Goeie vraag. Geen idee.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:14 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:14 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:08 schreef peristilius het volgende:
[..]Dat kan ook natuurlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
Daar begin je hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:04 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb eindelijk final fantasy VII weer in huis!! Op naar Midgar
Jaquote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:13 schreef Twarres het volgende:
Is het nou zo in FFVIII dat de monsters gewoon met je mee levellen als je gaat grinden?
Dat dacht ik ook dat ik wel even door de game kan wandelen.quote:Ik kan me namelijk herinneren dat ik dat ooit ergens gelezen heb, dus in principe zou ik dus gewoon zo door de game kunnen wandelen?
Ook stom.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 09:22 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat dacht ik ook dat ik wel even door de game kan wandelen.
Totdat je bij Ultimecia bent dan heb je gewoon een bepaald aantal HP nodig. Want zij heeft een attack waarmee ze je hele team 5000+ damaget.
Ik moest zorgen dat ik ieder moment Shell had met full HP anders overleefde ik die attacks niet.
Ze zeggen wel allemaal dat Ultimecia mee levelt, maar zonder dat HP red je het niet.
Als je op een laag level aankomt met 3000 HP haal je het nooit ook niet met Shell.
Ik ben iig probleemloos door het spel gekomen maar heb op het einde lang moeten levellen voor Ultimecia.
maar berserk is dan ook een status effect in FFV , je kan het leren met een class, of moon flute (blue magic) casten.quote:Op maandag 11 juni 2007 19:31 schreef Ixnay het volgende:
Niet altijd.
Je kunt een Monk gewoon laten "berserken".
als het vergelijkbaar is met de andere remakes die se al op de gba heeft uitgebracht zal 6 ook wel iets op gempimpde graphs, 2 bonus dungeons en een a 2 additional characters/classes/espers hebben , en daarnaast een bestiary en een menu waar je de soundtrack kan luisteren.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 11:42 schreef Pritt het volgende:
Wat is er precies anders aan de FFVI die binnekort wordt uitgebracht?
Ik ben er gisteravond mee begonnenquote:
wat is er dan anders aan dan de japanse ?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef chibibo het volgende:
[..]
Is deze ook gecensureerd, net als de Amerikaanse FF3 op de SNES?
quote:Op zondag 1 juli 2007 19:32 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
wat is er dan anders aan dan de japanse ?
Nintendo had er al moeite mee dat er tienerzwangerschap (Duane + Katarin uit Mobliz) in voorkwam.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef chibibo het volgende:
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen.
Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd.
Ik heb FF6 op de psonequote:Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef chibibo het volgende:
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen.
Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd.
blitz selecteren , dan meteen de combo uitvoeren (eerste en makkelijkste is left-right-left) en dan de a in drukken , de moves werken btw tegenover gesteld bij een back-attack.quote:
Het stelt niks voor, hoor, maar als ik me goed herinner gaat het als volgt:quote:Op maandag 2 juli 2007 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
maar pornomagazine van cyan ?
hoe krijg je die scene ? mits hij erin zit dan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IV, V en Vooral VI zijn de moeite waard ookal zijn ze vrij duur, I en II staan op een cart, maar die zijn qua gameplay en verhaal een stuk beperkter.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Naja, opnieuw beginnen. Dat kan altijd, maar je krijgt niets extras, en je kan niet verder de wereld verkennen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:12 schreef wc-eend het volgende:
Kan je na uitspelen van deel 12, doorspelen?
niks extra'squote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:16 schreef xienix84 het volgende:
[..]
Naja, opnieuw beginnen. Dat kan altijd, maar je krijgt niets extras, en je kan niet verder de wereld verkennen.
Je kan beter deel 6 spelen dan deel 12quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Begin maar met deel 7, dan ben je meteen benieuwd naar de andere delen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Met een beetje geluk valt deze nog te vinden bij de Lokale FRS, die hebben iig beide versies verkocht. Anders ff een wat specialistischere gamehop bezoeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:40 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil opnieuw beginnen met XII maar dan met guide.
Weet iemand waar je die witte FFXII guide van Square nog kunt krijgen?
Doen!! FFX is echt een goed deel, vooral het battlesysteem vond ik heel overzichtelijk en het verhaal ook erg meeslepend.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:01 schreef IbeBen het volgende:
Hoi! Ik heb al een tijdje final fantasy X liggen op de plank hier...Nog geen minuut van gespeeld! Terwijl ik wel 7-8-9 van voor tot achter heb uitgespeeld![]()
Maar heb nu vakantie, dus wellicht toch maar aan X beginnen. Ik weet nu eenmaal, dat als ik aan een dergelijk spel begin, mn sociale leven wel gedag kan zeggen![]()
Ik zat geloof ik ergens in de 100 uur met FF7quote:Op maandag 9 juli 2007 23:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:
122 uur gespeeld FFXII
103 uur gespeeld FF X
71 uur gespeeld FF 7
30 min gespeeld FF 8moet er nog steeds eens goed voor gaan zitten
Deel 7 had wel 1 van de beste verhaallijnen van heel de serie.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:42 schreef Ixnay het volgende:
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid.
En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak.
FF IXquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:28 schreef BMH het volgende:
Deze week opnieuw begonnen aan FF IX. De sfeer is meteen al beter dan alle andere FF's. En dit keer kan ik WEL saven
je kan het wapen idd niet meer krijgen nu , aantal kisten in Rabanastre en op dat strand verderopquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef Laniboekje het volgende:
Nu zit ik zo een vijf uur in FF XII en ik las al eerder iets over een of ander Zodiac wapen en dat je daarvoor bepaalde chests niet mocht openen. Dit heb ik dus wel gedaan en dus kan ik dat Zodiac wapen later in het spel niet meer krijgen. Is dat heel erg of kun je ook gewoon zonder dat wapen verder in het spel?
Goed punt! Ben nog niet begonnen maar wat moet ik kiezen? Dat automatische grid of degene waar je zelf mag kiezen? Het is mij niet echt duidelijk hoe dat grid werkt, want het boekje biedt ook niet echt uitkomst ofzo.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:42 schreef Ixnay het volgende:
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid.
En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak.
Thanksquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:31 schreef Ixnay het volgende:
De Sphere Grid is een groot bord met daarop nodes.
Al je characters lopen over dat bord en kunnen nodes activeren. Deze nodes hebben eigenschappen als "Max. HP + 300" of "Strength + 2" of "Learn Haste" "Learn Fire"
Deze termen komen je vast bekend voor van vorige Final Fantasy's.
Door nodes te activeren kun je levellen. Om een stap te zetten op dat bord moet je een sphere level hebben, deze krijg je door random battles, net als bij de Final Fantasy's die jij gespeeld hebt.
Een "zone" op de Sphere grid richt zich voornamelijk op White Magic, hier zitten dus de spells "Cure" "Esuna" etc. ditzelfde heb je ook voor Black Magic, "Fire" "Blizz" "Flare" "Bio" Hier zitten ook veel nodes met "MP + 30" oid, want mages hebben dat nodig. Warriors hebben weer veel "Strength" en "HP"
Als je dus een white mage wil maken van een bepaald character, moet je deze dus sturen naar het gebied met de white magic spells.
Als je de beginners grid kiest wordt je de weg wat makkelijker gewezen, zodat je maar 1 kant op kan lopen dat je vanzelf een black mage (Lulu) een white mage (Yuna) een Time Mage/Warrior (Tidus) een Thief (Rikku), Wakka is heel goed met status ailments enzo. En zo heeft iedereen in FFX een specialiteit.
Als je voor de gevorderde grid kiest, moet je weten welke abilities jij belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld 3 Fighters in je team hebben, kun je deze characters op de sphere grid "opleiden" tot fighters.
Terwijl je bij de veilige beginners grid deze keuze niet hebt, of iig minder vrijheid hebt, omdat het spel voor jou bepaalt welke richting je op moet op dat bord, maar waardoor je niet halverwege het spel vast komt te zitten omdat je te weinig HP hebt, of een te zwakke black mage.
De beginners grid heeft btw wel meer nodes, waardoor je uiteindelijk je maximum stats hoger kunt krijgen bij de beginners grid.
Ik denk dat het wel moet lukken, maar met de beginners grid is het spel net zo goed te spelen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:49 schreef IbeBen het volgende:
[..]
ThanksDuidelijk verhaal! Gevorderde grid moet dus wel te doen zijn, vooral als FFX niet je eerste FF game is. In je laatste zin moet de eerste 'beginners' gevorderden zijn lijkt me?
Rond de 11-13 volgens mij, maar die lizards zijn ook gewoon te sterk, hard rennen is de truc.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:03 schreef Laniboekje het volgende:
Bij FFXII ben ik net uit de Lhusu Mines ontsnapt (achtervolgd door die Lizards). Mijn party is nu op level 10, heb stiekem toch het idee dat ik een beetje aan de lage kant zit met mijn levels aangezien de Lizards bijna al mijn characters KO kregen. Het levelen schiet itt andere FF-games echt niet op. Waar zaten jullie ongeveer met jullie levels net na de Lhusu Mines?
Oke, dan ga ik even terug die mines in om toch nog wat te levelen met behulp van die skeletten.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:06 schreef peristilius het volgende:
[..]
Rond de 11-13 volgens mij, maar die lizards zijn ook gewoon te sterk, hard rennen is de truc.
Thanks. Zal dit in mijn achterhoofd houden. Moet nog een beetje puzzelen met die Gambits om te kijken wat nu het meest ideale is. Vind het nog best een uitdagend spel op een tactische manier.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:52 schreef torn_Machina het volgende:
Maak je om je lvl maar niet druk, FF 12 wordt nergens erg moeilijk als je alleen de storyline volgt.
Ik ging de laatste echte dungeon in met een party van iets boven de lvl 30 en was rond de 38 toen ik bij de Final Boss kwam.
Een goede Gambit setup is dan wel van belang, maar dat is juist leuk om zelf te bedenken welke Gambit combinatie goed werkt voor bepaalde dungeons.
Deel X zou ik weer opnieuw spelen, XII niet. Maar ik vond het nieuwe battle systeem ook gewoon ronduit ruk uitgewerkt en een heleboel ergernis oproepen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:37 schreef H4ze het volgende:
***bump***
Ik heb vroeger waanzinnig veel FF gespeeld: VII, VIII en IX. Allemaal tof, hoewel deel IX echt schandalig makkelijk was(verhaal was wel oke). Hierna ben ik een paar jaar 'uit de running' geweest was gamen betreft.
Maar ik heb sinds kort een PS2 en m'n handen jeuken om weer aan een FF te beginnenIk kan alleen niet kiezen tussen X of XII. Ik neig naar XII though, omdat ik wel benieuwd ben naar het nieuwe battle systeem. Welk verhaal vonden jullie meeslepender trouwens?
tevens tvp![]()
Ik vond het battlesysteem juist heerlijk spelen en vernieuwend. Maar het verhaal dan weer slecht, veel backtracking en weinig inhoud.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:46 schreef Twarres het volgende:
[..]
Deel X zou ik weer opnieuw spelen, XII niet. Maar ik vond het nieuwe battle systeem ook gewoon ronduit ruk uitgewerkt en een heleboel ergernis oproepen.
je weet dat XI een online game is hequote:Op zondag 19 augustus 2007 17:28 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb toch maar eens de laatste Final Fantasy uitgespeeld die ik nog moest, namelijk deel 3.
Op de NES emulator was ik halverwege gestopt omdat het gewoon te slecht was. Op de DS heb ik em wel all the way uitgespeeld. Maar het blijft wel veruit te slechtste FF en ik begrijp ook waarom ze hem nooit eerder in het Westen hebben uitgebracht.
Nu dus deel I t/m X uitgespeeld X-2 en XII. Verdeeld over 10 jaar, ik heb dus wel een leven.
Deel XI staat nog in de planning, ben ik nog nooit aan begonnen.
ach bij de nes versie heb je gewoon het probleem dat je met een fanbased vertaling te maken hebt , en niet met een officiele, persoonlijk vind ik deel 2 nog slechter dan deel 3 maar smaken veschillen wederomquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:28 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb toch maar eens de laatste Final Fantasy uitgespeeld die ik nog moest, namelijk deel 3.
Op de NES emulator was ik halverwege gestopt omdat het gewoon te slecht was. Op de DS heb ik em wel all the way uitgespeeld. Maar het blijft wel veruit te slechtste FF en ik begrijp ook waarom ze hem nooit eerder in het Westen hebben uitgebracht.
Nu dus deel I t/m X uitgespeeld X-2 en XII. Verdeeld over 10 jaar, ik heb dus wel een leven.
Deel XI staat nog in de planning, ben ik nog nooit aan begonnen.
Ja, FFVI moet ik ook nog steeds verder uitspelen. Ik laat echt te veel liggen de laatste tijd en koop er alleen maar nieuwe games bij.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:48 schreef Twarres het volgende:
*schop*
Gisteravond eindelijk FF5 op de GBA uitgespeeld... Op naar deeltje 6!!![]()
![]()
Je hoeft je niet perse te specialiseren, maar het is beter van wel, je kunt genoeg ability points verzamelen om aan het eind van de game 3-4 classes gemaxed te hebben en bepaalde classes (monk of ninja bijvoorbeeld) zijn beter om met magic te combineren dan twee magic classes, in het begin heb ik al mijn chars bijvoorbeeld monk tm level 3 getrained zodat ze allevier brawl kennen, als je brawl als ability gebruikt dan doe je net zoveel unarmed damage als een monk waardoor je je daarna gewoon op een magic class kan focussen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om in het begin wapens te kopen (wat weer mooi meegenomen is aangezien je dat geld beter aan magic kan besteden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:36 schreef Mejjekop het volgende:
Even tussendoor, zijn er hier ook anderen die moeite hebben met FFV? Is het de bedoeling dat ik mensen maar laat specialiseren? Of zal ik ze all-round houden? Ik gebruik bv een black mage met LV 2 white magic, en ben van plan dit zo vol te houden, maar ben bang om er achter te komen dat dat op langere termijn niet werkt... Heb IV t/m X uitgespeeld, maar bij V blijf ik toch steeds haken omdat het job-systeem me niet ligt.
Zorg dat je 1 character vanaf het begin Monk laat zijn. Deze wordt fysiek heel sterk op een bepaald lvl. Bij het begin denk je misschien dat je er niks aan hebt, maar vanaf een bepaald lvl groeit hij heel snel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:36 schreef Mejjekop het volgende:
Even tussendoor, zijn er hier ook anderen die moeite hebben met FFV? Is het de bedoeling dat ik mensen maar laat specialiseren? Of zal ik ze all-round houden? Ik gebruik bv een black mage met LV 2 white magic, en ben van plan dit zo vol te houden, maar ben bang om er achter te komen dat dat op langere termijn niet werkt... Heb IV t/m X uitgespeeld, maar bij V blijf ik toch steeds haken omdat het job-systeem me niet ligt.
Dat kan ook. Zo heb je 4 fighters, en de brawl ability heb je vrij snel.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Je hoeft je niet perse te specialiseren, maar het is beter van wel, je kunt genoeg ability points verzamelen om aan het eind van de game 3-4 classes gemaxed te hebben en bepaalde classes (monk of ninja bijvoorbeeld) zijn beter om met magic te combineren dan twee magic classes, in het begin heb ik al mijn chars bijvoorbeeld monk tm level 3 getrained zodat ze allevier brawl kennen, als je brawl als ability gebruikt dan doe je net zoveel unarmed damage als een monk waardoor je je daarna gewoon op een magic class kan focussen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om in het begin wapens te kopen (wat weer mooi meegenomen is aangezien je dat geld beter aan magic kan besteden.
Blue mage met White wind vind ik nog steeds effectiever dan een white mage , zeker als je er nog moves als Aqua Breath , Missile, Flamethrower, de Aero spells en Flare l2 erbij hebt. White Wind is naar mijn mening de beste healing spell in de game (het aantal HP dat je character bezit word automatisch op je hele party gecured), natuurlijk is een white mage wel handig voor Blink, Shell of Holy, maar voor status effects gebruik ik vaker items.quote:Op zondag 16 september 2007 01:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een white mage is onmisbaar in elke FF. Altijd in je team hebben. Je kunt niet de rest van het spell met lvl 2 white magic blijven spelen. Bij zware bossfights zijn deze spells niet effectief genoeg om te healen.
Het lijkt wel een schoenendoosquote:Op zondag 16 september 2007 09:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
wat komt er deze week bij mij binnen![]()
[afbeelding]
maar dan wel voor een paar hele mooie schoenenquote:
Ik gebruik nooit blue mages omdat ik niet steeds bij iedere enemie ga kijken of er moves te leren zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 08:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vind blue mages fijn , alleen moet je echt veel tijd besteden aan het vinden van de goede moves , aantal moves kosten ook teveel mp voor het effect maar midgame zijn er een stuk of 4 bosses die met death lvl 5 in een beurt te verslaan zijn.
Dat zijn de 2 pluspunten aan Monks, je hoeft geen geld te besteden aan wapens en je bent toch sterker dan de meeste classes met wapens.quote:Dat 4 monks is wel gewoon handig zodat je andere mage classes kan trainen , voor het derde crystal krijg je toch geen goede fysieke classes erbij, en ookal werkt het niet echt goed op bosses , is die barehanded ability een hele handige manier om te grinden zonder dt je je zuurverdiende goud aan wapens moet besteden die in veel gevallen ook nog behoorlijk duur zijn.
Nooit echt over nagedacht. Ik gebruikte altijd bij bosses 2 fysieke classes en 2 mages.quote:Bosses leveren in bijna alle gevallen ook alleen maar ABP op en geen EXP , en ook niet eens zoveel ABP, dus kan je voor het gevecht met een boss terugschakelen naar traveler , met 2 abilitys, waarbij alle geleerde skills die geen ! ervoor hebben staan meegenomen worden.
Maar kun je dan ook negatieve stats removen als poison, blind curse, etc? En Holy, Shell, Reflect casten.quote:Op zondag 16 september 2007 09:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Blue mage met White wind vind ik nog steeds effectiever dan een white mage , zeker als je er nog moves als Aqua Breath , Missile, Flamethrower, de Aero spells en Flare l2 erbij hebt. White Wind is naar mijn mening de beste healing spell in de game (het aantal HP dat je character bezit word automatisch op je hele party gecured), natuurlijk is een white mage wel handig voor Blink, Shell of Holy, maar voor status effects gebruik ik vaker items.
Nope, maar je hebt wel een spell die alhoewel deze veel mp kost zowel shell als protect als levitate op je hele party cast.quote:Op zondag 16 september 2007 12:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar kun je dan ook negatieve stats removen als poison, blind curse, etc? En Holy, Shell, Reflect casten.
Arise heb je bij de latere bosses ook wel nodig, als je niet zoveel gelevelled hebt.
quote:Mighty Guard
=============
MP - 72
Desc - Casts Protect, Shell, and Levitate on all allies
Toch is het een leuke taktiek hoor, zowel barehanded als dual-wield kan je zodra je ze geleerd heb als traveler gebruiken , als je daarnaast ook nog monk en white/black magic gemastered heb krijg je ook nog +30 % HP en + 30% MP , dat maakt het vechten tegen bosses echt een stuk minder moeilijkquote:Op zondag 16 september 2007 12:42 schreef Ixnay het volgende:
Nooit echt over nagedacht. Ik gebruikte altijd bij bosses 2 fysieke classes en 2 mages.
je weet dat die ring om mijn duim zit hequote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Strolie75 het volgende:
Het meest opzienbarende aan die foto's vind ik eigenlijk de trouwring.
Doe dat dan!quote:Op donderdag 20 september 2007 23:19 schreef Zidane007nl het volgende:
Ik moet nog steeds Final Fantasy VI uitspelen. Kan zo Kefka's Tower in.
valt toch wel mee, dat heeft met vernieuwing te maken, je zou toch niet verwachten dat S-E FFXIII naar de NES zou brengen ofzo, en tot nu toe zijn de 'main' parts per 3 delen op een console verschenen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou ook wel met Crisis Core willen beginnen, maar heb geen PSP.
Vind het een beetje lame van Square dat ze alle Final's op verschillende consoles uitbrengen, zodat je als Final fan bijna alle consoles in huis moet hebben.
lijkt wel een luxe schoenen doosquote:Op woensdag 19 september 2007 17:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kuch Kuch![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Binnenkort een review hiervan![]()
Maar nu eerst![]()
![]()
![]()
en deel 9 nooit gespeeld ? , zou die maar gouw spelen danquote:Op zondag 23 september 2007 19:32 schreef capital_P het volgende:
FF-speler meldt zich
Begonnen met VIII, vond ik geweldig.
Toen deel X, ook prachtig.
Toen ben ik begonnen met VII, maar door de graphics en het geluid ben ik afgehaakt. Ga wel de remake spelen.
Deel XII vond ik wat minder. Het verhaal en de sfeer deden me niet zo veel en het nieuwe systeem verveelde me al snel.
Ga binnenkort wel weer verder denk ik, zonde om het niet uit te spelen.
Ik heb het ook niet over de main-reeks. Dat is logisch dat ze steeds naar een new-gen console gaan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
valt toch wel mee, dat heeft met vernieuwing te maken, je zou toch niet verwachten dat S-E FFXIII naar de NES zou brengen ofzo, en tot nu toe zijn de 'main' parts per 3 delen op een console verschenen.
Het verschil is dat ik nog nooit van Lost Episode heb gehoord.quote:Op zondag 30 september 2007 15:12 schreef Ixnay het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Dirge Of Cerberus en Lost Episode?
Clickquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:08 schreef Twarres het volgende:
[..]
Het verschil is dat ik nog nooit van Lost Episode heb gehoord.![]()
quote:Op zondag 23 september 2007 19:32 schreef capital_P het volgende:
FF-speler meldt zich
Begonnen met VIII, vond ik geweldig.
Toen deel X, ook prachtig.
Toen ben ik begonnen met VII, maar door de graphics en het geluid ben ik afgehaakt. Ga wel de remake spelen.
Deel XII vond ik wat minder. Het verhaal en de sfeer deden me niet zo veel en het nieuwe systeem verveelde me al snel.
Ga binnenkort wel weer verder denk ik, zonde om het niet uit te spelen.
Oke. Thanx!quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:14 schreef Cid het volgende:
[..]
Click
Volgens mij is het een mobile phone game, die zich afspeeld tussen FF7 en Dirge of Cerberus in.
Same here (Dank u wel, lieve Fok!)quote:Op vrijdag 15 juni 2007 00:14 schreef Maximo het volgende:
Heeft iemand de handleiding van FF12 voor mij ? Had een tijdje geleden het spel hier op Fok!games gewonnen, maar omdat het de persversie was zat er niet bij. Nu ik eindelijk tijd heb om het spel te spelen, zou ik wel graag eerst het boekje doorlezen. Dus als iemand me hier aan kan helpen, zou hij/zij me erg blij maken.
Grrr...quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:02 schreef Deacon_Tigra het volgende:
kippenvel momentje net met Crysis Core.
Net tegen Sephiroth gevochten, kolere wat is die kerel sterk zeg![]()
1701 Hp per slag eraf, en ik heb maar 1940 Hp, en nou heb ik echt niet zitten rushen.
En in 2e vorm met het oldskool muziekjekippenvel
![]()
Nu nog even zien te verslaan![]()
Volgens mij nog nieteens officieel aangekondigd voor europaquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:37 schreef Twarres het volgende:
[..]
Grrr...![]()
Ik wil ook!! Iemand een idee wanneer die in Nederland uitkomt?
Ik neem aan dat je het nu over de PSP port hebt van Final Fantasy Tactics?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:45 schreef Cid het volgende:
Ik heb wat vragen over Final Fantasy Tactics:
- Kan je guests ook besturen? Ik vind het irritant dat er soms nog crystals en treasure chests op het veld blijven liggen, terwijl een guest deze uit zichzelf pakt. Of de laatste vijand dood mept zodat ik geen tijd meer heb deze dingen te pakken.
- Is het de bedoeling dat je je units die je aan het begin krijgt helemaal leveled, of kan je betere units krijgen door deze te kopen o.i.d. (betere stats enzo)?
Bedankt voor de info! Maar het is dus niet mogelijk met guests in je party om alle crystallen en treasure chests te pakken? Omdat de guests de battle finished voordat je daar bij kan komen...quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:11 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het nu over de PSP port hebt van Final Fantasy Tactics?
Het is al weer een tijdje terug dat ik het op de ps1 heb gespeeld, maar ik weet zeker dat je guests niet kan besturen.
De begin units die je krijgt zijn allemaal de standaard squire class dacht ik, je hebt dus nog ruimte genoeg om te bedenken naar welke class je ze wilt lvlen.
Ik kan me herinneren dat het beter was om vrouwelijke characters een mage class te maken omdat deze een standaard hogere Faith rating hebben en mannelijke characters hebben standaard meer Brave wat ze meer geschikt maakt voor physical classes.
Je kunt altijd nieuwe squires kopen dacht ik, maar je krijgt genoeg storyline characters dat het niet nodig is om er extra te kopen.
Volgens mij is de PSP versie hetzelfde op wat nieuwe classes na.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders moet je maar even wachten op iemand die het spel wat meer recent heeft gespeeld.![]()
Omdat als je dood gemept word je weer moet beginnen vanaf je laatste save point?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:18 schreef disjfa het volgende:
Ik heb net FFXII gehaalt en ben nu 6 uurtjes in de game. Maar waarom zeggen ze de hele tijd dat ik beter een andere save game kan gebruiken omdat de aankomende dungeon te eng is? Ik moet toch door die dungeon. dus lekker boeiend. Maar heeft dat nog een reden?
Kan er niets over vinden in faq`s.
De eerste dungeon dat zijn toch die sewers? , daar kun je best makkelijk in verdwalen en een toevallige hele sterke enemy tegenkomen die je gegarandeerd killed en je later voor een van die monster hunts moet killen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:02 schreef Cid het volgende:
[..]
Omdat als je dood gemept word je weer moet beginnen vanaf je laatste save point?
quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:14 schreef Cid het volgende:
[..]
Click
Volgens mij is het een mobile phone game, die zich afspeeld tussen FF7 en Dirge of Cerberus in.
Doen ze later in het spel nog een paar keer meen ik.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:18 schreef disjfa het volgende:
Ik heb net FFXII gehaalt en ben nu 6 uurtjes in de game. Maar waarom zeggen ze de hele tijd dat ik beter een andere save game kan gebruiken omdat de aankomende dungeon te eng is? Ik moet toch door die dungeon. dus lekker boeiend. Maar heeft dat nog een reden?
Kan er niets over vinden in faq`s.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nee, het is een PS2 game, net als de gewone Dirge Of Cerberus.
Het heet officieel: FInal Fantasy VII: Dirge Of Cerberus: Lost Episode.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:17 schreef Cid het volgende:
[..]
Bron? Want volgens mij is dat niet waar, en volgens wiki ook niet :
"Dirge of Cerberus Lost Episode: Final Fantasy VII is a Japanese third person shooter role-playing game was developed and published by Square Enix. Unveiled at E³ '06, the game was released on August 18 in North America. First only available on Amp'd mobile phones, the game was eventually also made available on Verizon's V Cast network. It was also unveiled as a flagship title for NTT DoCoMo’s Foma 903i handset at the 2006 Tokyo Game Show."
Het is misschien wat lastiger, maar volgens mij moet het op level 24 wel te doen zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef Twarres het volgende:
Ik zit nu bij FFVI op dat Floating Continent en ben +/- lvl 24. Ik heb het idee dat ik zwaar underleveled ben. Klopt dit en had ik gewoon veel meer moeten levellen of ga ik het zo wel redden?
24 is volgens mij niet underlevelled. Is het je gelukt om Shadow te redden tijdens die Floating Continent missie?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef Twarres het volgende:
Ik zit nu bij FFVI op dat Floating Continent en ben +/- lvl 24. Ik heb het idee dat ik zwaar underleveled ben. Klopt dit en had ik gewoon veel meer moeten levellen of ga ik het zo wel redden?
Zo duurt effe voordat we reageren...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
24 is volgens mij niet underlevelled. Is het je gelukt om Shadow te redden tijdens die Floating Continent missie?
Aan het begin van het spel is ze nog een klein meisje, maar op een gegeven moment gaat ze naar het land waar al die summons vandaan komen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...
[ afbeelding ]
FF 13 wordt gewoon FF 13, FF versus 13 wordt een action adventure RPG van het team achter KH in hetzelfde universum als FF 13. Wat de verbanden tussen de twee precies zijn weet ik verder ook niet.quote:Op zondag 18 november 2007 00:14 schreef the_legend_killer het volgende:
wat is nou de bedoeling van FF 13 en FF versus 13 ?
Dit zou dan wel de pic zijn nadat ze door Levathian opgeslokt isquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...
[ afbeelding ]
FFXII voor op de DS? Jesus hey.quote:Op zondag 18 november 2007 13:32 schreef Ixnay het volgende:
4 FF's dus in de planning voor de NDS:
FFXII: Revenant Wings
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een gamequote:Op dinsdag 20 november 2007 08:17 schreef Strolie75 het volgende:
FFXII...fantastische game was dat
Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur
Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:47 schreef Twarres het volgende:
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai.
Eensch. Gewoon de ouderwetse random encounters en turnbased knokken dmv een ATB metertje roeleert!!quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.
Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:36 schreef HAL9000S het volgende:
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game
Mijn vaste battle-setup is meestal:
1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage.
1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills.
1 Chemist met een geweer als wapen
1 Samurai
1 Archer.
Dat job system is inderdaad wél leuk, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld FF5 nog steeds zo'n toppertje vind. FFX-2 had dat ook leuk gedaan voor zo'n 'nieuwere' FF, alleen jammer dat dat deel zo'n hoog barbie-gehalte had.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:55 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game.
56 uur en je zit pas in chapter IIIquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.
Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.quote:Ik gebruik vooral:
Heavy hitters
1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen.
1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer!
1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden.
Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FFTquote:Magic Damage
1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed.
1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten.
Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand rendenquote:Afstand
1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit.
1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons
Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.quote:Support
1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd.
Ik weet het, maar het is zoooooooooo verslavend! Dit spel is digitale heroïne zeg ik je. Maar ik heb me voorgenomen om nu een paar levels omlaag te gaan, en me meer te concentreren op het tactisch goed gebruiken van abilities in plaats van blind zoveel mogelijk vrij te spelen. Straks JP Boost ook maar uitzetten.quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:29 schreef HAL9000S het volgende:
56 uur en je zit pas in chapter III! Hoeveel heb je zitten grinden man
De Samurai valt me ook een beetje tegen. Al is shirahadori erg stoer. Maar of je nu dual wield of double hand gebruikt, de schade die je toebrengt blijft ongeveer hetzelfde. Misschien verandert het nog later in het spel, als je betere katana’s krijgt.quote:Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.
Summoner heeft een paar indrukwekkende summons, en de ability half MP die erg handig. Ook achtervolgen summons de vijand over de hele map, handig als ze weglopen als ze bijna dood zijn (zoals die klote-chocobo’s).quote:Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FF:TA
Ik vind het alleen jammer dat er geen klasse na archers is. In FFTA had je nog assassins. Maar het is een goede support unit. Zeker als je hem op een hoog punt op de map neerzet.quote:Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden
Ik ga nu ook voor een Chemist/White Mage met Auto-potion (inderdaad een handige skill in combinaties met X-potions) en Half MP.quote:Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:37 schreef HAL9000S het volgende:
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij.
Is een vervolg op FF XII van de PS2.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:31 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
FFXII voor op de DS? Jesus hey.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.![]()
quote:Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:Goed zoeken en let op de hond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)Volgens mij moet je al een minimaal aantal teammaten teruggevonden voordat je deze "missie" kunt doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.
klote stukquote:Op woensdag 19 december 2007 08:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik kom er achter dat ik FF XII te lang op "pauze" heb gezet...... probeerde het weer eens en moets gewoon weer helemaal wennenZit ergens in die hoge toren op 't einde (toch?) waarbij je de sigils in een bepaalde volgorde moet aanraken.
Nogal.quote:
Hij is leuk kan ik je verzekeren!quote:Op vrijdag 28 december 2007 16:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en ik heb XII:Revenant Wings binnen , vanavond maar eeens gaan spelen.
Voor het eerstquote:Op maandag 31 december 2007 15:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
jeuj ik heb een PSX memcard weten te vinden die werkt ,ik ga FFVII eindelijk spelen.
FFVII, tijdloos. Nog steeds de beste RPG ooit,quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:48 schreef Chocobo het volgende:
Voor het eerst? Zo ja,.... dan ben ik zo jaloers,....
Deed laatst de soundtrack weer eens aan. Dat spel is toch godver zo gruwelijk goed
Misschien al 10x uitgespeeld, maar zou het zo weer doen!
Eerste kippenvelmomentje van2008.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:31 schreef Strolie75 het volgende:
Op NeoGAF zijn een aantal mensen bezig met een playthrough van FFVII.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=220806
Screenshots
Herinneringen
nooit een PSX gehad en de pc die ik op dat moment had kon het niet aan , dus ja, mn eerste keer.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 12:48 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Voor het eerst? Zo ja,.... dan ben ik zo jaloers,....
Deed laatst de soundtrack weer eens aan. Dat spel is toch godver zo gruwelijk goed
Misschien al 10x uitgespeeld, maar zou het zo weer doen!
Dan ga je zo Godsgruwelijk genietenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ach ik speel de 2d FF's ook nog steeds met plezier netzo als andere 8 /16/32 bit rpgs, mssn dat mn mond er niet van openvalt, maar ik kan het zeker wel waarderen.
Final Fantasy Tacticsquote:
Het beeld ziet er gewoon goed uit bij jou??, want bij mij nl niet, veel zwarte vlekken e.d.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:49 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot)
Deze speel ik nu op de PSP.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:49 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot)
Een prachtgame was dat, vreemd dat zo veel mensen en andere Final Fantasy spelers er zo'n hekel aan hadden. FF8 heb ik tig keren volledig uitgespeeld.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:49 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot)
Ik heb het alweer gefixed met een FF8 launcher patch. Alles ziet er weer goed uit.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 06:52 schreef Ang3l het volgende:
Ja hoor, kan 't gewoon spelen op de PC
ja ik kwam er achter dat ik 'm nooit uitgespeeld hebquote:
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ja ik kwam er achter dat ik 'm nooit uitgespeeld heb
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrolquote:
FFVIII heeft me nooit kunnen pakken, FFIX trouwens ook niet. FFVII en FFX blijven mijn favorieten. Met FFXII op een goede derde plaatsquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrolSlechtste deel in de hoofdreeks.
Ieder zijn mening,..... vind alle delen heersenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrolSlechtste deel in de hoofdreeks.
Squall een Gothquote:Op zaterdag 5 januari 2008 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrolSlechtste deel in de hoofdreeks.
Mooi topic!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:31 schreef Strolie75 het volgende:
Op NeoGAF zijn een aantal mensen bezig met een playthrough van FFVII.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=220806
Screenshots
Herinneringen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Aangezien ik daar ook mee bezig ben , rydia word fus op een gegeven moment opgeslokt door levathian en beland in een demensie waar de tijd een stuk sneller gaat dan in de dimensie waarin het verhaal zich afspeelt, op het moment dat ze terug in je party komt is ze 9-10 jaar ouder en kan ze summons ipv white magic.quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...
[ afbeelding ]
in FFV is neo-exdeath anders ook een moeilijke met die petrification move , gelukkig dat je hem in de gba versie niet perse hoeft te bevechten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Ixnay het volgende:
- De eindbaas is veel te moeilijk in vergelijking met de rest van de game. Ik heb hier echt voor moeten levellen op het einde van het spel. enige keer in mijn FF-loopbaan dat ik dat echt nodig had. En dat terwijl ik de rest van het spel moeiteloos heb doorlopen, waarschijnlijk omdat alle enemies met je mee levellen.
Nou en, problemen mee?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 18:33 schreef Fiskus het volgende:
[..]
wat een wereldvreemd nerdje ben je dan
Would you kindlyquote:
quote:Op donderdag 29 november 2007 23:31 schreef chibibo het volgende:
[..]
Goed zoeken en let op de hond.En nog kan ik het niet vinden. Heb echt alles in het plaatsje al gehad. Tevens op beide honden gefocused maar niets... Ik heb ook al alle andere characters dus daar kan ik het niet aan liggen. Wat irritant dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
![]()
Ik vind het nog steeds 1 van de betere games.quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:22 schreef Twarres het volgende:
Afgelopen weekend eindelijk deel 7 helemaal uitgespeeld (ja ik weet het "shame on me"), maar om heel eerlijk te zijn vond ik hem behoorlijk tegenvallen.
Iemand anders hierzo met te hoge verwachtingen??
Vraag is,... 'wat' viel er tegen dan? In mijn optiek is het de beste Final Fantasy game!quote:Op woensdag 9 januari 2008 20:22 schreef Twarres het volgende:
Afgelopen weekend eindelijk deel 7 helemaal uitgespeeld (ja ik weet het "shame on me"), maar om heel eerlijk te zijn vond ik hem behoorlijk tegenvallen.
Iemand anders hierzo met te hoge verwachtingen??
III voor de SNES. Dat is inderdaad FFVI in Playstation termenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar dan is hettoch FFVI choco
ben nog niet al te ver met FFVII , ik wil eerst FFV uitspelen op de normale manier.
Ziet het er een beetje goed uit op zo'n klein beeldje?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:08 schreef Counterattack het volgende:
Na 36 uur FF8 op de PSP is het me ondanks de vastlopers toch gelukt om op disk 4 te komen
Ultimecia eat your heart out
Resolutie is wat beter dan dit op een TV spelen. Het enige mindere is de 4:3 aspect op je PSP. Hopelijk komt daar een update voor.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ziet het er een beetje goed uit op zo'n klein beeldje?
Eigenlijk ben je in FF 8 meer in het nadeel als je party een hoog lvl heeft.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:12 schreef Ixnay het volgende:
Zorg maar alvast dat je op een leveltje of 70 zit.
Ik heb het geprobeerd, alles gaat makkelijk tot en met Griever (Ultimecia's summon) die heeft een aanval "Shockwave Pulsar", waarvoor je een bepaald aantal HP voor nodig hebt om die te overleven.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:57 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je in FF 8 meer in het nadeel als je party een hoog lvl heeft.
Dit is als je puur naar de base stats kijkt van je party en die van de monsters.
Monsters krijgen hogere stat ups als ze lvlen dan jouw party.
Het is dus handiger om zo laag mogelijk te blijven.
Het junctionen maakt dit natuurlijk een beetje overbodig.
Ik ga binnenkort eens kijken of het leuk is om met een laag lvl het spel uit te spelen.
Als je in het PSP menu (home knop) bij instellingen en dan schermmodus kijkt kun je ook zoomen kiezen. Dan speel je gewoon met volledig beeld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:56 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Resolutie is wat beter dan dit op een TV spelen. Het enige mindere is de 4:3 aspect op je PSP. Hopelijk komt daar een update voor.
Ik zit nu op level 39 met squallquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:12 schreef Ixnay het volgende:
Zorg maar alvast dat je op een leveltje of 70 zit.
Mogelijk heb je de "cube" nog niet, deze krijg je in de waterval.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:30 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Waarom kan ik niet omhoog warpen naar het Sky Fortress in de Mirage Tower![]()
Als ik op het plateau ga staan gebeurd er niks![]()
Mis ik nog wat ofzo
whoopsquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mogelijk heb je de "cube" nog niet, deze krijg je in de waterval.
Alles.. Ik had een verhaal verwacht waardoor ik weggeblazen zou worden en echt een binding met de personages zou krijgen, maar dat bleef uit. Wat dat betreft is FFVI toch een stuk beter uitgewerkt..quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:54 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Vraag is,... 'wat' viel er tegen dan? In mijn optiek is het de beste Final Fantasy game!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de 1e keer heb ik al 1 van mijn Black Mages moeten opofferen om uberhaupt het gevecht te kunnen winnen.
Kom je meteen daarna bij het kasteel in een nog onmogelijkere situatie terecht.![]()
Is er een geheim om het langer dan 3 beurten uit te houden ofzo?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |