quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkersquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Bron?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Groningen, met op de achtergrond de 5 pijpen...quote:
Sorry hoor maar wat een gedrochtquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers
Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Ding heeft geen motorbak nodig zoals DD-AR. Toch weer knap van die duitsers...quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers
Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Een lelijke hoekige voorkant.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:
[afbeelding]
meer ramen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:
[afbeelding]
die Arriva MCNs worden luiquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:
[afbeelding]
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo
ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischerquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
Ach, en anders zit je daar in... Veel kan je er toch niet aan doen, of wel?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:45 schreef thatsme het volgende:
over mooie dubbeldekkers gesproken:
[afbeelding]
Da's toch veel te breed voor het VK. Volgens mij hebben ze aan de overkant niet eens dubbeldekkers.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
dat valt tegen denk ik. Mede door de vaak aparte opstelling van de stoelen. Ook is er binnen veel ruimte en de toiletten zijn groot! Ik vind het wel leuk dat je op de benedenverdieping naar binnenkomt en door kan lopen op de bovenverdieping naar een ander rijtuig. Ook is de trein vrij donker van binnen! Maar wel super stil en comfortabel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zwedenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:12 schreef MREn het volgende:
Klopt.
Verzameling Dubbeldekkers (allemaal comfortabeler dan IRM zo op het oog): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=184747
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
Een speeltuin in de trein kom je bij ons niet tegen!
IC+ was ernstig relaxt, en ook aan de buitenkant mooi in z'n metallic-blauwe kleurstelling.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel van
jah de kleurstelling van de NS.. iig op de VIRM. ICM(m) SGMm is wel mooier..quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zweden
De NS heeft trouwens wel de mooiste kleurstelling
Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo
tegen woordig moet alles goedkoopquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.
de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papierquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papier
ik koop ZELDEN een kaartjequote:Op donderdag 7 juni 2007 15:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).
Ik zie trouwens dat sommige landen leuke dubbeldekkers hebben, zoals in Milaan met dat trapje. Vind onze nederlandse dubbeldekkers wel prima!
Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?quote:
Lutserquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik koop ZELDEN een kaartje![]()
laatste kaartje was 2 euro... :-P
laatste keer dat ik eigenlijks een kaartje moest kopen zou het me 2,40 gekost hebben.maar meneer de mcn floot al..![]()
wel een KUT smoes als je ze je dan controleren xD
en ja ik weet dat zwartrijden verboden is
nee hoor, maar ik zal niet voor mn plezier even een rondje achterhoek maken danquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?
Wel 600 euro uitgeven met een middagje stappen, maar een tientje voor de trein is te veel. Gatver wat walg ik van die types.
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
De info die ik heb is nogal karig, even afwachten dus.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
die winst.. kan je mooi de kaartjes goedkoper van maken...quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.![]()
njah dr is natuurlijk een grens, en zowiezo.. met t huidige materieel tekort lijkt me ook een slecht plan..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef MREn het volgende:
Google eens op Laffercurve
Ik doe de gok dat met (veel) goedkopere kaartjes de winst niet toe zal nemen.
Wat ze meoten doen is meer dalurenkaartjes als het vroegere avondretour en meermanskaarten herinvoeren.
mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef MREn het volgende:
Er is geen materieeltekort.
En ik had het specifiek over dalurenkaartjes. Aan extra reizigers is de spits zit NS echt niet op te wacten.
En het is sowieso, maar troost je, dat weet niemand schijnbaar.
11?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..
4 + 4 + 3 = 11quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
11?Planmatig horen dat er 9 te zijn.
Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijnquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
213 - 202 ook...quote:
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijn. Dan kunnen ze daar mooi de stoelen uit halen om in DD-AR te doen, waardoor we nog meer mensen in die kut DD-AR kunnen proppen.
Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn er dan treinstellen van die lengte?![]()
Tweede klas DDM-1quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?
D'r is toch geen ruimte in die dingen voor ICRm stoelen, dan kan je net een twee - gangpad - een opstelling maken in die hokken. De lengte voor ICRm-stoelen is ook veel meer dan die bankjes. Ik denk zelf SGMm stoeltjes komen er in!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
ja maar je mag niet met 213 bakken ICM rijden :pquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
Dat konden ze in België toen beterquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet
60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
mjahquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet
60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
Eff een simpel sommetje :quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah
als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
hmm schiet niet opquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
kom je met ICK ICR etc verder dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
Klopt, maar dit was in het geval dat de koppen nog wel open konden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
goede timing van de aangereden persoon!quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg![]()
Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.
gelukkig was het de Intercity :-P die stopt niet op wolvegaquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
goede timing van de aangereden persoon!
ik moest lachenquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
maak je maar hybride locs!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:07 schreef thatsme het volgende:
Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
1 troost.. je horoscoop klopt een keerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Dichterbijer het volgende:
Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...
Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.
Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
En hoe stom ik ben:
- koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
- kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
- ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.
Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.
Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
Bedankt voor de bevestiging..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
1 troost.. je horoscoop klopt een keer![]()
en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
vraag je je nu niet af..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging..
En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
Euhmm geen idee:')quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag je je nu niet af..
zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maak je maar hybride locs!
meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?
schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
In iedergeval 1 spanning minder.. je komt altijd ergens met je goederentrein de betuwelijn af. Ik denk dat prorail deze spanning gekozen heeft als de toekomst voor nederland. Als de rest van het net ook geupgrade wordt. Na heeeeeel veel jaar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...
Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
Check voor de gein eens www.ns.nlquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Luco het volgende:
Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
quote:
Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel dieselquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)
1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
roetfilters ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:28 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
Het is wellicht met het oog op de toekomst om meer uniformiteit te creëren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom men nu op de Betuweroute het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.
Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
Dinsdag nieuwe toverijzers voor Arriva..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
hehe! true dacht ik ook net aan ja... :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
lw - gn is officieel nog steeds DH / DMquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
ja.. dat zal strax ook wel weer minder zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
In de spits ook GTW.
mjah nou ja :p na de vakantie rijd er zo goed als geen DH meer denk ikquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het niet, omdat de vakantietijd nadert en Arriva nog wel even de tijd heeft om de volgende lijn van GTW'tjes te voorzien.
mjah,quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk tijdens de vakantie al bijna niet meer in het noorden, omdat als er nog 6 à 7 stellen instromen, Arriva in de zomervakantie al zo ongeveer alles met GTW'tjes en buffels kan laten rijden.
Nope.. :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Gehehe. Wedden om een krat bier van niet.
Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekendquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nope.. :p
ach reistijd kan ansigh wel afnemen... als je ze maar plankt :p
ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
De sneltrein Lw-Gn van 13.57 is opgeheven en is stoptrein geworden. Precies zoals verwacht, dus dan is er vervangend mat in Gn voor mijn trein en hopelijk is dat het zwitsers toverijzer.
Misschienquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?
nee.. :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekend![]()
hahaha...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan nieuw gebouwde stoomtreinen laten rijden tussen de Arriva dienstregeling door.
Gisteren reden er ook Wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Gelukkig reed het andere halfuur wel een GTW.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd.
Het is hier anders ook nog tyfuswarmquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Gelukkig ist hier in het noorden nog steeds redelijk kwa weer :-)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.
En nu zelfs al een dode door het noodweer![]()
Een vriend van mij mocht gisteren van Sittard naar Nijmegen, dus de hele maaslijn afleggen. Toch eens vragen hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Vandaag ook met de sauna-expres gereisd tussen Nijmegen Heyendaal en Nijmegen, klein stukje maar wel te erg met die hitteDaarna vertraging omdat de IC Nijmegen - Den Helder van 16:39 een technisch probleem had
Overstap in Arnhem gemist op de stoptrein naar Winterswijk...
Bleek dat het daar vandaag ook chaos wasSeinstoring tussen Varsseveld en Winterswijk
Delft-Amsterdam op een neer, helemaal zonder problemenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.
En nu zelfs al een dode door het noodweer![]()
geyl is dat ding weer rijvaardig? :pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!
[afbeelding]
(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Woensdag 2x ICE-TD (Diesel ICE) vanuit Aachen naar Amsterdam Rai
Dan gewoon... ff telaat komen x)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.
Ding vertrekt om 9.55 in Heerlen volgens mij en komt dan schat ik rond 10.10 langs Sittard, mijn les begint om 10.15.![]()
Geen idee eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
hmpf..quote:
PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Van mij mogen er wel weer 1100 en 1300en rijvaardig gemaakt worden... Desalniettemin is het ook cool dat men wat gaat doen aan oude treinstellen
de 1122 is toch rijvaardig ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:44 schreef Duvel het volgende:
De 1100 van de werkgroep 1501 doet het volgens mij ook wel als je het stof er vanaf blaast. Ik bedoel: wat kan eraan stuk?
Dat is toch dat ding van de werkgroep?quote:
Maar ik zie ze nooitquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)
Dat was 'ie toch al jaren, of was het ding weer kapot ondertussen? Ik ben er twee jaar terug tenminste nog mee naar het spoorwegmuseum geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
Jaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:53 schreef Luco het volgende:
Die Wadloper kwam net over een wissel aanrijden? (Dus van middelste spoor naar rechterspoor)
Ja, een klein eindje van Nijmegen station af richting Heyendaalquote:
Die is zekerweten rijvaardig, ik reed gister Utrecht binnen toen deze trein juist het station uitreed, op eigen krachtquote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!
[afbeelding]
(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:48 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik zag trouwens over de dag ook nog een paar stelletjes wadlopertjes richting Arnhem gaan. 1 van die stellen stond later op de middag weer in Nijmegen. Iemand een idee wat ze in Arnhem doen?
Ja iddquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen
Valt me altijd op dat de NS in de weekend altijd prima materieel weet in te zetten op de 3700.
Gewoon onderhoud, net zoals stellen naar Zwolle en Onnen gaanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen
Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:58 schreef Petre het volgende:
Vrijdag vanaf Den Haag Centraal om 15.06 uur ri. utrecht met 1 stel koplopers, 3 bakken..
Op Utrecht stond over het hele perron aangegeven dat de intercity naar Enschede daar zou komen.. Werd dus 1 stel waar ik al in zat. En dar met +- 300 man op het perron en een al volle trein. De Deuren konden net dicht en de conducteurs wilden geen mensen meer er in laten.. Leve de NS
de volgende trein had weer een stel teveel.. tel uit je winst..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:14 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnen![]()
De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICEquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:11 schreef sander89 het volgende:
Ik ga over een maandje naar Berlijn met de trein![]()
Ik dacht ik pak gewoon IC naar Berlijn Hbf, maar toen bedacht ik me dat ik ook de ICE kon pakken natuurlijk.
Na effe wat uit zoek werk, heb ik toch besloten de ICE te pakken wel 30 euro duurder en overstappen in Duisburg Hbf, maar lijkt me wel stukken leuker/relaxter![]()
Ben 13.08 in Berlijn Hbf met de ICE ipv 13.18 met de IC![]()
![]()
Me ouders betalen het tochquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICEOja, verder maken die 10 minuten verschil alleen verschil omdat de ICE niet stopt in Wolfsburg/Stendal en de IC wel. Vanaf Hannover tot Berlijn rijden ze verder dezelfde route.
Ik vind het zelf weggegooid geld, maar toch veel plezier
ps: het voordeel is wel dat je niet met allemaal kut Nederlanders in de trein zit, op het stukje naar Duisburg na dan. Maar dat scheelt wel erg.
zou dat in de winter ook zo zijn?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
In dat stukje is dan ook net geen aircoquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
defect beyond repair?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
Ik zag gister bij onnen idd 3x een DHII staanquote:Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
ja maar plan V / T en ICMs hebben fatsoenlijk onderhoud gehad,quote:Op zondag 10 juni 2007 12:53 schreef Remzz het volgende:
Tja de koplopers zijn zo ondertussen ook al ruim 25 jaar. En Plan V/T nog ouder geloof ik.
Alleen als je er langs rijdt, is het wel handig wat nummertjes op te schrijven... Want wat moet ik met die goederenzooi, dat boeit me echt -100%quote:Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
OnnenDe echte liefhebber weet dat het al sinds jaar en dag boring is in het Noorden
ziet er niet uit he.. :pquote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
ontopic:
Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
Ah, een kapot wadlopertje?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
ontopic:
Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
DM90 is prima koppelbaar met DH 1 / 2quote:Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ah, een kapot wadlopertje?Of doen ze dat wel vaker zo?
Okquote:Op zondag 10 juni 2007 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Die wadloper heeft de hele dag solo gereden maar is ter ondersteuning voor alle studenten (...) gecombineerd met een dm90 voor de laatste avondritten.
Heel af en toe als ik een reisje maakquote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
Nou die sahara lag vrijdag ook in het noorden. Ik ben bijna geroosterd in het wadje dat mij voorgeschoteld werd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Bij Visvliet moet je absoluut bij het molentje even door het tunneltje. Vanaf de zuidkant kun je zeer mooie platen maken.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Heel binnekort maar eens wat foto'tjes maken bij Mantgum en bij Visvliet, voor ze allemaal weg zijn
Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ah, een kapot wadlopertje?Of doen ze dat wel vaker zo?
Ja ik had de 09.20 uit Zwolle. En die kon niet verder dan Meppel. Toen maar blijven zitten en terug gegaan.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Zojuist:
09:46 uur Zwolle<->Leeuwarden Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: * einde tussen 11.00 en 13.00 uur.
