Het is me eerste wedstrijd ja.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:14 schreef Asics-DS het volgende:
Is dat niet een tikkie overdreven voor een halve?
Dit schema is in december opgesteld, eigenlijk toen ik echt begon te trainen met een doel. Toen moest ik aangeven wat ik aankon en dat was niet zo veel.quote:Op zaterdag 1 maart 2008 16:18 schreef FJD het volgende:
Een week van tevoren nog een keer leeglopen ja, kun je daarna alles weer aanvullenOverigens vind ik de tijden die je moet hardlopen wel erg kort
Trainingen van 45minuten zijn leuk maar toch wel stukken anders dan 2 uur.
Ik heb een tijdje volgens het schema op hardloopschema.nl gelopen en dan liep je toch gemiddeld tussen de 1 en 2 uur per keer (meestal rond de 60/70 minuten behalve zondag duurloop).
Was ook niet lullig bedoeld hoorquote:
Ik druk altijd op quote van het 1e bericht, kopieer de tekst, ga dan weer terug en quote het 2e bericht met de tekst van de 1e erin gekopieerd etc.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
Edit: hoe quote je meerdere berichten?
hoe ziet jouw schema er een beetje uit? Ik ga hem ook lopen namelijk, maar heb net een verschrikkelijke 20k achter de rugquote:Op zondag 2 maart 2008 15:20 schreef Grumpey het volgende:
De marathon van Rotterdam, dus 13 april....nog ruim een maand trainingstijd dus...
Ik ben er ook bij op 30 maart, de 12 km van Zandvoort, en heel misschien geef ik me op voor de 32 van Kampen (en anders verzin ik zelf een route van 32 km in mijn omgeving) op 23 maart. Zo rond 4 april wil ik nog eens een ruime halve lopen en daarna houd ik 'rust'.
jij was er toch ook de 30e thaleia?
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?quote:Op zondag 2 maart 2008 16:36 schreef Grumpey het volgende:
mijn schema is beetje zoals dit:
- komende twee weken wat 10-15 km loopjes (stuk of 6x in totaal)
- dan een 30-35km loop
- week daaropvolgend herstelloopjes/herstel
- dan die 12 km van zandvoort, en paar dagen daarna een 25km loop
- dan tot aan de marathon rustig aan, misschien nog een snelle 10km om wat vertrouwen in snelheid te krijgen
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?quote:Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef -Splash- het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben pas (3 weken) opnieuw begonnen met hardlopen (lekker is dat, je voelt je gelijk al een stuk fitter).
Ik heb ook een hartslagmeter gekocht om goed te beginnen, maar hij gaat best wel vaak af op de zone waar ik hem heb ingesteld (154-174 (ben 25 jaar)).
Hierdoor moet ik dus vaker stoppen.
Doe ik iets verkeerd ?
Ik volg een schema van hardloopschema.nl voor de marathon van Rotterdam. Doordeweeks zijn het herstellopen, interval/tempo en (intensieve) duurlopen tot max 75 minuten. In het weekend dan de lange rustige duurloop. Komende weken staan voor mij de volgende lange duurlopen nog op het programma:quote:Op zondag 2 maart 2008 16:52 schreef kepler het volgende:
[..]
ik loop regelmatig ook 10-15 km, ongeveer 2/3 keer per week. De afgelopen weken ook af en toe 20k gelopen, maar ik heb het idee dat ik veel meer lange afstanden moet trainen?
Maar ik heb ongeveer hetzelfde schema dan:
- Doordeweeks 10-15 km (twee keer per week ofzo)
- 9 maart 25k ongeveer
- twee weken rusting hardlopen, met 1 keer lange duurloop van ongeveer 20
- dan eind maart ergens 35k
- 30 maart de 12k van Zandvoort
- rond 4 april nog eens 25k
- dan tot 13 april rustig aan
Gelukkig maar. Het is ook meer dat al die kwaaltjes me een beetje tegenhouden om lekker door te lopen. Maar bedankt, ik ga er van uit dat het goed gaat komen.quote:Op zondag 2 maart 2008 14:42 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Was ook niet lullig bedoeld hoor. Er is niks mis mee dat je het serieus neemt, daar zul je zeker niet slechter van worden. Dus alle succes gewenst!
Eh jaquote:Op zondag 2 maart 2008 23:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Je zit bijna altijd boven de 174?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |