abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:19:45 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50207748
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet

60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
Dat konden ze in België toen beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50207954
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet

60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
mjah


als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:36:11 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50208290
Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50208897
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mjah


als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
Eff een simpel sommetje :
  • ICM (III): 80,6m * 94= 7576,4m
  • ICM (IV) 107,1m * 50 = 5355 m

    Oftewel een trein van maar 12931,4 m .
  • pi_50208928
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
    hmm schiet niet op
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 18:00:30 #106
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50208969
    Leeuwarden-Grou is 13 tariefeenheden, dus heb ik nog gelijk ook.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 7 juni 2007 @ 18:11:53 #107
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_50209299
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_50209369
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    kom je met ICK ICR etc verder dan?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 18:18:59 #109
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50209477
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    Klopt, maar dit was in het geval dat de koppen nog wel open konden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 7 juni 2007 @ 18:35:20 #110
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_50209934
    Doorloopkoppen

    Daar zat ik als klein jongetje altijd naar de kijken, en altijd wou ik er doorheenlopen, maar dan was ik bang dat de trein vertrok vanaf A'dam CS.... Tot m'n vader een keertje meeliep.... En nu KAN ik eindelijk regelmatig met ICM(m) reizen, sluiten ze die dingen af
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_50210016
    Dat krijg je he, in een land waar het barst van de treinstellen ipv rijtuigen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 19:04:35 #112
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50210760
    Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50211067
    Kut voor het treinpersoneel. Verder boejuhhh
    pi_50211254
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
    Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg
    goede timing van de aangereden persoon!
    pi_50213186
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.
    Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:20:16 #116
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50213227
    Ik meende dat er net aan 8 pasten, maar dan is het echt passen en meten.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50213229
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 20:18 schreef Remzz het volgende:

    [..]

    Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
    gelukkig was het de Intercity :-P die stopt niet op wolvega
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:22:03 #118
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50213277
    Maar de stellen zijn wel als stopper uit Rtd gekomen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:42:54 #120
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50214082
    Was een inkoplopertje Alex
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50215078
    inkopperjes zijn tof
      donderdag 7 juni 2007 @ 23:52:36 #122
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_50222183
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    goede timing van de aangereden persoon!
    Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14:56 #123
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_50226590
    Ik zat trouwens van de week een beetje te bladeren in jaarboekje en kwam tot de conclusie dat steeds meer vrachtvervoer over de rails met een dieseltje gaat. Vind ik wel opmerkelijk in een land waar burgers van alle kanten worden aangespoord om milieuvriendelijker te gaan doen.

    Railion is trouwens ook raar bezig. Eerst moeten ze zonodig een zooitje 1600's hebben, maar nu willen ze er eigenlijk weer vanaf (die diesel uit Dld zullen wel goedkoper zijn ofzo). Ze raken die dingen alleen niet kwijt, maarja wat wil je met een rijspanning die alleen in Nederland en heel lokaal in Engeland en Frankrijk voorkomt.

    Volgend weekend (16 juni) zou trouwens de officiële opening zijn van de Betuweroute, of is die weer uitgesteld?
    So we just called him Fred
      vrijdag 8 juni 2007 @ 09:07:58 #124
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50227575
    Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50228392
    Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...

    Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.

    Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
    En hoe stom ik ben:
    - koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
    - kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
    - ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
    Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.

    Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
    Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.

    Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
    pi_50228827
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
    ik moest lachen
    pi_50228859
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:07 schreef thatsme het volgende:
    Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
    maak je maar hybride locs!

    meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?

    schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
    pi_50228881
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Dichterbijer het volgende:
    Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...

    Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.

    Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
    En hoe stom ik ben:
    - koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
    - kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
    - ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
    Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.

    Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
    Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.

    Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
    1 troost.. je horoscoop klopt een keer

    en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
    pi_50229098
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    1 troost.. je horoscoop klopt een keer

    en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
    Bedankt voor de bevestiging..
    En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
    pi_50229510
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de bevestiging..
    En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
    vraag je je nu niet af..

    zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
    pi_50229978
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    vraag je je nu niet af..

    zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
    Euhmm geen idee:')
    Maar t'is wel grappig
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:49:02 #132
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_50230464
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    maak je maar hybride locs!

    meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?

    schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
    Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...

    Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:56:59 #133
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50230756
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...

    Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
    In iedergeval 1 spanning minder.. je komt altijd ergens met je goederentrein de betuwelijn af. Ik denk dat prorail deze spanning gekozen heeft als de toekomst voor nederland. Als de rest van het net ook geupgrade wordt. Na heeeeeel veel jaar.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50231371
    njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)

    1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:24:08 #135
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_50231648
    Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_50231766
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Luco het volgende:
    Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
    Check voor de gein eens www.ns.nl storing is allang over
    quote:
    Storingen

    De treinen rijden volgens plan.

    Bron: www.ns.nl
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:28:43 #137
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50231811
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
    njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)

    1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
    Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50232204
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:28 schreef thatsme het volgende:

    [..]

    Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
    roetfilters ook!

    en een schonere trein kost nou 1 maal GELD!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 11:42:45 #139
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50232278
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Maar waarom men nu op de Betuweroute het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
    Het is wellicht met het oog op de toekomst om meer uniformiteit te creëren.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:44:48 #140
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_50232341
    tvp
    Iets aan de hand rondom GV?
    Veel vertraging volgens Traphic
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 11:59:49 #141
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50232889
    Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.

    Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 12:30:55 #142
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50233985
    Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50234612
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
    Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.

    Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
    Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
    Dinsdag nieuwe toverijzers voor Arriva..

    woensdag extra materieel voor de maaslijn?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:02:55 #144
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235159
    In ieder geval niet woensdag. Het toverijzer wordt meestal pas op donderdag of vrijdag in gebruik genomen, omdat het eerst even langs Voith moet voor een controle.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50235210
    ow nouwja een weekje extra materieel tekort kan er ook wel bij op de maaslijn, dat maakt tot er daar nieuwe toverijzers zijn ook niets meer uit :p
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10:19 #146
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235417
    Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50235556
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
    Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
    hehe! true dacht ik ook net aan ja... :p

    bofte ik ff dat ik niet in een sauna op wielen hoefde :p
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:25:40 #148
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235972
    Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50236101
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
    Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
    lw - gn is officieel nog steeds DH / DM
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30:49 #150
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50236168
    In de spits ook GTW.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')