Ik las wel dat je ondertussen spieroefeningen moest doen om de spieren in je benen zo sterk mogelijk te krijgen (zonder deze te belasten natuurlijk) zodat je als je weer kunt hardlopen je ook minder kans hebt dat het terugkomt.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:
@FJD
Ik ben overigens benieuwd of je oefeningetjes o.i.d. mee krijgt voor je blessure. De sportfysio hier is op wintersport. Ik doe nu wat rondjes draaien met mn voet, tenen naar de scheen trekken en idd met gebogen knie de kuit rekken zodat je wat meer het pezige gedeelte onderaan de kuit pakt.
Whoa! Respect!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 00:55 schreef Asics-DS het volgende:
(komt toch op zo'n 16 uur per week).
Daarnaast 2x per week op de crosstrainer in de sportschool en 's ochtends wat dribbelen.
Weet ook wel dat het eigenlijk veel minder moet zijn, maar ben nogal eigenwijs en heb heel weinig tijd over om genoeg op afstand te trainen voor de CPC.quote:Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Herstelloopjes zijn altijd wel lekker. Maar waarom in godsnaam 2 uur lopen als herstel?!! Vergeet niet dat hardlopen hoe langzaam je ook loopt altijd vrij veel belasting blijft leggen op pezen en gewrichten. Herstelloop is gewoon 30-60 minuten loslopen, evt. met wat steigerungen.
Nou moet ik zeggen dat ik dit jaar een rustig jaar heb. Ik heb afgelopen half jaar avondschool gehad om deelcertificaten te halen. Dat is klaar en nu heb ik een fulltime baantje bij de TNT als postbode. Dit biedt ook veel vrije tijd natuurlijk, als je het handig indeelt. September begint mn opleiding dus dan heb ik minder tijd over.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 01:03 schreef thaleia het volgende:
[..]
Whoa! Respect!
Ik moet toch eens kappen met die fulltime onderwijsbaan van mij. Alle tijd om te trainen tijdens de zomervakantie, maar door het jaar heen ho maar
ai, dat is echt kutquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:30 schreef FJD het volgende:
Zo en dat was de sportarts. Het goede nieuws is dat hij niet dacht aan shin splints, het slechte nieuws is dat zijn diagnose nog veel erger was; compartimentsyndroom. De spieren in je scheenbeen zitten in een compartiment en normaal gesproken kunnen ze daarin groeien en krimpen (inspanning, warmte, uitzetten). Ik zou nu echter op het punt zitten waarbij de spieren zo gegroeid zijn dat elke inspanning (en dus uitzetting) direct resulteert in druk op de schenen. De spieren kunnen dan dus niet meer verder uitzetten en de bloedtoevoer van je onderbenen wordt steeds moeilijker.
Oplossingen zijn krachtoefeningen met de fysio (het kan helpen maar don't get your hopes up to high) en wanneer dat niet helpt dan onder het mes. De komende maanden dus zeker niet meer hardlopen en de kans is groot dat ik er helemaal van af moet zien
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijnquote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:28 schreef FJD het volgende:
Nope, ter plaatse dacht ik eigenlijk niet dat ik operatie überhaupt zou overwegen. Ik ben ook meer het type dat eerst alles moet laten bezinken om daarna met vragen te komenHet zijn iig vragen die ik meeneem voor m'n vervolg gesprek bij de sportarts over een paar maanden. Wie weet gaat het wel gewoon weg met rust en fysio
ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc.... heb 6 km wel uitgelopen, maar toch... heb ik ook niet vaak. Komt misschien omdat ik gister 50 km gefietst heb.... maar waarss gewoon een slechte dag. Heb je af en toe!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 14:41 schreef waht het volgende:
Kom net terug van hardlopen, ging weer zeer goed. Alleen dronk ik naderhand een flesje water en op de terugweg naar huis werd ik me daar toch misselijk. Ik heb m'n onbijt gelukkig binnen weten te houden maar fijn is anders. Heeft misschien te maken met dat ik koffie vantevoren heb gedronken, wat ik niet vaak doe. Overigens is die misselijkheid nu overgegaan in honger, tis ook altijd wat.
Het is een vrij standaard operatie maar goed bij elke operatie hoort een risico, hoe klein dan ook. De vraag is of je dat risico wil lopen voor iets waar je normaal gesproken geen last van hebt en met iets dat zo cruciaal is voor je levensgeluk als je benen.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 16:36 schreef Robier het volgende:
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijn.
Klopt, daar ben ik je ook erg dankbaar voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 15:54 schreef FJD het volgende:
Veel pasta eten, veel extra water drinken, volgende week normaal trainen, zondag (volgende week) helemaal leeg lopen, week heel rustig aan met veel pasta en water (een liter extra per dag en ja dan ga je pissen als een stier). Paar uur voor de wedstrijd nog een bord pasta, nog wat sportdrank, uurtje van tevoren nog een banaan en hoppakee!
Ik had een paar pagina's terug een pagina uit de Runnersworld ingescand, daar heb ik dit ook vandaan. Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld voor een loop als toen
Heb ik als ik melk gedronken heb in de uren voordat ik ga lopen. Door dat vele speeksel krijg ik het dan ook benauwdquote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc....
Het is me eerste wedstrijd ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:14 schreef Asics-DS het volgende:
Is dat niet een tikkie overdreven voor een halve?
Dit schema is in december opgesteld, eigenlijk toen ik echt begon te trainen met een doel. Toen moest ik aangeven wat ik aankon en dat was niet zo veel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:18 schreef FJD het volgende:
Een week van tevoren nog een keer leeglopen ja, kun je daarna alles weer aanvullenOverigens vind ik de tijden die je moet hardlopen wel erg kort
Trainingen van 45minuten zijn leuk maar toch wel stukken anders dan 2 uur.
Ik heb een tijdje volgens het schema op hardloopschema.nl gelopen en dan liep je toch gemiddeld tussen de 1 en 2 uur per keer (meestal rond de 60/70 minuten behalve zondag duurloop).
Was ook niet lullig bedoeld hoorquote:
Ik druk altijd op quote van het 1e bericht, kopieer de tekst, ga dan weer terug en quote het 2e bericht met de tekst van de 1e erin gekopieerd etc.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
Edit: hoe quote je meerdere berichten?
hoe ziet jouw schema er een beetje uit? Ik ga hem ook lopen namelijk, maar heb net een verschrikkelijke 20k achter de rugquote:Op zondag 2 maart 2008 15:20 schreef Grumpey het volgende:
De marathon van Rotterdam, dus 13 april....nog ruim een maand trainingstijd dus...
Ik ben er ook bij op 30 maart, de 12 km van Zandvoort, en heel misschien geef ik me op voor de 32 van Kampen (en anders verzin ik zelf een route van 32 km in mijn omgeving) op 23 maart. Zo rond 4 april wil ik nog eens een ruime halve lopen en daarna houd ik 'rust'.
jij was er toch ook de 30e thaleia?
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef -Splash- het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben pas (3 weken) opnieuw begonnen met hardlopen (lekker is dat, je voelt je gelijk al een stuk fitter).
Ik heb ook een hartslagmeter gekocht om goed te beginnen, maar hij gaat best wel vaak af op de zone waar ik hem heb ingesteld (154-174 (ben 25 jaar)).
Hierdoor moet ik dus vaker stoppen.
Doe ik iets verkeerd ?
Ik volg een schema van hardloopschema.nl voor de marathon van Rotterdam. Doordeweeks zijn het herstellopen, interval/tempo en (intensieve) duurlopen tot max 75 minuten. In het weekend dan de lange rustige duurloop. Komende weken staan voor mij de volgende lange duurlopen nog op het programma:quote:Op zondag 2 maart 2008 16:52 schreef kepler het volgende:
[..]
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?
Maar ik heb ongeveer hetzelfde schema dan:
- Doordeweeks 10-15 km (twee keer per week ofzo)
- 9 maart 25k ongeveer
- twee weken rusting hardlopen, met 1 keer lange duurloop van ongeveer 20
- dan eind maart ergens 35k
- 30 maart de 12k van Zandvoort
- rond 4 april nog eens 25k
- dan tot 13 april rustig aan
Gelukkig maar. Het is ook meer dat al die kwaaltjes me een beetje tegenhouden om lekker door te lopen. Maar bedankt, ik ga er van uit dat het goed gaat komen.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Was ook niet lullig bedoeld hoor. Er is niks mis mee dat je het serieus neemt, daar zul je zeker niet slechter van worden. Dus alle succes gewenst!
Eh jaquote:Op zondag 2 maart 2008 23:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |