abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:17:00 #251
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57042256
@Asics, ik ga nu komende week ook rustig aan doen
The line is a dot to you!
pi_57042431
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:
@FJD
Ik ben overigens benieuwd of je oefeningetjes o.i.d. mee krijgt voor je blessure. De sportfysio hier is op wintersport . Ik doe nu wat rondjes draaien met mn voet, tenen naar de scheen trekken en idd met gebogen knie de kuit rekken zodat je wat meer het pezige gedeelte onderaan de kuit pakt.
Ik las wel dat je ondertussen spieroefeningen moest doen om de spieren in je benen zo sterk mogelijk te krijgen (zonder deze te belasten natuurlijk) zodat je als je weer kunt hardlopen je ook minder kans hebt dat het terugkomt.

De grootste fout die je overigens kunt maken is om na dat de blessure over is weer heel snel naar je oude trainingsschema terug te gaan. Je mag zo rond de 1/6e van je normale trainingsafstand lopen en dat dan weer opbouwen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 29 februari 2008 @ 00:55:56 #253
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57051432
Om de spieren sterk te houden doe ik vrijwel elke dag duurtraining op de fiets (komt toch op zo'n 16 uur per week). Eerst had ik ook intensieve fietstrainingen maar sinds ik die eruit gegooid heb gaat het herstel een stuk beter. Daarnaast 2x per week op de crosstrainer in de sportschool en 's ochtends wat dribbelen. Hopelijk geef ik hiermee een signaal dat dat been toch echt gerepareerd moet worden .
Het is lastig om echt spierversterkende oefeningen voor je enkel te bedenk. Het is vrij lastig om er weerstand aan te geven.

Morgenochtend nog maar eens proberen een half uur rustig te lopen.

Ik ben ook van plan het echt rustig op te bouwen. Ik hoef pas rond juni/juli goed te zijn. Sowieso wil ik structureel 1 training in het bos gaan doen als ik weer volop kan trainen. Ten eerste ter afwisseling van de harde klappen van het asfalt, ten tweede versterkt het je enkels en dan is het ook nog leuk voor de afwisseling. Dit nooit weer i.i.g. !!
pi_57051576
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 00:55 schreef Asics-DS het volgende:
(komt toch op zo'n 16 uur per week).

Daarnaast 2x per week op de crosstrainer in de sportschool en 's ochtends wat dribbelen.
Whoa! Respect!

Ik moet toch eens kappen met die fulltime onderwijsbaan van mij. Alle tijd om te trainen tijdens de zomervakantie, maar door het jaar heen ho maar
  FOK!fotograaf vrijdag 29 februari 2008 @ 07:23:16 #255
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57053057
Mja, mijn cpc 15 maart is exit. Flinke blessure, waardoor ik al 2 weken niet lekker kan lopen, laat staan hardlopen. Conditioneel kan het wel, maar moet dan wel rekening houden met een hele grote blessure zou ik het wel lopen.

kudt
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57053074
Lappenmand United

Balen Freud!
pi_57055497
Zo en dat was de sportarts. Het goede nieuws is dat hij niet dacht aan shin splints, het slechte nieuws is dat zijn diagnose nog veel erger was; compartimentsyndroom. De spieren in je scheenbeen zitten in een compartiment en normaal gesproken kunnen ze daarin groeien en krimpen (inspanning, warmte, uitzetten). Ik zou nu echter op het punt zitten waarbij de spieren zo gegroeid zijn dat elke inspanning (en dus uitzetting) direct resulteert in druk op de schenen. De spieren kunnen dan dus niet meer verder uitzetten en de bloedtoevoer van je onderbenen wordt steeds moeilijker.

Oplossingen zijn krachtoefeningen met de fysio (het kan helpen maar don't get your hopes up to high) en wanneer dat niet helpt dan onder het mes. De komende maanden dus zeker niet meer hardlopen en de kans is groot dat ik er helemaal van af moet zien
pi_57055770
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 19:10 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Herstelloopjes zijn altijd wel lekker. Maar waarom in godsnaam 2 uur lopen als herstel?!! Vergeet niet dat hardlopen hoe langzaam je ook loopt altijd vrij veel belasting blijft leggen op pezen en gewrichten. Herstelloop is gewoon 30-60 minuten loslopen, evt. met wat steigerungen.
Weet ook wel dat het eigenlijk veel minder moet zijn, maar ben nogal eigenwijs en heb heel weinig tijd over om genoeg op afstand te trainen voor de CPC.
Maar ja, nu dus helemaal niet trainen deze week, dus een kort stukje had beter geweest.
Sweet and innocent...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:10:23 #259
197786 Asics-DS
pi_57057769
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 01:03 schreef thaleia het volgende:

[..]

Whoa! Respect!

Ik moet toch eens kappen met die fulltime onderwijsbaan van mij. Alle tijd om te trainen tijdens de zomervakantie, maar door het jaar heen ho maar
Nou moet ik zeggen dat ik dit jaar een rustig jaar heb. Ik heb afgelopen half jaar avondschool gehad om deelcertificaten te halen. Dat is klaar en nu heb ik een fulltime baantje bij de TNT als postbode. Dit biedt ook veel vrije tijd natuurlijk, als je het handig indeelt. September begint mn opleiding dus dan heb ik minder tijd over.
Ik heb meer respect voor mensen die naast een fulltime baan nog fanatiek trainen dan voor mn eigen trainingsomvang. Good job .
Als ik weer echt kan lopen zal het qua uren wel wat teruglopen natuurlijk (fietsen kost meer tijd dan lopen), maar 2x (rustig lopen + oefeningen en later op de dag écht trainen) per dag wil ik wel vasthouden.

@FJD: Shit man! Heeft de arts ook een reden opgegeven dat dat vlies/kapsel niet is meegegroeid?
Kun je je spieren niet wat laten slinken door te fietsen met veel omwentelingen per minuut? Fietsen geeft gespierde benen als je op kracht fietst. Succes in elk geval
pi_57058010
Dat kapsel schijnt nooit mee te groeien maar gewoon een koker te zijn. Dan zal mijn koker wellicht std. al klein zijn (te weinig gegroeid in m'n jeugd?) of zijn m'n spieren door de inspanning juist veels te veel gegroeid? Ik weet het niet maar die koker is iig fixed en rekt niet mee.

Ik ga vanaf nu idd. fietsen, sowieso heb ik einde v/d zomer een Alpe d'Huez beklimming op de agenda met een tiental vrienden van me dus het komt wat dat betreft nog goed uit ook.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:20 #261
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57058172
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:30 schreef FJD het volgende:
Zo en dat was de sportarts. Het goede nieuws is dat hij niet dacht aan shin splints, het slechte nieuws is dat zijn diagnose nog veel erger was; compartimentsyndroom. De spieren in je scheenbeen zitten in een compartiment en normaal gesproken kunnen ze daarin groeien en krimpen (inspanning, warmte, uitzetten). Ik zou nu echter op het punt zitten waarbij de spieren zo gegroeid zijn dat elke inspanning (en dus uitzetting) direct resulteert in druk op de schenen. De spieren kunnen dan dus niet meer verder uitzetten en de bloedtoevoer van je onderbenen wordt steeds moeilijker.

Oplossingen zijn krachtoefeningen met de fysio (het kan helpen maar don't get your hopes up to high) en wanneer dat niet helpt dan onder het mes. De komende maanden dus zeker niet meer hardlopen en de kans is groot dat ik er helemaal van af moet zien
ai, dat is echt kut
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:28:46 #262
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57058236
@FJD: wat een raar verhaal! Klote zeg! Wat denkt de sportarts dan dat de oorzaak hiervan is? Te hrd getraind of gewoon een raar been? Ellende....
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:02:23 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57059112
FJD
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:38:03 #264
197786 Asics-DS
pi_57059951
Het lijkt me toch dat dat omhulsel mee kan groeien of kan rekken. Spiergroei moet zonder problemen kunnen. Kijk naar bodybuilders, die hebben kuiten als uh.... bovenbenen? Als duursporter zijnde krijg je ook wel spiergroei maar echt bulky spieren krijg je niet (uitzonderingen daar gelaten). Maar goed, dat verandert niets aan de knap vervelende situatie. Gelukkig heb je zwemmen en fietsen nog.
pi_57059978
Tja een directe oorzaak, voornamelijk dat je langer en meer gaat trainen en dus meer spiermassa aanmaakt die vanzelf een keer tegen de beperking van die koker aan gaat lopen. In dat geval is het niet zozeer een "of" maar een "wanneer" vraag. Ach ja, ik laat het nog even op me inwerken, ga een paar maanden met de fysio aan de slag en na een maandje of drie ga ik nog eens langs de sportarts om voortgang te bespreken en dit soort vragen te bespreken.

Zo vraag ik me bv. ook af of ik weg kan komen met een soort hit 'n' run; het hele jaar fietsen, drie maanden voor een marathon het hardlopen oppakken. Even de benen laten wennen aan de klappen (beginnersschema) en dan straf doortrainen naar de marathon. Daarna weer maanden rust (qua hardlopen) en dan in het najaar precies hetzelfde bij een volgende marathon.

Aan de andere kant, op het moment dat je zulke schema's gaat bedenken om toch maar aan hardlopen toe te komen dan moet je toch de conclusie gaan trekken dat je die operatie uit moet laten voeren. Je wil dan blijkbaar zo graag hardlopen

-edit-
Over de bodybuilders vraag:

Het probleem zit in 80% v/d gevallen in het voorste deel, ik denk dus dat de spieren die bodybuilders oppompen vooral in het achterste deel zitten. Misschien zit daar meer speling in of zit dat minder opgesloten? Daarnaast moet je ook niet vergeten dat bodybuilders die er last van hebben nooit echt opgepompt kunnen worden en dus niet het nieuws halen, net zoals je dus ook geen toploper zal zien met dit syndroom. Daar moet je dan denk ik al veel eerder in je carriere tegen aan lopen.

[ Bericht 22% gewijzigd door FJD op 29-02-2008 13:48:26 ]
pi_57061119
Damn FJD, zit al de hele week in spanning over wat je te horen gaat krijgen (heb ook last van m'n schenen) en dan heb je dit . Sterkte iig.
Heb je nog gevraagd hoe het precies zit met de operatie (hersteltijd, kans op andere klachten ed)?
pi_57061192
Nope, ter plaatse dacht ik eigenlijk niet dat ik operatie überhaupt zou overwegen. Ik ben ook meer het type dat eerst alles moet laten bezinken om daarna met vragen te komen Het zijn iig vragen die ik meeneem voor m'n vervolg gesprek bij de sportarts over een paar maanden. Wie weet gaat het wel gewoon weg met rust en fysio
pi_57061509
Kom net terug van hardlopen, ging weer zeer goed. Alleen dronk ik naderhand een flesje water en op de terugweg naar huis werd ik me daar toch misselijk. Ik heb m'n onbijt gelukkig binnen weten te houden maar fijn is anders. Heeft misschien te maken met dat ik koffie vantevoren heb gedronken, wat ik niet vaak doe. Overigens is die misselijkheid nu overgegaan in honger, tis ook altijd wat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57063949
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:28 schreef FJD het volgende:
Nope, ter plaatse dacht ik eigenlijk niet dat ik operatie überhaupt zou overwegen. Ik ben ook meer het type dat eerst alles moet laten bezinken om daarna met vragen te komen Het zijn iig vragen die ik meeneem voor m'n vervolg gesprek bij de sportarts over een paar maanden. Wie weet gaat het wel gewoon weg met rust en fysio
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijn .
pi_57065126
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 14:41 schreef waht het volgende:
Kom net terug van hardlopen, ging weer zeer goed. Alleen dronk ik naderhand een flesje water en op de terugweg naar huis werd ik me daar toch misselijk. Ik heb m'n onbijt gelukkig binnen weten te houden maar fijn is anders. Heeft misschien te maken met dat ik koffie vantevoren heb gedronken, wat ik niet vaak doe. Overigens is die misselijkheid nu overgegaan in honger, tis ook altijd wat.
ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc.... heb 6 km wel uitgelopen, maar toch... heb ik ook niet vaak. Komt misschien omdat ik gister 50 km gefietst heb.... maar waarss gewoon een slechte dag. Heb je af en toe!
Love is in the air!
pi_57082429
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 16:36 schreef Robier het volgende:
Oke, voor het zelfde geld is het een vrij "simpele" ingreep met een grote slagingskans, dan zou het natuurlijk toch wel makkelijk zijn .
Het is een vrij standaard operatie maar goed bij elke operatie hoort een risico, hoe klein dan ook. De vraag is of je dat risico wil lopen voor iets waar je normaal gesproken geen last van hebt en met iets dat zo cruciaal is voor je levensgeluk als je benen.

Ach ja, ik moet sowieso de komende maanden fysio doen dus in die tijd kan ik mooi achterhalen of ik wielrennen niet minstens net zo leuk vind. Hardlopen vond ik nml ook pas leuk toen ik fatsoenlijke wedstrijden kon lopen dus wielrennen zal ook wel pas leuk worden zodra je bv. de Amstel Gold Race kunt rijden
  zaterdag 1 maart 2008 @ 15:47:01 #272
180572 Zotheid
De lof der
pi_57082633
Klinkt erg kut . Sterkte!
Ik heb net 100 mninuten gelopen. En nu heb ik last van m'n spieren in m'n kont. Helemaal kapot. Ik heb echt geen idee waar dat nou weer vandaan komt. Wou vandaag eigenlijk 2 uur lopen om zeker te weten dat ik de CPC kan halen, maar nu is dat vertrouwen deels weg... Iemand nog last-minute tips?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_57082769
Veel pasta eten, veel extra water drinken, volgende week normaal trainen, zondag (volgende week) helemaal leeg lopen, week heel rustig aan met veel pasta en water (een liter extra per dag en ja dan ga je pissen als een stier ). Paar uur voor de wedstrijd nog een bord pasta, nog wat sportdrank, uurtje van tevoren nog een banaan en hoppakee!

Ik had een paar pagina's terug een pagina uit de Runnersworld ingescand, daar heb ik dit ook vandaan. Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld voor een loop als toen
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:10:25 #274
180572 Zotheid
De lof der
pi_57083098
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 15:54 schreef FJD het volgende:
Veel pasta eten, veel extra water drinken, volgende week normaal trainen, zondag (volgende week) helemaal leeg lopen, week heel rustig aan met veel pasta en water (een liter extra per dag en ja dan ga je pissen als een stier ). Paar uur voor de wedstrijd nog een bord pasta, nog wat sportdrank, uurtje van tevoren nog een banaan en hoppakee!

Ik had een paar pagina's terug een pagina uit de Runnersworld ingescand, daar heb ik dit ook vandaan. Ik heb me nog nooit zo sterk gevoeld voor een loop als toen
Klopt, daar ben ik je ook erg dankbaar voor. Ze staan ook hier op de computer. Volgens het traininsschema van myasics moet ik nog de volgende trainingen volgen:

maandag, 3 maart
45 minuten hardlopen.

dinsdag, 4 maart
40 minuten hardlopen.

woensdag, 5 maart
25 minuten hardlopen.

zaterdag, 8 maart
25 minuten hardlopen.

dinsdag, 11 maart
25 minuten hardlopen.

zaterdag, 15 maart
Wedstrijddag. Loop de halve marathon, Succes!

Maar volgens jou is het handig om de 9e nog éénmaal me helemaal kapot te lopen? En vanaf nu dan volop aan de pasta? Gaat goed komen.
Het was net ook niet erg handig om zo dicht langs de zee te lopen dat er op gegeven moment een golf tegen me aan kwam. M'n benen en schoenen waren zeiknat. Op zich niet zo heel erg, maar dat zand ging lekker schuren waardoor ik weer last heb van de plek waar m'n blaar zat.
[..]
pi_57083173
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 17:44 schreef Landgeld het volgende:

[..]

ik had dat net tíjdens het lopen... ging ff 6 km lopen, pfff, voelde me totaal niet 'lekker'... beetje misselijk gevoel/dik speeksel etc....
Heb ik als ik melk gedronken heb in de uren voordat ik ga lopen. Door dat vele speeksel krijg ik het dan ook benauwd
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:14:34 #276
197786 Asics-DS
pi_57083179
Is dat niet een tikkie overdreven voor een halve?

Runners world is trouwens echt een super blad! Leuk, informatief. Alleen die column van die Pam
pi_57083260
Een week van tevoren nog een keer leeglopen ja, kun je daarna alles weer aanvullen Overigens vind ik de tijden die je moet hardlopen wel erg kort Trainingen van 45minuten zijn leuk maar toch wel stukken anders dan 2 uur.

Ik heb een tijdje volgens het schema op hardloopschema.nl gelopen en dan liep je toch gemiddeld tussen de 1 en 2 uur per keer (meestal rond de 60/70 minuten behalve zondag duurloop).
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:26:46 #278
180572 Zotheid
De lof der
pi_57083419
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:14 schreef Asics-DS het volgende:
Is dat niet een tikkie overdreven voor een halve?
Het is me eerste wedstrijd ja.
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:18 schreef FJD het volgende:
Een week van tevoren nog een keer leeglopen ja, kun je daarna alles weer aanvullen Overigens vind ik de tijden die je moet hardlopen wel erg kort Trainingen van 45minuten zijn leuk maar toch wel stukken anders dan 2 uur.

Ik heb een tijdje volgens het schema op hardloopschema.nl gelopen en dan liep je toch gemiddeld tussen de 1 en 2 uur per keer (meestal rond de 60/70 minuten behalve zondag duurloop).
Dit schema is in december opgesteld, eigenlijk toen ik echt begon te trainen met een doel. Toen moest ik aangeven wat ik aankon en dat was niet zo veel.
Ondertussen negeer ik dit schema grotendeels. Ik weet wat ik aan kan en daar loop ik op. Meestal 70-55-70 en dan za of zo iets langer. M'n fisio vond het schema ook niet erg verstandig, omdat ik beter een dag rust kan houden. Dus ipv ma-di-wo-za loop ik eigenlijk ma-di-do-za.
[..]
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:58:45 #279
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57085421
Raakte hier op mijn stage aan de praat met een engelsman (niet zo raar, in engeland ) die enorme fietsfanaat blijkt te zijn (best uniek voor engelsman, alles weten over thomas dekker enzo ). Maar toen was ik ook begonnen over mijn marathon en Amsterdam-Praag-Amsterdam avontuur en kwam hij de volgende dag met 3 potten sportdranken/hersteldranken aanzetten. Normaal gesproken drink ik namelijk nooit tijdens het lopen (gewoonte), en vandaag dus voor het eerst wel gedaan. Viel wel mee, ik had enorme maagkrampen verwacht namelijk

Uiteindelijk heb 2 uur en 25 minuten gelopen, wat een takke eind, maar ging wel lekker, en met de gedachte dat ik tijdens de marathon 'maar' uurtje langer hoef is al een gehele geruststelling (het is nu te overzien zeg maar ). Het voelde goed, natuurlijk wel de gebruikelijke vermoeidheid en spiertjes die je voelt, maar geen blessures e.d., dus een lekkere training (en geweldige route door natuurgebied hier!)

ik edit zometeen even de afstand en dus ook de snelheid, ga ik nu uitzoeken
edit: een kilometertje of 29, ongeveer 12 km/h dus...ik zal ietsjes harder moeten om onder de 3:30 te komen, maar heb over het algemeen wel een goed gevoel (vanwege het gebrek aan pijntjes )...het gaat wel een close-call worden sowieso...

[ Bericht 10% gewijzigd door Grumpey op 01-03-2008 18:20:23 ]
  zondag 2 maart 2008 @ 14:42:34 #280
197786 Asics-DS
pi_57104370
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 16:26 schreef Zotheid het volgende:

[..]

Het is me eerste wedstrijd ja.
Was ook niet lullig bedoeld hoor . Er is niks mis mee dat je het serieus neemt, daar zul je zeker niet slechter van worden. Dus alle succes gewenst!

@Grumpey: Mooi werk man zo'n marathon. Ik richt me (als ik weer fit ben) vooral op 10 km's (tussendoortjes) 10 engelse mijlen en halve marathons, maar zo'n hele heeft toch wat speciaals. Wat zul jij een voldaan gevoel hebben als je over de finish komt!
Het is me een te grote afstand om er echt altijd gericht voor te trainen, dus vandaar dat ik de halve verkies. Maar het is wel iets wat je een keer gedaan moet hebben natuurlijk. M'n vader liep ooit in 2:28, dus dat moet verbroken worden . Mijn doel is al zijn tijden te verbeteren .

Nee, mooi dat je 't doet. Ik zal ook ooit aan de start staan (misschien dit jaar?).

Edit: hoe quote je meerdere berichten?
  zondag 2 maart 2008 @ 14:59:00 #281
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57104735
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
Edit: hoe quote je meerdere berichten?
Ik druk altijd op quote van het 1e bericht, kopieer de tekst, ga dan weer terug en quote het 2e bericht met de tekst van de 1e erin gekopieerd etc.

Ja, voldaan gevoel gaat het zeker geven. Het was ook iets wat ik 1x gedaan moest hebben van mezelf, maar toen bedacht ik me ineens dat ik er nu al gewoon best dicht bijzat ('maar' 4 maanden training ofzo) en dat ik dat het beste nu kon doen dan er later meer dan een jaar voor moeten uit te trekken . Ook omdat ik nu mooi trainingstijd heb

2:28 zal ik nooit halen, dat is me toch net even iets te snel, ik teken voor een precies een uurtje langzamer
pi_57104969
Da's wel heel erg snel eh AsicsDC! 2:28 loop je niet zomaar. Maar wel een mooi doel om naar te streven natuurlijk

Ik ga absoluut niet proberen m'n vaders toptijden te verbeteren, ten eerste omdat ik vrouw ben en dus sowieso langzamer, ten tweede omdat ie 2x per dag trainde, en een paar keer tweede is geworden op een NK Al waren de tijden in de jaren '60 wel echt een stuk trager dan nu trouwens, op de studenten clubkampioenschappen worden hier nu snellere tijden gelopen dan die waarmee hij destijds tot de (sub)top behoorde.

Oh, mensen, ik heb daarnet zo lekker gelopen Normaal gesproken zou ik balen van die windkracht 8 op de dijk, maar nu (na dagen van alleen maar binnen achter de PC buffelen omdat er een boek af moet) was het echt zo van: "ah, wat fijn, ik ben buiten. Ah, wind! Wat fijn! Meer! Meer!"

Grumpey, wanneer is precies jouw marathon? Mooi om zo'n gevoel te hebben dat je er al best dicht bij zit, het vertrouwen dat het te doen gaat zijn zeg maar.
  zondag 2 maart 2008 @ 15:20:16 #283
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57105262
De marathon van Rotterdam, dus 13 april....nog ruim een maand trainingstijd dus ...
Ik ben er ook bij op 30 maart, de 12 km van Zandvoort, en heel misschien geef ik me op voor de 32 van Kampen (en anders verzin ik zelf een route van 32 km in mijn omgeving) op 23 maart. Zo rond 4 april wil ik nog eens een ruime halve lopen en daarna houd ik 'rust'.
jij was er toch ook de 30e thaleia?
pi_57105455
Nee, ik lees daar nu pas voor het eerst iets over in jouw bericht hierboven, bovendien ben ik totaal niet in vorm voor een 12 km, en woon enorm ver van Zandvoort

Doe wel met Pasen de 10 km in Utrecht, maar dat gaat niet snel zijn, da's puur om mezelf te dwingen bezig te blijven, zodat ik hopelijk bij de Batavierenrace wel een beetje leuk loop.

13 april, dat komt inderdaad al dichtbij. Spannend hoor, zo'n eerste keer. Mij benieuwen of het het begin is van een verslaving, of dat het zo'n "je moet het een keer gedaan hebben, maar vaker: no way!" ding wordt
  zondag 2 maart 2008 @ 16:11:56 #285
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57106456
quote:
Op zondag 2 maart 2008 15:20 schreef Grumpey het volgende:
De marathon van Rotterdam, dus 13 april....nog ruim een maand trainingstijd dus ...
Ik ben er ook bij op 30 maart, de 12 km van Zandvoort, en heel misschien geef ik me op voor de 32 van Kampen (en anders verzin ik zelf een route van 32 km in mijn omgeving) op 23 maart. Zo rond 4 april wil ik nog eens een ruime halve lopen en daarna houd ik 'rust'.
jij was er toch ook de 30e thaleia?
hoe ziet jouw schema er een beetje uit? Ik ga hem ook lopen namelijk, maar heb net een verschrikkelijke 20k achter de rug Het ging echt heel slecht en vandaag had ik ook nooit de hele marathon gehaald

Ik wil volgende week 25-30 lopen, dan 2 weken daarna een keer 30-35 en dan ga ik er wel vanuit dat de hele marathon me ook wel gaat lukken.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:36:23 #286
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57107072
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
  zondag 2 maart 2008 @ 16:52:37 #287
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57107418
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?

Maar ik heb ongeveer hetzelfde schema dan:

- Doordeweeks 10-15 km (twee keer per week ofzo)
- 9 maart 25k ongeveer
- twee weken rusting hardlopen, met 1 keer lange duurloop van ongeveer 20
- dan eind maart ergens 35k
- 30 maart de 12k van Zandvoort
- rond 4 april nog eens 25k
- dan tot 13 april rustig aan
pi_57107564
Dat laatste onderdeel van jullie schema's is in elk geval essentieel, rust is het belangrijkste onderdeel van de training he
  zondag 2 maart 2008 @ 17:27:18 #289
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_57108213
Arghhhhhhhhhhhh.

Na een duinloop van vorige week heb ik last van mn linkerknie Vorig jaar heb ik zo'n zelfde pijn gehad in mn rechter, en daar heb ik maanden last van gehad. Toen was het een ontstoken aanhechtingsspier, ook na een duinloop. Die loop ik normaal nooit waardoor mn poten dat niet gewend zijn.

Maar even rustig aan doen
Geef mij maar Amsterdam
  zondag 2 maart 2008 @ 17:28:40 #290
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57108237
Zullen we er anders een blessuretopic van maken
  zondag 2 maart 2008 @ 23:17:36 #291
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_57116208
Hoi allemaal,

Ik ben pas (3 weken) opnieuw begonnen met hardlopen (lekker is dat, je voelt je gelijk al een stuk fitter).
Ik heb ook een hartslagmeter gekocht om goed te beginnen, maar hij gaat best wel vaak af op de zone waar ik hem heb ingesteld (154-174 (ben 25 jaar)).

Hierdoor moet ik dus vaker stoppen.
Doe ik iets verkeerd ?

Alvast bedankt

(heb al wat sites geprobeerd, maar geen informatie hierover gevonden)
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_57116481
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef -Splash- het volgende:
Hoi allemaal,

Ik ben pas (3 weken) opnieuw begonnen met hardlopen (lekker is dat, je voelt je gelijk al een stuk fitter).
Ik heb ook een hartslagmeter gekocht om goed te beginnen, maar hij gaat best wel vaak af op de zone waar ik hem heb ingesteld (154-174 (ben 25 jaar)).

Hierdoor moet ik dus vaker stoppen.
Doe ik iets verkeerd ?
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?
pi_57117185
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:52 schreef kepler het volgende:

[..]

ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?

Maar ik heb ongeveer hetzelfde schema dan:

- Doordeweeks 10-15 km (twee keer per week ofzo)
- 9 maart 25k ongeveer
- twee weken rusting hardlopen, met 1 keer lange duurloop van ongeveer 20
- dan eind maart ergens 35k
- 30 maart de 12k van Zandvoort
- rond 4 april nog eens 25k
- dan tot 13 april rustig aan
Ik volg een schema van hardloopschema.nl voor de marathon van Rotterdam. Doordeweeks zijn het herstellopen, interval/tempo en (intensieve) duurlopen tot max 75 minuten. In het weekend dan de lange rustige duurloop. Komende weken staan voor mij de volgende lange duurlopen nog op het programma:

9/3 - 155 minuten
16/3 - 170 minuten
23/3 - 190 minuten
30/3 - 130 minuten
06/4 80 minuten
13/4 marathon Rotterdam

Maar omdat ik op 23ste halve marathon van Utrecht en 30ste Zandvoor Circuit run wil doen haal ik dit schema weekje naar voren dus op de 16de staan m'n laatste duurloop op het programma wil dan zo'n 32 km lopen. Heb me beetje ingelezen op verschillende sites en meeste zeggen doordeweeks mag je gerust een training overslaan als je maar de lange duurlopen blijft lopen. Vind het wel lekker zo'n schema redelijk vrij volgen, zeker doordeweeks net naar gelang hoe ik me voel na een drukke dag werken soms trainingen inkorten of laten schieten. Vandaag 22 kilometer gelopen in ruim 2 uur, lekker rustig en constant tempo alleen op het einde wat last van enkel en toch behoorlijke vermoeidheid in de benen. Zo'n marathon lijkt dan wel weer erg ver Morgen herstellooptje van zo'n 40 minuten.
  maandag 3 maart 2008 @ 00:09:40 #294
180572 Zotheid
De lof der
pi_57117369
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Was ook niet lullig bedoeld hoor . Er is niks mis mee dat je het serieus neemt, daar zul je zeker niet slechter van worden. Dus alle succes gewenst!
Gelukkig maar. Het is ook meer dat al die kwaaltjes me een beetje tegenhouden om lekker door te lopen. Maar bedankt, ik ga er van uit dat het goed gaat komen.

Jezus, wat een afstanden allemaal zeg.
Mijn streven voor nu is de halve op de cpc uit te lopen en dan eind maart de circuitrun en daarna maar kijken wat verder leuk en te doen is. Is er voor de marathon van Rotterdam ook een halve?

Wel opvallend dat veel ouders ook hardlopen. Mijn pa was vroeger erg goed in sprinten. Tegenwoordig doet hij eigenlijk niks meer. Maar hij heeft beloofd een keertje mee te lopen. Ben benieuwd hoe lang hij het volhoud.
[..]
  maandag 3 maart 2008 @ 01:28:09 #295
197786 Asics-DS
pi_57118530
Voor de marathonners: in de Runner's world van deze maand staat een stuk over bepaalde dingen waar je de laatste 3/4 weken tegenaan kunt lopen (voeding, conditioneel, mentaal). Misschien leuk om even te lezen (¤5,25 bij boekhandel).

@Thaleia: Het is zeker een snelle tijd om na te streven, maar uiteindelijk wel te doen als de motivatie er ook is. Dat zijn ook leuke prestaties van jouw vader zeg. Nu weet ik de leeftijd van je vader niet, maar die van mij vertelde laatst dat de hele loopsport echt bepaalde periodes heeft gehad waarin het ontzettend ging 'leven'. Mijn vader is ook van zo'n tijd dat veel mensen écht gingen hardlopen. Dus niet het recreatieve lopen wat nu heel populair is, maar echt trainen om wedstrijden te winnen. Het is nu echt een clubje met mannen van een jaar of 50 die nog steeds aardig doorlopen. Het record van enkele plaatselijke lopen staat nóg (>:D) steeds op naam van mensen van die generatie.

Nu is hardlopen populairder dan ooit, volgens mij, maar de 'snelle groep' bij de atletiek vereniging is betrekkelijk klein. Bovendien bestaat een deel daarvan nog uit die mannen van een jaar of 40-50.
  maandag 3 maart 2008 @ 05:12:01 #296
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_57119257
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?
Eh ja
Als ik lekker doorloop wel ja... is dat slecht ?
Niet altijd hoor.... maar na een tijdje wel
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_57119397
Dan moet je gewoon zachter gaan lopen De bedoeling van zo'n meter is nu juist dat je een bepaald tempo aan kunt houden, niet dat je op je wedstrijd tempo gaat lopen en dan stopt zodra je boven de 174 komt.

Je zou ook nog even kunnen checken of ie goed ingesteld staat. Mijn vasthoud hartslag (hoogste wat je een kwartier vast kunt houden) ligt/lag ergens rond de 195
pi_57122521
Ik wil straks voor het eerst in mijn leven een rondje hardlopen
maar ik schaam me er een beetje voor ...

Ik loop namelijk op afgeragde total 90 nikejes...
en ik durf niet
Ik doe niet meer aan een signature
pi_57123971
Zo ik ben lekker toch gegaan
Ik heb iets van 15 minuten gelopen ofzo...
En volgens mij op best wel een tempo!
ik had op mapmyrun uitgestippeld hoeveel ik had gelopen....dat kwam uit op 2.55 km

[ Bericht 10% gewijzigd door Lakai op 03-03-2008 13:19:49 ]
Ik doe niet meer aan een signature
  maandag 3 maart 2008 @ 13:27:43 #300
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57125341
En, hoe voel je je nu? Nog spierpijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')