abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2007 @ 05:25:47 #201
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_54688511
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...

[ afbeelding ]
Dit zou dan wel de pic zijn nadat ze door Levathian opgeslokt is
  zondag 18 november 2007 @ 13:32:18 #202
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54692245
4 FF's dus in de planning voor de NDS:

FFXII: Revenant Wings
FF Tactics Advance 2: The Sealed Grimoire
FF4 DS Remake
FF Chrystal Chronicles: Ring Of Fates
pi_54725968
* Tuvai.net meldt zich ook maar weer eens.

Ben weer opnieuw begonnen met FFXII spelen. Ik had 'm in feite al 99,9% uitgespeeld. Alleen die allerlaatste hunt, dat idiote beest met dat absurd hoge HP aantal, heb ik niet verslagen want dat duurde me véél te lang. Die eenderlaatste vond ik al langdradig genoeg terwijl die niet eens moeilijk was. Het battle system in FFXII vind ik echter wel heerlijk omdat het lekker snel gaat.

Ik verheug me al op FF 13, dat spel zal ook de reden zijn dat ik naderhand de PS3 zal aanschaffen wanneer die uitkomt. Zal echter nog wel een tijdje duren, en het lijkt er op dat Square-Enix het vooral druk heeft met het uitbrengen van suffe remakes voor elk mogelijk console en/of handheld.
pi_54731733
FFXII...fantastische game was dat

Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54731837
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:32 schreef Ixnay het volgende:
4 FF's dus in de planning voor de NDS:

FFXII: Revenant Wings
FFXII voor op de DS? Jesus hey.
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:36:48 #206
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54731888
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:17 schreef Strolie75 het volgende:
FFXII...fantastische game was dat

Ik geniet nu volop van Tactics. Ik zit inmiddels al op 56 uur
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game

Mijn vaste battle-setup is meestal:

1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage.

1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills.

1 Chemist met een geweer als wapen

1 Samurai

1 Archer.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:47:29 #207
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54731983
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_54732037
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:47 schreef Twarres het volgende:
FF:TA is dus echt zo'n FF game waar ik niks mee kan. Te traag en te saai.
Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.
  dinsdag 20 november 2007 @ 08:55:22 #209
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54732099
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:08:57 #210
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54732295
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ik vind sowieso die hele Tactics reeks irritant. Dat veel-te-turn-based battle system á la Legend of Kartia vind ik maar niks. Zo'n typisch/klassiek Final Fantasy battle system (jewaids, flitsend schermpje, random encounter, en attacken maar) gaat nog, maar als je ook nog eens om de beurt een aantal stapjes moet gaan zetten vind ik weer wat langdradig.
Eensch. Gewoon de ouderwetse random encounters en turnbased knokken dmv een ATB metertje roeleert!!
Das ist nou einmal zo...
pi_54732398
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:36 schreef HAL9000S het volgende:
Zit na een uurtje of 30 net in chapter IV, en ben bezig om cloud vrij te spelen. Wat een game

Mijn vaste battle-setup is meestal:

1 Ninja, double wield met equip heavy swords en vanish. Masterlijke job, ze zijn snel, hoge jump en move stats en met equip heavy sword doe je een enorme damage.

1 Knight met double wield, first strike en volledig vrijgespeelde monk-skills.

1 Chemist met een geweer als wapen

1 Samurai

1 Archer.
Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.

Ik gebruik vooral:

Heavy hitters
1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen.
1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer!
1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden.

Magic Damage
1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed.
1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten.

Afstand
1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit.
1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons

Support
1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd.
pi_54732515
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:55 schreef HAL9000S het volgende:
Ik heb nou eenmaal een zwak voor turn-based strategy games, en binnen dat genre is FF:TA echt een absolute topper, vooral door het job-systeem dat heerlijk diep gaat. Beste systeem ooit in een FF-game.
Dat job system is inderdaad wél leuk, dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld FF5 nog steeds zo'n toppertje vind. FFX-2 had dat ook leuk gedaan voor zo'n 'nieuwere' FF, alleen jammer dat dat deel zo'n hoog barbie-gehalte had.
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:29:16 #213
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54732550
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik zit ergens in Chapter III, maar ik heb mezelf verloren in het levellen. Al mijn characters zijn inmiddels dan ook rond level 42 waardoor de story missions te makkelijk zijn geworden. Maar nu las ik op een ander forum dat er ergens een veld is waar een trap zit waardoor je level omlaag gaat. Eens even uitzoeken waar dat is.
56 uur en je zit pas in chapter III ! Hoeveel heb je zitten grinden man
quote:
Ik gebruik vooral:

Heavy hitters
1 Samurai met doublehand, shirahadori en Knight abilities. Hij doet enorm veel schade en ontwijkt bijna elke fysieke aanval. Daarnaast gebruik ik hem om indien nodig schilden/harnassen kapot te meppen.
1 Ninja met twee katana’s en Thief abilities. Eerst pluk is ze kaal, en dan steek ik ze neer!
1 Dragon met doublehand en Monk abilities. Erg handig aangezien hij van een afstand kan aanvallen en door zijn Jump abiliteit voor het toebrengen van een slag niet geraakt kan worden.
Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.
quote:
Magic Damage
1 Time Mage/Summoner. Eigenlijk gebruik ik deze meer als support. Maar de combi immobilize/meteor of een summon doen het ook erg goed.
1 Black Mage met Arcane Strength. Erg handig als vijanden bij elkaar klitten.
Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FFT
quote:
Afstand
1 Archer met concentrate en Knight abilities. Op afstand kleed ik ze uit.
1 Orator met Mechanic abilities. Lekker met een gun. Ik wilde hem met double hand twee guns geven, maar dat werkt niet. Pistolen zijn zeker two handed weapons
Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden
quote:
Support
1 Wite Mage. Maar die gebruik ik in de praktijk weinig. Opladen van spreuken duurt te lang, en succes is niet altijd verzekerd. Iedereen in mijn party kan Phoenix Downs, Remedies, High Ethers en High Potions gebruiken. Dus ik zorg meestal dat er twee of drie mensen Chemist als secundaire ability hebben geselecteerd.
Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.

Nog een andere nuttige skill is auto-potion, vooral in sommige bossfights waar 1 hit je al snel 150 hp kost. Als je er voor zorgt dat je alleen maar X-potions hebt dan krijg je er na iedere aanval weer 150 hp bij

[ Bericht 1% gewijzigd door HAL9000S op 20-11-2007 12:57:42 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_54735933
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:29 schreef HAL9000S het volgende:
56 uur en je zit pas in chapter III ! Hoeveel heb je zitten grinden man
Ik weet het, maar het is zoooooooooo verslavend! Dit spel is digitale heroïne zeg ik je. Maar ik heb me voorgenomen om nu een paar levels omlaag te gaan, en me meer te concentreren op het tactisch goed gebruiken van abilities in plaats van blind zoveel mogelijk vrij te spelen. Straks JP Boost ook maar uitzetten.
quote:
Samurai met doublehand vind ik nog tegenvallen, qua damage... ik heb een hit van ongeveer 150 hp, dit itt tot een ninja (met heavy swords) en een knight met double wield, daar doe ik vaak 300 damage mee. Dragon heb ik niet veel mee gedaan, alleen om een ninja of samurai te krijgen. Volgens mij zit er zitten er veel CT-punten verbonden aan zo'n jump, wat weer kans geeft dat de vijand wegloopt en je jump ontwijkt.
De Samurai valt me ook een beetje tegen. Al is shirahadori erg stoer. Maar of je nu dual wield of double hand gebruikt, de schade die je toebrengt blijft ongeveer hetzelfde. Misschien verandert het nog later in het spel, als je betere katana’s krijgt.

Dragons zijn beesten hoor! En dragonheart (auto-reraise) is ook erg handig. De jump ability is inderdaad verbonden aan CT-punten. Ik gebruik hem dan ook meestal in combinatie met immobilize of als een vijand niet wegkan. Maar dan is het ook een one-hit kill. Wat ook handig is aan Dragons is dat ze met speren werken, die hebben een grotere reikwijdte. Je hoeft niet naast iemand te staan, maar kunt er een tegel tussenhouden waardoor je van Counter geen last heb.
quote:
Time mage heb ik ook, summoner vind ik de moeite niet waard. De time-mage vind ik vaak overbodig in een party van 5, black mage ook. Enige voordeel is idd een groepje vijanden tegelijk aanpakken, voor de rest vind ik magie niet bijster interessant in FF:TA
Summoner heeft een paar indrukwekkende summons, en de ability half MP die erg handig. Ook achtervolgen summons de vijand over de hele map, handig als ze weglopen als ze bijna dood zijn (zoals die klote-chocobo’s).
quote:
Archer is altijd handig.... en die knight abilities had ik nog niet eens bij nagedacht! Idd geniaal, op afstand renden
Ik vind het alleen jammer dat er geen klasse na archers is. In FFTA had je nog assassins. Maar het is een goede support unit. Zeker als je hem op een hoog punt op de map neerzet.
quote:
Precies dezelfde reden voor mij om geen white mage te gebruiken, gewoon een chemist die ook white mage-abilities heeft is veel beter, dan heb je dat nadeel van het opladen niet. Ik heb ook altijd meer personages met items, alleen is dat pas echt nuttig als je ze kunt throwen.
Ik ga nu ook voor een Chemist/White Mage met Auto-potion (inderdaad een handige skill in combinaties met X-potions) en Half MP.
pi_54736377
Heeft de een het nou niet over FFT en de andere over FFTA?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:35:02 #216
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54738622
Daar lijkt het wel op. Maar eigenlijk had je het nog niet moeten opmerken. Het zou pas leuk worden op het moment dat de games afwijken van elkaar.
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:37:01 #217
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_54738684
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_54739434
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:37 schreef HAL9000S het volgende:
We hebben het allebei over de PSP versie van FFT volgens mij.
Dat dacht ik ook.
Enige wat ik opmerkte is dat je in FFTA (GBA) Archers kon laten doorgroeien tot Assassin's, en dat kan in FFT niet.
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:19:31 #219
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_54739606
Ohw..

Helaas.. voor ons..
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 20 november 2007 @ 19:26:21 #220
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54744569
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:31 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

FFXII voor op de DS? Jesus hey.
Is een vervolg op FF XII van de PS2.
pi_54916709
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.

pi_54934187
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb echt al met ieder personage in het dorpje gepraat e.d. Het event wil maar niet plaatsvinden.
Goed zoeken en let op de hond.
SPOILER
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:03:35 #223
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_54963340
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:17 schreef Laniboekje het volgende:
Kan iemand iets voor me ophelderen? Ik ben bezig met FF VI Advance op de GBA. (Ik zet de rest even in spoilertags)
SPOILER

Volgens mij moet je al een minimaal aantal teammaten teruggevonden voordat je deze "missie" kunt doen.
  zondag 2 december 2007 @ 20:14:20 #224
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54998142
FF7 weer opgepakt. Prachtig spel, prachtig universum. Met m'n save belandde ik net buiten Wutai met kennelijk de side quest met dat irritant kind vervuld want ik had de materia leviathan. Nu moet ik toch naar de tempel of naar de archeologen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 15 december 2007 @ 16:14:19 #225
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55292428
Heel veel FF4DS filmpjes. http://www.ds-gamer.nl/article/8451p1.html
Maar die baas in het laatste filmpje kan ik me niet meer herinneren van het orginele spel.
Muziek is weinig aan veranderd, maar dat vind ik juist goed.

En hier de trailers van FF13 en FFversus13 voor de PS3, voor degenen die het nog niet gezien hadden.
Uitgebreide trailer Final Fantasy XIII
Uitgebreide trailer Final Fantasy versus XIII

[ Bericht 1% gewijzigd door Ixnay op 15-12-2007 16:22:28 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 08:19:49 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55379713
Ik kom er achter dat ik FF XII te lang op "pauze" heb gezet...... probeerde het weer eens en moets gewoon weer helemaal wennen Zit ergens in die hoge toren op 't einde (toch?) waarbij je de sigils in een bepaalde volgorde moet aanraken.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 19 december 2007 @ 09:36:12 #227
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_55380593
quote:
Op woensdag 19 december 2007 08:19 schreef Ang3l het volgende:
Ik kom er achter dat ik FF XII te lang op "pauze" heb gezet...... probeerde het weer eens en moets gewoon weer helemaal wennen Zit ergens in die hoge toren op 't einde (toch?) waarbij je de sigils in een bepaalde volgorde moet aanraken.
klote stuk
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 19 december 2007 @ 18:21:30 #228
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55393935
quote:
Op woensdag 19 december 2007 09:36 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

klote stuk
Nogal. En dat kreng van een save-punt zit heel vervelend!
L'Amour menaçant:
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:39:03 #229
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_55451867
ik vond het vooral vervelend, ik had zeg maar de sigil "geen magic" genomen.

En ergens op de 4e verdieping begon ik toch al aardig zonder healing items te zitten
Kon dus ook niet meer terug, terug weg duurde te lang, en met teveel monsters.

Zag mezelf al 30 jaar op 1 verdieping rond zwerven

Uiteindelijk heel de toren met 5 hi-potions over gehaald
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_55452342
dat was wel heel dom om geen magic te nemen, je kan geloof ik ook gewoon geen mini-map nemen, maar je hebt dan wel nog steeds je gewone map:p
  vrijdag 21 december 2007 @ 23:04:58 #231
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_55452482
ja wist ik veel .
ik dacht, hoeveel verdiepingen kan dat torentje nou zijn
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zaterdag 22 december 2007 @ 05:29:22 #232
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_55458255
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  vrijdag 28 december 2007 @ 16:48:56 #233
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55604009
en ik heb XII:Revenant Wings binnen , vanavond maar eeens gaan spelen.
pi_55604612
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 16:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en ik heb XII:Revenant Wings binnen , vanavond maar eeens gaan spelen.
Hij is leuk kan ik je verzekeren!
  maandag 31 december 2007 @ 15:56:08 #235
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55684691
jeuj ik heb een PSX memcard weten te vinden die werkt , ik ga FFVII eindelijk spelen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:48:55 #236
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55700095
quote:
Op maandag 31 december 2007 15:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
jeuj ik heb een PSX memcard weten te vinden die werkt , ik ga FFVII eindelijk spelen.
Voor het eerst ? Zo ja,.... dan ben ik zo jaloers,.... Deed laatst de soundtrack weer eens aan. Dat spel is toch godver zo gruwelijk goed Misschien al 10x uitgespeeld, maar zou het zo weer doen!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 13:14:34 #237
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55700427
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:48 schreef Chocobo het volgende:
Voor het eerst ? Zo ja,.... dan ben ik zo jaloers,.... Deed laatst de soundtrack weer eens aan. Dat spel is toch godver zo gruwelijk goed Misschien al 10x uitgespeeld, maar zou het zo weer doen!
FFVII, tijdloos. Nog steeds de beste RPG ooit, Denk er nog regelmatig met weemoed aan terug terwijl ik Mass Effect speel.

Zou hem ook zo weer kunnen spelen! Maar ik wacht op de/een remake.

Alhoewel. Je kunt hem nu toch via remote play op de PSP spelen?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:31:18 #238
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_55701675
Op NeoGAF zijn een aantal mensen bezig met een playthrough van FFVII.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=220806

Screenshots
Herinneringen
pi_55701943
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:31 schreef Strolie75 het volgende:

Screenshots
Herinneringen
Eerste kippenvelmomentje van2008.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:48:51 #240
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55701969
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 12:48 schreef Chocobo het volgende:

[..]

nooit een PSX gehad en de pc die ik op dat moment had kon het niet aan , dus ja, mn eerste keer.
pi_55702668
Het enige jammere is dat je jezelf niet gaat verbazen over de pracht en praal die wel niet in een game kan zitten.
Destijds begon ik spontaan te kwijlen als er weer een FMV langskwam, alhoewel die nu nog steeds mooi zijn.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:45:30 #242
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55702968
Ach ik speel de 2d FF's ook nog steeds met plezier netzo als andere 8 /16/32 bit rpgs, mssn dat mn mond er niet van openvalt, maar ik kan het zeker wel waarderen.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:10:12 #243
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55708292
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ach ik speel de 2d FF's ook nog steeds met plezier netzo als andere 8 /16/32 bit rpgs, mssn dat mn mond er niet van openvalt, maar ik kan het zeker wel waarderen.
Dan ga je zo Godsgruwelijk genieten FFVII is naar mijn nederige mening nog steeds de beste RPG aller tijden. Zelden zo'n apart gevoel gekregen bij een game als deze
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:56:32 #244
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_55710842
ben opnieuw begonnen met de remake van 1 op de psp

speelt toch wel heerlijk hoor

Net mijn eerste Crystal gehaald
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:17:23 #245
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55727518
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 05:29 schreef Marble het volgende:
[ afbeelding ]
Final Fantasy Tactics ,.... het spel is in de aanbieding bij Play.com voor 20 Euro. Direct besteld
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:49:42 #246
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55757806

Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot )
L'Amour menaçant:
pi_55759588
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:49 schreef Ang3l het volgende:
[ afbeelding ]

Oeh, was dat ff lang geleden! Moest weer ff wennen aan de besturing (zo wist ik bv niet meer dat CTRL Q het spel afsloot )
Het beeld ziet er gewoon goed uit bij jou??, want bij mij nl niet, veel zwarte vlekken e.d.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  vrijdag 4 januari 2008 @ 06:52:01 #248
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55763565
Ja hoor, kan 't gewoon spelen op de PC
L'Amour menaçant:
pi_55763818
quote:
[ afbeelding ]

Deze speel ik nu op de PSP.

Net zoals FF7 een dijk van een game
pi_55764055
quote:
[ afbeelding ]

Een prachtgame was dat, vreemd dat zo veel mensen en andere Final Fantasy spelers er zo'n hekel aan hadden. FF8 heb ik tig keren volledig uitgespeeld.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:04:37 #251
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55765254
FFVIII heerst
pi_55771603
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 06:52 schreef Ang3l het volgende:
Ja hoor, kan 't gewoon spelen op de PC
Ik heb het alweer gefixed met een FF8 launcher patch. Alles ziet er weer goed uit.
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:51:10 #253
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55776144
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:04 schreef Chocobo het volgende:
FFVIII heerst
ja ik kwam er achter dat ik 'm nooit uitgespeeld heb
L'Amour menaçant:
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:01:01 #254
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55789999
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 17:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]

ja ik kwam er achter dat ik 'm nooit uitgespeeld heb

Nou,... beter laat dan nooit,... zelf heb ik in de PSX tijd alle FF games altijd direct Japans gehaald. Kon niet wachten! Heb denk ik elke FF game Japans, US en PAL gespeeld!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 10:40:27 #255
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_55790279
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:04 schreef Chocobo het volgende:
FFVIII heerst
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrol Slechtste deel in de hoofdreeks.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_55790522
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 10:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nee Gijs. Tis een FF met een Goth in de hoofdrol Slechtste deel in de hoofdreeks.
FFVIII heeft me nooit kunnen pakken, FFIX trouwens ook niet. FFVII en FFX blijven mijn favorieten. Met FFXII op een goede derde plaats
  zaterdag 5 januari 2008 @ 11:36:22 #257
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55790853
quote:

[..]

Ieder zijn mening,..... vind alle delen heersen
pi_55798684
quote:

[..]

Squall een Goth
pi_55800484
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 17:24 schreef Counterattack het volgende:

[..]

Squall een Goth
wat een wereldvreemd nerdje ben je dan
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:28:31 #260
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55802185
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:31 schreef Strolie75 het volgende:

Screenshots
Herinneringen
Mooi topic!
ff lezen.
Ben zelf ook weer bezig.
Enemy skills Vooral die van de midgar slang die je al kan krijgen de eerste keer dat je hem tegenkomt en hem eigenlijk moet vermijden met een chocobo!
SPOILER
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:07:00 #261
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55806080
FF8 vind ik een van de mindere, samen met FF3.

Wat mankeert aan FF8:
- Vooral dat draw-systeem, echt lame als je uren lang kunt drawen om magic t ekrijgen.
- Junction systeem, dat je skills afhangen van een summon die je moet equippen.
- Te high-tech, FF hoort meer medieval te zijn.
- Saai verhaal, de omgevingen waar je je in bevindt zijn eentonig en ook niet "fantasy"
- De eindbaas is veel te moeilijk in vergelijking met de rest van de game. Ik heb hier echt voor moeten levellen op het einde van het spel. enige keer in mijn FF-loopbaan dat ik dat echt nodig had. En dat terwijl ik de rest van het spel moeiteloos heb doorlopen, waarschijnlijk omdat alle enemies met je mee levellen.

Maar de game heeft ook sterke kanten, de characters zijn goed bedacht. Squall en Rinoa hoofdzakelijk.
En Squall is geen goth!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:37:30 #262
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55807246
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:30 schreef Ixnay het volgende:
Rydia in Final Fantasy 4 DS. Die zou 7 jaar oud moeten zijn...

[ afbeelding ]
Aangezien ik daar ook mee bezig ben , rydia word fus op een gegeven moment opgeslokt door levathian en beland in een demensie waar de tijd een stuk sneller gaat dan in de dimensie waarin het verhaal zich afspeelt, op het moment dat ze terug in je party komt is ze 9-10 jaar ouder en kan ze summons ipv white magic.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 21:39:43 #263
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55807308
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 21:07 schreef Ixnay het volgende:

- De eindbaas is veel te moeilijk in vergelijking met de rest van de game. Ik heb hier echt voor moeten levellen op het einde van het spel. enige keer in mijn FF-loopbaan dat ik dat echt nodig had. En dat terwijl ik de rest van het spel moeiteloos heb doorlopen, waarschijnlijk omdat alle enemies met je mee levellen.
in FFV is neo-exdeath anders ook een moeilijke met die petrification move , gelukkig dat je hem in de gba versie niet perse hoeft te bevechten.
pi_55808464
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 18:33 schreef Fiskus het volgende:

[..]

wat een wereldvreemd nerdje ben je dan
Nou en, problemen mee?
pi_55808860

zaterdag 5 januari 2008 @ 22:25:43 #266
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55809181
pfft ,you spoony bard!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:44:53 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_55809881
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 22:17 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]

Would you kindly !
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 6 januari 2008 @ 10:48:29 #268
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55818432
Ik voel me trouwens wel schuldig dat ik niet verder ben gegaan in FFXII. Ik was nabij een moeras geloof ik op iets van 15 uur spelen.
pi_55883601
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:31 schreef chibibo het volgende:

[..]

Goed zoeken en let op de hond.
SPOILER
En nog kan ik het niet vinden. Heb echt alles in het plaatsje al gehad. Tevens op beide honden gefocused maar niets... Ik heb ook al alle andere characters dus daar kan ik het niet aan liggen. Wat irritant dit.

pi_55883689
Never mind, gevonden.
pi_55894755
Heeft er iemand trouwens een goede setup van equipment voor Kefka's Tower in Final Fantasy VI? Je moet dan opsplitsen in drie teams en ik ben benieuwd hoe jullie die teams samengesteld hebben en wat voor equipment jullie gebruikt hebben. Natuurlijk alleen voor die mensen die dan ook daadwerkelijk zover gekomen zijn en het gespeeld hebben.

woensdag 9 januari 2008 @ 14:12:06 #272
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_55897534
FF6 nooit gespeeld shame on me. Als ik ooit weer een DS koop, is de GBA versie al uber super de zeldzaam min 100e of valt dat nog wel mee?
pi_55900196
Ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Echter, ik zie FFV meer in de winkels liggen dan FFVI.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:22:19 #274
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_55906395
Afgelopen weekend eindelijk deel 7 helemaal uitgespeeld (ja ik weet het "shame on me"), maar om heel eerlijk te zijn vond ik hem behoorlijk tegenvallen.

Iemand anders hierzo met te hoge verwachtingen??
Das ist nou einmal zo...
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:27:53 #275
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55906579
In Kefka's tower moet je in ieder team iemand hebben met hoge HP.
Iemand moet kunnen healen, iemand moet damagen. Stop de Mog in een team met de Moogle charm, 1 van de 3 routes heeft extreem zware enemies, daar moet je je Mog dus in zetten. Het is trouwens geen probleem als je een aantal chars in je team hebt die zwaar underlevelled zijn.
Verder heeft 1 van de 3 routes maar 1 baas die ook nog eens vrij makkelijk is ivm de andere. Dus hier kun je je minder sterke chars in gooien.

En zoals ik al eens eerder zei, Offerings als relic zijn heel handig als je physical strikers erbij hebt. Deze kun je tussen je teams gewoon switchen.
Ultima werkt goed bij Kefka. Haste/shell/protect kan je veel helpen. Maar dat geldt voor elke baas in FF.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:32:35 #276
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55906748
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:22 schreef Twarres het volgende:
Afgelopen weekend eindelijk deel 7 helemaal uitgespeeld (ja ik weet het "shame on me"), maar om heel eerlijk te zijn vond ik hem behoorlijk tegenvallen.

Ik vind het nog steeds 1 van de betere games.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:31:45 #277
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_55959149
Na die sigils en de esper Hasmal waar ik eerst niet voorbij kwam ging het ineens heeeel snel en heb ik net FF XII uitgespeeld Soms heeft ziek zijn z'n voordelen. Dat, en het uitbreiden en goed instellen van je Gambits.
L'Amour menaçant:
  zaterdag 12 januari 2008 @ 10:54:32 #278
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_55968680
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:22 schreef Twarres het volgende:

Vraag is,... 'wat' viel er tegen dan? In mijn optiek is het de beste Final Fantasy game!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:26:07 #279
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55969172
Ik heb geen favoriet, maar 6, 7, 9 en 10 steken boven de rest uit.
  zondag 13 januari 2008 @ 20:05:57 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_56006429
Zo, XII uit, op naar de volgende:

En dan X-2 nog en VII (maar dan eerst een mem.card voor de PS1)
L'Amour menaçant:
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:35:13 #281
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56060185
FF 1 remake op de psp is echt heerlijk

Net de Water Kraken verslagen en dus mijn 3e kristal binnen
Tevens zgan FF12 op de kop getikt voor 15 euro

Heb hem al wel uitgespeeld, heb de NTSC collectors edition.
Maar ga hem nog een keer PAL spelen met Guide
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:51:26 #282
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56060634
Heb wel zitten kijken naar die PSP versies maar het ziet me er te FFIII (SNES)-achtig uit,... die stijl heb ik nu wel gehad. Kan het helaas, hoe slecht ook van me, niet meer opbrengen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 22:58:42 #283
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_56060860
maar dan is hettoch FFVI choco

ben nog niet al te ver met FFVII , ik wil eerst FFV uitspelen op de normale manier.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:09:24 #284
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56062853
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 22:58 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
maar dan is hettoch FFVI choco

ben nog niet al te ver met FFVII , ik wil eerst FFV uitspelen op de normale manier.
III voor de SNES. Dat is inderdaad FFVI in Playstation termen

pi_56071233
Na 36 uur FF8 op de PSP is het me ondanks de vastlopers toch gelukt om op disk 4 te komen

Ultimecia eat your heart out
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:12:00 #286
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56071332
Zorg maar alvast dat je op een leveltje of 70 zit.
pi_56071552
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:08 schreef Counterattack het volgende:
Na 36 uur FF8 op de PSP is het me ondanks de vastlopers toch gelukt om op disk 4 te komen

Ultimecia eat your heart out
Ziet het er een beetje goed uit op zo'n klein beeldje?
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:56:11 #288
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_56075764
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:19 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ziet het er een beetje goed uit op zo'n klein beeldje?
Resolutie is wat beter dan dit op een TV spelen. Het enige mindere is de 4:3 aspect op je PSP. Hopelijk komt daar een update voor.
pi_56077374
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:12 schreef Ixnay het volgende:
Eigenlijk ben je in FF 8 meer in het nadeel als je party een hoog lvl heeft.
Dit is als je puur naar de base stats kijkt van je party en die van de monsters.
Monsters krijgen hogere stat ups als ze lvlen dan jouw party.
Het is dus handiger om zo laag mogelijk te blijven.
Het junctionen maakt dit natuurlijk een beetje overbodig.

Ik ga binnenkort eens kijken of het leuk is om met een laag lvl het spel uit te spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door torn_Machina op 16-01-2008 17:31:00 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 17:55:19 #290
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56078826
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:57 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Eigenlijk ben je in FF 8 meer in het nadeel als je party een hoog lvl heeft.
Dit is als je puur naar de base stats kijkt van je party en die van de monsters.
Monsters krijgen hogere stat ups als ze lvlen dan jouw party.
Het is dus handiger om zo laag mogelijk te blijven.
Het junctionen maakt dit natuurlijk een beetje overbodig.

Ik ga binnenkort eens kijken of het leuk is om met een laag lvl het spel uit te spelen.
Ik heb het geprobeerd, alles gaat makkelijk tot en met Griever (Ultimecia's summon) die heeft een aanval "Shockwave Pulsar", waarvoor je een bepaald aantal HP voor nodig hebt om die te overleven.

Ook al heb je regen, shell en protect.

Moeilijkste final boss in een FF spel.
pi_56079160
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:56 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Resolutie is wat beter dan dit op een TV spelen. Het enige mindere is de 4:3 aspect op je PSP. Hopelijk komt daar een update voor.
Als je in het PSP menu (home knop) bij instellingen en dan schermmodus kijkt kun je ook zoomen kiezen. Dan speel je gewoon met volledig beeld.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:12 schreef Ixnay het volgende:
Ik zit nu op level 39 met squall
Met idd in het achterhoofd dat vijanden meelevellen,. Maar het zou kunnen dat je gelijk heb met die eindbaas waar je wel die HP nodig heb. Ik heb FF8 namelijk al 3x gespeelt maar het is me tot nu toe geen 1x gelukt de eindbaas te verslaan .
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:30:54 #292
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56083136
Waarom kan ik niet omhoog warpen naar het Sky Fortress in de Mirage Tower
Als ik op het plateau ga staan gebeurd er niks

Mis ik nog wat ofzo
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:46:11 #293
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56083623
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:30 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Waarom kan ik niet omhoog warpen naar het Sky Fortress in de Mirage Tower
Als ik op het plateau ga staan gebeurd er niks

Mis ik nog wat ofzo
Mogelijk heb je de "cube" nog niet, deze krijg je in de waterval.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:15:53 #294
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56084695
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:46 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Mogelijk heb je de "cube" nog niet, deze krijg je in de waterval.
whoops
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:37:14 #295
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56113791
Eindelijk de trials gehaald, ga ik vlak voor de eindbaas dood
Heel de Mirage Tower opnieuw doen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  donderdag 17 januari 2008 @ 21:39:55 #296
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56113864
Quicksaves zijn handig in die tower.
Ik weet niet of dat kan op de PSP versie.
  donderdag 17 januari 2008 @ 23:01:29 #297
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_56116414
kan helemaal niet saven in de Tower
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  vrijdag 18 januari 2008 @ 07:39:10 #298
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_56121143
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 10:54 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Vraag is,... 'wat' viel er tegen dan? In mijn optiek is het de beste Final Fantasy game!
Alles.. Ik had een verhaal verwacht waardoor ik weggeblazen zou worden en echt een binding met de personages zou krijgen, maar dat bleef uit. Wat dat betreft is FFVI toch een stuk beter uitgewerkt..
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 13:24:47 #299
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_56128116
Komt FFTA2 nog naar Europa? Ik zie nog steeds nergens een Europese relasedatum staan, terwijl hij sinds oktober al in Japan uit is.
pi_56131171
Ik heb zojuist eens Voices of de lifestream gedownload (legaal, kan je gewoon van hun eigen site downloaden). Veel nrs vind ik ineens een beetje op FFXII muziek lijken... het is apart, sommige remixen zijn wel goed, andere vind ik minder, krijg ik minder het ffVII gevoel van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')