abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53076654

Hier alweer deel 81 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53076764
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 september 2007 @ 17:56:24 #3
86072 thatsme
and That's you!
pi_53076804
Ik zat vanmorgen in buffel naar Groningen waaraan een treinstel gekoppeld was waar de deuren 1,2,4 en 5 defect vanwaren!! Lekker bezig 50% van de deuren defect.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 10 september 2007 @ 17:59:10 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53076854
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen

[afbeelding]
Ik las eerst HITLER rechtsonder...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53076896
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik las eerst HITLER rechtsonder...
Die associatie hebben wel meer mensen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 18:03:08 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53076929
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:56 schreef thatsme het volgende:
Ik zat vanmorgen in buffel naar Groningen waaraan een treinstel gekoppeld was waar de deuren 1,2,4 en 5 defect vanwaren!! Lekker bezig 50% van de deuren defect.
Dat ze zo'n stel de baan op sturen zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53077389
Zo, mijn ervaring met de nieuwe dienstregeling zit erop...

Een aantal reizigers waren zelfs verbaasd dat de trein alleen maar tot Zb ging ipv Ws/Nsch Maar ja, er staat duidelijk ZUIDBROEK op die koersdisplays
Overigens lieten ze de trein die om 07.26 binnenkomt op 2 binnenkomen ipv 3, zodat deze goed in de weg stond. Waarom ze hem niet op 3 zetten weet ik ook niet
pi_53077736
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:24 schreef Wadloper het volgende:

Een aantal reizigers waren zelfs verbaasd dat de trein alleen maar tot Zb ging ipv Ws/Nsch Maar ja, er staat duidelijk ZUIDBROEK op die koersdisplays
Nou, zo raar is dat niet hoor. Er staan de gekste dingen op koersdisplays. En wat moet je in Zuidbroek? Wachten op de volgende trein die WEL door gaat naar Nieuweschans?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 18:47:50 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53077935
Je geeft zelf het antwoord al

Ik moet wel zeggen dat Arriva niet al te goed gecommuniceerd heeft dat de treintijden veranderen. Meer reclame maken was toch ook wel nodig geweest, evenals een betere planning van het materieel.

Hoewel, 2 GTW 2/8 in de sneltrein waar ik vanochtend vroeg in zat was wel lekker, zeker omdat er nog genoeg zitplaatsen over waren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53078116
Lijkt me wel, dat als die koersdisplays aan zijn, dat de automatische omroep het ook doet. Dus dan hoor je meteen al dat Zuidbroek het eindstation is
pi_53078763
als die rommel eens werkt ja

dat is in het andere materiaal van arriva ook al zeldzaam :]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 19:31:50 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53078946
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
als die rommel eens werkt ja

dat is in het andere materiaal van arriva ook al zeldzaam :]
Bij de treinen werkt het vrijwel altijd wel. Bij de bussen een stuk minder vaak.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53078965
in het busmat van arriva t nog NOOIT werkend gezien
pi_53079176
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch nog even de oogst van zaterdag spammen
Wehehe, nice, welke route heb je nou eigenlijk afgelegd die dag?
pi_53079277
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:40 schreef Socios het volgende:

Wehehe, nice, welke route heb je nou eigenlijk afgelegd die dag?
Utrecht - (ICE naar) Arnhem - Zutphen - Hengelo - (vervangend busvervoer naar) Enschede - Gronau - Münster - Osnabrück - Bielefeld - Hamm - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Neuss - Mönchengladbach - Venlo - Eindhoven - Utrecht.

677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53079293
quote:
Op maandag 10 september 2007 13:11 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En bij de eerste de beste verstoring ligt alles in het honderd.
Drie keer raden wat er vanmiddag rond 14 uur aan de hand was te Dv
  maandag 10 september 2007 @ 20:03:59 #17
164283 Luco
Buongiorno!
pi_53079659
Ok, ProRail verneukt het weer bij Utrecht ...

Treinverkeer richting Rotterdam, Leiden, Den Bosch, Amersfoort, Den Haag en nog wat dingen is op dit moment niet mogelijk...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_53079778
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:03 schreef Luco het volgende:
Ok, ProRail verneukt het weer bij Utrecht ...

Treinverkeer richting Rotterdam, Leiden, Den Bosch, Amersfoort, Den Haag en nog wat dingen is op dit moment niet mogelijk...


© AD.nl
quote:
Door een storing in de systemen van de verkeersleiding waarmee wissels en seinen worden bediend, is er in en rond Utrecht geen treinverkeer mogelijk.
Dit soort gezeik hebben we gewoon iedere paar maanden, net zo lang tot prorail voldoende doordrongen is van de noodzaak om bepaalde systemen redundant aan te leggen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53079955
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle
Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis, maar verder...
  maandag 10 september 2007 @ 20:15:30 #20
164283 Luco
Buongiorno!
pi_53079976
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis.
GPStrackertje...?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_53080044
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Hoe stel je die kilometers vast? Binnen Nederland doe ik dat via het spoorboekje, maar hoe kan ik dat van de treinen in Duitsland en van grensoverschrijdende treinen bepalen? Noch op de treinplanner van de NS, noch op die van Die Bahn kan die kilometers vinden. Soms gebruik ik nog het ´Reiseplan´ uit de Duitse IC tijdens de reis, maar verder...
www.jizdenka.cz heeft een internationale prijsberekenaar die ook kilometers geeft. Soms is het wel een beetje puzzelen omdat hij je dan eerst via een grenspunt stuurt en dan weer terug etc, maar over het algemeen werkt dat best goed.

En als een station er niet bij staat pak ik Google Earth, railway overlay aan, en de Ruler tool in Path mode
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53080367
Dus... Prorail heeft weer een servertje laten crashen... het is me opvallen dat ze tussen Baarn en Hilversum druk bezig zijn met het verleggen/vernieuwen/aanleggen van kabels... Maybe vanwege de spoor uitbreiding op Hilversum?
pi_53080544
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Maybe vanwege de spoor uitbreiding op Hilversum?
Ik weet van plannen voor een extra perron in Baarn, en van een tunnel in Hilversum, waar ze als sinds 1839 mee aan het klojoën zijn. Extra sporen ook ja? Hilversum? Hoezo dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 september 2007 @ 20:45:59 #24
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_53080654
Weet iemand of er ook rodelbanen zijn waar ATB op zit
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_53080709
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:45 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Weet iemand of er ook rodelbanen zijn waar ATB op zit
Dat denk ik niet
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53080944
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:15 schreef Luco het volgende:
GPStrackertje...?
Lol, handig ja, leuk ook om te zien hoe hard een trein rijdt.
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
www.jizdenka.cz heeft een internationale prijsberekenaar die ook kilometers geeft. Soms is het wel een beetje puzzelen omdat hij je dan eerst via een grenspunt stuurt en dan weer terug etc, maar over het algemeen werkt dat best goed.
Thanks, super! Af en toe een beetje appa inderdaad, maar werkt prima verder, hier kan ik mee aan de slag.
pi_53081891
Ik heb vandaag langs Zwijndrecht een hele deftige ICR voorbij zien rijden Dat is iets wat niet vaak voorkomt Maar nu ben ik dus benieuwd waar hij heen gata of waar hij vandaan kwam Of rijdt er tussen Venlo en Den haag weleens ICR?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53082480
ook, en er zit weleens wat in de BNL stammen.

Maar ik neem aan dat je ICRm bedoelt he? ICR zou echt iets bijzonders zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 22:05:25 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53082773
Zelfs ICRm in Leeuwarden is niet bijzonder meer

Smart Connection trein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53082807
Driebergen-Zeist, 5 maart 2004. Fles onderweg met afgereden boom naar de werkplaats:



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 22:14:33 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53082980
Waar hangt het souvenir?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53083027
Nou niet bij mij wat moet ik met zoeen ding joh veel te groot man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 september 2007 @ 22:18:41 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53083064
Stukje van Somda:
quote:
Over de 3227: Deze staat nog te Nijmegen, en gaat naar Tilburg. Daarvandaan komt die niet terug, want er komt een ander stel uit Zwolle. De oorzaak van de brand was een losse oliefilter, waarna de olie op een heet motoronderdeel is gekomen en is gaan branden. Daarbij is het een en ander beschadigd.

Verder buiten dienst:
Venlo: 3103 voit defect, gaat naar On. 3222 defect, moet naar Ehv.
Onnen: 3105, motordraaistel wisselen. 3208 waterpomp defect.
Eindhoven: 3202 en 3218 beide remblokken vervangen. 3228 motor defect.
De 3207 kreeg vandaag een gescheurde koelwaterleiding, maar dat is al weer hersteld.
Gaat lekker met de wadslopers bij Veolivla
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53083070
Overigens is die overweg korte tijd later een meter of 80 naar het westen verplaatst. Uiteraard zijn daarbij ook die bomen vervangen door nieuwe exemplaren met ledjes en ingebouwde staalkabel en andere losbreekbeveiligingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53084654
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[afbeelding]

© AD.nl
[..]

Dit soort gezeik hebben we gewoon iedere paar maanden, net zo lang tot prorail voldoende doordrongen is van de noodzaak om bepaalde systemen redundant aan te leggen.
Echt waar.... hoe moeilijk is het nu om een tweede computer aan te schaffen de hele mikmak aan software erop te kopieren en 'm paralel in in het netwerkt te knopen. Ieder prutsbedrijfje heeft zijn computers voor alle futiele zaken redundant uitgevoerd. 't Wordt eens tijd dat alle belanghebbenden rechtzaken gaan beginnen en dwangsommen gaan claimen. De staat, NSR NSinternational, NScargo (is dat niet raillion tegenwoordig?) de andere spoorvervoerders, Rover en wie weet nog meer. Moet genoeg overwicht bieden om een rechter te bewegen in de richting van dwangsommen met 6 nulletjes?
pi_53084802
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
ook, en er zit weleens wat in de BNL stammen.

Maar ik neem aan dat je ICRm bedoelt he? ICR zou echt iets bijzonders zijn


Ja, ICRm ja Ik wou dat er nog ICR reed
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53084978


Sterf toch met je webdemo kloteding

Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53085248
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]

Sterf toch met je webdemo kloteding

Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite


Ach Wanneer werkt er wel iets van de NS?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:37:51 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53088993
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Echt waar.... hoe moeilijk is het nu om een tweede computer aan te schaffen de hele mikmak aan software erop te kopieren en 'm paralel in in het netwerkt te knopen. Ieder prutsbedrijfje heeft zijn computers voor alle futiele zaken redundant uitgevoerd. 't Wordt eens tijd dat alle belanghebbenden rechtzaken gaan beginnen en dwangsommen gaan claimen. De staat, NSR NSinternational, NScargo (is dat niet raillion tegenwoordig?) de andere spoorvervoerders, Rover en wie weet nog meer. Moet genoeg overwicht bieden om een rechter te bewegen in de richting van dwangsommen met 6 nulletjes?
Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:38:20 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53088999
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]

Sterf toch met je webdemo kloteding

Ik wil gewoon weten wat een rondreis Utrecht - Utrecht via Zetten-Andelst en Boskoop kost. Daar komt geen Duitsland, geen België, geen Luxemburg en al helemaal geen Frankrijk aan te pas. Ruksite


Ze hadden gewoon een vakje moeten maken "te moeilijk voor de demo, ga naar het station".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_53089119
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.
Het is gewoon een domme besparing geweest. Het idee van meervoudige redundancy is al zo oud als de weg naar Rome (letterlijk). Ik blijf het gewoon extreem dom vinden dat prorail dat nog steeds niet heeft ingezien. Het wordt gewoon tijd dat er vanuit de overheid eens flink word huisgehouden bij prorail. Want de directie en alle beslissingslagen zijn absoluut incompetent.
pi_53089802
Gaan die Protossen nog een keer rijden? Ik zag gisteren alleen die ouwe troep op de kip.
For great justice!
pi_53090226
Ik zie ze ook alleen maar staan op het rangeerterein... ze zijn volgens mij nog druk bezig met het afwerken van die stellen... zag dat ze druk bezig waren eergisteren met de led displays.
pi_53090665
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was, hadden ze het al lang uitgevoerd.
Nee hoor, want het kost geld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 10:18:11 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53090781
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:31 schreef Q. het volgende:
Gaan die Protossen nog een keer rijden? Ik zag gisteren alleen die ouwe troep op de kip.
Ik hoorde dat het de 17e gaat gebeuren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53090788
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik las eerst HITLER rechtsonder...
pi_53090848
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee hoor, want het kost geld
ik hoop dat ze nu in gaan zien dat deze situatie nog vele malen meer geld gaat kosten.. Overigens hadik in 2006 gelezen dat ze bezig waren met een nieuw systeem.. dit zou tot tenminste 2009 duren... (of ze huren gewoon mensen in die wel werken..)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:22:11 #48
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53090864
Schrale informatievoorziening, heerlijk.

In Breda was het een bende, maar goed, er lag iemand op sterven in de 3600, die werd dus daar gehouden, ambulance er bij, etcetera. Daarbij was het dinsdag, de 'laat alle treinen van andere sporen vertrekken' dag in Breda.
In een kwartier tijd ongeveer zesmaal alle vertreksporen langs horen komen, viermaal de reden waarom de 3600 niet vertrok en nog wat meer. Beter te veel dan te weinig.

Arriveer ik vervolgens in Tilburg, waar het dus al een evengrote bende was , níets over de omroep. En dáárom heb ik mijn aansluitende stoppertje gemist, want die stond voor de gein langs het andere perron, verstopt achter de IC die nog altijd op spoor 1 stond.

Ik ouwehoer teveel, hm?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53090886
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Utrecht - (ICE naar) Arnhem - Zutphen - Hengelo - (vervangend busvervoer naar) Enschede - Gronau - Münster - Osnabrück - Bielefeld - Hamm - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Neuss - Mönchengladbach - Venlo - Eindhoven - Utrecht.

677 km waaronder een stuk van 308 km zonder controle
is dat pure hobby en zo ja.. hoeveel kost je zo´n geintje?
pi_53090916
humor van de bovenste plank.. of ja nou.. de middelste dan maar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')