ben dat je geest je lichaam heel erg ver kan pushen. Of misschien dat je lichaam veel meer aankan dan je zelf ooit hebt geweten.

M'n moeder raakte net voor de CPC met een oude schooljuf van mij in gesprek, die merkte gelijk treffend op 'Maar die kon toch vroeger helemaal niet lopen?!'

Anyway, ik krijg toch wel steeds meer zin om een hele marathon te proberen. Kan sowieso niet wachten om weer een lekkere afstand te lopen.

Maar ik ga iig de eerste maanden gewoon voor m'n lol lopen, zonder trainingsschema, dan zie ik wel hoe goed het gaat en of ik een doel in de vorm van een bijzondere marathon kan vinden.
Na Fysiotherapie wil ik bewegingswetenschappen gaan studeren en dit lijkt me echt super interessant om te onderzoeken. Zoals je ook al zegt: je lichaam kan echt heel veel aan als je je kop ernaar kan zetten. Je kan je lichaam ook voor de gek houden op heel veel manier. Ooit eens gezien op België 1 (vage zender ) dat je energieniveau hoger blijft als je energiedrankjes (water + koolhydraten) in je mond neemt en uitspuugd dan wanneer je het drankje doorslikt. Hoe maf is dat...... Net als allerlei placebo effecten. Lijkt me super om zoiets te onderzoeken.

Wat veel geblesseerden trouwens hier. Dan ga je je toch afvragen of het nou wel zo'n goede sport is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')