abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53116826
NU.nl zegt:
quote:
BRUSSEL - De eerste volwaardige Thalys hogesnelheidstreinen tussen Parijs en Amsterdam gaan op zijn vroegst halverwege 2009 rijden. Dat stellen de Belgische spoorwegen NMBS.

Ze reageren daarmee in de Vlaamse krant De Morgen op de jongste infrastructuurproblemen in Nederland. Een woordvoerder van de NMBS zegt in de krant dat de treinen op zijn vroegst in 2009 zullen rijden, "bij de opmaak van de dienstregelingen in juni of december".

"Aan beide kanten van de grens zijn er problemen. In Nederland is de lijn niet klaar, terwijl wij wachten op materieel dat eigenlijk al begin dit jaar geleverd had moeten zijn", aldus de NMBS-woordvoerder.
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 september 2007 @ 11:11:08 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_53116877
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
NU.nl zegt:
[..]

Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo
Rasoptimist!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 11:21:26 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53117066
AnsaldoTilburg is niet echt vandenvlugge, dus uitstel zal er nog wel komen, denk ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53117258
Hebben ze het hier niet over het idee dat de Thalys-treinen nog niet op volle snelheid zullen gaan rijden?
Volgens mij gaat het om problemen met de baan, niet met AnsaldoWaalwijk:P

Ik denk dat men nog sneller een HSL kan maken van de Transsiberia-Express, dan dat die Italianen treinen maken.
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 11:35:58 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53117360
Het zijn 2 problemen, eentje met AnsaldoDenBosch en eentje met de baan, waardoor er niet op volle snelheid nog gereden kan worden. Ook las ik gister dat de Traxx locs problemen hebben met ERTMS. Bombardier schijnt het nog niet onder de knie te hebben, terwijl concurrent Alstom dat bij mijn weten wel heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53117530
even iets anders.. wie vind het ook zo jammer dat de railhopper al een paar jaar gemist wordt? Ik vind het echt jammer. was wel een boegbeeld van zwolle-emmen en het was een mooie trein. helaas was ie voor de ns te duur om te exploiteren en was er volgens mij ook iets met de afmetingen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 11:54:56 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53117827
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geīntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53117999
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geīntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft.
weet je ook wat de opvolger van de mat'64 wordt (mogelijk foto's of ontwerpen?)? ik ben die mat'64 nu wel meer dan zat. irritant herrieding met veel te weinig beenruimte en waar je buitensporig vaak moet bukken (voor lange mensen als ik, is de koploper de grote favoriet). ik hoop echt dat de mat'64 heeeeeel snel weg gaat.

oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen.
pi_53118232
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen.
Wat zijn dat?

Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.

De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:



Tenminste, voor zover ik weet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53118509
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zijn dat?

Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.

De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:

[afbeelding]

Tenminste, voor zover ik weet
treinenspoTters.. sorry.. tikfout.
dat nieuwe concept ziet er best aardig uit. kan die mats niet meer uitstaan. ondanks dat is het wel hét gezicht van de NS.
pi_53120385
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zijn dat?

Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
En ik zat lekker te genieten van mijn krantje in die trein Ik ben gespot door Flash!
pi_53120753
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook
VIRM is helemaal niet buiten profiel
Alleen DM'90 en SM'90 waren dat.
pi_53123369

pi_53123889
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat zijn dat?

Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.

De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:

[afbeelding]

Tenminste, voor zover ik weet


En wanneer gaat dat ongeveer rijden dan?
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 16:28:05 #190
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53124233
Eind 2008
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53124297
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eind 2008


Eindelijk.. weg met die verrotte Plan V's en Plan T's.
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 16:37:50 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53124404
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53125797
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.


Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T's Er rijdt hier steeds meer SGMm of DD-AR/MDDM
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53125807
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 16:15 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.
Die stationnetjes zijn juist geweldig! Winsum stelt niet veel voor, maar b.v. Baflo en Sauwerd zijn toch heel aardig, niet in de laatste plaats vanwege de stationsgebouwtjes. En Gnn is echt een aftands kutstation, ik snap niet wie dat heeft bedacht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 september 2007 @ 17:34:26 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53125916
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:30 schreef Robin2130 het volgende:

[..]



Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T's Er rijdt hier steeds meer SGMm of DD-AR/MDDM
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53126228
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53126246
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren
HE??!! DOE DIE ROOSTERS EENS DICHT!!!

HE?!?!

ZE WAREN AL DICHT??!!


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53126262
Maandag nog in de twee oudste treinen van de NS gezeten (?), van Rotterdam naar Delft in de 502 en van Delft weer terug in de 503.

Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd.
pi_53126330
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef von_Preussen het volgende:
Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd.
Nou, echt verschil maakt het niet op zich

Behalve in de eerste klas, en dan precies de andere kant op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53126452
Hoop alleen wel dat ze dan een stelletje T en V houden. Die 419 die ze bewaart hebben staat ook alleen maar te roesten volgens mij
Waarom bewaar je zo'n ding dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')