abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:54:16 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169273

Hier alweer deel 71 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.


Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Mariënberg. Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. Vanaf 27 mei 2007 worden er op Almelo-Mariënberg twee rood bestickerde (omdat het lijntje voortaan onder "Twents" valt) Linten van Syntus ingezet.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein gaat zo uitzien:


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:03 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169352
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 16:56:44 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50169378
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50169402
Ding Dong! de Ou-Tannu zal dit topic binnen rijden op spoor 1!

pi_50169430
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
pi_50169954
De Koploper is mooier.

pi_50170100
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Bron?
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:16 schreef Socios het volgende:
De Koploper is mooier.

[afbeelding]
Groningen, met op de achtergrond de 5 pijpen... ouwe foto zeg
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 17:26:29 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50170228
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:21 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Bron?
Las iets er over op somda.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50170377
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Sorry hoor maar wat een gedrocht

:


[ Bericht 5% gewijzigd door Remco op 06-06-2007 17:42:05 ]
pi_50170602
Wat de boer niet kent dat vreet ie niet zullen we maar zeggen
pi_50170756
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers

Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Ding heeft geen motorbak nodig zoals DD-AR. Toch weer knap van die duitsers...
pi_50170760
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:

pi_50170956
Ja die ziet er wel strak uit
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 17:56:34 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171014
Ik vind zo'n stel er mooi uit zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171091
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

pi_50171104
mensen, een trein-vraagje. Ik loer hier regelmatig gave pics allemaal.. maar wat ik me nu al vaker afgevraagd heb en niet kan vinden via google (vast de verkeerde zoektermen): in sommige landen gaat de conducteur na het fluitsignaal gegeven te hebben nog even het perron op om met een sleutel in een kastje te draaien. Waarvoor dient dit: wat geeft het kastje door (aan de dienstleiding??) en wat wordt er met deze info gedaan? owja, en waarom hoeft dit in NL niet?
pi_50171155
Bij Arriva moet of moest dat geloof ik nog. En volgens mij is dat een signaal richting treindienstleiding.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:07:04 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171280
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:07:29 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171285
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

[afbeelding]
Een lelijke hoekige voorkant.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171300
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een lelijke hoekige voorkant.
Dat vind ik idd ook lelijk
pi_50171388
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:

[afbeelding]
meer ramen?
pi_50171431
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
die Arriva MCNs worden lui
pi_50171518
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
kijk, weet ik dat ook weer. Vraagje nog: bij de NS gaat dit automatisch? Hoe weet de dienstleiding daar dat eeen trein onderweg is? Of beter nog: waar ie precies is?
pi_50171636
Ja wat ik me altijd afvraag bij Grou bijvoorbeeld. Als er een intercity langskomt moet de spoorbomen al lang dicht zijn als de trein lang het perron gaat maar als het een stoptrein is gaan ze pas dicht als de trein stopt. Gaat dat automatisch? Lijkt me wel maar wat als een machinst van de stoptrein per ongeluk vergeet te stoppen(had wel eens gelezen dat het eens was gebeurt)?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:28:06 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171809
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.

Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50171837
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 18:32:35 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50171931
Dat gaat dus via de stand van de seinen. De railverkeersleiding kan dan zien waar een trein zich ongeveer bevindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:53:02 #28
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_50172573
Mededeling van Fles die nu 2 weken onderweg is: Hij heeft Luxemburg komtpleet op 3 stations na zonder bordje . Vannacht naar Marseille
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_50172701
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
sta je mooi te kijken met je fototoestel

Go Flesh
  woensdag 6 juni 2007 @ 18:57:25 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50172704
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.

Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.

GSM-R wordt niet gebruikt om treinen te volgen en een overweg te bedienen, dat gaat puur op detectie: een bepaalde afstand voor de overweg staat een rond bord met de kilometrering van de komende overweg, als waarschuwing voor de machinist. Dat bord staat op de plaats waar de aankondiging van de overweg ligt, als de trein dat bord passeert, wordt de overweg dus geactiveerd.

In het geval van gladheid kunnen ook stoptreinen als doorgaande trein worden aangegeven. De spoorbomen liggen dan al dicht als de trein op het station binnenkomt. Nadeel is dat de overweg langer dan noodzakelijk dicht ligt, voordeel is dat een eventueel doorglijdende trein niet per ongeluk iets of iemand aanrijdt.

Dit staat ook ongeveer op de homepage van Marc Pieters trouwens: http://home.hetnet.nl/~marctiny.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50172847
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:

[afbeelding]
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijk .
pi_50172892
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:14:19 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173277
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?

Waren ze allebei geel, niet dat er een wit was?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50173378
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_50173749
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:05 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173958
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juni 2007 @ 19:31:49 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50173986
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo

ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50175718
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:41:00 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177124
Mat'46 273 zal vrijdag vanuit Tilburg naar het NSM worden gebracht. Eindelijk is dat stel weer opgeknapt. De kameel zal in oktober weer naar het NSM gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177260
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:46:43 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177356
Een route met 2 keer kopmaken. Zal vast wel te maken hebben met hoe het stel in het museum moet komen te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177433
2x ?

Ik zie er maar 1
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:48:56 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177451
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 20:49:26 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50177471
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Zug-Chef het volgende:
2x ?

Ik zie er maar 1
Lunetten en bij Maliebaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50177917
Ah, Maliebaan ook dus. Nouja het zal wel. Hij rijdt toch bijna nergens goed voor de zon, als die al schijnt...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:02:01 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178078
Het stel zal richting loods moeten en dat is alleen mogelijk met een extra keer kopmaken net voorbij Utm.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50178926
is de DieselDrie 27 al weer in het NSM?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 21:22:24 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50178968
Nee, dat duurt nog wel even.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50180825
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
  woensdag 6 juni 2007 @ 22:04:29 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50180959
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:

[..]

Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juni 2007 @ 22:05:02 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50180988
Ja, maar ze hebben zit nu eenmaal bedacht.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 juni 2007 @ 00:50:54 #52
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50187321
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 juni 2007 @ 07:00:54 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_50189557
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Ach, en anders zit je daar in... Veel kan je er toch niet aan doen, of wel?
En anders neem je een trein later
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 07:48:37 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50189837
Heeft te maken met de toch al beroerde aansluiting op de bus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 juni 2007 @ 08:45:53 #55
86072 thatsme
and That's you!
pi_50190644
over mooie dubbeldekkers gesproken:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50190990
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 08:45 schreef thatsme het volgende:
over mooie dubbeldekkers gesproken:
[afbeelding]
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
  donderdag 7 juni 2007 @ 09:43:28 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50191857
Nee, Zwitserland
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:01:28 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50192360
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
Da's toch veel te breed voor het VK. Volgens mij hebben ze aan de overkant niet eens dubbeldekkers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:12:30 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50192643
Klopt.

Verzameling Dubbeldekkers (allemaal comfortabeler dan IRM zo op het oog): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=184747
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:13:13 #60
86072 thatsme
and That's you!
pi_50192657
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
dat valt tegen denk ik. Mede door de vaak aparte opstelling van de stoelen. Ook is er binnen veel ruimte en de toiletten zijn groot! Ik vind het wel leuk dat je op de benedenverdieping naar binnenkomt en door kan lopen op de bovenverdieping naar een ander rijtuig. Ook is de trein vrij donker van binnen! Maar wel super stil en comfortabel.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:21:43 #61
86072 thatsme
and That's you!
pi_50192893
nog wat meer plaatjes van de binnenkant:





Een speeltuin in de trein kom je bij ons niet tegen!

*ding dong* Nu op de bovenste etage de railtender *ding dong* En als het niet druk is komt de beste persoon met allerlei dingen in z'n handen naar beneden!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_50192898
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:12 schreef MREn het volgende:
Klopt.

Verzameling Dubbeldekkers (allemaal comfortabeler dan IRM zo op het oog): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=184747
Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zweden

De NS heeft trouwens wel de mooiste kleurstelling
  donderdag 7 juni 2007 @ 10:26:01 #63
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50193012
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:

Een speeltuin in de trein kom je bij ons niet tegen!
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel van
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 juni 2007 @ 11:02:43 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_50194107
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel van
IC+ was ernstig relaxt, en ook aan de buitenkant mooi in z'n metallic-blauwe kleurstelling.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_50197812
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef Remzz het volgende:

[..]

Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zweden

De NS heeft trouwens wel de mooiste kleurstelling
jah de kleurstelling van de NS.. iig op de VIRM. ICM(m) SGMm is wel mooier..


op die ouwe dubbeldekkers, Plan T / V en SGM is gewoon niet mooi..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 13:01:37 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50197869
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:

[..]

Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo
Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50197896
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 13:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.
tegen woordig moet alles goedkoop
pi_50201208
Behalve de treinkaartjes
pi_50201673
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:27 schreef thats-me het volgende:
Behalve de treinkaartjes
die zijn volgens mij ook heel goedkoop in productie :p
  donderdag 7 juni 2007 @ 14:41:17 #70
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50201735
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50202623
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papier
pi_50204451
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:04 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papier
Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).

Ik zie trouwens dat sommige landen leuke dubbeldekkers hebben, zoals in Milaan met dat trapje . Vind onze nederlandse dubbeldekkers wel prima!
pi_50205032
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 15:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).

Ik zie trouwens dat sommige landen leuke dubbeldekkers hebben, zoals in Milaan met dat trapje . Vind onze nederlandse dubbeldekkers wel prima!
ik koop ZELDEN een kaartje

laatste kaartje was 2 euro... :-P

laatste keer dat ik eigenlijks een kaartje moest kopen zou het me 2,40 gekost hebben.maar meneer de mcn floot al..
wel een KUT smoes als je ze je dan controleren xD

en ja ik weet dat zwartrijden verboden is
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:14:45 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50205210
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik koop ZELDEN een kaartje
Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?

Wel 600 euro uitgeven met een middagje stappen, maar een tientje voor de trein is te veel. Gatver wat walg ik van die types.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50205238
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik koop ZELDEN een kaartje

laatste kaartje was 2 euro... :-P

laatste keer dat ik eigenlijks een kaartje moest kopen zou het me 2,40 gekost hebben.maar meneer de mcn floot al..
wel een KUT smoes als je ze je dan controleren xD

en ja ik weet dat zwartrijden verboden is
Lutser
pi_50205376
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:14 schreef MREn het volgende:

[..]

Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?

Wel 600 euro uitgeven met een middagje stappen, maar een tientje voor de trein is te veel. Gatver wat walg ik van die types.
nee hoor, maar ik zal niet voor mn plezier even een rondje achterhoek maken dan
maar als ik ergens heen moet.. no problem
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:23:10 #77
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_50205566
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 16:31:14 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50205923
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
De info die ik heb is nogal karig, even afwachten dus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 16:31:48 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50205944
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50206600
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.
die winst.. kan je mooi de kaartjes goedkoper van maken...

goedkopere kaartjes.. meer mensen in de trein?

meer winst?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 16:50:40 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50206734
Dat werkt maar tot op zekere hoogte.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:52:01 #82
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50206779
Google eens op Laffercurve

Ik doe de gok dat met (veel) goedkopere kaartjes de winst niet toe zal nemen.
Wat ze meoten doen is meer dalurenkaartjes als het vroegere avondretour en meermanskaarten herinvoeren.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 16:55:44 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50206941
Ben ik helemaal met je eens. Als aanstaand econoom moet ik natuurlijk kunnen vertellen dat prijsdifferentiatie zeer goed kan werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50206958
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef MREn het volgende:
Google eens op Laffercurve

Ik doe de gok dat met (veel) goedkopere kaartjes de winst niet toe zal nemen.
Wat ze meoten doen is meer dalurenkaartjes als het vroegere avondretour en meermanskaarten herinvoeren.
njah dr is natuurlijk een grens, en zowiezo.. met t huidige materieel tekort lijkt me ook een slecht plan..


als je materieel nou LEEG of vol rijd zit wel een verschil in :-)
  donderdag 7 juni 2007 @ 16:58:23 #85
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207030
Er is geen materieeltekort.

En ik had het specifiek over dalurenkaartjes. Aan extra reizigers is de spits zit NS echt niet op te wacten.

En het is sowieso, maar troost je, dat weet niemand schijnbaar.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50207092
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef MREn het volgende:
Er is geen materieeltekort.

En ik had het specifiek over dalurenkaartjes. Aan extra reizigers is de spits zit NS echt niet op te wacten.