Dat is helemaal niet waar. Ze rijden gewoon soms zo omdat het óf zo gepland is óf het gewoon zo uitkomt. Af en toe is het omdat er idd een stel kapot is, maar dat kan net zo goed een DH zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.
Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede isquote:Op maandag 11 juni 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ghehehe.. dat was idd best zwemmen bij t station enschede
Wat jij wil.. dan licht TV oost mij verkeerd in.. hoewel t geluid van de uitzending ook matig wasquote:Op maandag 11 juni 2007 16:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede is![]()
lol, je kan nu heel misschien binnenkort met de 3209 reizen onverwacht... Zag hem vanmorgen te Gn staan, dus school kon wel ff wachtenquote:Op maandag 11 juni 2007 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik reis door de week en dan behoren ze alle 4 wel in dienst te zijn.![]()
gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden maxquote:Op maandag 11 juni 2007 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee
Weet je dat de CNL eigenlijk best een gare kuttrein is vergeleken bij de Corail Lunéa?
Je kan van die fransen zeggen wat je wil, maar daar begrijpen ze WEL hoe nachttreinen werken
Verduistering WERKT, ook in de volle zon is het gewoon potdicht, niet die duffe kutgordijntjes van de CNL, en je krijgt een welkomstpakketje aangeboden. Met alleen maar nuttigheid erin
* een setje oordopjes
* een alcoholdoekje om je morgenochtend mee op te frissen
* een pakje papieren zakdoekjes
* een paar pepermuntjes
* een afsluitbaar afvalzakje
* een halve liter bronwater.
Gratuitement
Alleen het omlaag brengen van de temperatuur in zoeen coupee blijft lastigMaar daar heeft CNL ook nog niks op gevonden
En dat ik hier dan op ga reageren en zo hequote:Op maandag 11 juni 2007 17:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden max
Ik ben pas halverwege de vakantie jahquote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Nee.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Nou eff wat andersquote:Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.
Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
quote:Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.
Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
En daarmee heeft Dichterbijer gelijkquote:Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat![]()
Ja klopt, was inderdaad 3116, tiepvautje, want op mn site staat het wel goedquote:Op maandag 11 juni 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
3116 bedoel je zeker, omdat die er vanochtend ook aan hing![]()
3114 is van Veolivla.
Laat die jongen lekker dromen hehequote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef MREn het volgende:
Jaja, we hebben er weer een: http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2836
(vandaag, rond 21:11)
Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef MREn het volgende:
Medewerkers van NS hebben een nieuwe cao. In ruim twee jaar tijd krijgen ze twee keer een loonsverhoging van 3% en twee keer 250 euro extra. Ze kunnen nog eens 250 euro krijgen als blijkt dat de treinreizigers minder ontevreden zijn.
aldus NOS Teletekst.
Idd, als je soms denkt wat ze eigenlijk de hele dag soms doenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.
Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.
Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
Ja idd, het klonk me al vreemdquote:Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verderquote:Op maandag 11 juni 2007 23:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?
je kan ook waslijn gaan hangen en wat mDDM inhuren
Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.
Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.
Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
heb je wel genoeg reserve materiaal voor BUITEN de spits :-Dquote:Op maandag 11 juni 2007 23:37 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja idd, het klonk me al vreemdMaargoed, het lijkt me toch niet dat ze dat zo maar verzinnen
En 8 bakken gaat vaak niet. Veel perrons kunnen er maar 6 aan
[..]
Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verder
zo gweldig is zo`n Lint toch niet?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.
Zoiets zou goed mogelijk zijn jaquote:
ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijdenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Moet het geheel alleen wel snel optrekken, anders heb je er niets aan.
Bron: ADquote:Trammetje Houten-Zuid nog in de remise
HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.
Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.
Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.
In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.
De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
Een dergelijk probleem heb ik wel eens gehad met een Plan V maar dan met het sluiten van de deuren. Deuren zwenkte niet normaal dicht maar pas na enkele seconden met een flinke vaart waarna ze schijnbaar niet goed vergrendeld werden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:01 schreef ReisT het volgende:
Bij het uistappen (uit Plan T no. 510) nog iets vaags, deuren gaan maar een heel klein stukje open en blijven dan steken, ik geef de deuren een duw en ze vliegen met een flinke klap toch open. Ik heb later nog een paar keer die deuren open en dicht gedaan (had toch niks beters te doen) maar 't probleem bleef, al gingen de deuren als je geduld had toch uiteindelijk wel vanzelf open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |