quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva is in ieder geval flink bezig om de nieuwe stellen van namen te voorzien. Momenteel rijden er in ieder geval al 6 stellen met een naam rond, mogelijk al weer meer.
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkersquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Bron?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
Groningen, met op de achtergrond de 5 pijpen...quote:
Sorry hoor maar wat een gedrochtquote:Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers
Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Ding heeft geen motorbak nodig zoals DD-AR. Toch weer knap van die duitsers...quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:58 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Hoezo afgekeken van de duitse dubbeldekkers
Blijft gewoon mooi he
[afbeelding]
Een lelijke hoekige voorkant.quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:
[afbeelding]
meer ramen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 17:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar wat vind je van deze Dubbeldekkers dan:
[afbeelding]
die Arriva MCNs worden luiquote:Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
Het is voor de bediening van de seinen en overwegen. Door de sleutel in het kastje om te draaien, wordt automatisch het bij behorende sein en de bijbehorende overweg bediend. De TRDL weel dan ook waar de trein zich bevindt en kan dan even later bijvoorbeeld de opdracht geven om de wissels om te gooien. Tegenwoordig komt de mcn bijna de cabine meer uit, omdat er bij Arriva nu ook gelaserd wordt voor de aansturing van het geheel.
je kan toch ook zien welk baanvak er bezet is? :-)quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
3 stations na zonder bordje
Ja zoiets. Bij stations met overweg waar niet alle treinen doorrijden, is een stop-doorschakeling ingebouwd. Vanuit de treindienstleiding krijgt de beveiliging van de overweg een signaal of de trein die eraan komt een stoptrein of een intercity is. Bij een intercity gaan de bomen eerder dicht dan een stoptrein, omdat die eerst nog stopt. Als er voor die overweg een sein staat, zal deze voor de stoptrein dan ook rood tonen, en pas bij het gesloten zijn de overweg uit de stand stop komen. Als een trein dus niet stopt op het station terwijl ie dat wel moet doen, negeert ie een rood sein, hetgeen niet zo snel zal gebeuren.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:28 schreef Peterselieman het volgende:
Er zit een tijdlus in. Dus als de stopper naar Lw stilstaat gaan dan x seconden later de bomen dicht. Bij de intercity geldt hetzelfde principe als bij andere spoorweg overgangen. Bij het passeren van een bepaald punt gaan de bomen verderop dicht. De computer weet of het een intercity of een stopper is. Treinen zijn tegenwoordig gemakkelijk te volgen, omdat ze GSM-R aan boord hebben. Vroeger konden ze aan de stand van de seinen afleiden waar een trein zich ongeveer bevond.
Als een mcn vergeet te stoppen dan kan de trein dus door de geopende bomen rijden, tenzij de stand van de seinen zodanig is dat de mcn altijd af moet remmen voor dat station, dan kan er een rood sein volgen dat pas later herroepen wordt, bijvoorbeeld door middel van de tijdlus. Maar dit kan natuurlijk niet garanderen dat een trein niet een geopende overweg passeert.
Zelfs dan is DD-AR nog mooi, dat ding is ECHT lelijkquote:Op woensdag 6 juni 2007 17:59 schreef Zug-Chef het volgende:
En dan hebben we tot slot ook nog deze dubbeldekkers in Duitsland rond rijden:
[afbeelding]
Hingen er geen pijlen bij, de ene voor het linker, de ander voor het rechterspoor?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:02 schreef densmee het volgende:
ik reed vandaag met de trein van adam naar ehv
ter hoogte van het philips stadion stonden 2 Snelheidsverminderingsborden. waarvan een met een 4 en de ander met een 6 maar het rare was deze hingen boven elkaar
wat is nu de snelheid die mcn dient aan te houden
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
GSM-R is toch tevens vervaning van telerail?
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:16 schreef densmee het volgende:
alle bij geel ze stonden bij het buitenste spoor en op het spoor er langs ook daarom vond ik het zo raar
het leek ook geen tijdelijk bord ofzo
ze waren wel aan het werk aan het ballastbed maar dat is 2 sporen verder ofzo
mjah telerail installaties schijnen nogal rap uit te vallen?quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en het wordt in de toekomst gebruikt om informatie over snelheid en dergelijke aan een trein door te geven, maar dan hebben we het over ERTMS Level 3.
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischerquote:Op woensdag 6 juni 2007 20:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Tb - Bd - Ddr - Rtd - Ut - Ln - Utm zal de route zijn, ik vrees dat ik er niet bij kan zijn ivm school
Dat zou je zeggen. Misschien heeft 't met kopmaken te maken?quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:01 schreef Brembo het volgende:
[..]
Is Tilburg -'s Hertogenbosch - Utrecht Lunetten en dan Utrecht Maliebaan rechtdoor niet heel wat praktischer
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht de bovenste voor reizigerstreinen (terug naar 60) en de onderste voor goederentreinen (terug naar 40). Meer kan ik niet verzinnen eigenlijk...
Ach, en anders zit je daar in... Veel kan je er toch niet aan doen, of wel?quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk laten ze de wadjes op Gn-Lw vrijdag niet rijden op het tijdstip dat ik met de trein ga, omdat ik geen zin heb om in een sauna te gaan zitten als het niet nodig is.
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.quote:Op donderdag 7 juni 2007 08:45 schreef thatsme het volgende:
over mooie dubbeldekkers gesproken:
[afbeelding]
Da's toch veel te breed voor het VK. Volgens mij hebben ze aan de overkant niet eens dubbeldekkers.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
dat valt tegen denk ik. Mede door de vaak aparte opstelling van de stoelen. Ook is er binnen veel ruimte en de toiletten zijn groot! Ik vind het wel leuk dat je op de benedenverdieping naar binnenkomt en door kan lopen op de bovenverdieping naar een ander rijtuig. Ook is de trein vrij donker van binnen! Maar wel super stil en comfortabel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:06 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Groot Brittainne? VInd hem opzich wel wat hebben en volgens mij heeft deze veel meer plek dan onze VIRM's per bak.
Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zwedenquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:12 schreef MREn het volgende:
Klopt.
Verzameling Dubbeldekkers (allemaal comfortabeler dan IRM zo op het oog): http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=184747
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel vanquote:Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef thatsme het volgende:
Een speeltuin in de trein kom je bij ons niet tegen!
IC+ was ernstig relaxt, en ook aan de buitenkant mooi in z'n metallic-blauwe kleurstelling.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo... ICRm is daar maar een goedkoop aftreksel van
jah de kleurstelling van de NS.. iig op de VIRM. ICM(m) SGMm is wel mooier..quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:21 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zien er idd allemaal erg comfortabel uit zeker die uit Zweden
De NS heeft trouwens wel de mooiste kleurstelling
Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.quote:Op donderdag 7 juni 2007 10:26 schreef MREn het volgende:
[..]
Vroeger wel in de IC+ rijtuigen. Dat was nog eens een genot om in te zitten. En dat zwarte leer (zowel in 1e als 2e klas) was niet alleen lekker om in te zitten, maar ook erg erg mooi om naar te kijken. Vloerbedekking, halogeenspots enzo
tegen woordig moet alles goedkoopquote:Op donderdag 7 juni 2007 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klinkt wel zeer goed. Jammer dat dat nu niet meer zo is.
de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papierquote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de kaartjes zelf wel... voor wat je krijgt.. een vodje papier
ik koop ZELDEN een kaartjequote:Op donderdag 7 juni 2007 15:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Mwah, wat je qua service terug krijgt vind ik de prijs van een treinkaartje met korting nog redelijk goedkoop. Moet je is kijken wat je kwijt bent voor Delft-Arnhem met de auto of de trein. En bij de auto moet je ook alle indirecte kosten meetellen (afschrijving, onderhoud etc).
Ik zie trouwens dat sommige landen leuke dubbeldekkers hebben, zoals in Milaan met dat trapje. Vind onze nederlandse dubbeldekkers wel prima!
Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?quote:
Lutserquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik koop ZELDEN een kaartje![]()
laatste kaartje was 2 euro... :-P
laatste keer dat ik eigenlijks een kaartje moest kopen zou het me 2,40 gekost hebben.maar meneer de mcn floot al..![]()
wel een KUT smoes als je ze je dan controleren xD
en ja ik weet dat zwartrijden verboden is
nee hoor, maar ik zal niet voor mn plezier even een rondje achterhoek maken danquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Je bent zo'n niet zo'n SOV-jankerd die spontaan mobiliteitsinvalide raakt als zn SOV niet geldig is?
Wel 600 euro uitgeven met een middagje stappen, maar een tientje voor de trein is te veel. Gatver wat walg ik van die types.
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:56 schreef Peterselieman het volgende:
DD-AR wordt omgebouwd tot intercity en krijgt in ieder geval Airco.
De info die ik heb is nogal karig, even afwachten dus.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.quote:Op donderdag 7 juni 2007 14:41 schreef MREn het volgende:
Die zijn welbeschouwd eigenlijk niets te duur. In die zin: er wordt slecht een minieme winst op geboekt.
die winst.. kan je mooi de kaartjes goedkoper van maken...quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS boekt met haar vastgoed tak meer winst.![]()
njah dr is natuurlijk een grens, en zowiezo.. met t huidige materieel tekort lijkt me ook een slecht plan..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:52 schreef MREn het volgende:
Google eens op Laffercurve
Ik doe de gok dat met (veel) goedkopere kaartjes de winst niet toe zal nemen.
Wat ze meoten doen is meer dalurenkaartjes als het vroegere avondretour en meermanskaarten herinvoeren.
mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:58 schreef MREn het volgende:
Er is geen materieeltekort.
En ik had het specifiek over dalurenkaartjes. Aan extra reizigers is de spits zit NS echt niet op te wacten.
En het is sowieso, maar troost je, dat weet niemand schijnbaar.
11?quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah dr kwam vanmiddag om 12u wel weer 11 bakken ICM vanaf leeuwarden..
4 + 4 + 3 = 11quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
11?Planmatig horen dat er 9 te zijn.
Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijnquote:Op donderdag 7 juni 2007 16:23 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
Krijgen ze eindelijk normaal interieur ?
213 - 202 ook...quote:
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:07 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als Plan V naar de sloo gaat in het jaar 2020, waar de stellen 13 jaar lang vol trots gediend hebben op de schrootlijn. Dan kunnen ze daar mooi de stoelen uit halen om in DD-AR te doen, waardoor we nog meer mensen in die kut DD-AR kunnen proppen.
Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zijn er dan treinstellen van die lengte?![]()
Tweede klas DDM-1quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Recyclen! slechter dan DDAR bankjes kan toch niet?
D'r is toch geen ruimte in die dingen voor ICRm stoelen, dan kan je net een twee - gangpad - een opstelling maken in die hokken. De lengte voor ICRm-stoelen is ook veel meer dan die bankjes. Ik denk zelf SGMm stoeltjes komen er in!quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Het was toch de bedoeling om er iets fatsoenlijks van te maken. Het zal wel iets nieuws worden a la ICMm, hoewel de oude ICM en ICR banken er ook nog in overvloed moeten zijn, en die zitten niet bepaald slecht.
Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
ja maar je mag niet met 213 bakken ICM rijden :pquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja hoor, 27 viertjes met 35 drietjes waarvan ze 25 viertjes en 34 drietjes hebben afgekoppeld.
Dat konden ze in België toen beterquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet
60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
mjahquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:18 schreef MREn het volgende:
Och, er mag zo veel niet
60 bakken ICR ook niet, en toch doen de boefjes het...
Eff een simpel sommetje :quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mjah
als je het ICM allemaal achter elkaar zet en de doorloop kop open zet.. dan kan je volgens mij zo`n beetje vanaf Leeuwarden naar heerenveen wandelen
hmm schiet niet opquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
Dat denk ik niet. Ik denk dat je net aan Grou zou halen.
kom je met ICK ICR etc verder dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
Klopt, maar dit was in het geval dat de koppen nog wel open konden.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef MREn het volgende:
Maar ja, zonder doorloopkoppen heb je daar nog niets aan
goede timing van de aangereden persoon!quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n rustig lijntje en dan toch een aanrijding met een persoon op Almelo - Mariënberg![]()
Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.quote:Op donderdag 7 juni 2007 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Grapjas. 11 bakken is het maximum wat er normaal in Lw past als ze niet perron 5a en 5b als één perron gebruiken.
gelukkig was het de Intercity :-P die stopt niet op wolvegaquote:Op donderdag 7 juni 2007 20:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Volgensmij is Wolvega maar geschikt voor 10 bakken, bovendien moeten ze opletten dat ze niet toevallig 10 bakken naar Leeuwarden sturen als er een schaatswedstrijd is, Heerenveen Ijsstadadion is volgensmij nog steeds maar geschikt voor 7 bakken.
Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
goede timing van de aangereden persoon!
ik moest lachenquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Die wilde natuurlijk het risico niet nemen dat ie onder een Wadje sprong en er dan alleen een bloedneus aan over zou houden terwijl die wadloper 20 meter verder op in een sloot ligt.
maak je maar hybride locs!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:07 schreef thatsme het volgende:
Het voordeel van diesels is dat je zonder veel extra investeringen makkelijk de grens over rijdt, ook kan je makkelijker op lijntjes rijden zonder draad erboven.
1 troost.. je horoscoop klopt een keerquote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:36 schreef Dichterbijer het volgende:
Hmm, wat ben ik toch een ongelovelijke muts...
Komt ik op Amersfoort om naar Amsterdam Centraal te gaan. Blijkt er door iets geen treinverkeer te zijn tussen baarn en hilversum.
Dus ik in de stress en bedenk me dat ik kan omrijden via Utrecht.
En hoe stom ik ben:
- koop ik een kaartje amersfoort - amsterdam VIA utrecht met 40% korting.
- kom ik tot de ontdekking dat die niet geldig voor 9 uur dus gelijk eentje gekocht met normaal tarief.
- ik naar de balie om die in te wisselen en mijn geld terug te krijgen.
Zegt de mevrouw: je kan toch gewoon met je trajectkaart reizen via Utrecht, het is neit jouw schuld dat je moet omreizen.
Dus ik echt met een hoofd van: dit word gewoon een KUT dag.
Uit eindelijk beide kaartjes in de vorm van een trein-bon terug gekregen.
Lees ik mijn horoscoop in de trein (die van 8.28 reed wel): het word vandaag een rot dag voor je...
Bedankt voor de bevestiging..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
1 troost.. je horoscoop klopt een keer![]()
en idd als er verstoringen zijn en je om moet rijden hoef je geen ander kaartje
vraag je je nu niet af..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:02 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Bedankt voor de bevestiging..
En idd, ik dacht ook al: die horoscoop heeft een keer gelijk
Euhmm geen idee:')quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vraag je je nu niet af..
zou het angers gegaan zijn als je hem eerst gelezen had?
Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 09:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maak je maar hybride locs!
meeste Diesel mat is volgens mij toch al diesel elektrish?
schroef er een panto op en klaar :p hybride trein
In iedergeval 1 spanning minder.. je komt altijd ergens met je goederentrein de betuwelijn af. Ik denk dat prorail deze spanning gekozen heeft als de toekomst voor nederland. Als de rest van het net ook geupgrade wordt. Na heeeeeel veel jaar.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ja, en dan kom je over de grens, hebben ze daar andere stroom, moet je alsnog gaan dieselen. Schiet dus niet erg op, of je moet multicourante hybride locs gaan bouwen...
Maar waarom men nu op de Betuwelijn het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
Check voor de gein eens www.ns.nlquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:24 schreef Luco het volgende:
Geen treinen tussen Hilversum en Baarn dus??? Dat is goed klote, moet in Diemen zijn, en heb geen zin om via Utrecht in een PlanV/T richting Weesp te karren, en dan over stappen... Geef mij maar SGMm vanaf A'foort, zodat ik in Weesp over kan stappen!
quote:
Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel dieselquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
njah maak je toch lekker locs die op 25kV wissel 3kV gelijk en diesel kunnen? :-)
1.5kV hoef je niet te doen.. je hebt dan alleen half vermogen onder een 1.5kV draad...
roetfilters ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:28 schreef thatsme het volgende:
[..]
Zou je kunnen doen.. maar dat kost geld, dus houden ze het maar bij enkel diesel
Het is wellicht met het oog op de toekomst om meer uniformiteit te creëren.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom men nu op de Betuweroute het Franse stroomsysteem gebruikt (wat op de HSL-zuid natuurlijk wel logisch is), terwijl de lijn bedoeld is voor treinen naar Duitsland?? Als ze nu gewoon de Duitse bovenleidingsspanning hadden genomen, had je helemaal geen meersysteemslocs nodig gehad.
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Er zijn verstoringen (geweest) rond Rtd. Dan heeft Gv er ook last van.
Er is ook weer een materieeltekort op de maaslijn.
Dinsdag nieuwe toverijzers voor Arriva..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dinsdag komt er weer wat Zwitsers toverijzer de grens over.
hehe! true dacht ik ook net aan ja... :pquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:10 schreef Peterselieman het volgende:
Als het warm is, vallen de wadjes bij bosjes uit.
lw - gn is officieel nog steeds DH / DMquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:25 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag is er wel een wadje op Lw-Hlgh gesignaleerd. Ook moet ik even in de gaten houden wat er op Lw-Gn rijdt, omdat er nu een trein uitgevallen is en Lw waarschijnlijk niet genoeg vervangend materieel heeft. Dus kan het zo zijn er misschien een GTW'tje rijdt om 15.01 van Gn naar Lw als ik mazzel heb.
ja.. dat zal strax ook wel weer minder zijnquote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:30 schreef Peterselieman het volgende:
In de spits ook GTW.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |