dit keer niet vergeten he?quote:Op donderdag 22 november 2007 13:09 schreef SeaOfLove het volgende:
op ga ik zo fixen
Ah tenks, ga ik daar ook even neuzenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:08 schreef SeaOfLove het volgende:
DE op de site van AH/Allerhande staan ook lekkere kaasfonduetjes
Hopelijk staan ze er allemaal op. Vorig jaar had ik een Allerhande met lekkere ips, en een paar maanden geleden kwam er weer een Allerhande met verschillende manieren waarop je kaasfondue kunt doen.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:17 schreef DarkElf het volgende:
[quote]Op donderdag 22 november 2007 13:08 schreef SeaOfLove het volgende:
DE op de site van AH/Allerhande staan ook lekkere kaasfonduetjes
[/quote
Ah tneks, ga ik daar ook even neuzen
ja, ik snapte al niet dat daar mijn post niet kwamquote:Op donderdag 22 november 2007 13:21 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
post eens in het juiste topic ofzo
![]()
Pakje is idd ook lekker hoorquote:Op donderdag 22 november 2007 13:20 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hopelijk staan ze er allemaal op. Vorig jaar had ik een Allerhande met lekkere ips, en een paar maanden geleden kwam er weer een Allerhande met verschillende manieren waarop je kaasfondue kunt doen.
Ik doe trouwens regelmatig als ik bij mijn moeder ben kaasfondue als we geen zin hebben om te koken, alleen gebruiken we dan altijd een pakje, wat ook eigenlijk best lekker is. Even een scheutje (droge) witte wijn erbij en de pan met knoflook insmeren en met 5 minuten heb je een vullende maaltijd op tafel![]()
Jah Belgische supermarktenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Pakje is idd ook lekker hoorhebben we vorige keer gedaan en daraom bedachten we dat we dit keer, misschien, maar eens zelf dingen bij elkaar moeten gaan gooien. (Er zit zo'n grote Belgische superGB vlakbij waar ze heel veel soorten kaas hebben dus we gaan misschien daar even kijken)
Komen we misschien meteen wel lekker vlees ideetjes tegen voor de kerst(lekker eten doen ze goed hier in Vlaanderen)
en de vrouwenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef sararaats het volgende:
in België is het eten best goed
vooral onze frieten![]()
ja, was een van de leukste bijbaantjes die ik gehad heb eigenlijk!quote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef ColdFeet het volgende:
Oh en Muck, echt, bij de D&K, wat leuk! Ik vind het echt een toffe winkel, ze hebben er zoveel leuke spullen, en het ruikt er zo lekker, en het is zo fijn goedkoop. Enige nadeel is dat niet alles even 'sjiek' is en dat ik daar wel van hou, op tafel. 't Is wat meer, hoe zeg je dat, artisan, voor buiten, voor grote gezelschappen, datte. Niet voor een fancy dineetje.
mmmm belgische frietenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:36 schreef sararaats het volgende:
in België is het eten best goed
vooral onze frieten![]()
Das idd een gebrek ja. Hier is alles heel anders en ik woon net over de grens.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:26 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Jah Belgische supermarkten![]()
Paar weken terug een weekendje naar Frankrijk geweest, en toen inkopen daar in zo'n supermarché gedaan, tjeezzz wrom hebben ze zoiets niet in Nederland![]()
Ik ben een nep-belgquote:Op donderdag 22 november 2007 13:37 schreef ColdFeet het volgende:
DE, ben jij Belg? Dat wist ik helemaal niet! (ik ben mogelijke belg-to-be)
Ik wou nog zeggen, ik heb ook zo'n elektrisch fonduestel, maar ik weet niet of dat ideaal is voor kaasfonduen. Te dunne wand, denk ik... Ik gebruik m wel voor bouillonfondue. Dat is zo fijn dieetverantwoord en toch ook nog wel leuk.... Maar ik wil een caquelon, want die zien er veel toffer uit
Ik heb een zeep-tic: ben dol op, en altijd op zoek naar leuke zeep voor bij de gootsteen. D&K heeft van die hele toffe zeepblokken, in allerlei lekkere geurtjesquote:Op donderdag 22 november 2007 13:48 schreef Muck het volgende:
[..]
ja, was een van de leukste bijbaantjes die ik gehad heb eigenlijk!
Klopt inderdaad dat het allemaal niet echt chique is, maar maar voor dagelijks gebruik en grote gezelschappen ja, maar dat vind ik juist wel grappig.
Bij veel kookwinkels (al is D&K dat niet echt, maar meer een vanalles-winkel) hebben ze schitterende dingen, maar betaal je je blauw aan iets simpels als een kersen-ontpitter, terwijl ze die bij Dille & Kamille gewoon voor een paar euro (2 nogwat dacht ik) hebben liggen. Dat vind ik gewoon leuk
ook ga ik er vaak heen voor cadeautjes enzo
quote:Op donderdag 22 november 2007 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb een zeep-tic: ben dol op, en altijd op zoek naar leuke zeep voor bij de gootsteen. D&K heeft van die hele toffe zeepblokken, in allerlei lekkere geurtjes
* ColdFeet kan bij het uitbreken van een derde wereldoorlog en de daarbij behorende schaarste nog jaaaaaren haar handjes wassen![]()
ah leukquote:Op donderdag 22 november 2007 13:54 schreef sararaats het volgende:
Dille en Kamille is een mooie winkel.
heb er vele spulletjes voor m'n studiootje gekocht
Echt? Van Lush-spul sla ik groen en geel uit, véél te veel parfum... Tis een leuke winkel, maar ik koop er nooit ietsquote:Op donderdag 22 november 2007 13:54 schreef Muck het volgende:
[..]
ik moet ook niet te vaak bij de lush komen hoor
quote:Op donderdag 22 november 2007 13:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
DE, importbelg dus. Je zit er toch niet voor het gunstige belastingtarief, hè?![]()
Ik ga er wellicht promoveren. Maar dat weet ik nog niet, moet nog een beslissing nemen. Maar ik vind de Vlaamse eetcultuur wel
Ik ben geboren op de Veluwe, maar woon inmiddels al weer bijna 8 jaar in Delft/Den Haag. Maar ik kan me prima aanpassen, vind ik zelfquote:Op donderdag 22 november 2007 14:03 schreef DarkElf het volgende:
[..]nee joh, dat is allang niet meer zo. Waarom denk je dat er zoveel 'Ollanders weer teug gegaan zijn in de afgelopen jaren?
Nee ons oog viel gewoon op iets hier..
De Vlaamse eetcultuur is prima, ze houden van gezelligheid, tafelen en lekker eten met zijn allen. Zijn veel goede en leuke restaurant te vinden (ook in de kleinste dorpjes) ...
Boodschappen zijn in Nl trouwens vaak wel goedkoper, vandaar dat zoveel grens Belgen massaal in Nl boodschappen doen... Lekkere dingen is weer beter hier te krijgen vaak dus zo heb je aan alle kanten voordelen...
Ik weet niet waar je vandaan komt? Maar hoe hoger je uit Nl komt des te meer moet je je aanpassen hier denk ik? (ik kom oorspronkelijk uit Utrecht)
Aanpassingsvermogen is wel een préquote:Op donderdag 22 november 2007 14:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben geboren op de Veluwe, maar woon inmiddels al weer bijna 8 jaar in Delft/Den Haag. Maar ik kan me prima aanpassen, vind ik zelf![]()
Ik bedoelde idd de leuke restaurantjes, en de uitgebreidere keus die je hebt bij bijv. de slager in België...
Oh, enne... Het is voor mij belastingtechnish véél aantrekkelijker om naar België te gaan, hoor. Iets met de verhouding salaris/beurs, waardoor je netto veel meer krijgt... Maar ja, om het daar nou om te doen?
Werk jij ook in België, of ga je daarvoor ook over de grens?
Dat merkte ik wel ja, dat Nederlanders directer zijn. Is overigens te merken in bijna alle andere landen ter wereld, vrees ik. Staan we toch ook om bekend?quote:Op donderdag 22 november 2007 14:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Aanpassingsvermogen is wel een pré. Nou heb ik zelf weinig problemen ervaren hoor. Tis wel zo bijvoorbeeld dat de werkmentaliteit hier wel anders is dan in NL. Meer zuideuropees al
. Je moet veel meer geduld hebben (heel veel
) bijvoorbeeld.
En Nederlanders zijn véél directer dan Belgen (dat heb ik wel gemerkt). Dat kan soms wel leuke situaties opleveren. Soms ook wat minder leuke
maar grensbelgen kunnen een hoop hebben
Ik werk niet maar mijn man wel. Die is twee en half jaar van hier naar Amstelveen gereden (the horror) en rijdt nu elke dag naar Rotjeknor wat veel dichterbij is.
Meer geld overhouden is een paar jaar natuurlijk wel leuk. Waar zou je dan naar toe willen/gaan eventueel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |