abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54781014

Vorige deeltjes:
Culinesse Slowchat - Deel 1 - Sjampie voor iedereen!
[CUL] SC - Deel 2 - en toen was het eerste deel vol :D
[CUL-SC] Deel 3 Gezellig babbelen over eten!
[CUL-SC] Deel 4 Gezellig babbelen over eten!
[CUL-SC] Deel 5 Komt ie dan hè, komt ie dan hè!
[CUL-SC] Deeltje 6. Koken met ballen!
[CUL-SC] Deeltje 7, Koken met (Paas)Eitjes
[CUL-SC] Deel 8. There's whisky in the jar!
[CUL SC] deel 9. Creatief met pannen, flessen en bestek.
[CUL-SC] Deel 10. Stages en lekker koken!!
[CUL SC] Deel 11: Lekker koken, lekker eten, lekker genieten
[CUL-SC] Deel 12. Babbels over eten en drinken.
[CUL SC] Deel 13: Ja! We gaan eten!
[CUL SC] Deel 14 koken, leren, werken, en eten!
[CUL SC] deel 14. koken is best moeilijk soms!
[CUL SC] deel 15 Eten drinken en gezelligheid
[CUL SC] deel 16 Klutsen, klotsen en kletsen!
[CUL SC] deel 17 Koken, met kijkers!
[CUL SC] deel 18 Obli Bedankt!
[CUL-SC] Deel 19. deze zomer richting La Douce France
[CUL-SC] Deel 20 Niet zomaar koken, TOP koken!
[CUL-SC] Deel 21. Het is weer vakantie!
[CUL SC] Deel 22. Good mood food is okay!
[CUL-SC] Deel 23... Keep the Sundried Tomato's Alive
[CUL SC] Deel 24. Ik kook, jij ook?
[CUL-SC] Deel 25. Het Zilveren uitjes jubileum!
[CUL-SC] Aflevering 26: De meeting komt eraan!
[CUL-SC] Deel 27:Scholen zijn weer begonnen en nóg geen meet
[CUL-SC] Deel 28:Het verhaal van Nembrionic's pikante pics 2
[CUL-SC] Deel 29. Herst! Herfstvoer?
[CUL-SC] Deel 30: Zie ginds komt de..
[CUL-SC] Deel 31: Do you hear what I hear?...
[CUL-SC] Deel 32: SHE wil oesters, Nembi augurken met slag..
[CUL-SC] Deel 33: Champagne en oliebollen
[CUL-SC] deel 34 Martijn zijn verjaardagsdeel!
[CUL-SC] Deel 35 Tijd voor Stoofpotjes & Schoonmaaktips
[CUL-SC] Deel 36 Pannenkoeken enzo
[CUL-SC] Deel 37 Hotels, Restaurants, Cafés enzo
[CUL-SC] Deel 38 Het is weg! Op! :(
[CUL SC #39] Ober, refill!
[CUL SC #40] SMS Brätwurst ON naar 6969
[CUL SC #41]Waar paultjuhh een eitje bakt
[CUL SC #42] Allemaal aan de kook :7
[CUL SC #43] Kleine Wasjes Grote Wasjes
[CUL SC #44] Nu met 35% korting!
[CUL SC #45]: We zijn SOLidair maar niet SOLitair.
[CUL SC #46] Fris en fruitig
[CUL SC #47] Met SoL op reis!
[CUL SC] Deeltje #48 alweer
[CUL SC #49] Op naar de 50 !!
[CUL SC # 50] De jubileumversie met véél culmeetjes!!!
[CUL SC # 51] Wat zeggie!?
[CUL SC # 52] Waar SOL en HIJ een FLUITKETEL gebruiken
[CUL SC #53] muizenhapjes voor de poes
[CUL Slowchat] Deel 54: Muck's Army!
[CUL Slowchat] Deel 55: Tezz doet woef
[CUL-SC] #56:Waar Stereotomy zijn hertentamen kei-goed maakt *O*
CUL SC #57: lekker hapjes en lekkere mannen :9
CUL SC #58 met droge grotjes en spinnenwebben

Game On

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2007 13:14:40 ]
  donderdag 22 november 2007 @ 13:11:41 #2
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_54781052
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:09 schreef SeaOfLove het volgende:
op ga ik zo fixen
dit keer niet vergeten he?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 22 november 2007 @ 13:17:07 #3
112545 Muck
pi_54781169
anders cpy/paste ik even in een verkeerd tab-blad

[ Bericht 86% gewijzigd door Muck op 22-11-2007 13:22:20 ]
pi_54781179
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:08 schreef SeaOfLove het volgende:
DE op de site van AH/Allerhande staan ook lekkere kaasfonduetjes
Ah tenks, ga ik daar ook even neuzen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54781235
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:17 schreef DarkElf het volgende:
[quote]Op donderdag 22 november 2007 13:08 schreef SeaOfLove het volgende:
DE op de site van AH/Allerhande staan ook lekkere kaasfonduetjes
[/quote

Ah tneks, ga ik daar ook even neuzen
Hopelijk staan ze er allemaal op. Vorig jaar had ik een Allerhande met lekkere ips, en een paar maanden geleden kwam er weer een Allerhande met verschillende manieren waarop je kaasfondue kunt doen.

Ik doe trouwens regelmatig als ik bij mijn moeder ben kaasfondue als we geen zin hebben om te koken, alleen gebruiken we dan altijd een pakje, wat ook eigenlijk best lekker is. Even een scheutje (droge) witte wijn erbij en de pan met knoflook insmeren en met 5 minuten heb je een vullende maaltijd op tafel
pi_54781252
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:17 schreef Muck het volgende:

[..]

nou ja zeg
[..]
post eens in het juiste topic ofzo
  donderdag 22 november 2007 @ 13:22:48 #7
112545 Muck
pi_54781288
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

post eens in het juiste topic ofzo
ja, ik snapte al niet dat daar mijn post niet kwam
pi_54781334
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:20 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Hopelijk staan ze er allemaal op. Vorig jaar had ik een Allerhande met lekkere ips, en een paar maanden geleden kwam er weer een Allerhande met verschillende manieren waarop je kaasfondue kunt doen.

Ik doe trouwens regelmatig als ik bij mijn moeder ben kaasfondue als we geen zin hebben om te koken, alleen gebruiken we dan altijd een pakje, wat ook eigenlijk best lekker is. Even een scheutje (droge) witte wijn erbij en de pan met knoflook insmeren en met 5 minuten heb je een vullende maaltijd op tafel
Pakje is idd ook lekker hoor hebben we vorige keer gedaan en daraom bedachten we dat we dit keer, misschien, maar eens zelf dingen bij elkaar moeten gaan gooien. (Er zit zo'n grote Belgische superGB vlakbij waar ze heel veel soorten kaas hebben dus we gaan misschien daar even kijken)

Komen we misschien meteen wel lekker vlees ideetjes tegen voor de kerst (lekker eten doen ze goed hier in Vlaanderen)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54781375
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:25 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Pakje is idd ook lekker hoor hebben we vorige keer gedaan en daraom bedachten we dat we dit keer, misschien, maar eens zelf dingen bij elkaar moeten gaan gooien. (Er zit zo'n grote Belgische superGB vlakbij waar ze heel veel soorten kaas hebben dus we gaan misschien daar even kijken)

Komen we misschien meteen wel lekker vlees ideetjes tegen voor de kerst (lekker eten doen ze goed hier in Vlaanderen)
Jah Belgische supermarkten

Paar weken terug een weekendje naar Frankrijk geweest, en toen inkopen daar in zo'n supermarché gedaan, tjeezzz wrom hebben ze zoiets niet in Nederland
pi_54781612
in België is het eten best goed

vooral onze frieten
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_54781621
DE, ben jij Belg? Dat wist ik helemaal niet! (ik ben mogelijke belg-to-be )

Ik wou nog zeggen, ik heb ook zo'n elektrisch fonduestel, maar ik weet niet of dat ideaal is voor kaasfonduen. Te dunne wand, denk ik... Ik gebruik m wel voor bouillonfondue. Dat is zo fijn dieetverantwoord en toch ook nog wel leuk.... Maar ik wil een caquelon, want die zien er veel toffer uit

Oh en Muck, echt, bij de D&K, wat leuk! Ik vind het echt een toffe winkel, ze hebben er zoveel leuke spullen, en het ruikt er zo lekker, en het is zo fijn goedkoop. Enige nadeel is dat niet alles even 'sjiek' is en dat ik daar wel van hou, op tafel. 't Is wat meer, hoe zeg je dat, artisan, voor buiten, voor grote gezelschappen, datte. Niet voor een fancy dineetje.

En SoL, ja, Franse supermakten Puy-linzen ftw
  donderdag 22 november 2007 @ 13:38:03 #12
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54781640
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef sararaats het volgende:

vooral onze frieten
en de vrouwen

Doe anders eens heel CUL SC beledigen Stereo
Confidence through competence
  donderdag 22 november 2007 @ 13:48:58 #13
112545 Muck
pi_54781867
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Muck, echt, bij de D&K, wat leuk! Ik vind het echt een toffe winkel, ze hebben er zoveel leuke spullen, en het ruikt er zo lekker, en het is zo fijn goedkoop. Enige nadeel is dat niet alles even 'sjiek' is en dat ik daar wel van hou, op tafel. 't Is wat meer, hoe zeg je dat, artisan, voor buiten, voor grote gezelschappen, datte. Niet voor een fancy dineetje.
ja, was een van de leukste bijbaantjes die ik gehad heb eigenlijk!
Klopt inderdaad dat het allemaal niet echt chique is, maar maar voor dagelijks gebruik en grote gezelschappen ja, maar dat vind ik juist wel grappig.
Bij veel kookwinkels (al is D&K dat niet echt, maar meer een vanalles-winkel) hebben ze schitterende dingen, maar betaal je je blauw aan iets simpels als een kersen-ontpitter, terwijl ze die bij Dille & Kamille gewoon voor een paar euro (2 nogwat dacht ik) hebben liggen. Dat vind ik gewoon leuk
ook ga ik er vaak heen voor cadeautjes enzo
  donderdag 22 november 2007 @ 13:49:26 #14
112545 Muck
pi_54781878
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef sararaats het volgende:

vooral onze frieten
mmmm belgische frieten
pi_54781894
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:26 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Jah Belgische supermarkten

Paar weken terug een weekendje naar Frankrijk geweest, en toen inkopen daar in zo'n supermarché gedaan, tjeezzz wrom hebben ze zoiets niet in Nederland
Das idd een gebrek ja. Hier is alles heel anders en ik woon net over de grens. Zoveel keus!
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef ColdFeet het volgende:
DE, ben jij Belg? Dat wist ik helemaal niet! (ik ben mogelijke belg-to-be )

Ik wou nog zeggen, ik heb ook zo'n elektrisch fonduestel, maar ik weet niet of dat ideaal is voor kaasfonduen. Te dunne wand, denk ik... Ik gebruik m wel voor bouillonfondue. Dat is zo fijn dieetverantwoord en toch ook nog wel leuk.... Maar ik wil een caquelon, want die zien er veel toffer uit
Ik ben een nep-belg woon hier nu bijna drie jaar.

En kaasfondue gaat goed hoor met dat pannetje. Gewoon eruit schrapen wat je kan, in koud water zetten en dan is hij schoon.. (Oh ja dat komt eigenlijk meer door mij die dat schoonmaakt want ik vind dat vies )

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54781936
ben een Belg maar val op Franse vrouwen

pi_54781982
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:48 schreef Muck het volgende:

[..]

ja, was een van de leukste bijbaantjes die ik gehad heb eigenlijk!
Klopt inderdaad dat het allemaal niet echt chique is, maar maar voor dagelijks gebruik en grote gezelschappen ja, maar dat vind ik juist wel grappig.
Bij veel kookwinkels (al is D&K dat niet echt, maar meer een vanalles-winkel) hebben ze schitterende dingen, maar betaal je je blauw aan iets simpels als een kersen-ontpitter, terwijl ze die bij Dille & Kamille gewoon voor een paar euro (2 nogwat dacht ik) hebben liggen. Dat vind ik gewoon leuk
ook ga ik er vaak heen voor cadeautjes enzo
Ik heb een zeep-tic: ben dol op, en altijd op zoek naar leuke zeep voor bij de gootsteen. D&K heeft van die hele toffe zeepblokken, in allerlei lekkere geurtjes
* ColdFeet kan bij het uitbreken van een derde wereldoorlog en de daarbij behorende schaarste nog jaaaaaren haar handjes wassen
  donderdag 22 november 2007 @ 13:54:50 #18
112545 Muck
pi_54781998
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:53 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb een zeep-tic: ben dol op, en altijd op zoek naar leuke zeep voor bij de gootsteen. D&K heeft van die hele toffe zeepblokken, in allerlei lekkere geurtjes
* ColdFeet kan bij het uitbreken van een derde wereldoorlog en de daarbij behorende schaarste nog jaaaaaren haar handjes wassen

ik moet ook niet te vaak bij de lush komen hoor
pi_54782001
Dille en Kamille is een mooie winkel.

heb er vele spulletjes voor m'n studiootje gekocht

en Lush
  donderdag 22 november 2007 @ 13:56:25 #20
112545 Muck
pi_54782030
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:54 schreef sararaats het volgende:
Dille en Kamille is een mooie winkel.

heb er vele spulletjes voor m'n studiootje gekocht
ah leuk
ook nu ik er niet meer werk vind ik het nog steeds een hele leuke winkel
als ze ooit weer personeel tekort hebben, ga ik zeker solliciteren
pi_54782061
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:54 schreef Muck het volgende:

[..]

ik moet ook niet te vaak bij de lush komen hoor
Echt? Van Lush-spul sla ik groen en geel uit, véél te veel parfum... Tis een leuke winkel, maar ik koop er nooit iets

DE, importbelg dus. Je zit er toch niet voor het gunstige belastingtarief, hè?
Ik ga er wellicht promoveren. Maar dat weet ik nog niet, moet nog een beslissing nemen. Maar ik vind de Vlaamse eetcultuur wel
pi_54782132
quote:
Op donderdag 22 november 2007 13:58 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

DE, importbelg dus. Je zit er toch niet voor het gunstige belastingtarief, hè?
Ik ga er wellicht promoveren. Maar dat weet ik nog niet, moet nog een beslissing nemen. Maar ik vind de Vlaamse eetcultuur wel
nee joh, dat is allang niet meer zo. Waarom denk je dat er zoveel 'Ollanders weer teug gegaan zijn in de afgelopen jaren?

Nee ons oog viel gewoon op iets hier..

De Vlaamse eetcultuur is prima, ze houden van gezelligheid, tafelen en lekker eten met zijn allen. Zijn veel goede en leuke restaurant te vinden (ook in de kleinste dorpjes) ...

Boodschappen zijn in Nl trouwens vaak wel goedkoper, vandaar dat zoveel grens Belgen massaal in Nl boodschappen doen... Lekkere dingen is weer beter hier te krijgen vaak dus zo heb je aan alle kanten voordelen...

Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar hoe hoger je uit Nl komt des te meer moet je je aanpassen hier denk ik? (ik kom oorspronkelijk uit Utrecht )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54782264
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:03 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee joh, dat is allang niet meer zo. Waarom denk je dat er zoveel 'Ollanders weer teug gegaan zijn in de afgelopen jaren?

Nee ons oog viel gewoon op iets hier..

De Vlaamse eetcultuur is prima, ze houden van gezelligheid, tafelen en lekker eten met zijn allen. Zijn veel goede en leuke restaurant te vinden (ook in de kleinste dorpjes) ...

Boodschappen zijn in Nl trouwens vaak wel goedkoper, vandaar dat zoveel grens Belgen massaal in Nl boodschappen doen... Lekkere dingen is weer beter hier te krijgen vaak dus zo heb je aan alle kanten voordelen...

Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar hoe hoger je uit Nl komt des te meer moet je je aanpassen hier denk ik? (ik kom oorspronkelijk uit Utrecht )
Ik ben geboren op de Veluwe, maar woon inmiddels al weer bijna 8 jaar in Delft/Den Haag. Maar ik kan me prima aanpassen, vind ik zelf
Ik bedoelde idd de leuke restaurantjes, en de uitgebreidere keus die je hebt bij bijv. de slager in België...

Oh, enne... Het is voor mij belastingtechnish véél aantrekkelijker om naar België te gaan, hoor. Iets met de verhouding salaris/beurs, waardoor je netto veel meer krijgt... Maar ja, om het daar nou om te doen?

Werk jij ook in België, of ga je daarvoor ook over de grens?
pi_54782474
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ben geboren op de Veluwe, maar woon inmiddels al weer bijna 8 jaar in Delft/Den Haag. Maar ik kan me prima aanpassen, vind ik zelf
Ik bedoelde idd de leuke restaurantjes, en de uitgebreidere keus die je hebt bij bijv. de slager in België...

Oh, enne... Het is voor mij belastingtechnish véél aantrekkelijker om naar België te gaan, hoor. Iets met de verhouding salaris/beurs, waardoor je netto veel meer krijgt... Maar ja, om het daar nou om te doen?

Werk jij ook in België, of ga je daarvoor ook over de grens?
Aanpassingsvermogen is wel een pré . Nou heb ik zelf weinig problemen ervaren hoor. Tis wel zo bijvoorbeeld dat de werkmentaliteit hier wel anders is dan in NL. Meer zuideuropees al . Je moet veel meer geduld hebben (heel veel ) bijvoorbeeld.

En Nederlanders zijn véél directer dan Belgen (dat heb ik wel gemerkt) . Dat kan soms wel leuke situaties opleveren. Soms ook wat minder leuke maar grensbelgen kunnen een hoop hebben

Ik werk niet maar mijn man wel. Die is twee en half jaar van hier naar Amstelveen gereden (the horror) en rijdt nu elke dag naar Rotjeknor wat veel dichterbij is.

Meer geld overhouden is een paar jaar natuurlijk wel leuk. Waar zou je dan naar toe willen/gaan eventueel?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54782647
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:22 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Aanpassingsvermogen is wel een pré . Nou heb ik zelf weinig problemen ervaren hoor. Tis wel zo bijvoorbeeld dat de werkmentaliteit hier wel anders is dan in NL. Meer zuideuropees al . Je moet veel meer geduld hebben (heel veel ) bijvoorbeeld.

En Nederlanders zijn véél directer dan Belgen (dat heb ik wel gemerkt) . Dat kan soms wel leuke situaties opleveren. Soms ook wat minder leuke maar grensbelgen kunnen een hoop hebben

Ik werk niet maar mijn man wel. Die is twee en half jaar van hier naar Amstelveen gereden (the horror) en rijdt nu elke dag naar Rotjeknor wat veel dichterbij is.

Meer geld overhouden is een paar jaar natuurlijk wel leuk. Waar zou je dan naar toe willen/gaan eventueel?
Dat merkte ik wel ja, dat Nederlanders directer zijn. Is overigens te merken in bijna alle andere landen ter wereld, vrees ik. Staan we toch ook om bekend?
Enne, ik vind van 'België' naar Rotterdam ook héél ver klinken! Staat 'ie dan niet elke dag in de file, joh? 't Werkt wel op mijn nieuwsgierigheid hoor, waarom je dan in België bent gaan wonen

Ik ben aan het kijken naar Leuven, evt in Brussel wonen. Het lijkt me echt leuk om daar te promoveren, goede naam, mooie universiteit, maar ik heb ook nog een baan aangeboden gekregen die ook heel erg leuk is. Twijfel twijfel...

Ze doen het overigens slimmer daar dan hier, met promoveren: je bent er student, dus krijg je een beurs. En hoef je amper belasting te betalen, omdat je student bent. Hier krijg je een salaris, maar hou je véél minder over.

Nou ja, eigenlijk boeit het geld me ook niet zo; straks van een naar twee inkomens! Jay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')