Deel X zou ik weer opnieuw spelen, XII niet. Maar ik vond het nieuwe battle systeem ook gewoon ronduit ruk uitgewerkt en een heleboel ergernis oproepen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 05:37 schreef H4ze het volgende:
***bump***
Ik heb vroeger waanzinnig veel FF gespeeld: VII, VIII en IX. Allemaal tof, hoewel deel IX echt schandalig makkelijk was(verhaal was wel oke). Hierna ben ik een paar jaar 'uit de running' geweest was gamen betreft.
Maar ik heb sinds kort een PS2 en m'n handen jeuken om weer aan een FF te beginnenIk kan alleen niet kiezen tussen X of XII. Ik neig naar XII though, omdat ik wel benieuwd ben naar het nieuwe battle systeem. Welk verhaal vonden jullie meeslepender trouwens?
tevens tvp![]()
Ik vond het battlesysteem juist heerlijk spelen en vernieuwend. Maar het verhaal dan weer slecht, veel backtracking en weinig inhoud.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:46 schreef Twarres het volgende:
[..]
Deel X zou ik weer opnieuw spelen, XII niet. Maar ik vond het nieuwe battle systeem ook gewoon ronduit ruk uitgewerkt en een heleboel ergernis oproepen.
je weet dat XI een online game is hequote:Op zondag 19 augustus 2007 17:28 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb toch maar eens de laatste Final Fantasy uitgespeeld die ik nog moest, namelijk deel 3.
Op de NES emulator was ik halverwege gestopt omdat het gewoon te slecht was. Op de DS heb ik em wel all the way uitgespeeld. Maar het blijft wel veruit te slechtste FF en ik begrijp ook waarom ze hem nooit eerder in het Westen hebben uitgebracht.
Nu dus deel I t/m X uitgespeeld X-2 en XII. Verdeeld over 10 jaar, ik heb dus wel een leven.
Deel XI staat nog in de planning, ben ik nog nooit aan begonnen.
ach bij de nes versie heb je gewoon het probleem dat je met een fanbased vertaling te maken hebt , en niet met een officiele, persoonlijk vind ik deel 2 nog slechter dan deel 3 maar smaken veschillen wederomquote:Op zondag 19 augustus 2007 17:28 schreef Ixnay het volgende:
Ik heb toch maar eens de laatste Final Fantasy uitgespeeld die ik nog moest, namelijk deel 3.
Op de NES emulator was ik halverwege gestopt omdat het gewoon te slecht was. Op de DS heb ik em wel all the way uitgespeeld. Maar het blijft wel veruit te slechtste FF en ik begrijp ook waarom ze hem nooit eerder in het Westen hebben uitgebracht.
Nu dus deel I t/m X uitgespeeld X-2 en XII. Verdeeld over 10 jaar, ik heb dus wel een leven.
Deel XI staat nog in de planning, ben ik nog nooit aan begonnen.
Ja, FFVI moet ik ook nog steeds verder uitspelen. Ik laat echt te veel liggen de laatste tijd en koop er alleen maar nieuwe games bij.quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:48 schreef Twarres het volgende:
*schop*
Gisteravond eindelijk FF5 op de GBA uitgespeeld... Op naar deeltje 6!!![]()
![]()
Je hoeft je niet perse te specialiseren, maar het is beter van wel, je kunt genoeg ability points verzamelen om aan het eind van de game 3-4 classes gemaxed te hebben en bepaalde classes (monk of ninja bijvoorbeeld) zijn beter om met magic te combineren dan twee magic classes, in het begin heb ik al mijn chars bijvoorbeeld monk tm level 3 getrained zodat ze allevier brawl kennen, als je brawl als ability gebruikt dan doe je net zoveel unarmed damage als een monk waardoor je je daarna gewoon op een magic class kan focussen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om in het begin wapens te kopen (wat weer mooi meegenomen is aangezien je dat geld beter aan magic kan besteden.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:36 schreef Mejjekop het volgende:
Even tussendoor, zijn er hier ook anderen die moeite hebben met FFV? Is het de bedoeling dat ik mensen maar laat specialiseren? Of zal ik ze all-round houden? Ik gebruik bv een black mage met LV 2 white magic, en ben van plan dit zo vol te houden, maar ben bang om er achter te komen dat dat op langere termijn niet werkt... Heb IV t/m X uitgespeeld, maar bij V blijf ik toch steeds haken omdat het job-systeem me niet ligt.
Zorg dat je 1 character vanaf het begin Monk laat zijn. Deze wordt fysiek heel sterk op een bepaald lvl. Bij het begin denk je misschien dat je er niks aan hebt, maar vanaf een bepaald lvl groeit hij heel snel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:36 schreef Mejjekop het volgende:
Even tussendoor, zijn er hier ook anderen die moeite hebben met FFV? Is het de bedoeling dat ik mensen maar laat specialiseren? Of zal ik ze all-round houden? Ik gebruik bv een black mage met LV 2 white magic, en ben van plan dit zo vol te houden, maar ben bang om er achter te komen dat dat op langere termijn niet werkt... Heb IV t/m X uitgespeeld, maar bij V blijf ik toch steeds haken omdat het job-systeem me niet ligt.
Dat kan ook. Zo heb je 4 fighters, en de brawl ability heb je vrij snel.quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Je hoeft je niet perse te specialiseren, maar het is beter van wel, je kunt genoeg ability points verzamelen om aan het eind van de game 3-4 classes gemaxed te hebben en bepaalde classes (monk of ninja bijvoorbeeld) zijn beter om met magic te combineren dan twee magic classes, in het begin heb ik al mijn chars bijvoorbeeld monk tm level 3 getrained zodat ze allevier brawl kennen, als je brawl als ability gebruikt dan doe je net zoveel unarmed damage als een monk waardoor je je daarna gewoon op een magic class kan focussen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om in het begin wapens te kopen (wat weer mooi meegenomen is aangezien je dat geld beter aan magic kan besteden.
Blue mage met White wind vind ik nog steeds effectiever dan een white mage , zeker als je er nog moves als Aqua Breath , Missile, Flamethrower, de Aero spells en Flare l2 erbij hebt. White Wind is naar mijn mening de beste healing spell in de game (het aantal HP dat je character bezit word automatisch op je hele party gecured), natuurlijk is een white mage wel handig voor Blink, Shell of Holy, maar voor status effects gebruik ik vaker items.quote:Op zondag 16 september 2007 01:58 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Een white mage is onmisbaar in elke FF. Altijd in je team hebben. Je kunt niet de rest van het spell met lvl 2 white magic blijven spelen. Bij zware bossfights zijn deze spells niet effectief genoeg om te healen.
Het lijkt wel een schoenendoosquote:Op zondag 16 september 2007 09:15 schreef Deacon_Tigra het volgende:
wat komt er deze week bij mij binnen![]()
[afbeelding]
maar dan wel voor een paar hele mooie schoenenquote:
Ik gebruik nooit blue mages omdat ik niet steeds bij iedere enemie ga kijken of er moves te leren zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 08:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vind blue mages fijn , alleen moet je echt veel tijd besteden aan het vinden van de goede moves , aantal moves kosten ook teveel mp voor het effect maar midgame zijn er een stuk of 4 bosses die met death lvl 5 in een beurt te verslaan zijn.
Dat zijn de 2 pluspunten aan Monks, je hoeft geen geld te besteden aan wapens en je bent toch sterker dan de meeste classes met wapens.quote:Dat 4 monks is wel gewoon handig zodat je andere mage classes kan trainen , voor het derde crystal krijg je toch geen goede fysieke classes erbij, en ookal werkt het niet echt goed op bosses , is die barehanded ability een hele handige manier om te grinden zonder dt je je zuurverdiende goud aan wapens moet besteden die in veel gevallen ook nog behoorlijk duur zijn.
Nooit echt over nagedacht. Ik gebruikte altijd bij bosses 2 fysieke classes en 2 mages.quote:Bosses leveren in bijna alle gevallen ook alleen maar ABP op en geen EXP , en ook niet eens zoveel ABP, dus kan je voor het gevecht met een boss terugschakelen naar traveler , met 2 abilitys, waarbij alle geleerde skills die geen ! ervoor hebben staan meegenomen worden.
Maar kun je dan ook negatieve stats removen als poison, blind curse, etc? En Holy, Shell, Reflect casten.quote:Op zondag 16 september 2007 09:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Blue mage met White wind vind ik nog steeds effectiever dan een white mage , zeker als je er nog moves als Aqua Breath , Missile, Flamethrower, de Aero spells en Flare l2 erbij hebt. White Wind is naar mijn mening de beste healing spell in de game (het aantal HP dat je character bezit word automatisch op je hele party gecured), natuurlijk is een white mage wel handig voor Blink, Shell of Holy, maar voor status effects gebruik ik vaker items.
Nope, maar je hebt wel een spell die alhoewel deze veel mp kost zowel shell als protect als levitate op je hele party cast.quote:Op zondag 16 september 2007 12:47 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar kun je dan ook negatieve stats removen als poison, blind curse, etc? En Holy, Shell, Reflect casten.
Arise heb je bij de latere bosses ook wel nodig, als je niet zoveel gelevelled hebt.
quote:Mighty Guard
=============
MP - 72
Desc - Casts Protect, Shell, and Levitate on all allies
Toch is het een leuke taktiek hoor, zowel barehanded als dual-wield kan je zodra je ze geleerd heb als traveler gebruiken , als je daarnaast ook nog monk en white/black magic gemastered heb krijg je ook nog +30 % HP en + 30% MP , dat maakt het vechten tegen bosses echt een stuk minder moeilijkquote:Op zondag 16 september 2007 12:42 schreef Ixnay het volgende:
Nooit echt over nagedacht. Ik gebruikte altijd bij bosses 2 fysieke classes en 2 mages.
je weet dat die ring om mijn duim zit hequote:Op woensdag 19 september 2007 17:18 schreef Strolie75 het volgende:
Het meest opzienbarende aan die foto's vind ik eigenlijk de trouwring.
Doe dat dan!quote:Op donderdag 20 september 2007 23:19 schreef Zidane007nl het volgende:
Ik moet nog steeds Final Fantasy VI uitspelen. Kan zo Kefka's Tower in.
valt toch wel mee, dat heeft met vernieuwing te maken, je zou toch niet verwachten dat S-E FFXIII naar de NES zou brengen ofzo, en tot nu toe zijn de 'main' parts per 3 delen op een console verschenen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou ook wel met Crisis Core willen beginnen, maar heb geen PSP.
Vind het een beetje lame van Square dat ze alle Final's op verschillende consoles uitbrengen, zodat je als Final fan bijna alle consoles in huis moet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |