Ik las eerst HITLER rechtsonder...quote:Op maandag 10 september 2007 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen
[afbeelding]
Die associatie hebben wel meer mensen jaquote:Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las eerst HITLER rechtsonder...
Dat ze zo'n stel de baan op sturen zegquote:Op maandag 10 september 2007 17:56 schreef thatsme het volgende:
Ik zat vanmorgen in buffel naar Groningen waaraan een treinstel gekoppeld was waar de deuren 1,2,4 en 5 defect vanwaren!! Lekker bezig 50% van de deuren defect.
Nou, zo raar is dat niet hoor. Er staan de gekste dingen op koersdisplays. En wat moet je in Zuidbroek? Wachten op de volgende trein die WEL door gaat naar Nieuweschans?quote:Op maandag 10 september 2007 18:24 schreef Wadloper het volgende:
Een aantal reizigers waren zelfs verbaasd dat de trein alleen maar tot Zb ging ipv Ws/NschMaar ja, er staat duidelijk ZUIDBROEK op die koersdisplays
Bij de treinen werkt het vrijwel altijd wel. Bij de bussen een stuk minder vaak.quote:Op maandag 10 september 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
als die rommel eens werkt ja
dat is in het andere materiaal van arriva ook al zeldzaam :]
Wehehe, nice, welke route heb je nou eigenlijk afgelegd die dag?quote:Op maandag 10 september 2007 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen
Utrecht - (ICE naar) Arnhem - Zutphen - Hengelo - (vervangend busvervoer naar) Enschede - Gronau - Münster - Osnabrück - Bielefeld - Hamm - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Neuss - Mönchengladbach - Venlo - Eindhoven - Utrecht.quote:Op maandag 10 september 2007 19:40 schreef Socios het volgende:
Wehehe, nice, welke route heb je nou eigenlijk afgelegd die dag?
Drie keer raden wat er vanmiddag rond 14 uur aan de hand was te Dvquote:Op maandag 10 september 2007 13:11 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En bij de eerste de beste verstoring ligt alles in het honderd.
quote:Op maandag 10 september 2007 20:03 schreef Luco het volgende:
Ok, ProRail verneukt het weer bij Utrecht...
Treinverkeer richting Rotterdam, Leiden, Den Bosch, Amersfoort, Den Haag en nog wat dingen is op dit moment niet mogelijk...
Dit soort gezeik hebben we gewoon iedere paar maanden, net zo lang tot prorail voldoende doordrongen is van de noodzaak om bepaalde systemen redundant aan te leggen.quote:Door een storing in de systemen van de verkeersleiding waarmee wissels en seinen worden bediend, is er in en rond Utrecht geen treinverkeer mogelijk.
Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis, maar verder...quote:Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle
GPStrackertje...?quote:Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis.
www.jizdenka.cz heeft een internationale prijsberekenaar die ook kilometers geeft. Soms is het wel een beetje puzzelen omdat hij je dan eerst via een grenspunt stuurt en dan weer terug etc, maar over het algemeen werkt dat best goed.quote:Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis, maar verder...
Ik weet van plannen voor een extra perron in Baarn, en van een tunnel in Hilversum, waar ze als sinds 1839 mee aan het klojoën zijn. Extra sporen ook ja? Hilversum? Hoezo dan?quote:Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Maybe vanwege de spoor uitbreiding op Hilversum?
Dat denk ik nietquote:Op maandag 10 september 2007 20:45 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Weet iemand of er ook rodelbanen zijn waar ATB op zit![]()
![]()
Lol, handig ja, leuk ook om te zien hoe hard een trein rijdt.quote:Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Luco het volgende:
GPStrackertje...?
Thanks, super! Af en toe een beetje appa inderdaad, maar werkt prima verder, hier kan ik mee aan de slag.quote:Op maandag 10 september 2007 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
www.jizdenka.cz heeft een internationale prijsberekenaar die ook kilometers geeft. Soms is het wel een beetje puzzelen omdat hij je dan eerst via een grenspunt stuurt en dan weer terug etc, maar over het algemeen werkt dat best goed.
Gaat lekker met de wadslopers bij Veolivlaquote:Over de 3227: Deze staat nog te Nijmegen, en gaat naar Tilburg. Daarvandaan komt die niet terug, want er komt een ander stel uit Zwolle. De oorzaak van de brand was een losse oliefilter, waarna de olie op een heet motoronderdeel is gekomen en is gaan branden. Daarbij is het een en ander beschadigd.
Verder buiten dienst:
Venlo: 3103 voit defect, gaat naar On. 3222 defect, moet naar Ehv.
Onnen: 3105, motordraaistel wisselen. 3208 waterpomp defect.
Eindhoven: 3202 en 3218 beide remblokken vervangen. 3228 motor defect.
De 3207 kreeg vandaag een gescheurde koelwaterleiding, maar dat is al weer hersteld.
Echt waar.... hoe moeilijk is het nu om een tweede computer aan te schaffen de hele mikmak aan software erop te kopieren en 'm paralel in in het netwerkt te knopen. Ieder prutsbedrijfje heeft zijn computers voor alle futiele zaken redundant uitgevoerd. 't Wordt eens tijd dat alle belanghebbenden rechtzaken gaan beginnen en dwangsommen gaan claimen. De staat, NSR NSinternational, NScargo (is dat niet raillion tegenwoordig?) de andere spoorvervoerders, Rover en wie weet nog meer. Moet genoeg overwicht bieden om een rechter te bewegen in de richting van dwangsommen met 6 nulletjes?quote:Op maandag 10 september 2007 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[afbeelding]
© AD.nl
[..]
Dit soort gezeik hebben we gewoon iedere paar maanden, net zo lang tot prorail voldoende doordrongen is van de noodzaak om bepaalde systemen redundant aan te leggen.
quote:Op maandag 10 september 2007 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ook, en er zit weleens wat in de BNL stammen.
Maar ik neem aan dat je ICRm bedoelt he? ICR zou echt iets bijzonders zijn
quote:Op maandag 10 september 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
Sterf toch met je webdemo kloteding
Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite
Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.quote:Op maandag 10 september 2007 23:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Echt waar.... hoe moeilijk is het nu om een tweede computer aan te schaffen de hele mikmak aan software erop te kopieren en 'm paralel in in het netwerkt te knopen. Ieder prutsbedrijfje heeft zijn computers voor alle futiele zaken redundant uitgevoerd. 't Wordt eens tijd dat alle belanghebbenden rechtzaken gaan beginnen en dwangsommen gaan claimen. De staat, NSR NSinternational, NScargo (is dat niet raillion tegenwoordig?) de andere spoorvervoerders, Rover en wie weet nog meer. Moet genoeg overwicht bieden om een rechter te bewegen in de richting van dwangsommen met 6 nulletjes?
quote:Op maandag 10 september 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
Sterf toch met je webdemo kloteding
Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite
Het is gewoon een domme besparing geweest. Het idee van meervoudige redundancy is al zo oud als de weg naar Rome (letterlijk). Ik blijf het gewoon extreem dom vinden dat prorail dat nog steeds niet heeft ingezien. Het wordt gewoon tijd dat er vanuit de overheid eens flink word huisgehouden bij prorail. Want de directie en alle beslissingslagen zijn absoluut incompetent.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.
Nee hoor, want het kost geldquote:Op dinsdag 11 september 2007 08:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.
Ik hoorde dat het de 17e gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 09:31 schreef Q. het volgende:
Gaan die Protossen nog een keer rijden? Ik zag gisteren alleen die ouwe troep op de kip.
quote:Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las eerst HITLER rechtsonder...
ik hoop dat ze nu in gaan zien dat deze situatie nog vele malen meer geld gaat kosten.. Overigens hadik in 2006 gelezen dat ze bezig waren met een nieuw systeem.. dit zou tot tenminste 2009 duren... (of ze huren gewoon mensen in die wel werken..)quote:
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?quote:Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Utrecht - (ICE naar) Arnhem - Zutphen - Hengelo - (vervangend busvervoer naar) Enschede - Gronau - Münster - Osnabrück - Bielefeld - Hamm - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Neuss - Mönchengladbach - Venlo - Eindhoven - Utrecht.
677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle
Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
die dat sowieso niet, maar goed.. ik zie ook niet alles. denk dat ook menigeen nog nooit die amerikaanse trein heeft gezien die al jarenlang bij station zwolle staat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heb jij wel eens een Dubbeldeks Plan V zien rijden?
Bordjes schieten is pure hobby jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef ghizzer het volgende:
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?
mooie hobby! ik heb zelf een OV en heb (met name in het verleden) zonder echt doel kilometers getreind. Vaak met een vriend, maar soms ook wel alleen. Mensen keken me daar regelmatig vreemd voor aan. Ik vind het fantastisch nieuwe stations - en ook steden - te zien. Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bordjes schieten is pure hobby jaMestal is zo'n dagje een euro of 60-70:
Dagkaart NL 2e klas korting: ¤ 24,20
NRW Ticket met 2 man: ¤ 15 p.p.
en dan nog Bier en Bratwurst onderweg, en vaak nog wel wat voor mee naar huis
Ja, tot 4:00 de volgende ochtend zelfs. Maar: dit is de prijs met korting, dus alleen als je een vorm van kortingkaart hebt, en dan niet door de week voor 9:00 etc. In het weekend wel de hele dagquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:53 schreef ghizzer het volgende:
Maar die dagkaart van 24,20 euro.. kun je daar onbeperkt in Nederland mee reizen
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden met alle treinen BEHALVE IC, EC en ICE en Thalys. Dus S-bahn, RB, RE, en ik geloof dat je er ook de bus mee in mag, maar dat boeit maar zelden natuurlijkquote:en zo'n NRW-ticket.. hoe ver en hoe vaak kun je daar mee reizen? ben benieuwd!
dan waren het andere ICR's.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik.
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Dat is er al heel lang, ondanks waar de K voor staatquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef JDude het volgende:
Hm, ten tijde van de 1300 was ICRm nog gewoon ICR denk ik.
Op Venlo-Den Haag rijdt Duitse meuk (ICK), dat was er toen ook nog niet?
Gast, bejje leip?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
heerlijk in een IRM zitten. fantastisch
Ja, gehuurde Belgische M2 rijtuigen waren dat, getrokken door 1100, 1200 of 1300. Inmiddels vrijwel allemaal gesloopt. Mat54 reed daar ook veel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:21 schreef JDude het volgende:
ICK al heel lang? 2002 ofzo toch ergens dat ze daar mee begonnen?
Op Gvc-Vl heb ik ook niet het idee dat het er minder worden, eigenlijk.
Herinner me nog wel van langer geleden dat er van die geheel rood/paarse karren reden, o.a. op de IJssellijn.
Nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dusquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:11 schreef Dichterbijer het volgende:
Het zijn goede soepen... maar om terug te komen op het station verhaal van Baarn: waarom een derde perron? :S
ja heb inmiddels die hele site gezien. zitten inderdaad een paar hele vette exemplaren tussen (ik vind het wel knap geshopt!!!)quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet![]()
Maar het ziet er idd best cool uit jaZo heeft hij ook eens een Virm gesoept met 3 verdiepingen
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om te zorgen dat de rijpaden Utrecht-Baarn en Amersfoort-Amsterdam elkaar niet meer kruisen. Minder vertragingsgevoeligheid dus
Als dat extra perron open is, gaat het huidige zijperron wel dicht begreep ik hoorquote:Op dinsdag 11 september 2007 12:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Het vreet ook een boel capaciteit zoals het nu is.
Deze?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:35 schreef ghizzer het volgende:
weet trouwens iemand of en zo ja, waar de lijst te zien is van de meest favoriete treinstations van nederland? dat is die lijst waarin groningen op 1 geëindigd is en haarlem en zwolle op respectievelijk 2 en 3. alvast bedankt!
tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken. vind zelf maasricht ook nog wel wat hebben. en naarden-bussum heeft ook wel z'n charme. geloof dat in die lijst 's-hertogenbosch wel behoorlijk hoog stond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Groningen op 1![]()
![]()
Het stationsgebouw is idd een van de mooitste van Nederland, echter is het aan het zicht onttrokken door een afzichtelijk stadsbalkon![]()
Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw, aangezien de treinen uit de richting zwolle en zuidbroek niet meer in de buurt van het gebouw stoppen en ook het busstation een eind opgeschoven is, zodat de meeste reizigers of om het gebouw heen lopen of het gebouw gewoonweg niet zien.
Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...quote:Toch scoort niet alleen oude charme hoog. Ook de moderne vormgeving van Schiphol en `s-Hertogenbosch scoort goed omdat de stations er mondain uitzien en veel lichtinval hebben
Ik woon in groningen, daarom kan ik je er genoeg over vertellenquote:Op dinsdag 11 september 2007 13:59 schreef ghizzer het volgende:
[..]
tsja ach.. ik kom er nooit dus kan me er niet druk om maken.
Ik kan me herinneren dat in 1999 o.i.d. de laatste twee 1100'en pendelden tussen Gvc en Vl (met o.a. K4 rijtuigen). De laatste twee waren geloof ik de 1152 en de 1136. De 1300'en zijn nog heel lang een wazig geval geweest. De 1200'en zijn ook rond '98/'99 terzijde gegaan meen ik me te herinneren.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1991-1995 heb ik het dan over heMat54 is in 1996 terzijde gesteld. Wanneer de 1100, 1200, 1300 locs eruit gegaan zijn bij NSR weet ik niet.
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk 's-Hertogenbosch het daar gaat hoor, maarreh...
's-Hertogenbosch Oost heeft wel veel lichtinval trouwens, dat is waar
Ja, mijn ideequote:Op dinsdag 11 september 2007 15:09 schreef Q. het volgende:
Er zijn weinig stations waar ik zo'n hekel aan heb als aan dat nare tochtgat 's Hertogenbosch. Blegh.
Ja, dat weet ik ook welquote:Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef ghizzer het volgende:
lelijke stations zijn er te over hoor:
- rijssen
- daarlerveen
- aalten
- wehl
haha ja. maar zo zijn er heel veel kleine stations, maar deze schoten me zo snel te boven als "behoorlijk lelijk". ben er ongetwijfeld een (groot) aantal vergeten.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zijn amper stations. Eerder overmaatse bushaltes.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:41 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat zijn amper stations. Eerder overmaatse bushaltes.
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:00 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Laten we dan maar niet over Groningen Noord, Sauwerd, Winsum, Baflo, Warffum, Usquert, Uithuizen (1 sporig), Uithuizermeeden en Roodeschool beginnen![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
en.. is dit echt? (ziet er hoe dan ook wel erg cool uit)
[afbeelding]
quote:De herstelwerkzaamheden na een seinstoring maandagavond rond Utrecht duren nog zeker tot het einde van de dag. Spoorbeheerder ProRail had verwacht dat de normale dienstregeling dinsdag rond 14.00 uur weer zou ingaan, maar dit is niet gelukt.
"We weten nog niet zeker wanneer de herstelwerkzaamheden klaar zijn. Hopelijk is woensdag alles voorbij", aldus een woordvoerder van ProRail.
quote:
Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan kun je de hele dag door heel Nordrhein-Westfalen rijden
Ja, inderdaad, schitterend, lekker ook in de ICR met de Ardennenexpres naar Luxemburg, echt jammer dat dat niet meer kan, prachtig was dat.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:14 schreef ghizzer het volgende:
ICR's gebruikt werden.mooi was die tijd..
True, ik loop dan ook indien een station een stationsgebouw heeft, lekker daar doorheen i.p.v. eromheen te lopen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
Per saldo zien eigenlijk maar heel weinig reizigers het stationsgebouw
Geheel mee eens, vandaar ook mijn trip naar Kesteren afgelopen vrijdag. Was er lang niet geweest en vond het jammer dat het perron veranderd was t.o.v. 10 jaar geleden. Gelukkig was het hele emplacement er nog. Ga je om die reden naar Zetten-Andelst of was dat omdat je een route berekend wilde hebben die dan over Elst - Tiel ging?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind juist dat desolate van een aantal stations wel wat hebben eigenlijk
met zo'n NRW ticket (wat overigens op de automaten SchönerTagticket heet, mag je overal heen wat je hier ziet:quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan mag je ook naar Osnabrück? Of was dat een illegaal stukje door de Niedersachsen?
[..]
De werkzaamheden ja. De overlast duurt nog tot einde dienst in sommige gevallen, of in elk geval tot in de avond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De werkzaamheden zijn inmiddels toch afgerond![]()
Raar. Je kent Den Haag HS, maar je vindt Hoofddorp blijkbaar nog erger dan..... Rijswijk?quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:00 schreef Fixers het volgende:
Qua mooie stations doet bij mij Hollandsch Spoor het altijd wel goed. Alleen jammer dat het in zo'n klote buurt staat. De manier waarop ze de fietstunnel hebben verwerkt vind ik goed uitgewerkt. Toppunt van tochtigheid is Hoofddorp. Dat is echt een vreselijke plek om op de trein te moeten wachten.
dat ding ruled vast wel 3x harder (mininaal) dan een VIRM + ICM + SGM + PLAN V / T bij elkaar opgetelt!quote:
preciesquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dad denk ik ook. Zeker als je bedenkd dad hij ook kan rijden op stukken wad nied geëlektrificeert is!!!!
He spellingswonderquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, dad denk ik ook. Zeker als je bedenkd dad hij ook kan rijden op stukken wad nied geëlektrificeert is!!!!
quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
doe mij maar een fles bier :y
Rijswijk heeft heel geen station. Rijswijk heeft een gat in de grond.quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Raar. Je kent Den Haag HS, maar je vindt Hoofddorp blijkbaar nog erger dan..... Rijswijk?
En het stinktquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:33 schreef Fixers het volgende:
[..]
Rijswijk heeft heel geen station. Rijswijk heeft een gat in de grond.
doen we!quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
![]()
Binnenkort maar even een rondje Noordelijke Nevenlijnen, aangezien ik nog kaartjes voor de Heer Ubels en Mevrouw Koster heb liggen![]()
als ik maar niet om 7u mn bed uit hoef.. waant dan rijd er volgens mij nog geen victoriaans wegdekijzer!quote:Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ga je dan ook naar Leer?
op zaterdag zijn ze niet zo vroeg hoor :pquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
och, dat rijdt er wel
Ja hoiquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
Fles blijft wel angstvallig stil zeg
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu en ik vroegen ons af wanneer jij een rondje Noordelijke Nevenlijnen gaat doen?
Ik wil eigenlijk wel een keer die Leer - Harlingen-expres in 1 keer doen. Maar dat zit er dit seizoen niet meer in geloof ik, en volgend jaar is het stukje naar Harns Haven 9 maanden dicht of zoquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ou-Tannu en ik vroegen ons af wanneer jij een rondje Noordelijke Nevenlijnen gaat doen?
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een wel heel beperkte blik op de Noordelijke Nevenlijnen, want Leeuwarden-Groningen, Leeuwarden-Stavoren en Leeuwarden-Harlingen Haven horen daar ook bij
ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat het alleen de Groninger gaten betreft en niet ook de lijnen naar de Friese dorpen/steden
Oh nou, dan is dat dus vroeg genoegquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Iets zegt mij dat de eerstvolgende Inselzug pas weer in 2009 rijdt.
Grappig, ik was net vanmiddag wat aan het uitpluizen over de noordelijkste trein ter wereld. Na ja goed, die staat nog "on static display"quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:43 schreef Peterselieman het volgende:
Qua permanent bewoonde gebieden binnen Nederland niet![]()
Of Scandinavië? Kiruna en zo?quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Grappig, ik was net vanmiddag wat aan het uitpluizen over de noordelijkste trein ter wereld. Na ja goed, die staat nog "on static display"
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
Google komt met de suggesties:quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
De noordelijkste plaats waar je nog met de trein kan komen, dat moet nog even uitgezocht worden. Zal iets in Rusland worden lijkt me.
Goed idee, want zo als het nu is, is het echt waardeloos. Ze hebben in ieder geval nog tot 2009 om verbeteringen door te voerenquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:25 schreef Socios het volgende:
INSELZUG
Tevens heeft de Inselzug deze zomer vaak niet gereden. Soms waren er werkzaamheden op het traject. Een andere keer weer een festival op Terschelling (Ook dan dien je juist de toeristen te laten genieten van zo´n doorgaande trein). Vaak reed ´ie ook wel, nochtans stond die trein nergens aangeven op de vertrekstaten, in het spoorboekje of op de CTA-bakken. Niet zelden zag ik dat zelfs Arriva op station Leeuwarden niet doorhad dat de trein naar Harlingen Haven van spoor 5 vertrok i.p.v. het gebruikelijke spoor 2. Reizigers die al in de trein in spoor 2 waren gestapt werden dan halsoverkop toch nog naar de gereedstaande Inselzug op spoor 5 geloosd.
Al met al dient de trein, wat zeker een goed initiatief was, in de toekomst beter ´georganiseerd´ te worden. Bovendien opteer ik voor een snellere variant die minder vaak stopt en niet de bestaande stoptreinen ´vervangt´. Verder moet ´ie ook beter aansluiten op vertrekkende veerboten. De belangrijkste middagboot naar Terschelling vertrekt om 15.00uur. Men laat de Inselzug om 14.58uur in Harlingen aankomen () en verwijst naar een boot van 17.30u (
). Ik stel onderstaande voor:
Groningen V 13.22u
Buitenpost V 13.42u
Leeuwarden A 13.58u
Leeuwarden V 14.10u
Harlingen Haven A 14.33
De extra trein tussen Leeuwarden en Harlingen Haven is diensregelingtechnisch mogelijk. (Op deze manier zou doordeweeks ook een ´spitssneltrein om 17.10u´ ingezet kunnen worden, maar dat terzijde.). Indien men dit te avontuurlijk acht, ga dan maar als stoptrein verder om 13.59u uit Leeuwarden.
Voor Groningen kan de Inselzug rijden zoals vroeger de internationale trein tussen Leer en Groningen deed. Dus alleen stoppen te Hoogezand - Sappemeer, Winschoten en Nieuweschans.
Hierdoor kan de reistijd aanzienlijk verkort worden, is er meer comfort voor de reizigers gezien het kleine aantal stops en is er een veel betere aansluiting op de drukste middagboot in Harlingen.
Nogmaals, echt super dat men de Inselzug weer terug heeft laten komen, maar het siert Arriva als het één en ander verbeterd wordt. Men hoeft niet meteen een getrokken trein met rijtuigen in te zetten waarin zelfs omkleedhokjes aanwezig zijn of door de rijden naar Emmerich zoals vroeger. De Spurt en bestemming Leer voldoen verder prima, maar verbeteringen t.o.v. afgelopen zomer zijn zeker mogelijk!![]()
ja, en Leer - Gn - Lw - Hlgh is dus 155 km, zonder overstappen, op diesel, in Nederlandquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed idee, want zo als het nu is, is het echt waardeloos. Ze hebben in ieder geval nog tot 2009 om verbeteringen door te voeren
Ja, zonder die "niks dubbel" conditie te schendenquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:13 schreef Socios het volgende:
Jammer dat er geen treinen tussen Tiel en Nijmegen meer rijden, anders had je voortbordurend op het ritje van Peterselieman vanaf Arnhem nog via Zetten - Andelst(!) en Nijmegen naar Roermond gekund.
Dat doe ik al vaak zatquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Doe gewoon wat je niet laten kunt en verzin een leuk ritje
Het boogje is opgebroken vanwege de aanleg van de betuweroute. Wel jammer trouwensquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zonder die "niks dubbel" conditie te schenden
Netjes wel. Alleen jammer dat dat boogje in 1992 of 1993 buiten dienst gegaan en kort later opgebroken is. Overigens ging er destijds ook nog maar 1 trein per dag in de vroege ochtendspits overheen.
Ja, die ligt er redelijk definitief overheen inmiddels. Dat is eigenlijk nog wel de enige reden dat de oude (pre-1940) route Amsterdam - Köln nooit meer bereden zal worden, ook.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het boogje is opgebroken vanwege de aanleg van de betuweroute. Wel jammer trouwens
1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Ik vind het nog steeds vreemd dat er nog heel wat mensen pleiten voor de aanleg van de Zuiderzeelijn met snelle treinen. Mocht de lijn toch aangelegd worden, dan is de intercity+ variant veruit de beste, aangezien deze de beste kosten baten analyse heeft en ook het meest realistisch is in mijn optiek.
Welnee man, een iets korter boogje en gewoon tussen Elst en Lent aantappen, vlak voor het viaduct onder de betuweroutequote:Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dat boogje is alleen op te lossen via een dure Flyover of een dure tunnel, iets wat ze dus nooit aan zullen leggen.
1. Met heel veel mensen bedoel ik met name politici uit Groningen die boter op hun hoofd hebben met Alders voorop.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?
2. Wat is intercity+ en waarom is dat het beste?
3. kosten-baten? Realistisch? Kom op met die cijfers
Mja, met baanvaksnelheid 40 misschien... ze hebben dat wel maximaal kut gedaan daar zie ik net.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil weleens proberen of het mogelijk is (op een betaalbare manier uiteraard) om in 1 dag naar Denemarken te komen en weer terug. En het liefst nog een paar haltes verder dan Padborg. Dat zou tof zijn
Doel je dan op de gele, de rode of de blauwe variant?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h
Ja, kut is dat, als je met "nur Nahverkehr" gaat zoeken om die ICE tussen Bremen en Neumünster eruit te halen, krijg je ineens ook stoppertjes Utrecht-Zwolle en dan naar Groningen etc ook allemaalquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ietsje verder naar het oosten/noorden? Of gewoon een driewegwissel joh, lachenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ja, die nimby's kwam ik op de gele route ook tegenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen
Nee, helaas niet, omdat die vroege trein uit Groningen dan niet gaat. Je komt die dag niet verder dan Padborg, hehe, waar je dan ruim een half uur kunt vertoeven.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?
Ga voor de gein eens in België kijkenquote:Op woensdag 12 september 2007 08:45 schreef ghizzer het volgende:
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat.
Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit!
Opnieuw niet in zwart-wit, maar qua high res is dit zo'n beetje wel het beste wat ik tegengekomen benquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:36 schreef GizartFRL het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland?
Bij voorkeur in zwart wit?
Antwerpen Centraal ken ik. Dat is wel een prachtige kathedraal ja, maar toch heb ik meer een zwak voor wat Duits is dan het Belgische. Essen ziet er ook wel mooi uit ja. Liege Guillemins begint er inderdaad tof uit te zien. Jammer dat Luik zelf zo lelijk als de nacht is. Op zich heeft die golving van het dak wel een heeeeel klein beetje weg van Bijlmer station.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens in België kijkenDaar hebben veel stations nog een prachtig oud (veel te groot inmiddels) gebouw. Essen bijvoorbeeld al, meteen bij ROosendaal over de grens. Anders is het nieuwe Antwerpen Centraal ook zeer de moeite waard. Ook Liège Guillemins gaat erg vet worden, maar daar zit nog wel een jaartje werk in..
hehe, ik wist dat er tiussen zuidbroek en delfzijl ooit een trein heeft gereden: je kunt de spoorbank nog zien als je uit zuidbroek rijdt, richting winschoten. Voor de spoorbrug zie je dan ineens een vertakking (met een onderbreking voor een sloot oid, waar vroeger een bruggetje heeft gelegen. de fundering daarvan ligt er nog) en die loopt tot ongeveer in het bos na de spoorbrug. Trouwens, is de route tussen scheemda en zuidbroek ooit dubbelspoors geweest, of is het zo aangelegd dat er rekening mee gehouden is? (aangezien de spoorbrug en de bank extra ruimte heeft.. Op de spoorbrug ligt zelfs een stuk rails)quote:Op woensdag 12 september 2007 00:02 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, zwartwit. zoiets
grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was.
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zoquote:BRUSSEL - De eerste volwaardige Thalys hogesnelheidstreinen tussen Parijs en Amsterdam gaan op zijn vroegst halverwege 2009 rijden. Dat stellen de Belgische spoorwegen NMBS.
Ze reageren daarmee in de Vlaamse krant De Morgen op de jongste infrastructuurproblemen in Nederland. Een woordvoerder van de NMBS zegt in de krant dat de treinen op zijn vroegst in 2009 zullen rijden, "bij de opmaak van de dienstregelingen in juni of december".
"Aan beide kanten van de grens zijn er problemen. In Nederland is de lijn niet klaar, terwijl wij wachten op materieel dat eigenlijk al begin dit jaar geleverd had moeten zijn", aldus de NMBS-woordvoerder.
Rasoptimist!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
NU.nl zegt:
[..]
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo
weet je ook wat de opvolger van de mat'64 wordt (mogelijk foto's of ontwerpen?)? ik ben die mat'64 nu wel meer dan zat. irritant herrieding met veel te weinig beenruimte en waar je buitensporig vaak moet bukken (voor lange mensen als ik, is de koploper de grote favoriet). ik hoop echt dat de mat'64 heeeeeel snel weg gaat.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geïntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft.
Wat zijn dat?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen.
treinenspoTters.. sorry.. tikfout.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
En ik zat lekker te genieten van mijn krantje in die treinquote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
VIRM is helemaal niet buiten profielquote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eind 2008
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
Die stationnetjes zijn juist geweldig! Winsum stelt niet veel voor, maar b.v. Baflo en Sauwerd zijn toch heel aardig, niet in de laatste plaats vanwege de stationsgebouwtjes. En Gnn is echt een aftands kutstation, ik snap niet wie dat heeft bedacht.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voerenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:30 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T'sEr rijdt hier steeds meer SGMm of DD-AR/MDDM
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
HE??!! DOE DIE ROOSTERS EENS DICHT!!!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren
Nou, echt verschil maakt het niet op zichquote:Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef von_Preussen het volgende:
Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd.![]()
Er komen 4 en 6 baks varianten van de nieuwe sprinter. De NS heeft een deelserie besteld en ik meende een stuk of 8 opties op vervolgseries, wat zou kunnen betekenen dat alle T en V vervangen kunnen worden. Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015. Daarom zullen de opties niet te snel gelicht worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staanquote:Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij![]()
Waarom bewaar je zo'n ding dan?![]()
Misschien hebben zijn ouders wel een ENORM zonnescherm, dat weet je nietquote:Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan![]()
Ja, maar dat is andersquote:Op woensdag 12 september 2007 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is net zoiets als dat jij een wadloper in de tuin van je ouders wilt hebben staan![]()
Alsof er ooit een ander op het hoofdnet gaat rijdenquote:Op woensdag 12 september 2007 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Echter loopt de concessie van de NS maar tot 2015.
voor dat de ijzerprijs ooit enorm de pan uit rijst.. dan kan je nog mooie concerven blikken er van draaienquote:Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Wadloper het volgende:
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij![]()
Waarom bewaar je zo'n ding dan?![]()
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tjequote:Op woensdag 12 september 2007 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Zie die dubbeldekkers maar meer als uitbreiding op het materieelbestand, zodat er dagelijks minder tekorten zijn, tenzij de NS anders besloten heeft natuurlijk.
Ah, dit zijn leuke dingen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Google komt met de suggesties:
Labytnangi (RU): 66º39'09" N (en 66º24'21" E)
Kolari (SF): 67º20'49" N (en 23º50'09" E)
Riksgränsen Station (SE): 68º25'33" N (en 18º07'39" E)
Narvik (NO): 68º26'29" N (en 17º25'52" E)
Volgens deze site rijden er geen passagierstreinen naar Pechenga. Dat zou betekenen dat, ook volgens die site, Nikel het meest noordelijk gelegen is in Rusland. Maar mijn TCOTT geeft geen dienstregeling voor Nikel. Die komt niet verder dan Vorkuta.quote:Waarvan het Noorse Narvik duidelijk het meest noordelijke is. Bepaald niet duidelijk eigenlijk, het verschil tussen Narvik en Riksgränsen is op de grond ongeveer 1500 meter. Dan gaat het dus uitmaken waar op het perron je dat meet
Overigens zijn er ook zat pagina's te vinden die het Russische Pechenga het noordelijkste station ter wereld vinden. Als dat inderdaad een station heeft, zou dat wel op iets meer dan 69º30' N liggen..
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.quote:Narvik maar dan? Of toch Pechenga nog uitzoeken?
Neeee! Niet aan ICM komen!quote:Op woensdag 12 september 2007 19:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan je een lelijk stuk VIRM inzetten ipv een ICM 3tje / 4tje
Ja, zag ikquote:Op woensdag 12 september 2007 19:26 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik ga voor Narvik, omdat daar ook werkelijk treinen rijden. Het station daar ligt op 68°26'29.81"N. Riksgränsen komt niet verder dan 68°25'42.20"N en de stations lopen oost-west.
Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zag ikMaar goed, het scheelt weinig
Als je het Nikel bij Murmansk bedoelt trouwens (totaal andere lijn dan Vorkuta), daar krijg ik met HAFAS wel gewoon een reisadvies voor
EN het begint met 69º24'
Ik weet niet waar ze alle stellen vandaan willen toveren, maar anders zitten de treinen in de ochtendspits in Fryslân bomvol als er een materieelverschuiving optreedt.quote:Arriva pakt stampvolle treinen aan
Wellicht inzet van langere of meer treinen
WINSCHOTEN/DELFZIJL - Vervoersbedrijf Arriva gaat het probleem van de overvolle treinen aanpakken. Het mag niet zo zijn dat reizigers de trein niet kunnen verlaten of instappen, omdat die stampvol zijn.
Dat zijn Arriva en de provincie Groningen gisteren overeengekomen. Beiden erkennen dat onverwacht veel reizigers gebruik maken van de lijnen Groningen-Nieuweschans en Groningen-Delfzijl. Arriva zou zijn overvallen door de drukte. Gevolg: klachten van reizigers die niet begrijpen waarom zij als haringen in een ton moeten worden vervoerd. Tijdens spitsuren is het op delen van deze trajecten zelfs maar de vraag of mensen een plaats kunnen bemachtigen in de trein. De afgelopen dagen werd er op perrons en in de coupés heel wat afgemopperd. Op het traject naar Roodeschool zou de drukte enigszins meevallen. Vandaag praten Arriva en opdrachtgever provincie Groningen over concrete maatregelen, maar ook over de extra kosten die daaruit voortvloeien. Volgens een woordvoerster van de provincie zouden die maatregelen kunnen bestaan uit de inzet van langere- of meer treinen. Directeur Anne Hettinga van Arriva nam gisterochtend de proef op de som. Hij constateerde dat behalve het reiscomfort ook de veiligheid in het geding kan zijn. Als reizigers zich met alle macht in of uit een trein moeten wurmen, vergroot dat de kans op valpartijen. Arriva wil zo snel mogelijk handelen op basis van actuele vervoerscijfers. "De drukte op de lijn Groningen-Roodeschool viel mee, zo bleek uit de steekproef gisteren", aldus de provinciewoordvoerster.
dat zien we wel als we daar zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 20:21 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Een station verderop maakt ook ngo kans: Zapolyarnyy. Die loopt wel noord-zuid.
Waarom niet? Omlopen moet lukken.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die is mooi, alleen zijn de trajecten hier in het noorden denk ik niet echt geschikt voor getrokken treinen.
Hmm dat moderne geval heb ik in Roemenië zien rijden. Het is geen Talent, maar daar lijkt het nog het meest op.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Bij mij doet ie t wel, het is een BR 642 in Duitsland. Zoek maar ff op google voor de Poolse variantquote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Bizar? Die reclamebanen kloppen wel. Geen Plan E of andere oude troep? Die blauwe streep onderaan is dan weer niet NS-erig. Waar is dit trouwens?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
Oh, en bij het zoeken naar geschikte locs voor Arriva, kwam ik onderstaand plaatje tegen. Wie kan me vertellen waar dit is en welk NS mat daar staat? Dat is toch geen DE 2?
[afbeelding]
Met een keertijd van max 8 minuten en geen omloopwissels is het geen goede oplossingquote:Op woensdag 12 september 2007 21:20 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom niet? Omlopen moet lukken.
ja, dat vraagt die gast zelf, Snugglesquote:Op woensdag 12 september 2007 21:36 schreef Q. het volgende:
Waar is dit trouwens?
Plan N?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo te zien is het getrokken materiaal
Jij gaat door voor de koelkastquote:Op woensdag 12 september 2007 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo te zien is het getrokken materiaal
altijd hendig!quote:Op woensdag 12 september 2007 21:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jij gaat door voor de koelkast
In die tijd hadden ze ook al verf hoor.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
Plan N was toch blauw?
wie zegt dat er niet voor 84 al plan N rijtuigen zijn verkocht?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:54 schreef Q. het volgende:
Geen Plan N. Van Wikipedia:
"De complete serie werd in 1984 afgevoerd en in zijn geheel gesloopt. Er is dus geen exemplaar bewaard gebleven.". Vast geen NL-mat dan. Toch? Toch?
Die dingen hadden ze veel te hard nodig in die tijd.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wie zegt dat er niet voor 84 al plan N rijtuigen zijn verkocht?
Het is idd in Bulgarije en Peterselieman heeft ook gelijkquote:Op woensdag 12 september 2007 22:37 schreef en_door_slecht het volgende:
Ik denk dat het in Bulgarije is, aan 't logo op die nep Talent te zien (en de rest van de pagina waar de foto staat).
Maar het ging me i.d.d. om die verlepte gele trein. Dat moet wel NS zijn. Maar welk mat heeft bij de NS gordijnen gehad? En wat doet het ergens in Bulgarije?
Dat stationsgebouw is eigenlijk gewoon de lelijke versie van die van Delden.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:17 schreef Bensel het volgende:
over mooie stationetjes gesproken: die van Scheemda is erg mooi. Klein, maar in de zomer ligt er een erg mooi aangelegde tuin naast ( die volgens mij ook aan open tuin meedoet).
http://www.rtvnoord.nl/asp-foto/pics/scheemda/scheemda06.jpg
Kijk, daar hebben we wat aan! Dank!quote:Op donderdag 13 september 2007 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is idd in Bulgarije en Peterselieman heeft ook gelijkHet is helemaal geen NS-mat. Het is de oude serie 18, DMU-tjes van de Bulgaarse spoorwegen. Kijk maar:
[afbeelding]
Foto van RailFanEurope.net
nee, NS wil dat soort dingen lieve rop de schoot zien belanden... zeker bang dat de concurrentie die dingen inneemtquote:Op donderdag 13 september 2007 10:47 schreef Charango het volgende:
Ook in Bulgarije slaat de verpaupering toe....
Weet iemand trouwens of het nog mogelijk is aan spullen uit de gereviseerde Koplopers te komen, (die rode banken etc.)?
Ze moeten niet te veel afkijken van Prorailquote:Op donderdag 13 september 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft bij NSFS een verzoek ingediend om materieel te huren, aangezien Arriva er achter is gekomen dat het te weinig GTW'tjes besteld heeft.
quote:Op donderdag 13 september 2007 13:06 schreef Socios het volgende:
Tiel - Elst, lekker boemelen door de Betuwe.
Zwolle - Assen, langste intercitystuk zonder stop.
Heerlen - Maastricht, mooi door de heuvels.
Haarlem - Zandvoort aan Zee, stukje door de duinen.
Eindhoven - Weert, met snelle vaart deels door bossen.
Om maar even een paar suggesties te geven.
Dat is juistquote:Op donderdag 13 september 2007 14:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik gok dat Amersfoort - Apeldoorn het langste stuk is zonder andere stations.
En das lekker doorkarren! Moet je nagaan dat ze deze wilde opheffenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is juist
Maar het langste stuk zonder stop is wel degelijk Zwolle - Assen
Lijstjequote:Op donderdag 13 september 2007 16:57 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En das lekker doorkarren! Moet je nagaan dat ze deze wilde opheffen![]()
God wat een amateurs.quote:Op donderdag 13 september 2007 13:53 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft bij NSFS een verzoek ingediend om materieel te huren, aangezien Arriva er achter is gekomen dat het te weinig GTW'tjes besteld heeft.
Eensch! Dit soort gedonder heb je nu ook al op het kippenlijntje... 1 Plan V stuk gelijk een gat in de dienstregelingquote:
Tot December kunnen ze denk ik nog wel 2 buffels bijhuren en mocht het nodig zijn dan komen de wadjes weer van stal.quote:
Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot December kunnen ze denk ik nog wel 2 buffels bijhuren en mocht het nodig zijn dan komen de wadjes weer van stal.
ja, en mocht Arriva wel de buffels mogen huren, dan wil ik Veolia daar wel eens over horenquote:Op donderdag 13 september 2007 17:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik denk dat NSR die buffels graag zelf terug heeft: ze zijn de laatste tijd niet zo happig op dingen verhuren.
Over een tijdje weet je niet beterquote:Op donderdag 13 september 2007 09:38 schreef ghizzer het volgende:
Vandaag wederom de 2 nieuwe koplopers die om 07.08 uur vanuit Deventer vertrekken. nu ook met een ´ouder´ model er achter. Blijf toch zweren bij de klassieke koploper. Die rondingen aan het eind van de horizontale blauwe band over de trein.. ik kan er maar niet aan wennen.
Het is idd een beetje de pest dat als je voor elk kutlijntje een ander laat rijden die exact 'genoeg' stellen heeft, dat het fout gaat zodra ergens iets dood gaat. Maar ergens wat problemen wil niet zeggen dat aanbesteden slecht is. De provincie Groningen geeft vandaag de dag nog de helft van de subsidie voor die boemellijntjes dan voor NoordNed, terwijl de dienstregeling nog nooit zo uitgebreid is geweest. Zonder privatiseren zou er in de hele provincie geen trein meer rijden, op die naar Assen na. En wellicht dat er ook nog 1 keer per uur een Plan U naar Friesland reed.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, en mocht Arriva wel de buffels mogen huren, dan wil ik Veolia daar wel eens over horen
Wat een gekloot allemaal zeg. Leve de aanbestedingen
Wat was het ook weer? Het zou allemaal goedkoper worden voor de belastingbetaler, en de dienstregeling zou beter worden voor de reiziger
gewoon al het materiaal maar naar de shredder? en een stapel Dubbeldekker ICMs ontwerpen?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Het moet eens afgelopen wezen met die kutwadlopers. Dat ze die skelters nog toelaten
Instromen met die protossen, de VEO-bakken, nog wat meer GTW voor daar boven, en dan optiefen met die ouwe zooi
Zo
Mja, weet je? Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn en in de praktijk nietquote:Op donderdag 13 september 2007 19:35 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar ergens wat problemen wil niet zeggen dat aanbesteden slecht is. De provincie Groningen geeft vandaag de dag nog de helft van de subsidie voor die boemellijntjes dan voor NoordNed, terwijl de dienstregeling nog nooit zo uitgebreid is geweest.
Het was vandaag de dag voor Connexxionquote:Op donderdag 13 september 2007 17:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Eensch! Dit soort gedonder heb je nu ook al op het kippenlijntje... 1 Plan V stuk gelijk een gat in de dienstregeling
Wat is hetzelfde?quote:Op donderdag 13 september 2007 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, weet je? Het verschil tussen de theorie en de praktijk is dat ze in theorie hetzelfde zijn en in de praktijk niet
In Theorie rijden er meer treinen dan ooit tevorenquote:
Tja, dat krijg je als je een belangrijke omleidingsroute gaat aanbesteden, dan kan je daar zelf geen treinen meer via omleiden.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het was vandaag de dag voor Connexxion, ze hebben vandaag net zoveel reizigers vervoerd dan 3 maanden op dat traject
. Omdat er problemen waren bij Veenendaal de klomp
. Dus ging iedereen met een enkele Plan V naar Amf toe...
Nou, dat zijn toch echt tijdelijke dingen. Als je reiziger bent tussen Delfzijl en Roodeschool, ben je met Arriva beter af dan met de NS. In Goor zou je alleen nog met een bus kunnen komen en Winterswijk zou geen trien meer zien.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Theorie rijden er meer treinen dan ooit tevoren
in Praktijk vallen ze ook bij bosjes weer uit
Dat soort dingen
Boer'n deernkes zat mien jungquote:Op donderdag 13 september 2007 20:41 schreef en_door_slecht het volgende:
Winterswijk zou geen trien meer zien.
Opstelterrein van de werkplaats hmmquote:Op donderdag 13 september 2007 20:42 schreef Erosjuhhh het volgende:
Trouwens, ik reis nu dagelijks van delft naar amsterdam en terug, en bij haarlem is een rangeerterreintje met allemaal delen van dreinen, losse wagons van dd-ar, koplopers etc. zijn dit wagons van treinen die deels in de prak zijn gereden en ze de goede stukken eraf hebben gehaald?
ik zag ook de kapotte koploepr van schiphol van vorige week geloof ik
tilburg kom ik dan weer nooit opzichquote:Op donderdag 13 september 2007 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Opstelterrein van de werkplaats hmm
Moet je eens in Tilburg gaan kijken, ziet het er net zo uit
Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:21 schreef Wadloper het volgende:
NSR heeft wel een overschot momenteel aan DM90 dacht ik, aangezien er een aantal sowieso reserve staan in Zwolle.
Maar we zien het wel, stiekem hoop ik wel dat er weer wat wadjes hierheen komen![]()
ah dan kunnen we buffelen tussen wolvegat en leeuwardenquote:Op donderdag 13 september 2007 20:52 schreef thatsme het volgende:
[..]
Nee de NS is ze aan het opsparen om te gebruiken voor de nieuwe trein tussen Wolvega en Leeuwarden. Alle vrijgekomen buffels gaan daar naartoe.
Andere provincie. Provincie Fryslan betaalt die gein naar Wolvega. En barst verder maarquote:Op donderdag 13 september 2007 20:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah dan kunnen we buffelen tussen wolvegat en leeuwarden
waarom rijden ze niet door naar meppel.. dan kan je nog aansluiting bieden op de stopper groningen vanuit zwolle
Dat is toch best wel basiskennis eigenlijikquote:Op donderdag 13 september 2007 21:06 schreef Charango het volgende:
Daartussen ligt toch ook nog Steenwijk. Ik heb volgens mij wel eens in een trein gezeten die daar stopte (mei 2006 of zo) terwijl de normale intercity toch doorcrosst tussen Zwolle en Heerenveen:S
Ik ben de draad kwijt:S
Gelukkig geeft de planner plus uitleg....
Er schijnt dus toch een soort sneltrein(107**) te rijden tussen Zwolle en Leeuwarden, waar stopt die stopper dan waar die sneltrein niet stopt?
juist..quote:Op donderdag 13 september 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Andere provincie. Provincie Fryslan betaalt die gein naar Wolvega. En barst verder maar
ja.. de 107/127 i snog steeds een InterCity volgens mijquote:Op donderdag 13 september 2007 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:
IC 105** / 125** Lw - Zl stopt onderweg alleen te Hr en Swk, met uitzonderingen van enkele stops in de ochtendspits te Mp
IC 107** / 127** Lw - Zl stopt overal onderweg
quote:Op donderdag 13 september 2007 20:47 schreef Charango het volgende:
Ik hoorde laatst trouwens iets van een nieuw Internationale Euregio trein van Hengelo naar Bad Bentheim (en eventueel ook Nordhorn en Emlichheim). Het scheen handig te zijn ivm alle Nederlanders die over de grens (zoals in Gildehaus) zijn gaan wonen
Komt daar nog wat van?
Ook mooi dat die twee langste stukken zonder stop ook achterelkaar zitten. Amerfoort - Assen één stop en voor de rest doorstoten.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
1. Zwolle - Assen: 78 km
2. Amersfoort - Zwolle: 66 km
Wat hebben we nog meer?
Hm - Vl = 39
De IC Berlijn stopte ook altijd nog in Deventer, alleen Almelo en Apeldoorn werden overgeslagen.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Ook mooi dat die twee langste stukken zonder stop ook achterelkaar zitten. Amerfoort - Assen één stop en voor de rest doorstoten.![]()
Helmond - Venlo helaas niet meer hè.Net als dat je vroeger nog wat internationale treinen had die lang niet stopten. In het recente verleden Eindhoven - Maastricht (98 km.) en Amerfoort - Deventer (58 km.). Maar vroeger ook Heerenveen - Zwolle (66 km.) en Zwolle - Arnhem (76 km.) Verder dacht ik ook dat er een aantal Amersfoort - Hengelo (111 km.) in één keer aflegden, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Dat zal de Hoek-Moskou expres geweest zijn dan neem ik aan?quote:Op donderdag 13 september 2007 21:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Socios heeft t over heel vroegerNiet over de afgelopen 5 jaar
Die stopte (volgens Wikipedia) ook in Deventerquote:Op donderdag 13 september 2007 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zal de Hoek-Moskou expres geweest zijn dan neem ik aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |