het betekend in ieder geval rustig aan doen, en waarschijnlijk ook dat je gewoon hardloopschoenen moet aanschaffen (Als je dat niet al gedaan heb dan).quote:Op woensdag 12 maart 2008 21:05 schreef Roux het volgende:
Ik ben nu in week 4 van het "couch to 5K" trainingsschema aanbeland. Zojuist ben ik wezen hardlopen en begon een beetje last van m'n enkel te krijgen. Nu een tijdje na het lopen begint m'n voet, onder m'n enkel, op te zwellen.
Ik weet nu niet wat ik hiermee aan moet want ik ben nog maar een beginner, betekend het dat ik nu weken uit de roulatie lig?
Dat pootje uitsteken is wat opzichtig maar dat griepvirus was wel lekker geniepig hequote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:26 schreef Asics-DS het volgende:
Lopers van CPC: veel succes morgen en vooral veel plezier!! Pas op voor FJD die bij het 15 km punt nog wel een pootje wil uitsteken.
1 uur 50 minuten en 16 secondenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:35 schreef Zotheid het volgende:
1 uur 45 minuten en 50 seconden.
Zeer tevreden, zal morgen een uitgebreid verslag geven, ik ga nu eerst lekker slapen.
Yup, die werd aangereden door de motoragentquote:Op zondag 16 maart 2008 23:42 schreef Asics-DS het volgende:
Mooie foto's FJD, lekker scherp. Ligt daar nou een vrouw (hoe kan het ook anders) op de grond?
Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oplooptquote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:31 schreef Lakai het volgende:
Wat ik nu heb is eigenlijk best lastig!
want mijn conditie is zodanig in orde dat ik best lang kan lopen...
Alleen kunnen mijn spieren het nog niet echt aan...
Dus ik heb constant het gevoel dat ik me moet inhouden!
Terwijl ik nog helemaal niet moe ben
Op een rustiger tempo steeds langere afstanden lopen, ook 1 keer in de week een interval training. En als je spieren sterker moeten worden, doe dan eens wat extra spieroefeningen.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:07 schreef Lakai het volgende:
Ik heb het tot nu toe nog tot aan 3 km gehouden...(in ieen kwartier)
Dus ik ben nog niet te hard gegaan denk ik.
Alleen weet ik niet echt wat voor stap ik moet zetten naar een langere afstand....zou ik meteen naar de 5 kunnen?
of eerst nog maar een 3.5 km...
So true.....quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Wissel het dan af met een sport waarbij je wel helemaal leeg kan. Wat je nu beschrijft is bv. ook de allergrootste valkuil voor lopers die terug komen na een blessure; tijdens de revalidatie mag je niet lopen maar wel fietsen en zwemmen waardoor je uithoudingsvermogen erg sterk blijft, vervolgens mag je weer lopen en denk je dat je alles weer aankan terwijl je eigenlijk moet beginnen op een beginnersschema. Dat is erg frustrerend en je zult dan ook vast niet de eerste zijn die te veel, te snel wil en als gevolg daarvan een blessure oploopt
gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Wow gaaf verhaal Zotheid! En je maakt inderdaad nog eens wat vrienden tijdens het lopen zelf, onbekenden waar je alle leed mee deelt op dat moment zelfLeuk zijn ook altijd de reisjes van en naar de wedstrijd toe, je ziet allemaal mensen met hardloopschoenen en dat zijn over het algemeen hele fijne mensen om praatje mee aan te knopen!
Sowieso is het hardloopvolk een mooi volkje, individueel en niet competatief, beetje discipline en deinst niet terug van beetje afzien
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.
Heb zelf net even langs de Amstel gelopen (jippie, ben weer terug in Nederland!), was kouder dan in Engeland dus zal weer een vestje aan moeten doen. Voor de rest ging het fantastisch, 18km getraint in een supertempo en nergens last van, ideale generale voor de 32 km training van dit weekend. Marathon is nu heel dichtbij ineens
Flowquote:Op dinsdag 18 maart 2008 20:56 schreef Asics-DS het volgende:
Moeilijk hoor..... maar jouw stukje tekst heeft me toch weer ff op de feiten gedrukt. Dus bij dezen: bedankt!
Morgen maar weer fietsen.
Hoe is het trouwens met jouw blessure? Heb je nog altijd veel last van?
Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dagquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:56 schreef kepler het volgende:
[..]
gister ook rustig 15k gelopen, om vrijdag of zondag 30k te gaan lopen![]()
Hopelijk gaat dat een beetje goed, echt goed trainen schiet er een beetje bij in de laatste tijd
Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets isquote:Op donderdag 20 maart 2008 00:32 schreef mouzzer het volgende:
Succes met de 30 dit weekend. Heb afgelopen zondag in de regen en wind 30 km gelopen, rustig tempo gelopen en heb er zo'n 3 uur en 10 minuten over gedaan. Opzich tevreden over hoe ik gelopen heb maar aan de andere kant is er ook het besef de marathon nog eens 12 kilometer langer is.. Maar na de 30 km had ik nog over dus dat positieve gevoel maar vast proberen te houden. Heb er wel wat last aan m'n enkel overgehouden maar voor de rest verbazend snel hersteld, alleen wat spierpijn op maandag. Deze week nog niet gelopen vanwege de enkel, denk morgen weer een rondje en dan maandag de halve marathon van Utrecht. De marathon komt nu echt snel dichtbij, langste duurloop is achter de rug en nu afbouwen naar de grote dag
Ik hoop dan ook goede tijden te lopen als ik weer fit ben. Ik heb een beetje de loopgenen van mn pa meegekregen. Lange benen, grote pas en niet te zwaar gebouwd (hoewel 68-70 kg in vorm niet echt licht is). Het gaat me aardig af, ook met matige training. Met 2 weken training (ik was net van de gebruikelijke spierpijn af) liep ik vorig jaar in 56 min en wat seconden de 10 mijl. Daarna wel kreupel natuurlijkquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:02 schreef FJD het volgende:
[..]
FlowDat je echt na een half uur denkt "ow ja volgens mij ben ik al een tijdje hard aan het lopen"
Klinkt goed wat je beschrijft, met dat tempo plus een beetje extra loop je gewoon mee in de subtop van Nederland op bv. de halve marathon
Blessure is redelijk kansloos. Volgende week, na m'n afstuderen (), ga ik een sportfysio opzoeken en dan maar maanden lang revalideren en hopen dat het beter wordt en ondertussen fietsen. Zwemmen is alleen een optie op rare tijdstippen ivm drukte. Gelukkig dat het zeewater binnenkort weer op temperatuur komt
Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 10:43 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Lijkt me een teken dat de lange duurlopen effect hebben, ook al gaan ze rampzaligHeb hetzelfde, zondag 22 km gelopen die redelijk gingen maar laatste 2 dagen echt heerlijk gelopen. Zat op me werk en kon niet wachten om te gaan hardlopen
Voor degene die tranen voor de marathon hier de geweldige trailer voor de film Spirit of the Marathon: http://www.youtube.com/watch?v=-8XSit8XyeM
Alleen de trailer geeft al een motivatieboost
maar heeft tie nu gewonnen of niet?quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:54 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
Goeie tip, ik kreeg al kippevel van de trailer alleen.
Kwam verder dit leuke filmje tegen. Advies voor alle wedstrijdlopers: How not to finish a race.
http://www.youtube.com/watch?v=GWheGgqmq0A&feature=related
Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:48 schreef DeeBee het volgende:
Volgens mij was hij wel de winnaar gewoon uiteindelijk toen...
Die trailer van die film over de marathon is wel cool, wil er toch wel eentje gaan lopen ooit.Alleen vroeg ik mij vorige week na een halve al af waarom ik dat eigenlijk ooit zou gaan doen, omdat een halve al best ver is.
![]()
Maar ja, ga er toch wel een keer aan geloven denk ik.En mijn ultieme marathon lijkt mij toch wel die van Athene (of liever gezegd zoals bij de laatste Spelen van Marathonas naar Athene), alleen dat parcours is gewoonweg gruwelijk.
Hij wordt meestal in november of iets georganiseerd, dus qua hitte gaat het dan wel, maar je loopt het hele stuk op één weg (slaat echt nergens af of zo) die kronkelend en heuveltje op, heuveltje af richting het centrum van Athene loopt.
Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:55 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik zit er stiekum ook aan te denken om verder te gaan, ook al zeg ik altijd dat m'n lichaam daar gewoon niet geschikt voor is en dat ik geen tijd heb om zo'n lange afstanden te trainen. Maar dan inderdaad wel voor een heel mooi evenement!
Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:
Weersverwachtingen morgen:
Neerslagkans: 90%
Hoeveelheid: 8 mm
Windsnelheid: 6 bft
Dat is duidelijk, hardlopen op het strand.
Alles op z'n tijd.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:
Haha, ik had de weersverwachting stiekem ook al bekeken. Een zonnetje zou het ook niet verkeerd doen trouwens, dat is al weer ff geleden.....
Dat viel mij dus ook al op, en vond ik, zeker voor de eerste keer ook best een knappe prestatie.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:14 schreef Grumpey het volgende:
Wat me overigens vooral aan je tijden opvalt is dat je enorm constant gelopen hebt! Dat is ook een kunst, zeker op een lange afstand.
Dat is zeker zo en heb er ook vertrouwen in dat het goed gaat komen, het is wel interessant hoe belangrijk de mentale kant van het hardlopen is. Heb daarom ook een marathon gekozen met veel publiek wat een extra motivatie en stimulans zal zijn in de laatste kilometers. En de dag erna er dan zo bijlopen: http://www.youtube.com/watch?v=m-hCuYjvw2Iquote:Op donderdag 20 maart 2008 13:28 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Training kun je niet vergelijken met een wedstrijd, dus dat gaat helemaal goed komen. DIe 12 km plak je er gewoon bij aan alsof het niets is. Hoeveel tijd heb je nog voor de marathon?
Aarggh, het stond ook al bij de comments, maar die hulpverleners hadden de arme man wel op een andere manier moeten behandelen, hij viel op zijn achterhoofd nota bene. Rustig laten liggen en niet overeind tillen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:00 schreef kepler het volgende:
[..]
maar heeft tie nu gewonnen of niet?
Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:10 schreef waht het volgende:
Weersverwachtingen morgen:
Neerslagkans: 90%
Hoeveelheid: 8 mm
Windsnelheid: 6 bft
Dat is duidelijk, hardlopen op het strand.
Wat is dat voor pijn dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 02:06 schreef waht het volgende:
[..]
Vandaag 9km hardgelopen op het strand en door de duinen. Was vrij zwaar, ik ging eerlijk gezegd kapot.Zeker in de duinen met al die heuveltjes. Twee keer tussendoor een stuk gewandeld, was hard nodig. Maar geen spatje regen, dat is weer het gekke. Na 3 uur in de kroeg staan gingen m'n voeten en benen protesteren, heerlijk pijn-gevoel.
Ik moest vanacht in de buurt van utrecht werken. Ik kwam rond een uur of 4 naar buiten, lag er gewoon 5 mm sneeuw, ik wist niet wat ik zag.quote:
Spijker op de kopquote:Op maandag 24 maart 2008 18:49 schreef Wolfje het volgende:
En ik heb thaleia zien finishen! Die zag er nog best fris uit en had dus best wel wat harder kunnen rennen.
Het heet niet voor niets de Roc(k) Run, veel mensen van het ROC die meelopen.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:00 schreef annoh het volgende:
Nog een mooie situatie: er liepen veel schooljongens mee (geen idee waarom) met een speciaal shirt en die wandelden hele stukken.
gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?quote:Op maandag 24 maart 2008 17:06 schreef Grumpey het volgende:
oh, maar eerst komende zondag natuurlijk de circuitrun
Annoh, nog er samen heenreizen?
Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staanquote:Op maandag 24 maart 2008 20:11 schreef kepler het volgende:
[..]
gaan er nog mensen meeten? MIsschien een apart topicje maken?
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:32 schreef mouzzer het volgende:
Ik heb niet zo'n lekkere loop gehad in Utrecht, begon prima en zat ruim onder schema voor een PR. Maar op gegeven moment kreeg ik een stekende pijn in wat ik dacht m'n achillespees was. Bij elke stap deed het pijn, dus tempo omlaag maar pijn bleef en uiteindelijk rustig proberen uit te lopen en de belasting te beperken (eindtijd was 2:05:45) Het blijkt niet de achillespees te zijn de pijn zit aan de binnenkant van m'n voet tussen enkel en achillespees en lichte druk geeft al een stekende pijn. Nu af en toe aan het koelen en hopen dat het meevalt maar de marathon lijkt op dit moment ver weg.
Lopen in die vette sneeuwbui was trouwens wel geweldig.
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?quote:Op maandag 24 maart 2008 23:37 schreef FJD het volgende:
Kom op he mannen! We gaan nu niet weer massaal de lappenmand in zo vlak voor de marathon van Rotterdam
Ik dacht eerst dat ik het te ver vond om te gaan maar ik bedenk me net dat ik zondag een auto naar Amsterdam moet brengen en dan is het toch best wel weer in de buurt.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:39 schreef Grumpey het volgende:
Kom je ook nog met je fototoestel naar Zandvoort toe komende zondag, ondanks je lamme pootje?
Ja da's waar nog kleine drie weken, laat ik dan zeggen de zandvoort circuit run is nog ver weg.. sinds gisteravond is de plek gezwollen en vanochtend was de plek helemaal rood in bijna halve cirkel om m'n enkel heen en het is nogsteeds dik. Lopen gaat redelijk zolang er geen trappen in me weg staanquote:Op maandag 24 maart 2008 23:35 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Kop op, nog tijd genoeg om te herstellen in ieder geval....
Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerkenquote:Op donderdag 20 maart 2008 23:31 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Je kan ook niet gaan trainen. Gewoon even als proefpersoon dienen: kijken in hoeverre de geest het lichaam kan pushen toch die marathon uit te lopen.
Leuk idee!quote:Op maandag 24 maart 2008 23:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik ben er wel voor in in ieder geval, iets van 11-11:30u afspreken bij het meeting point- bussiness anders? (locatie staat in wedstrijdboekje op plattegrond). Heb zelf startnummer 5841, en zal waarschijnlijk I AMsterdam op mun rug hebben staan
mijn knie doet al weken pijn als ik hem strek, maar het wordt niet ergerquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:29 schreef Zotheid het volgende:
[..]
Leuk idee!
Ik ben er rond 11 uur, daarna lijkt het me wel leuk om even te meeten. Ik ben nummer 6531 en loop waarschijnlijk weer in m'n blauwe adidas tshirt.
Het doet trouwens nog steeds pijn om m'n rechterknie helemaal te strekken.. Rustig aan doen of voor de zoveelste keer naar de fisio? Iemand tips?
Ik ken eerlijk gezegd niet echt veel goedkopere schoenen die ook goed genoeg zijn. Misschien bij de decathlon, maar ik betwijfel het. Je kan natuurlijk de perfecte schoen voor jezelf vinden bij de runners world en deze dan uiteindelijk kopen bij de decathlon, ik zou in ieder geval wel een schoen-advies ondergaan bij een speciaalzaak (=gratis).quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:35 schreef desub het volgende:
ik wil graag hardloopschoenen aanschaffen, maar als ik via de site van runnersworld kijk, zie ik alleen schoenen van tussen de ¤ 110-150. Vind ik nogal prijzig, zeker voor een beginner. zijn dit normale prijzen waar ik rekening mee moet houden, of zijn er ook goedkopere goede schoenen?
2e vraag, hoe lang doe je met zulke schoenen bij ongeveer 10-15km/week?
Na Fysiotherapie wil ik bewegingswetenschappen gaan studeren en dit lijkt me echt super interessant om te onderzoeken. Zoals je ook al zegt: je lichaam kan echt heel veel aan als je je kop ernaar kan zetten. Je kan je lichaam ook voor de gek houden op heel veel manier. Ooit eens gezien op België 1 (vage zenderquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:20 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik aan jouw proef wil meewerken
Maar ik denk dat ik toch wel redelijk het bewijs ben dat je geest je lichaam heel erg ver kan pushen. Of misschien dat je lichaam veel meer aankan dan je zelf ooit hebt geweten.
M'n moeder raakte net voor de CPC met een oude schooljuf van mij in gesprek, die merkte gelijk treffend op 'Maar die kon toch vroeger helemaal niet lopen?!'![]()
Anyway, ik krijg toch wel steeds meer zin om een hele marathon te proberen. Kan sowieso niet wachten om weer een lekkere afstand te lopen.
Maar ik ga iig de eerste maanden gewoon voor m'n lol lopen, zonder trainingsschema, dan zie ik wel hoe goed het gaat en of ik een doel in de vorm van een bijzondere marathon kan vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |