abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:33:47 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236301
Denk het niet, omdat de vakantietijd nadert en Arriva nog wel even de tijd heeft om de volgende lijn van GTW'tjes te voorzien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236375
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
Denk het niet, omdat de vakantietijd nadert en Arriva nog wel even de tijd heeft om de volgende lijn van GTW'tjes te voorzien.
mjah nou ja :p na de vakantie rijd er zo goed als geen DH meer denk ik
  vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36:48 #154
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_50236428
wat zijn toverijzers?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:36:50 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236432
Ik denk tijdens de vakantie al bijna niet meer in het noorden, omdat als er nog 6 à 7 stellen instromen, Arriva in de zomervakantie al zo ongeveer alles met GTW'tjes en buffels kan laten rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:37:12 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236456
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef NordicBlue het volgende:
wat zijn toverijzers?
De nieuwe GTW stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236502
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk tijdens de vakantie al bijna niet meer in het noorden, omdat als er nog 6 à 7 stellen instromen, Arriva in de zomervakantie al zo ongeveer alles met GTW'tjes en buffels kan laten rijden.
mjah,

gok dat er op leeuwarden - stavoren eerder een GTWtje zal hobbelen dan op Leeuwarden - sneek
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:39:54 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236566
Gehehe. Wedden om een krat bier van niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236607
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Gehehe. Wedden om een krat bier van niet.
Nope.. :p

ach reistijd kan ansigh wel afnemen... als je ze maar plankt :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41:11 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236622
De sneltrein Lw-Gn van 13.57 is opgeheven en is stoptrein geworden. Precies zoals verwacht, dus dan is er vervangend mat in Gn voor mijn trein en hopelijk is dat het zwitsers toverijzer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:41:51 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236649
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Nope.. :p

ach reistijd kan ansigh wel afnemen... als je ze maar plankt :p
Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekend
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236655
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
De sneltrein Lw-Gn van 13.57 is opgeheven en is stoptrein geworden. Precies zoals verwacht, dus dan is er vervangend mat in Gn voor mijn trein en hopelijk is dat het zwitsers toverijzer.
ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:42:07 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236659
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ga je ook klagen als je geen toverijzer krijgt?
Misschien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236674
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jammer dat je niet wilt wedden, omdat ik anders al gewonnen had. Zie het stoom in Friesland weekend
nee.. :p

ow gaan ze stoomtreinen tussen sneek en stavoren? :p ipv dieselen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:46:49 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50236867
Ze gaan nieuw gebouwde stoomtreinen laten rijden tussen de Arriva dienstregeling door.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50236893
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan nieuw gebouwde stoomtreinen laten rijden tussen de Arriva dienstregeling door.
hahaha...

1x per uur een GTW
en dan 1x per uur een stoomwals?
pi_50238410
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd.
Gisteren reden er ook Wadlopers tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Gelukkig reed het andere halfuur wel een GTW.
pi_50240210
Veel problemen op het spoor
Uitgegeven: 8 juni 2007 14:58
Laatst gewijzigd: 8 juni 2007 15:00

AMSTERDAM - Door het hele land hebben treinreizigers vrijdag te maken met vertragingen en uitval van treinen. Tussen Amsterdam en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van dertig tot zestig minuten, meldt ProRail.

Door een defect aan het spoor rijden daar minder treinen.

Vanwege een defecte bovenleiding waarschuwt ProRail reizigers op het traject Leiden-Hoofddorp voor een vertraging van 30 tot 45 minuten.

Tot 17.00 uur rijden tussen Amsterdam en Leiden minder treinen en tussen Hoofddorp en Leiden rijden geen stoptreinen. Reizigers tussen Hoofddorp en Leiden kunnen omreizen via Schiphol.

Veolia

Ook op het spoor tussen Roermond en Nijmegen zijn er problemen. Op dit traject kampt het vervoersbedrijf Veolia met technische problemen, onder meer door diesel die te warm is geworden.

Treinen rijden in kleinere samenstellingen waardoor veel reizigers samengepakt in te kleine treinen worden vervoerd. Ook zijn er vijf treinen uitgevallen. Vanaf 16.00 uur zijn er volgens een woordvoerder van Veolia meer treinen beschikbaar en worden er minder problemen verwacht.

Amsterdam

Van Duivendrecht naar Amsterdam Bijlmer ArenA en van Amsterdam Bijlmer ArenA naar Abcoude moeten reizigers rekening houden met een vertraging die kan oplopen tot een half uur. De oorzaak is een wisselstoring.

Vanwege materieeltekort waarschuwt ProRail reizigers tussen Nijmegen en Boxmeer verder in de middag- en avondspits voor een vertraging van vijftien tot dertig minuten.

Groningen

Vrijdagochtend heeft het treinverkeer rond Groningen platgelegen door een storing in het bedieningssysteem voor seinen en wissels. Blikseminslag leidde een groot deel van de ochtend tot vertraging op het spoor tussen Breda en Dordrecht. Die problemen zijn inmiddels verholpen, zegt ProRail.
(c) Novum
Bron: nu.nl
pi_50242031
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:19:40 #170
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50244609
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Het is hier anders ook nog tyfuswarm
pi_50244864
diesel die te warm is?

bestaat dat?
  vrijdag 8 juni 2007 @ 21:28:44 #172
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50253042
Vandaag ook met de sauna-expres gereisd tussen Nijmegen Heyendaal en Nijmegen, klein stukje maar wel te erg met die hitte Daarna vertraging omdat de IC Nijmegen - Den Helder van 16:39 een technisch probleem had Overstap in Arnhem gemist op de stoptrein naar Winterswijk...
Bleek dat het daar vandaag ook chaos was Seinstoring tussen Varsseveld en Winterswijk
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50253563
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.

En nu zelfs al een dode door het noodweer
pi_50253861
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.

En nu zelfs al een dode door het noodweer
Gelukkig ist hier in het noorden nog steeds redelijk kwa weer :-)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 08:52:41 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50262119
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!



(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50263092
Vertel me wat wat betreft die problemen :S
Ik moest naar Eindhoven... heb op AMsterdam Centraal meer dan een uur staan te wachten. Aangekondigde treinen kwamen niet, etc, etc.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 11:42:37 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50264404
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Vandaag ook met de sauna-expres gereisd tussen Nijmegen Heyendaal en Nijmegen, klein stukje maar wel te erg met die hitte Daarna vertraging omdat de IC Nijmegen - Den Helder van 16:39 een technisch probleem had Overstap in Arnhem gemist op de stoptrein naar Winterswijk...
Bleek dat het daar vandaag ook chaos was Seinstoring tussen Varsseveld en Winterswijk
Een vriend van mij mocht gisteren van Sittard naar Nijmegen, dus de hele maaslijn afleggen. Toch eens vragen hoe het gegaan is.

En verder had ik gister een toffe verrassing. Ik zit fijn te Beek-Elsloo te wachten op de trein, zie ik dat het dwergsein op het zijspoor (spoor 1 volgens mij, heeft geen perron) op groen staat. Dus ik zie in de verte een stel lampen opdoemen, maar ik wist bij god niet wat voor trein het was ( Mat'64 herken ik normaal zo al aan de lampen, IRM ook wel en zo nog wel wat meer denk ik. ). Komt de 2555 langs met een goederentrein. Magnifique locs.

[ Bericht 13% gewijzigd door Eix op 09-06-2007 11:49:33 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50264603
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 21:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja was weer ouderwets feest vandaag. Balen als je met de trein moest vandaag inderdaad. Bijna niemand is er aan ontkomen.

En nu zelfs al een dode door het noodweer
Delft-Amsterdam op een neer, helemaal zonder problemen behalve het kwartiertje vertraging 's nachts.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_50265690
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!

[afbeelding]

(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
pi_50266535
Woensdag 2x ICE-TD (Diesel ICE) vanuit Aachen naar Amsterdam Rai
  zaterdag 9 juni 2007 @ 13:58:18 #181
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50267829
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Woensdag 2x ICE-TD (Diesel ICE) vanuit Aachen naar Amsterdam Rai
Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.

Ding vertrekt om 9.55 in Heerlen volgens mij en komt dan schat ik rond 10.10 langs Sittard, mijn les begint om 10.15.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_50267869
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 13:58 schreef Eix het volgende:

[..]

Klopt, ik ben benieuwd hoe ik dat ding en op de foto ga zetten en vervolgens nog op tijd op school kan komen.

Ding vertrekt om 9.55 in Heerlen volgens mij en komt dan schat ik rond 10.10 langs Sittard, mijn les begint om 10.15.
Dan gewoon... ff telaat komen x)
pi_50267988
Er zijn ook maar een paar plekjes waar je hem goed met de zon op de foto kan krijgen, dus gaat nog erg lastig worden allemaal...
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:17:37 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50268453
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
Geen idee eerlijk gezegd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50268510
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd.
hmpf..

van die oude Elocs kan ik het me voorstellen dat t weinig extra waarde heeft om het rijvaardig te maken.. ( als het nog rijvaardig is te houden wel natuurlijk ) maar van oude treinstellen vind ik het best wel een must
pi_50268640
Van mij mogen er wel weer 1100 en 1300en rijvaardig gemaakt worden... Desalniettemin is het ook cool dat men wat gaat doen aan oude treinstellen
pi_50268692
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Van mij mogen er wel weer 1100 en 1300en rijvaardig gemaakt worden... Desalniettemin is het ook cool dat men wat gaat doen aan oude treinstellen
PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:44:12 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50269242
De 1100 van de werkgroep 1501 doet het volgens mij ook wel als je het stof er vanaf blaast. Ik bedoel: wat kan eraan stuk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50269576
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:44 schreef Duvel het volgende:
De 1100 van de werkgroep 1501 doet het volgens mij ook wel als je het stof er vanaf blaast. Ik bedoel: wat kan eraan stuk?
de 1122 is toch rijvaardig ?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 15:08:05 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50270015
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de 1122 is toch rijvaardig ?
Dat is toch dat ding van de werkgroep?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50270585
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

PETS! er is wel een rijvaardige 1300 :-)
Maar ik zie ze nooit
  zaterdag 9 juni 2007 @ 18:51:11 #192
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50276114
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 12:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geyl is dat ding weer rijvaardig? :p
Dat was 'ie toch al jaren, of was het ding weer kapot ondertussen? Ik ben er twee jaar terug tenminste nog mee naar het spoorwegmuseum geweest.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:48:38 #193
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50277701
Zo, het ritje Aalten - Wezep ging vandaag 100% goed

Foto's van gisteren in Nijmegen:












Welke zou eerder in Heyendaal zijn? De bus of het boemeltje?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 9 juni 2007 @ 19:53:17 #194
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50277821
Die Wadlopers kwamen net over een wissel aanrijden? (Dus van middelste spoor naar rechterspoor)

[ Bericht 1% gewijzigd door Luco op 09-06-2007 20:35:30 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:25:27 #195
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50279032
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 19:53 schreef Luco het volgende:
Die Wadloper kwam net over een wissel aanrijden? (Dus van middelste spoor naar rechterspoor)
Ja Is op de grote versie van de foto duidelijk te zien
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:44:01 #196
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50279750
Is dat een brug waar je op staat?
  zaterdag 9 juni 2007 @ 20:48:14 #197
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50279903
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:44 schreef Wadloper het volgende:
Is dat een brug waar je op staat?
Ja, een klein eindje van Nijmegen station af richting Heyendaal Daar zijn 2 bruggen waar je leuk kunt staan
En die bovenste 3 foto's zijn genomen aan de andere kant van de Waal een eindje voor station Lent.

Ik zag trouwens over de dag ook nog een paar stelletjes wadlopertjes richting Arnhem gaan. 1 van die stellen stond later op de middag weer in Nijmegen. Iemand een idee wat ze in Arnhem doen?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50281581
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 08:52 schreef Duvel het volgende:
Gisteren op de HTMU (in Utrecht dus)!

[afbeelding]

(Foto genomen vanuit een rijdende trein met m'n telefoon, vandaar de niet echt geweldige kwaliteit.)
Die is zekerweten rijvaardig, ik reed gister Utrecht binnen toen deze trein juist het station uitreed, op eigen kracht . Dacht eerst dattie misschien richting museum ging voor de dienstregeling van CS naar spoorwegmuseum.
bye
pi_50281852
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 20:48 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ik zag trouwens over de dag ook nog een paar stelletjes wadlopertjes richting Arnhem gaan. 1 van die stellen stond later op de middag weer in Nijmegen. Iemand een idee wat ze in Arnhem doen?
Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen

Valt me altijd op dat de NS in de weekend altijd prima materieel weet in te zetten op de 3700 .
  zaterdag 9 juni 2007 @ 21:56:20 #200
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50282071
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen

Valt me altijd op dat de NS in de weekend altijd prima materieel weet in te zetten op de 3700 .
Ja idd Vandaag 2x in een VIRM gezeten tussen Zwolle en Zutphen
Doordeweeks zie ik altijd Plan V rondboemelen daar
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50282125
Vrijdag vanaf Den Haag Centraal om 15.06 uur ri. utrecht met 1 stel koplopers, 3 bakken. .
Op Utrecht stond over het hele perron aangegeven dat de intercity naar Enschede daar zou komen.. Werd dus 1 stel waar ik al in zat . En dar met +- 300 man op het perron en een al volle trein. De Deuren konden net dicht en de conducteurs wilden geen mensen meer er in laten.. Leve de NS
bye
pi_50282537
Ik ga over een maandje naar Berlijn met de trein

Ik dacht ik pak gewoon IC naar Berlijn Hbf, maar toen bedacht ik me dat ik ook de ICE kon pakken natuurlijk.
Na effe wat uit zoek werk, heb ik toch besloten de ICE te pakken wel 30 euro duurder en overstappen in Duisburg Hbf, maar lijkt me wel stukken leuker/relaxter
Ben 13.08 in Berlijn Hbf met de ICE ipv 13.18 met de IC
............................
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:13:07 #203
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50282575
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:49 schreef Brembo het volgende:

[..]

Doen ze wel vaker dat wadjes naar Ah gaan, misschien omdat ze daar wat meer verstand hebben van Dieselmateieel dan Nijmegen
Gewoon onderhoud, net zoals stellen naar Zwolle en Onnen gaan
  zaterdag 9 juni 2007 @ 22:14:50 #204
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50282634
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 21:58 schreef Petre het volgende:
Vrijdag vanaf Den Haag Centraal om 15.06 uur ri. utrecht met 1 stel koplopers, 3 bakken. .
Op Utrecht stond over het hele perron aangegeven dat de intercity naar Enschede daar zou komen.. Werd dus 1 stel waar ik al in zat . En dar met +- 300 man op het perron en een al volle trein. De Deuren konden net dicht en de conducteurs wilden geen mensen meer er in laten.. Leve de NS
Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnen
pi_50282843
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:14 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Zal wel door al die problemen zijn gekomen, daar kan NS niet zo veel aan doen. Materieel moet dan allemaal weer ingepland worden, en als er telkens weer nieuwe storingen optreden, kan je weer overnieuw beginnen
de volgende trein had weer een stel teveel.. tel uit je winst..
En vandaag op de terugweg kwam ik met 3 stellen in Den Haag aan.. de conducteur zei tegen zijn collega dat ze er 1 teveel mee hadden genomen .
bye
pi_50282980
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:11 schreef sander89 het volgende:
Ik ga over een maandje naar Berlijn met de trein

Ik dacht ik pak gewoon IC naar Berlijn Hbf, maar toen bedacht ik me dat ik ook de ICE kon pakken natuurlijk.
Na effe wat uit zoek werk, heb ik toch besloten de ICE te pakken wel 30 euro duurder en overstappen in Duisburg Hbf, maar lijkt me wel stukken leuker/relaxter
Ben 13.08 in Berlijn Hbf met de ICE ipv 13.18 met de IC
De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICE Oja, verder maken die 10 minuten verschil alleen verschil omdat de ICE niet stopt in Wolfsburg/Stendal en de IC wel. Vanaf Hannover tot Berlijn rijden ze verder dezelfde route.

Ik vind het zelf weggegooid geld, maar toch veel plezier

ps: het voordeel is wel dat je niet met allemaal kut Nederlanders in de trein zit, op het stukje naar Duisburg na dan. Maar dat scheelt wel erg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Zug-Chef op 09-06-2007 22:36:32 ]
pi_50283064
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
bye
pi_50284384
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

De Bistro in de IC is beter dan de bistro in de ICE Oja, verder maken die 10 minuten verschil alleen verschil omdat de ICE niet stopt in Wolfsburg/Stendal en de IC wel. Vanaf Hannover tot Berlijn rijden ze verder dezelfde route.

Ik vind het zelf weggegooid geld, maar toch veel plezier

ps: het voordeel is wel dat je niet met allemaal kut Nederlanders in de trein zit, op het stukje naar Duisburg na dan. Maar dat scheelt wel erg.
Me ouders betalen het toch Als ik toch mag kiezen pak ik de ICE

ICE: Utrecht 7.00 - 13.08 Berlijn Hbf(overstappen Duisburg)
IC: Utrecht 7.15 - 13.18 Berlijn Hbf(overstappen Amersfoort)

Scheelt niks dus
Maar maakt me niet uit moet ook nog effe 38 min wachten op Duisburg Hbf

ps: 30 Euro verschil op een retour is ook niet veel, verbaasde me enigszins dat zo weinig prijsverschil tussen zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door sander89 op 09-06-2007 23:51:50 ]
............................
pi_50285183
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
zou dat in de winter ook zo zijn?

kunnen ze warme broodjes verkopen in de trein
  zondag 10 juni 2007 @ 10:19:08 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50291478
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 22:29 schreef Petre het volgende:
Die spurts-dingen van arriva.. Ik liep door dat motorwagentje heen.. heet! pff als je je broodjes warm wil hebben.. leg die dan ff in dat gangpaadje..
In dat stukje is dan ook net geen airco
  zondag 10 juni 2007 @ 11:44:49 #211
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50292730
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
pi_50292792
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
defect beyond repair?
:p
pi_50292988
Heel binnekort maar eens wat foto'tjes maken bij Mantgum en bij Visvliet, voor ze allemaal weg zijn
pi_50293255
De 3229 ging met een ander DH-II stel vrijdag avond van Zwolle richting het Noorden(Onnen dus waarschijnelijk)
  zondag 10 juni 2007 @ 12:48:07 #215
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50294435
Dan is deze wel erg lang defect. Meer dan een maand al niet meer gespot op Somda.
Maar eigenlijk zijn ze ook wel op na 25 jaar...
pi_50294579
Tja de koplopers zijn zo ondertussen ook al ruim 25 jaar. En Plan V/T nog ouder geloof ik.
pi_50294661
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:44 schreef Wadloper het volgende:
En het is definitief: 3201 en 3204 zijn terzijde genomen
Maar een somda-gebruiker heeft 3 DH-II stellen bij elkaar opgesteld zien staan, waar vroeger de Railhoppers in Onnen stonden. Waarschijnlijk óf de 3220 óf de 3229
Ik zag gister bij onnen idd 3x een DHII staan ( en nog een koploper of 2, een VRIM en veel goederenzut)
bye
pi_50295668
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:53 schreef Remzz het volgende:
Tja de koplopers zijn zo ondertussen ook al ruim 25 jaar. En Plan V/T nog ouder geloof ik.
ja maar plan V / T en ICMs hebben fatsoenlijk onderhoud gehad,

die wadlopers zijn afgebeult :-)
  zondag 10 juni 2007 @ 14:02:35 #219
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50296446
Goederenzooi bij Onnen is niet leuk meer, je ziet gewoon helemaal niets soms. Soms staat het er echt helemaal vol
pi_50296648
Onnen De echte liefhebber weet dat het al sinds jaar en dag boring is in het Noorden
  zondag 10 juni 2007 @ 19:17:58 #221
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50305595
quote:
Op zondag 10 juni 2007 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Onnen De echte liefhebber weet dat het al sinds jaar en dag boring is in het Noorden
Alleen als je er langs rijdt, is het wel handig wat nummertjes op te schrijven... Want wat moet ik met die goederenzooi, dat boeit me echt -100%

Cargo = Maar ieder zijn ding natuurlijk, sprak even voor mijzelf
pi_50305711
AH joh, niet zo druk maken he Maarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt

ontopic:

Daarnet thv Lw Achter de Hoven:

Arriva 3447 + 3203
pi_50305779
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken he Maarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt

ontopic:

Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
ziet er niet uit he.. :p
  zondag 10 juni 2007 @ 19:24:59 #224
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50305782
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken he Maarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt

ontopic:

Daarnet thv Lw Achter de Hoven:
[afbeelding]
Arriva 3447 + 3203
Ah, een kapot wadlopertje? Of doen ze dat wel vaker zo?
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50305827
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ah, een kapot wadlopertje? Of doen ze dat wel vaker zo?
DM90 is prima koppelbaar met DH 1 / 2
pi_50305869
Die wadloper heeft de hele dag solo gereden maar is ter ondersteuning voor alle studenten (...) gecombineerd met een dm90 voor de laatste avondritten.
  zondag 10 juni 2007 @ 19:38:13 #227
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50306220
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:28 schreef Zug-Chef het volgende:
Die wadloper heeft de hele dag solo gereden maar is ter ondersteuning voor alle studenten (...) gecombineerd met een dm90 voor de laatste avondritten.
Ok
Toffe plaat iig

2x DM90 @ Doetinchem

~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  zondag 10 juni 2007 @ 22:08:28 #228
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50312549
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:21 schreef Zug-Chef het volgende:
AH joh, niet zo druk maken he Maarre hoe vaak kom je eigenlijk buiten Groningen? Dr zal een wereld voor je open gaan als je even wat verder kijkt
Heel af en toe als ik een reisje maak
Maar meestal ben ik in Groningen zelf, of om te spotten, of om naar school te gaan
pi_50312680






  zondag 10 juni 2007 @ 22:18:34 #230
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50313036
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:11 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Tov. Vandaag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50316216
Vet ding . Siemens dispolok voor de HSL en Betuweroute natuurlijk .
pi_50316309
Jep, tussen 7 en half 8 ongeveer, Rotterdam CS.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 10:20:17 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50322943
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 16:04 schreef Brembo het volgende:
Oftewel het is weer hopeloos gesteld met het spoorwegvervoer in Nederland. Zit er trouwens zo'n temperatuurverschil tussen Groningen/Friesland en Limburg lijkt wel of Limburg in de Sahara ligt.
Nou die sahara lag vrijdag ook in het noorden. Ik ben bijna geroosterd in het wadje dat mij voorgeschoteld werd.

Oh ja, de stellen kwamen van opstel.

Ook heeft de Inselzug door materieeltekort niet gereden vrijdagmiddag.

En niet te vergeten 4 bakken DH op Lw-Hlgh. Namelijk 3205 + 3211.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50323004
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:11 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Vet Toeps Mooie lok is dat
pi_50323013
Zojuist:

09:46 uur Zwolle<->Leeuwarden Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: * einde tussen 11.00 en 13.00 uur.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 10:23:49 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50323028
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:11 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is tenminste een loc
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 10:25:58 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50323082
quote:
Op zondag 10 juni 2007 11:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Heel binnekort maar eens wat foto'tjes maken bij Mantgum en bij Visvliet, voor ze allemaal weg zijn
Bij Visvliet moet je absoluut bij het molentje even door het tunneltje. Vanaf de zuidkant kun je zeer mooie platen maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 10:27:23 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50323124
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:24 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ah, een kapot wadlopertje? Of doen ze dat wel vaker zo?
Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.

Niet te vergeten het setje GTW'tjes in de .01 stopper. Iets wat de laatste tijd maar weinig voorgekomen is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50325626
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Zojuist:

09:46 uur Zwolle<->Leeuwarden Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Steenwijk geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Prognose: * einde tussen 11.00 en 13.00 uur.
Ja ik had de 09.20 uit Zwolle. En die kon niet verder dan Meppel. Toen maar blijven zitten en terug gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 12:04:21 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50326295
De 3209 is weer met werkende motoren gesignaleerd in Gn. Dit na meer dan een jaar afwezigheid!!!!!!!!!!!!!!!
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 13:48:43 #241
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50330021
Tunnel bij Esd gisteren:




Ruime 3m water, en inzet van een tunnelvervangende pendeldienst met twee busjes.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 13:49:51 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50330063
Zo wat is daar een water gevallen.

Heb zelf het gehele weekend geen drup naar beneden zien vallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 13:52:28 #243
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50330172
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1508998.ece

ikzelf gelukkig nergens last van, vond het wel een mooi gezicht buiten En een hele tijd minstens 250 bliksems per minuut.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50332546
Hier in Wierden viel ook 's avonds geen drup, heb wel mooi kunnen genieten van al het onweer
pi_50333023
Zometeen maar ff op TV oost ofzo loeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 15:54:43 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50334665
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50335055
Ghehehe.. dat was idd best zwemmen bij t station enschede
  maandag 11 juni 2007 @ 16:05:49 #248
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50335196
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als er een DM'90 en een DH gekoppeld zijn, dan is er een DM'90 kaduuk. Vanochtend waren ze alle 4 weer bij Arriva in dienst.
Dat is helemaal niet waar. Ze rijden gewoon soms zo omdat het óf zo gepland is óf het gewoon zo uitkomt. Af en toe is het omdat er idd een stel kapot is, maar dat kan net zo goed een DH zijn
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 16:07:24 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50335249
Boeie.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 16:35:29 #250
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50336419
Tja, moet je wel de waarheid vertellen he
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 16:38:34 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50336554
Ik reis door de week en dan behoren ze alle 4 wel in dienst te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 16:41:33 #252
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50336673
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ghehehe.. dat was idd best zwemmen bij t station enschede
Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede is
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50336715
Heeft de NS er niet wat over, sinds de nieuwe diensregeling is Enschede - Zwolle heerlijk rustig en er zijn altijd echt zat buffels vaak kan het ook wel met 1'tje als ze met 2 rijden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 16:42:32 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50336722
Het is drienerlo maar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50336851
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Viel wel mee...vooral omdat Esd niet station Enschede is
Wat jij wil.. dan licht TV oost mij verkeerd in.. hoewel t geluid van de uitzending ook matig was
  maandag 11 juni 2007 @ 16:47:19 #256
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50336914
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Ik reis door de week en dan behoren ze alle 4 wel in dienst te zijn.
lol, je kan nu heel misschien binnenkort met de 3209 reizen onverwacht... Zag hem vanmorgen te Gn staan, dus school kon wel ff wachten
En ja hoor, daar reed hij tussen 3 stellen in, met soepel draaiende motoren

3215 V 3205 2 3209 3 3221 A

Alleen had ik geen foto/filmcamera bij me vandaag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 16:49:03 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50336986
Ik reis nog 1 maal per week met de snikhete wadlopers, dus het kan wel ja. Ik denk dat ze even een koppelingetje gejat hebben van een van de stellen die nu in On aan de kant staat. Is de 3209 toch niet voor niets gerepareerd in Haarlem.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 16:51:56 #258
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50337106
Ja precies, vond het al zo gek, repareren ze een stel, komt hij niet eens meer in dienst
pi_50337440
De 3104 3109 en 3112 rijden ook weer samen in de avondspits, zojuist zien vertrekken om 16:33 uit Lw ri Gn
Hopelijk komen ze ook weer samen aan om 18:21 want dan zet ik ze op de foto
  maandag 11 juni 2007 @ 17:29:41 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50338411
Hee

Weet je dat de CNL eigenlijk best een gare kuttrein is vergeleken bij de Corail Lunéa?

Je kan van die fransen zeggen wat je wil, maar daar begrijpen ze WEL hoe nachttreinen werken

Verduistering WERKT, ook in de volle zon is het gewoon potdicht, niet die duffe kutgordijntjes van de CNL, en je krijgt een welkomstpakketje aangeboden. Met alleen maar nuttigheid erin

* een setje oordopjes
* een alcoholdoekje om je morgenochtend mee op te frissen
* een pakje papieren zakdoekjes
* een paar pepermuntjes
* een afsluitbaar afvalzakje
* een halve liter bronwater.

Gratuitement

Alleen het omlaag brengen van de temperatuur in zoeen coupee blijft lastig Maar daar heeft CNL ook nog niks op gevonden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50338549
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee

Weet je dat de CNL eigenlijk best een gare kuttrein is vergeleken bij de Corail Lunéa?

Je kan van die fransen zeggen wat je wil, maar daar begrijpen ze WEL hoe nachttreinen werken

Verduistering WERKT, ook in de volle zon is het gewoon potdicht, niet die duffe kutgordijntjes van de CNL, en je krijgt een welkomstpakketje aangeboden. Met alleen maar nuttigheid erin

* een setje oordopjes
* een alcoholdoekje om je morgenochtend mee op te frissen
* een pakje papieren zakdoekjes
* een paar pepermuntjes
* een afsluitbaar afvalzakje
* een halve liter bronwater.

Gratuitement

Alleen het omlaag brengen van de temperatuur in zoeen coupee blijft lastig Maar daar heeft CNL ook nog niks op gevonden
gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden max
  maandag 11 juni 2007 @ 17:53:54 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50339264
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon dikke overkill airco aanbrengen.. die lucht spuugt van 5 graden max
En dat ik hier dan op ga reageren en zo he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 juni 2007 @ 17:54:21 #263
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50339287
Nee, maar waren blijven de bordjes?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 11 juni 2007 @ 17:59:19 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50339483
quote:
Op maandag 11 juni 2007 17:54 schreef MREn het volgende:
Nee, maar waren blijven de bordjes?
Ik ben pas halverwege de vakantie jah

Zondag komen er bordjes. Flink wat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50339532
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
  maandag 11 juni 2007 @ 18:01:19 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50339558
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 18:01:51 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50339573
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
heb ik nog wel genoeg bordjes kijk punten dan?
Nee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 18:13:28 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50339962
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50341504
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
Nou eff wat anders .

Eindelijk weer wat VIRM in de 3700, ze ziin toevallig zeker ergens over . Maar me trein moest een kwartier wachten omdat de machinist nog ergens was .
pi_50342565
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 19:30:37 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50342781
Welke stellen zijn dat nog meer, behalve de 3115?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50343135
Oh sorry, dat zijn de 3115, 3114 en de 3212, die je trouwens vanmorgen zelf hebt ingevoerd op somda
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 19:39:46 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50343192
3116 bedoel je zeker, omdat die er vanochtend ook aan hing

3114 is van Veolivla.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 11 juni 2007 @ 19:51:36 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50343717
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.

Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_50344017
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.

Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat

Op naar deeltje 72

En voor de mensen die het interesant vinden: op Amersfoort heeft een lange tijd een lange rij 'Nighttrain' ofzoiets wagons gestaan. Volgens mij staat een tweetal van die stellen nu overgespotten in de NS kleuren op het 'bewaakte' gedeelte tussen Amsterdam Centraal - Watergraafsmeer. Was apart om te zien omdat de blauwe band nu eens geen ramen bevatten.
  maandag 11 juni 2007 @ 20:19:38 #276
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50344987
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Kunnen jullie anders niet ff opkleuteren naar dat bussentopic? Dit geneuzel begint een behoorlijk aantal mensen een behoorlijk aantal mijlen de keel uit te hangen.
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
de tering, wat een betweterig gewellesnietes is het hier geworden zeg.

Weet je wat? Help lekker deze hele reeks naar de tering met je nummertjesgeruk en je "ik weet het beter wat die en die wadloper reed toen daar en daar" gehijg.
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat
En daarmee heeft Dichterbijer gelijk
  maandag 11 juni 2007 @ 20:20:44 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50345043


[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 11-06-2007 20:21:11 ]
  maandag 11 juni 2007 @ 21:14:46 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_50347928
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:58 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ga jij ff lekker zeuren over welke trein lekkerder zit en welke niet? Er is altijd wel iets te zeiken van jou kant...
Je kan je ook onthouden van commentaar zoals de rest doet als het onderwerp ze niet aanstaat
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 11 juni 2007 @ 21:26:40 #279
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50348576
Jaja, we hebben er weer een: http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2836
(vandaag, rond 21:11)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50348738
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk
pi_50348975
quote:
Op maandag 11 juni 2007 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
3116 bedoel je zeker, omdat die er vanochtend ook aan hing

3114 is van Veolivla.
Ja klopt, was inderdaad 3116, tiepvautje, want op mn site staat het wel goed Thx iig
  maandag 11 juni 2007 @ 21:55:18 #282
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50350236
quote:
Op maandag 11 juni 2007 21:26 schreef MREn het volgende:
Jaja, we hebben er weer een: http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=40&op=viewdisc&forum_discussionid=2836
(vandaag, rond 21:11)
Laat die jongen lekker dromen hehe
  maandag 11 juni 2007 @ 22:06:04 #283
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50350896
Medewerkers van NS hebben een nieuwe cao. In ruim twee jaar tijd krijgen ze twee keer een loonsverhoging van 3% en twee keer 250 euro extra. Ze kunnen nog eens 250 euro krijgen als blijkt dat de treinreizigers minder ontevreden zijn.

aldus NOS Teletekst.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50353352
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:06 schreef MREn het volgende:
Medewerkers van NS hebben een nieuwe cao. In ruim twee jaar tijd krijgen ze twee keer een loonsverhoging van 3% en twee keer 250 euro extra. Ze kunnen nog eens 250 euro krijgen als blijkt dat de treinreizigers minder ontevreden zijn.

aldus NOS Teletekst.
Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.
............................
pi_50353821
quote:
Op maandag 11 juni 2007 22:48 schreef sander89 het volgende:

[..]

Volgens mij verdien je daar best goed als treinmachinist, conducteur enz.
Idd, als je soms denkt wat ze eigenlijk de hele dag soms doen . Maar na een week zou ik op die baan uitgekeken zijn...
  maandag 11 juni 2007 @ 23:23:22 #286
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50355420
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.

Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.

Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_50355868
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.

Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.

Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
pi_50356042
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?


je kan ook waslijn gaan hangen en wat mDDM inhuren
  maandag 11 juni 2007 @ 23:37:04 #289
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50356103
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:32 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dan gaan ze rijden met 6 of 8-bakken is veel goedkoper dan speciaal dubbeldeks Dieselmaterieel. En je moet is zien wat Syntus van 9 tot 16 uur aan de kant heeft staan, dat is bijna de helft van de vloot!
Ja idd, het klonk me al vreemd Maargoed, het lijkt me toch niet dat ze dat zo maar verzinnen

En 8 bakken gaat vaak niet. Veel perrons kunnen er maar 6 aan
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:36 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

denk dat je een dubbeldekker op diesel ook niet rendabel van zn plek krijgt?


je kan ook waslijn gaan hangen en wat mDDM inhuren
Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verder
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 23:42:08 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50356362
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:23 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Een vriend van mij was gisteren met wat Syntus conducteurs aan het praten en die hadden het over Syntus dubbeldekkers in de spits aangezien de LINT'jes niet genoeg capaciteit hadden en de perrons te klein waren om veel LINT stellen aan elkaar te koppelen.

Het jaar 2009 werd genoemd om ze in te voeren.

Lijkt me wel verschrikkelijk tof als het de waarheid is
Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50356436
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:37 schreef _Xbox_Master_ het volgende:

[..]

Ja idd, het klonk me al vreemd Maargoed, het lijkt me toch niet dat ze dat zo maar verzinnen

En 8 bakken gaat vaak niet. Veel perrons kunnen er maar 6 aan
[..]

Whehe, voordat hier een waslijn hangt zijn we nog 100 jaar verder
heb je wel genoeg reserve materiaal voor BUITEN de spits :-D

mischien moeten ze maar lint/82s gaan maken ofzo :-P
pi_50356455
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit lijkt me erg sterk. Hoewel ik, als het waar is, het wel tof zou vinden.
zo gweldig is zo`n Lint toch niet?
pi_50356503
Ik zeg alleen maar even:

pi_50356531
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik zeg alleen maar even:

[afbeelding]
ah.. gewoon ff een dieselloc halen en wat DD-AR wagens er achter gooien :-P
  maandag 11 juni 2007 @ 23:48:25 #295
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_50356590
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:46 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik zeg alleen maar even:

[afbeelding]
Zoiets zou goed mogelijk zijn ja
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  Redactie Frontpage / Sport maandag 11 juni 2007 @ 23:50:14 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50356665
Moet het geheel alleen wel snel optrekken, anders heb je er niets aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50356741
quote:
Op maandag 11 juni 2007 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
Moet het geheel alleen wel snel optrekken, anders heb je er niets aan.
ja.. anders kan je beter die linten opvoeren en dichter op elkaar rijden
  dinsdag 12 juni 2007 @ 00:01:04 #298
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_50357052
Moest vandaag van Utrecht naar Nijmegen en terug, heen ging lekker met eerst ICRm en daarna 6 bakken Mat'64 (T+V) in de 3700.

Terug was een ander verhaal, ik arriveer 's avonds in de hal van Nijmegen, en ik hoor de omroep: geen treinen tussen Arnhem en Ede-Wageningen, dus dat betekent omreizen via Den Bosch. Maakt in reistijd nouwelijks uit, ware het niet dat ik nog minder dan 2 minuten had om die IC naar Roosendaal te halen. Dus wat doet die trein? Die vertrekt éxact op tijd en rijdt vlak voor me neus weg. Ik veroordeelt tot de stoptrein, waar je niks mee opschiet, maar ja sta je alvast in Den Bosch.

Bij het uistappen (uit Plan T no. 510) nog iets vaags, deuren gaan maar een heel klein stukje open en blijven dan steken, ik geef de deuren een duw en ze vliegen met een flinke klap toch open. Ik heb later nog een paar keer die deuren open en dicht gedaan (had toch niks beters te doen) maar 't probleem bleef, al gingen de deuren als je geduld had toch uiteindelijk wel vanzelf open.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 juni 2007 @ 09:01:22 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50362127
Dit artikel kwam ik tegen op internet:
quote:
Trammetje Houten-Zuid nog in de remise

HOUTEN - Het trammetje tussen de stations Houten-Centrum en Houten-Castellum rijdt voorlopig niet.
Het werd in april met technische problemen van de rails gehaald. De NS zetten sindsdien bussen in om reizigers te vervoeren tussen station en Houten-Zuid. Het zit het trammetje niet mee. De verbinding werd al een paar keer stilgelegd, omdat de techniek het begaf. NS gingen er in april vanuit dat reparatie een paar weken zou duren. Om meer problemen te voorkomen, werd meteen groot onderhoud toegepast. De verwachting was dat het trammetje rond Hemelvaartsdag weer zou rijden, maar bij de laatste testen stuitte men op nieuwe technische problemen.

Het trammetje is een tijdelijke voorziening. Over enkele jaren gaat het tweede station in Houten open. Dit ligt centraal in het nieuwe wijkwinkelcentrum Castellum, dat nog moet worden gebouwd. De tramlijn is een service die vooruitloopt op die eindsituatie.

Het lijntje wordt beheerd door de NS, die verder geen ervaring hebben met trams, anders dan bijvoorbeeld vervoerder Connexxion, die de sneltram tussen IJsselstein en Utrecht exploiteert.

In Houten wordt op dit moment gewerkt aan de spoorverdubbeling. Ook Castellum wordt viersporig. De werkzaamheden leiden ertoe dat het trammetje in de loop van 2008 moet worden opgedoekt. Vanaf dat moment komt er ook weer een busverbinding, totdat het station Castellum eind 2010 definitief in gebruik wordt genomen. Vlak bij het toekomstige station Castellum kan het spoor nu worden overgestoken via een hoge noodbrug met stijle trappen. Die oversteek is een doorn in het oog van vooral ouderen, gehandicapten en ouders met kinderwagens.

De PvdA-fractie had bij de gemeente op een vriendelijkere oversteek aangedrongen, bijvoorbeeld met hellingbanen of liften. Burgemeester en wethouders laten de bestaande situatie echter zoals die is. Ter hoogte van de Albers Pistoriusweg is een nieuwe oversteek over het spoor gedacht. De gemeente hoopt erop die volgend jaar in gebruik te kunnen nemen. Deze brug wordt minder hoog en stijl dan de loopbrug bij Castellum.
Bron: AD
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:13:55 #300
164283 Luco
Buongiorno!
pi_50363878
Vol?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:33:04 #301
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_50364435
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 00:01 schreef ReisT het volgende:


Bij het uistappen (uit Plan T no. 510) nog iets vaags, deuren gaan maar een heel klein stukje open en blijven dan steken, ik geef de deuren een duw en ze vliegen met een flinke klap toch open. Ik heb later nog een paar keer die deuren open en dicht gedaan (had toch niks beters te doen) maar 't probleem bleef, al gingen de deuren als je geduld had toch uiteindelijk wel vanzelf open.
Een dergelijk probleem heb ik wel eens gehad met een Plan V maar dan met het sluiten van de deuren. Deuren zwenkte niet normaal dicht maar pas na enkele seconden met een flinke vaart waarna ze schijnbaar niet goed vergrendeld werden.

Conducteur moest toen nog eens extra sleutelen bij die deur.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')