En het is sowieso, maar troost je, dat weet niemand schijnbaar.
mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:02:51 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50207188
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..
11? Planmatig horen dat er 9 te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:03:29 #88
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207207
Terecht, ze hebben al die perrons daar niet voor Jan Lul verlengd vorig jaar

Al ben ik eerder gewend dat ze halverwege de middag een laffe ICM-III sturen naar het zuiden, en met al die schoolkleuters is dat riant te krap
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50207320
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

11? Planmatig horen dat er 9 te zijn.
4 + 4 + 3 = 11
pi_50207337
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijn . Dan kunnen ze daar mooi de stoelen uit halen om in DD-AR te doen, waardoor we nog meer mensen in die kut DD-AR kunnen proppen.
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:08:12 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207375
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:06 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

4 + 4 + 3 = 11
213 - 202 ook...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50207417
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:08 schreef MREn het volgende:

[..]

213 - 202 ook...
zijn er dan treinstellen van die lengte?
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:09:35 #93
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207419
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:07 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijn . Dan kunnen ze daar mooi de stoelen uit halen om in DD-AR te doen, waardoor we nog meer mensen in die kut DD-AR kunnen proppen.
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50207454
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:12:52 #95
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207525
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zijn er dan treinstellen van die lengte?
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:13:12 #96
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207536
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?
Tweede klas DDM-1
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_50207563
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:

[..]

Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
D'r is toch geen ruimte in die dingen voor ICRm stoelen, dan kan je net een twee - gangpad - een opstelling maken in die hokken. De lengte voor ICRm-stoelen is ook veel meer dan die bankjes. Ik denk zelf SGMm stoeltjes komen er in!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:14:33 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50207571
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50207646
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
ja maar je mag niet met 213 bakken ICM rijden :p
  donderdag 7 juni 2007 @ 17:18:59 #100
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_50207722
Och, er mag zo veel niet

60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:19:45 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50207748
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet

60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
Dat konden ze in België toen beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50207954
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet

60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
mjah


als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 17:36:11 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_50208290
Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_50208897
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mjah


als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
Eff een simpel sommetje :
  • ICM (III): 80,6m * 94= 7576,4m
  • ICM (IV) 107,1m * 50 = 5355 m

    Oftewel een trein van maar 12931,4 m .
  • pi_50208928
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
    Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
    hmm schiet niet op
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 18:00:30 #106
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50208969
    Leeuwarden-Grou is 13 tariefeenheden, dus heb ik nog gelijk ook.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 7 juni 2007 @ 18:11:53 #107
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_50209299
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    pi_50209369
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    kom je met ICK ICR etc verder dan?
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 18:18:59 #109
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50209477
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
    Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
    Klopt, maar dit was in het geval dat de koppen nog wel open konden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      donderdag 7 juni 2007 @ 18:35:20 #110
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_50209934
    Doorloopkoppen

    Daar zat ik als klein jongetje altijd naar de kijken, en altijd wou ik er doorheenlopen, maar dan was ik bang dat de trein vertrok vanaf A'dam CS.... Tot m'n vader een keertje meeliep.... En nu KAN ik eindelijk regelmatig met ICM(m) reizen, sluiten ze die dingen af
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_50210016
    Dat krijg je he, in een land waar het barst van de treinstellen ipv rijtuigen
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 19:04:35 #112
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50210760
    Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50211067
    Kut voor het treinpersoneel. Verder boejuhhh
    pi_50211254
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
    Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg
    goede timing van de aangereden persoon!
    pi_50213186
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

    [..]

    Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.
    Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:20:16 #116
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50213227
    Ik meende dat er net aan 8 pasten, maar dan is het echt passen en meten.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50213229
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 20:18 schreef Remzz het volgende:

    [..]

    Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
    gelukkig was het de Intercity :-P die stopt niet op wolvega
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:22:03 #118
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50213277
    Maar de stellen zijn wel als stopper uit Rtd gekomen.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juni 2007 @ 20:42:54 #120
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50214082
    Was een inkoplopertje Alex
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50215078
    inkopperjes zijn tof
      donderdag 7 juni 2007 @ 23:52:36 #122
    22002 MREn
    Met de botte bijl meer plezier
    pi_50222183
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    goede timing van de aangereden persoon!
    Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
    "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
      vrijdag 8 juni 2007 @ 08:14:56 #123
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_50226590
    Ik zat trouwens van de week een beetje te bladeren in jaarboekje en kwam tot de conclusie dat steeds meer vrachtvervoer over de rails met een dieseltje gaat. Vind ik wel opmerkelijk in een land waar burgers van alle kanten worden aangespoord om milieuvriendelijker te gaan doen.

    Railion is trouwens ook raar bezig. Eerst moeten ze zonodig een zooitje 1600's hebben, maar nu willen ze er eigenlijk weer vanaf (die diesel uit Dld zullen wel goedkoper zijn ofzo). Ze raken die dingen alleen niet kwijt, maarja wat wil je met een rijspanning die alleen in Nederland en heel lokaal in Engeland en Frankrijk voorkomt.

    Volgend weekend (16 juni) zou trouwens de officiële opening zijn van de Betuweroute, of is die weer uitgesteld?
    So we just called him Fred
      vrijdag 8 juni 2007 @ 09:07:58 #124
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50227575
    Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50228392
    Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...

    Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.

    Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
    En hoe stom ik ben:
    - koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
    - kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
    - ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
    Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.

    Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
    Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.

    Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
    pi_50228827
    quote:
    Op donderdag 7 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:

    [..]

    Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
    ik moest lachen
    pi_50228859
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:07 schreef thatsme het volgende:
    Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
    maak je maar hybride locs!

    meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?

    schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
    pi_50228881
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Dichterbijer het volgende:
    Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...

    Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.

    Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
    En hoe stom ik ben:
    - koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
    - kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
    - ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
    Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.

    Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
    Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.

    Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
    1 troost.. je horoscoop klopt een keer

    en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
    pi_50229098
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    1 troost.. je horoscoop klopt een keer

    en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
    Bedankt voor de bevestiging..
    En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
    pi_50229510
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:

    [..]

    Bedankt voor de bevestiging..
    En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
    vraag je je nu niet af..

    zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
    pi_50229978
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    vraag je je nu niet af..

    zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
    Euhmm geen idee:')
    Maar t'is wel grappig
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:49:02 #132
    146033 ReisT
    Fahrtreppenbenutzungshinweise
    pi_50230464
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

    [..]

    maak je maar hybride locs!

    meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?

    schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
    Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...

    Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 10:56:59 #133
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50230756
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...

    Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
    In iedergeval 1 spanning minder.. je komt altijd ergens met je goederentrein de betuwelijn af. Ik denk dat prorail deze spanning gekozen heeft als de toekomst voor nederland. Als de rest van het net ook geupgrade wordt. Na heeeeeel veel jaar.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50231371
    njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)

    1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:24:08 #135
    164283 Luco
    Buongiorno!
    pi_50231648
    Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
    Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
    pi_50231766
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Luco het volgende:
    Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
    Check voor de gein eens www.ns.nl storing is allang over
    quote:
    Storingen

    De treinen rijden volgens plan.

    Bron: www.ns.nl
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:28:43 #137
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_50231811
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
    njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)

    1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
    Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    pi_50232204
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:28 schreef thatsme het volgende:

    [..]

    Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
    roetfilters ook!

    en een schonere trein kost nou 1 maal GELD!
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 11:42:45 #139
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50232278
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:

    [..]

    Maar waarom men nu op de Betuweroute het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
    Het is wellicht met het oog op de toekomst om meer uniformiteit te creëren.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      vrijdag 8 juni 2007 @ 11:44:48 #140
    141414 NordicBlue
    Iets met Noord en Blauw Zeker?
    pi_50232341
    tvp
    Iets aan de hand rondom GV?
    Veel vertraging volgens Traphic
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 11:59:49 #141
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50232889
    Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.

    Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 12:30:55 #142
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50233985
    Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50234612
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
    Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.

    Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
    Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
    Dinsdag nieuwe toverijzers voor Arriva..

    woensdag extra materieel voor de maaslijn?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:02:55 #144
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235159
    In ieder geval niet woensdag. Het toverijzer wordt meestal pas op donderdag of vrijdag in gebruik genomen, omdat het eerst even langs Voith moet voor een controle.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50235210
    ow nouwja een weekje extra materieel tekort kan er ook wel bij op de maaslijn, dat maakt tot er daar nieuwe toverijzers zijn ook niets meer uit :p
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:10:19 #146
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235417
    Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50235556
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
    Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
    hehe! true dacht ik ook net aan ja... :p

    bofte ik ff dat ik niet in een sauna op wielen hoefde :p
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:25:40 #148
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50235972
    Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50236101
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
    Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
    lw - gn is officieel nog steeds DH / DM
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 juni 2007 @ 13:30:49 #150
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_50236168
    In de spits ook GTW.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_50236230
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
    In de spits ook GTW.
    ja.. dat zal strax ook wel weer minder zijn als er weer een lijntje gtw only word?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')