Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zoquote:BRUSSEL - De eerste volwaardige Thalys hogesnelheidstreinen tussen Parijs en Amsterdam gaan op zijn vroegst halverwege 2009 rijden. Dat stellen de Belgische spoorwegen NMBS.
Ze reageren daarmee in de Vlaamse krant De Morgen op de jongste infrastructuurproblemen in Nederland. Een woordvoerder van de NMBS zegt in de krant dat de treinen op zijn vroegst in 2009 zullen rijden, "bij de opmaak van de dienstregelingen in juni of december".
"Aan beide kanten van de grens zijn er problemen. In Nederland is de lijn niet klaar, terwijl wij wachten op materieel dat eigenlijk al begin dit jaar geleverd had moeten zijn", aldus de NMBS-woordvoerder.
Rasoptimist!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Dr_Flash het volgende:
NU.nl zegt:
[..]
Zal me niet verbazen als het uiteindelijk 2014 wordt of zo
weet je ook wat de opvolger van de mat'64 wordt (mogelijk foto's of ontwerpen?)? ik ben die mat'64 nu wel meer dan zat. irritant herrieding met veel te weinig beenruimte en waar je buitensporig vaak moet bukken (voor lange mensen als ik, is de koploper de grote favoriet). ik hoop echt dat de mat'64 heeeeeel snel weg gaat.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook, dus dat was eigenlijk geen issue meer. SM'90 is in Nederland geīntroduceerd als een prototype om mogelijk mat'64 te vervangen. Er werden maar 9 stuks geleverd. Vanaf het begin kampte de serie met heel erg veel kinderziektes, maar heeft zo wel het pad geëffend voor de DM'90 en de VIRM die beide afgeleid zijn van SM'90 en op basis van de SM'90 veel verbeteringen bevatten. Omdat er maar 9 stuks waren, vond de NS dat het onderhoud aan zo'n kleine serie te duur was. Daarom zijn ze buiten dienst gesteld, hoewel vrijwel alle kinderziektes opgelost waren. Daarom vind ik het jammer dat ze er niet meer zijn, hoewel ik de stap van de NS ook wel kan begrijpen. Er is een kop bewaard gebleven, maar dat is dan ook alles wat er van dit prototype bewaard is gebleven. Het is jammer dat de NS niet doorgezet heeft met de SM'90, maar een andere opvolger voor het Mat'64 gekozen heeft.
Wat zijn dat?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. voor de treinensporters onder ons. vanochtend om 07.08 uur vertrok de intercity vanuit deventer naar amsterdam cs en dat was een gekoppelde gerenoveerde koploper. best wel een mooi ding, maar ik vind aan de uiteinden het ronde van de blauwe strook wat minder mooi. interieur is wel super overigens, al heeft dat oude rede leer ook wel wat van de oudere modellen.
treinenspoTters.. sorry.. tikfout.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
En ik zat lekker te genieten van mijn krantje in die treinquote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
VIRM is helemaal niet buiten profielquote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dat ie buiten profiel was, is waar, echter zijn dat de VIRM en DM'90 ook
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Het waren inderdaad de 4012 en de 4013, ik zag ze rond 8:00 wegrijden uit Amf ri Asd.
De opvolger van mat64 is een afgeleide van het Duitse BR425, en gaat dus hierop lijken:
[afbeelding]
Tenminste, voor zover ik weet
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:28 schreef Peterselieman het volgende:
Eind 2008
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
Die stationnetjes zijn juist geweldig! Winsum stelt niet veel voor, maar b.v. Baflo en Sauwerd zijn toch heel aardig, niet in de laatste plaats vanwege de stationsgebouwtjes. En Gnn is echt een aftands kutstation, ik snap niet wie dat heeft bedacht.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Groningen Noord ken ik dan wel. De rest niet. Ik vind Groningen Noord nog wel meevallen. Vind het wel stijlvol.. zo'n stuk dubbelspoor zonder bovenleiding en een station boven op een viaduct. Maar de rest van de stations heb ik wel gehoord dat het inderdaad troosteloos is. Ik moet het alleen doen met de foto's die op stationsweb.nl te zien zijn.
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voerenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:30 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Ach.... ik heb hier (Zwijndrecht) steeds minder last van de Plan V/T'sEr rijdt hier steeds meer SGMm of DD-AR/MDDM
Weet je of de V-tjes ook idd door de BR426 (de 2baks variant) vervangen gaat worden? Lijkt me wel?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Het is maar een geringe serie en vervangt waarschijnlijk de T'jes. De V'tjes moeten waarschijnlijk nog wel tot 2015 mee.
HE??!! DOE DIE ROOSTERS EENS DICHT!!!quote:Op woensdag 12 september 2007 17:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alsof je blij moet zijn met DD-AR. Met de ventilatieroosters open en de trein op snelheid kun je niet een fatsoenlijk gesprek voeren
Nou, echt verschil maakt het niet op zichquote:Op woensdag 12 september 2007 17:50 schreef von_Preussen het volgende:
Plan T heerscht grote tijd, Plan V zuigt grote tijd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |