mjah nou ja :p na de vakantie rijd er zo goed als geen DH meer denk ikquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het niet, omdat de vakantietijd nadert en Arriva nog wel even de tijd heeft om de volgende lijn van GTW'tjes te voorzien.
mjah,quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk tijdens de vakantie al bijna niet meer in het noorden, omdat als er nog 6 à 7 stellen instromen, Arriva in de zomervakantie al zo ongeveer alles met GTW'tjes en buffels kan laten rijden.
Nope.. :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Gehehe. Wedden om een krat bier van niet.
Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekendquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nope.. :p
ach reistijd kan ansigh wel afnemen... als je ze maar plankt :p
ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
De sneltrein Lw-Gn van 13.57 is opgeheven en is stoptrein geworden. Precies zoals verwacht, dus dan is er vervangend mat in Gn voor mijn trein en hopelijk is dat het zwitsers toverijzer.
Misschienquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?
nee.. :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekend![]()
hahaha...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan nieuw gebouwde stoomtreinen laten rijden tussen de Arriva dienstregeling door.
Gisteren reden er ook Wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Gelukkig reed het andere halfuur wel een GTW.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd.
Het is hier anders ook nog tyfuswarmquote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Gelukkig ist hier in het noorden nog steeds redelijk kwa weer :-)quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.
En nu zelfs al een dode door het noodweer![]()
Een vriend van mij mocht gisteren van Sittard naar Nijmegen, dus de hele maaslijn afleggen. Toch eens vragen hoe het gegaan is.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Vandaag ook met de sauna-expres gereisd tussen Nijmegen Heyendaal en Nijmegen, klein stukje maar wel te erg met die hitteDaarna vertraging omdat de IC Nijmegen - Den Helder van 16:39 een technisch probleem had
Overstap in Arnhem gemist op de stoptrein naar Winterswijk...
Bleek dat het daar vandaag ook chaos wasSeinstoring tussen Varsseveld en Winterswijk
Delft-Amsterdam op een neer, helemaal zonder problemenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.
En nu zelfs al een dode door het noodweer![]()
geyl is dat ding weer rijvaardig? :pquote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!
[afbeelding]
(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Woensdag 2x ICE-TD (Diesel ICE) vanuit Aachen naar Amsterdam Rai
Dan gewoon... ff telaat komen x)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.
Ding vertrekt om 9.55 in Heerlen volgens mij en komt dan schat ik rond 10.10 langs Sittard, mijn les begint om 10.15.![]()
Geen idee eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
hmpf..quote:
PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Van mij mogen er wel weer 1100 en 1300en rijvaardig gemaakt worden... Desalniettemin is het ook cool dat men wat gaat doen aan oude treinstellen
de 1122 is toch rijvaardig ?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:44 schreef Duvel het volgende:
De 1100 van de werkgroep 1501 doet het volgens mij ook wel als je het stof er vanaf blaast. Ik bedoel: wat kan eraan stuk?
Dat is toch dat ding van de werkgroep?quote:
Maar ik zie ze nooitquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)
Dat was 'ie toch al jaren, of was het ding weer kapot ondertussen? Ik ben er twee jaar terug tenminste nog mee naar het spoorwegmuseum geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
Jaquote:Op zaterdag 9 juni 2007 19:53 schreef Luco het volgende:
Die Wadloper kwam net over een wissel aanrijden? (Dus van middelste spoor naar rechterspoor)
Ja, een klein eindje van Nijmegen station af richting Heyendaalquote:
Die is zekerweten rijvaardig, ik reed gister Utrecht binnen toen deze trein juist het station uitreed, op eigen krachtquote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!
[afbeelding]
(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 20:48 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ik zag trouwens over de dag ook nog een paar stelletjes wadlopertjes richting Arnhem gaan. 1 van die stellen stond later op de middag weer in Nijmegen. Iemand een idee wat ze in Arnhem doen?
Ja iddquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen
Valt me altijd op dat de NS in de weekend altijd prima materieel weet in te zetten op de 3700.
Gewoon onderhoud, net zoals stellen naar Zwolle en Onnen gaanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen
Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 21:58 schreef Petre het volgende:
Vrijdag vanaf Den Haag Centraal om 15.06 uur ri. utrecht met 1 stel koplopers, 3 bakken..
Op Utrecht stond over het hele perron aangegeven dat de intercity naar Enschede daar zou komen.. Werd dus 1 stel waar ik al in zat. En dar met +- 300 man op het perron en een al volle trein. De Deuren konden net dicht en de conducteurs wilden geen mensen meer er in laten.. Leve de NS
de volgende trein had weer een stel teveel.. tel uit je winst..quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:14 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnen![]()
De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICEquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:11 schreef sander89 het volgende:
Ik ga over een maandje naar Berlijn met de trein![]()
Ik dacht ik pak gewoon IC naar Berlijn Hbf, maar toen bedacht ik me dat ik ook de ICE kon pakken natuurlijk.
Na effe wat uit zoek werk, heb ik toch besloten de ICE te pakken wel 30 euro duurder en overstappen in Duisburg Hbf, maar lijkt me wel stukken leuker/relaxter![]()
Ben 13.08 in Berlijn Hbf met de ICE ipv 13.18 met de IC![]()
![]()
Me ouders betalen het tochquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICEOja, verder maken die 10 minuten verschil alleen verschil omdat de ICE niet stopt in Wolfsburg/Stendal en de IC wel. Vanaf Hannover tot Berlijn rijden ze verder dezelfde route.
Ik vind het zelf weggegooid geld, maar toch veel plezier
ps: het voordeel is wel dat je niet met allemaal kut Nederlanders in de trein zit, op het stukje naar Duisburg na dan. Maar dat scheelt wel erg.
zou dat in de winter ook zo zijn?quote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
In dat stukje is dan ook net geen aircoquote:Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
defect beyond repair?quote:Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
Ik zag gister bij onnen idd 3x een DHII staanquote:Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
ja maar plan V / T en ICMs hebben fatsoenlijk onderhoud gehad,quote:Op zondag 10 juni 2007 12:53 schreef Remzz het volgende:
Tja de koplopers zijn zo ondertussen ook al ruim 25 jaar. En Plan V/T nog ouder geloof ik.
Alleen als je er langs rijdt, is het wel handig wat nummertjes op te schrijven... Want wat moet ik met die goederenzooi, dat boeit me echt -100%quote:Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
OnnenDe echte liefhebber weet dat het al sinds jaar en dag boring is in het Noorden
ziet er niet uit he.. :pquote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
ontopic:
Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
Ah, een kapot wadlopertje?quote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
ontopic:
Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
DM90 is prima koppelbaar met DH 1 / 2quote:Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ah, een kapot wadlopertje?Of doen ze dat wel vaker zo?
Okquote:Op zondag 10 juni 2007 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Die wadloper heeft de hele dag solo gereden maar is ter ondersteuning voor alle studenten (...) gecombineerd met een dm90 voor de laatste avondritten.
Heel af en toe als ik een reisje maakquote:Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken heMaarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
Nou die sahara lag vrijdag ook in het noorden. Ik ben bijna geroosterd in het wadje dat mij voorgeschoteld werd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Bij Visvliet moet je absoluut bij het molentje even door het tunneltje. Vanaf de zuidkant kun je zeer mooie platen maken.quote:Op zondag 10 juni 2007 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Heel binnekort maar eens wat foto'tjes maken bij Mantgum en bij Visvliet, voor ze allemaal weg zijn
Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.quote:Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ah, een kapot wadlopertje?Of doen ze dat wel vaker zo?
Ja ik had de 09.20 uit Zwolle. En die kon niet verder dan Meppel. Toen maar blijven zitten en terug gegaan.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Zojuist:
09:46 uur Zwolle<->Leeuwarden Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: * einde tussen 11.00 en 13.00 uur.
Dat is helemaal niet waar. Ze rijden gewoon soms zo omdat het óf zo gepland is óf het gewoon zo uitkomt. Af en toe is het omdat er idd een stel kapot is, maar dat kan net zo goed een DH zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 10:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.
Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede isquote:Op maandag 11 juni 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ghehehe.. dat was idd best zwemmen bij t station enschede
Wat jij wil.. dan licht TV oost mij verkeerd in.. hoewel t geluid van de uitzending ook matig wasquote:Op maandag 11 juni 2007 16:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede is![]()
lol, je kan nu heel misschien binnenkort met de 3209 reizen onverwacht... Zag hem vanmorgen te Gn staan, dus school kon wel ff wachtenquote:Op maandag 11 juni 2007 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik reis door de week en dan behoren ze alle 4 wel in dienst te zijn.![]()
gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden maxquote:Op maandag 11 juni 2007 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee
Weet je dat de CNL eigenlijk best een gare kuttrein is vergeleken bij de Corail Lunéa?
Je kan van die fransen zeggen wat je wil, maar daar begrijpen ze WEL hoe nachttreinen werken
Verduistering WERKT, ook in de volle zon is het gewoon potdicht, niet die duffe kutgordijntjes van de CNL, en je krijgt een welkomstpakketje aangeboden. Met alleen maar nuttigheid erin
* een setje oordopjes
* een alcoholdoekje om je morgenochtend mee op te frissen
* een pakje papieren zakdoekjes
* een paar pepermuntjes
* een afsluitbaar afvalzakje
* een halve liter bronwater.
Gratuitement
Alleen het omlaag brengen van de temperatuur in zoeen coupee blijft lastigMaar daar heeft CNL ook nog niks op gevonden
En dat ik hier dan op ga reageren en zo hequote:Op maandag 11 juni 2007 17:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden max
Ik ben pas halverwege de vakantie jahquote:
quote:Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Nee.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Nou eff wat andersquote:Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.
Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
quote:Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
quote:Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.
Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
En daarmee heeft Dichterbijer gelijkquote:Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat![]()
quote:Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat![]()
Ja klopt, was inderdaad 3116, tiepvautje, want op mn site staat het wel goedquote:Op maandag 11 juni 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
3116 bedoel je zeker, omdat die er vanochtend ook aan hing![]()
3114 is van Veolivla.
Laat die jongen lekker dromen hehequote:Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef MREn het volgende:
Jaja, we hebben er weer een: http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2836
(vandaag, rond 21:11)
Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef MREn het volgende:
Medewerkers van NS hebben een nieuwe cao. In ruim twee jaar tijd krijgen ze twee keer een loonsverhoging van 3% en twee keer 250 euro extra. Ze kunnen nog eens 250 euro krijgen als blijkt dat de treinreizigers minder ontevreden zijn.
aldus NOS Teletekst.
Idd, als je soms denkt wat ze eigenlijk de hele dag soms doenquote:Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef sander89 het volgende:
[..]
Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.
Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.
Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
Ja idd, het klonk me al vreemdquote:Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verderquote:Op maandag 11 juni 2007 23:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?
je kan ook waslijn gaan hangen en wat mDDM inhuren
Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.quote:Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.
Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.
Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
heb je wel genoeg reserve materiaal voor BUITEN de spits :-Dquote:Op maandag 11 juni 2007 23:37 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Ja idd, het klonk me al vreemdMaargoed, het lijkt me toch niet dat ze dat zo maar verzinnen
En 8 bakken gaat vaak niet. Veel perrons kunnen er maar 6 aan
[..]
Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verder
zo gweldig is zo`n Lint toch niet?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.
Zoiets zou goed mogelijk zijn jaquote:
ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijdenquote:Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Moet het geheel alleen wel snel optrekken, anders heb je er niets aan.
Bron: ADquote:Trammetje Houten-Zuid nog in de remise
HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.
Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.
Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.
In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.
De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
Een dergelijk probleem heb ik wel eens gehad met een Plan V maar dan met het sluiten van de deuren. Deuren zwenkte niet normaal dicht maar pas na enkele seconden met een flinke vaart waarna ze schijnbaar niet goed vergrendeld werden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 00:01 schreef ReisT het volgende:
Bij het uistappen (uit Plan T no. 510) nog iets vaags, deuren gaan maar een heel klein stukje open en blijven dan steken, ik geef de deuren een duw en ze vliegen met een flinke klap toch open. Ik heb later nog een paar keer die deuren open en dicht gedaan (had toch niks beters te doen) maar 't probleem bleef, al gingen de deuren als je geduld had toch uiteindelijk wel vanzelf open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |