Gezien de omstandigheden... Heb ik weinig te klagen.quote:
Op vakantie, volgende week terug.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Waar is de OP Euc?
Mja ik val op brunettesquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:44 schreef Euc- het volgende:
[..]
Vind haar ook WEER totaal niet mooi, toen niet en nu zeker niet.
quote:Nostalgietaks
Uitgegeven: 14 januari 2008 09:07
Laatst gewijzigd: 14 januari 2008 10:52
Is er nog ruimte op de flank met nostalgische tv-programma's als De Reünie en Memories? Jaap Jongbloed probeert een plekje te veroveren met Het Mooiste Meisje Van De Klas. Door Paul de Lange.
Over een programmatitel als Het Mooiste Meisje Van De Klas valt van alles te zeggen, maar vrijwel iedereen zal zich er meteen iets bij kunnen voorstellen. Want haast elke klas had er een. Hoewel het dus om talloze meisjes moet gaan, lijken ze in de collectieve herinnering veel gemeen te hebben.
Ze waren ontegenzeggelijk mooi, zonder zich daar al te bewust van te zijn. Met één vriendin hadden ze een dusdanig hechte band dat niemand ertussen kon komen. Hun aandacht ging zelden uit naar jongens van hun eigen klas, maar naar die van oudere klassen - of die ene leraar.
Vroegrijp
Dat zijn althans de ingrediënten waarmee Jaap Jongbloed en zijn team op de proppen komen. Ze komen logisch over en worden kundig uitgewerkt. Een paar meisjes mogen hun mengeling van bewondering en afgunst uitspreken. Twee jongens halen herinneringen op aan hun hormonen. Voor hen volgt er geen ontmoeting met het vroegrijpe meisje van weleer, en zo wordt de mythe keurig in stand gehouden.
De boezemvriendin krijgt het mooiste meisje uiteraard wel te zien. Dat is dan voor het eerst sinds lange tijd, want uiteraard hebben de twee ruzie gekregen. Het programma is pas twee afleveringen oud, maar als kijker krijg je zo'n donkerbruin vermoeden dat dit soort herkenbare elementen vaker zullen terugkeren.
Trip
Desondanks slagen de makers er niet in om een breed herkenbare trip down memory lane te maken. Daarvoor zijn de verhalen te eigenaardig. Zo heeft het eerste mooiste meisje van de klas later in de Playboy gestaan. Sterker: ze blijkt zo'n beetje de mislukte opvolgster van Tatjana. En het tweede is dood.
Want niet Elske, die we volgen, maar de bij een verkeersongeluk omgekomen Sasja was eigenlijk het mooiste meisje van de klas. Dat vindt ook Elskes voormalig hartsvriendin Irma. Die zich overigens heeft bekeerd tot de islam en nu als Aisha door het leven gaat. Ongetwijfeld schuilt er achter elke klas onvermoed drama, maar dit gaat allemaal wel heel ver.
Liefdesbrieven
Het programma vliegt vaker uit de bocht. Jongbloed slaat regelmatig een misplaatst Vermist-toontje aan ("hier was het dat Francesca elke langs het huis van haar vriendin Birke liep en steentjes tegen haar raam gooide"). De camera zoomt gretig in op allerlei liefdesbrieven, die ook twintig jaar na dato te persoonlijk zijn om kennis van te nemen.
Groter probleem is dat het wel erg druk wordt op de flank met nostalgische tv-programma's. Klasgenoten, Memories en De Reünie bieden eigenlijk wel genoeg. Terugblikkende dertigers en veertigers, versneden met beelden uit die tijd, de beenwarmers, de pisang ambon en de Stock, Aitken & Waterman-muziekjes: het is allemaal al eens langsgekomen. Nederlandse televisie zit aan zijn nostalgietaks.
Het Mooiste Meisje Van De Klas, donderdag 21.30 uur, Ned 1, TROS.
(c) NU.nl/Paul de Lange
Da's raar, want ik vond jouw man juist reuze aantrekkelijkquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
Lekkere kerels, hoezee!!!Steer, ik vind je reuze aantrekkelijk, als je dat maar weet
We wachten vol spanning af.quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
En ik heb inmiddels een keuze gemaakt vwb de banen. Binnekort, als het officieel is, meer daarover!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |