abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50226063
FOK!'s centrale Final Fantasy topic




























Voorgaande topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
41 | 42 | 43 | 44 |
45 | 46| 47 | 48
  vrijdag 8 juni 2007 @ 08:50:46 #2
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50227153
Nou, die VII remake mogen ze mij laten zitten. Gewoon nieuwe delen uit blijven brengen. Op naar FF XXV!!

Ik hoop alleen dat ze niet op dezelfde voet als XII doorgaan.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:14:06 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50229403
Ik denk dat ergens bij deel XVII pas weer het turn based systeem terugkomt.

En een VII remake is alleen mooi als ze het spel zelf exact hetzefde laten maar de graphics vernieuwen. Niet dat het dalijk een XII battle systeem krijgt. Dan is het gewoon geen VII meer.

Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd.
pi_50229791
tvp?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 8 juni 2007 @ 10:34:44 #5
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_50229997
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:28 schreef Pritt het volgende:
tvp?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_50230445
Ik wil hem niet bij bookmarks maar bij mijn active topics. :p
Die vraagteken was beetje als "grap" bedoeld.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  vrijdag 8 juni 2007 @ 11:29:26 #7
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50231833
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:14 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd.
Goeie vraag. Geen idee.

Ik gok erop dat het gaat om dat kristal aan het eind van het spel?

[ Bericht 10% gewijzigd door Twarres op 08-06-2007 11:37:08 ]
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_50239893
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:14 schreef Ixnay het volgende:
Weet iemand trouwens wat dat gouden ding is in het logo van IX in de OP, altijd al afgevraagd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:18:46 #9
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50240199
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 15:08 schreef peristilius het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan ook natuurlijk.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 15:59:28 #10
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50241849
ik hoop zelf dat ze terug komen op het systeem van XII , het is opzichzelf nog niet eens een slecht systeem ofzo, maar na een uurtjr of 5-10 werd het wat mij betrefd saaier dan de delen met het traditionele turn based systeem.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:17:37 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50242514
Het minpunt aan random battles is dat het zo lang duurt. Bij FFXII ging het snel.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:21:57 #12
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50242670
Bij FFXII gaat het idd snel, maar daardoor word het meteen ook eentonig(mssn nog eentoniger dan de random battles), naar mijn mening dan.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:42:52 #13
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50243389
Grandia II had dat grandioos (haha..) opgelost vond ik. Daar zag je de vijandjes lopen en dan als je met ze in aanraking kwam, kwam je in een apart gevechtscherm. Ideaal! Turnbased en geen random battles en overzichtelijk, bij FF XII werd het op een gegeven moment gewoon film kijken als je je gambits goed had ingesteld.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:47:19 #14
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50243531
Grandia II had dat inderdaad, maar een systeem alsbij shadow hearts waarbij het wel turnbased was, maar je wel actief mee moet doen om je attacks succesvol moeten te laten zijn , zou ik ook een betere optie vinden.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:48:52 #15
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50243581
Niet gespeeld, dus kan ik helaas niet over meepraten, maar klinkt zeker erg interessant.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:50:43 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50243647
Ach ik heb deel 2 en 3 pas twee weekjes in huis , maar ik vind het wel een goed uitgewerkt systeem
pi_50244098
Ik heb eindelijk final fantasy VII weer in huis!! Op naar Midgar
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:30:37 #18
148059 Pritt
Atheïst
pi_50244906
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:04 schreef BaDaZz het volgende:
Ik heb eindelijk final fantasy VII weer in huis!! Op naar Midgar
Daar begin je hoor.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_50244969
dat bedoel ik;) ik moet nog beginnen, maar kan niet omdat ik erg druk heb met school; tentamens enal:S
pi_50247096
Ik zit nu op 40 uur gamen met FFXII net bij die dreamer geweest in bur omensca ofzo
pi_50248151
Ik ben met FF XII pas bij die sandsea met die agressieve zigeuners, binnenkort maar weer eens verder spelen.

Die hunt met die cluckatrice vind ik trouwens echt raar, ze zeggen dat dat beest op de north bank van de Giza plains zit, maar ben daar al vet vaak geweest en het beest komt maar niet.

edit: Laat maar, google was mijn vriend.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:36:41 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50249421
Die hunts heb ik niet gedaan. Duurt heel lang en is niet leuk.
  maandag 11 juni 2007 @ 19:02:48 #23
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50341571
Weet iemand of je bij FF5 de Sshot ability van de Hunter ook bij andere jobs kunt gebruiken?
Met Sshot kun je als Hunter 4 keer attacken. Stel dat je deze ablity gebruikt bij een Knight, kun je dan 4 keer met een zwaard striken? Of moet die knight dan een Bow equippen?

Of bij een Monk 4x2=8 attacks?
  maandag 11 juni 2007 @ 19:11:07 #24
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50341911
nope die abilitys werken alleen bij het weapon type van de desbetreffende job.
  maandag 11 juni 2007 @ 19:31:35 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50342821
Niet altijd.

Je kunt een Monk gewoon laten "berserken".
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:13:35 #26
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50362359
Is het nou zo in FFVIII dat de monsters gewoon met je mee levellen als je gaat grinden?

Ik kan me namelijk herinneren dat ik dat ooit ergens gelezen heb, dus in principe zou ik dus gewoon zo door de game kunnen wandelen?
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:22:43 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50362530
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:13 schreef Twarres het volgende:
Is het nou zo in FFVIII dat de monsters gewoon met je mee levellen als je gaat grinden?
Ja
quote:
Ik kan me namelijk herinneren dat ik dat ooit ergens gelezen heb, dus in principe zou ik dus gewoon zo door de game kunnen wandelen?
Dat dacht ik ook dat ik wel even door de game kan wandelen.
Totdat je bij Ultimecia bent dan heb je gewoon een bepaald aantal HP nodig. Want zij heeft een attack waarmee ze je hele team 5000+ damaget.
Ik moest zorgen dat ik ieder moment Shell had met full HP anders overleefde ik die attacks niet.
Ze zeggen wel allemaal dat Ultimecia mee levelt, maar zonder dat HP red je het niet.
Als je op een laag level aankomt met 3000 HP haal je het nooit ook niet met Shell.

Ik ben iig probleemloos door het spel gekomen maar heb op het einde lang moeten levellen voor Ultimecia.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:06:25 #28
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50363660
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:22 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ja
[..]

Dat dacht ik ook dat ik wel even door de game kan wandelen.
Totdat je bij Ultimecia bent dan heb je gewoon een bepaald aantal HP nodig. Want zij heeft een attack waarmee ze je hele team 5000+ damaget.
Ik moest zorgen dat ik ieder moment Shell had met full HP anders overleefde ik die attacks niet.
Ze zeggen wel allemaal dat Ultimecia mee levelt, maar zonder dat HP red je het niet.
Als je op een laag level aankomt met 3000 HP haal je het nooit ook niet met Shell.

Ik ben iig probleemloos door het spel gekomen maar heb op het einde lang moeten levellen voor Ultimecia.
Ook stom.

Maar ach, tot nu toe nagenoeg geen problemen gehad met dit deel.. Ik snap alleen nog redelijk weinig van het verhaal en wat Laguna nou te maken heeft met de rest van het zooitje. Maar ach vanavond gewoon weer verder gamen en dan merken we het wel.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:12:29 #29
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50363825
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:31 schreef Ixnay het volgende:
Niet altijd.

Je kunt een Monk gewoon laten "berserken".
maar berserk is dan ook een status effect in FFV , je kan het leren met een class, of moon flute (blue magic) casten.
pi_50365540
Intussen ben ik weer op disk 3 van FFVII.

Kga maar eerst even een gold chocobo kweken voor wat leuke materia
  woensdag 13 juni 2007 @ 10:35:52 #31
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50402305
Kan je een dag vrij krijgen om FF te spelen? Ik vind namelijk dat ik daar te weinig vrije tijd voor heb.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_50402750
ik ben ook op weg met FF VII, cd 1 nog. Kmoet nu tifa zoeken in een dorpje
pi_50403172
Wanneer kwam Tactics voor de PSP nu uit? Oktober toch?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:22:09 #34
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50407946
Ik weet wel dat FF6 29 juni uitkomt.
pi_50471878
Heeft iemand de handleiding van FF12 voor mij ? Had een tijdje geleden het spel hier op Fok!games gewonnen, maar omdat het de persversie was zat er niet bij. Nu ik eindelijk tijd heb om het spel te spelen, zou ik wel graag eerst het boekje doorlezen. Dus als iemand me hier aan kan helpen, zou hij/zij me erg blij maken .
pi_50475507
Gewoon de game beginnen, et wordt allemaal uitgelegd
  vrijdag 15 juni 2007 @ 08:50:03 #37
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50476426
All hail to the internet...

Gewoon even op http://www.gamefaqs.com kijken..
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
pi_50483334
Jeuhj ik heb eindelijk de gouden chocobo in ff7
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:58:49 #39
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_50850643
Van het weekend toch maar FFV advance gekocht, kon het niet laten.

Geinig spel tot nu toe. Ik vind alleen een hoop dingen een beetje te toevallig gaan, maar ach het vermaakt me in ieder geval.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:42:09 #40
148059 Pritt
Atheïst
pi_50852112
Wat is er precies anders aan de FFVI die binnekort wordt uitgebracht?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:14:17 #41
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50853187
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:42 schreef Pritt het volgende:
Wat is er precies anders aan de FFVI die binnekort wordt uitgebracht?
als het vergelijkbaar is met de andere remakes die se al op de gba heeft uitgebracht zal 6 ook wel iets op gempimpde graphs, 2 bonus dungeons en een a 2 additional characters/classes/espers hebben , en daarnaast een bestiary en een menu waar je de soundtrack kan luisteren.
pi_50856043
Kun je bij FF VII zien wat voor chocobo het is voordat je hem vangt?(Great/good/avarage, male/female)
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:37:44 #43
148059 Pritt
Atheïst
pi_50856086
Zover ik kan herinneren niet.
Het is wel zo dat bepaalde types great/good/avarage op bepaalde plekken op de wereldkaart zich begeven.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  donderdag 28 juni 2007 @ 18:57:03 #44
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50946424
en FF VI is binnen
pi_50957746
Beste FF deel 6
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:14:11 #46
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_50967937
heb er net een uurtje opzitten , ben nu bij die berg waar ze sabin aan het zoeken zijn.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:52:40 #47
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_50970994
FF6 is het beste deel. Volledig mee eens.
pi_50977891
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en FF VI is binnen
Is deze ook gecensureerd, net als de Amerikaanse FF3 op de SNES?
  zondag 1 juli 2007 @ 10:38:14 #49
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51021742
PEGI rating is 7+ dus ik gok van wel.
  zondag 1 juli 2007 @ 10:41:49 #50
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51021784
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 18:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
en FF VI is binnen
Ik ben er gisteravond mee begonnen
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_51035274
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:17 schreef chibibo het volgende:

[..]

Is deze ook gecensureerd, net als de Amerikaanse FF3 op de SNES?
wat is er dan anders aan dan de japanse ?
  zondag 1 juli 2007 @ 19:46:53 #52
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51035707
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:32 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

wat is er dan anders aan dan de japanse ?


Links is Japans, Rechts is Amerikaans. Het is de Esper "Siren".
Ook zijn er in sommige inn's bedden toegevoegd omdat de minderjarige spelers anders de suggestie zouden krijgen dat de personages in hetzelfde bed zouden slapen.
pi_51035786
  zondag 1 juli 2007 @ 22:38:06 #54
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_51041975
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen.

Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd.
  zondag 1 juli 2007 @ 23:05:46 #55
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51043088
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef chibibo het volgende:
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen.

Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd.
Nintendo had er al moeite mee dat er tienerzwangerschap (Duane + Katarin uit Mobliz) in voorkwam.
Of zelfmoord (Celes wilde van een berg springen nadat ze alleen op een eiland wakker werd in the World of Ruin)
Er blijkt ook rascisme in voor te komen, ik heb nooit ontdekt waar dit was. (iemand die dit weet?)

In ieder geval waren deze thema's in 1994 vrij ongebruikelijk voor een RPG.

Ik heb deel 6 altijd een van de beste Final's gevonden. Het verhaal is wel erg somber maar dat maakt het apart. Verder merk je duidelijk dat het de laatste Final was vóór deel 7.
De personages zijn heel diep uitgewerkt, alleen hier kom je pas achter als je de dialogen goed volgt.
En wat muziek betreft is het gewoon veruit het beste deel. Zeker als je denkt hoe weinig mogelijkheden de SNES had.
Als je FF6 ziet, denk je, standaard RPG'tje.

Veel mensen zien deel 7 als de FF met de grote vernieuwingen. Eigenlijk was dit alleen omdat het volledig 3d was en daarvoor nog 2d.
Dat verschil valt op. Maar FF6 was de eerste Final met ècht diepgaande verhaallijnen en personages.
pi_51043771
Heb zojuist FFV en FFVI voor de gba gekocht. Inmiddels begonnen met V, wat een heerlijk spel
pi_51045850
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:38 schreef chibibo het volgende:
Er zijn nog wel meer dingen gewijzigd. Sommigen zijn nog enigszins te begrijpen (zoals de Esper Scarlet die net, als Siren hierboven, iets meer is aangekleed, en het porno magazine van Cyan), maar het merendeel is ronduit onzinnig. Zo is de naam van Holy magic veranderd in Pearl, omdat het associaties met religie zou kunnen oproepen. Van de pubs hebben ze cafe's gemaakt, want anders zou men wel eens kunnen denken dat de helden alcoholische versnaperingen tot zich nemen.

Er is een aantal leuke pagina's op het web te vinden met meer voorbeelden van het 'kuisheidsbeleid' van Nintendo of America in die tijd.
Ik heb FF6 op de psone
eens kijken als deze ook is aangepast

maar pornomagazine van cyan ?
hoe krijg je die scene ? mits hij erin zit dan
  maandag 2 juli 2007 @ 10:49:32 #58
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51051513
zow, net lockes quest in s figaro afgerond, nu verder met die van sabin
  maandag 2 juli 2007 @ 10:50:20 #59
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_51051533
Blizz lukt niet
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 2 juli 2007 @ 12:00:04 #60
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51053415
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:50 schreef Strolie75 het volgende:
Blizz lukt niet
blitz selecteren , dan meteen de combo uitvoeren (eerste en makkelijkste is left-right-left) en dan de a in drukken , de moves werken btw tegenover gesteld bij een back-attack.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:32:04 #61
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_51056204
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:33 schreef the_legend_killer het volgende:
maar pornomagazine van cyan ?
hoe krijg je die scene ? mits hij erin zit dan
Het stelt niks voor, hoor, maar als ik me goed herinner gaat het als volgt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 00:47:49 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51081203
ik ben onderhand op het punt dat ik terra terug moet gaan zoeken btw.
pi_51086953
Kan je na uitspelen van deel 12, doorspelen?
pi_51093148
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Huh?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:33:50 #65
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51093805
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
IV, V en Vooral VI zijn de moeite waard ookal zijn ze vrij duur, I en II staan op een cart, maar die zijn qua gameplay en verhaal een stuk beperkter.
pi_51095314
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:12 schreef wc-eend het volgende:
Kan je na uitspelen van deel 12, doorspelen?
Naja, opnieuw beginnen. Dat kan altijd, maar je krijgt niets extras, en je kan niet verder de wereld verkennen.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:29:25 #67
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_51095754
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:16 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Naja, opnieuw beginnen. Dat kan altijd, maar je krijgt niets extras, en je kan niet verder de wereld verkennen.
niks extra's

je kan alle espers halen, monster hunts je bent nog wel even zoet hoor
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_51098084
Ja, maar ik bedoel, na het einde kan je niet opnieuw beginnen maar dan met alle wapens of items of espers. Wil je die halen, dan moet je dat doen voor je t spel uitspeelt, of helemaal compleet opnieuw beginnen
pi_51107037
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Je kan beter deel 6 spelen dan deel 12
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:03:37 #70
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51107728
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:13 schreef Fnx2 het volgende:
ik weet het, het is heel erg, maar ik ben een RPG fan en heb geen een final fantasy game gespeeld. Ik zou dit wel graag willen en dan het liefst die gba versies, maar overal waar ik kijk zijn ze 45 tot 50 euro, dat vind ik nogal veel voor een GBA game. Of is dit het zeker wel waard?
Begin maar met deel 7, dan ben je meteen benieuwd naar de andere delen.
Zelf vind ik deel 6, 7, 9 en 10 erg goed. De rest is ook goed maar minder dan deze 4.
pi_51145063
7 vind ik alleen erg houterig spelen en je kant je joystock niet gebruiken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 21:23:09 #72
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51146287
Dat is dan ook 1 van de details die ze bij de remake mogen aanpassen.

Maar dat hebben alle FF's t/m deel 7.
Vanaf deel 8 kun je 360 graden lopen, en bij deel 9 is het pas echt soepel.

Chrono Trigger had die houterige besturing niet btw, terwijl dat voor FF 7 uitkwam.
pi_51150510
komt er een remake voor 7? wat heb ik gemist :/
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:00:30 #74
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51152466
Nee, er gaan al heel lang sterke wel/niet/wel/niet geruchten.
pi_51297631
Final Fantasy XII gekregen voor mijn verjaardag! Woei!

  maandag 9 juli 2007 @ 17:40:17 #76
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51297728
Ik wil opnieuw beginnen met XII maar dan met guide.

Weet iemand waar je die witte FFXII guide van Square nog kunt krijgen?
  maandag 9 juli 2007 @ 18:32:23 #77
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_51299161
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:40 schreef Ixnay het volgende:
Ik wil opnieuw beginnen met XII maar dan met guide.

Weet iemand waar je die witte FFXII guide van Square nog kunt krijgen?
Met een beetje geluk valt deze nog te vinden bij de Lokale FRS, die hebben iig beide versies verkocht. Anders ff een wat specialistischere gamehop bezoeken.
  maandag 9 juli 2007 @ 19:01:25 #78
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_51300038
Hoi! Ik heb al een tijdje final fantasy X liggen op de plank hier...Nog geen minuut van gespeeld! Terwijl ik wel 7-8-9 van voor tot achter heb uitgespeeld

Maar heb nu vakantie, dus wellicht toch maar aan X beginnen. Ik weet nu eenmaal, dat als ik aan een dergelijk spel begin, mn sociale leven wel gedag kan zeggen
  maandag 9 juli 2007 @ 23:37:23 #79
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_51309705
122 uur gespeeld FFXII

103 uur gespeeld FF X

71 uur gespeeld FF 7

30 min gespeeld FF 8 moet er nog steeds eens goed voor gaan zitten
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 10 juli 2007 @ 08:55:03 #80
126718 Twarres
maakt(e) kutmuziek
pi_51315326
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:01 schreef IbeBen het volgende:
Hoi! Ik heb al een tijdje final fantasy X liggen op de plank hier...Nog geen minuut van gespeeld! Terwijl ik wel 7-8-9 van voor tot achter heb uitgespeeld

Maar heb nu vakantie, dus wellicht toch maar aan X beginnen. Ik weet nu eenmaal, dat als ik aan een dergelijk spel begin, mn sociale leven wel gedag kan zeggen
Doen!! FFX is echt een goed deel, vooral het battlesysteem vond ik heel overzichtelijk en het verhaal ook erg meeslepend.
Das leben ist ein skippybal
Das ist nou einmal zo...
  dinsdag 10 juli 2007 @ 09:28:16 #81
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_51315870
Deze week opnieuw begonnen aan FF IX. De sfeer is meteen al beter dan alle andere FF's. En dit keer kan ik WEL saven
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  dinsdag 10 juli 2007 @ 10:10:30 #82
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_51316738
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:37 schreef Deacon_Tigra het volgende:

122 uur gespeeld FFXII

103 uur gespeeld FF X

71 uur gespeeld FF 7

30 min gespeeld FF 8 moet er nog steeds eens goed voor gaan zitten
Ik zat geloof ik ergens in de 100 uur met FF7 Maar had dan ook echt alles, iedereen op 99, beste wapens voor iedereen, alle materia gemaxd (zelfs Knights..hoe ziek!) en al die weapons verslagen.

Wat kansloos eigenlijk als ik het zo lees
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:42:54 #83
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51323190
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid.

En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak.
pi_51323244
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:42 schreef Ixnay het volgende:
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid.

En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak.
Deel 7 had wel 1 van de beste verhaallijnen van heel de serie.
I am the Alpha and the Omega
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:58:30 #85
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51323699
Samen met deel 6 ja.
pi_51332378
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 09:28 schreef BMH het volgende:
Deze week opnieuw begonnen aan FF IX. De sfeer is meteen al beter dan alle andere FF's. En dit keer kan ik WEL saven
FF IX
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_51334699
Nu zit ik zo een vijf uur in FF XII en ik las al eerder iets over een of ander Zodiac wapen en dat je daarvoor bepaalde chests niet mocht openen. Dit heb ik dus wel gedaan en dus kan ik dat Zodiac wapen later in het spel niet meer krijgen. Is dat heel erg of kun je ook gewoon zonder dat wapen verder in het spel?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:32:59 #88
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51335074
Ik zou gewoon verder spelen.
Volgens mij mag je in Downtown Rabanastre een aantal kistjes niet openmaken.
Maar het is niet erg als je dat wapen niet hebt.
  woensdag 11 juli 2007 @ 00:02:46 #89
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_51345891
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:23 schreef Laniboekje het volgende:
Nu zit ik zo een vijf uur in FF XII en ik las al eerder iets over een of ander Zodiac wapen en dat je daarvoor bepaalde chests niet mocht openen. Dit heb ik dus wel gedaan en dus kan ik dat Zodiac wapen later in het spel niet meer krijgen. Is dat heel erg of kun je ook gewoon zonder dat wapen verder in het spel?
je kan het wapen idd niet meer krijgen nu , aantal kisten in Rabanastre en op dat strand verderop

maar je kan het spel makkelijk uitspelen zonder
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_51361971
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:42 schreef Ixnay het volgende:
Het mooie aan FFX vind ik dat level up systeem d.m.v. die Sphere Grid.

En aan IX is de klassieke FF sfeer het pluspunt, wat in deel 7 en 8 (vooral deel 8) ontbrak.
Goed punt! Ben nog niet begonnen maar wat moet ik kiezen? Dat automatische grid of degene waar je zelf mag kiezen? Het is mij niet echt duidelijk hoe dat grid werkt, want het boekje biedt ook niet echt uitkomst ofzo.
  woensdag 11 juli 2007 @ 15:31:09 #91
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51362555
De Sphere Grid is een groot bord met daarop nodes.

Al je characters lopen over dat bord en kunnen nodes activeren. Deze nodes hebben eigenschappen als "Max. HP + 300" of "Strength + 2" of "Learn Haste" "Learn Fire"
Deze termen komen je vast bekend voor van vorige Final Fantasy's.
Door nodes te activeren kun je levellen. Om een stap te zetten op dat bord moet je een sphere level hebben, deze krijg je door random battles, net als bij de Final Fantasy's die jij gespeeld hebt.
Een "zone" op de Sphere grid richt zich voornamelijk op White Magic, hier zitten dus de spells "Cure" "Esuna" etc. ditzelfde heb je ook voor Black Magic, "Fire" "Blizz" "Flare" "Bio" Hier zitten ook veel nodes met "MP + 30" oid, want mages hebben dat nodig. Warriors hebben weer veel "Strength" en "HP"
Als je dus een white mage wil maken van een bepaald character, moet je deze dus sturen naar het gebied met de white magic spells.

Als je de beginners grid kiest wordt je de weg wat makkelijker gewezen, zodat je maar 1 kant op kan lopen dat je vanzelf een black mage (Lulu) een white mage (Yuna) een Time Mage/Warrior (Tidus) een Thief (Rikku), Wakka is heel goed met status ailments enzo. En zo heeft iedereen in FFX een specialiteit.

Als je voor de gevorderde grid kiest, moet je weten welke abilities jij belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld 3 Fighters in je team hebben, kun je deze characters op de sphere grid "opleiden" tot fighters.
Terwijl je bij de veilige beginners grid deze keuze niet hebt, of iig minder vrijheid hebt, omdat het spel voor jou bepaalt welke richting je op moet op dat bord, maar waardoor je niet halverwege het spel vast komt te zitten omdat je te weinig HP hebt, of een te zwakke black mage.

De beginners grid heeft btw wel meer nodes, waardoor je uiteindelijk je maximum stats hoger kunt krijgen bij de beginners grid.
pi_51363239
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:31 schreef Ixnay het volgende:
De Sphere Grid is een groot bord met daarop nodes.

Al je characters lopen over dat bord en kunnen nodes activeren. Deze nodes hebben eigenschappen als "Max. HP + 300" of "Strength + 2" of "Learn Haste" "Learn Fire"
Deze termen komen je vast bekend voor van vorige Final Fantasy's.
Door nodes te activeren kun je levellen. Om een stap te zetten op dat bord moet je een sphere level hebben, deze krijg je door random battles, net als bij de Final Fantasy's die jij gespeeld hebt.
Een "zone" op de Sphere grid richt zich voornamelijk op White Magic, hier zitten dus de spells "Cure" "Esuna" etc. ditzelfde heb je ook voor Black Magic, "Fire" "Blizz" "Flare" "Bio" Hier zitten ook veel nodes met "MP + 30" oid, want mages hebben dat nodig. Warriors hebben weer veel "Strength" en "HP"
Als je dus een white mage wil maken van een bepaald character, moet je deze dus sturen naar het gebied met de white magic spells.

Als je de beginners grid kiest wordt je de weg wat makkelijker gewezen, zodat je maar 1 kant op kan lopen dat je vanzelf een black mage (Lulu) een white mage (Yuna) een Time Mage/Warrior (Tidus) een Thief (Rikku), Wakka is heel goed met status ailments enzo. En zo heeft iedereen in FFX een specialiteit.

Als je voor de gevorderde grid kiest, moet je weten welke abilities jij belangrijk vindt. Wil je bijvoorbeeld 3 Fighters in je team hebben, kun je deze characters op de sphere grid "opleiden" tot fighters.
Terwijl je bij de veilige beginners grid deze keuze niet hebt, of iig minder vrijheid hebt, omdat het spel voor jou bepaalt welke richting je op moet op dat bord, maar waardoor je niet halverwege het spel vast komt te zitten omdat je te weinig HP hebt, of een te zwakke black mage.

De beginners grid heeft btw wel meer nodes, waardoor je uiteindelijk je maximum stats hoger kunt krijgen bij de beginners grid.
Thanks Duidelijk verhaal! Gevorderde grid moet dus wel te doen zijn, vooral als FFX niet je eerste FF game is. In je laatste zin moet de eerste 'beginners' gevorderden zijn lijkt me?
pi_51372764
Ik ben FF12 maar weereens aan het spelen. Maar wat ik me afvraag, wat is het nut van vanish/vanishga... ik zie het niet hoor. Sowieso zijn er best een aantal spells waarvan ik het nut niet zie.
  woensdag 11 juli 2007 @ 21:31:33 #94
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51375320
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 15:49 schreef IbeBen het volgende:

[..]

Thanks Duidelijk verhaal! Gevorderde grid moet dus wel te doen zijn, vooral als FFX niet je eerste FF game is. In je laatste zin moet de eerste 'beginners' gevorderden zijn lijkt me?
Ik denk dat het wel moet lukken, maar met de beginners grid is het spel net zo goed te spelen.
Veel maakt het niet uit.
pi_51564006
Bij FFXII ben ik net uit de Lhusu Mines ontsnapt (achtervolgd door die Lizards). Mijn party is nu op level 10, heb stiekem toch het idee dat ik een beetje aan de lage kant zit met mijn levels aangezien de Lizards bijna al mijn characters KO kregen. Het levelen schiet itt andere FF-games echt niet op. Waar zaten jullie ongeveer met jullie levels net na de Lhusu Mines?
pi_51564121
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:03 schreef Laniboekje het volgende:
Bij FFXII ben ik net uit de Lhusu Mines ontsnapt (achtervolgd door die Lizards). Mijn party is nu op level 10, heb stiekem toch het idee dat ik een beetje aan de lage kant zit met mijn levels aangezien de Lizards bijna al mijn characters KO kregen. Het levelen schiet itt andere FF-games echt niet op. Waar zaten jullie ongeveer met jullie levels net na de Lhusu Mines?
Rond de 11-13 volgens mij, maar die lizards zijn ook gewoon te sterk, hard rennen is de truc.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_51564525
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 17:06 schreef peristilius het volgende:

[..]

Rond de 11-13 volgens mij, maar die lizards zijn ook gewoon te sterk, hard rennen is de truc.
Oke, dan ga ik even terug die mines in om toch nog wat te levelen met behulp van die skeletten.

pi_51571478
Maak je om je lvl maar niet druk, FF 12 wordt nergens erg moeilijk als je alleen de storyline volgt.
Ik ging de laatste echte dungeon in met een party van iets boven de lvl 30 en was rond de 38 toen ik bij de Final Boss kwam.

Een goede Gambit setup is dan wel van belang, maar dat is juist leuk om zelf te bedenken welke Gambit combinatie goed werkt voor bepaalde dungeons.
pi_51571677
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:52 schreef torn_Machina het volgende:
Maak je om je lvl maar niet druk, FF 12 wordt nergens erg moeilijk als je alleen de storyline volgt.
Ik ging de laatste echte dungeon in met een party van iets boven de lvl 30 en was rond de 38 toen ik bij de Final Boss kwam.

Een goede Gambit setup is dan wel van belang, maar dat is juist leuk om zelf te bedenken welke Gambit combinatie goed werkt voor bepaalde dungeons.
Thanks. Zal dit in mijn achterhoofd houden. Moet nog een beetje puzzelen met die Gambits om te kijken wat nu het meest ideale is. Vind het nog best een uitdagend spel op een tactische manier.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:04:21 #100
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_51571910
Die Gambits zijn wel leuk bedacht, maar met alleen attack en cure wandel je zo door het spel heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')