wc-eend | vrijdag 8 juni 2007 @ 07:12 |
FOK!'s centrale Final Fantasy topic![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voorgaande topics 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46| 47 | 48 | |
Twarres | vrijdag 8 juni 2007 @ 08:50 |
Nou, die VII remake mogen ze mij laten zitten. Gewoon nieuwe delen uit blijven brengen. Op naar FF XXV!! Ik hoop alleen dat ze niet op dezelfde voet als XII doorgaan. | |
Ixnay | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:14 |
Ik denk dat ergens bij deel XVII pas weer het turn based systeem terugkomt. En een VII remake is alleen mooi als ze het spel zelf exact hetzefde laten maar de graphics vernieuwen. Niet dat het dalijk een XII battle systeem krijgt. Dan is het gewoon geen VII meer. Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd. | |
Pritt | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:28 |
tvp? | |
BMH | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:34 |
quote: ![]() | |
Pritt | vrijdag 8 juni 2007 @ 10:48 |
Ik wil hem niet bij bookmarks maar bij mijn active topics. :p Die vraagteken was beetje als "grap" bedoeld. | |
Twarres | vrijdag 8 juni 2007 @ 11:29 |
quote:Goeie vraag. Geen idee. Ik gok erop dat het gaat om dat kristal aan het eind van het spel? [ Bericht 10% gewijzigd door Twarres op 08-06-2007 11:37:08 ] | |
peristilius | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:08 |
quote: SPOILER | |
Twarres | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:18 |
quote:Dat kan ook natuurlijk. | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 8 juni 2007 @ 15:59 |
ik hoop zelf dat ze terug komen op het systeem van XII , het is opzichzelf nog niet eens een slecht systeem ofzo, maar na een uurtjr of 5-10 werd het wat mij betrefd saaier dan de delen met het traditionele turn based systeem. | |
Ixnay | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:17 |
Het minpunt aan random battles is dat het zo lang duurt. Bij FFXII ging het snel. | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:21 |
Bij FFXII gaat het idd snel, maar daardoor word het meteen ook eentonig(mssn nog eentoniger dan de random battles), naar mijn mening dan. | |
Twarres | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:42 |
Grandia II had dat grandioos (haha..) opgelost vond ik. Daar zag je de vijandjes lopen en dan als je met ze in aanraking kwam, kwam je in een apart gevechtscherm. Ideaal! Turnbased en geen random battles en overzichtelijk, bij FF XII werd het op een gegeven moment gewoon film kijken als je je gambits goed had ingesteld. | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:47 |
Grandia II had dat inderdaad, maar een systeem alsbij shadow hearts waarbij het wel turnbased was, maar je wel actief mee moet doen om je attacks succesvol moeten te laten zijn , zou ik ook een betere optie vinden. | |
Twarres | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:48 |
Niet gespeeld, dus kan ik helaas niet over meepraten, maar klinkt zeker erg interessant. | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 8 juni 2007 @ 16:50 |
Ach ik heb deel 2 en 3 pas twee weekjes in huis , maar ik vind het wel een goed uitgewerkt systeem ![]() | |
BaDaZz | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:04 |
Ik heb eindelijk final fantasy VII weer in huis!! Op naar Midgar | |
Pritt | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:30 |
quote:Daar begin je hoor. ![]() | |
BaDaZz | vrijdag 8 juni 2007 @ 17:33 |
dat bedoel ik;) ik moet nog beginnen, maar kan niet omdat ik erg druk heb met school; tentamens enal:S | |
wc-eend | vrijdag 8 juni 2007 @ 18:34 |
Ik zit nu op 40 uur gamen met FFXII net bij die dreamer geweest in bur omensca ofzo ![]() | |
peristilius | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:02 |
Ik ben met FF XII pas bij die sandsea met die agressieve zigeuners, binnenkort maar weer eens verder spelen. Die hunt met die cluckatrice vind ik trouwens echt raar, ze zeggen dat dat beest op de north bank van de Giza plains zit, maar ben daar al vet vaak geweest en het beest komt maar niet. ![]() edit: Laat maar, google was mijn vriend. ![]() | |
Ixnay | vrijdag 8 juni 2007 @ 19:36 |
Die hunts heb ik niet gedaan. Duurt heel lang en is niet leuk. | |
Ixnay | maandag 11 juni 2007 @ 19:02 |
Weet iemand of je bij FF5 de Sshot ability van de Hunter ook bij andere jobs kunt gebruiken? Met Sshot kun je als Hunter 4 keer attacken. Stel dat je deze ablity gebruikt bij een Knight, kun je dan 4 keer met een zwaard striken? Of moet die knight dan een Bow equippen? Of bij een Monk 4x2=8 attacks? | |
PaRoDiUzZ | maandag 11 juni 2007 @ 19:11 |
nope die abilitys werken alleen bij het weapon type van de desbetreffende job. | |
Ixnay | maandag 11 juni 2007 @ 19:31 |
Niet altijd. Je kunt een Monk gewoon laten "berserken". | |
Twarres | dinsdag 12 juni 2007 @ 09:13 |
Is het nou zo in FFVIII dat de monsters gewoon met je mee levellen als je gaat grinden? Ik kan me namelijk herinneren dat ik dat ooit ergens gelezen heb, dus in principe zou ik dus gewoon zo door de game kunnen wandelen? | |
Ixnay | dinsdag 12 juni 2007 @ 09:22 |
quote:Ja quote:Dat dacht ik ook dat ik wel even door de game kan wandelen. Totdat je bij Ultimecia bent dan heb je gewoon een bepaald aantal HP nodig. Want zij heeft een attack waarmee ze je hele team 5000+ damaget. Ik moest zorgen dat ik ieder moment Shell had met full HP anders overleefde ik die attacks niet. Ze zeggen wel allemaal dat Ultimecia mee levelt, maar zonder dat HP red je het niet. Als je op een laag level aankomt met 3000 HP haal je het nooit ook niet met Shell. Ik ben iig probleemloos door het spel gekomen maar heb op het einde lang moeten levellen voor Ultimecia. | |
Twarres | dinsdag 12 juni 2007 @ 10:06 |
quote:Ook stom. ![]() Maar ach, tot nu toe nagenoeg geen problemen gehad met dit deel.. Ik snap alleen nog redelijk weinig van het verhaal en wat Laguna nou te maken heeft met de rest van het zooitje. Maar ach vanavond gewoon weer verder gamen en dan merken we het wel. ![]() | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 12 juni 2007 @ 10:12 |
quote:maar berserk is dan ook een status effect in FFV , je kan het leren met een class, of moon flute (blue magic) casten. | |
Counterattack | dinsdag 12 juni 2007 @ 11:12 |
Intussen ben ik weer op disk 3 van FFVII. Kga maar eerst even een gold chocobo kweken voor wat leuke materia | |
Twarres | woensdag 13 juni 2007 @ 10:35 |
Kan je een dag vrij krijgen om FF te spelen? Ik vind namelijk dat ik daar te weinig vrije tijd voor heb. ![]() | |
BaDaZz | woensdag 13 juni 2007 @ 10:50 |
ik ben ook op weg met FF VII, cd 1 nog. Kmoet nu tifa zoeken in een dorpje | |
Strolie75 | woensdag 13 juni 2007 @ 11:04 |
Wanneer kwam Tactics voor de PSP nu uit? Oktober toch? | |
Ixnay | woensdag 13 juni 2007 @ 13:22 |
Ik weet wel dat FF6 29 juni uitkomt. | |
Maximo | vrijdag 15 juni 2007 @ 00:14 |
Heeft iemand de handleiding van FF12 voor mij ? Had een tijdje geleden het spel hier op Fok!games gewonnen, maar omdat het de persversie was zat er niet bij. Nu ik eindelijk tijd heb om het spel te spelen, zou ik wel graag eerst het boekje doorlezen. Dus als iemand me hier aan kan helpen, zou hij/zij me erg blij maken ![]() | |
wc-eend | vrijdag 15 juni 2007 @ 06:48 |
Gewoon de game beginnen, et wordt allemaal uitgelegd ![]() | |
Twarres | vrijdag 15 juni 2007 @ 08:50 |
All hail to the internet... Gewoon even op http://www.gamefaqs.com kijken.. | |
Counterattack | vrijdag 15 juni 2007 @ 12:56 |
Jeuhj ik heb eindelijk de gouden chocobo in ff7 ![]() | |
Twarres | dinsdag 26 juni 2007 @ 10:58 |
Van het weekend toch maar FFV advance gekocht, kon het niet laten. ![]() Geinig spel tot nu toe. Ik vind alleen een hoop dingen een beetje te toevallig gaan, maar ach het vermaakt me in ieder geval. ![]() | |
Pritt | dinsdag 26 juni 2007 @ 11:42 |
Wat is er precies anders aan de FFVI die binnekort wordt uitgebracht? | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 26 juni 2007 @ 12:14 |
quote:als het vergelijkbaar is met de andere remakes die se al op de gba heeft uitgebracht zal 6 ook wel iets op gempimpde graphs, 2 bonus dungeons en een a 2 additional characters/classes/espers hebben , en daarnaast een bestiary en een menu waar je de soundtrack kan luisteren. | |
BaDaZz | dinsdag 26 juni 2007 @ 13:36 |
Kun je bij FF VII zien wat voor chocobo het is voordat je hem vangt?(Great/good/avarage, male/female) | |
Pritt | dinsdag 26 juni 2007 @ 13:37 |
Zover ik kan herinneren niet. Het is wel zo dat bepaalde types great/good/avarage op bepaalde plekken op de wereldkaart zich begeven. | |
PaRoDiUzZ | donderdag 28 juni 2007 @ 18:57 |
en FF VI is binnen ![]() | |
the_legend_killer | vrijdag 29 juni 2007 @ 00:46 |
Beste FF ![]() | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 29 juni 2007 @ 13:14 |
heb er net een uurtje opzitten , ben nu bij die berg waar ze sabin aan het zoeken zijn. | |
Ixnay | vrijdag 29 juni 2007 @ 14:52 |
FF6 is het beste deel. Volledig mee eens. | |
chibibo | vrijdag 29 juni 2007 @ 18:17 |
quote:Is deze ook gecensureerd, net als de Amerikaanse FF3 op de SNES? | |
PaRoDiUzZ | zondag 1 juli 2007 @ 10:38 |
PEGI rating is 7+ dus ik gok van wel. | |
Strolie75 | zondag 1 juli 2007 @ 10:41 |
quote:Ik ben er gisteravond mee begonnen ![]() | |
the_legend_killer | zondag 1 juli 2007 @ 19:32 |
quote:wat is er dan anders aan dan de japanse ? | |
Ixnay | zondag 1 juli 2007 @ 19:46 |
quote: ![]() ![]() Links is Japans, Rechts is Amerikaans. Het is de Esper "Siren". Ook zijn er in sommige inn's bedden toegevoegd omdat de minderjarige spelers anders de suggestie zouden krijgen dat de personages in hetzelfde bed zouden slapen. ![]() | |
the_legend_killer | zondag 1 juli 2007 @ 19:49 |
![]() | |
chibibo | zondag 1 juli 2007 @ 22:38 |
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen. Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd. | |
Ixnay | zondag 1 juli 2007 @ 23:05 |
quote:Nintendo had er al moeite mee dat er tienerzwangerschap (Duane + Katarin uit Mobliz) in voorkwam. Of zelfmoord (Celes wilde van een berg springen nadat ze alleen op een eiland wakker werd in the World of Ruin) Er blijkt ook rascisme in voor te komen, ik heb nooit ontdekt waar dit was. (iemand die dit weet?) In ieder geval waren deze thema's in 1994 vrij ongebruikelijk voor een RPG. Ik heb deel 6 altijd een van de beste Final's gevonden. Het verhaal is wel erg somber maar dat maakt het apart. Verder merk je duidelijk dat het de laatste Final was vóór deel 7. De personages zijn heel diep uitgewerkt, alleen hier kom je pas achter als je de dialogen goed volgt. En wat muziek betreft is het gewoon veruit het beste deel. Zeker als je denkt hoe weinig mogelijkheden de SNES had. Als je FF6 ziet, denk je, standaard RPG'tje. Veel mensen zien deel 7 als de FF met de grote vernieuwingen. Eigenlijk was dit alleen omdat het volledig 3d was en daarvoor nog 2d. Dat verschil valt op. Maar FF6 was de eerste Final met ècht diepgaande verhaallijnen en personages. | |
Fiskus | zondag 1 juli 2007 @ 23:22 |
Heb zojuist FFV en FFVI voor de gba gekocht. Inmiddels begonnen met V, wat een heerlijk spel ![]() | |
the_legend_killer | maandag 2 juli 2007 @ 00:33 |
quote:Ik heb FF6 op de psone eens kijken als deze ook is aangepast maar pornomagazine van cyan ? hoe krijg je die scene ? mits hij erin zit dan | |
PaRoDiUzZ | maandag 2 juli 2007 @ 10:49 |
zow, net lockes quest in s figaro afgerond, nu verder met die van sabin ![]() | |
Strolie75 | maandag 2 juli 2007 @ 10:50 |
Blizz lukt niet ![]() | |
PaRoDiUzZ | maandag 2 juli 2007 @ 12:00 |
quote:blitz selecteren , dan meteen de combo uitvoeren (eerste en makkelijkste is left-right-left) en dan de a in drukken , de moves werken btw tegenover gesteld bij een back-attack. | |
chibibo | maandag 2 juli 2007 @ 13:32 |
quote:Het stelt niks voor, hoor, maar als ik me goed herinner gaat het als volgt: SPOILER | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 3 juli 2007 @ 00:47 |
ik ben onderhand op het punt dat ik terra terug moet gaan zoeken btw. | |
wc-eend | dinsdag 3 juli 2007 @ 11:12 |
Kan je na uitspelen van deel 12, doorspelen? | |
Fnx2 | dinsdag 3 juli 2007 @ 14:13 |
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard? | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 3 juli 2007 @ 14:33 |
quote:IV, V en Vooral VI zijn de moeite waard ookal zijn ze vrij duur, I en II staan op een cart, maar die zijn qua gameplay en verhaal een stuk beperkter. | |
xienix84 | dinsdag 3 juli 2007 @ 15:16 |
quote:Naja, opnieuw beginnen. Dat kan altijd, maar je krijgt niets extras, en je kan niet verder de wereld verkennen. | |
Deacon_Tigra | dinsdag 3 juli 2007 @ 15:29 |
quote:niks extra's ![]() je kan alle espers halen, monster hunts ![]() ![]() | |
xienix84 | dinsdag 3 juli 2007 @ 16:33 |
Ja, maar ik bedoel, na het einde kan je niet opnieuw beginnen maar dan met alle wapens of items of espers. Wil je die halen, dan moet je dat doen voor je t spel uitspeelt, of helemaal compleet opnieuw beginnen ![]() | |
the_legend_killer | dinsdag 3 juli 2007 @ 20:45 |
quote:Je kan beter deel 6 spelen dan deel 12 | |
Ixnay | dinsdag 3 juli 2007 @ 21:03 |
quote:Begin maar met deel 7, dan ben je meteen benieuwd naar de andere delen. Zelf vind ik deel 6, 7, 9 en 10 erg goed. De rest is ook goed maar minder dan deze 4. | |
the_legend_killer | woensdag 4 juli 2007 @ 20:53 |
7 vind ik alleen erg houterig spelen en je kant je joystock niet gebruiken. | |
Ixnay | woensdag 4 juli 2007 @ 21:23 |
Dat is dan ook 1 van de details die ze bij de remake mogen aanpassen. Maar dat hebben alle FF's t/m deel 7. Vanaf deel 8 kun je 360 graden lopen, en bij deel 9 is het pas echt soepel. Chrono Trigger had die houterige besturing niet btw, terwijl dat voor FF 7 uitkwam. | |
Fiskus | woensdag 4 juli 2007 @ 23:03 |
komt er een remake voor 7? wat heb ik gemist :/ | |
Ixnay | donderdag 5 juli 2007 @ 00:00 |
Nee, er gaan al heel lang sterke wel/niet/wel/niet geruchten. | |
Laniboekje | maandag 9 juli 2007 @ 17:36 |
Final Fantasy XII gekregen voor mijn verjaardag! Woei!![]() | |
Ixnay | maandag 9 juli 2007 @ 17:40 |
Ik wil opnieuw beginnen met XII maar dan met guide. Weet iemand waar je die witte FFXII guide van Square nog kunt krijgen? | |
PaRoDiUzZ | maandag 9 juli 2007 @ 18:32 |
quote:Met een beetje geluk valt deze nog te vinden bij de Lokale FRS, die hebben iig beide versies verkocht. Anders ff een wat specialistischere gamehop bezoeken. ![]() | |
IbeBen | maandag 9 juli 2007 @ 19:01 |
Hoi! Ik heb al een tijdje final fantasy X liggen op de plank hier...Nog geen minuut van gespeeld! Terwijl ik wel 7-8-9 van voor tot achter heb uitgespeeld ![]() Maar heb nu vakantie, dus wellicht toch maar aan X beginnen. Ik weet nu eenmaal, dat als ik aan een dergelijk spel begin, mn sociale leven wel gedag kan zeggen ![]() | |
Deacon_Tigra | maandag 9 juli 2007 @ 23:37 |
122 uur gespeeld FFXII 103 uur gespeeld FF X 71 uur gespeeld FF 7 30 min gespeeld FF 8 ![]() | |
Twarres | dinsdag 10 juli 2007 @ 08:55 |
quote:Doen!! FFX is echt een goed deel, vooral het battlesysteem vond ik heel overzichtelijk en het verhaal ook erg meeslepend. | |
BMH | dinsdag 10 juli 2007 @ 09:28 |
Deze week opnieuw begonnen aan FF IX. De sfeer is meteen al beter dan alle andere FF's. En dit keer kan ik WEL saven ![]() | |
IbeBen | dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10 |
quote:Ik zat geloof ik ergens in de 100 uur met FF7 ![]() Wat kansloos eigenlijk als ik het zo lees ![]() | |
Ixnay | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:42 |
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid. En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak. | |
BossFight | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:44 |
quote:Deel 7 had wel 1 van de beste verhaallijnen van heel de serie. | |
Ixnay | dinsdag 10 juli 2007 @ 13:58 |
Samen met deel 6 ja. | |
peristilius | dinsdag 10 juli 2007 @ 18:19 |
quote:FF IX ![]() | |
Laniboekje | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23 |
Nu zit ik zo een vijf uur in FF XII en ik las al eerder iets over een of ander Zodiac wapen en dat je daarvoor bepaalde chests niet mocht openen. Dit heb ik dus wel gedaan en dus kan ik dat Zodiac wapen later in het spel niet meer krijgen. Is dat heel erg of kun je ook gewoon zonder dat wapen verder in het spel? | |
Ixnay | dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32 |
Ik zou gewoon verder spelen. Volgens mij mag je in Downtown Rabanastre een aantal kistjes niet openmaken. Maar het is niet erg als je dat wapen niet hebt. | |
Deacon_Tigra | woensdag 11 juli 2007 @ 00:02 |
quote:je kan het wapen idd niet meer krijgen nu , aantal kisten in Rabanastre en op dat strand verderop maar je kan het spel makkelijk uitspelen zonder ![]() | |
IbeBen | woensdag 11 juli 2007 @ 15:15 |
quote:Goed punt! Ben nog niet begonnen maar wat moet ik kiezen? Dat automatische grid of degene waar je zelf mag kiezen? Het is mij niet echt duidelijk hoe dat grid werkt, want het boekje biedt ook niet echt uitkomst ofzo. | |
Ixnay | woensdag 11 juli 2007 @ 15:31 |
De Sphere Grid is een groot bord met daarop nodes. Al je characters lopen over dat bord en kunnen nodes activeren. Deze nodes hebben eigenschappen als "Max. HP + 300" of "Strength + 2" of "Learn Haste" "Learn Fire" Deze termen komen je vast bekend voor van vorige Final Fantasy's. Door nodes te activeren kun je levellen. Om een stap te zetten op dat bord moet je een sphere level hebben, deze krijg je door random battles, net als bij de Final Fantasy's die jij gespeeld hebt. Een "zone" op de Sphere grid richt zich voornamelijk op White Magic, hier zitten dus de spells "Cure" "Esuna" etc. ditzelfde heb je ook voor Black Magic, "Fire" "Blizz" "Flare" "Bio" Hier zitten ook veel nodes met "MP + 30" oid, want mages hebben dat nodig. Warriors hebben weer veel "Strength" en "HP" Als je dus een white mage wil maken van een bepaald character, moet je deze dus sturen naar het gebied met de white magic spells. Als je de beginners grid kiest wordt je de weg wat makkelijker gewezen, zodat je maar 1 kant op kan lopen dat je vanzelf een black mage (Lulu) een white mage (Yuna) een Time Mage/Warrior (Tidus) een Thief (Rikku), Wakka is heel goed met status ailments enzo. En zo heeft iedereen in FFX een specialiteit. Als je voor de gevorderde grid kiest, moet je weten welke abilities jij belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld 3 Fighters in je team hebben, kun je deze characters op de sphere grid "opleiden" tot fighters. Terwijl je bij de veilige beginners grid deze keuze niet hebt, of iig minder vrijheid hebt, omdat het spel voor jou bepaalt welke richting je op moet op dat bord, maar waardoor je niet halverwege het spel vast komt te zitten omdat je te weinig HP hebt, of een te zwakke black mage. De beginners grid heeft btw wel meer nodes, waardoor je uiteindelijk je maximum stats hoger kunt krijgen bij de beginners grid. | |
IbeBen | woensdag 11 juli 2007 @ 15:49 |
quote:Thanks ![]() | |
xienix84 | woensdag 11 juli 2007 @ 20:24 |
Ik ben FF12 maar weereens aan het spelen. Maar wat ik me afvraag, wat is het nut van vanish/vanishga... ik zie het niet hoor. Sowieso zijn er best een aantal spells waarvan ik het nut niet zie. | |
Ixnay | woensdag 11 juli 2007 @ 21:31 |
quote:Ik denk dat het wel moet lukken, maar met de beginners grid is het spel net zo goed te spelen. Veel maakt het niet uit. | |
Laniboekje | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:03 |
Bij FFXII ben ik net uit de Lhusu Mines ontsnapt (achtervolgd door die Lizards). Mijn party is nu op level 10, heb stiekem toch het idee dat ik een beetje aan de lage kant zit met mijn levels aangezien de Lizards bijna al mijn characters KO kregen. Het levelen schiet itt andere FF-games echt niet op. Waar zaten jullie ongeveer met jullie levels net na de Lhusu Mines? | |
peristilius | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:06 |
quote:Rond de 11-13 volgens mij, maar die lizards zijn ook gewoon te sterk, hard rennen is de truc. ![]() | |
Laniboekje | dinsdag 17 juli 2007 @ 17:20 |
quote:Oke, dan ga ik even terug die mines in om toch nog wat te levelen met behulp van die skeletten. ![]() | |
torn_Machina | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:52 |
Maak je om je lvl maar niet druk, FF 12 wordt nergens erg moeilijk als je alleen de storyline volgt. Ik ging de laatste echte dungeon in met een party van iets boven de lvl 30 en was rond de 38 toen ik bij de Final Boss kwam. Een goede Gambit setup is dan wel van belang, maar dat is juist leuk om zelf te bedenken welke Gambit combinatie goed werkt voor bepaalde dungeons. | |
Laniboekje | dinsdag 17 juli 2007 @ 20:58 |
quote:Thanks. Zal dit in mijn achterhoofd houden. Moet nog een beetje puzzelen met die Gambits om te kijken wat nu het meest ideale is. Vind het nog best een uitdagend spel op een tactische manier. | |
Ixnay | dinsdag 17 juli 2007 @ 21:04 |
Die Gambits zijn wel leuk bedacht, maar met alleen attack en cure wandel je zo door het spel heen. | |
Deacon_Tigra | woensdag 18 juli 2007 @ 23:27 |
![]() ![]() | |
BMH | woensdag 18 juli 2007 @ 23:31 |
quote:Tijdloos ![]() En dat bedoel ik helemaal niet zo positief ![]() ![]() | |
H4ze | donderdag 9 augustus 2007 @ 05:37 |
***bump*** Ik heb vroeger waanzinnig veel FF gespeeld: VII, VIII en IX. Allemaal tof, hoewel deel IX echt schandalig makkelijk was ![]() Maar ik heb sinds kort een PS2 en m'n handen jeuken om weer aan een FF te beginnen ![]() tevens tvp ![]() | |
Twarres | donderdag 9 augustus 2007 @ 09:46 |
quote:Deel X zou ik weer opnieuw spelen, XII niet. Maar ik vond het nieuwe battle systeem ook gewoon ronduit ruk uitgewerkt en een heleboel ergernis oproepen. | |
xienix84 | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:54 |
quote:Ik vond het battlesysteem juist heerlijk spelen en vernieuwend. Maar het verhaal dan weer slecht, veel backtracking en weinig inhoud. | |
PaRoDiUzZ | donderdag 9 augustus 2007 @ 12:57 |
Ik vond het battlesysteem in het begin best tof spelen enzo , maar na een uurtje of 20 echt enorm saai worden. Daarbij vond ik het verhaal van FFXII een van de slechtste die er in een FF voorgekomen is (vanaf de snes delen dan). | |
Ixnay | donderdag 9 augustus 2007 @ 19:27 |
Ik vind bij FF het battlesysteem pas tot ergernis lijden als het zo lang duurt. Een enemie die een of andere attack doet wat 10 seconden kost is gewoon ergerlijk. Ook eigen attacks duren vaak te lang voordat ze uitgevoerd worden. Het battlesysteem van XII was wat dit betreft gewoon een vooruitgang. Het oude battlesysteem met de snelheid van XII zou het beste zijn. Verder vind ik dat er tegenwoordig te veel Final Fantasy's gemaakt worden. Square Enix heeft ontdekt dat iedere game waar ze de naam "Final Fantasy" aan hangen een succes wordt. En dit hebben ze goed gezien. Ook als het bijna niks meer met FF te maken heeft. Ze krijgen wel zo een bredere doelgroep die zich gaan interesseren in FF. Maar ze verliezen wel hun naam als grootste RPG serie. | |
Ixnay | zondag 19 augustus 2007 @ 17:28 |
Ik heb toch maar eens de laatste Final Fantasy uitgespeeld die ik nog moest, namelijk deel 3. Op de NES emulator was ik halverwege gestopt omdat het gewoon te slecht was. Op de DS heb ik em wel all the way uitgespeeld. Maar het blijft wel veruit te slechtste FF en ik begrijp ook waarom ze hem nooit eerder in het Westen hebben uitgebracht. Nu dus deel I t/m X uitgespeeld X-2 en XII. Verdeeld over 10 jaar, ik heb dus wel een leven. ![]() Deel XI staat nog in de planning, ben ik nog nooit aan begonnen. | |
Deacon_Tigra | maandag 20 augustus 2007 @ 15:53 |
![]() quote:je weet dat XI een online game is he ![]() | |
Ixnay | dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:53 |
Nee, dat wist ik niet. ![]() ![]() Maar hij is dus niet uitgebracht voor de Europese PS2. Dus dat betekent dat ik em voor de PC ga kopen. En ik game nooit op PC's. Dus dat wordt wennen. Verder ben ik niet zo'n MMORPG'er, heb eigenlijk nog nooit echt een MMORPG gespeeld. ![]() Maar met mijn offline Final Fantasy ervaring moet het wel te doen zijn. Welke Fokkers zijn allemaal actief in Vana'diel? | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:06 |
quote:ach bij de nes versie heb je gewoon het probleem dat je met een fanbased vertaling te maken hebt , en niet met een officiele, persoonlijk vind ik deel 2 nog slechter dan deel 3 maar smaken veschillen wederom ![]() | |
Ixnay | dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:29 |
In V was het job/skill/ability systeem gewoon goed uitgewerkt. Duidelijk beter dan 3. Deel 2 was ook niet echt om vrolijk van te worden, net zo lineair als 3. Maar je kunt wel altijd verder ergens. Niet zoals in deel 3 dat je de Ancient Ruins en de Temple Of Time ingaat en je zwaar underleveld bent, omdat je tot dat moment altijd te simpele fiends gehad hebt waardoor je lvl niet vooruit wil gaan. Op de emulator was ik daar afgehaakt, op de DS heb ik er ook een tijdje over getwijfeld of ik er wel mee doorging. | |
Twarres | vrijdag 14 september 2007 @ 08:48 |
*schop* Gisteravond eindelijk FF5 op de GBA uitgespeeld... Op naar deeltje 6!! ![]() ![]() | |
Laniboekje | vrijdag 14 september 2007 @ 10:55 |
quote:Ja, FFVI moet ik ook nog steeds verder uitspelen. Ik laat echt te veel liggen de laatste tijd en koop er alleen maar nieuwe games bij. ![]() | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 14 september 2007 @ 13:20 |
ik moet VI en III nog uitspelen, V ook eilk , maar die staat op een laag pitje omdat ik de snes versie al uitgespeeld had, en V nu alleen maar speel voor 100% completion (inc monster list, blue mage spells, summons etc). [ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-09-2007 13:34:52 ] | |
H.Flick | vrijdag 14 september 2007 @ 20:12 |
Zijn er eigenlijk verschillen tussen de NTSC en PAL versies van FFXII? Ik heb de NTSC hier liggen, maar mijn US PS2 is niet meer aangesloten. Ik zit eraan te denken om de PAL versie te kopen om op mijn PS3 te kunnen spelen, want (ik schaam me om het te zeggen) ik heb FFXII nog niet uitgespeeld. | |
Mejjekop | vrijdag 14 september 2007 @ 23:36 |
Even tussendoor, zijn er hier ook anderen die moeite hebben met FFV? Is het de bedoeling dat ik mensen maar laat specialiseren? Of zal ik ze all-round houden? Ik gebruik bv een black mage met LV 2 white magic, en ben van plan dit zo vol te houden, maar ben bang om er achter te komen dat dat op langere termijn niet werkt... Heb IV t/m X uitgespeeld, maar bij V blijf ik toch steeds haken omdat het job-systeem me niet ligt. ![]() | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 15 september 2007 @ 09:40 |
quote:Je hoeft je niet perse te specialiseren, maar het is beter van wel, je kunt genoeg ability points verzamelen om aan het eind van de game 3-4 classes gemaxed te hebben en bepaalde classes (monk of ninja bijvoorbeeld) zijn beter om met magic te combineren dan twee magic classes, in het begin heb ik al mijn chars bijvoorbeeld monk tm level 3 getrained zodat ze allevier brawl kennen, als je brawl als ability gebruikt dan doe je net zoveel unarmed damage als een monk waardoor je je daarna gewoon op een magic class kan focussen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om in het begin wapens te kopen (wat weer mooi meegenomen is aangezien je dat geld beter aan magic kan besteden. Een black/whit mage combinatie kan ook goed werken hoor, maar wel als je beide classes maxed , aan het eind van de game heb je nl geen ruk aan lvl 2 white magic, zeker niet als het je te doen is om healing/curing. [ Bericht 7% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 15-09-2007 09:45:52 ] | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 15 september 2007 @ 13:41 |
ow het was barehanded op l2 (die monk skill dan). | |
Ixnay | zondag 16 september 2007 @ 01:58 |
quote:Zorg dat je 1 character vanaf het begin Monk laat zijn. Deze wordt fysiek heel sterk op een bepaald lvl. Bij het begin denk je misschien dat je er niks aan hebt, maar vanaf een bepaald lvl groeit hij heel snel. Een Time Mage moet je altijd in je team hebben, of leid een Black Mage op met een Time-ability. Zo worden met Haste je andere characters veel sneller waardoor je praktisch met 8 characters speelt ipv met 4. Naast Time Magic krijgt deze ook nog spells als Meteo, dat eigenlijk een non-elemental black magic spell is, want je kunt ermee damagen. Als je deze ook nog Black Magic geeft, heb je veel MP, waarmee je zowel black als time magic kunt casten. Een white mage is onmisbaar in elke FF. Altijd in je team hebben. Je kunt niet de rest van het spell met lvl 2 white magic blijven spelen. Bij zware bossfights zijn deze spells niet effectief genoeg om te healen. [ Bericht 2% gewijzigd door Ixnay op 16-09-2007 02:07:08 ] | |
Ixnay | zondag 16 september 2007 @ 02:06 |
quote:Dat kan ook. Zo heb je 4 fighters, en de brawl ability heb je vrij snel. Maar er zijn weinig bossfights waarbij je alle 4 je chars als fysieke fighters kunt gebruiken. Dus een variant op jouw tactiek is om maar bij 2 of 3 brawl te gebruiken. | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 08:49 |
Ik vind blue mages fijn , alleen moet je echt veel tijd besteden aan het vinden van de goede moves , aantal moves kosten ook teveel mp voor het effect maar midgame zijn er een stuk of 4 bosses die met death lvl 5 in een beurt te verslaan zijn. Dat 4 monks is wel gewoon handig zodat je andere mage classes kan trainen , voor het derde crystal krijg je toch geen goede fysieke classes erbij, en ookal werkt het niet echt goed op bosses , is die barehanded ability een hele handige manier om te grinden zonder dt je je zuurverdiende goud aan wapens moet besteden die in veel gevallen ook nog behoorlijk duur zijn. Bosses leveren in bijna alle gevallen ook alleen maar ABP op en geen EXP , en ook niet eens zoveel ABP, dus kan je voor het gevecht met een boss terugschakelen naar traveler , met 2 abilitys, waarbij alle geleerde skills die geen ! ervoor hebben staan meegenomen worden. [ Bericht 13% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 16-09-2007 08:57:07 ] | |
Deacon_Tigra | zondag 16 september 2007 @ 09:15 |
wat komt er deze week bij mij binnen ![]() ![]() | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 09:17 |
quote:Blue mage met White wind vind ik nog steeds effectiever dan een white mage , zeker als je er nog moves als Aqua Breath , Missile, Flamethrower, de Aero spells en Flare l2 erbij hebt. White Wind is naar mijn mening de beste healing spell in de game (het aantal HP dat je character bezit word automatisch op je hele party gecured), natuurlijk is een white mage wel handig voor Blink, Shell of Holy, maar voor status effects gebruik ik vaker items. | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 09:23 |
quote:Het lijkt wel een schoenendoos ![]() | |
Deacon_Tigra | zondag 16 september 2007 @ 09:44 |
quote:maar dan wel voor een paar hele mooie schoenen ![]() | |
Ixnay | zondag 16 september 2007 @ 12:42 |
quote:Ik gebruik nooit blue mages omdat ik niet steeds bij iedere enemie ga kijken of er moves te leren zijn. Blue Mages zijn wel handig. quote:Dat zijn de 2 pluspunten aan Monks, je hoeft geen geld te besteden aan wapens en je bent toch sterker dan de meeste classes met wapens. quote:Nooit echt over nagedacht. Ik gebruikte altijd bij bosses 2 fysieke classes en 2 mages. | |
Ixnay | zondag 16 september 2007 @ 12:47 |
quote:Maar kun je dan ook negatieve stats removen als poison, blind curse, etc? En Holy, Shell, Reflect casten. Arise heb je bij de latere bosses ook wel nodig, als je niet zoveel gelevelled hebt. | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 13:17 |
quote:Nope, maar je hebt wel een spell die alhoewel deze veel mp kost zowel shell als protect als levitate op je hele party cast. quote: | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 13:31 |
edit: te lang ![]() | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 13:43 |
Het grootste probleem aan de andere fysieke classes in FFV is dat ze of te langzaam zijn (knight/mystic knight), te weinig damage doen (thief) of waardeloze skills hebben (knight/samurai) , alleen de monk en de ninja vind ik uitzonderingen , de monk omdat het je geld scheelt , en de ninja vanwege de 2 handed skill (die je leert als je de job mastered), vooral omdat je als je classes goed combineerd op het einde dan alle toffe wapens met elkaar kan combineren in een team ![]() | |
PaRoDiUzZ | zondag 16 september 2007 @ 14:36 |
quote:Toch is het een leuke taktiek hoor, zowel barehanded als dual-wield kan je zodra je ze geleerd heb als traveler gebruiken , als je daarnaast ook nog monk en white/black magic gemastered heb krijg je ook nog +30 % HP en + 30% MP , dat maakt het vechten tegen bosses echt een stuk minder moeilijk ![]() | |
Ixnay | zondag 16 september 2007 @ 18:02 |
Ook een handig punt in het spel is de Phoenix Tower waar je bij Magixc Pots elixirs kunt inruilen voor heel veel EXP. Ik heb deze toren gehaald met 4 Dancers. Op het einde hadden ze allemaal "Equip Ribbon". Maar hier kun je dus abilities halen voor jobs die je niet in je team wil, maar die 1 handige abilitie hebben. | |
Mejjekop | zondag 16 september 2007 @ 18:14 |
Dank Ixnay en PaRoDiUzZ ![]() ![]() | |
PaRoDiUzZ | maandag 17 september 2007 @ 14:39 |
Het grootste voordeel van terugschakelen naar freelancer voor een boss fight in FFV is dat je van alle armour en wapens gebruik kan maken , en dat je 2 abilitys kan selecteren, terwijl er amper een straf op staat (ja je krijgt geen ABP, maar de ABP die je bij een gemmiddelde boss krijgt hebt je in de 4-6 gevechten daarop alweer ingehaald), dit terwijl je alle skills die je geleerd hebt waar geen ! voorstaat automatisch gebruikt (de Monk en Wizard + x % hp/mp skills bijvoorbeeld), dit maakt het ook juist goed om monks te masteren, aangezien die ook een hele grote kans hebben om te counteren. | |
PaRoDiUzZ | maandag 17 september 2007 @ 16:58 |
Net trouwens Catoblepas gevangen , wat is dat een naar kutbeest zeg, kostte mij toch zeker 3 gameovers dankzij zn petrification move. | |
Laniboekje | maandag 17 september 2007 @ 18:40 |
FF III ...![]() Eindelijk die vier Dark Crystals verslagen zonder veel moeite. Ga ik naar de eindbaas, binnen twee minuten totaal geslacht (alle characters level 66)! Zo heb ik er dus echt geen zin meer in, ik grind al 7 uur aangezien ik met 20 uur voor die laatste dungeon zat en nu al 27 uur op de teller heb staan. Heel het spel een beetje makkelijk maken zodat je eeuwen kan grinden voor de eindbaas... ![]() | |
PaRoDiUzZ | maandag 17 september 2007 @ 18:49 |
Welke classes heb je Lani? | |
Twarres | dinsdag 18 september 2007 @ 11:15 |
FF V uitgespeeld, ben nu bezig in FFVI. Damn dat ik deze nooit eerder ben begonnen zeg. Tot nu toe al een van de betere FF's.. | |
Deacon_Tigra | woensdag 19 september 2007 @ 17:08 |
Kuch Kuch ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Binnenkort een review hiervan ![]() Maar nu eerst ![]() ![]() ![]() | |
Strolie75 | woensdag 19 september 2007 @ 17:18 |
Het meest opzienbarende aan die foto's vind ik eigenlijk de trouwring. ![]() | |
Deacon_Tigra | woensdag 19 september 2007 @ 17:22 |
quote:je weet dat die ring om mijn duim zit he ![]() ![]() | |
PaRoDiUzZ | woensdag 19 september 2007 @ 21:31 |
nu met FFV bij moore forest , net daarvoor komen groepjes van 5 beesten die 800 exp/3ABP/1700 gold geven en met death lv5 te verslaan zijn , ff 2 uurtjes grinden ofzo, kan ik meteen mn thief/ninja skills boosten. ![]() | |
Zidane007nl | donderdag 20 september 2007 @ 23:19 |
Ik ben nog bezig met Final Fantasy XII. Het verhaal wordt later in het verhaal inderdaad slechter (vooral als je naar Archades gaat (lang rot stuk). Ik vind het vechtsysteem wel leuk en eens wat anders dan de random encounters. Ik moet nog steeds Final Fantasy VI uitspelen. Kan zo Kefka's Tower in. | |
Twarres | vrijdag 21 september 2007 @ 09:08 |
quote:Doe dat dan! ![]() | |
Deacon_Tigra | zaterdag 22 september 2007 @ 12:45 |
Net Yuffie tegen gekomen in Crysis Core ![]() | |
Ixnay | zaterdag 22 september 2007 @ 15:34 |
Ik zou ook wel met Crisis Core willen beginnen, maar heb geen PSP. Vind het een beetje lame van Square dat ze alle Final's op verschillende consoles uitbrengen, zodat je als Final fan bijna alle consoles in huis moet hebben. | |
Deacon_Tigra | zaterdag 22 september 2007 @ 16:49 |
en Vincent ook ![]() Het is haast onmogelijk om echt alle FF & Expansions een x te spelen ![]() | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 22 september 2007 @ 16:59 |
quote:valt toch wel mee, dat heeft met vernieuwing te maken, je zou toch niet verwachten dat S-E FFXIII naar de NES zou brengen ofzo, en tot nu toe zijn de 'main' parts per 3 delen op een console verschenen. | |
capital_P | zondag 23 september 2007 @ 19:32 |
FF-speler meldt zich Begonnen met VIII, vond ik geweldig. Toen deel X, ook prachtig. Toen ben ik begonnen met VII, maar door de graphics en het geluid ben ik afgehaakt. Ga wel de remake spelen. Deel XII vond ik wat minder. Het verhaal en de sfeer deden me niet zo veel en het nieuwe systeem verveelde me al snel. Ga binnenkort wel weer verder denk ik, zonde om het niet uit te spelen. | |
DJ_ | zondag 23 september 2007 @ 19:42 |
quote:lijkt wel een luxe schoenen doos ![]() | |
DJ_ | zondag 23 september 2007 @ 19:43 |
quote:en deel 9 nooit gespeeld ? , zou die maar gouw spelen dan ![]() | |
Ixnay | zondag 23 september 2007 @ 19:49 |
quote:Ik heb het ook niet over de main-reeks. Dat is logisch dat ze steeds naar een new-gen console gaan. Maar al die spinnoffs. Zoals die spellen op de Gamecube, de PSP en de DS. Final 11 is besteld btw. ![]() | |
peristilius | zondag 23 september 2007 @ 20:59 |
Heb XII ook al een hele tijd niet meer gespeeld, kan me niet echt boeien. Het is allemaal wel mooi enzo, maar vind het battlesysteem niet geweldig en de sfeer ontbreekt volledig. Ga eerst maar eens verder met KotOR II en daarna misschien maar eens aan DQ VIII of Star Ocean 3 beginnen. | |
PaRoDiUzZ | woensdag 26 september 2007 @ 01:29 |
Jeuj alleen Levathian nog en dan is mn summon lijstje in FFV compleet , ik weet wel dat ik mn bard song lijstje niet compleet meer kan krijgen jammergenoeg, maar de rest valt gelukkig nog te completeren ![]() | |
Ixnay | zondag 30 september 2007 @ 15:12 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen Dirge Of Cerberus en Lost Episode? | |
Twarres | maandag 1 oktober 2007 @ 10:08 |
quote:Het verschil is dat ik nog nooit van Lost Episode heb gehoord. ![]() | |
Cid | maandag 1 oktober 2007 @ 10:14 |
quote:Click Volgens mij is het een mobile phone game, die zich afspeeld tussen FF7 en Dirge of Cerberus in. | |
Cid | maandag 1 oktober 2007 @ 10:29 |
quote: ![]() ![]() | |
Twarres | maandag 1 oktober 2007 @ 12:06 |
quote:Oke. Thanx! Klinkt trouwens enorm kut. FF moet in FF vorm blijven, geen spin-offs o.i.d. | |
Twarres | maandag 1 oktober 2007 @ 12:07 |
quote:De grote afwezige op de TGS ![]() | |
Cid | maandag 1 oktober 2007 @ 18:33 |
Iemand The Lion War voor de PSP al in de winkel zien liggen?? | |
Ian_Nick | maandag 1 oktober 2007 @ 18:37 |
quote:Same here (Dank u wel, lieve Fok!) Gewoon beginnen, het is misschien even wennen maar prima te doen ![]() | |
Deacon_Tigra | maandag 1 oktober 2007 @ 20:02 |
kippenvel momentje net met Crysis Core. Net tegen Sephiroth gevochten, kolere wat is die kerel sterk zeg ![]() 1701 Hp per slag eraf, en ik heb maar 1940 Hp ![]() En in 2e vorm met het oldskool muziekje ![]() ![]() Nu nog even zien te verslaan ![]() | |
Twarres | dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:37 |
quote:Grrr... ![]() Ik wil ook!! Iemand een idee wanneer die in Nederland uitkomt? | |
Cid | woensdag 3 oktober 2007 @ 13:54 |
quote:Volgens mij nog nieteens officieel aangekondigd voor europa ![]() | |
Cid | donderdag 4 oktober 2007 @ 14:45 |
Ik heb wat vragen over Final Fantasy Tactics: - Kan je guests ook besturen? Ik vind het irritant dat er soms nog crystals en treasure chests op het veld blijven liggen, terwijl een guest deze uit zichzelf pakt. Of de laatste vijand dood mept zodat ik geen tijd meer heb deze dingen te pakken. - Is het de bedoeling dat je je units die je aan het begin krijgt helemaal leveled, of kan je betere units krijgen door deze te kopen o.i.d. (betere stats enzo)? | |
torn_Machina | donderdag 4 oktober 2007 @ 15:11 |
quote:Ik neem aan dat je het nu over de PSP port hebt van Final Fantasy Tactics? Het is al weer een tijdje terug dat ik het op de ps1 heb gespeeld, maar ik weet zeker dat je guests niet kan besturen. De begin units die je krijgt zijn allemaal de standaard squire class dacht ik, je hebt dus nog ruimte genoeg om te bedenken naar welke class je ze wilt lvlen. Ik kan me herinneren dat het beter was om vrouwelijke characters een mage class te maken omdat deze een standaard hogere Faith rating hebben en mannelijke characters hebben standaard meer Brave wat ze meer geschikt maakt voor physical classes. Je kunt altijd nieuwe squires kopen dacht ik, maar je krijgt genoeg storyline characters dat het niet nodig is om er extra te kopen. Volgens mij is de PSP versie hetzelfde op wat nieuwe classes na. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders moet je maar even wachten op iemand die het spel wat meer recent heeft gespeeld. ![]() | |
Cid | donderdag 4 oktober 2007 @ 15:28 |
quote:Bedankt voor de info! Maar het is dus niet mogelijk met guests in je party om alle crystallen en treasure chests te pakken? Omdat de guests de battle finished voordat je daar bij kan komen... | |
disjfa | vrijdag 5 oktober 2007 @ 01:18 |
Ik heb net FFXII gehaalt en ben nu 6 uurtjes in de game. Maar waarom zeggen ze de hele tijd dat ik beter een andere save game kan gebruiken omdat de aankomende dungeon te eng is? Ik moet toch door die dungeon. dus lekker boeiend. Maar heeft dat nog een reden? Kan er niets over vinden in faq`s. | |
Cid | vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:02 |
quote:Omdat als je dood gemept word je weer moet beginnen vanaf je laatste save point? | |
Strolie75 | vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:04 |
Het is sowieso verstandig om meerdere saves te gebruiken, voor het geval een savefile corrupt raakt. | |
Strolie75 | vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:06 |
Review van FFT: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=84694&page=1 | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:35 |
quote:De eerste dungeon dat zijn toch die sewers? , daar kun je best makkelijk in verdwalen en een toevallige hele sterke enemy tegenkomen die je gegarandeerd killed en je later voor een van die monster hunts moet killen? | |
Ixnay | zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:33 |
quote: Nee, het is een PS2 game, net als de gewone Dirge Of Cerberus. Het heet officieel: FInal Fantasy VII: Dirge Of Cerberus: Lost Episode. | |
Ian_Nick | zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:28 |
quote:Doen ze later in het spel nog een paar keer meen ik. Nou is het uiteraard sowieso handig (gewoon voor de zekerheid) om meerdere save files te gebruiken maar ze doen het voornamelijk bij locaties waar je niet makkelijk weg komt. Volgens hun dan. Of als je bijvoorbeeld nog niet sterk genoeg bent en je eigenlijk eerst nog even had moeten levelen. | |
Ixnay | zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:34 |
Stel dat je in een dungeon zit en je bent underlevelled, dan kun je er niet meer uit. Daarom moet je een reserve save file hebben buiten die dungeon. | |
AmonAmarth | zaterdag 6 oktober 2007 @ 14:49 |
Hmm dan moet je toch al erg underleveled zijn.. want het is altijd mogelijk om bij te trainen. Maar ik denk dat het vooral gaat om equipment en abilitys die je al hebt.. want dat is in FFXII wel belangrijker dan het levelen. | |
Cid | zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:17 |
quote: Bron? Want volgens mij is dat niet waar, en volgens wiki ook niet : "Dirge of Cerberus Lost Episode: Final Fantasy VII is a Japanese third person shooter role-playing game was developed and published by Square Enix. Unveiled at E³ '06, the game was released on August 18 in North America. First only available on Amp'd mobile phones, the game was eventually also made available on Verizon's V Cast network. It was also unveiled as a flagship title for NTT DoCoMo’s Foma 903i handset at the 2006 Tokyo Game Show." | |
Ixnay | zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:42 |
quote: Ok, je hebt gelijk. | |
Ixnay | zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:47 |
Ik wil een aantal spin-offs gaan proberen van FF. Heb de hele reeks uitgespeeld met uitzondering van deel 11, dat is een MMORPG en daar moet je de tijd voor hebben. Beschik alleen over een PS2 en een NDS. Die Dissidia lijkt me niks, genre spreekt mij niet aan. Dirge Of Cerberus lijkt me wel wat, alleen heeft het spel niks met FF te maken behalve het verhaal. Tactics A2 ga ik wel aanschaffen denk ik. FFIV DS weet ik nog niet, deel 4 heb ik vaak genoeg gespeeld en lang genoeg over gedaan. Ken hem ondertussen wel. Als van deel 6 een 3D remake gemaakt wordt ga ik em zeer zeker gamen. Kwa verhaal/sfeer/muziek de beste Final. | |
Twarres | dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:08 |
Ik zit nu bij FFVI op dat Floating Continent en ben +/- lvl 24. Ik heb het idee dat ik zwaar underleveled ben. Klopt dit en had ik gewoon veel meer moeten levellen of ga ik het zo wel redden? | |
chibibo | dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:10 |
quote:Het is misschien wat lastiger, maar volgens mij moet het op level 24 wel te doen zijn. | |
Deacon_Tigra | woensdag 10 oktober 2007 @ 00:06 |
Zit nu bij de Eindbaas van FFCC ![]() Beetje jammer alleen dat hij 4600 hp damage doet in 1 slag ![]() ![]() ![]() ![]() Dus ik moet eerst nog even doorgrinden voor de eindbaas De pest is, tis niet normaal "levellen" zo van , door middel van meer XP ga je een level hoger. Nee, je gaat een level hoor door het Dynamic Mind Wheel ( DMW) zeg maar de 3 slots links bovenin je scherm op 7 7 7 te laten uitkomen. En dat gaat random ![]() ![]() ![]() | |
Laniboekje | vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:17 |
Heb net Final Fantasy III op de Nintendo DS uitgespeeld. Dat werd tijd, serieus maanden overgedaan! 32 uur op de teller en level 71. Pfoe... ![]() | |
Ixnay | vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:21 |
quote:24 is volgens mij niet underlevelled. Is het je gelukt om Shadow te redden tijdens die Floating Continent missie? | |
Chocobo | zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:13 |
Hoe lang duurt FFVII CC eigenlijk? En is het zo goed als gezegd wordt? | |
Deacon_Tigra | zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:57 |
ik zit nu op 21 uur, maar was bij 17 uur al bij de eindbaas ![]() Hij is leuk als je een FF fan bent, je komt langs alle bekende plaatsen. Alles zit erin Materia, Summons , Midgar , Mako , voor de rest is het een soort Hack/Slash overgoten met een FF sausje. Je loopt makkelijk door het hele spel ( lees bossbattle's )heen , apart van Sephiroth & de Eindbaas dan ![]() En dat allemaal in het Japans, als het engels was geweest had ik mijn setup nog beter gehad, want dan wist ik wat ik deed ![]() | |
Jim.Beam | zondag 14 oktober 2007 @ 03:12 |
Remake van VIII svp, door die rottige besturing op de pc ben ik op de helft afgehaakt. | |
Ixnay | vrijdag 2 november 2007 @ 22:15 |
De Gameplay van Chrono Tigger en verhaal/stijl van Final Fantasy 6. Als je deze combinatie wat lijkt (mij iig wel) moet je eens deze trailer van Project Exile voor de NDS bekijken. De trailer is GBA kwaliteit, maar het wordt omgezet naar NDS. Het spel is gemaakt door een vrij kleine ontwikkelaar genaamd Archcraft Studio . http://www.youtube.com/watch?v=0Ulq1Z-RSuc Iemand die weet wanneer dit spel uitkomt? | |
Mejjekop | zaterdag 3 november 2007 @ 04:09 |
Begin 2008, zover ik weet, maar meer weet ik ook niet... Ik ga em zeker proberen, ben benieuwd. | |
Ixnay | zaterdag 3 november 2007 @ 11:04 |
FF XII: Revenant Wings en FF Tactics A2: The Sealed Grimoire komen ook uit in begin 2008, dus dat wordt een drukke periode. In november komt die laatste trouwens al uit in de USA, en is hij dus ook bespeelbaar voor de europese NDS. ps. http://www.ffta2.com/ | |
Twarres | donderdag 15 november 2007 @ 16:47 |
quote:Zo duurt effe voordat we reageren... ![]() Maar ja, ik heb op hem gewacht. Heb nu ook al iedereen weer bij elkaar en ben bezig met Magicite verzamelen. Cid is alleen wel dood, maar echt een gemis is dat niet vind ik. Druk bezig met iederen alle magic te laten leren, en dan gaan we Kefka's tower in. | |
Ixnay | vrijdag 16 november 2007 @ 22:58 |
Voor Kefka's Tower hoef je niet zo'n super hoog lvl te hebben. Je moet je party in 3 groepen verdelen. 1 groep hiervan hoeft maar 1 simpele baas te verslaan. Stop hier Mog in met Moogle Charm, dan krijg je geen encounters. Verdeel je sterke spelers over de andere 2 groepen. En bij Kefka is het heel handig als je de Relic "Offering" hebt. Hiermee kun je een character 4 keer laten attacken ipv 1 maal. En met 2 Offerings kun je 4 x 4 = 16 keer striken. Ze zitten alleen nogal goed verstopt. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Ixnay op 16-11-2007 23:12:17 ] | |
the_legend_killer | zaterdag 17 november 2007 @ 00:00 |
FF 6 ![]() Kefka is makkelijk ik had met Locke 9999 hp ![]() De rest allemaal leven 50+ | |
Ixnay | zaterdag 17 november 2007 @ 11:35 |
Dan is er ook niks moeilijks aan als je zo'n hoog level hebt. btw. Laatst las ik ergens dat FFTA2 niet buiten Japan wordt uitgebracht. Weet iemand hier iets van? ![]() | |
Ixnay | zaterdag 17 november 2007 @ 18:30 |
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn... ![]() | |
the_legend_killer | zondag 18 november 2007 @ 00:14 |
wat is nou de bedoeling van FF 13 en FF versus 13 ? | |
torn_Machina | zondag 18 november 2007 @ 03:32 |
quote:Aan het begin van het spel is ze nog een klein meisje, maar op een gegeven moment gaat ze naar het land waar al die summons vandaan komen. Daar is het verloop van de tijd helemaal anders dan in de normale wereld. Later in het spel komt zij dus terug als jong volwassene en het screenshot in je bericht is dus de volwassen Rydia. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door torn_Machina op 18-11-2007 03:37:57 ] | |
peristilius | zondag 18 november 2007 @ 04:24 |
quote:FF 13 wordt gewoon FF 13, FF versus 13 wordt een action adventure RPG van het team achter KH in hetzelfde universum als FF 13. Wat de verbanden tussen de twee precies zijn weet ik verder ook niet. | |
PaRoDiUzZ | zondag 18 november 2007 @ 05:25 |
quote:Dit zou dan wel de pic zijn nadat ze door Levathian opgeslokt is ![]() | |
Ixnay | zondag 18 november 2007 @ 13:32 |
4 FF's dus in de planning voor de NDS: FFXII: Revenant Wings FF Tactics Advance 2: The Sealed Grimoire FF4 DS Remake FF Chrystal Chronicles: Ring Of Fates | |
Tuvai.net | maandag 19 november 2007 @ 21:44 |
* Tuvai.net meldt zich ook maar weer eens. Ben weer opnieuw begonnen met FFXII spelen. Ik had 'm in feite al 99,9% uitgespeeld. Alleen die allerlaatste hunt, dat idiote beest met dat absurd hoge HP aantal, heb ik niet verslagen want dat duurde me véél te lang. Die eenderlaatste vond ik al langdradig genoeg terwijl die niet eens moeilijk was. Het battle system in FFXII vind ik echter wel heerlijk omdat het lekker snel gaat. Ik verheug me al op FF 13, dat spel zal ook de reden zijn dat ik naderhand de PS3 zal aanschaffen wanneer die uitkomt. ![]() ![]() | |
Strolie75 | dinsdag 20 november 2007 @ 08:17 |
FFXII...fantastische game was dat ![]() Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur ![]() | |
Tuvai.net | dinsdag 20 november 2007 @ 08:31 |
quote:FFXII voor op de DS? Jesus hey. ![]() | |
HAL9000S | dinsdag 20 november 2007 @ 08:36 |
quote:Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game ![]() Mijn vaste battle-setup is meestal: 1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage. 1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills. 1 Chemist met een geweer als wapen 1 Samurai 1 Archer. | |
Twarres | dinsdag 20 november 2007 @ 08:47 |
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai. | |
Tuvai.net | dinsdag 20 november 2007 @ 08:51 |
quote:Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig. | |
HAL9000S | dinsdag 20 november 2007 @ 08:55 |
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game. | |
Twarres | dinsdag 20 november 2007 @ 09:08 |
quote:Eensch. Gewoon de ouderwetse random encounters en turnbased knokken dmv een ATB metertje roeleert!! | |
Strolie75 | dinsdag 20 november 2007 @ 09:15 |
quote:Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is. ![]() Ik gebruik vooral: Heavy hitters 1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen. 1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer! ![]() 1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden. Magic Damage 1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed. 1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten. Afstand 1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit. 1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons ![]() Support 1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd. | |
Tuvai.net | dinsdag 20 november 2007 @ 09:26 |
quote:Dat job system is inderdaad wél leuk, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld FF5 nog steeds zo'n toppertje vind. FFX-2 had dat ook leuk gedaan voor zo'n 'nieuwere' FF, alleen jammer dat dat deel zo'n hoog barbie-gehalte had. | |
HAL9000S | dinsdag 20 november 2007 @ 09:29 |
quote:56 uur en je zit pas in chapter III ![]() ![]() quote:Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt. quote:Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FFT quote:Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden ![]() quote:Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen. Nog een andere nuttige skill is auto-potion, vooral in sommige bossfights waar 1 hit je al snel 150 hp kost. Als je er voor zorgt dat je alleen maar X-potions hebt dan krijg je er na iedere aanval weer 150 hp bij ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 20-11-2007 12:57:42 ] | |
Strolie75 | dinsdag 20 november 2007 @ 12:24 |
quote:Ik weet het, maar het is zoooooooooo verslavend! Dit spel is digitale heroïne zeg ik je. Maar ik heb me voorgenomen om nu een paar levels omlaag te gaan, en me meer te concentreren op het tactisch goed gebruiken van abilities in plaats van blind zoveel mogelijk vrij te spelen. Straks JP Boost ook maar uitzetten. quote:De Samurai valt me ook een beetje tegen. Al is shirahadori erg stoer. Maar of je nu dual wield of double hand gebruikt, de schade die je toebrengt blijft ongeveer hetzelfde. Misschien verandert het nog later in het spel, als je betere katana’s krijgt. Dragons zijn beesten hoor! En dragonheart (auto-reraise) is ook erg handig. De jump ability is inderdaad verbonden aan CT-punten. Ik gebruik hem dan ook meestal in combinatie met immobilize of als een vijand niet wegkan. Maar dan is het ook een one-hit kill. Wat ook handig is aan Dragons is dat ze met speren werken, die hebben een grotere reikwijdte. Je hoeft niet naast iemand te staan, maar kunt er een tegel tussenhouden waardoor je van Counter geen last heb. quote:Summoner heeft een paar indrukwekkende summons, en de ability half MP die erg handig. Ook achtervolgen summons de vijand over de hele map, handig als ze weglopen als ze bijna dood zijn (zoals die klote-chocobo’s). quote:Ik vind het alleen jammer dat er geen klasse na archers is. In FFTA had je nog assassins. Maar het is een goede support unit. Zeker als je hem op een hoog punt op de map neerzet. quote:Ik ga nu ook voor een Chemist/White Mage met Auto-potion (inderdaad een handige skill in combinaties met X-potions) en Half MP. | |
Pritt | dinsdag 20 november 2007 @ 12:45 |
Heeft de een het nou niet over FFT en de andere over FFTA? ![]() | |
Twarres | dinsdag 20 november 2007 @ 14:35 |
Daar lijkt het wel op. Maar eigenlijk had je het nog niet moeten opmerken. Het zou pas leuk worden op het moment dat de games afwijken van elkaar. ![]() | |
HAL9000S | dinsdag 20 november 2007 @ 14:37 |
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij. | |
Strolie75 | dinsdag 20 november 2007 @ 15:12 |
quote:Dat dacht ik ook. Enige wat ik opmerkte is dat je in FFTA (GBA) Archers kon laten doorgroeien tot Assassin's, en dat kan in FFT niet. | |
Twarres | dinsdag 20 november 2007 @ 15:19 |
Ohw.. ![]() Helaas.. voor ons.. | |
Ixnay | dinsdag 20 november 2007 @ 19:26 |
quote:Is een vervolg op FF XII van de PS2. | |
Laniboekje | donderdag 29 november 2007 @ 12:17 |
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)SPOILERIk heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden. ![]() | |
chibibo | donderdag 29 november 2007 @ 23:31 |
quote:Goed zoeken en let op de hond. SPOILER | |
Ixnay | zaterdag 1 december 2007 @ 10:03 |
quote:Volgens mij moet je al een minimaal aantal teammaten teruggevonden voordat je deze "missie" kunt doen. | |
JimmyJames | zondag 2 december 2007 @ 20:14 |
FF7 weer opgepakt. Prachtig spel, prachtig universum. Met m'n save belandde ik net buiten Wutai met kennelijk de side quest met dat irritant kind vervuld want ik had de materia leviathan. Nu moet ik toch naar de tempel of naar de archeologen? | |
Ixnay | zaterdag 15 december 2007 @ 16:14 |
Heel veel FF4DS filmpjes. http://www.ds-gamer.nl/article/8451p1.html Maar die baas in het laatste filmpje kan ik me niet meer herinneren van het orginele spel. Muziek is weinig aan veranderd, maar dat vind ik juist goed. En hier de trailers van FF13 en FFversus13 voor de PS3, voor degenen die het nog niet gezien hadden. Uitgebreide trailer Final Fantasy XIII Uitgebreide trailer Final Fantasy versus XIII [ Bericht 1% gewijzigd door Ixnay op 15-12-2007 16:22:28 ] | |
Ang3l | woensdag 19 december 2007 @ 08:19 |
Ik kom er achter dat ik FF XII te lang op "pauze" heb gezet...... probeerde het weer eens en moets gewoon weer helemaal wennen ![]() | |
Deacon_Tigra | woensdag 19 december 2007 @ 09:36 |
quote:klote stuk ![]() | |
Ang3l | woensdag 19 december 2007 @ 18:21 |
quote:Nogal. ![]() | |
Deacon_Tigra | vrijdag 21 december 2007 @ 22:39 |
ik vond het vooral vervelend, ik had zeg maar de sigil "geen magic" genomen. En ergens op de 4e verdieping begon ik toch al aardig zonder healing items te zitten ![]() Kon dus ook niet meer terug, terug weg duurde te lang, en met teveel monsters. Zag mezelf al 30 jaar op 1 verdieping rond zwerven ![]() Uiteindelijk heel de toren met 5 hi-potions over gehaald ![]() | |
AmonAmarth | vrijdag 21 december 2007 @ 22:59 |
dat was wel heel dom om geen magic te nemen, je kan geloof ik ook gewoon geen mini-map nemen, maar je hebt dan wel nog steeds je gewone map:p | |
Deacon_Tigra | vrijdag 21 december 2007 @ 23:04 |
ja wist ik veel . ik dacht, hoeveel verdiepingen kan dat torentje nou zijn ![]() | |
Marble | zaterdag 22 december 2007 @ 05:29 |
![]() | |
PaRoDiUzZ | vrijdag 28 december 2007 @ 16:48 |
en ik heb XII:Revenant Wings binnen , vanavond maar eeens gaan spelen. ![]() | |
PastoorPeter | vrijdag 28 december 2007 @ 17:15 |
quote:Hij is leuk kan ik je verzekeren! ![]() | |
PaRoDiUzZ | maandag 31 december 2007 @ 15:56 |
jeuj ik heb een PSX memcard weten te vinden die werkt , ![]() ![]() | |
Chocobo | dinsdag 1 januari 2008 @ 12:48 |
quote:Voor het eerst ![]() ![]() ![]() | |
Strolie75 | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:14 |
quote:FFVII, tijdloos. Nog steeds de beste RPG ooit, ![]() ![]() Zou hem ook zo weer kunnen spelen! Maar ik wacht op de/een remake. Alhoewel. Je kunt hem nu toch via remote play op de PSP spelen? | |
Strolie75 | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:31 |
Op NeoGAF zijn een aantal mensen bezig met een playthrough van FFVII. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=220806 Screenshots ![]() Herinneringen ![]() | |
Pritt | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:47 |
quote:Eerste kippenvelmomentje van2008. ![]() | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 1 januari 2008 @ 14:48 |
quote:nooit een PSX gehad en de pc die ik op dat moment had kon het niet aan , dus ja, mn eerste keer. | |
Pritt | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:29 |
Het enige jammere is dat je jezelf niet gaat verbazen over de pracht en praal die wel niet in een game kan zitten. Destijds begon ik spontaan te kwijlen als er weer een FMV langskwam, alhoewel die nu nog steeds mooi zijn. | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 1 januari 2008 @ 15:45 |
Ach ik speel de 2d FF's ook nog steeds met plezier netzo als andere 8 /16/32 bit rpgs, mssn dat mn mond er niet van openvalt, maar ik kan het zeker wel waarderen. ![]() | |
Chocobo | dinsdag 1 januari 2008 @ 20:10 |
quote:Dan ga je zo Godsgruwelijk genieten ![]() ![]() ![]() | |
Deacon_Tigra | dinsdag 1 januari 2008 @ 21:56 |
ben opnieuw begonnen met de remake van 1 op de psp speelt toch wel heerlijk hoor ![]() Net mijn eerste Crystal gehaald ![]() | |
Chocobo | woensdag 2 januari 2008 @ 18:17 |
quote:Final Fantasy Tactics ![]() ![]() | |
Ang3l | donderdag 3 januari 2008 @ 22:49 |
![]() Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot ![]() | |
DaggerNL | donderdag 3 januari 2008 @ 23:48 |
quote:Het beeld ziet er gewoon goed uit bij jou??, want bij mij nl niet, veel zwarte vlekken e.d. | |
Ang3l | vrijdag 4 januari 2008 @ 06:52 |
Ja hoor, kan 't gewoon spelen op de PC | |
Counterattack | vrijdag 4 januari 2008 @ 08:04 |
quote:Deze speel ik nu op de PSP. Net zoals FF7 een dijk van een game ![]() | |
Tuvai.net | vrijdag 4 januari 2008 @ 08:41 |
quote:Een prachtgame was dat, vreemd dat zo veel mensen en andere Final Fantasy spelers er zo'n hekel aan hadden. FF8 heb ik tig keren volledig uitgespeeld. ![]() | |
Chocobo | vrijdag 4 januari 2008 @ 10:04 |
FFVIII heerst ![]() | |
DaggerNL | vrijdag 4 januari 2008 @ 14:28 |
quote:Ik heb het alweer gefixed met een FF8 launcher patch. Alles ziet er weer goed uit. ![]() | |
Ang3l | vrijdag 4 januari 2008 @ 17:51 |
quote:ja ik kwam er achter dat ik 'm nooit uitgespeeld heb ![]() | |
Chocobo | zaterdag 5 januari 2008 @ 10:01 |
quote: ![]() Nou,... beter laat dan nooit,... zelf heb ik in de PSX tijd alle FF games altijd direct Japans gehaald. Kon niet wachten! Heb denk ik elke FF game Japans, US en PAL gespeeld! | |
Notorious_Roy | zaterdag 5 januari 2008 @ 10:40 |
quote:Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrol ![]() | |
Strolie75 | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:06 |
quote:FFVIII heeft me nooit kunnen pakken, FFIX trouwens ook niet. FFVII en FFX blijven mijn favorieten. Met FFXII op een goede derde plaats ![]() | |
Chocobo | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:36 |
quote:Ieder zijn mening,..... vind alle delen heersen ![]() | |
Counterattack | zaterdag 5 januari 2008 @ 17:24 |
quote:Squall een Goth ![]() | |
Fiskus | zaterdag 5 januari 2008 @ 18:33 |
quote:wat een wereldvreemd nerdje ben je dan ![]() | |
JimmyJames | zaterdag 5 januari 2008 @ 19:28 |
quote:Mooi topic! ff lezen. Ben zelf ook weer bezig. Enemy skills ![]() SPOILER | |
Ixnay | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:07 |
FF8 vind ik een van de mindere, samen met FF3. Wat mankeert aan FF8: - Vooral dat draw-systeem, echt lame als je uren lang kunt drawen om magic t ekrijgen. - Junction systeem, dat je skills afhangen van een summon die je moet equippen. - Te high-tech, FF hoort meer medieval te zijn. - Saai verhaal, de omgevingen waar je je in bevindt zijn eentonig en ook niet "fantasy" - De eindbaas is veel te moeilijk in vergelijking met de rest van de game. Ik heb hier echt voor moeten levellen op het einde van het spel. enige keer in mijn FF-loopbaan dat ik dat echt nodig had. En dat terwijl ik de rest van het spel moeiteloos heb doorlopen, waarschijnlijk omdat alle enemies met je mee levellen. Maar de game heeft ook sterke kanten, de characters zijn goed bedacht. Squall en Rinoa hoofdzakelijk. En Squall is geen goth! | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:37 |
quote:Aangezien ik daar ook mee bezig ben , rydia word fus op een gegeven moment opgeslokt door levathian en beland in een demensie waar de tijd een stuk sneller gaat dan in de dimensie waarin het verhaal zich afspeelt, op het moment dat ze terug in je party komt is ze 9-10 jaar ouder en kan ze summons ipv white magic. | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 5 januari 2008 @ 21:39 |
quote:in FFV is neo-exdeath anders ook een moeilijke met die petrification move , gelukkig dat je hem in de gba versie niet perse hoeft te bevechten. ![]() | |
Counterattack | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:06 |
quote:Nou en, problemen mee? ![]() | |
Strolie75 | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:25 |
pfft ![]() ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:44 |
quote:Would you kindly ![]() | |
JimmyJames | zondag 6 januari 2008 @ 10:48 |
Ik voel me trouwens wel schuldig dat ik niet verder ben gegaan in FFXII. Ik was nabij een moeras geloof ik op iets van 15 uur spelen. | |
Laniboekje | dinsdag 8 januari 2008 @ 21:23 |
quote:En nog kan ik het niet vinden. Heb echt alles in het plaatsje al gehad. Tevens op beide honden gefocused maar niets... Ik heb ook al alle andere characters dus daar kan ik het niet aan liggen. Wat irritant dit. ![]() | |
Laniboekje | dinsdag 8 januari 2008 @ 21:27 |
Never mind, gevonden. | |
Laniboekje | woensdag 9 januari 2008 @ 12:18 |
Heeft er iemand trouwens een goede setup van equipment voor Kefka's Tower in Final Fantasy VI? Je moet dan opsplitsen in drie teams en ik ben benieuwd hoe jullie die teams samengesteld hebben en wat voor equipment jullie gebruikt hebben. Natuurlijk alleen voor die mensen die dan ook daadwerkelijk zover gekomen zijn en het gespeeld hebben.![]() | |
JimmyJames | woensdag 9 januari 2008 @ 14:12 |
FF6 nooit gespeeld shame on me. Als ik ooit weer een DS koop, is de GBA versie al uber super de zeldzaam min 100e of valt dat nog wel mee? | |
Laniboekje | woensdag 9 januari 2008 @ 16:07 |
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Echter, ik zie FFV meer in de winkels liggen dan FFVI. | |
Twarres | woensdag 9 januari 2008 @ 20:22 |
Afgelopen weekend eindelijk deel 7 helemaal uitgespeeld (ja ik weet het "shame on me"), maar om heel eerlijk te zijn vond ik hem behoorlijk tegenvallen. ![]() Iemand anders hierzo met te hoge verwachtingen?? | |
Ixnay | woensdag 9 januari 2008 @ 20:27 |
In Kefka's tower moet je in ieder team iemand hebben met hoge HP. Iemand moet kunnen healen, iemand moet damagen. Stop de Mog in een team met de Moogle charm, 1 van de 3 routes heeft extreem zware enemies, daar moet je je Mog dus in zetten. Het is trouwens geen probleem als je een aantal chars in je team hebt die zwaar underlevelled zijn. Verder heeft 1 van de 3 routes maar 1 baas die ook nog eens vrij makkelijk is ivm de andere. Dus hier kun je je minder sterke chars in gooien. En zoals ik al eens eerder zei, Offerings als relic zijn heel handig als je physical strikers erbij hebt. Deze kun je tussen je teams gewoon switchen. Ultima werkt goed bij Kefka. Haste/shell/protect kan je veel helpen. Maar dat geldt voor elke baas in FF. | |
Ixnay | woensdag 9 januari 2008 @ 20:32 |
quote:Ik vind het nog steeds 1 van de betere games. | |
Ang3l | vrijdag 11 januari 2008 @ 20:31 |
Na die sigils en de esper Hasmal waar ik eerst niet voorbij kwam ging het ineens heeeel snel en heb ik net FF XII uitgespeeld ![]() | |
Chocobo | zaterdag 12 januari 2008 @ 10:54 |
quote:Vraag is,... 'wat' viel er tegen dan? In mijn optiek is het de beste Final Fantasy game! | |
Ixnay | zaterdag 12 januari 2008 @ 11:26 |
Ik heb geen favoriet, maar 6, 7, 9 en 10 steken boven de rest uit. | |
Ang3l | zondag 13 januari 2008 @ 20:05 |
Zo, XII uit, op naar de volgende:![]() En dan X-2 nog en VII (maar dan eerst een mem.card voor de PS1) | |
Deacon_Tigra | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:35 |
FF 1 remake op de psp is echt heerlijk Net de Water Kraken verslagen en dus mijn 3e kristal binnen ![]() Tevens zgan FF12 op de kop getikt voor 15 euro ![]() Heb hem al wel uitgespeeld, heb de NTSC collectors edition. Maar ga hem nog een keer PAL spelen met Guide ![]() | |
Chocobo | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:51 |
Heb wel zitten kijken naar die PSP versies maar het ziet me er te FFIII (SNES)-achtig uit,... die stijl heb ik nu wel gehad. Kan het helaas, hoe slecht ook van me, niet meer opbrengen ![]() | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:58 |
maar dan is hettoch FFVI choco ![]() ben nog niet al te ver met FFVII , ik wil eerst FFV uitspelen op de normale manier. | |
Chocobo | woensdag 16 januari 2008 @ 00:09 |
quote:III voor de SNES. Dat is inderdaad FFVI in Playstation termen ![]() | |
Counterattack | woensdag 16 januari 2008 @ 13:08 |
Na 36 uur FF8 op de PSP is het me ondanks de vastlopers toch gelukt om op disk 4 te komen ![]() Ultimecia eat your heart out ![]() | |
Ixnay | woensdag 16 januari 2008 @ 13:12 |
Zorg maar alvast dat je op een leveltje of 70 zit. | |
Pritt | woensdag 16 januari 2008 @ 13:19 |
quote:Ziet het er een beetje goed uit op zo'n klein beeldje? ![]() | |
Chocobo | woensdag 16 januari 2008 @ 15:56 |
quote:Resolutie is wat beter dan dit op een TV spelen. Het enige mindere is de 4:3 aspect op je PSP. Hopelijk komt daar een update voor. | |
torn_Machina | woensdag 16 januari 2008 @ 16:57 |
quote:Eigenlijk ben je in FF 8 meer in het nadeel als je party een hoog lvl heeft. Dit is als je puur naar de base stats kijkt van je party en die van de monsters. Monsters krijgen hogere stat ups als ze lvlen dan jouw party. Het is dus handiger om zo laag mogelijk te blijven. Het junctionen maakt dit natuurlijk een beetje overbodig. ![]() Ik ga binnenkort eens kijken of het leuk is om met een laag lvl het spel uit te spelen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door torn_Machina op 16-01-2008 17:31:00 ] | |
Ixnay | woensdag 16 januari 2008 @ 17:55 |
quote:Ik heb het geprobeerd, alles gaat makkelijk tot en met Griever (Ultimecia's summon) die heeft een aanval "Shockwave Pulsar", waarvoor je een bepaald aantal HP voor nodig hebt om die te overleven. Ook al heb je regen, shell en protect. Moeilijkste final boss in een FF spel. | |
Counterattack | woensdag 16 januari 2008 @ 18:09 |
quote:Als je in het PSP menu (home knop) bij instellingen en dan schermmodus kijkt kun je ook zoomen kiezen. Dan speel je gewoon met volledig beeld. quote:Ik zit nu op level 39 met squall ![]() Met idd in het achterhoofd dat vijanden meelevellen,. Maar het zou kunnen dat je gelijk heb met die eindbaas waar je wel die HP nodig heb. Ik heb FF8 namelijk al 3x gespeelt maar het is me tot nu toe geen 1x gelukt de eindbaas te verslaan ![]() | |
Deacon_Tigra | woensdag 16 januari 2008 @ 20:30 |
Waarom kan ik niet omhoog warpen naar het Sky Fortress in de Mirage Tower ![]() Als ik op het plateau ga staan gebeurd er niks ![]() Mis ik nog wat ofzo ![]() | |
Ixnay | woensdag 16 januari 2008 @ 20:46 |
quote:Mogelijk heb je de "cube" nog niet, deze krijg je in de waterval. | |
Deacon_Tigra | woensdag 16 januari 2008 @ 21:15 |
quote:whoops ![]() ![]() | |
Deacon_Tigra | donderdag 17 januari 2008 @ 21:37 |
Eindelijk de trials gehaald, ga ik vlak voor de eindbaas dood ![]() Heel de Mirage Tower opnieuw doen ![]() | |
Ixnay | donderdag 17 januari 2008 @ 21:39 |
Quicksaves zijn handig in die tower. Ik weet niet of dat kan op de PSP versie. | |
Deacon_Tigra | donderdag 17 januari 2008 @ 23:01 |
kan helemaal niet saven in de Tower ![]() ![]() ![]() | |
Twarres | vrijdag 18 januari 2008 @ 07:39 |
quote:Alles.. Ik had een verhaal verwacht waardoor ik weggeblazen zou worden en echt een binding met de personages zou krijgen, maar dat bleef uit. Wat dat betreft is FFVI toch een stuk beter uitgewerkt.. | |
Ixnay | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:24 |
Komt FFTA2 nog naar Europa? Ik zie nog steeds nergens een Europese relasedatum staan, terwijl hij sinds oktober al in Japan uit is. | |
xienix84 | vrijdag 18 januari 2008 @ 15:15 |
Ik heb zojuist eens Voices of de lifestream gedownload (legaal, kan je gewoon van hun eigen site downloaden). Veel nrs vind ik ineens een beetje op FFXII muziek lijken... het is apart, sommige remixen zijn wel goed, andere vind ik minder, krijg ik minder het ffVII gevoel van. | |
Schimpie | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:00 |
Kut ik kom maar niet verder bij The War of the Lions. Aan het einde van act 2 wanneer je 2 keer in de val wordt gelokt door SPOILERVoor de 1e keer heb ik al 1 van mijn Black Mages moeten opofferen om uberhaupt het gevecht te kunnen winnen. Kom je meteen daarna bij het kasteel in een nog onmogelijkere situatie terecht. ![]() Is er een geheim om het langer dan 3 beurten uit te houden ofzo? ![]() |